PRAVILNIK
O NAČINU ISPLATE NOVČANIH PRIMANJA PROPISANIH ZAKONOM O OSNOVNIM PRAVIMA BORACA, VOJNIH INVALIDA I PORODICA PALIH BORACA

("Sl. list SRJ", br. 37/98)

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se način isplate mesečnih i drugih novčanih primanja propisanih Zakonom o osnovnim pravima boraca, vojnih invalida i porodica palih boraca (u daljem tekstu: Zakon) i način vođenja evidencije o izvršenim isplatama i dostavljanju izveštaja o utrošenim sredstvima, kao i o prekršajima za povredu odredaba ovog pravilnika.

Član 2

Isplata lične, porodične i uvećane porodične invalidnine (u daljem tekstu: invalidnina), dodatka za negu i pomoć, ortopedskog dodatka i naknade za vreme nezaposlenosti vrši se poštanskom uputnicom.

Organ nadležan za izvršenje rešenja kojima su priznata prava na novčana primanja iz stava 1 ovog člana (u daljem tekstu: nadležni organ) dostavlja podatke potrebne za isplatu tih primanja organizaciji ovlašćenoj za obradu tih podataka na obrascu br. 1 - Nalog za vršenje isplate novčanih primanja korisnicima osnovnih prava i obradu podataka iz evidencije o korisnicima osnovnih prava, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 3

Isplata boračkog dodatka, pomoći u slučaju smrti, naknade troškova za ishranu i smeštaj za vreme putovanja i boravka u drugom mestu, naknada putnika troškova i naknada iznosa koji je vojni invalid platio na ime doprinosa iz zarade za lice koje mu pruža negu i pomoć vrši se uputnicom.

Član 4

Isplata troškova nabavke ortopedskih i drugih pomagala, naknade troškova medicinskih ispitivanja i naknade troškova za prevoz posmrtnih ostataka vojnog invalida vrši se opštim nalogom za prenos ili uputnicom.

Član 5

Isplata naknade za rad članova lekarske komisije vrši se na žiro-račun člana lekarske komisije.

Član 6

Isplata invalidnine, dodatka za negu i pomoć, ortopedskog dodatka i stalnog invalidskog dodatka korisnicima koji imaju prebivalište u inostranstvu vrši se na način propisan za vršenje platnog prometa sa inostranstvom.

Primanja iz stava 1 ovog člana mogu se, na zahtev korisnika, isplaćivati uputnicom njegovom punomoćniku koji ima prebivalište u Saveznoj Republici Jugoslaviji.

Član 7

Evidenciju o isplatama novčanih primanja iz člana 2 ovog pravilnika, nadležni organ vodi na osnovu podataka o isplatama tih primanja svakom korisniku.

Evidencija iz stava 1 ovog člana sadrži podatke o imenu i prezimenu, šifri korisnika i iznosima novčanih primanja, po vrsti primanja, isplaćenih za pojedine mesece.

Član 8

Evidenciju o izvršenim isplatama novčanih primanja iz čl. 4 do 6 ovog pravilnika nadležni organ vodi na knjigovodstvenim karticama, zbirno i analitički.

Zbirne knjigovodstvene kartice vode se za isplate:

1) novčanih primanja iz čl. 3 i 4 ovog pravilnika i naknada za rad članova lekarske komisije iz člana 83 i člana 90 stav 4 Zakona;

2) doprinosa, odnosno troškova zdravstvene zaštite;

3) troškova banjskog i klimatskog lečenja.

Član 9

Analitičke knjigovodstvene kartice za novčana primanja vode se za isplate:

1) boračkog dodatka;

2) pomoći u slučaju smrti i naknade troškova za prevoz posmrtnih ostataka vojnog invalida;

3) naknada troškova za ishranu i smeštaj za vreme putovanja i boravka u drugom mestu i naknade putnih troškova;

4) naknada iznosa koji je vojni invalid platio kao obveznik plaćanja doprinosa iz zarade za lice koje mu pruža negu i pomoć;

5) naknada za rad članova lekarskih komisija iz člana 83 i člana 90 stav 4 Zakona;

6) troškova medicinskih ispitivanja;

7) naknada organizaciji koja vrši poslove platnog prometa (u daljem tekstu: OPP) i preduzeću poštanskog, telegrafskog i telefonskog saobraćaja (u daljem tekstu: PTT) za isplate novčanih primanja;

8) nepravilne isplate.

Član 10

Analitičke knjigovodstvene kartice za zdravstvenu zaštitu vode se za isplate:

1) doprinosa odnosno troškova zdravstvene zaštite po Zakonu;

2) naknada razlike od 100% osnova za naknadu zarade za vreme privremene sprečenosti za rad zbog bolesti;

3) naknada za ishranu i smeštaj za pratioca određenog povodom korišćenja zdravstvene zaštite;

4) naknada učešća u troškovima zdravstvene zaštite;

5) troškova nabavke putničkog motornog vozila;

6) troškova nabavke ortopedskih i drugih pomagala;

7) naknada OPP i PTT za isplate troškova zdravstvene zaštite;

8) nepravilne isplate.

Član 11

Analitičke knjigovodstvene kartice za banjsko i klimatsko lečenje vode se za isplate:

1) troškova lečenja i smeštaja za vreme banjskog i klimatskog lečenja;

2) novčanih naknada za rad članova lekarskih komisija iz člana 84 Zakona;

3) naknada troškova za ishranu i smeštaj u vezi sa korišćenjem banjskog i klimatskog lečenja;

4) naknada troškova prevoza u vezi sa korišćenjem banjskog i klimatskog lečenja;

5) naknada OPP i PTT za isplate troškova banjskog i klimatskog lečenja;

6) nepravilne isplate.

Član 12

Knjiženja na zbirnim knjigovodstvenim karticama nadležni organ vrši hronološki, po datumima, na osnovu dnevnog izvoda OPP. Uz dnevni izovd OPP nadležni organ prilaže odgovarajuću dokumentaciju.

Na strani "duguje" knjiže se dugovni promet iz dnevnih izvoda OPP (zbir naloga po kojima je izvršena isplata), a na strani "potražuje" - potražni promet iz dnevnog izvoda OPP (nalog kojim je izvršeno pražnjenje računa).

Saldo svake zbirne knjigovodstvene kartice mora se slagati sa saldom, odnosno računa OPP.

Član 13

Knjiženje na analitičkim knjigovodstvenim karticama nadležni organ vrši na osnovu naloga priloženih uz dnevni izvod OPP, grupisanih prema vrsti isplata o kojima se vodi analitička knjigovodstvena evidencija (čl. 9 do 11).

Na strani "duguje" knjiže se pojedinačno nalozi kojima je izvršena isplata. Anulirane - vraćene uputnice, odnosno nalozi o povraćaju izvršenih isplata knjiže se na strani "duguje" kao storno isplate - korekture.

Uz proknjižene naloge kojima je izvršena isplata obavezno se prilaže pravdajuća dokumentacija (računi, fakture, priznanice, potvrde i dr.).

Zbir isplata sa korekturama proknjiženim - evidentiranim na analitičkim knjigovodstvenim karticama za određen datum mora se slagati sa dugovnim prometom proknjiženim na zbirnoj knjigovodstvenoj kartici za taj datum.

Član 14

Zbirne i analitičke knjigovodstvene kartice zaključuju se, sa stanjem na dan 31. decembra, najdocnije do 31. januara naredne godine, uz overu odgovornog lica koje vodi te kartice i naredbodavca.

Član 15

Na osnovu evidencije koju vodi po odredbama čl. 8 do 11 ovog pravilnika, nadležni organ dostavlja, do 20. februara tekuće godine, nadležnom organu u republici izveštaj o sredstvima utrošenim u prethodnoj godini.

Na osnovu izveštaja iz stava 1 ovog člana nadležni organ u republici dostavlja do 31. marta tekuće godine, nadležnom saveznom organu izveštaj o sredstvima utrošenim u republici u prethodnoj godini.

Izveštaji o utrošenim srestvima iz st. 1 i 2 ovog člana dostavljaju se na obrascu br. 2 - Izveštaj o sredstvima saveznog budžeta utrošenim po Zakonu o osnovnim pravima boraca, vojnih invalida i porodica palih boraca, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 16

Evidenciju o izvršenim isplatama novčanih primanja korisnicima koji imaju prebivalište u inostranstvu nadležni savezni organ vodi zbirno, po zemljama u kojima ti korisnici imaju prebivalište.

Pored evidencije koja se vodi na osnovu stava 1 ovog člana, za svakog korisnika koji ima prebivalište u inostranstvu vodi se Likvidacioni list invalidskih primanja korisnika sa prebivalištem u inostranstvu - na obrascu br. 3 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 17

Novčanom kaznom od 1.000 do 9.000 novih dinara kazniće se za prekršaj odgovorno lice u nadležnom organu:

1) ako dostavi netačne podatke potrebne za isplatu invalidnine, dodatka za negu i pomoć i ortopedskog dodatka (član 2 stav 2);

2) ako ne vodi ažurno propisanu evidenciju o izvršenim isplatama invalidnine, dodatka za negu i pomoć, ortopedskog dodatka, pomoći u slučaju smrti, naknade troškova za ishranu i smeštaj za vreme putovanja i boravka u drugom mestu, naknade putnih troškova, naknade iznosa koji je vojni invalid platio na ime doprinosa iz zarade za lice koje mu pruža negu i pomoć, troškova nabavke putničkog motornog vozila, troškova nabavke ortopedskih i drugih pomagala, naknade troškova medicinskih ispitivanja, troškova za prevoz posmrtnih ostataka vojnog invalida i naknada za rad članova lekarskih komisija (član 7 i član 8 stav 1);

3) ako uz dnevni izvod OPP ne priloži odgovarajuću dokumentaciju (član 12 stav 1);

4) ako na propisani način ne vrši knjiženje na zbirnim i analitičkim knjigovodstvenim karticama (čl. 12 i 13);

5) ako do 20. februara tekuće godine ne dostavi izveštaj o utrošenim sredstvima u prethodnoj godini (član 15. stav 1);

6) ako do 31. marta tekuće godine ne dostavi izveštaj o utrošenim sredstvima u republici u prethodnoj godini (član 15 stav 2).

Član 18

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu isplate novčanih primanja propisanih zakonima kojima se uređuju osnovna prava boraca, vojnih invalida i porodica palih boraca i o načinu vođenja evidencije o izvršenim isplatama ("Službeni list SFRJ", br. 15/84 i 70/86).

Član 19

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SRJ".

UPUTSTVO ZA POPUNJAVANJE NALOGA

U ovaj nalog unose se podaci o korisnicima novčanih primanja propisanih Zakonom o osnovnim pravima boraca, vojnih invalida i porodica palih boraca koja se isplaćuju preko organizacije ovlašćene za obradu podataka potrebnih za isplatu tih primanja - Poštanske štedionice.

Nalog se popunjava u dva primerka, od kojih se prvi dostavlja Poštanskoj štedionici, a drugi ostaje kod nadležnog organa kod koga se nalazi predmet korisnika.

Nalog se popunjava štampanim slovima.

Pod 1. Šifra korisnika je identifikaciona šifra pod kojom se svaki korisnik vodi kod Poštanske štedionice.

Jednom dodeljena šifra korisnika, koja je odštampana na nalogu, trajna je. Za prijavljivanja promena Poštanskoj štedionici nadležni organ koristi nalog bez odštampane šifre korisnika u koji se unosi prvobitno dodeljena šifra korisnika.

Pod 2. Popunjava nadležni organ prema šifarniku opština.

Pod 3. Upisuje se broj čekovne karte korisnika tekućeg računa koji je korisnik već otvorio kod Poštanske štedionice. Broj čekovne karte nadležni organ treba da pribavi neposredno od korisnika.

Pod 4. Prezime i ime korisnika upisuju se čitko.

Pod 5. Upisuju se potpuni podaci o adresi stanovanja korisnika i broj pošte preko koje će se naplaćivati novčana primanja.

Pod 6. Upisuje se podatak o tome da li korisnik ima administrativnih zabrana na novčana primanja. Ako ima zabrana Poštanska štedionica dostaviće nadležnom organu odgovarajuće obrasce za popunjavanje podataka o obustavama.

Pod 7. Broj 8. se upisuje samo kada se prijavljuju promene i to onda kada prestaje pravo na dalju isplatu svih novčanih primanja. U slučaju smrti korisnika u ovu rubriku upisuje se 9. i istovremeno se pored prezimena i imena (pod 4) upisuje napomena: umro.

Pod 8. Upisuje se želja korisnika za otvaranje tekućeg računa u kom slučaju Poštanska štedionica dostavlja nadležnom organu obrasce potrebne za otvaranje tekućeg računa.

Pod 15. Kada se nalog o promenama ili nalog o novim korisnicima pošalje Poštanskoj štedionici pre 10. u mesecu u ovu rubriku upisuje se naredni mesec kao mesec početka isplate preko Poštanske štedionice. U takvim slučajevima iznos primanja na koji korisnik ima pravo do meseca početka isplate preko Poštanske štedionice upisuje se u rubriku "zaostala primanja", a u rubriku "počev od" upisuju se mesec i godina pravnog dejstva promene, odnosno sticanja prava.

Pod 27. Ova rubrika popunjava se odgovarajućim brojem samo u slučajevima kada sauživaoci porodične invalidnine žive odvojeno. Kada korisnik i sauživaoci žive zajedno u ovu rubriku upisuje se 0.

Pod 28. Ova rubrika popunjava se odgovarajućim brojem samo u slučajevima kada sauživaoci uvećane porodične invalidnine po članu 36 Zakona žive zajedno.

NAPOMENA: Prilikom popunjavanja naloga zbog promena, unose se samo podaci o šifri korisnika i nastalim promenama, kao i ime i prezime korisnika. Kada korisniku više prava prestaje jedno pravo upisuje se 9 (odnosno 99 za ličnu invalidninu) u rubriku koja se odnosi na pravo koje prestaje.