UREDBA
O ORGANIZOVANJU I IZVRŠAVANJU MATERIJALNE OBAVEZE

("Sl. list SRJ", br. 36/98, 32/99 i 9/2001)

1. OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom uredbom se uređuju organizovanje i izvršavanje materijalne obaveze građana, preduzeća i drugih pravnih lica (u daljem tekstu: vlasnici stvari) u miru, za vreme ratnog stanja, neposredne ratne opasnosti ili vanrednog stanja, određuju pokretne i nepokretne stvari (u daljem tekstu: stvari) koje se uzimaju, potrebe odbrane zemlje i propisuje: evidencija tih stvari, način njihovog uzimanja, vraćanja i visina naknade za dopremanje i korišćenje, kao i postupak za utvrđivanje naknade za štetu prouzrokovanu oštećenjem, uništenjem ili nestankom tih stvari.

Član 2

Vlasnici stvari izvršavaju materijalnu obavezu za potrebe Vojske Jugoslavije (u daljem tekstu: Vojska) i druge potrebe odbrane zemlje, u skladu sa Zakonom o odbrani, odredbama ove uredbe i drugim aktima nadležnih državnih organa.

2. STVARI I NJIHOVA EVIDENCIJA

Član 3

Za potrebe izvršavanja obaveze iz člana 2 ove uredbe vodi se evidencija.

Postupak i način vođenja evidencije iz stava 1 ovog člana utvrđuje savezni ministar za odbranu.

Član 4

Za potrebe odbrane zemlje vlasnici stvari su dužni da predaju:

1) motorna, prevozna i specijalna vozila: vozila svih vrsta i kapaciteta za prevoz putnika, motocikle, vozila za prenos tereta i vuču svih vrsta i nosivosti, prikolice, poluprikolice i druge priključke za motorna vozila drumskog saobraćaja, automobilske dizalice i dizalice-viljuškare svih vrsta i kapaciteta i ostale stvari integralnog transporta (kontejnere, palete, boks-palete i uređaje na terminalima), kao i sanitetska, vatrogasna i druga specijalna vozila svih vrsta i namena;

2) građevinske i druge mašine: mašine za građevinske i inžinjerijske radove svih vrsta i namena na sopstveni pogon i bez njega, agregate svih vrsta i snage, traktore, prikolice i druge priključne mašine, kazane i uređaje za topljenje bitumena, špric-mašine i pumpe za asfalt;

3) sredstva i uređaje veze: radio, radio-telefonska i radio-relejna sredstva, uređaje kriptozaštite, telefonska i telegrafska sredstva, telefonske i telegrafske linije, računare svih vrsta i namena, sredstva i uređaje za proizvodnju, prenos i emitovanje radio i televizijskog programa, zakupljene kapacitete i prava za emitovanje satelitskog, radio i televizijskog programa i druga sredstva i uređaje veza, komplete i izvore za napajanje sredstava i uređaja veza svih vrsta i namena;

4) plovne objekte, luke, pristaništa i instalacije za plovidbu, snabdevanje, održavanje i remont plovnih objekata: brodove, čamce i druga plovna sredstva pomorskog i rečnog saobraćaja svih vrsta i namena, luke i pristaništa sa uređajima za opsluživanje plovidbe, skladišnim prostorom i sredstvima za utovar i istovar, objekte i uređaje za remont brodova, morsku i rečnu rasvetu, signalne stanice, objekte i sredstva za elektronsku navigaciju, opremu i sredstva za podvodne aktivnosti svih vrsta;

5) vazduhoplove i aerodrome: vazduhoplove svih vrsta i namena, aerodrome sa hangarima i drugim objektima i uređajima za regulisanje i kontrolu vazdušnog saobraćaja, skladišta pogonskog materijala za vazdušni saobraćaj, zemaljska radio-navigaciona sredstva i opremu za održavanje veza i kontrolu letenja;

6) pumpne stanice i skladišta: benzinske stanice, skladišta pogonskog goriva i maziva, stanice za punjenje boca acetilenom, kiseonikom i propan-butanom, stanice za održavanje protivpožarnih sredstava, pumpe, kompresorske stanice i agregate za vodu, akumulatorske stanice, skladišta za smeštaj minsko-eksplozivnih sredstava, skladišta za smeštaj rezervnih delova, reprodukcionog i potrošnog materijala, skladišta ljudske i stočne hrane, opreme i drugog materijala;

7) stanice za servisiranje i stanice za tehnički pregled motornih vozila i sredstava telekomunikacija, kao i njihove pogone za remont sa pripadajućom opremom, mašinama, uređajima, instalacijama, instrumentima i laboratorijskom opremom;

8) sredstva i uređaje za pripremu, štampanje i snimanje: knjiga, časopisa, brošura, novina, revija, fotografija, slika, plakata, aero-foto snimaka; geografskih karata, kartografskih publikacija i drugog štampanog materijala; filma, fonografskih, videografskih i audio-vizuelnih sredstava informisanja;

9) lovačko i sportsko oružje;

10) jahaću, tegleću i tovarnu stoku sa pripadajućim priborom i opremom;

11) zgrade i zemljište sa uređajima, opremom i instalacijama;

12) druge potrebne stvari (proizvode od posebnog interesa za odbranu zemlje).

Član 5

Stvari iz člana 4 ove uredbe popisuju i o njima vode evidenciju nadležni područni organi Saveznog ministarstva za odbranu (u daljem tekstu: nadležni područni organ) na osnovu evidencije koju vode organi uprave nadležni za imovinu, unutrašnje poslove, javne prihode i drugi državni organi.

Član 6

Vlasnici stvari su dužni da nadležnom područnom organu, na njegov zahtev, stave na uvid podatke i isprave o stvarima iz člana 4 ove uredbe i da mu omoguće pregled stvari radi popisa i vođenja evidencije.

Ako se za pojedine stvari iz stava 1 ovog člana ne vodi evidencija ili podaci iz te evidencije nisu potpuni, nadležni područni organ vrši pregled tih stvari i ustrojava njihovu evidenciju.

Član 7

Evidencija stvari popisanih za potrebe odbrane zemlje sadrži podatke o vlasnicima stvari, vrsti, tipu, marki, nosivosti, godini proizvodnje i drugim individualnim oznakama stvari, kao i druge neophodne podatke o stanju i mogućnostima njihovog korišćenja.

3. NAČIN PREUZIMANJA STVARI

Član 8

Stvari popisane za potrebe odbrane zemlje raspoređuju se prema određenom ratnom rasporedu za potrebe Vojske, državnih organa, preduzeća i drugih pravnih lica (u daljem tekstu: korisnici stvari), u skladu sa propisima o kriterijumima za raspoređivanje građana i normativima stvari za potrebe popune Vojske i druge potrebe odbrane zemlje.

Član 9

Korisnik stvari je dužan da za preuzimanje stvari radi njihovog pregleda ili upotrebe na vojnoj vežbi blagovremeno podnese zahtev nadležnom područnom organu, tako da se vlasnik stvari može pozvati za izvršenje materijalne obaveze najkasnije 30 dana pre dana određenog za predaju.

Rok iz stava 1 ovog člana se ne odnosi na podnošenje zahteva u slučaju rata, neposredne ratne opasnosti ili vanrednog stanja.

Član 10

Stvari za potrebe Vojske preuzima komanda jedinice odnosno uprava ustanove Vojske u kojoj su te stvari raspoređene, na osnovu odobrenog plana popune nadležnog područnog organa.

Stvari za druge potrebe odbrane zemlje preuzimaju korisnici stvari na osnovu odobrenog plana popune nadležnog područnog organa.

Član 11

Nadležni područni organ vlasniku stvari dostavlja poziv, koji sadrži: naziv stvari koju treba predati, mesto i vreme predaje, naziv korisnika, napomenu da stvari može predati i lice koje vlasnik ovlasti i upozorenje o odgovornosti vlasnika stvari u slučaju da se ne odazove pozivu.

Član 12

Vlasnik predaje korisniku stvar u ispravnom stanju, na mestu i u vreme određenim u pozivu.

Ako se u vreme određeno za predaju raspoređena stvar ne zatekne kod vlasnika ili se nalazi na takvoj udaljenosti da se ne može blagovremeno predati korisniku, vlasnik umesto te stvari predaje korisniku drugu odgovarajuću stvar.

Ako vlasnik nema drugu odgovarajuću stvar, dužan je da o tome odmah izvesti nadležni područni organ koji obezbeđuje raspoređivanje i upućivanje druge odgovarajuće stvari.

Član 13

Korisnik stvari za prijem stvari određuje ovlašćeno lice ili komisiju, koja utvrđuje ispravnost stvari, njihovu podobnost za upotrebu, snabdevenost odgovarajućom opremom, alatom, priborom, rezervnim delovima i tehničkom dokumentacijom i drugo.

Ako predata stvar nije ispravna ili nije podobna za upotrebu, vraća se davaocu stvari, a korisnik stvari će od nadležnog područnog organa zatražiti da rasporedi i uputi drugu odgovarajuću stvar.

Član 14

O primljenoj stvari ovlašćeno lice ili komisija sačinjava zapisnik u tri primerka, u koji se unose podaci za identifikaciju i činjenice o stanju stvari, a naročito podaci o eventualnim nedostacima i oštećenjima koji su pregledom utvrđeni.

Zapisnik potpisuju ovlašćeno lice ili predsednik komisije i vlasnik stvari odnosno lice koje je predalo stvar.

Uručenjem jednog primerka zapisnika vlasniku stvari odnosno licu koje je predalo stvari, smatra se da je stvar preuzeta i da je vlasnik izvršio svoju obavezu.

Ako vlasnik stvari odnosno lice koje je predalo stvar odbije da potpiše ili primi zapisnik, u zapisniku se konstatuju razlozi odbijanja potpisa ili prijema zapisnika i time se smatra da je stvar primljena. Jedan primerak zapisnika uručuje se nadležnom područnom organu.

Član 15

Prilikom preuzimanja stvari, ovlašćeno lice ili predsednik komisije za prijem stvari obaveštava vlasnika odnosno lice koje je predalo stvari o mestu i vremenu vraćanja. To obaveštenje se unosi u zapisnik iz člana 14 ove uredbe.

Ako se u vreme preuzimanja stvari ne mogu tačno odrediti vreme i mesto vraćanja ili ako vlasnik stvari odbije da primi primerak zapisnika, korisnik stvari je dužan da blagovremeno o tome pismeno obavesti vlasnika stvari.

Član 16

Korisnik stvari obezbeđuje čuvanje i održavanje stvari do vraćanja vlasniku, s tim što troškove za održavanje i čuvanje posle vremena određenog za vraćanje snosi vlasnik stvari.

Član 17

Prilikom vraćanja stvari, ovlašćeno lice ili komisija za prijem stvari sačinjava zapisnik o predaji stvari vlasniku u njegovom prisustvu odnosno lica koje je on ovlastio za preuzimanje stvari.

Predajom jednog primerka zapisnika iz stava 1 ovog člana vlasniku stvari odnosno licu koje je on ovlastio za preuzimanje stvari, smatra se da je stvar vraćena.

Ako vlasnik stvari odnosno lice koje je on ovlastio za preuzimanje stvari odbije da primi zapisnik, odnosno da preuzme stvari, to se konstatuje u zapisniku i smatra da je korisnik izvršio obavezu vraćanja stvari vlasniku.

U slučaju iz stava 3 ovog člana, korisnik stvari, na teret vlasnika stvari, obezbeđuje njihovo čuvanje, a vlasnik stvari snosi rizik u slučaju njihovog oštećenja ili uništenja.

Ako vlasnik stvari odnosno lice koje on ovlasti ne dođe na mesto i u vreme određeno za vraćanje stvari, smatra se da je odbio njihovo preuzimanje, pri čemu se primenjuju odredbe st. 3 i 4 ovog člana.

Jedan primerak zapisnika uručuje se nadležnom područnom organu.

4. NAKNADA PUTNIH TROŠKOVA

Član 18

Za dopremanje stvari za potrebe korisnika vlasniku stvari pripadaju naknada prevoznih troškova i dnevnice za putovanje u vezi s predajom stvari.

Naknada prevoznih troškova se isplaćuje prema cenama prevoza javnog saobraćaja.

Dnevnice za putovanje se obračunavaju i isplaćuju za vreme potrebno za dopremanje i predaju stvari i za povratak vlasnika stvari do svog prebivališta, prema Pravilniku o načinu isplaćivanja naknada vojnim obveznicima pozvanim radi vršenja vojne obaveze u Vojsci Jugoslavije.

Naknada prevoznih troškova i dnevnice za putovanje se obračunavaju i vlasniku stvari isplaćuju i za vreme potrebno za dolazak radi preuzimanja stvari i za povratak do njegovog prebivališta.

5. NAKNADA ZA KORIŠĆENJE STVARI

Član 19

Za korišćenje stvari iz člana 4 ove uredbe vlasniku stvari pripada naknada određena Tarifom za određivanje naknada za korišćenje popisanih stvari za potrebe Vojske i druge potrebe odbrane zemlje (u daljem tekstu: Tarifa), koja je odštampana uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Ako je naknada za korišćenje stvari određena Tarifom u vremenu od predaje do vraćanja stvari manja od iznosa obaveznih davanja koja terete stvar ili manja od iznosa zakupnine za stvar koju je vlasnik kao zakupac tuđe stvari uzeo u zakup, vlasniku stvari pripada naknada u iznosu obaveznih davanja, odnosno u iznosu zakupnine za korišćenje stvari prema tržišnim uslovima.

Član 19a

Za korišćenje pokretnih stvari, za vreme ratnog stanja, neposredne ratne opasnosti ili vanrednog stanja, naknada se određuje u novcu ili hartijama od vrednosti u visini od 50% utvrđene Tarife, ako se naknada isplaćuje u šest jednakih rata na tri godine ili u novcu u visini od 10% od utvrđene tarife, ako se naknada isplaćuje odjednom u roku od tri meseca.

Za korišćenje stvari sa uređajima, opremom i instalacijama iz člana 4 tač. 4 do 8 i tačke 11 ove uredbe, u miru, naknada se određuje u novcu prema zakupnini koja je u vreme njihovog korišćenja uobičajena ili propisana od nadležnog organa u mestu u kome se te stvari nalaze, a za vreme ratnog stanja, neposredne ratne opasnosti ili vanrednog stanja u visini i vremenu koji su utvrđeni u stavu 1 ovog člana.

Član 19b

Iznos naknade za korišćenje pokretnih stvari iz člana 19a ove uredbe ne može biti veći od 30% tržišne vrednosti stvari u momentu predaje stvari korisniku, bez obzira na vreme koliko dugo je ta stvar bila korišćena. Tržišnu vrednost stvari prilikom predaje stvari utvrđuje komisija koju obrazuje korisnik stvari.

Iznos naknade za korišćenje nepokretnih stvari iz člana 19a stav 2 ove uredbe za vreme ratnog stanja, neposredne ratne opasnosti ili vanrednog stanja, ne može biti veći od šestomesečne zakupnine.

Član 20

Naknada za korišćenje stvari pripada vlasniku od trenutka predaje do trenutka vraćanja stvari.

U vreme korišćenja stvari se uračunava i vreme potrebno za dopremanje stvari do mesta predaje i vreme potrebno za vraćanje stvari do mesta odakle je dopremljeno.

Ako se stvar koristi 12 ili više časova, isplaćuje se pun dnevni iznos naknade, a ako se koristi manje od 12 časova - polovina dnevnog iznosa.

Član 21

Prilikom vraćanja stvari, vlasniku se daju pogonsko gorivo i mazivo ili stočna hrana koja je potrebna radi dopremanja i povratka stvari odnosno stoke. Ako se vlasniku stvari ne daju gorivo i mazivo ili stočna hrana, umesto toga se isplaćuje odgovarajući novčani iznos prema tržišnim cenama.

Član 22

Naknada iz čl. 18 i 21 ove uredbe ne pripada nesavesnom vlasniku kome je stvar koju je dopremio vraćena zbog neispravnosti odnosno nepodobnosti za upotrebu, ako o tome nije blagovremeno obavestio nadležni područni organ.

6. POSTUPAK UTVRĐIVANJA NAKNADE ZA OŠTEĆENE, UNIŠTENE ILI NESTALE STVARI

Član 23

Ako je preuzeta stvar oštećena, uništena ili nestala za vreme ratnog stanja, neposredne ratne opasnosti ili vanrednog stanja, vlasniku pokretne stvari pripada naknada u novcu ili hartijama od vrednosti u visini od 50% razlike između tržišne vrednosti stvari u vreme predaje i tržišne vrednosti stvari u vreme vraćanja stvari vlasniku u šest jednakih rata na tri godine.

Naknada iz stava 1 ovog člana, u miru, isplaćuje se vlasniku stvari u novcu u visini od 100% razlike između tržišne vrednosti stvari u vreme predaje i tržišne vrednosti u vreme vraćanja stvari u roku od tri meseca od dana donošenja pravnosnažnog rešenja korisnika stvari o naknadi.

Vlasniku nepokretne stvari pripada naknada ako je preuzeta stvar oštećena, uništena ili nestala za vreme ratnog stanja, neposredne ratne opasnosti ili vanrednog stanja u visini od 2% razlike između tržišne vrednosti stvari u vreme predaje i tržišne vrednosti stvari u vreme vraćanja vlasniku, a u miru - u visini od 100% te razlike.

Član 24

Postupak za utvrđivanje naknade za oštećene, uništene ili nestale stvari pokreće se po službenoj dužnosti, a može se pokrenuti i po zahtevu vlasnika stvari.

Naknadu za oštećene, uništene ili nestale stvari utvrđuje komisija sastavljena od predsednika i određenog broja članova, koju obrazuje korisnik stvari.

Za članove komisije, određuju se lica koja prema svojoj stručnoj spremi, poslovima koje obavljaju i prirodi štete mogu utvrditi činjenice od uticaja za procenu štete, proceniti visinu štete i predložiti odgovarajući način za naknadu štete.

Član 25

Komisija je dužna da vlasnika stvari obavesti o vremenu i mestu svog rada, kako bi i neposredno mogao da se izjasni o okolnostima značajnim za utvrđivanje štete koja mu je pričinjena.

Za utvrđivanje nastale štete komisija može da predloži nadležnom starešini angažovanje stručnih lica koja se bave utvrđivanjem visine štete (eksperte i sl.).

Član 26

Komisija utvrđuje štetu i okolnosti pod kojima je šteta nastala, procenjuje tržišnu vrednost stvari i predlaže način na koji će se šteta nadoknaditi.

Komisija može predložiti jedan od sledećih načina naknade štete:

1) opravku oštećene stvari;

2) opravku oštećene stvari i isplatu razlike do odgovarajućeg iznosa za umanjenu vrednost stvari;

3) zamenu oštećene ili uništene stvari odgovarajućom vrstom i količinom ispravnih stvari, kad je to moguće;

4) isplatu odgovarajućeg novčanog iznosa;

5) drugi način, koji bi bio najekonomičniji i prihvatljiv za vlasnika stvari.

Ako se predlaže isplata novčanog iznosa, komisija je dužna da proceni visinu štete i da predloži iznos koji treba isplatiti.

O pitanjima u vezi sa utvrđivanjem i naknadom štete, komisija sačinjava zapisnik koji sadrži sve podatke značajne za utvrđivanje štete i način njene naknade.

Član 27

Ako je vlasnik stvari saglasan da mu se naknada za oštećenu stvar isplati na način i u iznosu koji je komisija predložila, uz zapisnik o radu komisije se priključuje i pismena izjava vlasnika stvari da je obeštećen.

Zapisnik, sa svim spisima koji su u toku postupka prikupljeni, komisija bez odlaganja dostavlja korisniku stvari.

Korisnik stvari donosi rešenje o naknadi štete i isplaćuje tu naknadu vlasniku stvari.

Vlasnik stvari koji nije saglasan sa načinom otklanjanja štete i visinom naknade štete koju je komisija predložila, može podneti tužbu nadležnom sudu.

Član 28

(Brisan)

7. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 29

Poslove i zadatke u vezi s materijalnom obavezom za čije je vršenje ovom uredbom utvrđena nadležnost područnih organa, a koje na dan stupanja na snagu ove uredbe vrše vojnoteritorijalni organi, preuzimaju nadležni područni organi 31. decembra 1998. godine.

Član 30

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SRJ".

TARIFA
za određivanje naknada za korišćenje popisanih stvari za potrebe vojske i druge potrebe odbrane zemlje

1. Dnevni iznos naknade iz člana 19 Uredbe o organizovanju i izvršavanju materijalne obaveze (u daljem tekstu: Uredba) utvrđuje se u procentu od prosečne mesečne neto zarade po zaposlenom u privredi republike članice, prema poslednjem objavljenom saopštenju nadležnog zavoda za statistiku, a po sedištu vlasnika stvari, i to:

Redni broj

Vrsta stvari

Podvrsta stvari

Procenat

1

2

3

4

1.

Putnički automobil

do 1.200 cm3
1.201-1.600 cm3
preko 1.600 cm3

13
16
18

2.

Kombibusi i minibusi

9-12 sedišta
13-17 sedišta

19
27

3.

Autobusi

gradski
prigradski
turistički

108
120
132

4.

Terenski automobili za prevoz lica

do 0,75 t
preko 0,75 t

32
40

5.

Automobili terenski za
transport i vuču

do 3 t
preko 3 t

45
54

6.

Automobili teretni za transport

do 2 t
2-5 t
5-8 t
8-15 t
preko 15 t

29
36
52
69
84

7.

Automobili teretni samoistovarivači

do 5 t
5-8 t
8-15 t
preko 15 t

47
64
80
91

8.

Automobili teretni sa
lakom dizalicom

do 3,5 t
3,6-5 t
5,1-8 t
preko 8 t

46
58
71
83

9.

Tegljači sa sedlom
za vuču poluprikolice

do 4,5 t
4,5-16 t
16-32 t
preko 32 t

63
96
120
156

10.

Traktori točkaši

bez prikolice
sa prikolicom

30
36

11.

Specijalni automobili

dizalice do 8 t
dizalice preko 8 t
cisterne za gorivo do 8.000 l
cisterne za gorivo preko 8.000 l
hladnjača sa termokingom
hladnjača bez termokinga
cisterne za vodu do 3.000 l
cisterne za vodu preko 3.000 l
za prevoz smeća
za prevoz hrane
za prevoz hleba
sanitetski do 2 nosila
sanitetski preko 2 nosila

81
108
90
108
42
27
72
78
90
27
33
27
33

12.

Prikolice

teretne do 2 t
teretne od 2-5 t
teretne od 5-8 t
teretne preko 8 t
cisterne za vodu
cisterne za gorivo

6
12
18
24
30
42

13.

Viljuškari dizel

čeoni do 3 t
čeoni preko 3 t
bočni do 5 t
bočni preko 5 t
terenski do 3 t
terenski preko 3 t

24
27
33
39
42
54

14.

Viljuškari električni

čeoni do 1 t
čeoni 1-3 t
čeoni preko 3 t

24
33
42

15.

Dozeri

guseničari i točkaši

130

16.

Grejderi

 

130

17.

Utovarivači

 

130

18.

Valjci

 

110

19.

Kopači-bageri

guseničari-točkaši

100

20.

Kompresori

 

80

21.

Motocikli

do 500 cm3
preko 500 cm3

6
9

22.

Bicikli

sve vrste

3

23.

Zaprežna vozila

sve vrste

3

24.

Vučna i jahaća stoka

sve vrste

3

25.

Tovarna stoka

sve vrste

3

26.

Brodovi

brodovi na moru, za 1 BRT

brodovi sa sopstvenim pogonom na unutrašnjim plovnim putevima - 1 KS jačine motora

brodovi bez pogona, na unutrašnjim plovnim putevima, po toni nosivosti

3

2


0,5

2. Za korišćenje objekata sa opremom i uređajima koji služe njihovoj osnovnoj nameni, kao što su luke, pristaništa, aerodromi i slični objekti, koji se za vreme vežbi ne koriste za smeštaj ljudstva i stvari, dnevni iznos naknade iz člana 19 Uredbe se isplaćuje u visini stvarnih troškova koje preduzeća i druga pravna lica imaju usled korišćenja objekata za potrebe vežbi.

3. Za korišćenje ostalih stvari dnevni iznosi naknade iz člana 19 Uredbe se utvrđuju na osnovu podataka iz knjigovodstvene i druge evidencije i isplaćuju u visini obaveznih davanja koja terete stvari, dok se nalaze kod korisnika.

4. Za proizvode od posebnog interesa za odbranu zemlje naknada se određuje po tržišnim cenama.

5. Mesečni iznos naknade po Tarifi utvrđuje se tako što se dnevni iznos naknade pomnoži brojem dana u mesecu.

6. Za korišćenje stvari koje nisu navedene u Tarifi primenjuje se procenat koji je utvrđen za najsličniju stvar iz Tarife.