OPŠTI BILANS
JAVNIH PRIHODA I JAVNIH RASHODA REPUBLIKE SRBIJE ZA 2001. GODINU

("Sl. glasnik RS", br. 24/2001)

1. Opštim bilansom javnih prihoda i javnih rashoda Republike Srbije za 2001. godinu (u daljem tekstu: bilans) utvrđuju se sredstva za ostvarivanje prava i dužnosti Republike, poslova i zadataka autonomne pokrajine, opštine, grada, odnosno grada Beograda i za ostvarivanje prava po osnovu obaveznog socijalnog osiguranja.

2. Od planiranog bruto domaćeg proizvoda od 685.000 miliona dinara, bruto (nekonsolidovani) javni prihodi planiraju se u iznosu od 253.353,2 miliona dinara i utvrđuju se po vrstama i korisnicima, i to:

(u mil. din.)

Vrste prihoda

Iznos

Učešće % u BDP

1

2

3

UKUPNO PRIHODI

253.353,2

37,0

A. Budžet Republike

107.600,00

15,7

1. Porez na zarade

22.402,8

 

2. Porez na prihode od samostalnih delatnosti

1.168,4

 

3. Porez na prihode od autorskih prava, patenata    i tehničkih unapređenja

381,0

 

4. Porez na prihode od kapitala

279,4

 

5. Porez na ostale prihode građana

1.168,4

 

6. Porez na dobit preduzeća

2.200,0

 

7. Porez na promet

29.500,0

 

8. Akcize

25.500,0

 

9. Sudske takse

87,0

 

10. Administrativne takse

1.058,6

 

11. Komunalne takse

15,4

 

12. Porez na finansijske transakcije

10.300,0

 

13. Porez na upotrebu, držanje i nošenje     određenih dobara

2.000,0

 

14. Drugi javni prihodi

11.539,0

 

B. Budžet Autonomne pokrajine Vojvodine

395,0

0,06

1. Deo poreza na dohodak građana    - na lična primanja

257,8

 

2. Deo poreza na dobit preduzeća

39,2

 

3. Ostali prihodi

98,0

 

V. Budžeti opština i gradova

27.988,6

4,1

1. Deo poreza na dohodak građana, i to:

1.150,9

 

   - deo od 5% poreza na zarade

1.108,3

 

   - porez na prihode od poljoprivrede i šumarstva

42,6

 

2. Deo poreza na promet

6.188,9

 

3. Porez na imovinu

1.621,1

 

4. Porez na nasleđe i poklon

120,7

 

5. Porez na prenos apsolutnih prava

2.890,2

 

6. Porez na fond zarada

7.794,6

 

7. Lokalni prihodi

8.222,2

 

G. Republički fond za PIO zaposlenih

69.008,0

10,1

1. Doprinos za PIO zaposlenih

52.083,0

 

2. Prihodi Saveznog budžeta

1.336,2

 

3. Dotacija iz budžeta Republike

15.088,8

 

4. Prihodi od akcijskog kapitala

500,0

 

D. Republički fond za PIO zemljoradnika

2.290,3

0,3

1. Doprinos za PIO zemljoradnika

1.114,6

 

2. Dotacija iz budžeta Republike

1.175,7

 

Đ. Republički fond za PIO samostalnih delatnosti

2.200,6

0,3

1. Doprinos PIO samostalnih delatnosti

1.355,9

 

2. Prihodi od PIO zaposlenih

844,7

 

E. Republički zavod za zdravstveno osiguranje

38.513,2

5,6

1. Doprinos za zdravstveno osiguranje

34.108,8

 

2. Prihodi po osnovu obezbeđenja donacija

1.400,0

 

3. Dotacija iz budžeta Republike

2.004,4

 

4. Prihodi od participacija

1.000,0

 

Ž. Republički zavod za tržište rada

5.357,5

0,8

1. Doprinos za nezaposlene

2.317,2

 

2. Dotacija iz budžeta Republike

1.540,3

 

3. Sredstva za strukturno prilagođavanje
   (Fond za tranziciju)

1.500,0

 

3. Od planiranog bruto domaćeg proizvoda od 685.000 miliona dinara, javni rashodi predviđaju se u iznosu od 275.122,40 miliona dinara i utvrđuju se po korisnicima, i to:

 

(u mil. din.)

Rashodi

Namena

Iznos

Učešće % u BDP

1

2

3

UKUPNO RASHODI

275.122,4

40,16

A. Budžet Republike

129.369,2

18,89

   Tekući budžet

109.560,0

16,00

1. Plate

   u tome:

34.552,5

5,04

 

- osnovno obrazovanje

10.550,0

1,54

 

- srednje obrazovanje

5.100,0

0,74

 

- MUP

10.100,0

1,47

 

- ostali organi

8.802,5

1,29

2. Materijalni troškovi

4.991,5

0,73

3. Posebne namene

13.388,6

1,95

4. Socijalni programi

   u tome:

16.800,0

2,45

 

- društvena briga o deci

10.000,0

1,46

 

- ostala obveznica

1.000,0

0,15

 

- socijalna zaštita

1.700,0

0,25

 

- boračko invalidska zaštita

1.100,0

0,16

 

- Socijalni fond za jednokratnu   pomoć

3.000,0

0,44

5. Sredstva za pokrajine i dopunska sredstva    opštinama

756,8

0,11

6. Subvencije u privredi

   u tome:

21.904,8

3,20

 

- agrarni budžet

5.100,0

0,74

 

- Fond za razvoj

497,3

0,07

 

- robne rezerve

241,5

0,04

 

- programi u saobraćaju

7.016,0

1,02

 

- subvencije u privredi

4.000,0

0,58

 

- programi obnove (građevine,   Kolubarski okrug i dr.)

3.000,0

0,44

 

- fond za strukturno   prilagođavanje privrede

1.500,0

0,22

 

- ostali podsticaji

550,0

0,08

7. Sredstva za izbeglice

881,5

0,13

8. Sredstva za otplatu kredita

616,2

0,09

9. Sredstva rezervi

7.706,5

1,13

10. Ostali rashodi budžeta

134,6

0,02

11. Stara devizna štednja

5.400,0

0,79

12. Investicije

1.500,0

0,22

13. Programi u javnim službama

327,0

0,05

14. Fond za prestrukturiranje banaka

600,0

0,09

Dotacije za pokrivanje deficita

19.809,2

2,89

1. Republički zavod za zdravstveno osiguranje

2.004,4

0,29

2. Republički fond za PIO zaposlenih

15.088,8

2,20

3. Republički fond za PIO zemljoradnika

1.175,7

0,17

4. Republički zavod za tržište rada

1.540,3

0,22

REKAPITULACIJA

 

 

A. Budžeta Republike

129.369,2

18,89

1. Plate

28.830,5

4,21

2. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac

5.722,0

0,84

3. Kupovina roba i usluga

18.864,0

2,75

4. Plaćanje kamata

616,2

0,09

5. Subvencije, transferi, organizacijama socijalnog osiguranja i drugi transferi

60.152,3

8,78

6. Posebni programi

13.684,2

2,00

7. Kapitalni izdaci

1.500,0

0,22

B. Budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine

395,0

0,06

1. Plate

 

166,6

0,02

2. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac

46,9

0,01

3. Kupovina roba i usluga

181,5

0,03

V. Budžeti opština i gradova

27.988,6

4,09

1. Plate

 

4.204,6

0,62

2. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac

1.182,4

0,17

3. Kupovina roba i usluga

7.219,8

1,05

4. Subvencije i transferi

14.581,8

2,13

5. Kapitalni rashodi

800,0

0,12

G. Republički fond za PIO zaposlenih

69.008,0

10,07

1. Penzije

 

56.891,0

8,31

2. Ostali transferi stanovništvu

2.646,0

0,39

3. Plate

 

500,0

0,07

4. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac

146,8

0,02

5. Kupovina roba i usluga

1.139,2

0,17

6. Plaćanje kamata

793,0

0,12

7. Transferi drugim organizacijama socijalnog osiguranja

6.542,0

0,96

8. Kapitalni rashodi

350,0

0,05

D. Republički fond za PIO zemljoradnika

2.290,3

0,33

1. Penzije

 

1.826,8

0,27

2. Ostali transferi stanovništvu

188,2

0,03

3. Plate

 

0,6

0,00

4. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac

0,1

0,00

5. Kupovina roba i usluga

88,6

0,01

6. Transferi drugim organizacijama socijalnog osiguranja

186,0

0,03

Đ. Republički fond za PIO samostalnih delatnosti

2.200,6

0,32

1. Penzije

 

1.735,2

0,25

2. Ostali transferi stanovništvu

51,8

0,01

3. Plate

 

38,9

0,01

4. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac

7,5

0,00

5. Kupovina roba i usluga

116,5

0,02

6. Transferi drugim organizacijama
   socijalnog osiguranja

250,7

0,04

E. Republički zavod za zdravstveno osiguranje

38.513,2

5,62

1. Plate

 

17.392,2

2,54

2. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac

3.668,0

0,54

3. Ostala kupovina roba i usluga

14.141,0

2,06

4. Plaćanje kamata

711,0

0,10

5. Subvencije, transferi organizacijama socijalnog    osiguranja i drugi transferi

1.962,0

0,29

6. Ostali troškovi

639,0

0,09

Ž. Republički zavod za tržište rada

5.357,5

0,78

1. Plate

 

180,0

0,03

2. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac

40,7

0,01

3. Ostala kupovina roba i usluga

516,3

0,08

4. Prava nezaposlenih lica i programi zapošljavanja i prekvalifikacije

3.563,1

0,52

5. Transferi drugim organizacijama socijalnog    osiguranja

1.057,4

0,15

4. Višak rashoda u odnosu na prihode (deficit) u iznosu od 21.769,2 mil. dinara pokriće se iz sredstava od privatizacije, donacija, kao i zaduženjem Republike, u skladu sa zakonom.

U slučaju da se sredstva za pokrivanje deficita iz prethodnog stava ne ostvare u potrebnom iznosu, Vlada Republike Srbije utvrdiće prioritete u izvršavanju bilansa javne potrošnje iz postojećih sredstava (socijalnih davanja, plate, penzije i dr.).

5. Radi ravnomernog ostvarivanja bilansa iz tačke 2 utvrđuje se dinamika korišćenja sredstava, i to:

Period januar - juni 2001. godine 42,0%

Period juli - septembar 2001. godine 71,0%

Period oktobar - decembar 2001. godine 100,0%

Kad korisnik javnih prihoda ostvari sredstva u visini jedne šestine, odnosno jedne trećine dinamike utvrđene u stavu 1 ove tačke, Narodna banka Jugoslavije - Zavod za obračun i plaćanja obustaviće prenose sredstava korisniku javnih rashoda, a više ostvarena sredstva usmeriće na račun budžeta Republike Srbije.

Više ostvarena sredstva iz stava 2 ove tačke, koristiće se za one korisnike javnih rashoda koji nisu ostvarili prihode utvrđene predviđenom dinamikom potrošnje.

6. Korisnici sredstava mesečno dostavljaju izveštaj Ministarstvu finansija i ekonomije o ostvarenim prihodima i izvršenim rashodima, prema vrstama prihoda utvrđenih u tački 2 odnosno rasporedu sredstava iz tačke 3 ovog bilansa.

Ako korisnici sredstava ne dostave izveštaj, Ministarstvo finansija i ekonomije zaustaviće prenos sredstava korisniku i o tome obavestiti Vladu, odnosno izvršni organ autonomne pokrajine, opštine, grada, odnosno grada Beograda.

7. Stupanjem na snagu ovog bilansa prestaje da važi Uredba o privremenom finansiranju javnih rashoda i opštem bruto bilansu javnih prihoda i javnih rashoda Republike Srbije za period januar - mart 2001. godine ("Službeni glasnik RS", broj 6/2001).

Ostvarena sredstva utvrđena uredbom is stava 1 ove tačke, obuhvaćena su ovim bilansom.

8. Ovaj bilans objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".