OPŠTI BILANSJAVNIH PRIHODA I JAVNIH RASHODA REPUBLIKE SRBIJE ZA 2001. GODINU("Sl. glasnik RS", br. 24/2001) |
1. Opštim bilansom javnih prihoda i javnih rashoda Republike Srbije za 2001. godinu (u daljem tekstu: bilans) utvrđuju se sredstva za ostvarivanje prava i dužnosti Republike, poslova i zadataka autonomne pokrajine, opštine, grada, odnosno grada Beograda i za ostvarivanje prava po osnovu obaveznog socijalnog osiguranja.
2. Od planiranog bruto domaćeg proizvoda od 685.000 miliona dinara, bruto (nekonsolidovani) javni prihodi planiraju se u iznosu od 253.353,2 miliona dinara i utvrđuju se po vrstama i korisnicima, i to:
(u mil. din.) |
||
Vrste prihoda |
Iznos |
Učešće % u BDP |
1 |
2 |
3 |
UKUPNO PRIHODI |
253.353,2 |
37,0 |
A. Budžet Republike |
107.600,00 |
15,7 |
1. Porez na zarade |
22.402,8 |
|
2. Porez na prihode od samostalnih delatnosti |
1.168,4 |
|
3. Porez na prihode od autorskih prava, patenata i tehničkih unapređenja |
381,0 |
|
4. Porez na prihode od kapitala |
279,4 |
|
5. Porez na ostale prihode građana |
1.168,4 |
|
6. Porez na dobit preduzeća |
2.200,0 |
|
7. Porez na promet |
29.500,0 |
|
8. Akcize |
25.500,0 |
|
9. Sudske takse |
87,0 |
|
10. Administrativne takse |
1.058,6 |
|
11. Komunalne takse |
15,4 |
|
12. Porez na finansijske transakcije |
10.300,0 |
|
13. Porez na upotrebu, držanje i nošenje određenih dobara |
2.000,0 |
|
14. Drugi javni prihodi |
11.539,0 |
|
B. Budžet Autonomne pokrajine Vojvodine |
395,0 |
0,06 |
1. Deo poreza na dohodak građana - na lična primanja |
257,8 |
|
2. Deo poreza na dobit preduzeća |
39,2 |
|
3. Ostali prihodi |
98,0 |
|
V. Budžeti opština i gradova |
27.988,6 |
4,1 |
1. Deo poreza na dohodak građana, i to: |
1.150,9 |
|
- deo od 5% poreza na zarade |
1.108,3 |
|
- porez na prihode od poljoprivrede i šumarstva |
42,6 |
|
2. Deo poreza na promet |
6.188,9 |
|
3. Porez na imovinu |
1.621,1 |
|
4. Porez na nasleđe i poklon |
120,7 |
|
5. Porez na prenos apsolutnih prava |
2.890,2 |
|
6. Porez na fond zarada |
7.794,6 |
|
7. Lokalni prihodi |
8.222,2 |
|
G. Republički fond za PIO zaposlenih |
69.008,0 |
10,1 |
1. Doprinos za PIO zaposlenih |
52.083,0 |
|
2. Prihodi Saveznog budžeta |
1.336,2 |
|
3. Dotacija iz budžeta Republike |
15.088,8 |
|
4. Prihodi od akcijskog kapitala |
500,0 |
|
D. Republički fond za PIO zemljoradnika |
2.290,3 |
0,3 |
1. Doprinos za PIO zemljoradnika |
1.114,6 |
|
2. Dotacija iz budžeta Republike |
1.175,7 |
|
Đ. Republički fond za PIO samostalnih delatnosti |
2.200,6 |
0,3 |
1. Doprinos PIO samostalnih delatnosti |
1.355,9 |
|
2. Prihodi od PIO zaposlenih |
844,7 |
|
E. Republički zavod za zdravstveno osiguranje |
38.513,2 |
5,6 |
1. Doprinos za zdravstveno osiguranje |
34.108,8 |
|
2. Prihodi po osnovu obezbeđenja donacija |
1.400,0 |
|
3. Dotacija iz budžeta Republike |
2.004,4 |
|
4. Prihodi od participacija |
1.000,0 |
|
Ž. Republički zavod za tržište rada |
5.357,5 |
0,8 |
1. Doprinos za nezaposlene |
2.317,2 |
|
2. Dotacija iz budžeta Republike |
1.540,3 |
|
3. Sredstva za strukturno prilagođavanje |
1.500,0 |
|
3. Od planiranog bruto domaćeg proizvoda od 685.000 miliona dinara, javni rashodi predviđaju se u iznosu od 275.122,40 miliona dinara i utvrđuju se po korisnicima, i to: |
(u mil. din.) |
|||
Rashodi |
Namena |
Iznos |
Učešće % u BDP |
1 |
2 |
3 |
|
UKUPNO RASHODI |
275.122,4 |
40,16 |
|
A. Budžet Republike |
129.369,2 |
18,89 |
|
Tekući budžet |
109.560,0 |
16,00 |
|
1. Plate u tome: |
34.552,5 |
5,04 |
|
|
- osnovno obrazovanje |
10.550,0 |
1,54 |
|
- srednje obrazovanje |
5.100,0 |
0,74 |
|
- MUP |
10.100,0 |
1,47 |
|
- ostali organi |
8.802,5 |
1,29 |
2. Materijalni troškovi |
4.991,5 |
0,73 |
|
3. Posebne namene |
13.388,6 |
1,95 |
|
4. Socijalni programi u tome: |
16.800,0 |
2,45 |
|
|
- društvena briga o deci |
10.000,0 |
1,46 |
|
- ostala obveznica |
1.000,0 |
0,15 |
|
- socijalna zaštita |
1.700,0 |
0,25 |
|
- boračko invalidska zaštita |
1.100,0 |
0,16 |
|
- Socijalni fond za jednokratnu pomoć |
3.000,0 |
0,44 |
5. Sredstva za pokrajine i dopunska sredstva opštinama |
756,8 |
0,11 |
|
6. Subvencije u privredi u tome: |
21.904,8 |
3,20 |
|
|
- agrarni budžet |
5.100,0 |
0,74 |
|
- Fond za razvoj |
497,3 |
0,07 |
|
- robne rezerve |
241,5 |
0,04 |
|
- programi u saobraćaju |
7.016,0 |
1,02 |
|
- subvencije u privredi |
4.000,0 |
0,58 |
|
- programi obnove (građevine, Kolubarski okrug i dr.) |
3.000,0 |
0,44 |
|
- fond za strukturno prilagođavanje privrede |
1.500,0 |
0,22 |
|
- ostali podsticaji |
550,0 |
0,08 |
7. Sredstva za izbeglice |
881,5 |
0,13 |
|
8. Sredstva za otplatu kredita |
616,2 |
0,09 |
|
9. Sredstva rezervi |
7.706,5 |
1,13 |
|
10. Ostali rashodi budžeta |
134,6 |
0,02 |
|
11. Stara devizna štednja |
5.400,0 |
0,79 |
|
12. Investicije |
1.500,0 |
0,22 |
|
13. Programi u javnim službama |
327,0 |
0,05 |
|
14. Fond za prestrukturiranje banaka |
600,0 |
0,09 |
|
Dotacije za pokrivanje deficita |
19.809,2 |
2,89 |
|
1. Republički zavod za zdravstveno osiguranje |
2.004,4 |
0,29 |
|
2. Republički fond za PIO zaposlenih |
15.088,8 |
2,20 |
|
3. Republički fond za PIO zemljoradnika |
1.175,7 |
0,17 |
|
4. Republički zavod za tržište rada |
1.540,3 |
0,22 |
|
REKAPITULACIJA |
|
|
|
A. Budžeta Republike |
129.369,2 |
18,89 |
|
1. Plate |
28.830,5 |
4,21 |
|
2. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac |
5.722,0 |
0,84 |
|
3. Kupovina roba i usluga |
18.864,0 |
2,75 |
|
4. Plaćanje kamata |
616,2 |
0,09 |
|
5. Subvencije, transferi, organizacijama socijalnog osiguranja i drugi transferi |
60.152,3 |
8,78 |
|
6. Posebni programi |
13.684,2 |
2,00 |
|
7. Kapitalni izdaci |
1.500,0 |
0,22 |
|
B. Budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine |
395,0 |
0,06 |
|
1. Plate |
|
166,6 |
0,02 |
2. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac |
46,9 |
0,01 |
|
3. Kupovina roba i usluga |
181,5 |
0,03 |
|
V. Budžeti opština i gradova |
27.988,6 |
4,09 |
|
1. Plate |
|
4.204,6 |
0,62 |
2. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac |
1.182,4 |
0,17 |
|
3. Kupovina roba i usluga |
7.219,8 |
1,05 |
|
4. Subvencije i transferi |
14.581,8 |
2,13 |
|
5. Kapitalni rashodi |
800,0 |
0,12 |
|
G. Republički fond za PIO zaposlenih |
69.008,0 |
10,07 |
|
1. Penzije |
|
56.891,0 |
8,31 |
2. Ostali transferi stanovništvu |
2.646,0 |
0,39 |
|
3. Plate |
|
500,0 |
0,07 |
4. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac |
146,8 |
0,02 |
|
5. Kupovina roba i usluga |
1.139,2 |
0,17 |
|
6. Plaćanje kamata |
793,0 |
0,12 |
|
7. Transferi drugim organizacijama socijalnog osiguranja |
6.542,0 |
0,96 |
|
8. Kapitalni rashodi |
350,0 |
0,05 |
|
D. Republički fond za PIO zemljoradnika |
2.290,3 |
0,33 |
|
1. Penzije |
|
1.826,8 |
0,27 |
2. Ostali transferi stanovništvu |
188,2 |
0,03 |
|
3. Plate |
|
0,6 |
0,00 |
4. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac |
0,1 |
0,00 |
|
5. Kupovina roba i usluga |
88,6 |
0,01 |
|
6. Transferi drugim organizacijama socijalnog osiguranja |
186,0 |
0,03 |
|
Đ. Republički fond za PIO samostalnih delatnosti |
2.200,6 |
0,32 |
|
1. Penzije |
|
1.735,2 |
0,25 |
2. Ostali transferi stanovništvu |
51,8 |
0,01 |
|
3. Plate |
|
38,9 |
0,01 |
4. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac |
7,5 |
0,00 |
|
5. Kupovina roba i usluga |
116,5 |
0,02 |
|
6. Transferi drugim organizacijama |
250,7 |
0,04 |
|
E. Republički zavod za zdravstveno osiguranje |
38.513,2 |
5,62 |
|
1. Plate |
|
17.392,2 |
2,54 |
2. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac |
3.668,0 |
0,54 |
|
3. Ostala kupovina roba i usluga |
14.141,0 |
2,06 |
|
4. Plaćanje kamata |
711,0 |
0,10 |
|
5. Subvencije, transferi organizacijama socijalnog osiguranja i drugi transferi |
1.962,0 |
0,29 |
|
6. Ostali troškovi |
639,0 |
0,09 |
|
Ž. Republički zavod za tržište rada |
5.357,5 |
0,78 |
|
1. Plate |
|
180,0 |
0,03 |
2. Doprinosi i porez na fond zarada koje plaća poslodavac |
40,7 |
0,01 |
|
3. Ostala kupovina roba i usluga |
516,3 |
0,08 |
|
4. Prava nezaposlenih lica i programi zapošljavanja i prekvalifikacije |
3.563,1 |
0,52 |
|
5. Transferi drugim organizacijama socijalnog osiguranja |
1.057,4 |
0,15 |
4. Višak rashoda u odnosu na prihode (deficit) u iznosu od 21.769,2 mil. dinara pokriće se iz sredstava od privatizacije, donacija, kao i zaduženjem Republike, u skladu sa zakonom.
U slučaju da se sredstva za pokrivanje deficita iz prethodnog stava ne ostvare u potrebnom iznosu, Vlada Republike Srbije utvrdiće prioritete u izvršavanju bilansa javne potrošnje iz postojećih sredstava (socijalnih davanja, plate, penzije i dr.).
5. Radi ravnomernog ostvarivanja bilansa iz tačke 2 utvrđuje se dinamika korišćenja sredstava, i to:
Period januar - juni 2001. godine 42,0%
Period juli - septembar 2001. godine 71,0%
Period oktobar - decembar 2001. godine 100,0%
Kad korisnik javnih prihoda ostvari sredstva u visini jedne šestine, odnosno jedne trećine dinamike utvrđene u stavu 1 ove tačke, Narodna banka Jugoslavije - Zavod za obračun i plaćanja obustaviće prenose sredstava korisniku javnih rashoda, a više ostvarena sredstva usmeriće na račun budžeta Republike Srbije.
Više ostvarena sredstva iz stava 2 ove tačke, koristiće se za one korisnike javnih rashoda koji nisu ostvarili prihode utvrđene predviđenom dinamikom potrošnje.
6. Korisnici sredstava mesečno dostavljaju izveštaj Ministarstvu finansija i ekonomije o ostvarenim prihodima i izvršenim rashodima, prema vrstama prihoda utvrđenih u tački 2 odnosno rasporedu sredstava iz tačke 3 ovog bilansa.
Ako korisnici sredstava ne dostave izveštaj, Ministarstvo finansija i ekonomije zaustaviće prenos sredstava korisniku i o tome obavestiti Vladu, odnosno izvršni organ autonomne pokrajine, opštine, grada, odnosno grada Beograda.
7. Stupanjem na snagu ovog bilansa prestaje da važi Uredba o privremenom finansiranju javnih rashoda i opštem bruto bilansu javnih prihoda i javnih rashoda Republike Srbije za period januar - mart 2001. godine ("Službeni glasnik RS", broj 6/2001).
Ostvarena sredstva utvrđena uredbom is stava 1 ove tačke, obuhvaćena su ovim bilansom.
8. Ovaj bilans objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".