ODLUKA
O OBLIKU, SADRŽINI I NAČINU KORIŠĆENJA JEDINSTVENIH INSTRUMENATA PLATNOG PROMETA

("Sl. list SRJ", br. 29/2002 i 30/2002 - ispr.)

1. Ovom odlukom propisuju se oblik, sadržina i način korišćenja jedinstvenih instrumenata platnog prometa (u daljem tekstu: instrumenti) kojima se vrše plaćanja ili naplate sa računa - gotovim novcem i bezgotovinski.

2. Instrumenti, u smislu ove odluke, jesu:

- nalog za uplatu i nalog za isplatu (instrumenti gotovinskog platnog prometa),

- nalog za prenos i nalog za naplatu (instrumenti bezgotovinskog platnog prometa).

3. Nalog za uplatu je gotovinski instrument koji se koristi za uplate u gotovom novcu u korist računa (uplate dnevnog pazara, plaćanje obaveza u gotovom novcu i druge uplate u korist računa).

Nalog za uplatu sadrži sledeće elemente:

 1) naziv uplatioca,

 2) naziv primaoca,

 3) broj računa primaoca,

 4) oznaku valute,

 5) iznos,

 6) svrhu uplate,

 7) šifru plaćanja,

 8) broj modela poziva na broj odobrenja,

 9) poziv na broj odobrenja,

10) mesto i datum prijema,

11) datum valute,

12) pečat i potpis uplatioca (overu).

Nalog za uplatu banka može izvršiti i kada one ne sadrži sve elemente iz stava 2 ove tačke ako utvrdi da su elementi koji su navedeni u nalogu dovoljni za njegovo izvršenje.

4. Nalog za isplatu je gotovinski instrument kojim pravno ili fizičko lice podiže sa svog računa sredstva u gotovom novcu ili kojim na teret svog računa nalaže isplatu u gotovom novcu primaocu koji nema račun kod banke iz člana 2 tačka 10 Zakona o platnom prometu (u daljem tekstu: banka).

Nalog za isplatu sadrži sledeće elemente:

 1) naziv isplatioca,

 2) naziv primaoca,

 3) broj računa isplatioca,

 4) oznaku valute,

 5) iznos,

 6) svrhu isplate,

 7) šifru plaćanja,

 8) broj modela poziva na broj zaduženja,

 9) poziv na broj zaduženja,

10) mesto i datum prijema,

11) datum valute,

12) potpis primaoca i broj lične karte,

13) pečat i potpis isplatioca (overu).

Nalog za isplatu banka može izvršiti i kada on ne sadrži sve elemente iz stava 2 ove tačke ako utvrdi da su elementi koji su navedeni u nalogu dovoljni za njegovo izvršenje.

5. Nalog za prenos koristi se kada dužnik nalaže banci da na teret njegovog računa prenese sredstva u korist računa poverioca, za prenos sredstava između dva računa istog klijenta, kao i za evidentiranje istog iznosa sredstava na teret i u korist istog računa po osnovu izmirivanja međusobnih novčanih obaveza (kompenzacija, asignacija, cesija, prenos hartija od vrednosti i dr.).

Nalog za prenos sadrži sledeće elemente:

 1) način izvršenja naloga - hitno,

 2) naziv dužnika - nalogodavca,

 3) naziv poverioca - primaoca,

 4) broj računa dužnika - nalogodavca,

 5) broj računa poverioca - primaoca,

 6) oznaku valute,

 7) iznos,

 8) svrhu plaćanja,

 9) šifru plaćanja,

10) broj modela poziva na broj zaduženja,

11) poziv na broj zaduženja,

12) broj modela poziva na broj odobrenja,

13) poziv na broj odobrenja,

14) mesto i datum prijema,

15) datum valute,

16) pečat i potpis dužnika - nalogodavca (overu).

Nalog za prenos banka može izvršiti i kada on ne sadrži sve elemente iz stava 2 ove tačke ako utvrdi da su elementi koji su navedeni u nalogu dovoljni za njegovo izvršenje.

6. Nalog za naplatu koristi se kada poverilac, u skladu sa ovlašćenjem dobijenim od dužnika, inicira da se izvrši naplata sredstava sa računa dužnika (pismeno ovlašćenje koje dužnik daje svojoj banci i svom poveriocu, naplata dospelih hartija od vrednosti i drugih instrumenata obezbeđenja plaćanja, otvoreni akreditivi, isplaćeni instrumenti drugih banaka, naplata provizije za usluge platnog prometa i dr.).

Nalog za naplatu koristi se i kod naplate na osnovu izvršenih rešenja izdatih na osnovu zakona, odnosno na osnovu izvršenih sudskih rešenja.

Nalog za naplatu sadrži sledeće elemente:

 1) naziv dužnika,

 2) naziv poverioca - nalogodavca,

 3) broj računa dužnika,

 4) broj računa poverioca - nalogodavca,

 5) oznaku valute,

 6) iznos,

 7) svrhu plaćanja,

 8) šifru plaćanja,

 9) broj modela poziva na broj zaduženja,

10) poziv na broj zaduženja,

11) broj modela poziva na broj odobrenja,

12) poziv na broj odobrenja,

13) mesto i datum prijema,

14) datum valute,

15) pečat i potpis poverioca - nalogodavca (overu).

Nalog za naplatu banka može izvršiti i kada on ne sadrži sve elemente iz stava 3 ove tačke ako utvrdi da su elementi koji su navedeni u nalogu dovoljni za njegovo izvršenje.

7. Ako je posebnim propisom predviđeno da se uz instrument podnosi i određena dokumentacija ili da se uz njega istovremeno podnose instrumenti za plaćanje drugih obaveza, banka će taj instrument izvršiti samo ako joj je klijent podneo tu dokumentaciju, odnosno instrumente za plaćanje tih obaveza.

Banka će vratiti podnosiocu instrument uz koji nije podneta propisana dokumentacija, odnosno instrumenti za plaćanje drugih obaveza iz stava 1 ove tačke.

8. Instrumenti iz tačke 2 ove odluke mogu biti u pisanoj ili elektronskoj formi, ili usmeni.

Instrumenti iz tačke 2 ove odluke u pisanoj formi su obrasci pravougaonog oblika i jedinstvenih dimenzija 99 x 210 mm, što odgovara 1/3 papira formata A4.

Izgled i raspored elemenata na instrumentima u pisanoj formi daju se u Prilogu 1, koji je odštampan uz ovu odluku i njen je sastavni deo.

Instrumenti iz tačke 2 ove odluke u elektronskoj formi sadrže elemente iz tačke 5 stav 2 i tačke 6 stav 3 ove odluke i ispostavljaju se u skladu sa Odlukom o elektronskom načinu obavljanja platnog prometa ("Službeni list SRJ", br. 29/2002) i uputstvom kojim se uređuju format i namena poruka za razmenu podataka u obavljanju platnog prometa.

Instrumente iz tačke 2 ove odluke koji se ispostavljaju usmeno, banka može izvršiti i kada oni ne sadrže sve elemente predviđene ovom odlukom ako utvrdi da su elementi koje sadrže ti instrumenti dovoljni za njihovo izvršenje i da su dati u skladu sa ugovorom koji zaključuju banka i klijent.

9. Sadržaj i način popunjavanja elemenata na instrumentima iz tačke 2 ove odluke dati su u Prilogu 2, koji je odštampan uz ovu odluku i njen je sastavni deo.

Podaci na elementima instrumenata iz tačke 2 ove odluke ispisuju se opisno i numeričkim znakovima i raspoređeni su na tim instrumentima prema karakteru tih znakova.

Instrumenti iz tačke 2 ove odluke izdaju se i popunjavaju na srpskom jeziku - ćiriličnim, odnosno latiničnim pismom.

10. Instrumenti iz tačke 2 ove odluke čiji podaci na elementima nisu popunjeni u skladu sa tom odlukom, koje nije potpisalo ovlašćeno lice i nisu izdati ni štampani u skladu sa ovom odlukom - vratiće se podnosiocu u skladu sa članom 9 stav 7 i članom 11 stav 5 Zakona o platnom prometu (u daljem tekstu: Zakon).

11. Za ispravku grešaka nastalih u obradi podataka na elementima (storno), banka koristi interni nalog za prenos, čiji oblik i sadržinu sama utvrđuje.

12. Ček, platna kartica i akreditiv su instrumenti plaćanja, odnosno instrumenti za raspolaganje sredstvima sa računa na osnovu kojih se ispostavljaju instrumenti iz tačke 2 ove odluke.

Ček koriste fizička i pravna lica - za isplatu gotovog novca na teret računa izdavaoca čeka i za bezgotovinska plaćanja. Oblik, sadržinu i način upotrebe čeka utvrđuje banka, u skladu sa svojim potrebama i Zakonom o čeku ("Službeni list FNRJ", br. 105/46, "Službeni list SFRJ", br. 12/65, 50/71 i 52/73 i "Službeni list SRJ", br. 46/96),

Platna kartica se koristi za bezgotovinsko plaćanje i za podizanje gotovog novca kod izdavaoca kartice ili preko bankomata. Oblik, sadržinu i način upotrebe platne kartice utvrđuje banka, u skladu sa svojim potrebama i međunarodnim standardima.

Akreditiv se koristi kada klijent nalaže banci kod koje ima otvoren račun da određena sredstva, uz određene uslove, stavi na raspolaganje pravnom ili fizičkom licu kod iste ili kod druge banke. Vrstu akreditiva, uslove otvaranja i način njegovog korišćenja utvrđuju banka i klijent - nalogodavac za otvaranje akreditiva.

13. Instrumenti propisani Uputstvom o obliku, sadržini i upotrebi instrumenata platnog prometa za plaćanja u zemlji ("Službeni list SRJ", br. 11/98, 27/2001 i 45/2001), a koji nisu u suprotnosti sa ovom odlukom, mogu se, do 30. juna 2003. godine, koristiti istovremeno sa instrumentima propisanim tom odlukom.

Izuzetno od stava 1 ove tačke, najkasnije do roka iz tog stava - kao osnov za ispostavljanje naloga za naplatu iz tačke 6 ove odluke koristiće se akceptni nalozi koji su izdati do dana početka primene te odluke.

Izdavaoci akceptnih naloga dužni su da do 30. juna 2003. godine, akceptne naloge koje su kao instrumente naplate izdali svojim poveriocima sa valutom dospeća posle toga datuma - zamene ovlašćenjem iz Zakona na osnovu koga poverilac može izdati nalog za naplatu, ili da ih zamene drugim vidom obezbeđenja.

Izdavaoci akceptnih naloga dužni su da, najkasnije do 30. juna 2003. godine, banci kod koje imaju otvoren račun predaju pismenu izjavu (pod materijalnom i krivičnom odgovornošću) da nemaju izdatih a nerealizovanih akceptnih naloga, odnosno da su postupili u skladu sa stavom 3 ove tačke.

Akceptni nalozi koji su pre početka primene ove odluke podneti na naplatu na teret izdavaoca tih naloga - služiće organu nadležnom za prinudnu naplatu kao osnov za izdavanje naloga za naplatu.

14. Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SRJ", a primenjivaće se od 1. januara 2003. godine.

 

Prilog 1

IZGLED I RASPORED ELEMENATA NA INSTRUMENTIMA PLATNOG PROMETA

Nalog za uplatu štampa se na samokopirajućem papiru bele boje sa crnim linijama.

Nalog za prenos štampa se na papiru bele boje sa crnim linijama.

Nalog za isplatu i nalog za naplatu štampaju se na samokopirajućem papiru bele boje sa crvenim linijama.

Nalog za uplatu sastoji se od dva primerka. Prvi primerak, koji banka overava, vraća se uplatiocu, a drugi ostaje banci kao dokument na osnovu koga je izvršena uplata.

Nalog za isplatu sastoji se od dva primerka. Prvi primerak vraća se isplatiocu, a drugi ostaje banci kao dokument na osnovu koga je izvršena isplata.

Nalog za prenos sastoji se od jednog primerka. Na osnovu ovog naloga izvršava se prenos sredstava - zaduženje računa dužnika i odobrenje računa poverioca, odnosno zaduženje jednog računa i odobrenje drugog računa istog klijenta, kao i zaduženje i odobrenje istog računa za isti iznos. Banka je dužna da, na zahtev klijenta, izda potvrdu o prijemu naloga za prenos, kao i potvrdu o izvršenju tog naloga.

Nalog za naplatu sastoji se od dva primerka. Prvi primerak vraća se poveriocu kao dokument da je banka primila nalog za naplatu, a drugi ostaje banci kao dokument na osnovu koga se izvršava naplata, odnosno zaduženje računa dužnika i odobrenje računa poverioca. Banka je dužna da, na zahtev klijenta, izda potvrdu o izvršenom plaćanju.

 

NALOG ZA NAPLATU

 

 

dužnik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

šifra

plaćanja

 

valuta

 

iznos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

svrha plaćanja

 

 

račun dužnika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

model i poziv na broj (zaduženje)

 

 

poverilac - nalogodavac

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

račun poverioca - nalogodavca

 

 

 

 

 

 

model i poziv na broj (odobrenje)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pečat i potpis nalogodavca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________

mesto i datum prijema

 

 

 

datum valute

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obrazac br. 4

 

 

Prilog 2

ELEMENTI NA INSTRUMENTIMA PLATNOG PROMETA - SADRŽAJ I NAČIN POPUNJAVANJA

Naziv elementa

Sadržaj

Vrsta podataka
O - opisni
N - numerički
ON - kombinacija

Broj znakova za numerički podatak/maksimalan broj linija*maksimalna dužina reda za opisne podatke oba znaka

1

2

3

4

Način izvršenja

Hitno

O

H

- Naziv dužnika
- Naziv uplatioca
- Naziv isplatioca

- naziv dužnika, pravnog ili fizičkog lica, pod kojim je evidentiran u registru
- naziv uplatioca, pravnog ili fizičkog lica pod kojim je evidentiran u registru, ime, prezime i adresu uplatioca
- naziv isplatioca, pravnog ili fizičkog lica pod kojim je evidentiran u registru, ime, prezime i adresa isplatioca

ON

3*35

Broj računa dužnika/isplatioca

broj računa na teret koga se vrši plaćanje, isplata

N

18

Svrha plaćanja/svrha uplate/svrha isplate

podaci o nameni i osnovu plaćanja, odnosno uplate i isplate u gotovom

ON

3*35

Kontrolni broj poziva na broj (zaduženje)

kontrolni broj poziva na broj (zaduženja) po modulu 97

N

2

Poziv na broj (zaduženje)

dopunski podaci za dužnika o izvršenom plaćanju

N

20

- Naziv poverioca
- Naziv primaoca

- naziv poverioca, pravnog ili fizičkog lica, pod kojim je evidentiran u registru
- naziv primaoca, pravnog ili fizičkog lica pod kojim je evidentiran u registru, ime, prezime i adresa i broj lične karte primaoca

ON

3*35

Broj računa poverioca/primaoca

broj računa u korist koga se vrši plaćanje, odnosno uplata

N

18

Kontrolni broj poziva na broj (odobrenje)

kontrolni broj poziva na broj (odobrenja) po modulu 97

N

2

Poziv na broj (odobrenje)

dopunski podaci za poverioca o osnovu plaćanja

N

20

Šifra plaćanja

vrsta osnova plaćanja

N

3

Oznaka valute

slovna oznaka dinara, odnosno strane valute

O

3

Iznos

iznos u dinarima/stranoj valuti

O/N

3/15

Mesto i datum

mesto i datum prijema naloga u banci

ON

1*20

Datum valute

datum izvršenja

N

8

Overa instrumenta

pečat i potpis nalogodavca (dužnika, poverioca, ovlašćenog lica) - potpis primaoca

O

1*20

 

Popunjavanje podataka na elementima

1. U element način izvršenja - hitno upisuje se opisno slovna oznaka H.

2. U element broj računa dužnika/isplatioca, odnosno broj računa poverioca/primaoca - upisuje se 18 numeričkih znakova,

3. U element iznos upisuje se numerički podatak u dinarima, odnosno u stranoj valuti - do 15 cifara. Ispred iznosa upisuje se slovna oznaka valute u kojoj se vrši plaćanje (din., evro, SAD dolar...).

Ispred iznosa u dinarima stavljaju se dve paralelne crte ili zvezdice, a numerički podatak iznosa upisuje se sa parama u dve decimale, i to tako što se dinari odvajaju zarezom.

Iznos u stranoj valuti upisuje se zaokružen u apoenima na koje glasi papirni novac, odnosno ne može da glasi na apoene kovanog novca.

4. U element svrha plaćanja, odnosno svrha uplate, odnosno svrha isplate upisuje se opisno i numerički osnov doznačavanja sredstava, odnosno osnov isplate u gotovom.

5. U element šifra plaćanja upisuje se numerički podatak od 3 cifre koje su date u Prilogu 2a, koji je odštampan uz ovu odluku i njen je sastavni deo, i to tako što se najpre unosi klasifikacija prema obliku plaćanja, a zatim klasifikacija prema osnovu plaćanja.

6. U element poziv na broj (zaduženje) upisuje se numerički podatak kao bliže objašnjenje poslovnih promena dužnika - kad se plaćanje vrši u ime i za račun drugog lica, sa akreditiva, u ime i za račun građana po tekućim računima, za potrebe analitičke evidencija i dr. Kod plaćanja obaveza pokrivenih garancija unosi se broj garancije, a kod plaćanja na teret akreditiva obavezno se unosi broj akreditiva. Kod plaćanja javnih prihoda unose se podaci koje utvrđuje Republička uprava javnih prihoda.

7. U element poziv na broj (odobrenje) upisuje se numerički podatak kao bliže objašnjenje osnova doznačavanja sredstava (npr. broj fakture kod plaćanja obaveza po osnovu robe, materijala, usluga i investicija, broj ugovora pri plaćanju avansa, serijski broj čeka prilikom naplate svih vrsta čekova, broj menice, broj prodajnog mesta kad se uplaćuje dnevni pazar, broj polise osiguranja i druge dopunske informacije). Kod plaćanja javnih prihoda unose se podaci koje utvrđuje Republičko ministarstvo za finansije.

8. Osnovni broj modela za upisivanje sadržaja elementa poziv na broj označen je brojem 97, što znači da je taj sadržaj iskazan sa 20 numeričkih znakova (od kojih su 2 znaka kontrolni broj), u okviru kojih se mogu upisivati i slovne oznake. Znakovi mogu biti grupisani u četiri bloka od po četiri znaka, međusobno razdvojena crticom ili razmakom, s tim da se u elektronskom zapisu podatak iskazuje u nizu (bez crtica, odnosno razmaka).

Kontrolni broj poziva na broj po modulu 97 izračunava se na sledeći način:

a) za utvrđeni poziv na broj, od određenog niza cifara i slovnih oznaka najpre se vrši konvertovanje slovnih oznaka u broj, prema sledećoj tabeli:

A=10

G=16

M=22

S=28

Y=34

B=11

H=17

N=23

T=29

Z=35

C=12

 I=18

O=24

U=30

 

D=13

 J=19

P=25

V=31

 

E=14

K=20

Q=26

W=32

 

F=15

L=21

R=27

X=33

 

(npr. 567812F48K012 ----------- 567812154820012);

b) numeričkom nizu moraju se dodati dve nule (00) na kraju

(npr. 56781215482001200).

Kontrolni broj od dve cifre izračunava se tako što se niz cifara utvrđen na način iz stava 2 ove tačke podeli sa 97 i dobijeni rezultat oduzme od broja 98. Dobijena razlika izražena sa dve cifre jeste kontrolni broj. Kontrolni broj od dve cifre upisuje se ispred niza cifara koji predstavlja sadržaj poziva na broj (u primeru koji je dat, kontrolni broj poziva na broj biće upisan kao 54567812F48K012.)

Ako broj modela nije unesen, neće se vršiti kontrola poziva na broj.

Brojevi i sadržaj modela, raspored polja i pozicija kontrolnog broja u modelu, koji su propisani Uputstvom o obliku, sadržini i upotrebi instrumenata platnog prometa za plaćanja u zemlji, primenjivaće se istovremeno sa modelima propisanim ovom odlukom, ali najkasnije do 31. decembra 2003. godine.

Banka neće izvršiti naloge za plaćanje kod kojih se kontrolom utvrdi da kontrolni broj u sadržaju elementa poziv na broj ne odgovara naznačenom broju osnovnog modela tog elementa. Za preneti sadržaj elementa poziv na broj nosilac odgovara samo ako je sadržaj upisan u skladu sa propisanim modelima.

9. U element mesto i datum upisuje se mesto i datum prijema naloga u banci.

10. U element datum valute upisuje se datum izvršenja naloga.

Instrumente platnog prometa potpisuju ovlašćena lica, čiji su potpisi deponovani kod banke kod koje se vodi račun klijenta. Na instrumentima platnog prometa, pored potpisa, mora biti stavljen pečat nalogodavca, koji je deponovan u banci, osim ako je u pitanju fizičko lice koje nema pečat.

 

Prilog 2a

ŠIFRE PLAĆANJA

Klasifikacija prema obliku plaćanja

1

Gotovinski

gotovinska plaćanja i druga plaćanja stanovništva:
- uplate pazara,
- gotovinske uplate na račun i isplate sa računa,
- naplate čekova izdatih na teret tekućih računa građana,
- prenosi banke sa tekućih računa građana i prenosi na tekuće račune građana

2

Bezgotovinski

prenos (plaćanje i drugi transferi) sa jednog računa na drugi račun

3

Obračunski

plaćanja preko obračuna, indosmana, naplatom menice i drugih instrumenata obezbeđenja plaćanja (u daljem tekstu: menica)
- kompenzacija, cesija, asignacija,
- ustupanje potraživanja
- indosman,
- naplata menice od glavnog dužnika,
- naplata menice iz sredstava garanta

 

Klasifikacija prema osnovu plaćanja

Transakcije po osnovu prometa robe i usluga

20

Promet robe i usluga - međufazna potrošnja

plaćanja za robu, sirovine, materijal, proizvodne usluge, gorivo, mazivo, energiju, otkup poljoprivrednih proizvoda, zakupnine, članarine, usluge javnih preduzeća i za drugu robu i usluge, izuzev za investicije - međufazna potrošnja

21

Promet robe i usluga - finalna potrošnja

plaćanja za robu, sirovine, materijal, proizvodne usluge, gorivo, mazivo, energiju, otkup poljoprivrednih proizvoda, zakupnine, članarine, usluge javnih preduzeća i za drugu robu i usluge, izuzev za investicije - finalna potrošnja

23

Investicije u objekte i opremu

plaćanja po osnovu izgradnje objekata i nabavke opreme (nabavna cena, doprema, montaža i dr.)

24

Investicije - ostalo

plaćanje po osnovu investicija, osim investicija u objekte i opremu, (nasadi, stada,
elaborati, patenti, licence, ulaganja u obrtna sredstva, kamata banci na investicione kredite i dr.)

25

Uvoz robe i usluga - dinarska protivvrednost

uplata, naplata, prenos i obračun po osnovu dinarske protivvrednosti za uvoz robe i usluga

26

Izvoz robe i usluga - dinarska protivvrednost

isplata, prenos i obračun po osnovu dinarske protivvrednosti za izvršeni izvoz

27

Subvencije, regresi i premije

isplata, naplata, prenos i obračun po osnovu subvencija, regresa i premija

30

Porez na promet proizvoda i usluga

uplata, naplata, prenos sa računa na račun i obračun po osnovu izmirenja obaveza poreza na promet proizvoda i usluga (uključujući akcize)

31

Carine i druge uvozne dažbine

uplata, naplata, prenos sa računa i obračun po osnovu izmirenja carina i drugih uvoznih dažbina (carine i drugi javni prihodi koje Savezna uprava carina naplati objedinjeno na svoj evidentni račun)

32

Takse i naknade

uplata, naplata, prenos i obračun po osnovu taksa, novčanih kazni, vrednosti oduzete robe, naknada za korišćenje dobara i izvršenih usluga državnih organa

33

Drugi porezi, naknade i takse

 

 

Transakcije raspodele

 

40

Zarade i druga primanja zaposlenih

zarade, naknada zarada, dodatak na zaradu (regres, topli obrok, terenski dodatak) i primanja zaposlenih (po osnovu privremenih i povremenih poslova i po osnovu ugovora o radu van prostorija poslodavca)

41

Obustave od zarada

obustave po osnovu administrativne zabrane za kredite, članarine i ostale zakonske, administrativne i druge obustave

42

Druga lična primanja zaposlenih

prevoz radnika, dnevnice, troškovi prevoza za službena putovanja, otpremnine i naknade za odvojeni život

43

Zarade osnivača

neto zarada koja se isplaćuje preduzetniku

44

Zarade preko omladinskih i studentskih zadruga

prenos sredstava zadruzi, isplata sa računa zadruge

45

Penzije

iznos penzija koji se isplaćuje penzionerima ili prenosi na njihove tekuće račune u banci i drugoj finansijskoj organizaciji

46

Obustave od penzija

obustave po osnovu administrativne zabrane za kredite, članarine i ostale zakonske, administrativne i druge obustave

47

Druga socijalna davanja
(nadoknade)

naknade od organizacija za socijalno osiguranje (socijalno osiguranje - dečiji dodatak, naknada za bolovanje i drugu sprečenost, naknada nezaposlenima, primanja invalida, borački dodatak i sl., socijalna pomoć)

48

Zarade od vlasništva

kamate, dividende, renta, dohodak od polise osiguranja

49

Zarade po drugim osnovama

zarade po ugovoru o delu, po osnovu autorskih prava, patenata i tehničkih unapređenja, po osnovu imovinskih prava i stipendija

50

Porezi na zarade i druga primanja zaposlenih - na teret zaposlenih

porez na zarade, porez na fond zarada

51

Porezi na zarade i druga primanja zaposlenih - na teret poslodavca

porez na zarade, porez na fond zarada

52

Ostali porezi na dohodak

porez na imovinu

53

Ostali tekući porezi, takse, naknade i drugi javni prihodi

drugi javni prihodi i kamata na neblagovremeno plaćanje javnih prihoda

54

Doprinosi socijalnog osiguranja - na teret poslodavca

doprinosi za PIO, zdravstvo i zapošljavanje

55

Doprinosi socijalnog osiguranja - na teret zaposlenih

doprinosi za PIO, zdravstvo i zapošljavanje

56

Doprinosi socijalnog osiguranja - na teret poslodavca

doprinos za osiguranja od nezaposlenosti

 

Transferi

 

60

Premije osiguranja i nadoknada štete

premija osiguranja, reosiguranje, nadoknada štete

61

Raspored javnih prihoda

raspored poreza i doprinosa uplaćenih korisnicima

62

Transferi u okviru državnih organa

prenos u okviru računa i podračuna trezora, prenos sredstava budžetskim korisnicima

63

Ostali tansferi

prenos u okviru istog pravnog lica i drugi transferi, raspored zajedničkog prihoda

 

Finansijske transakcije (krediti i drugi plasmani)

 

70

Odobravanje kratkoročnih kredita

 

71

Odobravanje dugoročnih kredita

 

72

Kamate po kreditima

 

73

Polaganje oročenih depozita

 

74

Izdvajanje sredstava (rezervisanja i dr.)

 

75

Ostali plasmani

kupoprodaja hartija od vrednosti

76

Vraćanje kratkoročnih kredita

 

77

Vraćanje dugoročnih kredita

 

78

Povlačenje oročenih depozita

 

90

Druge transakcije