ODLUKA
O POKRAJINSKIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA

("Sl. list AP Vojvodine", br. 10/2002)

 

I OPŠTI DEO

Član 1

Za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise i radnje kod pokrajinskih organa, organizacija, službi i direkcija (u daljem tekstu: organi) plaćaju se administrativne takse (u daljem tekstu: takse) po odredbama ove odluke.

Član 2

Taksama podložni spisi i radnje, kao i visina taksa uređuju se Tarifom za pokrajinske administrativne takse, koja je sastavni deo ove odluke (u daljem tekstu: Taksena tarifa).

Taksa se ne može naplatiti ako Taksenom tarifom nije propisana, niti se može naplatiti u iznosu većem ili manjem od propisanog.

Član 3

Taksa se plaća u gotovom novcu putem organizacije ovlašćene za obavljanje poslova platnog prometa.

II TAKSENI OBVEZNIK

Član 4

Takseni obveznik je fizičko, odnosno pravno lice povodom čijeg se zahteva postupak pokreće, odnosno vrše radnje predviđene Taksenom tarifom.

Ako za isti zahtev ili radnju postoji više taksenih obveznika, njihova obaveza je solidarna.

III NASTANAK TAKSENE OBAVEZE

Član 5

Ako Taksenom tarifom nije drukčije propisano, taksena obaveza nastaje:

1) za podneske - u trenutku kada se predaju, a za zahteve date na zapisnik - kada se zapisnik sastavi;

2) za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje;

3) za upravne radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.

Član 6

Taksa se plaća u korist budžeta AP Vojvodine u trenutku nastanka taksene obaveze, ako za pojedine slučajeve nije drukčije propisano.

IV UTVRĐIVANJE VREDNOSTI PREDMETA RADI NAPLATE TAKSE

Član 7

Ako je Taksenom tarifom propisano da se taksa plaća prema vrednosti predmeta, taksa se plaća prema vrednosti označenoj u podnesku ili ispravi.

Organ koji vodi postupak može po službenoj dužnosti rešenjem utvrditi vrednost predmeta iz stava 1. ovog člana ako smatra da vrednost označena u podnesku odnosno ispravi ne odgovara stvarnoj vrednosti.

Član 8

Kad se na zahtev stranke isprava izdaje u više primeraka, za drugi i svaki dalji primerak plaća se taksa kao za prepis.

Taksa po stavu 1. ovog člana ne može biti veća od takse za prvi primerak.

Za primerke isprava koji se povodom zahteva stranke sastavljaju za potrebe samih organa ne plaća se taksa.

V PLAĆANJE TAKSENE OBAVEZE

Član 9

U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena mora se označiti da je taksa plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kome je taksa plaćena.

Član 10

Ako takseni obveznik koji je dužan da plati taksu neposredno podnese netaksiran ili nedovoljno taksiran podnesak, službeno lice organa zaduženog za prijem podneska zatražiće od taksenog obveznika da plati propisanu taksu u roku od 10 dana od dana upozorenja i upozori ga na posledice neplaćanja takse i o tome sačinjava zabelešku na spisu.

Ako netaksiran ili nedovoljno taksiran podnesak ili drugi spis stigne poštom, organ nadležan za odlučivanje o zahtevu pozvaće taksenog obveznika opomenom da u roku od 10 dana od dana prijema opomene plati redovnu taksu i taksu za opomenu i upozoriće ga na posledice neplaćanja takse.

Ako takseni obveznik uplati taksu u roku iz stava 1-2. ovog člana, smatra se da je podnesak bio od početka uredno taksiran, a u protivnom - smatraće se da podnesak nije ni podnet.

Član 11

Naplata takse na podneske ili druge spise koji netaksirani ili nedovoljno taksirani stignu poštom iz inostranstva, vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre predaje prvog saopštenja taksenom obvezniku o izvršenju zatražene radnje.

Član 12

Pravo na naplatu takse zastareva dve godine po isteku godine u kojoj je taksu trebalo platiti, a pravo na povraćaj više uplaćene takse - dve godine po isteku godine u kojoj je taksa više plaćena.

Član 13

U pogledu prinudne naplate, obračuna kamate i ostalog što nije posebno propisano ovom odlukom, primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuju porez na dohodak građana.

VI OSLOBOĐENJA OD PLAĆANJA TAKSE

Član 14

Oslobađaju se plaćanja takse:

1) državni organi, organi teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, organizacije obaveznog socijalnog osiguranja i zavoda za tržište rada;

2) organizacija Crvenog krsta;

3) organizacije registrovane za obavljanje delatnosti u oblasti društvene zaštite dece i omladine i socijalne zaštite.

Član 15

Ako zahtev podnosi više taksenih obveznika a visina takse zavisi od vrednosti, taksa se utvrđuje srazmerno vrednosti za svakog taksenog obveznika posebno.

Član 16

Ne plaća se taksa za:

1) spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;

2) spise i radnje u postupku za povraćaj više plaćenih i nepravilno naplaćenih javnih prihoda;

3) spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama;

4) spise i radnje za ostvarivanje prava iz socijalnog osiguranja, društvene brige o deci, socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rada;

5) spise i radnje u vezi sa školovanjem učenika i studenata;

6) podneske upućene organima za predstavke i pritužbe;

7) spise i radnje u postupku za zasnivanje radnog odnosa i ostvarivanje prava po tom osnovu.

Član 17

U ispravi koja se izdaje bez plaćanja takse mora se označiti u kom se cilju izdaje i na osnovu kog propisa se taksa ne plaća.

Isprava iz stava 1. ovog člana može se upotrebiti u druge svrhe samo pošto za nju bude plaćena odgovarajuća taksa ako je za te svrhe propisana obaveza plaćanja takse.

Član 18

Strani državljanin pod uslovom reciprociteta ima ista prava i obaveze po ovoj odluci kao i državljanin Republike Srbije.

VII POVRAĆAJ TAKSE

Član 19

Takseni obveznik koji je platio taksu koju nije bio dužan da plati ili je taksu platio u iznosu većem od propisanog ili je taksu platio za radnju koju organ bez krivice stranke nije izvršio ima pravo na povraćaj takse koju nije bio dužan da plati.

Takseni obveznik koji je platio taksu za žalbu protiv prvostepenog rešenja koji donosi organ iz člana 1. ove odluke ima pravo na povraćaj takse, ukoliko se žalba u celini ili delimično oceni osnovanom.

Postupak za povraćaj takse pokreće se na zahtev taksenog obveznika i po službenoj dužnosti.

O zahtevu za povraćaj takse odlučuje organ koji je vodio postupak u kome je taksa i naplaćena.

Rešenje o povraćaju takse donosi organ koji je vodio postupak u kome je taksa i naplaćena.

Na povraćaj takse iz stava 1. i 2. ovog člana primenjuju se odredbe o povraćaju više ili pogrešno uplaćenih poreza po propisima kojima se uređuje porez na dohodak građana.

Član 20

Novčanom kaznom od 100,00 do 1.000,00 dinara kazniće se za prekršaj:

1) odgovorno lice u organu iz člana 1. ove odluke ako ne naplati odnosno ne obavesti taksenog obveznika da je dužan da plati taksu propisanu tarifom za spise i radnje u određenoj upravnoj radnji, odnosno upravnim stvarima.

2) odgovorno lice u organu iz člana 1. ove odluke ako u ispravi koja se izdaje bez takse ne označi u kom se cilju izdaje i na osnovu kog propisa je oslobođena od plaćanja takse.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Za spise i radnje u upravnim stvarima i za druge spise i radnje kod organa po kojima je taksena obaveza nastala do dana stupanja na snagu ove odluke platiće se taksa po propisima koji su se primenjivali u momentu pokretanja postupka, ako po odredbama ove odluke postoji obaveza plaćanja takse.

Član 22

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".

 

TARIFA ZA POKRAJINSKE ADMINISTRATIVNE TAKSE

 

I PODNESCI

Tarifni broj 1.

1) Za zahtev, molbu i predlog, prijavu i drugi podnesak ako ovom odlukom nije drugačije propisano.

10,00

2) Za zahtev za davanje mišljenja o primeni pokrajinskih propisa.

15,00

NAPOMENA:
Taksa po ovom tarifnom broju ne plaća se za naknadne podneske kojima stranka zahteva samo brže postupanje po ranije podnetom zahtevu.

Tarifni broj 2.

Za žalbe protiv rešenja koja donose organi iz člana 1. ove odluke ako ovom odlukom nije drugačije propisano.

15,00

   

II REŠENJA

Tarifni broj 3.

Za sva rešenja koja donose organi iz člana 1. ove odluke ako ovom odlukom nije drugačije propisano.

15,00

NAPOMENA:
Ako se donosi jedno rešenje po zahtevu više lica, taksa po ovom tarifnom broju plaća se onoliko puta koliko ima lica kojima se rešenje uručuje.

Tarifni broj 4.

Na uložene vanredne pravne lekove.

150,00

Tarifni broj 5.

Za rešenja o nostrifikaciji, odnosno ekvivalenciji strane školske javne isprave.

60,00

Tarifni broj 6.

Za rešenja:

 

1) O upisu sredstava javnog informisanja u registar sredstava javnog informisanja

 

(1) dnevnih listova i radio-televizijskih programa.

5.000,00

(2) periodičnih listova.

2.000,00

 2) O upisu promena u registar sredstava javnog informisanja.

1.000,00

 3) O brisanju iz registra sredstava javnog informisanja.

1.000,00

   

III UVERENJA

Tarifni broj 7.

1) Za uverenja koja izdaju organi ako ovom odlukom nije drugačije propisano.

15,00

2) Za uverenja na osnovu evidencije.

15,00

3) Za uverenja po sprovedenom postupku.

15,00

Tarifni broj 8.

1) Za duplikat, odnosno novu javnu ispravu koju izdaje ustanova u oblasti obrazovanja.

15,00

2) Za duplikat isprave o završenom školovanju ili stručnoj kvalifikaciji (stručnom ispitu).

15,00

   

IV OVERA, PREPISI I PREVODI

Tarifni broj 9.

Za overu prepisa (od svakog polutabaka originala).

15,00

NAPOMENA:
1) Polutabakom u smislu ove odluke smatra se list hartije od dve strane normalnog kancelarijskog formata ili manjeg.
2) Ako je rukopis, odnosno prepis, čija se overa vrši, pisan na stranom jeziku, plaća se dvostruka taksa iz ovog tarifnog broja.

Tarifni broj 10.

Za prepisivanje službenih akata koje se vrši kod organa (od svakog polutabaka)

15,00

NAPOMENA:
1) Polutabakom u smislu ove odluke smatra se list hartije od dve strane normalnog kancelarijskog formata ili manjeg.
2) Ako je rukopis, odnosno prepis, čija se overa vrši, pisan na stranom jeziku, plaća se dvostruka taksa iz ovog tarifnog broja.

Tarifni broj 11.

Za razgledanje i prepisivanje završenih službenih spisa za svaki započeti sat

15,00

Tarifni broj 12.

Za opomenu kojom se obveznik poziva da plati taksu.

15,00