PRAVILNIK
O TEHNIČKIM NORMATIVIMA, NAČINU RADA KOD IZRADE TEHNIČKE DOKUMENTACIJE I KONTROLI TEHNIČKE DOKUMENTACIJE ZA IZVOĐENJE GEODETSKIH RADOVA U INŽENJERSKO-TEHNIČKIM OBLASTIMA

("Sl. glasnik RS", br. 59/2002)

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se tehnički normativi, način rada kod izrade tehničke dokumentacije i kontrola tehničke dokumentacije za izvođenje geodetskih radova u inženjersko-tehničkim oblastima, u skladu sa Zakonom o državnom premeru i katastru i upisima prava na nepokretnostima ("Službeni glasnik RS", br. 83/92, 53/93, 48/94, 12/96, 15/96, 34/2001 i 25/2002).

Član 2

Kada se izrađuje za potrebe izgradnje objekta, geodetsko-tehnička dokumentacija je sastavni deo odgovarajuće tehničke dokumentacije za izgradnju objekata.

Izuzetno, za radove malog obima za koje se ne izrađuje tehnička dokumentacija za izgradnju objekata, ne izrađuje se geodetsko-tehnička dokumentacija.

Član 3

Geodetsko-tehnička dokumentacija izrađuje se za potrebe izvođenja geodetskih radova u inženjersko-tehničkim oblastima, i to za:

1) izradu geodetskih podloga za potrebe inženjerskih projekata;

2) izvođenje geodetskih radova u toku realizacije inženjerskih projekata;

3) izvođenje geodetskih radova na snimanju izvedenog stanja inženjerskih objekata;

4) izvođenje geodetskih radova na ispitivanju stabilnosti tla i deformaciji objekata.

II IZRADA TEHNIČKE DOKUMENTACIJE

1. Idejni projekat geodetskih radova

Član 4

Idejni projekat geodetskih radova izrađuje se po potrebi, na osnovu projektnog zadatka, a radi obezbeđivanja neophodnih podataka za izradu glavnog projekta, sagledavanja koncepcije, obima, dinamike, cene, potrebnih tehničkih sredstava i kadrova za izvođenje geodetskih radova.

Član 5

Projektni zadatak je sastavni deo idejnog projekta i sadrži naročito: predmet projekta, osnovne zahteve investitora, rokove i uslove realizacije, podatke o raspoloživoj dokumentaciji i podlogama za projektovanje, sastav i opremu projekta, kao i ostale relevantne podatke za izradu projekta.

Projektni zadatak za izradu idejnog projekta sastavlja geodetska služba investitora, ukoliko postoji, ili specijalizovana geodetska organizacija koju ovlasti investitor.

Projektni zadatak za izradu idejnog projekta obezbeđuje i overava investitor radova.

Član 6

Odgovorni projektant na osnovu projektnog zadatka određuje obim i vrstu prethodnih radova neophodnih za izradu idejnog projekta.

Prethodni radovi obuhvataju opštu ocenu kvantitativnih i kvalitativnih karakteristika postojećih podataka i elaborata i stepena njihove upotrebljivosti, kao i dopunske geodetske radove neophodne za izradu glavnog projekta.

Rezultati prethodnih radova prikazuju se u tehničkom izveštaju o izvršenim prethodnim radovima.

Tehnički izveštaj o izvršenim prethodnim radovima sa rezultatima merenja, računanja i analiza predstavlja sastavni deo idejnog projekta.

Član 7

Idejni projekat geodetskih radova sadrži naročito:

1) opšte podatke o projektu (predmet projekta, podaci o radilištu i prateća dokumentacija);

2) projektni zadatak za izradu idejnog projekta;

3) tehnički izveštaj o izradi projekta;

4) osnove za izradu projekta (propisi, podaci i podloge za projektovanje);

5) tehnički izveštaj o prethodnim radovima (ukoliko su rađeni);

6) idejno rešenje geodetskih radova (sadržaj radova sa razradom tehničko-tehnološke koncepcije po varijantama);

7) predmer i predračun radova po varijantama;

8) vrednovanje i izbor najpovoljnije varijante;

9) projektni zadatak za izradu glavnog projekta za izabranu varijantu;

10) grafičke priloge, proračune, tabele i prateće elaborate.

Član 8

U idejnom projektu mogu biti izrađene jedna ili više varijanti za izvođenje geodetskih radova.

Više varijanti za izvođenje geodetskih radova izrađuju se na zahtev investitora ili kada projektant proceni da se na osnovu izvršenih prethodnih radova i iskustava kod ranije izvedenih radova, pouzdano ne može odrediti najracionalnija varijanta izvođenja geodetskih radova.

Odgovorni projektant određuje nivo razrade pojedinih idejnih rešenja potrebnih za donošenje odluke o izboru najpovoljnije varijante za izvođenje geodetskih radova.

Član 9

Za svaku varijantu izvođenja geodetskih radova izrađuje se globalni predmer i predračun radova koji obuhvata: definisanje pojedinih vrsta radova, potrebno vreme realizacije, kadrove, sredstva i cenu radova.

Ako se izrađuje više varijanti za izvođenje geodetskih radova, vrednovanje pojedinih varijanti koje ispunjavaju postavljene zahteve i izbor najpovoljnije varijante, vrši se upoređenjem potrebnih troškova, vremena izvođenja, kvaliteta radova i angažovanih resursa.

2. Glavni projekat geodetskih radova

Član 10

Glavni projekat geodetskih radova izrađuje se na osnovu projektnog zadatka koji čini sastavni deo glavnog projekta. Projektni zadatak obezbeđuje i overava investitor.

Kad je za izvođenje geodetskih radova izrađen idejni projekat, glavni projekat predstavlja njegovu detaljnu razradu.

Član 11

Projektni zadatak za izradu glavnog projekta sadrži naročito: predmet zadatka, podatke o raspoloživoj dokumentaciji, osnovne zahteve i ograničenja (vreme, materijalna sredstva, raspoloživa oprema i kadrovi, specifičnost namene, uticaj na životnu sredinu i druge bitne podatke), izbor podloga za projektovanje, način obrade, sastav i opremu projekta.

Član 12

Odgovorni projektant na osnovu projektnog zadatka određuje obim i vrstu prethodnih radova za izradu glavnog projekta geodetskih radova.

Tehnički izveštaj o izvršenim prethodnim radovima sa ocenom postojećih podataka, rezultatima merenja, računanja i analiza predstavlja sastavni deo glavnog projekta.

Član 13

Glavni projekat geodetskih radova sadrži naročito:

1) projektni zadatak za izradu glavnog projekta geodetskih radova;

2) opšte podatke o projektu (predmet projekta, podaci o radilištu i prateća dokumentacija);

3) tehnički izveštaj o izradi projekta;

4) osnove za izradu projekta (propisi, rešenja iz idejnog projekta, podloge za projektovanje);

5) tehnički izveštaj o prethodnim radovima (ukoliko su rađeni);

6) projektno rešenje geodetskih radova (sadržaj i tehničko-tehnološka razrada radova, smernice i uputstva za izvođenje);

7) organizaciju geodetskih radova i tehničke uslove izvođenja radova (opis i redosled aktivnosti, vreme realizacije, oprema, sastav ekipa i mere zaštite na radu);

8) predmer i predračun radova (vrsta, obim i cena radova);

9) grafičke priloge, proračune, tabele i prateće elaborate.

3. Projekat izvedenog stanja

Član 14

Projekat izvedenog stanja jeste glavni projekat, sa izmenama nastalim u toku izvođenja radova, dopunjen situacionim planom izvedenih radova u odgovarajućoj inženjersko-tehničkoj oblasti.

Situacioni plan izvedenih radova u odgovarajućoj inženjersko-tehničkoj oblasti sadrži snimanje nastalih prostornih promena i projektom predviđenih karakterističnih detalja na samom inženjersko-tehničkom objektu (situacioni plan temeljne jame, izvedenog temelja, snimanje i utvrđivanje osovina izvedenog stanja pojedinih delova objekta, snimanje ležišta kod velikih čeličnih i betonskih konstrukcija, snimanje podzemnih instalacija i dr.).

Izmene glavnog projekta u toku izvođenja geodetskih radova obavljaju se po istom postupku po kome se vrši njegova izrada.

Izmene manjeg obima koje ne izazivaju izmene projektovane koncepcije geodetskih radova može obaviti izvođač geodetskih radova po nalogu ili odobrenju lica koje vrši stručni nadzor.

Projekat izvedenog stanja je, zajedno sa drugom tehničkom dokumentacijom, osnov za tehnički prijem objekta, dobijanje upotrebne dozvole i održavanje objekta.

Član 15

Uz projekat izvedenog stanja izvođač geodetskih radova izrađuje i prilaže sledeću tehničku dokumentaciju:

1) tehnički izveštaj o realizaciji radova iz glavnog projekta;

2) elaborat originalnih geodetskih merenja i računanja tokom izvođenja objekta, zaključno sa završnim radovima za tehnički prijem objekta;

3) elaborat originalnih geodetskih merenja, računanja i analiza rezultata osmatranja tla i objekta u toku građenja, u skladu sa Pravilnikom o sadržini i načinu osmatranja tla i objekta u toku građenja i upotrebe ("Službeni glasnik RS", broj 13/98);

4) dnevnik geodetskih radova;

5) knjigu inspekcija.

III KONTROLA GEODETSKO-TEHNIČKE DOKUMENTACIJE

Član 16

Idejni i glavni projekat podležu kontroli.

Kontrola idejnog projekta obuhvata naročito: proveru koncepcije geodetskih radova sa aspekta pogodnosti primene određenih metoda i sredstava kod izvođenja radova, uslova izvođenja geodetskih radova, savremenosti tehničkih rešenja, usklađenosti sa zahtevima objekta i organizacijom građenja, kao i usklađenost predloženih rešenja sa propisima.

Kontrola glavnog projekta obuhvata naročito: proveru usklađenosti projekta sa zakonom i drugim propisima, tehničkim normativima i standardima koji se primenjuju pri izvođenju odgovarajuće vrste tehničkih radova.

Ako vršilac kontrole glavnog projekta utvrdi da je neophodna provera tačnosti numeričkih rezultata pojedinih delova glavnog projekta daće uputstva investitoru i projektantu glavnog projekta da obezbede dopunske dokaze o ispravnosti i tačnosti glavnog projekta ili će, na zahtev investitora, sam da izvrši potrebne numeričke kontrole glavnog projekta.

Član 17

O izvršenoj kontroli idejnog i glavnog projekta sastavlja se izveštaj koji sadrži naročito:

1) podatke o investitoru;

2) naziv i lokaciju radilišta, odnosno radova;

3) naziv projekta koji je predmet kontrole;

4) podatke o izvođaču radova na izradi projekta;

5) lično ime i zvanje glavnog projektanta;

6) osnovni opis i sadržaj delova projekta;

7) dokaze da organizacija koja je izvršila kontrolu tehničke dokumentacije i lica koja su učestvovala u vršenju te kontrole, ispunjavaju uslove za vršenje kontrole;

8) datum vršenja kontrole;

9) zaključak o izvršenoj kontroli, kojim se:

(1) utvrđuje da je projekat izrađen u skladu sa projektnim zadatkom i usklađen sa zakonom i drugim propisima, tehničkim normativima i standardima;

(2) utvrđuju nepravilnosti tehničke dokumentacije i investitoru predlažu mere za njihovo otklanjanje.

Član 18

Ispravnost idejnog i glavnog projekta potvrđuje se na tri primerka projekta, tako što se na naslovnoj strani svakog posebnog dela sveske projekta stavlja pečat koji sadrži reči: "Projekat se prihvata", podatke o organizaciji koja je izvršila kontrolu, datum vršenja kontrole i potpis ovlašćenog lica koje vrši tu kontrolu, overen pečatom.

IV SASTAV I OPREMA GEODETSKO-TEHNIČKE DOKUMENTACIJE

Član 19

Geodetsko-tehnička dokumentacija sastavlja se i oprema u obliku svezaka (knjiga) formata A4 koričenih tvrdim povezom i numerisanih strana.

Tekst, numerički zapisi i crteži u dokumentaciji moraju biti jasni i čitljivi.

Grafički prilozi koji su sastavni deo dokumentacije sklapaju se u format A4, zatim se koriče ili stavljaju u posebnu pregradu na kraju sveske.

Grafičke priloge koji se nalaze u posebnoj pregradi potpisuje i overava odgovorni projektant.

Stranice svezaka tehničke dokumentacije numerišu se u kontinuitetu, a crteži se numerišu kao prilozi, bez obzira da li su koričeni ili slobodni.

Član 20

Sveska tehničke dokumentacije sadrži: naslovnu stranu, legendu sveske, popis ostalih svezaka tehničke dokumentacije, sadržaj sveske, prateću dokumentaciju i sadržaj propisan ovim pravilnikom za određenu vrstu projekta.

Član 21

U zaglavlju naslovne strane sveske ispisuje se naziv organizacije koja je izradila tehničku dokumentaciju, u sredini naslovne strane sveske ispisuje se naziv projekta, a u donjem delu naslovne strane sveske ispisuje se mesec i godina formiranja sveske.

Tekst iz stava 1 ovog člana ispisuje se na koricama svake sveske tehničke dokumentacije.

Član 22

Legenda sveske je tekstualna celina koja sledi iza naslovne strane i sadrži naročito: napomene vezane za materiju izloženu u svesci, podatak o tome kada je sveska formirana i u koliko primeraka, naziv investitora i subjekta koji je izradio dokumentaciju, spisak lica koji su učestvovali u projektovanju i u kom svojstvu i potpise odgovornih lica.

Član 23

Prateća dokumentacija iz člana 7 tačka 1) i člana 13 tačka 2) ovog pravilnika sadrži naročito:

1) dokaz da izvođač radova ispunjava uslove za izradu tehničke dokumentacije;

2) akt o imenovanju odgovornog projektanta i ovlašćenje za projektovanje;

3) izveštaj o izvršenoj kontroli.

U slučaju kada se tehnička dokumentacija izrađuje u više svezaka, prateća dokumentacija se ulaže samo u prvu svesku.

Član 24

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".