ODLUKAO BUDŽETU GRADA BEOGRADA ZA 2002. GODINU("Sl. list grada Beograda", br. 5/2002, 9/2002 - ispr. i 21/2002) |
I OPŠTI DEO
Ukupni prihodi budžeta grada Beograda za 2002. godinu (u daljem tekstu: budžet), utvrđuju se u iznosu od 19.829.832.119 dinara.
U sredstva iz stava 1 ovog člana, uključena su i sredstva utvrđena Rešenjem o tromesečnom planu za izvršenje budžeta grada Beograda za period januar-mart 2002. godine, odnosno u vreme privremenog finansiranja u iznosu od 3.235.260.455 dinara.
Prihodi od naknade za korišćenje gradskog građevinskog zemljišta usmeravaju se za realizaciju:
- programa zajedničke komunalne potrošnje,
- programa izrade urbanističke dokumentacije i praćenja sprovođenja urbanističkih planova i projekata,
- programa izgradnja i održavanja ulica i lokalnih i nekategorisanih puteva,
- učešća u realizaciji opštinskih programa zajedničkim sredstvima u odnosu 50:50 odsto i
- realizaciju ostalih programa uređenja grada i programa toplifikacije i gasifikacije.
Prihodi od poreza na fond zarada usmeravaju se:
- za realizaciju programa investicija i dotacija u javnim komunalnim preduzećima iz oblasti javnog gradskog i prigradskog saobraćaja,
- za realizaciju programa iz oblasti putne privrede i tehničkog regulisanja saobraćaja,
- za realizaciju programa iz oblasti opšte i zajedničke komunalne potrošnje,
- za realizaciju programa izgradnje kapitalnih objekata od značaja za grad i
- za realizaciju programa izgradnje stanova solidarnosti.
Prihodi od naknada za puteve, predviđeni Odlukom o ulicama lokalnim i nekategorisanim putevima, u celosti se usmeravaju za realizaciju programa iz oblasti putne privrede i tehničkog regulisanja saobraćaja.
Prihodi od naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine u celini se usmeravaju za:
- finansiranje programa kontrole kvaliteta, analiza i praćenja stanja životne sredine u gradu,
- finansiranje programa zaštite i razvoja zaštićenih prirodnih dobara u gradu,
- finansiranje programa, preventivnih i sanacionih mera i suzbijanja štetnih artropoda i glodara,
- sufinansiranje programa i projekata zaštite životne sredine, naučnoistraživačkih i edukativnih programa i
- finansiranje ostalih programa, projekata i mera u oblasti zaštite životne sredine za koje donose odluku Skupština grada Beograda ili Izvršni odbor Skupštine grada Beograda.
Prihodi od boravišne takse, usmeravaju se za potrebe u turizmu i turističku propagandu.
U tekuću budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 100.000.000 dinara.
O korišćenju sredstava iz stava 1 ovog člana odlučuje Izvršni odbor Skupštine grada Beograda na predlog Sekretarijata za finansije.
U stalnu budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 85.000.000 dinara.
Prihodi po vrstama i rashodi po osnovnim namenama utvrđuju se u sledećim iznosima:
PRIHODI
Ekonomska klasifikacija |
VRSTA PRIHODA |
Iznos |
1 |
2 |
3 |
381 |
A - prihodi iz prethodne godine |
|
|
Višak prihoda po Završnom računu za 2001. godinu |
160.932.119 |
|
SVEGA A: |
160.932.119 |
|
B - ustupljeni prihodi iz poreza |
|
711 |
Deo poreza na dohodak građana na zarade |
820.000.000 |
711 |
Novi porezi |
1.700.000.000 |
712 |
Porez na fond zarada |
3.140.000.000 |
713 |
Porez na imovinu |
1.470.000.000 |
713 |
Porez na nasleđe i poklone |
80.000.000 |
713 |
Porez na prenos apsolutnih prava |
2.405.000.000 |
714 |
Deo poreza na promet proizvoda i usluga |
6.588.000.000 |
|
- deo poreza na promet po opštoj stopi (7,5%) (2.088.000.000) |
|
|
- deo poreza na promet glavnom gradu (15%) (4.500.000.000) |
|
|
SVEGA B: |
16.203.000.000 |
|
V - lokalni javni prihodi |
|
714 |
Lokalne komunalne takse |
810.000.000 |
714 |
Boravišna taksa |
45.000.000 |
714 |
Naknada za korišćenje gradskog građevinskog zemljišta |
1.666.300.000 |
714 |
Naknada za izgradnju, održavanje i korišćenje lokalnih puteva i ulica drugih javnih objekata |
146.000.000 |
714 |
Naknada za zaštitu i unapređenje životne sredine |
83.000.000 |
742 |
Prihodi koje svojom delatnošću ostvaruju gradski organi, organizacije i službe |
40.000.000 |
742 |
Prihodi od davanja u zakup objekata Poslovnog prostora |
300.000.000 |
742 |
Opštinske administrativne takse |
55.000.000 |
743 |
Novčane kazne izrečene u prekršajnom postupku |
600.000 |
745 |
Drugi nepomenuti prihodi |
320.000.000 |
|
SVEGA V: |
3.465.900.000 |
|
UKUPNI PRIHODI (A+B+V) |
19.829.832.119 |
RASHODI
Ekonomska klasifikacija |
VRSTA RASHODA |
Iznos |
41 |
Izdaci za zaposlene |
1.768.140.000 |
411 |
Plate, naknade i dodaci za zaposlene |
1.471.177.454 |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
292.462.546 |
414 |
Otpremnine |
2.500.000 |
414 |
Socijalna davanja zaposlenima |
2.000.000 |
42 |
Korišćenje robe i usluga |
3.090.032.119 |
421 |
Stalni troškovi |
2.262.482.119 |
422 |
Troškovi za poslovna putovanja |
4.600.000 |
423 |
Opšte usluge po ugovoru |
365.700.000 |
424 |
Specijalizovane usluge |
411.800.000 |
425 |
Tekuće popravke i održavanje |
40.120.000 |
429 |
Usluge |
5.330.000 |
44 |
Otplata kredita |
50.000.000 |
441 |
Otplata domaćih kredita |
50.000.000 |
45 |
Subvencije |
4.214.500.000 |
451 |
Subvencije za restrukturiranje nefinansijskih preduzeća |
4.214.500.000 |
46 |
Transferi |
250.000.000 |
463 |
Tekući transferi opštinama |
250.000.000 |
47 |
Socijalna pomoć |
116.200.000 |
472 |
Nagrade za kulturu iz budžeta |
3.500.000 |
479 |
Socijalna pomoć iz budžeta |
112.700.000 |
48 |
Donacije nevladinim organizacijama |
126.000.000 |
481 |
Donacije neprofitnim organizacijama |
126.000.000 |
49 |
Ostali rashodi |
185.000.000 |
499 |
Stalna rezerva |
85.000.000 |
499 |
Tekuća rezerva |
100.000.000 |
51 |
Osnovna sredstva |
8.099.960.000 |
511 |
Zgrade i građevinski objekti |
6.538.960.000 |
512 |
Mašine i oprema |
1.561.000.000 |
52 |
Rezerve |
30.000.000 |
521 |
Robne rezerve |
30.000.000 |
61 |
Otplata glavnice |
1.900.000.000 |
611 |
Otplata glavnice domaćim poveriocima |
1.900.000.000 |
|
UKUPNI RASHODI |
19.829.832.119 |
II POSEBNI DEO
Prihodi iz člana 1 ove odluke raspoređuju se za finansiranje rashoda po korisnicima-nosiocima razdela i bližim namenama-pozicijama:
Pozicija |
Ekonomska klasifikacija |
VRSTA RASHODA |
Iznos |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
RAZDEO 1 |
|
1 |
422 |
Putni troškovi izbornih lica, zvaničnih i stručnih delegacija |
2.300.000 |
2 |
429 |
Troškovi održavanja sednica Skupštine grada |
330.000 |
3 |
429 |
Troškovi protokola Skupštine grada Beograda i Izvršnog odbora |
3.000.000 |
4 |
423 |
Troškovi saradnje Beograda sa gradovima u zemlji i inostranstvu |
3.200.000 |
5 |
422 |
Putni troškovi i dnevnice članova Izvršnog odbora i imenovanih lica |
2.300.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 1 |
11.130.000 |
|
|
RAZDEO 2 |
|
6 |
411 |
Plate radnika |
284.944.532 |
6a |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
56.655.468 |
7 |
411 |
Plate funkcionera i imenovanih lica |
60.305.637 |
7a |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
11.994.363 |
8 |
421 |
Materijalni troškovi |
120.000.000 |
9 |
414 |
Otpremnine zbog odlaska u penziju |
2.500.000 |
10 |
414 |
Solidarne pomoći |
2.000.000 |
11 |
512 |
Opremanje organa uprave |
18.000.000 |
12 |
425 |
Održavanje objekata Skupštine grada |
40.000.000 |
13 |
411 |
Jubilarne nagrade |
200.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 2 |
596.600.000 |
|
|
RAZDEO 3 |
|
14 |
511 |
Učešće grada u investicionim ulaganjima, hitne intervencije,
izrada tendera i investiciono- |
757.260.000 |
15 |
429 |
Sudski troškovi |
2.000.000 |
16 |
423 |
Naknade za usluge u naplati javnih prihoda |
50.000.000 |
17 |
512 |
Opremanje i modernizacija organa i javnih službi (SUP, Zdravstvo i drugo) |
230.000.000 |
18 |
611 |
Sredstva za otplatu dugova (Direkcija za građevinsko zemljište, "Energogas" i ostalo) |
1.900.000.000 |
19 |
511 |
Investicije preko Direkcije za građevinsko zemljište (vodosnabdevanje, grobna mesta i dr.) |
448.000.000 |
20 |
499 |
Stalna rezerva budžeta |
85.000.000 |
21 |
441 |
Otplata kredita |
50.000.000 |
22 |
421 |
Troškovi platnog prometa |
57.482.119 |
23 |
499 |
Tekuća rezerva |
100.000.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 3 |
3.679.742.119 |
|
|
RAZDEO 4 |
|
24 |
424 |
Izrada geološke karte |
1.000.000 |
25 |
424 |
Naknada za rad komisija |
500.000 |
26 |
424 |
Izrada Generalnog urbanističkog plana |
27.000.000 |
27 |
423 |
"Urbanistički zavod Beograda" JP |
24.000.000 |
27a |
423 |
Programi i projekti u oblasti urbanizma |
8.000.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 4 |
60.500.000 |
|
|
RAZDEO 5 |
|
|
|
Sredstva za realizaciju programa zajedničke komunalne potrošnje |
|
28 |
451 |
JKP "Gradska čistoća" |
290.000.000 |
29 |
451 |
JKP "Zelenilo" |
320.000.000 |
30 |
451 |
JKP "Beogradski vodovod i kanalizacija" |
93.000.000 |
31 |
421 |
Ostali programi u komunalnoj oblasti |
940.000.000 |
32 |
511 |
Sredstva za investicije u komunalnoj oblasti |
1.014.200.000 |
33 |
451 |
JKP "Beogradske elektrane" - nabavka energenata |
1.350.000.000 |
34 |
511 |
Investicije u "Beogradske elektrane" |
435.000.000 |
35 |
423 |
Opšta komunalna potrošnja, održavanje i opremanje komunalnih objekata |
36.800.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 5 |
4.479.000.000 |
|
|
RAZDEO 6 |
|
36 |
424 |
Suzbijanje bespravne gradnje |
70.000.000 |
37 |
423 |
Uknjižba nepokretnosti |
800.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 6 |
70.800.000 |
|
|
RAZDEO 7 |
|
|
|
Investicije i dotacije u JKP iz oblasti javnog saobraćaja |
|
38 |
451 |
JKP Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" |
1.625.000.000 |
39 |
512 |
JKP Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" - remont i nabavka novih autobusa |
955.000.000 |
40 |
451 |
SP "Lasta" |
505.000.000 |
41 |
512 |
SP "Lasta" - remont i nabavka novih autobusa |
200.000.000 |
42 |
512 |
ŽTP "Beograd" - "Beovoz" |
150.000.000 |
43 |
423 |
Unapređenje javnog prevoza |
7.000.000 |
|
|
Programi putne privrede |
|
44 |
511 |
Realizacija programa održavanja ulica, lokalnih i nekategorisanih puteva |
1.440.000.000 |
45 |
423 |
Tehničko regulisanje saobraćaja |
60.000.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 7 |
4.942.000.000 |
|
|
RAZDEO 8 |
|
46 |
424 |
Analiza i kontrola kvaliteta životne sredine u gradu |
7.000.000 |
47 |
424 |
Komunalna ZOO higijena |
10.000.000 |
48 |
424 |
Zaštita od jonizujućih zračenja |
11.500.000 |
49 |
424 |
Zaštićena prirodna dobra |
3.800.000 |
50 |
424 |
Zaštita i unapređenje životne sredine |
104.000.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 8 |
136.300.000 |
|
|
RAZDEO 9 |
|
51 |
424 |
Sprovođenje komasacije |
1.000.000 |
52 |
451 |
Premije za mleko |
8.000.000 |
53 |
451 |
Premije za nabavku i odgoj prvotelkinja |
8.000.000 |
54 |
521 |
Robne rezerve |
30.000.000 |
55 |
511 |
Direkcija za poslovni prostor |
54.000.000 |
56 |
451 |
Preventivne mere u poljoprivredi |
1.000.000 |
57 |
424 |
Turistička propaganda |
12.500.000 |
58 |
451 |
Rad Turističke organizacije Beograda |
14.500.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 9 |
129.000.000 |
|
|
RAZDEO 10 |
|
59 |
472 |
Nagrade koje je ustanovila Skupština grada Beograda |
3.500.000 |
60 |
424 |
Učešće grada u izgradnji spomen-obeležja u Beogradu |
4.000.000 |
61 |
425 |
Održavanje prostora umetničkih galerija i zbirki Skupštine grada |
120.000 |
62 |
424 |
Učešće u finansiranju kulturnih manifestacija čiji je osnivač grad Beograd |
35.000.000 |
63 |
411 |
Plate radnika |
274.400.000 |
63a |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
54.530.000 |
64 |
421 |
Materijalni troškovi |
90.000.000 |
65 |
511 |
Investiciono održavanje |
182.000.000 |
66 |
424 |
Premijere i posebni programi |
122.500.000 |
67 |
423 |
Zdravstveno i penzijsko osiguranje samostalnih umetnika |
60.000.000 |
68 |
511 |
Investicije |
618.500.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 10 |
1.444.550.000 |
|
|
RAZDEO 11 |
|
|
|
Osnovno obrazovanje |
|
69 |
421 |
Materijalni troškovi |
525.000.000 |
70 |
511 |
Investiciono održavanje |
275.000.000 |
71 |
511 |
Investicije |
200.000.000 |
72 |
421 |
Srednje obrazovanje |
|
|
|
Materijalni troškovi |
255.000.000 |
73 |
511 |
Investiciono održavanje |
130.000.000 |
74 |
511 |
Investicije |
55.000.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 11 |
1.440.000.000 |
|
|
RAZDEO 12 |
|
75 |
411 |
Plate radnika |
8.810.000 |
75a |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
1.750.000 |
76 |
511 |
Investiciono održavanje |
30.000.000 |
76a |
511 |
Investicije |
220.000.000 |
77 |
481 |
Programi |
110.000.000 |
78 |
481 |
Programi omladinskih organizacija |
4.500.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 12 |
375.060.000 |
|
|
RAZDEO 13 |
|
79 |
423 |
Rad Saveta za borbu protiv SIDE |
2.000.000 |
80 |
423 |
Izrada projekta "Beograd zdrav grad" |
5.100.000 |
81 |
423 |
Učešće grada u finansiranju rada Službe za pregled lica umrlih van zdravstvenih ustanova |
5.000.000 |
81a |
423 |
Programi i projekti u oblasti zdravstva |
5.000.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 13 |
17.100.000 |
|
|
RAZDEO 14 |
|
|
|
Socijalna zaštita |
|
82 |
411 |
Plate radnika |
101.087.084 |
82a |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
20.112.916 |
83 |
421 |
Materijalni troškovi |
18.000.000 |
84 |
511 |
Investiciono održavanje |
45.000.000 |
85 |
479 |
Prava |
83.600.000 |
|
|
Društvena briga o deci |
|
86 |
411 |
Plate radnika |
729.043.131 |
86a |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
144.956.869 |
87 |
421 |
Materijalni troškovi |
250.000.000 |
88 |
511 |
Investiciono održavanje |
80.000.000 |
89 |
479 |
Prava |
5.000.000 |
89a |
511 |
Investicije |
100.000.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 14 |
1.576.800.000 |
|
|
RAZDEO 15 |
|
90 |
424 |
Izvršenje rešenja inspekcije |
2.000.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 15 |
2.000.000 |
|
|
RAZDEO 16 |
|
91 |
479 |
Finansiranje dodatnih prava u oblasti boračko-invalidske zaštite |
19.000.000 |
92 |
479 |
Finansiranje dodatnih prava porodicama palih boraca u ratnim operacijama od avgusta 1990. |
5.100.000 |
93 |
481 |
Programi boračko-invalidskih organizacija i delatnosti Doma RVI |
6.500.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 16 |
30.600.000 |
|
|
RAZDEO 17 |
|
94 |
421 |
Materijalni troškovi |
5.500.000 |
95 |
512 |
Nabavka računarske opreme |
8.000.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 17 |
13.500.000 |
|
|
RAZDEO 18 |
|
96 |
423 |
Informisanje, izdavačka i propagandna delatnost |
6.500.000 |
97 |
423 |
Informacioni centar |
90.000.000 |
98 |
423 |
Godišnjak grada Beograda |
500.000 |
99 |
423 |
Izdavanje "Službenog lista grada Beograda" |
1.800.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 18 |
98.800.000 |
|
|
RAZDEO 19 |
|
100 |
411 |
Plate radnika |
8.091.200 |
100a |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
1.608.800 |
101 |
411 |
Plate funkcionera |
4.295.870 |
101a |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
854.130 |
102 |
421 |
Materijalni troškovi |
1.500.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 19 |
16.350.000 |
|
|
RAZDEO 20 |
|
103 |
511 |
Fond za finansiranje izgradnje stanova solidarnosti |
455.000.000 |
104 |
481 |
Društvene i nevladine organizacije |
5.000.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 20 |
460.000.000 |
|
|
RAZDEO 21 |
|
105 |
463 |
Tekući transferi opštinama |
250.000.000 |
|
|
SVEGA RAZDEO 21 |
250.000.000 |
UKUPNO |
19.829.832.119 |
III POSEBNE ODREDBE
Ako se usled neravnomernog priticanja prihoda u budžetu ne mogu da uravnoteže planirani prihodi i rashodi, grad se može kratkoročno zadužiti za iznos nedostajućih sredstava kod poslovnih banaka i na tržištu novca.
O načinu i visini zaduženja iz stava 1 ovog člana odlučuje Izvršni odbor Skupštine grada (u daljem tekstu: Izvršni odbor) na predlog Sekretarijata za finansije.
Sekretarijat za finansije neposredno vrši kontrolu zakonitosti, racionalnosti i namenskog korišćenja sredstava raspoređenih direktnim i indirektnim korisnicima budžeta.
Ako se kontrolom utvrdi da se sredstva ne koriste zakonito, namenski i racionalno Sekretarijat za finansije podneće o tome izveštaj Izvršnom odboru radi pokretanja postupka po važećim propisima.
Korisnici budžetskih sredstava dužni su da na zahtev organa nadležnog za izvršenje budžeta stave na uvid dokumentaciju i dostave podatke na osnovu kojih se vrši finansiranje njihovih rashoda.
Predsednik Izvršnog odbora ili lice koje on ovlasti je naredbodavac za izvršenje rashoda planiranih u razdelu 1 i Posebnog dela ove odluke.
Sekretar Skupštine grada ili lice koje on ovlasti je naredbodavac za izvršenje rashoda planiranih u razdelu 2 ove odluke.
Sekretar sekretarijata za finansije je naredbodavac za izvršenje rashoda planiranih u razdelima 3 do 20 Posebnog dela ove odluke.
U okviru raspoređenih sredstava u opštem i posebnom delu budžeta za posebne i druge namene za rad organa uprave, starešina organa koji rukovode radom organa može, u ime grada, zaključiti ugovore i preuzeti obaveze samo do iznosa sredstava raspoloživih u budžetu.
Na teret budžetskih sredstava ne može se vršiti zaduživanje bez saglasnosti Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.
Budžetski korisnici mogu koristiti sredstva raspoređena ovom odlukom samo za namene za koje su im, po njihovom zahtevu, ta sredstva preneta.
Raspored sredstava predviđenih na pozicijama 78, 93 i 104 vrši Izvršni odbor po pribavljenom mišljenju nadležne komisije Izvršnog odbora Skupština grada Beograda.
Sredstva utvrđena ovom odlukom, raspoređuju se i iskazuju po bližim namenama, godišnjim finansijskim planom prihoda i rashoda na koji saglasnost daje Izvršni odbor, a po prethodno pribavljenom mišljenju Sekretarijata za finansije.
Godišnji finansijski plan prihoda i rashoda iz stava 1 ovog člana, starešina koji rukovodi organom, organizacijom ili službom dostavlja Izvršnom odboru najkasnije do 30. aprila tekuće godine.
Ukoliko u roku iz stava 2 ovog člana budžetski korisnik ne donese finansijski plan, može koristiti sredstva raspoređena u budžetu osim sredstava za zarade, mesečno najviše do 30 odsto iznosa sredstava koja mu pripadaju po ravnomernoj dinamici za jedan mesec.
Korisnici budžeta u okviru čijih razdela se obezbeđuju sredstva za dotacije javnim komunalnim preduzećima uz finansijski plan iz stava 1 ovog člana dostavljaju i godišnje finansijske planove prihoda i rashoda javnih komunalnih preduzeća.
U postupku zaključivanja kolektivnog ugovora za čije sprovođenje se obezbeđuju sredstva u budžetu, pribavlja se saglasnost Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.
U postupku donošenja akata o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, pribavlja se saglasnost Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.
Izveštaj o izvršenju godišnjeg finansijskog plana iz člana 15 ove odluke budžetski korisnik dostavlja Sekretarijatu za finansije 15 dana pre roka predviđenog za podnošenje Završnog računa budžeta grada.
Uz izveštaj iz stava 1 ovog člana, budžetski korisnik dostavlja i podatke o stanju sredstava i namene za koje su ostvareni prihodi i utrošena sredstva korisnika koji se finansiraju preko posebnih računa.
Korisnici budžeta u okviru čijih razdela se obezbeđuju sredstva za dotacije javnim komunalnim preduzećima, uz izveštaj iz stava 1 ovog člana dostavljaju i izveštaje o izvršenju finansijskih planova javnih komunalnih preduzeća.
Sredstva budžeta prenose se korisnicima srazmerno ostvarenim prihodima.
Sekretarijat za finansije prenosi neposredno sa računa budžeta sredstva raspoređena u razdelu 20 ove odluke.
Sekretarijat za finansije vrši prenos sredstava za zarade zaposlenih, koje se finansiraju iz budžeta, prema zahtevu na propisanom obrascu koji se podnosi nosiocu platnog prometa za svaku isplatu zarada.
Sekretarijatu za finansije budžetski korisnici dostavljaju overeni obrazac iz stava 1 ovog člana za svaku prethodnu isplatu uz zahtev za narednu isplatu.
Prenos sredstava za dotacije javnim komunalnim preduzećima vrši se u okviru planiranog obima sredstava za ove namene utvrđenog ovom odlukom.
Raspored planiranih prihoda vrši se tromesečnim planom za izvršenje budžeta.
Tromesečne planove za izvršenje budžeta donosi Izvršni odbor na predlog Sekretarijata za finansije.
U slučaju neravnomernog ostvarivanja prihoda u toku 2002. godine, za pokriće određenih rashoda mogu se, na osnovu rešenja Izvršnog odbora, koristiti sredstva stalne rezerve budžeta, uz obavezu da se ista vrate iz narednog priliva.
Sredstva za rad organa, stručnih službi i organizacija Gradske uprave koji počnu sa radom u toku godine, obezbeđuju se iz tekuće rezerve, a neutrošena sredstva organa, organizacija i stručnih službi Gradske uprave koji u toku godine prestanu sa radom prenose se u tekuću budžetsku rezervu.
Ukoliko u toku godine dođe do organizacionih promena koje uslovljavaju proširenje ili smanjenje poslova organa, organizacija i stručnih službi, potrebna sredstva se obezbeđuju iz tekuće budžetske rezerve, a slobodna neutrošena sredstva prenose se u tekuću budžetsku rezervu.
Prenos sredstava iz stava 1 i 2 ovog člana vrši se na osnovu rešenja Izvršnog odbora.
Izvršni odbor može u toku godine, na predlog Sekretarijata za finansije, vršiti izmenu visine sredstava za namene za koje se utvrdi da neće biti utrošena, i ista usmeriti za namene za koje nisu obezbeđena sredstva ili su obezbeđena sredstva u nedovoljnom iznosu.
Prihodi i rashodi koje organi, organizacije, službe i ostali korisnici budžetskih sredstava, kao i korisnici sredstava sa posebnih računa i podračuna (u daljem tekstu: budžetski korisnici) ostvare obavljanjem usluga uz naknadu, iskazuju te prihode posebno u predračunu koji su dužni da dostave uz predlog za obezbeđenje sredstava u budžetu za narednu godinu.
Svi budžetski korisnici, koji ostvaruju sopstvene prihode dužni su da Sekretarijatu za finansije dostavljaju tromesečne izveštaje o tim prihodima.
Korisnik budžeta, čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta, smanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad u 2002. godini srazmerno delu u kome su ta sredstva obezbeđena iz sredstava budžeta.
Privremeno raspoloživa sredstva na računu budžeta, do njihovog konačnog korišćenja za predviđene namene, mogu se koristiti za izvršavanje drugih obaveza grada a prema namenama koje utvrdi Izvršni odbor.
Za izvršenje zakonskih obaveza koje se podmiruju iz budžeta privremeno se mogu koristiti sva raspoloživa sredstva budžeta.
Prihodi koji su pogrešno uplaćeni ili uplaćeni u većem iznosu od propisanih, vraćaju se na teret pogrešno ili više uplaćenih prihoda, ako posebnim propisima nije drugačije određeno.
Usklađivanje sredstava u okviru opšteg bilansa grada, pored preraspodele prihoda između grada i gradskih opština može se vršiti i preko žiro-računa budžeta putem pozajmica koje odobrava Izvršni odbor.
Sredstva obezbeđena u budžetu za rad organa Gradske uprave raspoređuje na bliže namene starešina koji rukovodi radom organa predračunom za raspodelu ovih sredstava, uz saglasnost Izvršnog odbora.
Sredstva za plate, materijalne troškove, održavanje objekata, opremanje organa Gradske uprave obezbeđena u poziciji od 6-13 su zajednička sredstva organa uprave, gradskih organizacija i stručnih službi, osim onih kojima su ovom odlukom obezbeđena posebna sredstva za ove namene.
Ovlašćuje se sekretar Sekretarijata za finansije da bliže uredi način izvršavanja rashoda od strane budžetskih korisnika na teret sredstava obezbeđenih ovom odlukom.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".