ODLUKAO JAVNIM NABAVKAMA("Sl. list AP Vojvodine", br. 22/2002) |
I OPŠTE ODREDBE
Ovom odlukom uređuje se postupak javnih nabavki za dodelu ugovora o javnim nabavkama dobara, o javnim nabavkama usluga i o javnim nabavkama radova (u daljem tekstu: javna nabavka) za potrebe Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine, Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine, pokrajinskih organa uprave, pokrajinskih upravnih organizacija - službi i direkcija - pokrajinskih organa (u daljem tekstu: Naručilac).
II POSTUPAK JAVNIH NABAVKI
Postupak javnih nabavki sprovodi Služba za opšte i zajedničke poslove pokrajinskih organa.
Naručilac može da počne postupak javne nabavke ako je nabavka predviđena u Planu nabavki i ako su za tu nabavku predviđena sredstva u Budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Budžet APV) odnosno u finansijskom planu, u smislu Zakona o budžetskom sistemu.
Izuzetno, za javne nabavke koje se odnose na ulaganja u zgrade i građevinske objekte i nabavku mašina i opreme. Komisija za raspored i opremanje službenih zgrada i poslovnih prostorija Izvršnog veća AP Vojvodine, donosi odluku o vrsti, visini i dinamici ulaganja i nabavke.
Naručilac, istovremeno sa donošenjem odluke o pokretanju postupka javne nabavke, obrazuje Komisiju za javne nabavke (u daljem tekstu: Komisija).
Komisija se sastoji od neparnog broja ravnopravnih članova (najmanje pet), sa pravom glasa odnosno odlučivanja, predsedavajućeg i sekretara Komisije, bez prava glasa odnosno odlučivanja.
Po jednog člana Komisije čine diplomirani pravnik i diplomirani ekonomista, a ostali članovi Komisije se određuju od stručnih lica iz oblasti u zavisnosti od vrste javne nabavke.
Za predsedavajućeg i sekretara Komisije određuju se lica koja su diplomirani pravnici.
Predsedavajući je zadužen za koordinaciju stručne ocene ponuda a sekretar za obavljanje administrativnih poslova vezanih za postupak javne nabavke.
Komisija može imati i posmatrača, koga određuje Naručilac.
Član Komisije, predsedavajući, sekretar Komisije, kao i posmatrač, ne mogu biti lica:
- koja učestvuju u pripremi konkursne dokumentacije, i
- ovlašćena lica Naručioca za potpisivanje ugovora odnosno naredbodavci.
Pre početka rada članovi Komisije, sekretar Komisije i posmatrač potpisuju Izjavu o objektivnosti i poverljivosti.
Obrazac Izjave iz stava 1 ovog člana čini sastavni deo Odluke.
Javnom otvaranju ponuda prisustvuju članovi Komisije, predsedavajući i sekretar Komisije.
Javnom otvaranju ponuda mogu da prisustvuju posmatrač i svi ponuđači.
Rad Komisije sastoji se od dve faze:
- u prvoj fazi se utvrđuje ispravnost prispelih ponuda
- u drugoj fazi se ocenjuju prispele ponude i vrši se izbor najboljeg ponuđača.
U prvoj fazi javnog otvaranja ponuda (utvrđivanje ispravnosti primljenih ponuda):
- vrši se registracija svih prisutnih ponuđača
- otvaraju se pojedinačne ponude
- objavljuju se imena ponuđača, ponuđena cena, garancija
- konstatuje se da li su ponude prispele u predviđenom roku
- konstatuje se da li su ponude kompletne
- konstatuje se da li su ispravno potpisane od strane ponuđača
- konstatuje se da li su generalno ispravne.
O postupku javnog otvaranja ponuda Komisija vodi zapisnik, koji se, u roku od 3 dana od dana okončanja postupka otvaranja ponuda, dostavlja svim ponuđačima.
U drugoj fazi javnog otvaranja ponuda vrši se:
- ocena prispelih ponuda shodno kriterijumima za izbor najbolje ponude objavljenim u javnom pozivu i u konkursnoj dokumentaciji
- izbor najboljeg ponuđača.
Radu Komisije u drugoj fazi ne prisustvuju ni ponuđači ni posmatrač.
Komisija je dužna da sastavi pismeni Izveštaj o svakoj dodeli ugovora o javnim nabavkama.
Na osnovu Izveštaja iz stava 1 ovog člana Naručilac zaključuje Ugovor o javnoj nabavci.
III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Naručilac je dužan da, prilikom podnošenja zahteva za plaćanje (obrazac: ZP - shodno Uputstvu o radu trezora AP Vojvodine) Pokrajinskom sekretarijatu za finansije - Sektoru za trezor, uz originalne knjigovodstvene isprave - dokumentaciju (Ugovor, predračun, račun i dr.) dostavi i Izveštaj Komisije.
U slučajevima kada su naručioci javnih nabavki pokrajinski organi osim Službe za opšte i zajedničke poslove pokrajinskih organa, isti su dužni da sprovedu postupak javnih nabavki shodno Zakonu o javnim nabavkama i ovoj odluci.
Naručioci iz stava 1 ovog člana dužni su da, najkasnije do 28. februara tekuće godine, dostave Službi za opšte i zajedničke poslove pokrajinskih organa Izveštaj o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama.
Služba za opšte i zajedničke poslove pokrajinskih organa je dužna da, u skladu sa članom 127 Zakona o javnim nabavkama, dostave Upravi za javne nabavke Izveštaj o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama u prethodnoj godini.
Na pitanja koja nisu uređena ovom odlukom, neposredno se primenjuju odredbe Zakona o javnim nabavkama i podzakonski akti doneti na osnovu Zakona.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu AP Vojvodine, a primenjivaće se od 01.01.2003. godine do dana donošenja podzakonskih akata na osnovu Zakona o javnim nabavkama.
IZJAVA
O OBJEKTIVNOSTI I POVERLJIVOSTI
Naziv javne nabavke: ______________________________
Ja, dole potpisani, izjavljujem i potvrđujem, da ću, kao član Komisije za javne nabavke - sekretar Komisije - posmatrač, izvršavati svoje obaveze pošteno i savesno. Moj doprinos radu u postupku javne nabavke povodom koje dajem ovu izjavu, biće objektivan i u potpunosti ću poštovati principe poštenog nadmetanja, a naročito ću izbegavati uslove kojima se favorizuje bilo koji proizvod, proizvođač, izvođač ili davalac usluge.
Saglasan sam da ću čuvati kao poverljive sve informacije ili dokumente koji su mi povereni, koje sam otkrio ili koji su pripremljeni za mene tokom ili kao rezultat pripreme tenderske procedure za ovu nabavku i saglasan sam da će oni biti korišćeni isključivo za svrhe pripreme ove nabavke i neće biti dati na uvid trećoj strani. Takođe, saglasan sam da neću zadržati kopije bilo kakve pismene informacije ili dokumenta koji su mi dostupni i da neću pomagati ili biti povezan sa bilo kojim ponuđačem u predmetnoj javnoj nabavci.
Poverljive informacije neće se dati na uvid bilo kojem zaposlenom ili drugom licu, izuzev ako on ne prihvati uslove iz ove izjave i istu potpiše.
Ime i prezime |
|
Potpis |
|
Mesto i datum |
|