ODLUKAO BUDŽETU GRADA BEOGRADA ZA 2003. GODINU("Sl. list grada Beograda", br. 30/2002) |
I OPŠTI DEO
Ukupna primanja budžeta grada Beograda za 2003. godinu (u daljem tekstu: budžet) utvrđuju se u iznosu od 29.822.729.000,00 dinara, a sastoje se od:
- viška primanja iz prethodne godine |
600.000.000 dinara |
- primanja tekuće godine |
27.322.729.000 dinara |
- kredita finansijskih institucija |
1.900.000.000 dinara |
Primanja od naknade za korišćenje gradskog građevinskog zemljišta usmeravaju se za realizaciju:
- Programa zajedničke komunalne potrošnje;
- Programa izrade urbanističke dokumentacije i praćenja sprovođenja urbanističkih planova i projekata;
- Programa izgradnje i održavanja ulica i lokalnih i nekategorisanih puteva;
- Realizaciju ostalih programa uređivanja grada i programa toplifikacije i gasifikacije.
Primanja od naknade za uređivanje gradskog građevinskog zemljišta u celini se usmeravaju za finansiranje Programa uređivanja gradskog građevinskog zemljišta i izgradnje objekata komunalne infrastrukture preko Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Primanja od poreza na fond zarada usmeravaju se:
- za realizaciju programa investicija i dotacija u javnim komunalnim preduzećima iz oblasti javnog gradskog i prigradskog saobraćaja;
- za realizaciju programa iz oblasti putne privrede i tehničkog regulisanja saobraćaja;
- za realizaciju programa iz oblasti opšte i zajedničke komunalne potrošnje;
- za realizaciju programa izgradnje kapitalnih objekata od značaja za grad i
- za realizaciju programa izgradnje stanova solidarnosti.
Primanja od naknada za puteve, predviđena Odlukom o ulicama, lokalnim i nekategorisanim putevima, u celosti se usmeravaju za realizaciju programa iz oblasti putne privrede i tehničkog regulisanja saobraćaja.
Primanja od naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine u celini se usmeravaju za:
- finansiranje programa kontrole kvaliteta, analiza i praćenja stanja životne sredine u gradu;
- finansiranje programa zaštite i razvoja zaštićenih prirodnih dobara u gradu;
- finansiranje programa, preventivnih i sanacionih mera i suzbijanja štetnih artropoida i glodara;
- sufinansiranje programa i projekata zaštite životne sredine, naučnoistraživačkih i edukativnih programa i
- finansiranje ostalih programa, projekata i mera u oblasti zaštite životne sredine za koje donose odluku Skupština grada Beograda ili Izvršni odbor Skupštine grada Beograda.
Primanja od boravišne takse usmeravaju se za potrebe u turizmu i turističku propagandu.
U tekuću budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 120.000.000 dinara.
O korišćenju sredstava iz stava 1 ovog člana odlučuje Izvršni odbor Skupštine grada Beograda na predlog Sekretarijata za finansije.
U stalnu budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 135.000.000 dinara.
Primanja po vrstama i izdaci po osnovnim namenama utvrđuju se u sledećim iznosima:
PRIMANJA |
||
Ekonomska |
Vrsta primanja |
Iznos |
1 |
2 |
3 |
|
A - primanja iz prethodne godine |
|
381 |
Višak primanja po Završnom računu za 2002. godinu |
600.000.000 |
|
SVEGA A |
600.000.000 |
|
B - ustupljena primanja iz poreza |
|
711 |
Deo poreza na dohodak građana na zarade |
1.047.319.000 |
711 |
Porez na dohodak građana |
2.041.419.000 |
712 |
Porez na fond zarada |
3.938.291.000 |
713 |
Porez na imovinu |
1.519.983.000 |
713 |
Porez na nasleđe i poklone |
79.408.000 |
713 |
Porez na prenos apsolutnih prava |
2.660.274.000 |
714 |
Deo poreza na promet proizvoda i usluga |
8.679.929.000 |
|
deo poreza na promet po opštoj stopi (4%) |
(2.008.772.000) |
|
deo poreza na promet glavnom gradu (15%) |
(6.671.157.000) |
|
SVEGA B |
19.966.623.000 |
|
V - lokalna javna primanja |
|
714 |
Lokalne komunalne takse |
715.081.000 |
714 |
Boravišna taksa |
53.000.000 |
714 |
Naknada za korišćenje gradskog građevinskog zemljišta |
2.017.767.000 |
714 |
Naknada za izgradnju, održavanje i korišćenje lokalnih puteva i ulica drugih javnih objekata |
181.888.000 |
714 |
Naknada za zaštitu i unapređenje životne sredine |
80.100.000 |
742 |
Naknada za uređivanje gradskog građevinskog zemljišta |
3.700.000.000 |
742 |
Primanja koja svojom delatnošću ostvaruju gradski organi, organizacije i službe |
52.000.000 |
742 |
Primanja od davanja u zakup objekata Poslovnog prostora |
420.000.000 |
742 |
Opštinske administrativne takse |
60.000.000 |
743 |
Novčane kazne izrečene u prekršajnom postupku |
470.000 |
745 |
Druga nepomenuta primanja |
75.800.000 |
|
SVEGA V |
7.356.106.000 |
|
G - primanja iz kredita |
|
911 |
Primanja od domaćih zaduživanja |
1.000.000.000 |
912 |
Primanja od stranih zaduživanja |
900.000.000 |
|
SVEGA G |
1.900.000.000 |
UKUPNA PRIMANJA (A+B+V+G) |
29.822.729.000 |
IZDACI |
||
Ekonomska |
Vrsta primanja |
Iznos |
1 |
2 |
3 |
41 |
Izdaci za zaposlene |
2.168.240.000 |
411 |
Plate, naknade i dodaci za zaposlene |
1.797.965.000 |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
366.475.000 |
414 |
Otpremnine |
800.000 |
414 |
Socijalna davanja zaposlenima |
3.000.000 |
42 |
Korišćenje robe i usluga |
4.632.435.000 |
421 |
Stalni troškovi |
3.637.825.000 |
422 |
Troškovi za poslovna putovanja |
4.900.000 |
423 |
Opšte usluge po ugovoru |
347.050.000 |
424 |
Specijalizovane usluge |
578.860.000 |
425 |
Tekuće popravke i održavanje |
60.300.000 |
429 |
Usluge |
3.500.000 |
44 |
Otplata kredita |
20.000.000 |
441 |
Otplata domaćih kamata |
5.000.000 |
442 |
Otplata inostranih kamata |
10.000.000 |
444 |
Prateći troškovi zaduživanja |
5.000.000 |
45 |
Subvencije |
3.126.500.000 |
451 |
Subvencije za restrukturiranje nefinansijskih preduzeća |
3.126.500.000 |
46 |
Transferi |
300.000.000 |
463 |
Tekući transferi opštinama |
300.000.000 |
47 |
Socijalna pomoć |
435.000.000 |
472 |
Naknade iz budžeta |
345.000.000 |
479 |
Socijalna pomoć iz budžeta |
90.000.000 |
48 |
Donacije nevladinim organizacijama |
151.000.000 |
481 |
Donacije neprofitnim organizacijama |
149.000.000 |
483 |
Sudski troškovi |
2.000.000 |
49 |
Ostali rashodi |
255.000.000 |
499 |
Stalna rezerva |
135.000.000 |
499 |
Tekuća rezerva |
120.000.000 |
51 |
Osnovna sredstva |
18.184.554.000 |
511 |
Zgrade i građevinski objekti |
16.119.554.000 |
512 |
Mašine i oprema |
2.065.000.000 |
52 |
Rezerve |
20.000.000 |
521 |
Robne rezerve |
20.000.000 |
61 |
Otplata glavnice |
530.000.000 |
611 |
Otplata glavnice domaćim poveriocima |
530.000.000 |
|
UKUPNI IZDACI |
29.822.729.000 |
Primanja iz člana 1 ove odluke raspoređuju se za finansiranje izdataka po korisnicima-nosiocima razdela i bližim namenama - pozicijama:
Pozicija |
Ekonomska klasifikacija |
Vrsta izdataka |
Iznos |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
RAZDEO 1: |
|
|
|
SKUPŠTINA GRADA |
|
|
|
I IZVRŠNI ODBOR |
|
1 |
422 |
Putni troškovi izbornih lica, zvaničnih i stručnih delegacija |
2.300.000 |
2 |
429 |
Troškovi održavanja sednica Skupštine grada |
500.000 |
3 |
429 |
Troškovi protokola Skupštine grada Beograda i Izvršnog odbora |
3.000.000 |
4 |
423 |
Troškovi saradnje Beograda sa gradovima u zemlji i inostranstvu |
3.200.000 |
5 |
422 |
Putni troškovi i dnevnice članova Izvršnog odbora i imenovanih lica |
2.600.000 |
|
|
Svega razdeo 1. |
11.600.000 |
|
|
RAZDEO 2: |
|
|
|
GRADSKA UPRAVA |
|
6 |
411 |
Plate radnika |
390.810.000 |
7 |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
79.400.000 |
8 |
411 |
Plate funkcionera i imenovanih lica |
83.600.000 |
9 |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
16.900.000 |
10 |
421 |
Materijalni troškovi |
135.000.000 |
11 |
414 |
Otpremnine zbog odlaska u penziju |
800.000 |
12 |
414 |
Solidarne pomoći |
3.000.000 |
13 |
512 |
Opremanje organa uprave |
27.000.000 |
14 |
425 |
Održavanje objekata Skupštine grada |
60.000.000 |
15 |
411 |
Jubilarne nagrade |
500.000 |
|
|
Svega razdeo 2. |
797.010.000 |
|
|
RAZDEO 3: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA FINANSIJE |
|
16 |
511 |
Učešće grada u investicionim ulaganjima, hitne intervencije, izrada tendera i investiciono-tehničke dokumentacije |
2.889.449.000 |
17 |
483 |
Sudski troškovi |
2.000.000 |
18 |
423 |
Naknade za usluge u naplati javnih prihoda |
60.000.000 |
19 |
512 |
Opremanje i modernizacija organa i javnih službi (SUP, zdravstvo i drugo) |
250.000.000 |
20 |
611 |
Sredstva za otplatu dugova ("Energogas" i ostalo) |
500.000.000 |
21 |
511 |
Program uređivanja gradskog građevinskog zemljišta |
3.700.000.000 |
22 |
511 |
Investicije preko Direkcije za građevinsko zemljište (vodosnabdevanje, kanalizacija, grobna mesta i dr.) |
1.250.000.000 |
23 |
499 |
Stalna rezerva budžeta |
135.000.000 |
24 |
441 |
Otplata kamata po domaćim kreditima |
5.000.000 |
25 |
611 |
Otplata glavnice po domaćim kreditima |
30.000.000 |
26 |
444 |
Prateći troškovi zaduživanja |
5.000.000 |
27 |
442 |
Otplata kamata po inostranim kreditima |
10.000.000 |
28 |
421 |
Troškovi platnog prometa |
50.000.000 |
29 |
499 |
Tekuća rezerva |
120.000.000 |
30 |
472 |
Socijalni programi |
300.000.000 |
|
|
Svega razdeo 3. |
9.306.449.000 |
|
|
RAZDEO 4: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA URBANIZAM |
|
31 |
424 |
Izrada geološke karte |
1.500.000 |
32 |
424 |
Naknada za rad komisija |
600.000 |
33 |
424 |
Izrada Generalnog urbanističkog plana |
15.000.000 |
34 |
424 |
Troškovi usluga u oblasti urbanizma |
16.000.000 |
35 |
511 |
Programi i projekti u oblasti urbanizma |
30.000.000 |
|
|
Svega razdeo 4. |
63.100.000 |
|
|
RAZDEO 5: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA KOMUNALNE I STAMBENE POSLOVE |
|
|
|
Sredstva za realizaciju programa zajedničke komunalne potrošnje |
|
36 |
451 |
JKP "Gradska čistoća" |
290.000.000 |
37 |
451 |
JKP "Zelenilo" |
360.000.000 |
38 |
451 |
JKP "Beogradski vodovod i kanalizacija" |
100.000.000 |
39 |
421 |
Ostali programi u komunalnoj oblasti |
2.133.000.000 |
40 |
511 |
Sredstva za investicije u komunalne oblasti |
1.351.000.000 |
41 |
451 |
JKP "Beogradske elektrane" - nabavka energenata |
200.000.000 |
42 |
511 |
Investicije u "Beogradske elektrane" |
867.800.000 |
43 |
423 |
Opšta komunalna potrošnja, održavanje i opremanje komunalnih objekata |
45.850.000 |
44 |
511 |
Programi i projekti u oblasti energetike |
100.305.000 |
|
|
Svega razdeo 5. |
5.447.955.000 |
|
|
RAZDEO 6: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA IMOVINSKO-PRAVNE I GRAĐEVINSKE POSLOVE |
|
45 |
424 |
Suzbijanje bespravne gradnje |
80.000.000 |
46 |
423 |
Uknjižba nepokretnosti |
8.000.000 |
|
|
Svega razdeo 6. |
88.000.000 |
|
|
RAZDEO 7: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA SAOBRAĆAJ |
|
|
|
Investicije i dotacije u JKP iz oblasti javnog saobraćaja |
|
47 |
451 |
JKP Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" |
1.674.000.000 |
48 |
512 |
JKP Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" - remont i nabavka novih vozila |
1.343.000.000 |
49 |
451 |
SP "Lasta" |
455.000.000 |
50 |
512 |
SP "Lasta" - remont i nabavka novih autobusa |
250.000.000 |
51 |
512 |
ŽTP "Beograd" - "Beovoz" |
180.000.000 |
52 |
423 |
Unapređenje javnog prevoza |
20.000.000 |
|
|
Programi putne privrede |
|
53 |
511 |
Realizacija programa održavanja ulica, lokalnih i nekategorisanih puteva |
2.111.000.000 |
54 |
511 |
Tehničko regulisanje saobraćaja i održavanje saobraćajne signalizacije |
120.000.000 |
|
|
Svega razdeo 7. |
6.153.000.000 |
|
|
RAZDEO 8: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE |
|
55 |
424 |
Analiza i kontrola kvaliteta životne sredine u gradu |
16.760.000 |
56 |
424 |
Komunalna ZOO higijena |
15.000.000 |
57 |
424 |
Zaštita od jonizujućih zračenja |
13.500.000 |
58 |
424 |
Zaštićena prirodna dobra |
7.500.000 |
59 |
424 |
Zaštita i unapređenje životne sredine |
120.000.000 |
|
|
Svega razdeo 8. |
172.760.000 |
|
|
RAZDEO 9: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA PRIVREDU |
|
60 |
424 |
Sprovođenje komasacije |
3.000.000 |
61 |
451 |
Premije za mleko |
10.000.000 |
62 |
451 |
Premije za nabavku i odgoj prvotelkinja |
10.000.000 |
63 |
521 |
Robne rezerve |
20.000.000 |
64 |
511 |
Direkcija za poslovni prostor |
64.000.000 |
65 |
451 |
Programi od značaja za privredu i poljoprivredu Beograda |
10.000.000 |
66 |
424 |
Turistička propaganda |
15.000.000 |
67 |
451 |
Rad Turističke organizacije Beograda |
17.500.000 |
|
|
Svega razdeo 9. |
149.500.000 |
|
|
RAZDEO 10: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA KULTURU |
|
68 |
472 |
Nagrade |
2.000.000 |
69 |
424 |
Učešće grada u izgradnji spomen-obeležja u Beogradu |
5.000.000 |
70 |
425 |
Održavanje prostora umetničkih galerija i zbirki Skupštine grada |
300.000 |
71 |
424 |
Učešće u finansiranju kulturnih manifestacija čiji je osnivač grad Beograd |
67.000.000 |
72 |
411 |
Plata radnika |
385.980.000 |
73 |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
75.100.000 |
74 |
421 |
Materijalni troškovi |
105.000.000 |
75 |
511 |
Investiciono održavanje |
245.000.000 |
76 |
424 |
Premijere i posebni programi |
200.000.000 |
77 |
423 |
Zdravstveno i penzijsko osiguranje samostalnih umetnika |
90.000.000 |
78 |
511 |
Investicije |
400.000.000 |
|
|
Svega razdeo 10. |
1.575.380.000 |
|
|
RAZDEO 11: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA OBRAZOVANJE |
|
|
|
Osnovno obrazovanje |
|
79 |
421 |
Materijalni troškovi |
600.000.000 |
80 |
511 |
Investiciono održavanje |
430.000.000 |
81 |
511 |
Investicije |
540.000.000 |
|
|
Srednje obrazovanje |
|
82 |
421 |
Materijalni troškovi |
290.000.000 |
83 |
511 |
Investiciono održavanje |
180.000.000 |
84 |
511 |
Investicije |
264.000.000 |
|
|
Svega razdeo 11. |
2.304.000.000 |
|
|
RAZDEO 12: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA SPORT I OMLADINU |
|
85 |
411 |
Plate radnika |
12.595.000 |
86 |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
2.415.000 |
87 |
511 |
Investiciono održavanje |
20.000.000 |
88 |
511 |
Investicije |
600.000.000 |
89 |
481 |
Programi |
132.000.000 |
90 |
481 |
Programi omladinskih organizacija |
5.500.000 |
|
|
Svega razdeo 12. |
772.510.000 |
|
|
RAZDEO 13: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA ZDRAVSTVO |
|
91 |
423 |
Učešće grada u finansiranju rada Službe za pregled umrlih van zdravstvenih ustanova |
10.000.000 |
92 |
423 |
Programi i projekti u oblasti zdravstva |
10.000.000 |
|
|
Svega razdeo 13. |
20.000.000 |
|
|
RAZDEO 14: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA SOCIJALNU I DEČJU ZAŠTITU |
|
|
|
Socijalna zaštita |
|
93 |
411 |
Plata radnika |
144.150.000 |
94 |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
25.200.000 |
95 |
421 |
Materijalni troškovi |
27.000.000 |
96 |
511 |
Investiciono održavanje |
12.000.000 |
97 |
511 |
Investicije |
70.000.000 |
98 |
479 |
Prava |
90.000.000 |
|
|
Društvena briga o deci |
|
99 |
411 |
Plate radnika |
765.000.000 |
100 |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
164.350.000 |
101 |
421 |
Materijalni troškovi |
290.000.000 |
102 |
511 |
Investiciono održavanje |
165.000.000 |
103 |
511 |
Investicije |
150.000.000 |
104 |
472 |
Prava |
15.000.000 |
|
|
Svega razdeo 14. |
1.917.700.000 |
|
|
RAZDEO 15. |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE |
|
105 |
424 |
Izvršenje rešenja inspekcije |
3.000.000 |
|
|
Svega razdeo 15. |
3.000.000 |
|
|
RAZDEO 16: |
|
|
|
UPRAVA ZA BORAČKU I INVALIDSKU ZAŠTITU |
|
106 |
472 |
Finansiranje dodatnih prava u oblasti boračko-invalidske zaštite |
22.000.000 |
107 |
472 |
Finansiranje dodatnih prava porodicama palih boraca u ratnim operacijama od avgusta 1990. |
6.000.000 |
108 |
481 |
Programi boračko-invalidskih organizacija i delatnosti Doma RVI |
6.500.000 |
|
|
Svega razdeo 16. |
34.500.000 |
|
|
RAZDEO 17: |
|
|
|
ZAVOD ZA INFORMATIKU I STATISTIKU |
|
109 |
421 |
Materijalni troškovi |
6.325.000 |
110 |
512 |
Nabavka računarske opreme |
15.000.000 |
|
|
Svega razdeo 17. |
21.325.000 |
|
|
RAZDEO 18: |
|
|
|
SEKRETARIJAT ZA INFORMISANJE |
|
111 |
423 |
Informisanje, izdavačka i propagandna delatnost |
7.500.000 |
112 |
423 |
Informacioni centar |
90.000.000 |
113 |
423 |
Godišnjak grada Beograda |
500.000 |
114 |
423 |
Izdavanje "Službenog lista grada Beograda" |
2.000.000 |
|
|
Svega razdeo 18. |
100.000.000 |
|
|
RAZDEO 19: |
|
|
|
JAVNO PRAVOBRANILAŠTVO GRADA BEOGRADA |
|
115 |
411 |
Plate radnika |
9.150.000 |
116 |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
1.880.000 |
117 |
411 |
Plate funkcionera |
6.180.000 |
118 |
412 |
Socijalni doprinosi (poslodavca) |
1.230.000 |
119 |
421 |
Materijalni troškovi |
1.500.000 |
|
|
Svega razdeo 19. |
19.940.000 |
|
|
RAZDEO 20: |
|
|
|
SREDSTVA ZA PRENOS DRUGIM KORISNICIMA PO POSEBNIM PROPISIMA |
|
120 |
511 |
Fond za finansiranje izgradnje stanova solidarnosti |
560.000.000 |
121 |
481 |
Društvene i nevladine organizacije |
5.000.000 |
|
|
Svega razdeo 20. |
565.000.000 |
|
|
RAZDEO 21: |
|
|
|
SREDSTVA ZA BUDŽETE OPŠTINA |
|
122 |
463 |
Tekući transferi opštinama |
300.000.000 |
|
|
Svega razdeo 21. |
300.000.000 |
|
|
UKUPNO |
29.822.729.000 |
II POSEBNE ODREDBE
Ako se usled neravnomernog priticanja primanja u budžetu ne mogu da uravnoteže planirana primanja i izdaci, grad se može kratkoročno zadužiti za iznos nedostajućih sredstava kod poslovnih banaka i na Tržištu novca.
O načinu i visini zaduženja iz stava 1 ovog člana odlučuje Izvršni odbor Skupštine grada Beograda (u daljem tekstu: Izvršni odbor) na predlog Sekretarijata za finansije.
Sekretarijat za finansije neposredno vrši kontrolu zakonitosti, racionalnosti i namenskog korišćenja sredstava raspoređenih direktnim i indirektnim korisnicima budžeta.
Ako se kontrolom utvrdi da se sredstava ne koriste zakonito, namenski i racionalno, Sekretarijat za finansije podneće o tome izveštaj Izvršnom odboru radi pokretanja postupka po važećim propisima.
Korisnici budžetskih sredstava dužni su da na zahtev organa nadležnog za izvršenje budžeta stave na uvid dokumentaciju i dostave podatke na osnovu kojih se finansiraju njihovi izdaci.
Predsednik Izvršnog odbora ili lice koje on ovlasti jeste naredbodavac za izvršenje izdataka planiranih u razdelu 1 Posebnog dela ove odluke.
Sekretar Skupštine grada ili lice koje on ovlasti jeste naredbodavac za izvršenje izdataka planiranih u razdelu 2 ove odluke.
Sekretar Sekretarijata za finansije je naredbodavac za izvršenje izdataka planiranih u razdelima 3 do 20 Posebnog dela ove odluke.
U okviru raspoređenih sredstava u opštem i posebnom delu budžeta za posebne i druge namene za rad organa uprave, starešina organa koji rukovodi radom organa može, u ime grada, zaključiti ugovore i preuzeti obaveze samo do iznosa sredstava raspoloživih u budžetu.
Na teret budžetskih sredstava ne može se vršiti zaduživanje bez saglasnosti Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.
Budžetski korisnici mogu koristiti sredstva raspoređena ovom odlukom samo za namene za koje su im, po njihovom zahtevu, ta sredstva preneta.
Prenos sredstava predviđenih na pozicijama 35, 44, 65, 68, 90, 92 i 108 vrši se na osnovu Zaključka Izvršnog odbora koji se donosi po pribavljenom mišljenju nadležne komisije Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.
Raspored, prenos i korišćenje sredstava po pozicijama 16, 21, 22, 39, 40, 47, 48 i 53 vrši se na osnovu finansijskog plana koji usvaja Izvršni odbor Skupštine grada Beograda na predlog nadležnog gradskog organa uprave.
Sredstva utvrđena ovom odlukom raspoređuju se i iskazuju po bližim namenama, godišnjim finansijskim planom primanja i izdataka na koji saglasnost daje Izvršni odbor, a po prethodno pribavljenom mišljenju Sekretarijata za finansije.
Godišnji finansijski plan primanja i izdataka iz stava 1 ovog člana, starešina koji rukovodi organom, organizacijom ili službom dostavlja Izvršnom odboru najkasnije do 28. februara tekuće godine.
Ukoliko u roku iz stava 2 ovog člana budžetski korisnik ne donese finansijski plan, može koristiti sredstva raspoređena u budžetu, osim sredstava za zarade, mesečno najviše do 30% iznosa sredstava koja mu pripadaju po ravnomernoj dinamici za jedan mesec.
Korisnici budžeta u okviru čijih razdela se obezbeđuju sredstva za dotacije javnim komunalnim preduzećima, uz finansijski plan iz stava 1 ovog člana, dostavljaju i godišnje finansijske planove primanja i izdataka javnih komunalnih preduzeća.
U postupku zaključivanja kolektivnog ugovora za čije se sprovođenje obezbeđuju sredstva u budžetu, pribavlja se saglasnost Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.
U postupku donošenja akata o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta pribavlja se saglasnost Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.
Izveštaj o izvršenju godišnjeg finansijskog plana iz člana 16 ove odluke, budžetski korisnik dostavlja Sekretarijatu za finansije 15 dana pre roka predviđenog za podnošenje Završnog računa budžeta grada.
Uz izveštaj iz stava 1 ovog člana, budžetski korisnik dostavlja i podatke o stanju sredstava i namene za koje su ostvarena primanja i utrošena sredstva korisnika koji se finansiraju preko posebnih računa.
Korisnici budžeta u okviru čijih se razdela obezbeđuju sredstva za dotacije javnim komunalnim preduzećima, uz izveštaj iz stava 1 ovog člana, dostavljaju i izveštaje o izvršenju finansijskih planova javnih komunalnih preduzeća.
Sredstva budžeta prenose se korisnicima srazmerno ostvarenim primanjima.
Sekretarijat za finansije prenosi neposredno sa računa budžeta sredstva raspoređena u razdelu 20 ove odluke, a za poziciju 121 na osnovu Rešenja Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.
Sekretarijat za finansije prenosi neposredno sa računa budžeta sredstva predviđena u razdelu 21 za tekuće transfere opštinama na osnovu rešenja koje donosi Izvršni odbor Skupštine grada Beograda.
Sekretarijat za finansije vrši prenos sredstava za zarade zaposlenih, koje se finansiraju iz budžeta, prema zahtevu na propisanom obrascu koji se podnosi nosiocu platnog prometa za svaku isplatu zarada.
Sekretarijatu za finansije budžetski korisnici dostavljaju overen obrazac iz stava 1 ovog člana za svaku prethodnu isplatu, uz zahtev za narednu isplatu.
Prenos sredstava za dotacije javnim komunalnim preduzećima vrši se u okviru planiranog obima sredstava za ove namene utvrđenog ovom odlukom.
Raspored planiranih primanja vrši se tromesečnim planom za izvršenje budžeta.
Tromesečne planove za izvršenje budžeta donosi Izvršni odbor na predlog Sekretarijata za finansije.
U slučaju neravnomernog ostvarivanja primanja u toku 2003. godine, za pokriće određenih izdataka mogu se, na osnovu rešenja Izvršnog odbora, koristiti sredstva stalne rezerve budžeta, uz obavezu da se ona vrate iz narednog priliva.
Sredstva za rad organa, stručnih službi i organizacija Gradske uprave, koji počnu sa radom u toku godine, obezbeđuju se iz tekuće rezerve, a neutrošena sredstva organa, organizacija i stručnih službi Gradske uprave, koji u toku godine prestanu sa radom, prenose se u tekuću budžetsku rezervu.
Ukoliko u toku godine dođe do organizacionih promena koje uslovljavaju proširenje ili smanjenje poslova organa, organizacija i stručnih službi, potrebna sredstva obezbeđuju se iz tekuće budžetske rezerve, a slobodna neutrošena sredstva prenose se u tekuću budžetsku rezervu.
Prenos sredstava iz stava 1 i 2 ovog člana vrši se na osnovu rešenja Izvršnog odbora.
Izvršni odbor može u toku godine, na predlog Sekretarijata za finansije, vršiti izmenu visine sredstava za namene za koje se utvrdi da neće biti utrošena, i usmeriti ih za namene za koje nisu obezbeđena sredstva ili su obezbeđena sredstva u nedovoljnom iznosu.
Primanja i izdaci koje organi, organizacije, službe i ostali korisnici budžetskih sredstava, kao i korisnici sredstava sa posebnih računa i podračuna (u daljem tekstu: budžetski korisnici) ostvare obavljanjem usluga uz naknadu, iskazuju ta primanja posebno u predračunu koji su dužni da dostave, uz predlog za obezbeđivanje sredstava u budžetu za narednu godinu.
Svi budžetski korisnici koji ostvaruju sopstvena primanja dužni su da Sekretarijatu za finansije dostavljaju tromesečne izveštaje o tim primanjima.
Korisnik budžeta, čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta, smanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad u 2003. godini srazmerno delu u kome su ta sredstva obezbeđena iz sredstava budžeta.
Privremeno raspoloživa sredstva na računu budžeta, do njihovog konačnog korišćenja za predviđene namene, mogu se koristiti za izvršavanje drugih obaveza grada, a prema namenama koje utvrdi Izvršni odbor.
Za izvršenje zakonskih obaveza koje se podmiruju iz budžeta privremeno se mogu koristiti sva raspoloživa sredstva budžeta.
Primanja koja su pogrešno uplaćena ili uplaćena u većem iznosu od propisanih, vraćaju se na teret pogrešno ili više uplaćenih primanja, ako posebnim propisima nije drugačije određeno.
Usklađivanje sredstava u okviru opšteg bilansa grada, pored preraspodele primanja između grada i gradskih opština, može se vršiti i preko žiro-računa budžeta, putem pozajmica koje odobrava Izvršni odbor.
Sredstva obezbeđena u budžetu za rad organa Gradske uprave raspoređuje na bliže namene starešina koji rukovodi radom organa, predračunom za raspodelu ovih sredstava, uz saglasnost Izvršnog odbora.
Sredstva za plate i druga primanja radnika, materijalne troškove, održavanje objekata, opremanje organa Gradske uprave, obezbeđena u poziciji od 6. do 15, zajednička su sredstva organa uprave, gradskih organizacija i stručnih službi, osim onih kojima su ovom odlukom obezbeđena posebna sredstva za ove namene.
Ukoliko u toku realizacije sredstava predviđenih ovom odlukom dođe do izmena u propisima koji definišu standardni klasifikacioni okvir i kontni plan za budžetski sistem, Izvršni odbor Skupštine grada Beograda će izvršiti odgovarajuće izmene ove odluke na predlog Sekretarijata za finansije.
Ovlašćuje se sekretar Sekretarijata za finansije da bliže uredi način izvršavanja izdataka od strane budžetskih korisnika na teret sredstava obezbeđenih ovom odlukom.
Nabavkom male vrednosti u smislu ove odluke smatra se nabavka čija je procenjena vrednost niža od 600.000,00 dinara.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".