ODLUKA
O BUDŽETU GRADA BEOGRADA ZA 2003. GODINU

("Sl. list grada Beograda", br. 30/2002)

I OPŠTI DEO

Član 1

Ukupna primanja budžeta grada Beograda za 2003. godinu (u daljem tekstu: budžet) utvrđuju se u iznosu od 29.822.729.000,00 dinara, a sastoje se od:

- viška primanja iz prethodne godine

600.000.000 dinara

- primanja tekuće godine

27.322.729.000 dinara

- kredita finansijskih institucija

1.900.000.000 dinara

Član 2

Primanja od naknade za korišćenje gradskog građevinskog zemljišta usmeravaju se za realizaciju:

- Programa zajedničke komunalne potrošnje;

- Programa izrade urbanističke dokumentacije i praćenja sprovođenja urbanističkih planova i projekata;

- Programa izgradnje i održavanja ulica i lokalnih i nekategorisanih puteva;

- Realizaciju ostalih programa uređivanja grada i programa toplifikacije i gasifikacije.

Član 3

Primanja od naknade za uređivanje gradskog građevinskog zemljišta u celini se usmeravaju za finansiranje Programa uređivanja gradskog građevinskog zemljišta i izgradnje objekata komunalne infrastrukture preko Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Član 4

Primanja od poreza na fond zarada usmeravaju se:

- za realizaciju programa investicija i dotacija u javnim komunalnim preduzećima iz oblasti javnog gradskog i prigradskog saobraćaja;

- za realizaciju programa iz oblasti putne privrede i tehničkog regulisanja saobraćaja;

- za realizaciju programa iz oblasti opšte i zajedničke komunalne potrošnje;

- za realizaciju programa izgradnje kapitalnih objekata od značaja za grad i

- za realizaciju programa izgradnje stanova solidarnosti.

Član 5

Primanja od naknada za puteve, predviđena Odlukom o ulicama, lokalnim i nekategorisanim putevima, u celosti se usmeravaju za realizaciju programa iz oblasti putne privrede i tehničkog regulisanja saobraćaja.

Član 6

Primanja od naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine u celini se usmeravaju za:

- finansiranje programa kontrole kvaliteta, analiza i praćenja stanja životne sredine u gradu;

- finansiranje programa zaštite i razvoja zaštićenih prirodnih dobara u gradu;

- finansiranje programa, preventivnih i sanacionih mera i suzbijanja štetnih artropoida i glodara;

- sufinansiranje programa i projekata zaštite životne sredine, naučnoistraživačkih i edukativnih programa i

- finansiranje ostalih programa, projekata i mera u oblasti zaštite životne sredine za koje donose odluku Skupština grada Beograda ili Izvršni odbor Skupštine grada Beograda.

Član 7

Primanja od boravišne takse usmeravaju se za potrebe u turizmu i turističku propagandu.

Član 8

U tekuću budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 120.000.000 dinara.

O korišćenju sredstava iz stava 1 ovog člana odlučuje Izvršni odbor Skupštine grada Beograda na predlog Sekretarijata za finansije.

Član 9

U stalnu budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 135.000.000 dinara.

Član 10

Primanja po vrstama i izdaci po osnovnim namenama utvrđuju se u sledećim iznosima:

 

PRIMANJA

Ekonomska
klasifikacija

Vrsta primanja

Iznos

1

2

3

 

A - primanja iz prethodne godine

381

Višak primanja po Završnom računu za 2002. godinu

600.000.000

 

SVEGA A

600.000.000

 

B - ustupljena primanja iz poreza

711

Deo poreza na dohodak građana na zarade

1.047.319.000

711

Porez na dohodak građana

2.041.419.000

712

Porez na fond zarada

3.938.291.000

713

Porez na imovinu

1.519.983.000

713

Porez na nasleđe i poklone

79.408.000

713

Porez na prenos apsolutnih prava

2.660.274.000

714

Deo poreza na promet proizvoda i usluga

8.679.929.000

 

deo poreza na promet po opštoj stopi (4%)

(2.008.772.000)

 

deo poreza na promet glavnom gradu (15%)

(6.671.157.000)

 

SVEGA B

19.966.623.000

 

V - lokalna javna primanja

714

Lokalne komunalne takse

715.081.000

714

Boravišna taksa

53.000.000

714

Naknada za korišćenje gradskog građevinskog zemljišta

2.017.767.000

714

Naknada za izgradnju, održavanje i korišćenje lokalnih puteva i ulica drugih javnih objekata

181.888.000

714

Naknada za zaštitu i unapređenje životne sredine

80.100.000

742

Naknada za uređivanje gradskog građevinskog zemljišta

3.700.000.000

742

Primanja koja svojom delatnošću ostvaruju gradski organi, organizacije i službe

52.000.000

742

Primanja od davanja u zakup objekata Poslovnog prostora

420.000.000

742

Opštinske administrativne takse

60.000.000

743

Novčane kazne izrečene u prekršajnom postupku

470.000

745

Druga nepomenuta primanja

75.800.000

 

SVEGA V

7.356.106.000

 

G - primanja iz kredita

 

911

Primanja od domaćih zaduživanja

1.000.000.000

912

Primanja od stranih zaduživanja

900.000.000

 

SVEGA G

1.900.000.000

UKUPNA PRIMANJA (A+B+V+G)

29.822.729.000


IZDACI

Ekonomska
klasifikacija

Vrsta primanja

Iznos

1

2

3

41

Izdaci za zaposlene

2.168.240.000

411

Plate, naknade i dodaci za zaposlene

1.797.965.000

412

Socijalni doprinosi (poslodavca)

366.475.000

414

Otpremnine

800.000

414

Socijalna davanja zaposlenima

3.000.000

42

Korišćenje robe i usluga

4.632.435.000

421

Stalni troškovi

3.637.825.000

422

Troškovi za poslovna putovanja

4.900.000

423

Opšte usluge po ugovoru

347.050.000

424

Specijalizovane usluge

578.860.000

425

Tekuće popravke i održavanje

60.300.000

429

Usluge

3.500.000

44

Otplata kredita

20.000.000

441

Otplata domaćih kamata

5.000.000

442

Otplata inostranih kamata

10.000.000

444

Prateći troškovi zaduživanja

5.000.000

45

Subvencije

3.126.500.000

451

Subvencije za restrukturiranje nefinansijskih preduzeća

3.126.500.000

46

Transferi

300.000.000

463

Tekući transferi opštinama

300.000.000

47

Socijalna pomoć

435.000.000

472

Naknade iz budžeta

345.000.000

479

Socijalna pomoć iz budžeta

90.000.000

48

Donacije nevladinim organizacijama

151.000.000

481

Donacije neprofitnim organizacijama

149.000.000

483

Sudski troškovi

2.000.000

49

Ostali rashodi

255.000.000

499

Stalna rezerva

135.000.000

499

Tekuća rezerva

120.000.000

51

Osnovna sredstva

18.184.554.000

511

Zgrade i građevinski objekti

16.119.554.000

512

Mašine i oprema

2.065.000.000

52

Rezerve

20.000.000

521

Robne rezerve

20.000.000

61

Otplata glavnice

530.000.000

611

Otplata glavnice domaćim poveriocima

530.000.000

 

UKUPNI IZDACI

29.822.729.000

 

Član 11

Primanja iz člana 1 ove odluke raspoređuju se za finansiranje izdataka po korisnicima-nosiocima razdela i bližim namenama - pozicijama:

Pozicija

Ekonomska klasifikacija

Vrsta izdataka

Iznos

1

2

3

4

 

 

RAZDEO 1:

 

 

 

SKUPŠTINA GRADA

 

 

I IZVRŠNI ODBOR

 

1

422

Putni troškovi izbornih lica, zvaničnih i stručnih delegacija

2.300.000

2

429

Troškovi održavanja sednica Skupštine grada

500.000

3

429

Troškovi protokola Skupštine grada Beograda i Izvršnog odbora

3.000.000

4

423

Troškovi saradnje Beograda sa gradovima u zemlji i inostranstvu

3.200.000

5

422

Putni troškovi i dnevnice članova Izvršnog odbora i imenovanih lica

2.600.000

 

 

Svega razdeo 1.

11.600.000

 

 

RAZDEO 2:

 

 

 

GRADSKA UPRAVA

6

411

Plate radnika

390.810.000

7

412

Socijalni doprinosi (poslodavca)

79.400.000

8

411

Plate funkcionera i imenovanih lica

83.600.000

9

412

Socijalni doprinosi (poslodavca)

16.900.000

10

421

Materijalni troškovi

135.000.000

11

414

Otpremnine zbog odlaska u penziju

800.000

12

414

Solidarne pomoći

3.000.000

13

512

Opremanje organa uprave

27.000.000

14

425

Održavanje objekata Skupštine grada

60.000.000

15

411

Jubilarne nagrade

500.000

 

 

Svega razdeo 2.

797.010.000

 

 

RAZDEO 3:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA FINANSIJE

16

511

Učešće grada u investicionim ulaganjima, hitne intervencije, izrada tendera i investiciono-tehničke dokumentacije

2.889.449.000

17

483

Sudski troškovi

2.000.000

18

423

Naknade za usluge u naplati javnih prihoda

60.000.000

19

512

Opremanje i modernizacija organa i javnih službi (SUP, zdravstvo i drugo)

250.000.000

20

611

Sredstva za otplatu dugova ("Energogas" i ostalo)

500.000.000

21

511

Program uređivanja gradskog građevinskog zemljišta

3.700.000.000

22

511

Investicije preko Direkcije za građevinsko zemljište (vodosnabdevanje, kanalizacija, grobna mesta i dr.)

1.250.000.000

23

499

Stalna rezerva budžeta

135.000.000

24

441

Otplata kamata po domaćim kreditima

5.000.000

25

611

Otplata glavnice po domaćim kreditima

30.000.000

26

444

Prateći troškovi zaduživanja

5.000.000

27

442

Otplata kamata po inostranim kreditima

10.000.000

28

421

Troškovi platnog prometa

50.000.000

29

499

Tekuća rezerva

120.000.000

30

472

Socijalni programi

300.000.000

 

 

Svega razdeo 3.

9.306.449.000

 

 

RAZDEO 4:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA URBANIZAM

31

424

Izrada geološke karte

1.500.000

32

424

Naknada za rad komisija

600.000

33

424

Izrada Generalnog urbanističkog plana

15.000.000

34

424

Troškovi usluga u oblasti urbanizma

16.000.000

35

511

Programi i projekti u oblasti urbanizma

30.000.000

 

 

Svega razdeo 4.

63.100.000

 

 

RAZDEO 5:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA KOMUNALNE I STAMBENE POSLOVE

 

 

Sredstva za realizaciju programa zajedničke komunalne potrošnje

 

36

451

JKP "Gradska čistoća"

290.000.000

37

451

JKP "Zelenilo"

360.000.000

38

451

JKP "Beogradski vodovod i kanalizacija"

100.000.000

39

421

Ostali programi u komunalnoj oblasti

2.133.000.000

40

511

Sredstva za investicije u komunalne oblasti

1.351.000.000

41

451

JKP "Beogradske elektrane" - nabavka energenata

200.000.000

42

511

Investicije u "Beogradske elektrane"

867.800.000

43

423

Opšta komunalna potrošnja, održavanje i opremanje komunalnih objekata

45.850.000

44

511

Programi i projekti u oblasti energetike

100.305.000

 

 

Svega razdeo 5.

5.447.955.000

 

 

RAZDEO 6:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA IMOVINSKO-PRAVNE I GRAĐEVINSKE POSLOVE

45

424

Suzbijanje bespravne gradnje

80.000.000

46

423

Uknjižba nepokretnosti

8.000.000

 

 

Svega razdeo 6.

88.000.000

 

 

RAZDEO 7:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA SAOBRAĆAJ

 

 

Investicije i dotacije u JKP iz oblasti javnog saobraćaja

 

47

451

JKP Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd"

1.674.000.000

48

512

JKP Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" - remont i nabavka novih vozila

1.343.000.000

49

451

SP "Lasta"

455.000.000

50

512

SP "Lasta" - remont i nabavka novih autobusa

250.000.000

51

512

ŽTP "Beograd" - "Beovoz"

180.000.000

52

423

Unapređenje javnog prevoza

20.000.000

 

 

Programi putne privrede

 

53

511

Realizacija programa održavanja ulica, lokalnih i nekategorisanih puteva

2.111.000.000

54

511

Tehničko regulisanje saobraćaja i održavanje saobraćajne signalizacije

120.000.000

 

 

Svega razdeo 7.

6.153.000.000

 

 

RAZDEO 8:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE

55

424

Analiza i kontrola kvaliteta životne sredine u gradu

16.760.000

56

424

Komunalna ZOO higijena

15.000.000

57

424

Zaštita od jonizujućih zračenja

13.500.000

58

424

Zaštićena prirodna dobra

7.500.000

59

424

Zaštita i unapređenje životne sredine

120.000.000

 

 

Svega razdeo 8.

172.760.000

 

 

RAZDEO 9:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA PRIVREDU

60

424

Sprovođenje komasacije

3.000.000

61

451

Premije za mleko

10.000.000

62

451

Premije za nabavku i odgoj prvotelkinja

10.000.000

63

521

Robne rezerve

20.000.000

64

511

Direkcija za poslovni prostor

64.000.000

65

451

Programi od značaja za privredu i poljoprivredu Beograda

10.000.000

66

424

Turistička propaganda

15.000.000

67

451

Rad Turističke organizacije Beograda

17.500.000

 

 

Svega razdeo 9.

149.500.000

 

 

RAZDEO 10:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA KULTURU

68

472

Nagrade

2.000.000

69

424

Učešće grada u izgradnji spomen-obeležja u Beogradu

5.000.000

70

425

Održavanje prostora umetničkih galerija i zbirki Skupštine grada

300.000

71

424

Učešće u finansiranju kulturnih manifestacija čiji je osnivač grad Beograd

67.000.000

72

411

Plata radnika

385.980.000

73

412

Socijalni doprinosi (poslodavca)

75.100.000

74

421

Materijalni troškovi

105.000.000

75

511

Investiciono održavanje

245.000.000

76

424

Premijere i posebni programi

200.000.000

77

423

Zdravstveno i penzijsko osiguranje samostalnih umetnika

90.000.000

78

511

Investicije

400.000.000

 

 

Svega razdeo 10.

1.575.380.000

 

 

RAZDEO 11:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA OBRAZOVANJE

 

 

Osnovno obrazovanje

 

79

421

Materijalni troškovi

600.000.000

80

511

Investiciono održavanje

430.000.000

81

511

Investicije

540.000.000

 

 

Srednje obrazovanje

 

82

421

Materijalni troškovi

290.000.000

83

511

Investiciono održavanje

180.000.000

84

511

Investicije

264.000.000

 

 

Svega razdeo 11.

2.304.000.000

 

 

RAZDEO 12:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA SPORT I OMLADINU

85

411

Plate radnika

12.595.000

86

412

Socijalni doprinosi (poslodavca)

2.415.000

87

511

Investiciono održavanje

20.000.000

88

511

Investicije

600.000.000

89

481

Programi

132.000.000

90

481

Programi omladinskih organizacija

5.500.000

 

 

Svega razdeo 12.

772.510.000

 

 

RAZDEO 13:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA ZDRAVSTVO

91

423

Učešće grada u finansiranju rada Službe za pregled umrlih van zdravstvenih ustanova

10.000.000

92

423

Programi i projekti u oblasti zdravstva

10.000.000

 

 

Svega razdeo 13.

20.000.000

 

 

RAZDEO 14:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA SOCIJALNU I DEČJU ZAŠTITU

 

 

Socijalna zaštita

 

93

411

Plata radnika

144.150.000

94

412

Socijalni doprinosi (poslodavca)

25.200.000

95

421

Materijalni troškovi

27.000.000

96

511

Investiciono održavanje

12.000.000

97

511

Investicije

70.000.000

98

479

Prava

90.000.000

 

 

Društvena briga o deci

 

99

411

Plate radnika

765.000.000

100

412

Socijalni doprinosi (poslodavca)

164.350.000

101

421

Materijalni troškovi

290.000.000

102

511

Investiciono održavanje

165.000.000

103

511

Investicije

150.000.000

104

472

Prava

15.000.000

 

 

Svega razdeo 14.

1.917.700.000

 

 

RAZDEO 15.

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE

 

105

424

Izvršenje rešenja inspekcije

3.000.000

 

 

Svega razdeo 15.

3.000.000

 

 

RAZDEO 16:

 

 

 

UPRAVA ZA BORAČKU I INVALIDSKU ZAŠTITU

106

472

Finansiranje dodatnih prava u oblasti boračko-invalidske zaštite

22.000.000

107

472

Finansiranje dodatnih prava porodicama palih boraca u ratnim operacijama od avgusta 1990.

6.000.000

108

481

Programi boračko-invalidskih organizacija i delatnosti Doma RVI

6.500.000

 

 

Svega razdeo 16.

34.500.000

 

 

RAZDEO 17:

 

 

 

ZAVOD ZA INFORMATIKU I STATISTIKU

109

421

Materijalni troškovi

6.325.000

110

512

Nabavka računarske opreme

15.000.000

 

 

Svega razdeo 17.

21.325.000

 

 

RAZDEO 18:

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA INFORMISANJE

111

423

Informisanje, izdavačka i propagandna delatnost

7.500.000

112

423

Informacioni centar

90.000.000

113

423

Godišnjak grada Beograda

500.000

114

423

Izdavanje "Službenog lista grada Beograda"

2.000.000

 

 

Svega razdeo 18.

100.000.000

 

 

RAZDEO 19:

 

 

 

JAVNO PRAVOBRANILAŠTVO GRADA BEOGRADA

115

411

Plate radnika

9.150.000

116

412

Socijalni doprinosi (poslodavca)

1.880.000

117

411

Plate funkcionera

6.180.000

118

412

Socijalni doprinosi (poslodavca)

1.230.000

119

421

Materijalni troškovi

1.500.000

 

 

Svega razdeo 19.

19.940.000

 

 

RAZDEO 20:

 

 

 

SREDSTVA ZA PRENOS DRUGIM KORISNICIMA PO POSEBNIM PROPISIMA

120

511

Fond za finansiranje izgradnje stanova solidarnosti

560.000.000

121

481

Društvene i nevladine organizacije

5.000.000

 

 

Svega razdeo 20.

565.000.000

 

 

RAZDEO 21:

 

 

 

SREDSTVA ZA BUDŽETE OPŠTINA

122

463

Tekući transferi opštinama

300.000.000

 

 

Svega razdeo 21.

300.000.000

 

 

UKUPNO

29.822.729.000

 

II POSEBNE ODREDBE

Član 12

Ako se usled neravnomernog priticanja primanja u budžetu ne mogu da uravnoteže planirana primanja i izdaci, grad se može kratkoročno zadužiti za iznos nedostajućih sredstava kod poslovnih banaka i na Tržištu novca.

O načinu i visini zaduženja iz stava 1 ovog člana odlučuje Izvršni odbor Skupštine grada Beograda (u daljem tekstu: Izvršni odbor) na predlog Sekretarijata za finansije.

Član 13

Sekretarijat za finansije neposredno vrši kontrolu zakonitosti, racionalnosti i namenskog korišćenja sredstava raspoređenih direktnim i indirektnim korisnicima budžeta.

Ako se kontrolom utvrdi da se sredstava ne koriste zakonito, namenski i racionalno, Sekretarijat za finansije podneće o tome izveštaj Izvršnom odboru radi pokretanja postupka po važećim propisima.

Korisnici budžetskih sredstava dužni su da na zahtev organa nadležnog za izvršenje budžeta stave na uvid dokumentaciju i dostave podatke na osnovu kojih se finansiraju njihovi izdaci.

Član 14

Predsednik Izvršnog odbora ili lice koje on ovlasti jeste naredbodavac za izvršenje izdataka planiranih u razdelu 1 Posebnog dela ove odluke.

Sekretar Skupštine grada ili lice koje on ovlasti jeste naredbodavac za izvršenje izdataka planiranih u razdelu 2 ove odluke.

Sekretar Sekretarijata za finansije je naredbodavac za izvršenje izdataka planiranih u razdelima 3 do 20 Posebnog dela ove odluke.

U okviru raspoređenih sredstava u opštem i posebnom delu budžeta za posebne i druge namene za rad organa uprave, starešina organa koji rukovodi radom organa može, u ime grada, zaključiti ugovore i preuzeti obaveze samo do iznosa sredstava raspoloživih u budžetu.

Na teret budžetskih sredstava ne može se vršiti zaduživanje bez saglasnosti Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.

Budžetski korisnici mogu koristiti sredstva raspoređena ovom odlukom samo za namene za koje su im, po njihovom zahtevu, ta sredstva preneta.

Član 15

Prenos sredstava predviđenih na pozicijama 35, 44, 65, 68, 90, 92 i 108 vrši se na osnovu Zaključka Izvršnog odbora koji se donosi po pribavljenom mišljenju nadležne komisije Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.

Raspored, prenos i korišćenje sredstava po pozicijama 16, 21, 22, 39, 40, 47, 48 i 53 vrši se na osnovu finansijskog plana koji usvaja Izvršni odbor Skupštine grada Beograda na predlog nadležnog gradskog organa uprave.

Član 16

Sredstva utvrđena ovom odlukom raspoređuju se i iskazuju po bližim namenama, godišnjim finansijskim planom primanja i izdataka na koji saglasnost daje Izvršni odbor, a po prethodno pribavljenom mišljenju Sekretarijata za finansije.

Godišnji finansijski plan primanja i izdataka iz stava 1 ovog člana, starešina koji rukovodi organom, organizacijom ili službom dostavlja Izvršnom odboru najkasnije do 28. februara tekuće godine.

Ukoliko u roku iz stava 2 ovog člana budžetski korisnik ne donese finansijski plan, može koristiti sredstva raspoređena u budžetu, osim sredstava za zarade, mesečno najviše do 30% iznosa sredstava koja mu pripadaju po ravnomernoj dinamici za jedan mesec.

Korisnici budžeta u okviru čijih razdela se obezbeđuju sredstva za dotacije javnim komunalnim preduzećima, uz finansijski plan iz stava 1 ovog člana, dostavljaju i godišnje finansijske planove primanja i izdataka javnih komunalnih preduzeća.

Član 17

U postupku zaključivanja kolektivnog ugovora za čije se sprovođenje obezbeđuju sredstva u budžetu, pribavlja se saglasnost Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.

U postupku donošenja akata o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta pribavlja se saglasnost Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.

Član 18

Izveštaj o izvršenju godišnjeg finansijskog plana iz člana 16 ove odluke, budžetski korisnik dostavlja Sekretarijatu za finansije 15 dana pre roka predviđenog za podnošenje Završnog računa budžeta grada.

Uz izveštaj iz stava 1 ovog člana, budžetski korisnik dostavlja i podatke o stanju sredstava i namene za koje su ostvarena primanja i utrošena sredstva korisnika koji se finansiraju preko posebnih računa.

Korisnici budžeta u okviru čijih se razdela obezbeđuju sredstva za dotacije javnim komunalnim preduzećima, uz izveštaj iz stava 1 ovog člana, dostavljaju i izveštaje o izvršenju finansijskih planova javnih komunalnih preduzeća.

Član 19

Sredstva budžeta prenose se korisnicima srazmerno ostvarenim primanjima.

Član 20

Sekretarijat za finansije prenosi neposredno sa računa budžeta sredstva raspoređena u razdelu 20 ove odluke, a za poziciju 121 na osnovu Rešenja Izvršnog odbora Skupštine grada Beograda.

Član 21

Sekretarijat za finansije prenosi neposredno sa računa budžeta sredstva predviđena u razdelu 21 za tekuće transfere opštinama na osnovu rešenja koje donosi Izvršni odbor Skupštine grada Beograda.

Član 22

Sekretarijat za finansije vrši prenos sredstava za zarade zaposlenih, koje se finansiraju iz budžeta, prema zahtevu na propisanom obrascu koji se podnosi nosiocu platnog prometa za svaku isplatu zarada.

Sekretarijatu za finansije budžetski korisnici dostavljaju overen obrazac iz stava 1 ovog člana za svaku prethodnu isplatu, uz zahtev za narednu isplatu.

Prenos sredstava za dotacije javnim komunalnim preduzećima vrši se u okviru planiranog obima sredstava za ove namene utvrđenog ovom odlukom.

Član 23

Raspored planiranih primanja vrši se tromesečnim planom za izvršenje budžeta.

Tromesečne planove za izvršenje budžeta donosi Izvršni odbor na predlog Sekretarijata za finansije.

Član 24

U slučaju neravnomernog ostvarivanja primanja u toku 2003. godine, za pokriće određenih izdataka mogu se, na osnovu rešenja Izvršnog odbora, koristiti sredstva stalne rezerve budžeta, uz obavezu da se ona vrate iz narednog priliva.

Član 25

Sredstva za rad organa, stručnih službi i organizacija Gradske uprave, koji počnu sa radom u toku godine, obezbeđuju se iz tekuće rezerve, a neutrošena sredstva organa, organizacija i stručnih službi Gradske uprave, koji u toku godine prestanu sa radom, prenose se u tekuću budžetsku rezervu.

Ukoliko u toku godine dođe do organizacionih promena koje uslovljavaju proširenje ili smanjenje poslova organa, organizacija i stručnih službi, potrebna sredstva obezbeđuju se iz tekuće budžetske rezerve, a slobodna neutrošena sredstva prenose se u tekuću budžetsku rezervu.

Prenos sredstava iz stava 1 i 2 ovog člana vrši se na osnovu rešenja Izvršnog odbora.

Član 26

Izvršni odbor može u toku godine, na predlog Sekretarijata za finansije, vršiti izmenu visine sredstava za namene za koje se utvrdi da neće biti utrošena, i usmeriti ih za namene za koje nisu obezbeđena sredstva ili su obezbeđena sredstva u nedovoljnom iznosu.

Član 27

Primanja i izdaci koje organi, organizacije, službe i ostali korisnici budžetskih sredstava, kao i korisnici sredstava sa posebnih računa i podračuna (u daljem tekstu: budžetski korisnici) ostvare obavljanjem usluga uz naknadu, iskazuju ta primanja posebno u predračunu koji su dužni da dostave, uz predlog za obezbeđivanje sredstava u budžetu za narednu godinu.

Član 28

Svi budžetski korisnici koji ostvaruju sopstvena primanja dužni su da Sekretarijatu za finansije dostavljaju tromesečne izveštaje o tim primanjima.

Član 29

Korisnik budžeta, čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta, smanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad u 2003. godini srazmerno delu u kome su ta sredstva obezbeđena iz sredstava budžeta.

Član 30

Privremeno raspoloživa sredstva na računu budžeta, do njihovog konačnog korišćenja za predviđene namene, mogu se koristiti za izvršavanje drugih obaveza grada, a prema namenama koje utvrdi Izvršni odbor.

Član 31

Za izvršenje zakonskih obaveza koje se podmiruju iz budžeta privremeno se mogu koristiti sva raspoloživa sredstva budžeta.

Član 32

Primanja koja su pogrešno uplaćena ili uplaćena u većem iznosu od propisanih, vraćaju se na teret pogrešno ili više uplaćenih primanja, ako posebnim propisima nije drugačije određeno.

Član 33

Usklađivanje sredstava u okviru opšteg bilansa grada, pored preraspodele primanja između grada i gradskih opština, može se vršiti i preko žiro-računa budžeta, putem pozajmica koje odobrava Izvršni odbor.

Član 34

Sredstva obezbeđena u budžetu za rad organa Gradske uprave raspoređuje na bliže namene starešina koji rukovodi radom organa, predračunom za raspodelu ovih sredstava, uz saglasnost Izvršnog odbora.

Sredstva za plate i druga primanja radnika, materijalne troškove, održavanje objekata, opremanje organa Gradske uprave, obezbeđena u poziciji od 6. do 15, zajednička su sredstva organa uprave, gradskih organizacija i stručnih službi, osim onih kojima su ovom odlukom obezbeđena posebna sredstva za ove namene.

Član 35

Ukoliko u toku realizacije sredstava predviđenih ovom odlukom dođe do izmena u propisima koji definišu standardni klasifikacioni okvir i kontni plan za budžetski sistem, Izvršni odbor Skupštine grada Beograda će izvršiti odgovarajuće izmene ove odluke na predlog Sekretarijata za finansije.

Član 36

Ovlašćuje se sekretar Sekretarijata za finansije da bliže uredi način izvršavanja izdataka od strane budžetskih korisnika na teret sredstava obezbeđenih ovom odlukom.

Član 37

Nabavkom male vrednosti u smislu ove odluke smatra se nabavka čija je procenjena vrednost niža od 600.000,00 dinara.

Član 38

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".