PRAVILNIKO POSTUPKU OTVARANJA PONUDA I OBRASCU ZA VOĐENJE ZAPISNIKA O OTVARANJU PONUDA("Sl. glasnik RS", br. 9/2003) |
Ovim pravilnikom uređuje se postupak otvaranja ponuda u otvorenom i restriktivnom postupku i u postupku sa pogađanjem i propisuje obrazac za vođenje zapisnika o otvaranju ponuda koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Otvaranje ponuda vrši komisija za javnu nabavku, koja se obrazuje istovremeno sa donošenjem odluke o pokretanju postupka javne nabavke (u daljem tekstu: Komisija).
U postupku dodele ugovora o javnoj nabavci u otvorenom postupku i u drugoj fazi restriktivnog postupka, otvaranje ponuda je javno.
U postupku dodele ugovora o javnoj nabavci sa pogađanjem i u prvoj fazi restriktivnog postupka, otvaranje ponuda prema odluci naručioca može biti javno.
Otvaranje ponuda vrši se na mestu koje je navedeno u javnom pozivu kao i u konkursnoj dokumentaciji.
Otvaranje ponuda se vrši odmah po isteku roka za podnošenje ponuda.
Kada naručilac iz razloga čuvanja poslovne, službene, vojne ili državne tajne odluči da postupak otvaranja ponuda ne bude javan, otvaranje ponuda se vrši u prisustvu članova Komisije, bez prisustva ovlašćenih predstavnika i ponuđača.
U slučaju iz stava 1 ovog člana, Zapisnik potpisuju predsednik i članovi Komisije.
Predstavnici ponuđača koji učestvuju u postupku otvaranja ponuda, podnose punomoćje za učešće u postupku otvaranja ponuda.
U postupku otvaranja ponuda Komisija utvrđuje:
- imena prisutnih ovlašćenih predstavnika ponuđača,
- broj prispelih ponuda,
- da li se na kovertama vidi na koju javnu nabavku se ponude odnose,
- da li su prispele ponude blagovremene i redosled prispeća.
Predsednik Komisije otvara ponude po redosledu prispeća, kako je to označeno na ponudama.
Predsednik Komisije čita ime i adresu ponuđača koji je ponudu podneo, cenu iz ponude, eventualne popuste, komercijalne uslove, kao što su rok realizacije, plaćanja i slično. Iste podatke čita i za partije koje se mogu dodeljivati odvojeno, kao i za ponude s varijantama, ukoliko iste postoje.
Na otvaranju ponuda utvrdiće se da li je ponuda potpisana, iz koliko delova se sastoji i da li su priloženi dokazi o ispunjenosti uslova sadržanih u konkursnoj dokumentaciji.
Pročitane podatke i podatke o ponudi i ponuđaču Komisija odmah unosi u Zapisnik.
U toku otvaranja ponuda Komisija sve delova ponude mora jasno da označi (na primer: perforira, potpiše ili na drugi način označi).
Pošto je otvorila i pročitala sve ponude, a pre završetka postupka otvaranja ponuda, Komisija će pozvati prisutne predstavnike ponuđača da daju eventualne primedbe koje se odnose na postupak otvaranja ponuda. Primedbe se unose u Zapisnik.
Komisija vodi Zapisnik koji sadrži sledeće podatke:
- adresu, datum i vreme početka postupka otvaranja ponuda,
- redosled otvaranja podnetih ponuda prema vremenu prispeća,
- broj pod kojim je ponuda zavedena,
- podatke o naručiocu,
- imena članova Komisije,
- imena prisutnih predstavnika ponuđača sa punomoćjima,
- imena drugih prisutnih lica,
- naziv odnosno šifru ponuđača, ako je konkurs bio anoniman i eventualne druge pročitane podatke (rokovi, reference i drugo),
- ponuđenu cenu i eventualne popuste koje nudi ponuđač,
- navode članova Komisije o nedostacima koje ponuda ima,
- eventualne primedbe predstavnika ponuđača,
- potpise predsednika i članova Komisije,
- potpise ovlašćenih prisutnih ponuđača,
- vreme završetka postupka otvaranja ponuda.
Ako u roku za podnošenje ponuda nije prispela nijedna ponuda, to treba uneti u Zapisnik.
U Zapisnik se moraju uneti brojevi izdatih punomoćja prisutnih predstavnika ponuđača.
Zapisnik potpisuju predsednik, članovi Komisije i prisutni predstavnici ponuđača s punomoćjima.
Ako neko od prisutnih predstavnika ponuđača odbije da potpiše Zapisnik, to se unosi u Zapisnik, zajedno s razlogom za odbijanje.
Naručilac je dužan da Zapisnik pošalje u roku od tri dana svim ponuđačima. Naručilac može odmah po završenom otvaranju ponuda uručiti kopiju Zapisnika ovlašćenom predstavniku ponuđača prisutnom na otvaranju ponuda, što ovaj potvrđuje svojim potpisom.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
(Štambilj naručioca)
ZAPISNIK O OTVARANJU PONUDA
za javnu nabavku ___________ (navesti predmet nabavke) po oglasu objavljenom u "Službenom glasniku Republike Srbije", br. ___________ od ___________
po postupku: ___________
1. Postupak otvaranja ponuda vođen je dana ___________ sa početkom u _________ časova u ___________
2. Otvaranje ponuda vodi ___________ (navesti imena lica nadležnih za otvaranje ponude)
3. Konstatuje se da otvaranju ponuda prisustvuju dole navedeni predstavnici ponuđača koji su podneli punomoćja:
|
|||
Red. br. |
Ponuđač |
Predstavnik |
Punomoćje broj |
|
|||
|
|||
|
|||
|
4. Konstatuje se da su otvaranju prisustvovali i:
Ime i prezime drugih prisutnih lica:
______________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
5. Blagovremeno, tj. do dana ___________ do ___________ sati, pristigle su ponude sledećih ponuđača, i to po navedenom redosledu:
|
|||
Broj pod kojim je ponuda zavedena |
Naziv ili šifra ponuđača |
Datum prijema |
Sat |
|
Neblagovremene ponude ___________
6. Naziv ili šifra ponuđača, broj pod kojim je ponuda zavedena i cene iz ponude (u otvorenom postupku, drugoj fazi restriktivnog postupka i postupka sa pogađanjima) i eventualni drugi podaci o ponudi (unosi se za svakog ponuđača posebno).
Broj pod kojim je ponuda zavedena: |
_______ |
Naziv ili šifra ponuđača: |
_______ |
Ponuđena cena i eventualni popusti: |
_______ |
|
|
Broj pod kojim je ponuda zavedena: |
_______ |
Naziv ili šifra ponuđača: |
_______ |
Ponuđena cena i eventualni popusti: |
_______ |
|
|
Broj pod kojim je ponuda zavedena: |
_______ |
Naziv ili šifra ponuđača: |
_______ |
Ponuđena cena i eventualni popusti: |
_______ |
|
Drugi podaci (nisu obavezni, videti član 7 stav 2 Uputstva o postupku otvaranja ponuda)
7. Navesti nedostatke prispelih ponuda: ________
8. Eventualne primedbe predstavnika ponuđača koje se odnose
na postupak otvaranja ponuda:
__________________________________________________
9. Potpisi predsednika i članova Komisije:
__________________________________________________
10. Potpisi prisutnih ovlašćenih predstavnika ponuđača:
__________________________________________________
11. Postupak otvaranja završen je u _________ sati.
Zapisnik vodio-la ______________________
Zapisnik uručen prisutnim ovlašćenim predstavnicima ponuđača:
______________________________________________________
|
||
Ponuđač |
Ime i prezime predstavnika |
Potpis |
|
||
|
||
|
||
|
Kopiju zapisnika poslati ostalim ponuđačima u roku od 3 (tri)
dana:
______________________________________________________
Datum i mesto ______________