ZAKON
O DUVANU

("Sl. glasnik RS", br. 17/2003 i 101/2005 - dr. zakon)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovim zakonom uređuju se uslovi i način proizvodnje, obrade i stavljanja u promet duvana, kao i proizvodnje, prometa i razvrstavanja duvanskih proizvoda.

Značenje izraza

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje:

1) duvan čine listovi kultivisane biljne vrste Nicotiana tabacum L. u svim oblicima i stepenima biljne proizvodnje, obrade i pakovanja, koji ne služe krajnjoj potrošnji;

2) fermentisani duvan jeste duvan obrađen tehnološkim postupkom i to sezonskom i vansezonskom fermentacijom (orijentalni duvan) i termičkom obradom (virdžinija i berlej);

3) duvanski proizvodi jesu proizvodi koji po kvalitetu zadovoljavaju standarde propisane zakonom, i to:

(1) cigarete;

(2) cigare;

(3) cigarilosi;

(4) rezani duvan;

(5) duvan za lulu;

(6) duvan za žvakanje;

(7) burmut;

4) proizvodnja duvana obuhvata proizvodnju rasada duvana, gajenje duvana na njivi, berbu, sušenje, sortiranje i pakovanje duvana kod proizvođača duvana;

5) obrada duvana obuhvata sređivanje, fermentaciju, kao i druge radnje u tehnološkom postupku obrade i pakovanja duvana;

6) promet duvana jeste prodaja i kupovina proizvedenog sirovog duvana u listu, odnosno obrađenog duvana, kao i izvoz i uvoz duvana;

7) proizvodnja duvanskih proizvoda obuhvata industrijske postupke u pripremi, proizvodnji i pakovanju proizvoda iz tačke 3) ovog člana;

8) promet duvanskih proizvoda jeste uvoz, izvoz, provoz, trgovina na veliko i trgovina na malo proizvodima iz tačke 3) ovog člana.

Zabrana prometa rezanog i usitnjenog duvana

Član 3

Zabranjuje se proizvođačima duvana da stave u promet rezani ili na drugi način usitnjeni duvan (neobrađeni duvan).

Zabrana prodaje maloletnim licima i upozorenje o štetnosti po zdravlje

Član 4

Zabranjuje se prodaja cigareta i drugih duvanskih proizvoda maloletnim licima.

Svaka paklica cigareta, odnosno svako pakovanje drugog duvanskog proizvoda, mora da sadrži propisana upozorenja o štetnosti pušenja, u skladu sa zakonom.

Ministar nadležan za poslove zdravlja bliže uređuje način isticanja upozorenja iz st. 1. i 2. ovog člana, na predlog Agencije za duvan.

II AGENCIJA ZA DUVAN

Agencija za duvan

Član 5

Osniva se Agencija za duvan (u daljem tekstu: Agencija) radi organizovanja i sprovođenja javnog tendera za obavljanje proizvodnje duvanskih proizvoda i utvrđivanja ispunjenosti uslova za obavljanje trgovine duvanskim proizvodima.

Agencija obavlja stručne poslove koji se odnose na:

1) organizaciju i sprovođenje javnog tendera za preduzeća, odnosno preduzetnike, radi dobijanja dozvole za proizvodnju duvanskih proizvoda, utvrđivanje ispunjenosti uslova za učešće na javnom tenderu, kao i predlaganje Vladi Republike Srbije (u daljem tekstu: Vlada) davanja dozvole za bavljenje proizvodnjom duvanskih proizvoda preduzeću, odnosno preduzetniku koji ispunjava propisane uslove;

2) utvrđivanje ispunjenosti uslova za bavljenje trgovinom na veliko duvanskim proizvodima, kao i predlaganje Vladi davanja licence za bavljenje trgovinom na veliko duvanskim proizvodima preduzeću, odnosno preduzetniku, kao i uvozniku koji je upisan u Registar uvoznika duvana i duvanskih proizvoda, koji ispunjava propisane uslove;

3) utvrđivanje ispunjenosti uslova za obavljanje trgovine na malo duvanskim proizvodima, kao i davanje odobrenja preduzeću, odnosno preduzetniku, za obavljanje trgovine na malo duvanskim proizvodima;

4) koordinaciju aktivnosti organa i organizacija u oblasti suzbijanja nelegalnog prometa duvanskih proizvoda;

5) praćenje stanja na tržištu duvanskih proizvoda;

6) i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

Poslove iz stava 2. ovog člana Agencija obavlja kao poverene poslove.

Status Agencije

Član 6

Agencija posluje u skladu s propisima o javnim službama.

Agencija ima svojstvo pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim ovim zakonom i statutom.

Sedište Agencije je u Beogradu.

Sredstva za osnivanje i rad Agencije

Član 7

Sredstva za osnivanje i rad Agencije obezbeđuju se iz budžeta Republike Srbije (u daljem tekstu: Republika).

Organi Agencije

Član 8

Organi Agencije su: upravni odbor, nadzorni odbor i direktor.

Članove upravnog i nadzornog odbora imenuje i razrešava Vlada na period od četiri godine.

Upravni odbor

Član 9

Upravni odbor ima predsednika i deset članova.

Članovi Upravnog odbora jesu ministri nadležni za poslove poljoprivrede, trgovine, zdravlja, finansija i ekonomije i unutrašnjih poslova, direktor Republičke uprave javnih prihoda i direktor Uprave carina.

Četiri člana Upravnog odbora imenuju se iz reda predstavnika udruženja proizvođača duvana i duvanskih proizvoda, trgovaca duvanskim proizvodima i uvoznika duvana i duvanskih proizvoda.

Upravni odbor:

1) donosi odluku o raspisivanju javnog tendera za proizvođače duvanskih proizvoda;

2) donosi statut Agencije;

3) donosi program rada;

4) usvaja finansijski plan;

5) usvaja izveštaj o poslovanju;

6) usvaja završni račun;

7) donosi opšte akte;

8) donosi poslovnik o radu;

9) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

Akti iz stava 4. tač. 1) do 5) ovog člana donose se uz saglasnost Vlade.

Članovi Upravnog odbora iz stava 2. ovog člana ne primaju naknadu za članstvo u Upravnom odboru.

Nadzorni odbor

Član 10

Nadzorni odbor ima predsednika i šest članova.

Dva člana imenuju se iz reda zaposlenih u Agenciji.

Nadzorni odbor:

1) pregleda završni račun i izveštaje o poslovanju i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima;

2) donosi poslovnik o radu;

3) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

O rezultatima izvršenog nadzora nadzorni odbor Agencije tromesečno obaveštava Vladu.

Direktor

Član 11

Direktora Agencije imenuje i razrešava Vlada, na predlog ministra nadležnog za poslove finansija i ekonomije.

Direktor se imenuje na period od četiri godine.

Direktor:

1) zastupa Agenciju;

2) organizuje i rukovodi radom Agencije;

3) predlaže akte koje donosi upravni odbor;

4) izvršava odluke upravnog odbora i preduzima mere za njihovo sprovođenje;

5) stara se o zakonitosti rada i odgovara za zakonitost rada i korišćenje i raspolaganje imovinom Agencije;

6) donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta;

7) predlaže program rada;

8) vrši i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

Obaveza podnošenja izveštaja

Član 12

Agencija najmanje dva puta godišnje podnosi izveštaj Vladi o svom radu i izveštaj o stanju duvanskih proizvoda na tržištu u Republici.

Vlada izveštava najmanje dva puta godišnje Narodnu skupštinu Republike Srbije o radu Agencije.

III PROIZVODNJA, OBRADA I PROMET DUVANA

Vrste i klase duvana

Član 13

Proizvoditi se mogu samo vrste i klase duvana utvrđene saveznim propisom.

Seme duvana

Član 14

Za proizvodnju rasada duvana koristi se seme duvana proizvedeno u skladu sa propisima o semenu.

Uslovi za obrađivače duvana

Član 15

Preduzeće, odnosno preduzetnik može da se bavi utvrđivanjem kvaliteta i kvantiteta sirovog duvana u listu, otkupom, obradom duvana, kao i prometom obrađenog duvana (u daljem tekstu: obrađivač duvana), ako ima:

1) odgovarajuće prostorije za otkup duvana, smeštaj otkupljenog duvana, sređivanje, obradu i klasifikaciju duvana;

2) opremu za obradu duvana;

3) laboratoriju za analizu i utvrđivanje kvaliteta duvana, odnosno u te svrhe zaključen ugovor s ovlašćenom laboratorijom.

Ako obrađivač duvana za obradu određenog tipa duvana ne ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana, može zaključiti ugovor o obradi tog tipa duvana sa preduzećem, odnosno drugim pravnim licem koje te uslove ispunjava.

Prometom fermentisanog duvana može da se bavi samo obrađivač duvana.

Prevoz i prenos duvana mora se vršiti na način koji obezbeđuje njegovu higijensku ispravnost.

Prevozna sredstva i ambalaža namenjeni za prevoz, odnosno prenos duvana ne mogu se upotrebljavati u druge svrhe.

Prevozna sredstva namenjena za prevoz duvana moraju biti vidno označena.

Ministar nadležan za poslove poljoprivrede i ministar nadležan za poslove zdravlja bliže propisuju uslove iz stava 1. ovog člana.

Ispunjenost uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Agencija po prethodno pribavljenom mišljenju ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede i ministarstva nadležnog za poslove zdravlja.

Preduzeće, odnosno preduzetnik koji ispunjavaju uslove iz stava 1. ovog člana upisuju se u Registar obrađivača duvana.

Ministar nadležan za poslove zdravlja bliže propisuje izgled, sadržinu i način isticanja oznake iz stava 6. ovog člana.

Rukovođenje tehnološkim procesom

Član 16

Obrađivač duvana dužan je da obezbedi stručno rukovođenje procesom proizvodnje i obrade duvana.

Ministar nadležan za poslove poljoprivrede bliže propisuje uslove koje treba da ispunjava lice koje rukovodi procesom proizvodnje i obrade duvana.

Evidencije

Član 17

Obrađivač duvana dužan je da vodi evidenciju o:

1) količini i kvalitetu proizvedenog sirovog duvana iz sopstvene proizvodnje;

2) količini i kvalitetu otkupljenog sirovog duvana;

3) količini i kvalitetu obrađenog i prodatog duvana po vrstama i klasama.

Izveštaj s podacima sadržanim u evidenciji iz stava 1. ovog člana obrađivač podnosi ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede tromesečno, u roku od 10 dana po isteku tromesečja.

Evidenciju iz stava 1. ovog člana, u obliku odgovarajućem za elektronsku obradu, ministarstvo iz stava 2. ovog člana dostavlja Agenciji u roku od 20 dana po isteku tromesečja.

Ministar nadležan za poslove poljoprivrede bliže propisuje sadržinu evidencije i izveštaja iz st. 1. i 2. ovog člana.

IV PROIZVODNJA I PROMET DUVANSKIH PROIZVODA

Posebni uslovi za obavljanje proizvodnje i prometa duvanskih proizvoda

Član 18

Proizvodnjom i trgovinom na veliko duvanskim proizvodima može da se bavi preduzeće, odnosno preduzetnik, pod uslovom da su upisani u odgovarajući registar kod Agencije, u skladu s ovim zakonom.

Trgovinom na malo duvanskim proizvodima može da se bavi preduzeće, odnosno preduzetnik kojima je, u skladu s ovim zakonom, izdato odobrenje.

1. Proizvođači

Javni tender

Član 19

Javni tender za dobijanje dozvole za obavljanje proizvodnje duvanskih proizvoda, organizuje i sprovodi Agencija, vodeći računa o fiskalnom interesu, tržišnim prilikama i prethodno preuzetim obavezama Republike u oblasti proizvodnje duvanskih proizvoda.

Postupak javnog tendera

Član 20

Postupak javnog tendera obuhvata naročito: pripremu javnog tendera, javni poziv za podnošenje ponuda, podnošenje i prijem ponuda i otvaranje i ocenu ponuda.

Vlada bliže uređuje postupak javnog tendera.

Javni poziv

Član 21

Javni poziv za učešće na javnom tenderu objavljuje Agencija.

Javni poziv sadrži uslove pod kojima se stiče pravo učešća na javnom tenderu, kao i druge podatke od značaja za obaveštavanje učesnika javnog tendera.

Pravo učešća

Član 22

Pravo učešća na javnom tenderu ima preduzeće, odnosno preduzetnik koji:

1) raspolaže opremom koja mu omogućava obavljanje proizvodnje u svim fazama od pripreme duvana (vlaženje, razlistavanje, rezanje, aromatizovanje) do izrade cigareta i drugih duvanskih proizvoda i njihovog higijenskog pakovanja;

2) ima instalisane kapacitete za proizvodnju cigareta i drugih duvanskih proizvoda iz svog asortimana od najmanje 2.500.000.000 komada cigareta u jednoj godini;

3) raspolaže odgovarajućom laboratorijom za analizu i utvrđivanje kvaliteta duvanskih proizvoda;

4) raspolaže odgovarajućim prostorijama koje ispunjavaju propisane uslove za proizvodnju ili promet predmeta opšte upotrebe;

5) zapošljava odgovarajuću stručnu radnu snagu u proizvodnji i kontroli kvaliteta;

6) obaveže se da godišnje proizvede ili kupi domaći obrađeni duvan u količini od najmanje 50% sopstvene godišnje proizvodnje cigareta i drugih duvanskih proizvoda u Republici, s tim što ta količina ne može biti manja od 2.000 tona godišnje;

7) ponudi realnu procenu ostvarivanja godišnje proizvodnje cigareta i drugih duvanskih proizvoda prema odgovarajućem kvalitetu i količini u skladu sa tržišnim prilikama.

Pravo učešća na javnom tenderu ima i preduzeće, odnosno preduzetnik koji podnese detaljan projekat koji predviđa uslove iz stava 1. tač. 1) do 6) ovog člana i koji iznese ponudu iz stava 1. tačka 7) ovog člana, s obrazloženjem projekta, utvrđenim iznosom potrebnih finansijskih sredstava za realizaciju projekta, bankarskom garancijom na taj iznos, odnosno dokazom o na drugi dozvoljeni način obezbeđenim sredstvima u tom iznosu od banke ili druge finansijske organizacije.

Ministar nadležan za poslove poljoprivrede i ministar nadležan za poslove zdravlja bliže propisuju uslove iz stava 1. ovog člana.

Ispunjenost uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Agencija po prethodno pribavljenom mišljenju ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede i ministarstva nadležnog za poslove zdravlja.

Odluka o davanju dozvole

Član 23

Vlada odlučuje o davanju dozvole preduzeću, odnosno preduzetniku, na osnovu ispunjenosti uslova iz člana 22. ovog zakona, na predlog Agencije.

Registar proizvođača duvanskih proizvoda

Član 24

Preduzeće, odnosno preduzetnik kome se dozvoljava bavljenje proizvodnjom duvanskih proizvoda, upisuje se u Registar proizvođača duvanskih proizvoda.

Oduzimanje dozvole za proizvodnju duvanskih proizvoda

Član 25

Preduzeću, odnosno preduzetniku koji prestane da ispunjava uslove iz člana 22. stav 1. tač. 1) do 6) ovog zakona, oduzima se dozvola za proizvodnju duvanskih proizvoda.

Dozvola se oduzima i preduzeću, odnosno preduzetniku koji je pravosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj u proizvodnji duvanskih proizvoda, u skladu sa ovim zakonom.

Vlada odlučuje o oduzimanju dozvole preduzeću, odnosno preduzetniku iz st. 1. i 2. ovog člana, na predlog Agencije.

Obaveze proizvođača

Član 26

Proizvođač duvanskih proizvoda dužan je da obezbedi stručno rukovođenje procesom proizvodnje duvanskih proizvoda.

Domaći proizvođač duvanskih proizvoda određuje maloprodajne cene za one vrste duvanskih proizvoda koje proizvodi i o tome obaveštava Agenciju.

Ministar nadležan za poslove poljoprivrede bliže propisuje uslove koje treba da ispunjava lice koje rukovodi tehnološkim procesom proizvodnje duvanskih proizvoda.

Registar o markama duvanskih proizvoda

Član 27

Duvanski proizvodi iz člana 2. tačka 3) ovog zakona, stavljeni u promet na tržište Republike, razvrstavaju se i upisuju u Registar o markama duvanskih proizvoda po osnovu rešenja ministra nadležnog za poslove finansija i ekonomije, na predlog Agencije.

2. Trgovci na veliko

Uslovi za dobijanje licence

Član 28

Preduzeće, odnosno preduzetnik podnosi Agenciji zahtev za dobijanje licence za obavljanje trgovine na veliko duvanskim proizvodima, sa priloženim dokazima o ispunjenosti uslova iz st. 2, 3, 4. i 7. ovog člana.

Preduzeće, odnosno preduzetnik iz stava 1. ovog člana, može da se bavi trgovinom na veliko duvanskim proizvodima, ako:

1) raspolaže odgovarajućom infrastrukturom koja mu omogućava uredno skladištenje najmanje 30 tona cigareta i drugih duvanskih proizvoda u okviru ukupnog magacinskog prostora;

2) raspolaže prevoznim sredstvima koja mu omogućavaju da iz svojih magacina nesmetano i redovno snabdeva trgovce na malo sa sedištem na teritoriji Republike i koja moraju biti vidno označena;

3) ima zaključen predugovor o snabdevanju duvanskim proizvodima sa registrovanim proizvođačem, odnosno uvoznikom duvanskih proizvoda.

Pravo da podnese zahtev za dobijanje licence ima i preduzeće, odnosno preduzetnik koji podnese detaljan projekat koji predviđa uslove iz stava 2. ovog člana, s obrazloženjem projekta, utvrđenim iznosom potrebnih finansijskih sredstava za realizaciju projekta, bankarskom garancijom na taj iznos, odnosno dokazom o na drugi način obezbeđenim sredstvima u tom iznosu od banke ili druge finansijske organizacije, kao i sredstvima utvrđenim u čl. 29. i 31. ovog zakona.

Preduzeću iz st. 2. i 3. ovog člana neće se dati licenca za obavljanje trgovine na veliko duvanskim proizvodima ako je u periodu od tri godine koji prethodi danu podnošenja zahteva za dobijanje licence na teritoriji Republike lice ovlašćeno za zastupanje preduzeća osuđeno na novčanu kaznu ili kaznu zatvora za izvršeno krivično delo zbog nedozvoljene trgovine cigaretama i drugim duvanskim proizvodima.

Uslov iz stava 4. ovog člana odnosi se i na povezano lice sa preduzećem koje se upisuje u Registar trgovaca na veliko duvanskim proizvodima, kao i na pravno lice čiji je pravni sledbenik pravno lice koje se upisuje u ovaj registar.

Povezano lice iz stava 5. ovog člana jeste lice koje ima svojstvo povezanog lica u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dobit preduzeća.

Preduzetniku iz st. 2. i 3. ovog člana neće se dati licenca za obavljanje trgovine na veliko duvanskim proizvodima ako je u periodu od tri godine koji prethodi danu podnošenja zahteva za dobijanje licence, na teritoriji Republike osuđen na novčanu kaznu ili kaznu zatvora za izvršeno krivično delo zbog nedozvoljene trgovine cigaretama i drugim duvanskim proizvodima.

Ispunjenost uslova iz st. 2, 3, 4. i 7. ovog člana utvrđuje Agencija, u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.

Ministar nadležan za poslove trgovine bliže propisuje uslove iz st. 2, 3, 4. i 7. ovog člana.

Prevozna sredstva i ambalaža namenjeni za prevoz, odnosno prenos duvana i duvanskih proizvoda ne mogu se upotrebljavati u druge svrhe.

Prevoz i prenos duvanskih proizvoda mora se vršiti na način koji obezbeđuje njihovu higijensku ispravnost.

Ministar nadležan za poslove zdravlja bliže propisuje izgled, sadržinu i način isticanja oznake iz stava 2. tačka 2) ovog člana.

Odluka o davanju licence

Član 29

Na predlog Agencije, Vlada odlučuje o davanju licence za obavljanje trgovine na veliko duvanskim proizvodima za period od pet godina preduzeću, odnosno preduzetniku, koji je ispunio uslove iz člana 28. ovog zakona.

Za dobijanja licence iz stava 1. ovog člana plaća se naknada u visini od 5.000.000 dinara, koja je prihod budžeta Republike.

Preduzeće, odnosno preduzetnik iz stava 1. ovog člana može da plati naknadu iz stava 2. ovog člana u pet godišnjih rata od po 1.000.000 dinara.

Preduzeće, odnosno preduzetnik iz stava 1. ovog člana, dužan je da plati svaku narednu ratu iz stava 3. ovog člana, po isteku godine dana od dana uplate prethodne rate, uvećanu za indeks rasta cena na malo.

Na predlog Agencije, Vlada odlučuje o davanju licence za period od pet godina uvozniku koji je upisan u Registar uvoznika duvana i duvanskih proizvoda, u skladu sa zakonom kojim se uređuje spoljnotrgovinsko poslovanje, a koji namerava da se bavi i trgovinom na veliko duvanskim proizvodima, ako ispunjava uslove iz člana 28. ovog zakona.

Za dobijanje licence iz stava 5. ovog člana plaća se naknada u visini od 5.000.000 dinara.

Uvoznik iz stava 5. ovog člana može da plati naknadu iz stava 2. ovog člana u pet godišnjih rata od po 1.000.000 dinara.

Uvoznik iz stava 5. ovog člana dužan je da plati svaku narednu ratu iz stava 3. ovog člana, po isteku godine dana od dana uplate prethodne rate, uvećanu za indeks rasta cena na malo.

Registar trgovaca na veliko duvanskim proizvodima

Član 30

Preduzeće, odnosno preduzetnik kome se daje licenca za obavljanje trgovine na veliko duvanskim proizvodima, upisuje se u Registar trgovaca na veliko duvanskim proizvodima.

Preduzeće, odnosno preduzetnik iz stava 1. ovog člana briše se iz Registra trgovaca na veliko duvanskim proizvodima odmah po donošenju odluke o oduzimanju licence iz člana 32. ovog zakona.

Depozit kod upisa u Registar

Član 31

Preduzeće, odnosno preduzetnik dužan je da prilikom upisa u Registar trgovaca na veliko duvanskim proizvodima priloži dokaz o uplati depozita u visini 30.000.000 dinara kod banke sa sedištem na teritoriji Republike ili bankarsku garanciju takve banke na taj iznos.

Po isteku perioda iz člana 29. stav 1. ovog zakona, preduzeće, odnosno preduzetnik, ima pravo na povraćaj depozita, odnosno bankarske garancije, pod uslovom da nema neizmirenih obaveza po osnovu javnih prihoda.

U slučaju da preduzeće, odgovorno lice u preduzeću ili preduzetnik bude kažnjeno za prekršaj propisan ovim zakonom, odnosno lice ovlašćeno za zastupanje preduzeća za krivično delo zbog nedozvoljene trgovine cigaretama i drugim duvanskim proizvodima, uplaćeni depozit, odnosno aktivirana bankarska garancija postaju prihod budžeta Republike, na osnovu rešenja Agencije, u postupku koji bliže uređuje ministar nadležan za poslove finansija i ekonomije.

Ako kazna za izrečeni prekršaj iz stava 3. ovog člana, odnosno kazna za krivično delo zbog nedozvoljene trgovine cigaretama i drugim duvanskim proizvodima, bude pravosnažno ukinuta, sredstva iz stava 1. ovog člana vraćaju se.

Preduzeće kome je data licenca za uvoz duvana i duvanskih proizvoda i koje je upisano u Registar uvoznika duvana i duvanskih proizvoda, upisuje se u Registar trgovaca na veliko duvanskim proizvodima, bez plaćanja depozita, odnosno pribavljanja bankarske garancije.

Oduzimanje licence

Član 32

Trgovcu na veliko duvanskim proizvodima koji prestane da ispunjava uslove iz člana 28. ovog zakona ili koji svojom odlukom prekine da obavlja delatnost trgovine na veliko duvanskim proizvodima, ili ne uplati narednu ratu naknade za dobijanje licence u roku iz člana 29. st. 4. i 8. ovog zakona, oduzima se licenca.

Licenca se oduzima i trgovcu na veliko duvanskim proizvodima koji je kažnjen za prekršaj u trgovini na veliko duvanskim proizvodima propisan ovim zakonom, odnosno lice ovlašćeno za zastupanje preduzeća ili preduzetnik za krivično delo zbog nedozvoljene trgovine cigaretama i drugim duvanskim proizvodima.

Trgovac na veliko iz stava 2. ovog člana i sa njim povezano lice, odnosno njegov pravni sledbenik ne mogu dobiti licencu u periodu od tri godine od dana oduzimanja licence.

U slučaju da trgovac na veliko duvanskim proizvodima svojom odlukom prekine da obavlja delatnost trgovine na veliko duvanskim proizvodima pre isteka važenja roka licence, preostali iznos naknade plaćen za dobijanje licence, vraća se iz budžeta tom trgovcu.

Trgovac na veliko duvanskim proizvodima oslobađa se obaveze plaćanja preostalih rata naknade iz člana 29. st. 3. i 7. ovog zakona.

Godina u kojoj trgovac na veliko iz st. 4. i 5. ovog člana svojom odlukom prekine da obavlja delatnost trgovine na veliko duvanskim proizvodima, smatra se proteklom godinom, bez obzira kada je u toku nje nastupio prekid delatnosti.

Trgovac na veliko iz st. 4. i 5. ovog člana o svojoj odluci o prekidu obavljanja delatnosti trgovine na veliko duvanskim proizvodima obaveštava Agenciju u pisanom obliku.

Ako kazna za izrečeni prekršaj iz stava 2. ovog člana, odnosno kazna za krivično delo zbog nedozvoljene trgovine cigaretama i drugim duvanskim proizvodima, bude pravosnažno ukinuta, licenca se vraća trgovcu na veliko.

Vlada odlučuje o oduzimanju licence trgovcu na veliko iz st. 1. i 2. ovog člana, na predlog Agencije.

Obaveze trgovaca na veliko duvanskim proizvodima

Član 33

Trgovac na veliko duvanskim proizvodima dužan je da duvanske proizvode prodaje isključivo preko trgovca na malo duvanskim proizvodima kojem je izdato odobrenje, u skladu s ovim zakonom.

Trgovac na veliko cigaretama i duvanskim proizvodima, odnosno uvoznik određuje maloprodajne cene i o tome obaveštava Agenciju.

Kod isporuka trgovcima na malo zabranjena je bilo kakva diskriminacija u pogledu vrste i količine duvanskih proizvoda.

3. Trgovci na malo

Uslovi za dobijanje odobrenja za obavljanje trgovine na malo duvanskim proizvodima

Član 34

Preduzeće, odnosno preduzetnik podnosi Agenciji zahtev za dobijanje odobrenja za obavljanje trgovine na malo duvanskim proizvodima, sa priloženim dokazima o ispunjenosti uslova iz st. 2, 3. i 6. ovog člana.

Preduzeće, odnosno preduzetnik iz stava 1. ovog člana, može da se bavi trgovinom na malo duvanskim proizvodima, ako:

1) ima zaključen predugovor o snabdevanju duvanskim proizvodima sa trgovcima na veliko duvanskim proizvodima;

2) raspolaže objektom koji ispunjava sanitarno-higijenske, zdravstvene i druge uslove, u skladu sa zakonom kojim se uređuje sanitarni nadzor;

3) raspolaže objektom koji ispunjava uslove utvrđene propisima kojima se uređuje obavljanje komunalnih delatnosti;

4) nema neizmirene obaveze po osnovu javnih prihoda.

Preduzeću iz stava 2. ovog člana neće se dati odobrenje za obavljanje trgovine na malo duvanskim proizvodima ako je u periodu od tri godine koji prethodi danu podnošenja zahteva za dobijanje odobrenja na teritoriji Republike lice ovlašćeno za zastupanje preduzeća osuđeno na novčanu kaznu ili kaznu zatvora za izvršeno krivično delo zbog nedozvoljene trgovine cigaretama i drugim duvanskim proizvodima.

Uslov iz stava 3. ovog člana odnosi se i na povezano lice sa preduzećem koje se upisuje u Registar trgovaca na veliko duvanskim proizvodima, kao i na pravno lice čiji je pravni sledbenik pravno lice koje se upisuje u ovaj registar.

Povezano lice iz stava 4. ovog člana jeste lice koje ima svojstvo povezanog lica u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dobit preduzeća.

Preduzetniku iz stava 2. ovog člana neće se dati odobrenje za obavljanje trgovine na malo duvanskim proizvodima ako je u periodu od tri godine koji prethodi danu podnošenja zahteva za dobijanje odobrenja, na teritoriji Republike osuđen na novčanu kaznu ili kaznu zatvora za izvršeno krivično delo zbog nedozvoljene trgovine cigaretama i drugim duvanskim proizvodima.

Ispunjenost uslova iz st. 2, 3. i 6. ovog člana utvrđuje Agencija, u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.

Ministar nadležan za poslove trgovine bliže propisuje uslove iz st. 2, 3. i 6. ovog člana.

Odobrenje za obavljanje maloprodaje

Član 35

Odobrenje za obavljanje maloprodaje duvanskih proizvoda, daje se za period od jedne godine.

Za dobijanje odobrenja plaća se naknada koja je prihod budžeta Republike, u visini od 3.000 dinara po objektu.

Preduzeće, odnosno preduzetnik dužan je da po isteku jedne godine od dana dobijanja odobrenja za obavljanje maloprodaje duvanskih proizvoda podnese dokaz o uplati iznosa naknade iz stava 2. ovog člana radi produženja odobrenja.

Preduzeće, odnosno preduzetnik kome je izdato, odnosno produženo trajanje odobrenja iz stava 1. ovog člana dužno je da istakne posebnu oznaku koju izdaje Agencija, na vidnom mestu objekta u kojem vrši prodaju na malo duvanskih proizvoda.

Troškove izrade posebne oznake iz stava 4. ovog člana snosi preduzeće, odnosno preduzetnik kojem je izdato odobrenje.

Preduzeće, odnosno preduzetnik koji obavlja turističku ili ugostiteljsku delatnost (HORECA), a registrovano je i za obavljanje trgovine na malo cigaretama i drugim duvanskim proizvodima dužan je da za izdato odobrenje, odnosno odobrenje kojem je produženo trajanje iz stava 1. ovog člana, istakne posebnu oznaku iz stava 4. ovog člana na vidnom mestu odgovarajućeg objekta.

Agencija bliže propisuje izgled, sadržinu i način isticanja posebne oznake iz stava 4. ovog člana.

Oduzimanje odobrenja za obavljanje maloprodaje

Član 36

Trgovcu na malo duvanskim proizvodima koji prestane da ispunjava uslove iz člana 34. ovog zakona, oduzima se odobrenje.

Odobrenje se oduzima i trgovcu na malo duvanskim proizvodima koji je kažnjen za prekršaj u trgovini na malo duvanskim proizvodima propisan ovim zakonom, odnosno lice ovlašćeno za zastupanje preduzeća ili preduzetnik za krivično delo zbog nedozvoljene trgovine cigaretama i drugim duvanskim proizvodima.

Odluku o oduzimanju odobrenja preduzeću, odnosno preduzetniku iz st. 1. i 2. ovog člana, kao i dodeljene posebne oznake iz člana 35. ovog zakona, donosi Agencija, odmah po prijemu obaveštenja nadležnog državnog i drugog organa ili lica.

O oduzimanju odobrenja Agencija obaveštava trgovca na veliko duvanskim proizvodima sa kojim preduzeće, odnosno preduzetnik iz stava 1. ovog člana ima ugovor o snabdevanju duvanskim proizvodima.

Nadležni organ koji je izrekao kaznu za prekršaj, odnosno krivično delo iz stava 2. ovog člana, dužan je da u roku od tri dana od dana izricanja kazne o tome obavesti Agenciju.

Agencija je dužna da u roku od tri dana od dana prijema obaveštenja iz stava 5. ovog člana donese rešenje o oduzimanju odobrenja i posebne oznake iz člana 35. ovog zakona, za objekat u kojem je utvrđen prekršaj.

Ako kazna iz stava 5. ovog člana, odnosno kazna za krivično delo zbog nedopuštene trgovine cigaretama i drugim duvanskim proizvodima, bude pravosnažno ukinuta, Agencija će, na zahtev trgovca na malo iz stava 2. ovog člana, staviti van snage rešenje iz stava 6. ovog člana.

V REGISTAR PRAVNIH I FIZIČKIH LICA

Registar

Član 37

Agencija vodi registar o:

1) obrađivačima duvana;

2) proizvođačima duvanskih proizvoda;

3) uvoznicima duvanskih proizvoda;

4) izvoznicima duvanskih proizvoda;

5) prevoznicima duvanskih proizvoda;

6) trgovcima na veliko duvanskih proizvoda;

7) markama duvanskih proizvoda koje su stavljene u promet u Republici.

Lica o kojima se vode registri iz stava 1. tač. 1) - 6) ovog člana obavezna su da Agenciji, bez odlaganja, prijave promenu naziva, adrese sedišta, delatnosti, vlasnika, kao i druge podatke neophodne za uredno vođenje registara.

Agencija bliže propisuje sadržinu obrasca i način vođenja registra iz stava 1. tač. 1), 2), 6) i 7) ovog člana.

VI NADZOR

Član 38

Nadzor nad sprovođenjem ovog zakona i propisa donetih na osnovu njega vrši ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede, ministarstvo nadležno za poslove zdravlja i ministarstvo nadležno za poslove trgovine.

Inspekcijski nadzor vrši republički poljoprivredni inspektor, republički sanitarni inspektor i republički tržišni inspektor.

Kontrolu izmirivanja obaveza po osnovu javnih prihoda vrši republički organ nadležan za poslove javnih prihoda, u skladu s odredbama zakona kojim se uređuje poreski postupak.

Prava i dužnosti republičkog poljoprivrednog inspektora

Član 39

Republički poljoprivredni inspektor ima pravo i obavezu da vrši:

1) kontrolu proizvodnje vrsta i klasa duvana;

2) kontrolu korišćenja semena duvana za proizvodnju rasada;

3) kontrolu procesa proizvodnje rasada duvana, sirovog duvana u listu, utvrđivanja kvaliteta i kvantiteta sirovog duvana u listu i proizvodnju obrađenog duvana;

4) kontrolu količina kupljenog sirovog duvana u listu po vrstama i klasama duvana od proizvođača duvana;

5) kontrolu količine obrađenog duvana po vrstama i klasama;

6) kontrolu i utvrđivanje uslova obrade duvana, uslova za proizvodnju proizvoda od duvana i kontrolu evidentiranja obrađivača i proizvođača duvanskih proizvoda;

7) kontrolu važenja dozvole, vođenja i dostavljanja evidencije i izveštaja u skladu s ovim zakonom;

8) kontrolu upotrebe domaćeg obrađenog duvana u proizvodnji cigareta.

Ovlašćenja republičkog poljoprivrednog inspektora

Član 40

U vršenju poslova iz člana 39. ovog zakona, republički poljoprivredni inspektor je ovlašćen i dužan da:

1) zabrani proizvodnju vrste duvana ako nije na listi vrsta duvana;

2) zabrani proizvodnju ili naredi uništavanje zasada ako se koristi seme duvana koje nije proizvedeno po propisima o semenu;

3) zabrani obradu duvana ili proizvoda od duvana ako nisu ispunjeni propisani uslovi ili ako ne poseduje rešenje ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede o ispunjenosti tih uslova;

4) oduzme duvan i rezani duvan proizveden ili stavljen u promet suprotno odredbama ovog zakona;

5) uništi rasad duvana i rasađenog duvana koji je proizveden ili stavljen u promet suprotno odredbama ovog zakona;

6) naredi vođenje i dostavljanje evidencije i izveštaja na propisani način.

Izrečena mera zabrane iz stava 1. tačka 3) traje do otklanjanja nepravilnosti koje su je prouzrokovale.

U slučaju oduzimanja duvana i rezanog duvana, kao i uništavanja zasada, rasada i rasađenog duvana, republički poljoprivredni inspektor donosi rešenje o oduzimanju i uništavanju u roku od tri dana od dana njihovog oduzimanja odnosno uništavanja.

Troškove koji nastanu prilikom oduzimanja duvana, uništavanja rasada i rasađenog duvana, snosi lice od kojeg je duvan oduzet, odnosno rasad i rasađeni duvan uništen.

Prava i dužnosti republičkog sanitarnog inspektora

Član 41

Republički sanitarni inspektor ima pravo i dužnost da vrši zdravstveni nadzor koji obuhvata:

1) prostorije u kojima se proizvode i čuvaju duvan i duvanski proizvodi;

2) postrojenja, uređaje i pribor koji služi za proizvodnju duvana i duvanskih proizvoda;

3) lica koja na radnim mestima u proizvodnji i prometu, dolaze u dodir sa duvanom i proizvodima od duvana;

4) zdravstvenu ispravnost duvana i duvanskih proizvoda;

5) prevozna sredstva i ambalažu koja služe za stavljanje duvana i duvanskih proizvoda u promet.

Ovlašćenja republičkog sanitarnog inspektora

Član 42

U vršenju sanitarnog nadzora iz člana 41. ovog zakona republički sanitarni inspektor ovlašćen je da preduzme sve mere utvrđene zakonom kojim se uređuje zdravstvena ispravnost životnih namirnica i predmeta opšte upotrebe i zakonom kojim se uređuje sanitarni nadzor.

Prava i dužnosti republičkog tržišnog inspektora

Član 43

Republički tržišni inspektor ima pravo i dužnost da vrši pregled:

1) duvanskih proizvoda radi utvrđivanja ispunjenosti uslova u pogledu obeležavanja propisanim akciznim markicama;

2) prostorija u kojima se stavljaju u promet duvan i duvanski proizvodi;

3) poslovnih knjiga, licence za obavljanje trgovine na veliko duvanskim proizvodima, odobrenja za obavljanje trgovine na malo duvanskim proizvodima, posebne oznake, evidencija i druge dokumentacije o poslovanju preduzeća, odnosno preduzetnika, koja se odnosi na promet duvanskih proizvoda;

4) da uzima pismene i usmene izjave od odgovornih lica u preduzeću, odnosno preduzetnika, kao i drugih lica, o činjenicama od značaja za poslovanje koje se odnosi na promet duvanskim proizvodima.

Ovlašćenja republičkog tržišnog inspektora

Član 44

U vršenju poslova nadzora iz člana 43. ovog zakona republički tržišni inspektor ovlašćen je da preduzme sve mere utvrđene zakonom kojim se uređuju uslovi za obavljanje prometa robe, vršenje usluga u prometu robe i inspekcijski nadzor.

Troškovi utvrđivanja ispunjenosti uslova

Član 45

Troškove za utvrđivanje ispunjenosti propisanih uslova iz čl. 15, 16, 22, 28. i 34. ovog zakona snosi podnosilac zahteva.

Troškovi iz stava 1. ovog člana utvrđuju se u skladu sa propisima o utvrđivanju naknada troškova u upravnom postupku.

VII KAZNENE ODREDBE

Prekršaji proizvođača duvana

Član 46*

Novčanom kaznom od 10.000 dinara do 50.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:

1) stavi u promet rezani duvan ili na drugi način usitnjeni duvan (član 3);

2) za proizvodnju rasada od duvana koristi seme koje nije proizvedeno u skladu sa propisima o semenu (član 14).

Za radnje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 1.000 dinara do 5.000 dinara.

Za radnje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 2.000 dinara do 10.000 dinara.

Novčanom kaznom od 1.000 dinara do 5.000 dinara kazniće se fizičko lice, ako izvrši prekršaj iz stava 1. ovog člana.

Prekršaji u vezi sa evidencijom

Član 47*

Novčanom kaznom od 10.000 dinara do 50.000 dinara, kazniće se za prekršaj pravno lice, ako ne vodi evidenciju i ne podnosi propisani izveštaj, u skladu sa odredbom člana 17. ovog zakona.

Za radnje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 1.000 dinara do 5.000 dinara.

Za radnje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 2.000 dinara do 10.000 dinara.

Prekršaji obrađivača duvana

Član 48*

Novčanom kaznom od 20.000 dinara do 100.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako se bavi utvrđivanjem kvaliteta i kvantiteta sirovog duvana u listu ili obradom duvana, a ne ispunjava propisane uslove iz čl. 15. i 16. ovog zakona.

Za radnje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.000 dinara do 10.000 dinara.

Za radnje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 5.000 dinara do 20.000 dinara.

Prekršaji neregistrovanog obavljanja delatnosti

Član 49*

Novčanom kaznom od 200.000 dinara do 400.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:

1) obavlja obradu duvana bez rešenja o upisu u Registar obrađivača duvana (član 15);

2) obavlja proizvodnju duvanskih proizvoda bez rešenja o upisu u Registar proizvođača duvanskih proizvoda (član 24);

3) obavlja trgovinu na veliko duvanskih proizvoda bez rešenja o upisu u Registar trgovaca na veliko duvanskim proizvodima (član 30).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 10.000 dinara do 20.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 50.000 dinara do 200.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. tačka 1) ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 10.000 dinara do 20.000 dinara.

Prekršaji u proizvodnji duvanskih proizvoda

Član 50*

Pravno lice koje se u proizvodnji cigareta ne pridržava registrovanih podataka navedenih u prijavama radi upisa u Registar o markama duvanskih proizvoda ili koje obavlja proizvodnju duvanskih proizvoda suprotno odredbama ovog zakona kazniće se za prekršaj novčanom kaznom u iznosu od 200.000 dinara do 400.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 10.000 dinara do 20.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana može se izreći i zaštitna mera zabrane proizvodnje duvanskih proizvoda i brisanje marke cigareta iz Registra o markama duvanskih proizvoda na rok koji ne može biti duži od tri godine.

O prekršaju iz stava 1. ovog člana nadležni organ bez odlaganja obaveštava Agenciju.

Prekršaji u trgovini na veliko duvanskim proizvodima

Član 51*

Novčanom kaznom od 200.000 dinara do 400.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice - trgovac na veliko duvanskim proizvodima - ako vrši veleprodaju suprotno odredbama ovog zakona (član 33).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 10.000 dinara do 20.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 50.000 dinara do 200.000 dinara.

Prekršaji u trgovini na malo duvanskim proizvodima

Član 52*

Novčanom kaznom od 100.000 dinara do 400.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako obavlja maloprodaju duvanskih proizvoda:

1) koji nisu označeni propisanim akciznim markicama;

2) bez odobrenja Agencije;

3) sa odobrenjem Agencije u objektu na kojem nije istaknuta posebna oznaka.

Novčanom kaznom u iznosu od 1.000 dinara do 10.000 dinara kazniće se odgovorno lice u pravnom licu za prekršaj iz stava 1. ovog člana.

Novčanom kaznom u iznosu od 50.000 dinara do 200.000 dinara kazniće se preduzetnik za prekršaj iz stava 1. ovog člana.

Novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara do 50.000 dinara kazniće se pravno lice, ako prodaje duvanske proizvode maloletnom licu (član 4).

Za prekršaj iz stava 4. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 1.000 dinara do 10.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 4. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 2.000 dinara do 25.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 4. ovog člana kazniće se fizičko lice - prodavac novčanom kaznom u iznosu od 1.000 do 10.000 dinara.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Usklađivanje poslovanja sa odredbama ovog zakona i podzakonskih akata

Član 53

Preduzeća i preduzetnici koji se bave proizvodnjom i obradom duvana i duvanskih proizvoda, odnosno njihovim prometom na veliko i malo, dužni su da usklade svoje poslovanje sa odredbama ovog zakona u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona, osim ako ovim zakonom nije drukčije predviđeno.

Proizvođači duvanskih proizvoda koji su na dan 1. januara 2002. godine obavljali proizvodnju tih proizvoda upisuju se u Registar proizvođača duvanskih proizvoda, ako ispune uslove iz člana 22. ovog zakona.

Trgovina na veliko duvanskih proizvoda do donošenja odluka po tenderima

Član 54

Do donošenja odluke o davanju licence iz člana 29. ovog zakona, a najkasnije do dana isteka šest meseci od dana početka primene ovog zakona, delatnost trgovine na veliko duvanskim proizvodima mogu obavljati preduzeća, odnosno preduzetnici koji su za te delatnosti bili registrovani na dan 1. januara 2003. godine.

Pribavljanje odobrenja za obavljanje prometa na malo duvanskim proizvodima

Član 55

Preduzeća i preduzetnici koji obavljaju maloprodaju duvanskih proizvoda dužni su da pribave odobrenje za obavljanje prometa na malo duvanskim proizvodima i da istaknu posebnu oznaku iz člana 35. stav 4. ovog zakona najkasnije u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Imenovanje organa Agencije

Član 56

Vlada Republike Srbije imenovaće članove upravnog i nadzornog odbora i direktora Agencije u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Upravni odbor Agencije doneće statut Agencije u roku od 15 dana od dana imenovanja.

Agencija počinje sa radom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Podzakonski akti

Član 57

Podzakonski akti predviđeni ovim zakonom doneće se u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Do donošenja propisa na osnovu ovlašćenja iz ovog zakona primenjivaće se propisi doneti na osnovu ovlašćenja iz ranije važećeg Zakona o duvanu.

Prestanak važenja ranijeg zakona

Član 58

Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaje da važi Zakon o duvanu ("Službeni glasnik RS", broj 70/94).

Dan stupanja na snagu

Član 59

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Napomene

* Danom stupanja na snagu Zakona o duvanu ("Sl. glasnik RS", br. 101/2005), odnosno 22. novembra 2005. godine, prestao je da važi Zakon o duvanu ("Sl. glasnik RS", br. 17/2003).
29. novembra 2005. godine stupio je na snagu Zakon o izmenama zakona kojima su određene novčane kazne za privredne prestupe i prekršaje ("Sl. glasnik RS", br. 101/2005), kojim su izmenjeni iznosi novčanih kazni za prekršaje u odredbama čl. 46-52. Zakona o duvanu ("Sl. glasnik RS", br. 17/2003) koje su već prestale da važe. S obzirom na navedeno, nije bilo moguće sprovesti navedenu izmenu novčanih kazni i napraviti prečišćeni tekst, pa stoga objavljujemo član 26. navedenog zakona koji glasi:

"Član 26

U Zakonu o duvanu ("Službeni glasnik RS", broj 17/03), u članu 46. stav 1. reči: "od 10.000 dinara do 50.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 50.000 do 1.000.000 dinara".

U stavu 2. reči: "od 1.000 dinara do 5.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 5.000 do 50.000 dinara".

U stavu 3. reči: "od 2.000 dinara do 10.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 20.000 do 500.000 dinara".

U stavu 4. reči: "od 1.000 dinara do 5.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 10.000 do 50.000 dinara".

U članu 47. stav 1. reči: "od 10.000 dinara do 50.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 50.000 do 1.000.000 dinara".

U stavu 2. reči: "od 1.000 dinara do 5.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 5.000 do 50.000 dinara".

U stavu 3. reči: "od 2.000 dinara do 10.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 100.000 do 500.000 dinara".

U članu 48. stav 1. reči: "od 20.000 dinara do 100.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 100.000 do 1.000.000 dinara".

U stavu 2. reči: "od 2.000 dinara do 10.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 10.000 do 50.000 dinara".

U stavu 3. reči: "od 5.000 dinara do 20.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 40.000 do 500.000 dinara".

U članu 49. stav 1. reči: "od 200.000 dinara do 400.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 500.000 do 1.000.000 dinara".

U stavu 2. reči: "od 10.000 dinara do 20.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 25.000 do 50.000 dinara".

U stavu 3. reči: "od 50.000 dinara do 200.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 125.000 do 500.000 dinara".

U stavu 4. reči: "od 10.000 dinara do 20.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 25.000 do 50.000 dinara".

U članu 50. stav 1. reči: "od 200.000 dinara do 400.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 500.000 do 1.000.000 dinara".

U stavu 2. reči: "od 10.000 dinara do 20.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 25.000 do 50.000 dinara".

U članu 51. stav 1. reči: "od 200.000 dinara do 400.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 500.000 do 1.000.000 dinara".

U stavu 2. reči: "od 10.000 dinara do 20.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 25.000 do 50.000 dinara".

U stavu 3. reči: "od 50.000 dinara do 200.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 125.000 do 500.000 dinara".

U članu 52. stav 1. reči: "od 100.000 dinara do 400.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 250.000 do 1.000.000 dinara".

U stavu 2. reči: "od 1.000 dinara do 10.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 25.000 do 50.000 dinara".

U stavu 3. reči: "od 50.000 dinara do 200.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 125.000 do 500.000 dinara".

U stavu 4. reči: "od 10.000 dinara do 50.000 dinara", zamenjuju se rečima: "od 50.000 do 250.000 dinara"."