PRAVILNIKO POLAGANJU ISPITA I MERILIMA ZA UPIS UČENIKA U SREDNJU ŠKOLU("Sl. glasnik RS", br. 20/2003) |
I UVODNA ODREDBA
Ovim pravilnikom utvrđuju se: sadržina, vreme, mesto i način polaganja kvalifikacionog, odnosno prijemnog ispita; osnove, merila i postupak za rangiranje kandidata i upis u srednju školu; bliži uslovi za vrednovanje učešća učenika osmog razreda na takmičenjima i vrste takmičenja čija se mesta vrednuju.
II UPIS U GIMNAZIJU I STRUČNU ŠKOLU U ČETVOROGODIŠNJEM, TROGODIŠNJEM I DVOGODIŠNJEM TRAJANJU
Redosled kandidata za upis u gimnaziju i stručnu školu u četvorogodišnjem trajanju utvrđuje se na osnovu:
1) uspeha u prethodnom školovanju, i to:
- opšteg uspeha od VI do VIII razreda osnovne škole, i
- rezultata postignutih na takmičenjima učenika osmog razreda osnovne škole, i
2) uspeha na kvalifikacionom ispitu.
Pravo na rangiranje radi upisa u školu iz stava 1 ovog člana stiče kandidat koji je položio kvalifikacioni ispit.
Opšti uspeh od VI do VIII razreda osnovne škole iskazuje se brojem bodova tako što se saberu srednje ocene na kraju VI, VII i VIII razreda osnovne škole i pomnože sa brojem četiri (4). Ukupan broj bodova zaokružuje se na dve decimale.
Na osnovu opšteg uspeha kandidat može da ostvari najviše 60 bodova.
Kandidati koji su završili VI razred osnovne škole u inostranstvu ostvaruju 20 bodova na osnovu opšteg uspeha u VI razredu osnovne škole.
Rezultati postignuti na takmičenjima učenika osnovne škole vrednuju se tako što se kandidatu koji je u VIII razredu osnovne škole osvojio jedno od prva tri pojedinačna mesta iz predmeta navedenih u članu 5 ovog pravilnika, dodeljuju sledeći bodovi:
1) međunarodno takmičenje: prvo mesto - 9 bodova; drugo mesto - 8 bodova; treće mesto - 7 bodova;
2) savezno takmičenje koje organizuje stručno društvo: prvo mesto - 6 bodova; drugo mesto - 5 bodova; treće mesto - 4 boda;
3) republičko takmičenje koje organizuju Ministarstvo prosvete i sporta i stručno društvo: prvo mesto - 3 boda; drugo mesto - 2 boda; treće mesto - 1 bod;
Kada je kandidat iz jednog predmeta osvojio više pojedinačnih mesta na takmičenjima iz stava 1 ovog člana, uzima se u obzir najbolji ostvareni rezultat, odnosno najveći broj bodova iz stava 1 ovog člana.
Kada je kandidat iz dva ili više predmeta osvojio po jedno ili više pojedinačnih mesta, bodovi iz svih predmeta sabiraju se, pri čemu se uzimaju u obzir najbolji ostvareni rezultati iz svakog predmeta.
Stručna društva iz člana 4 stav 1 tač. 2) i 3) ovog pravilnika jesu: iz srpskog jezika - Društvo za srpski jezik i književnost Srbije; iz maternjeg jezika: mađarski - Katedra za hungarologiju, slovački - Društvo vojvođanskih slovakista; iz stranih jezika (engleski, nemački, ruski i francuski) - Društvo za strane jezike i književnosti; iz istorije - Savez društava istoričara Srbije; iz matematike - Društvo matematičara Srbije; iz fizike - Društvo fizičara Srbije; iz hemije - Srpsko hemijsko društvo; iz biologije - Srpsko biološko društvo; iz geografije - Srpsko geografsko društvo; iz tehničkog obrazovanja - Udruženje pedagoga tehničke struke Srbije; iz informatike - Društvo matematičara Srbije i Centar za nauku, tehnologiju i informatiku; iz muzičke kulture - Zajednica muzičkih i baletskih škola; iz likovne kulture - Udruženje likovnih pedagoga; iz fizičke kulture - Društvo pedagoga fizičke kulture Srbije.
Kvalifikacioni ispit polaže se u junskom roku u osnovnoj školi u kojoj je kandidat završio VIII razred (u daljem tekstu: matična osnovna škola).
Ako je kandidat završio VIII razred osnovne škole na teritoriji Republike Crne Gore ili Republike Srpske, kvalifikacioni ispit polaže u osnovnoj školi u Republici Srbiji u kojoj se prijavio za polaganje ispita.
Na kvalifikacionom ispitu pismenom izradom zadataka proverava se znanje iz predmeta srpski jezik, odnosno maternji jezik i matematika, po programima osnovne škole.
Kandidat može da ostvari najviše 20 bodova po predmetu, odnosno ukupno 40 bodova.
Kandidat je položio kvalifikacioni ispit ako je ostvario najmanje po 5 bodova iz svakog predmeta.
Kandidati koji su položili kvalifikacioni ispit za upis u gimnaziju i stručnu školu u četvorogodišnjem trajanju rangiraju se prema ukupnom broju bodova ostvarenim po svim osnovama koje se vrednuju za upis na jedinstvenoj rang listi.
Nakon utvrđivanja rang liste iz stava 1 ovog člana kandidat ima pravo da u matičnoj osnovnoj školi pismeno izrazi najviše 15 opredeljenja za dalje školovanje. Opredeljenje učenika sadrži: naziv škole, mesto škole, tip, smer, odnosno obrazovni profil, prema listi objavljenoj u konkursu.
Na osnovu opredeljenja kandidata i broja bodova na jedinstvenoj rang listi vrši se raspoređivanje kandidata po tipu, smerovima, odnosno obrazovnim profilima, kao i srednjim školama. Spiskovi raspoređenih kandidata dostavljaju se matičnim osnovnim školama i odgovarajućim srednjim školama.
Kada veći broj kandidata od broja predviđenog za upis u gimnaziju i stručnu školu u četvorogodišnjem trajanju ostvari isti broj bodova, prednost u rangiranju imaju sledeći kandidati:
- nosioci Diplome "Vuk Karadžić";
- kandidati koji su osvojili veći broj bodova na takmičenjima iz srpskog jezika, odnosno maternjeg jezika i matematike, u smislu čl. 4 i 5 ovog pravilnika;
- kandidati koji su osvojili veći broj bodova na takmičenjima iz ostalih predmeta, u smislu čl. 4 i 5 ovog pravilnika;
- kandidati koji imaju veći ukupan broj bodova na kvalifikacionom ispitu.
Kandidati za upis u stručnu školu u trogodišnjem i dvogodišnjem trajanju rangiraju se prema uspehu postignutom u prethodnom školovanju, i to:
1) opštem uspehu od VI do VIII razreda osnovne škole, i
2) rezultatima postignutim na takmičenjima učenika osnovne škole.
Opšti uspeh i rezultati postignuti na takmičenjima iz stava 1 ovog člana vrednuju se na način utvrđen u čl. 3, 4 i 5 ovog pravilnika.
Za upis u stručnu školu u trogodišnjem i dvogodišnjem trajanju kandidat ima pravo da u matičnoj osnovnoj školi pismeno izrazi najviše 15 opredeljenja za dalje školovanje. Opredeljenje učenika sadrži: naziv škole, mesto škole i obrazovni profil, prema listi objavljenoj u konkursu.
Na osnovu opredeljenja kandidata i broja bodova koji se vrednuju za upis po svim osnovama vrši se raspoređivanje kandidata po obrazovnim profilima i srednjim školama. Spiskovi raspoređenih kandidata dostavljaju se matičnim osnovnim školama i odgovarajućim srednjim školama.
Kada veći broj kandidata od broja predviđenog za upis u stručnu školu u trogodišnjem i dvogodišnjem trajanju ostvari isti broj bodova, prednost u rangiranju imaju sledeći kandidati:
- nosioci Diplome "Vuk Karadžić";
- kandidati koji su osvojili veći broj bodova na takmičenjima u smislu čl. 4 i 5 ovog pravilnika.
III UPIS U UMETNIČKU ŠKOLU, ODNOSNO ZA OBRAZOVNI PROFIL U OBLASTI UMETNOSTI, ŠKOLU ZA UČENIKE SA POSEBNIM SPOSOBNOSTIMA I ŠKOLU ZA TALENTOVANE UČENIKE
1. Zajedničke odredbe
Kandidati se upisuju u umetničku školu (muzička, baletska i umetnička škola likovne oblasti), odnosno za obrazovni profil u oblasti umetnosti, školu za učenike sa posebnim sposobnostima (filološka gimnazija, matematička gimnazija i gimnazija za sportiste) i školu za talentovane učenike (Škola za muzičke talente u Ćupriji), prema redosledu koji se utvrđuje na osnovu uspeha na prijemnom ispitu i uspeha u prethodnom školovanju.
Prijemni ispit se sastoji iz dva dela.
Prvi deo prijemnog ispita polaže se pismeno, iz srpskog, odnosno maternjeg jezika i matematike, u junskom roku, u matičnoj osnovnoj školi.
Drugi deo prijemnog ispita polaže se u odgovarajućoj srednjoj školi pre polaganja dela prijemnog ispita iz stava 1 ovog člana.
Na prijemnom ispitu proveravaju se odgovarajuća znanja stečena u prethodnom obrazovanju i posebne sposobnosti kandidata koje su neophodne za određenu školu, odnosno obrazovni profil.
Na prijemnom ispitu kandidat može da ostvari najviše 340 bodova.
Kandidati koji su položili prijemni ispit rangiraju se prema ukupnom broju bodova koje imaju po svim osnovama koje se vrednuju za upis u odgovarajuću srednju školu, odnosno za obrazovni profil.
Drugi deo prijemnog ispita iz člana 14 stav 3 ovog pravilnika polaže se pred komisijom u kojoj se do 40% članova imenuje iz reda nastavnika škole.
Izuzetno od stava 1 ovog člana, prijemni ispiti za upis u muzičku i baletsku školu polaže se pred komisijom u kojoj se do 60% članova imenuje iz reda nastavnika škole.
Kandidati rangirani u okviru broja predviđenog za upis upisuju se u školu na osnovu rešenja direktora škole.
2. Upis u školu za učenike sa posebnim sposobnostima
Kandidati se upisuju u filološku i matematičku gimnaziju prema redosledu koji se utvrđuje na osnovu:
1) uspeha u prethodnom školovanju, i to:
- opšteg uspeha od VI do VIII razreda osnovne škole, i
- rezultata postignutih na takmičenjima učenika osnovne škole iz predmeta koji su od značaja za upis u filološku ili matematičku gimnaziju, i
2) uspeha na prijemnom ispitu.
Opšti uspeh od VI do VIII razreda osnovne škole vrednuje se na način utvrđen članom 3 ovog pravilnika.
Rezultati postignuti na takmičenjima učenika osnovne škole iz predmeta koji su od značaja za upis u filološku ili matematičku gimnaziju vrednuju se na način utvrđen u čl. 4 i 5 ovog pravilnika.
Za upis u filološku gimnaziju kandidat polaže prijemni ispit iz dva dela u smislu člana 14 ovog pravilnika.
Prvi deo prijemnog ispita za upis u filološku gimnaziju sastoji se iz:
1) testa iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, i
2) testa iz matematike.
Drugi deo prijemnog ispita za upis u filološku gimnaziju sastoji se iz:
1) posebnog testa iz srpskog, odnosno maternjeg jezika i književnosti, i
2) testa iz stranog jezika.
Testovi se polažu po programima osnovne škole.
Kandidat za upis u filološku gimnaziju može da ostvari najviše 340 bodova na prijemnom ispitu, i to:
1) 20 bodova na testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika,
2) 20 bodova na testu iz matematike,
3) 150 bodova na posebnom testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika i književnosti, i
4) 150 bodova na testu iz stranog jezika.
Kandidat za upis u filološku gimnaziju je položio prijemni ispit ako je ostvario najmanje po 75 bodova na posebnom testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika i književnosti i testu iz stranog jezika.
Takmičenja učenika osnovne škole koja su od značaja za upis u filološku gimnaziju u smislu ovog pravilnika jesu takmičenja iz srpskog jezika, odnosno maternjeg jezika i jezičke kulture i stranog jezika.
Kada veći broj kandidata od broja predviđenog za upis u filološku gimnaziju ostvari isti broj bodova, prednost u rangiranju imaju sledeći kandidati:
- nosioci Diplome "Vuk Karadžić";
- kandidati koji su osvojili veći broj bodova na takmičenjima iz srpskog, odnosno maternjeg jezika i stranog jezika u smislu čl. 4 i 5 ovog pravilnika;
- kandidati koji su osvojili veći broj bodova na takmičenjima iz ostalih predmeta, a u smislu čl. 4 i 5 ovog pravilnika;
- kandidati koji imaju veći ukupan broj bodova na prijemnom ispitu.
Za upis u matematičku gimnaziju kandidat polaže prijemni ispit iz dva dela u smislu člana 14 ovog pravilnika.
Prvi deo prijemnog ispita za upis u matematičku gimnaziju sastoji se iz:
1) testa iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, i
2) testa iz matematike.
Drugi deo prijemnog ispita za upis u matematičku gimnaziju sastoji se iz posebnog testa iz matematike.
Testovi se polažu po programima osnovne škole.
Kandidat za upis u matematičku gimnaziju može da ostvari najviše 340 bodova na prijemnom ispitu, i to:
1) 20 bodova na testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika,
2) 20 bodova na testu iz matematike, i
3) 300 bodova na posebnom testu iz matematike.
Kandidat za upis u matematičku gimnaziju je položio prijemni ispit ako je ostvario najmanje 150 bodova na posebnom testu iz matematike.
Takmičenja učenika osnovne škole koja su od značaja za upis u matematičku gimnaziju u smislu ovog pravilnika jesu takmičenja iz matematike i fizike.
Kada veći broj kandidata od broja predviđenog za upis u matematičku gimnaziju ostvari isti broj bodova, prednost u rangiranju imaju sledeći kandidati:
- nosioci Diplome "Vuk Karadžić";
- kandidati koji su osvojili veći broj bodova na takmičenjima iz matematike i fizike, u smislu čl. 4 i 5 ovog pravilnika;
- kandidati koji su osvojili veći broj bodova na takmičenjima iz ostalih predmeta, u smislu čl. 4 i 5 ovog pravilnika;
- kandidati koji imaju veći ukupan broj bodova na prijemnom ispitu.
Kandidati se upisuju u gimnaziju za sportiste prema redosledu koji se utvrđuje na osnovu:
1) uspeha u prethodnom školovanju, i to:
- opšteg uspeha od VI do VIII razreda osnovne škole, i
- postignutih sportskih rezultata, i
2) uspeha na prijemnom ispitu.
Opšti uspeh od VI do VIII razreda osnovne škole vrednuje se na način utvrđen članom 3 ovog pravilnika.
Postignuti sportski rezultati vrednuju se tako što kandidati za upis u gimnaziju za sportiste ostvaruju dodatne bodove, i to:
1) ako su na širem spisku državne reprezentacije - 4 boda,
2) ako se takmiče u saveznom rangu (I liga) - 3 boda,
3) ako se takmiče u saveznom rangu (II liga) - 2 boda,
4) ako se takmiče na republičkom nivou - 1 bod.
Za upis u gimnaziju za sportiste kandidat polaže prijemni ispit iz dva dela u smislu člana 14 ovog pravilnika.
Prvi deo prijemnog ispita za upis u gimnaziju za sportiste sastoji se iz:
1) testa iz srpskog jezika, odnosno maternjeg jezika, i
2) testa iz matematike.
Testovi iz stava 2 ovog člana polažu se po programima osnovne škole.
Drugi deo prijemnog ispita za upis u gimnaziju za sportiste sastoji se iz motivacionog testa.
Kandidat za upis u gimnaziju za sportiste može da ostvari najviše po 20 bodova na testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, testu iz matematike i motivacionom testu.
Kandidat za upis u gimnaziju za sportiste je položio prijemni ispit ako je ostvario najmanje po 5 bodova na testovima iz srpskog, odnosno maternjeg jezika i matematike.
Kada veći broj kandidata od broja predviđenog za upis u gimnaziju za sportiste ostvari isti broj bodova, prednost u rangiranju imaju sledeći kandidati:
- kandidati koji su osvojili veći broj bodova na motivacionom testu,
- nosioci Diplome "Vuk Karadžić";
- kandidati koji su osvojili veći broj bodova na takmičenjima, u smislu čl. 4 i 5 ovog pravilnika;
- kandidati koji imaju veći ukupan broj bodova na prijemnom ispitu.
3. Upis u umetničku školu likovne oblasti, odnosno za obrazovni profil u oblasti umetnosti
Kandidati se upisuju u umetničku školu likovne oblasti, odnosno za obrazovni profil u oblasti umetnosti (tehničar dizajna ambalaže, tehničar dizajna grafike i propagande, tehničar dizajna enterijera i industrijskih proizvoda, tehničar dizajna tekstila, likovni tehničar, livac umetničkih predmeta, graver umetničkih predmeta, juvelir umetničkih predmeta, konzervator kulturnih dobara, kujundžija, plastičar umetničkih predmeta, drvorezbar, klesar, stilski krojač, firmopisac - kaligraf, grnčar) prema redosledu koji se utvrđuje na osnovu uspeha na prijemnom ispitu i opšteg uspeha od VI do VIII razreda osnovne škole.
Opšti uspeh od VI do VIII razreda osnovne škole vrednuje se na način utvrđen članom 3 ovog pravilnika.
Za upis u umetničku školu likovne oblasti, odnosno za obrazovni profil u oblasti umetnosti iz člana 37 ovog pravilnika, kandidat polaže prijemni ispit iz dva dela u smislu člana 14 ovog pravilnika.
Prvi deo prijemnog ispita sastoji se iz:
1) testa iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, i
2) testa iz matematike.
Drugi deo prijemnog ispita sastoji se iz:
1) crtanja,
2) slikanja, i
3) vajanja.
Kandidat za upis u umetničku školu likovne oblasti, odnosno za obrazovni profil u oblasti umetnosti, može da ostvari na prijemnom ispitu najviše 340 bodova, i to:
1) 20 bodova na testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika,
2) 20 bodova na testu iz matematike,
3) 100 bodova iz crtanja,
4) 100 bodova iz slikanja, i
5) 100 bodova iz vajanja.
Kriterijumi za ocenjivanje crtanja jesu: kompozicija (25 bodova), proporcija i karakter oblika (25 bodova), kvalitet linije (25 bodova) i opšti likovni utisak (25 bodova).
Kriterijumi za ocenjivanje slikanja jesu: kompozicija (25 bodova), osećaj za boju (25 bodova), lokalni ton (25 bodova) i opšti likovni utisak (25 bodova).
Kriterijumi za ocenjivanje vajanju jesu: kompozicija (25 bodova), osećaj za oblik (25 bodova), strukturalna vrednost (25 bodova), taktilnost (25 bodova).
Kandidat za upis u umetničku školu likovne oblasti, odnosno za obrazovni profil u oblasti umetnosti je položio prijemni ispit ako je ostvario najmanje 180 bodova ukupno iz crtanja, slikanja i vajanja.
Kada veći broj kandidata od broja predviđenog za upis u umetničku školu likovne oblasti, odnosno za obrazovni profil u oblasti umetnosti, ostvari isti broj bodova, prednost u rangiranju imaju sledeći kandidati:
- kandidati koji imaju veći ukupan broj bodova na prijemnom ispitu;
- kandidati koji su osvojili veći broj bodova na međunarodnom ili republičkom takmičenju iz likovne kulture, u smislu čl. 4 i 5 ovog pravilnika.
4. Upis u muzičku školu i školu za talentovane učenike
Kandidati se upisuju u muzičku školu prema redosledu koji se utvrđuje na osnovu uspeha na prijemnom ispitu, opšteg uspeha u osnovnoj muzičkoj školi i opšteg uspeha iz poslednja tri završena razreda osnovne škole.
Izuzetno od stava 1 ovog člana, kandidat koji nije završio osnovnu muzičku školu upisuje se prema redosledu koji se utvrđuje na osnovu uspeha na prijemnom ispitu, opšteg uspeha iz poslednja tri razreda osnovne škole koje je završio i uspeha na ispitu za nivo osnovne muzičke škole.
Opšti uspeh u osnovnoj muzičkoj školi u trajanju od šest godina iskazuje se brojem bodova tako što se saberu srednje ocene na kraju IV, V i VI razreda i pomnože se brojem dva (2).
Opšti uspeh u osnovnoj muzičkoj školi u trajanju od četiri godine iskazuje se brojem bodova tako što se saberu srednje ocene na kraju II, III i IV razreda i pomnože sa brojem dva (2).
Opšti uspeh u osnovnoj muzičkoj školi u trajanju od dve godine iskazuje se brojem bodova tako što se saberu srednje ocene na kraju oba razreda i pomnože sa brojem tri (3).
Ukupan broj bodova iz st. 1 do 3 ovog člana zaokružuje se na dve decimale.
Na osnovu opšteg uspeha u osnovnoj muzičkoj školi kandidat može da ostvari najviše 30 bodova.
Opšti uspeh iz poslednja tri razreda osnovne škole koje je kandidat završio iskazuje se brojem bodova tako što se saberu srednje ocene na kraju VI, VII i VIII razreda, odnosno iz poslednja tri razreda osnovne škole koje je kandidat završio i pomnože sa brojem dva (2). Ukupan broj bodova zaokružuje se na dve decimale.
Na osnovu opšteg uspeha iz poslednja tri razreda osnovne škole koje je završio kandidat može da ostvari najviše 30 bodova.
Ispit za nivo osnovne muzičke škole sastoji se iz tri dela, i to:
1) solfeđo,
2) teorija muzike, i
3) instrument.
Na ispitu za nivo osnovne muzičke škole kandidat može da ostvari najviše 30 bodova.
Za upis u muzičku školu vokalno-instrumentalnog odseka, odnosno za obrazovni profil muzički izvođač, kandidat polaže prijemni ispit iz dva dela u smislu člana 14 ovog pravilnika.
Prvi deo prijemnog ispita sastoji se iz:
1) testa iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, i
2) testa iz matematike.
Drugi deo prijemnog ispita sastoji se iz:
1) instrumenta/solo pevanja, i
2) solfeđa sa teorijom muzike.
Kandidat za upis iz člana 48 ovog pravilnika može da ostvari najviše 340 bodova na prijemnom ispitu, i to:
1) 20 bodova na testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika,
2) 20 bodova na testu iz matematike,
3) 250 bodova za instrumenta/solo pevanja, i
4) 50 bodova iz solfeđa sa teorijom muzike.
Kandidat za upis u muzičku školu iz člana 48 ovog pravilnika je položio prijemni ispit ako je ostvario najmanje 150 bodova iz instrumenta/solo pevanja i 30 bodova iz solfeđa sa teorijom muzike.
Za upis u muzičku školu teorijskog odseka, odnosno za obrazovni profil muzički saradnik, kandidat polaže prijemni ispit iz dva dela u smislu člana 14 ovog pravilnika.
Prvi deo prijemnog ispita sastoji se iz:
1) testa iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, i
2) testa iz matematike.
Drugi deo prijemnog ispita sastoji se iz:
1) pismenog ispita iz solfeđa,
2) usmenog ispita iz solfeđa, i
3) testa iz teorije muzike.
Kandidat za upis iz člana 51 ovog pravilnika može da ostvari najviše 340 bodova na prijemnom ispitu, i to:
1) 20 bodova na testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika,
2) 20 bodova na testu iz matematike,
3) 50 bodova iz pismenog ispita iz solfeđa,
4) 150 bodova iz usmenog ispita iz solfeđa, i
5) 100 bodova iz testa iz teorije muzike.
Kandidat za upis u muzičku školu iz člana 51 ovog pravilnika položio je prijemni ispit ako je ostvario najmanje 30 bodova na pismenom ispitu iz solfeđa, 90 bodova na usmenom ispitu iz solfeđa i 60 bodova na testu iz teorije muzike.
Kada veći broj kandidata od broja predviđenog za upis u muzičku školu ostvari isti broj bodova, prednost u rangiranju imaju kandidati koji imaju veći ukupan broj bodova na prijemnom ispitu.
Za upis u Školu za muzičke talente u Ćupriji kandidat polaže prijemni ispit iz tri dela, i to:
1) psihološka procena sposobnosti,
2) instrument, i
3) solfeđo.
5. Upis u baletsku školu
Kandidati se upisuju u baletsku školu prema redosledu koji se utvrđuje na osnovu uspeha na prijemnom ispitu, opšteg uspeha u osnovnoj baletskoj školi i opšteg uspeha iz poslednja tri završena razreda osnovne škole.
Opšti uspeh u osnovnoj baletskoj školi iskazuje se brojem bodova tako što se saberu srednje ocene na kraju II, III i IV razreda osnovne baletske škole i pomnože sa brojem dva (2). Ukupan broj bodova zaokružuje se na dve decimale.
Na osnovu opšteg uspeha u osnovnoj baletskoj školi kandidat može da ostvari najviše 30 bodova.
Opšti uspeh iz poslednja tri razreda osnovne škole koje je kandidat završio iskazuje se brojem bodova tako što se saberu srednje ocene na kraju VI, VII i VIII razreda, odnosno iz poslednja tri razreda osnovne škole koje je kandidat završio i pomnože sa brojem dva (2). Ukupan broj bodova zaokružuje se na dve decimale.
Na osnovu opšteg uspeha iz poslednja tri razreda osnovne škole koje je završio kandidat može da ostvari najviše 30 bodova.
Za upis u baletsku školu za odsek klasičan balet i moderna igra, kandidat polaže prijemni ispit iz dva dela u smislu člana 14 ovog pravilnika.
Prvi deo prijemnog ispita sastoji se iz:
1) testa iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, i
2) testa iz matematike.
Drugi deo prijemnog ispita sastoji se iz:
1) klasičnog baleta/moderne igre,
2) sceničnosti, i
3) fizičkih predispozicija.
Kandidat za upis iz člana 59 ovog pravilnika može da ostvari najviše 340 bodova na prijemnom ispitu, i to:
1) 20 bodova na testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika,
2) 20 bodova na testu iz matematike,
3) 150 bodova iz klasičnog baleta/moderne igre,
4) 75 bodova iz sceničnosti, i
5) 75 bodova iz fizičkih predispozicija.
Kandidat za upis u baletsku školu iz člana 59 ovog pravilnika je položio prijemni ispit ako je ostvario najmanje 90 bodova iz klasičnog baleta/moderne igre, 45 bodova iz sceničnosti i 45 bodova iz fizičkih predispozicija.
Za upis u baletsku školu za odsek narodna igra, kandidat polaže prijemni ispit iz dva dela u smislu člana 14 ovog pravilnika.
Prvi deo prijemnog ispita sastoji se iz:
1) testa iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, i
2) testa iz matematike.
Drugi deo prijemnog ispita sastoji se iz:
1) igračkih sposobnosti,
2) sceničnosti i fizičkih predispozicija, i
3) sluha, ritma i memorije.
Kandidat za upis iz člana 62 ovog pravilnika može da ostvari najviše 340 bodova na prijemnom ispitu, i to:
1) 20 bodova na testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika,
2) 20 bodova na testu iz matematike,
3) 150 bodova iz igračke sposobnosti,
4) 75 bodova iz sceničnosti i fizičkih predispozicija, i
5) 75 bodova iz sluha, ritma i memorije.
Kandidat za upis u baletsku školu iz člana 62 ovog pravilnika je položio prijemni ispit ako je ostvario najmanje 90 bodova iz igračke sposobnosti, 45 bodova iz sceničnosti i fizičkih predispozicija i 45 bodova iz sluha, ritma i memorije.
Kada veći broj kandidata od broja predviđenog za upis u baletsku školu ostvari isti broj bodova, prednost u rangiranju imaju sledeći kandidati:
- kandidati koji su osvojili veći broj bodova na međunarodnom ili republičkom takmičenju u smislu čl. 4 i 5 ovog pravilnika;
- kandidati koji imaju veći ukupan broj bodova na prijemnom ispitu;
- kandidati koji imaju veći broj bodova po osnovu opšteg uspeha u osnovnoj baletskoj školi, odnosno opšteg uspeha iz poslednja tri završena razreda osnovne škole.
IV UPIS U STRUČNU ŠKOLU ZA SPECIJALIZACIJU
Kandidati za upis u stručnu školu za specijalizaciju rangiraju se prema opštem uspehu postignutom u stručnoj školi i prema drugim uslovima utvrđenim nastavnim planom i programom specijalizacije za svako područje rada.
V ZAVRŠNE ODREDBE
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o polaganju ispita i merilima za upis učenika u srednju školu ("Službeni glasnik RS", broj 28/2002).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".