UPUTSTVOO RADU TREZORA AP VOJVODINE("Sl. list AP Vojvodine", br. 18/2002 i 4/2003) |
I OSNOVNE ODREDBE
Uputstvom o radu trezora AP Vojvodine (u daljem tekstu: Uputstvo) reguliše se način izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, kontrola finansijskih transakcija i sadržina obrazaca za glavnu knjigu trezora.
Pojedine definicije koje se koriste u ovom uputstvu imaju sledeće značenje:
- Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog budžetskog korisnika (u daljem tekstu: budžetski izvršilac) su:
1. Starešine pokrajinskih organa uprave, organizacija i službi,
2. Zamenici starešina pokrajinskih organa uprave, organizacija i službi,
3. Lice u finansijskoj službi direktnog korisnika, ovlašćeno da radi kao izvršilac budžeta i da daje opštu saglasnost za odobravanje finansijskih aktivnosti za direktnog korisnika,
4. Lice u finansijskoj službi direktnog korisnika, koje obavlja funkciju odobravanja predloga, ili zahteva za plaćanje,
5. Lice koje po sistematizaciji vrši funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje i lice koje overava tačnost i punovažnost predloga, ili zahteva za plaćanja.
- Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora u Pokrajinskom sekretarijatu za finansiranje (u daljem tekstu: budžetski izvršilac trezora) su:
1. Pokrajinski sekretar za finansije, zamenik pokrajinskog sekretara za finansije i pomoćnik pokrajinskog sekretara zadužen za trezor i
2. Lice koje po sistematizaciji vrši poslove kontrole i overavanja predloga i zahteva za plaćanje, poslove odobravanja plaćanja i lice koje neposredno vrši poslove izvršenja rashoda sa konsolidovanog računa trezora.
II IZVRŠENJE BUDŽETA
Predlog za mesečno izvršenje
Direktni korisnici budžetskih sredstava do 25.og u mesecu podnose Pokrajinskom sekretarijatu za finansije - Sektor za budžet predlog mesečnog plana za potrebnim sredstvima za naredni mesec. Predlog mora biti u skladu sa tromesečnim planovima za izvršenje budžeta AP Vojvodine, koje donosi pokrajinski sekretarijat za finansije.
Pokrajinski sekretarijat za finansije dužan je da najkasnije 10 dana pre početka narednog kvartala pismeno obavesti svakog direktnog korisnika pokrajinskog budžeta o visini planiranih aproprijacija za naredni kvartal i mesečnoj dinamici korišćenja istih.
Predlog mesečnog plana direktni korisnik budžetskih sredstava dostavlja u dva primerka na propisanom obrascu PP - Predlog plana za prenos sredstava za mesec, koji je sastavni deo ovog uputstva.
Budžetski izvršilac trezora vrši kontrolu dostavljenog predloga i svojim potpisom overava njegovu validnost. Nakon overe podneti predlog se zavodi u Obrazac evidencije primljenih predloga mesečnih planova koji se vodi za svakog direktnog budžetskog korisnika posebno, a na obrazac PP budžetski izvršilac stavlja registarski broj iz obrasca i jedan primerak vraća direktnom korisniku.
Direktni korisnik vodi hronološku evidenciju dostavljenih predloga mesečnih planova.
Ukoliko podneti predlog nije u skladu sa tromesečnim planom za izvršenje budžeta i mesečnom dinamikom korišćenja sredstava budžetski izvršilac trezora će ga vratiti finansijskoj službi direktnog korisnika na korekciju.
Izuzetno od odredbe stava 4 ovog člana direktnom budžetskom korisniku se može odobriti i veće mesečno pravo, ako za to postoje opravdani razlozi koji se moraju detaljno obrazložiti. Veće mesečno, odnosno tromesečno pravo odobrava pokrajinski sekretar za finansije.
Predlog mesečnog plana za prenos sredstava (Obrazac - PP) sadrži:
- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava,
- organizacionu oznaku korisnika (razdeo, glavu, broj pozicije),
- naziv pozicije,
- šifru (funkcionalnu, ekonomsku - na tri mesta),
- izvor finansiranja,
- iznos,
- datum plaćanja,
- overu od strane budžetskog izvršioca i
- overu od strane budžetskog izvršioca trezora.
Zahtev direktnog budžetskog korisnika za plaćanje
U skladu sa overenim predlogom plana za prenos sredstava za mesec direktni budžetski korisnik podnosi trezoru zahtev za plaćanje.
Zahtev za plaćanje se podnosi u dva primerka na propisanom obrascu ZP - Zahtev za plaćanje po dokumentu, zajedno sa pratećom originalnom dokumentacijom o nastaloj poslovnoj promeni (u daljem tekstu: Knjigovodstvena isprava).
Direktni korisnik uz zahtev za plaćanje po osnovu Ugovora o javnoj nabavci, podnosi Trezoru i kompletnu prateću dokumentaciju kojom potvrđuje da je postupak javne nabavke sproveden u skladu sa propisima kojima se uređuje postupak javnih nabavki.
Ako je predmet zahteva za plaćanje prenos sredstava indirektnom korisniku, za nabavku dobara, usluga i radova (javne nabavke), direktni budžetski korisnik dostavlja trezoru uz zahtev za plaćanje kompletnu prateću dokumentaciju kojom potvrđuje da je indirektni korisnik sproveo postupak javne nabavke. Pokrajinski sekretarijat za finansije je dužan da u roku od sedam radnih dana od dana prijema kompletne dokumentacije izvrši prenos sredstava.
Zahtev za plaćanje se podnosi za svaki dokument za plaćanje pojedinačno, osim zahteva za isplatu plata, dodataka i naknada zaposlenih koji se podnosi na obrascu IP - Zahtev za isplatu plata, dodataka i naknada zaposlenih i zahteva za isplatu usluga po ugovoru koji se podnosi na obrascu IU - Zahtev za isplatu usluga po ugovoru.
Obrasci su propisani ovim Uputstvom i čine njegov sastavni deo.
Nakon overe podneti zahtev se zavodi u Knjigu evidencije primljenih zahteva za plaćanje po dokumentu koja se vodi za svakog direktnog budžetskog korisnika posebno, a na obrasce ZP, IP i IU budžetski izvršilac u trezoru stavlja registarski broj knjige. Jedan primerak overenog zahteva ostaje u Sektoru za trezor, a drugi overeni primerak se vraća direktnom budžetskom korisniku.
Direktni budžetski korisnik je obavezan da vodi Registar podnetih zahteva za plaćanje u koji će hronološkim redom upisivati sve podnete zahteve za prenos sredstava.
Zahtev za plaćanje (Obrazac - ZP) sadrži:
- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava,
- razdeo,
- glavu,
- broj i naziv pozicije,
- iznos sredstava za isplatu,
- način plaćanja,
- osnov plaćanja (broj i datum dokumenta, korisnik),
- žiro račun korisnika,
- šifru (funkcionalnu, ekonomsku - na šest mesta),
- izvor finansiranja,
- iznos,
- datum plaćanja,
- overu od strane budžetskog izvršioca i
- overu od strane budžetskog izvršioca trezora.
Zahtev za isplatu plata, dodataka i naknada zaposlenih (Obrazac - IP) sadrži:
- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava,
- razdeo,
- glavu,
- izvor finansiranja,
- funkcionalnu klasifikaciju.
- plate i dodatke zaposlenih (poziciju, ekonomsku klasifikaciju, iznos i poziv na broj).
- socijalne doprinose na teret poslodavca (poziciju, ekonomsku klasifikaciju, iznos i poziv na broj),
- isplatu naknada za vreme odsustvovanja sa posla (poziciju, ekonomsku klasifikaciju, iznos i poziv na broj),
- porez na fond zarada (poziciju, ekonomsku klasifikaciju, iznos i poziv na broj)
- datum isplate,
- overu od strane budžetskog izvršioca i
- overu od strane budžetskog izvršioca trezora.
Direktni korisnik budžetskih sredstava Sektoru za trezor - Službi računovodstva dostavlja podatke za obračun plata, dodataka i naknada za zaposlene najkasnije tri dana pre isplate istih.
Uz ovaj obrazac dostavlja se obračun plata, dodataka i naknada i platni spisak direktnog budžetskog korisnika, koji je overen od strane starešine organa.
Zahtev za isplatu usluga po ugovoru (Obrazac - IU) sadrži:
- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava,
- razdeo,
- glavu,
- poziciju,
- ekonomsku klasifikaciju (konto, naziv),
- iznos,
- poziv na broj,
- izvor finansiranja,
- funkcionalnu klasifikaciju,
- datum isplate,
- overu od strane budžetskog izvršioca i
- overu od strane budžetskog izvršioca trezora.
Direktni korisnik budžetskih sredstava Sektor za trezor - Službi računovodstva dostavlja podatke za obračun usluga po ugovoru jedan dan pre isplate istih.
Budžetski izvršilac u trezoru koji vrši prijem i proveru zahteva za plaćanje može staviti overu da je zahtev validan tek nakon provere dokumentacije - knjigovodstvenih isprava i raspoloživog prava za određenu vrstu rashoda predviđenog mesečnim planom za izvršenje budžeta.
Ukoliko se u postupku overe podnetog zahteva za plaćanje konstatuje da su stvorene obaveze na teret konsolidovanog računa trezora mimo nadležnosti direktnog budžetskog korisnika, budžetski izvršilac trezora neće odobriti podneti zahtev za plaćanje. Pismenim putem će obavestiti direktnog budžetskog korisnika o razlozima za neodobravanje isplate.
Ukoliko direktni budžetski korisnik ne prihvati razloge za odbijanje zahteva za plaćanje može odmah obavestiti Izvršno veće AP Vojvodine. Nezavisno od direktnog budžetskog korisnika čiji je zahtev odbijen Pokrajinski sekretarijat za finansije će jednom mesečno, a najkasnije do 10-og u narednom mesecu, obaveštavati Izvršno veće AP Vojvodine o svim odbijenim zahtevima.
Pokrajinski sekretar za finansije, zamenik pokrajinskog sekretara za finansije ili pomoćnik za poslove trezora odobrava dnevno overene zahteve za plaćanje kada utvrdi da je:
- masa sredstava za dnevnu isplatu u skladu sa raspoloživim sredstvima na konsolidovanom računu trezora,
- da su zahtevi u skladu sa politikom koju vodi Izvršno veće AP Vojvodine i
- da zahtevi predstavljaju efikasnu i svrsishodnu upotrebu novčanih sredstava budžeta.
Lica iz stava 1 ovog člana mogu izuzetno odobriti vanredni zahtev za plaćanje, a koji je iznad mesečnog plana za prenos sredstava, ukoliko ocene da bi njegovo neizvršavanje imalo štetne posledice za funkcionisanje rada direktnog, odnosno indirektnog korisnika.
Overeni i odobreni zahtevi za plaćanje izvršavaju se najkasnije u roku od pet dana od dana odobrenja.
Nakon izvršene overe i odobrenja zahteva za plaćanje i upisanog poziva na broj Sektor za trezor dostavlja svojoj Službi računovodstva originalnu dokumentaciju - knjigovodstvene isprave na plaćanje, knjiženje i arhiviranje.
Sektor za trezor, po prijemu i izvršenom knjiženju izvoda organizacije koja obavlja obračun i plaćanje, izveštava direktnog budžetskog korisnika o sprovedenom plaćanju prethodnog dana.
III FINANSIJSKA KONTROLA
Interna kontrola kod direktnih korisnika
Starešina pokrajinskog organa uprave, organizacije i službe organizuje svoju službu finansijskog nadzora.
Unutrašnja, odnosno interna kontrola je organizovana kao sistem postupaka i odgovornosti svih lica uključenih u transakcije i poslovne događaje kod direktnih i indirektnih budžetskih korisnika.
Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika odgovoran je za unutrašnju kontrolu svojih transakcija i poslovnih događaja, kao i transakcija i poslovnih događaja indirektnog budžetskog korisnika koji je u njegovoj nadležnosti.
Budžetski izvršilac je dužan da se prilikom nabavke robe i korišćenja usluga pridržava odredbi Zakona o javnim nabavkama i drugih podzakonskih akata koji regulišu ovu oblast.
Direktni budžetski korisnik ne može da stvara dužničko-poverilačke odnose, odnosno obaveze na teret budžeta AP Vojvodine za rashode koji nisu u njegovoj nadležnosti, kao ni za rashode koji su iznad iznosa sredstava odobrenih mesečnim planom za prenos sredstava.
Izuzetno od stava 1 ovog člana, direktni budžetski korisnik može da stvori i veću obavezu od mesečnog plana, ukoliko bi se neizvršavanje ovakve obaveze negativno odrazilo na funkcionisanje rada direktnog, odnosno indirektnog korisnika. Prilikom podnošenja ovakvog zahteva za plaćanje direktni budžetski korisnik mora isti detaljno obrazložiti. Odobrenje za plaćanje iznad mesečnog plana može dati pokrajinski sekretar za finansije, a u njegovom odsustvu zamenik, odnosno pomoćnik zadužen za trezor.
IV KONTROLA IZDATAKA
Kod direktnog budžetskog korisnika
Starešina pokrajinskog organa uprave, organizacije i službe, odgovoran je za preuzete obaveze na teret konsolidovanog računa trezora.
Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika nakon prijema knjigovodstvene isprave o nastalim obavezama i rashodima na teret budžeta kontrolom utvrđuje njihovu potpunost, istinitost, računsku tačnost i zakonitost.
Kod obaveza za izvršenu nabavku robe, ili izvršenu uslugu, budžetski izvršilac proverava da li je usluga obavljena, odnosno da li je roba isporučena. Budžetski izvršilac vrši pismenu evidenciju, odstupanja računa od stvarno realizovane robe, ili izvršene usluge. Evidencija sadrži podatke o navedenim odstupanjima, čime se obezbeđuje da se isprava kojom je stvorena obaveza prema dobavljaču uskladi sa stvarnom vrednošću primljene robe, ili izvršene usluge.
Budžetski izvršilac je dužan da knjigovodstvenu ispravu, zajedno sa zahtevom za plaćanje dostavi trezoru na izvršenje u roku od tri dana od prijema i izvršene kontrole.
Obrazac zahteva za plaćanje popunjava se u dva primerka. Jedan primerak zahteva sa originalnim knjigovodstvenim ispravama - dokumentacijom predaje se Sektoru za trezor radi plaćanja i knjiženja u glavnoj knjizi trezora. Drugi primerak zahteva spaja se sa kopijom dokumentacije i služi za potrebna evidentiranja kod direktnog budžetskog korisnika.
Budžetski izvršilac vodi registar primljenih knjigovodstvenih isprava kojima su stvorene obaveze na teret budžetskih sredstava. U registar se hronološkim redom zavode sve primljene knjigovodstvene isprave tako što se upisuje: naziv dobavljača, datum dokumenta, datum prijema dokumenta, datum dospeća plaćanja i datum izvršenog plaćanja.
Obaveze po osnovu dužničko-poverilačkih odnosa budžetskog korisnika izmiruju se u roku dospeća za plaćanje utvrđenog knjigovodstvenom ispravom.
Ukoliko je plaćanje izvršeno avansno (na osnovu predračuna, profakture i dr.) direktni budžetski korisnik je dužan da preuzme plaćenu robu i obezbedi validnu knjigovodstvenu ispravu (fakturu, račun) u roku od sedam dana od dana izvršenog plaćanja.
Direktni budžetski korisnik do 5-og u mesecu pismeno obaveštava Pokrajinskog sekretara za finansije o dospelim, a neizmirenim obavezama iz predhodnog meseca i navodi razloge njihovog neizmirivanja.
Direktnom budžetskom korisniku koji ne izvrši preuzetu obavezu plaćanja, bez opravdanog razloga, uputiće se budžetska inspekcija u kontrolu.
Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika može da overi zahtev za plaćanje sa konsolidovanog računa trezora za kupljenu robu, odnosno izvršene usluge tek nakon što je utvrdio:
a) da li postoji dovoljno raspoloživog prava za potrošnju na poziciji na čiji teret treba da se izvrši plaćanje,
b) da je pravno ili fizičko lice dostavilo robu ili izvršilo uslugu,
v) da je pravno ili fizičko lice ispostavilo validnu knjigovodstvenu ispravu za prodatu robu odnosno izvršenu uslugu,
g) da knjigovodstvena isprava sadrži podatke o nazivu pravnog ili imenu fizičkog lica kome se vrši plaćanje, kao i broj žiro računa pravnog, odnosno fizičkog lica čime se obezbeđuje obavljanje vršenja plaćanja stvarnom izvršiocu i
d) da su svi iznosi i obračuni tačni.
Izuzetno budžetski izvršilac može da overi zahtev za plaćanje i na osnovu knjigovodstvene isprave kojom se stvara obaveza na teret konsolidovanog računa trezora i pre prijema robe, uz obrazloženje razloga za avansno plaćanje koje se zajedno sa zahtevom dostavlja trezoru.
Odgovorno lice direktnog budžetskog korisnika je obavezno da vodi registar podnetih zahteva za plaćanje. Registar zahteva mora da sadrži sledeće podatke za svaki zahtev za plaćanje:
a) Registarski broj i datum kada je zahtev primljen u trezor,
b) Naziv pravnog, ili fizičkog lica kome se vrši plaćanje,
v) Žiro račun pravnog, odnosno fizičkog lica,
g) Broj i datum knjigovodstvene isprave,
d) Ukupan iznos na koji glasi zahtev za plaćanje,
đ) Registarski broj iz predloga plana za prenos sredstava (obrazac PP) kojim je dato odobrenje za stvaranje obaveze i
e) Datum kada je zahtev za plaćanje realizovan od strane trezora.
Pre odobravanja zahteva za plaćanje odgovorno lice direktnog budžetskog korisnika za odobravanje (starešine pokrajinskih organa uprave, organizacija i službi, odnosno lice koje on ovlasti) ceni da li navedeni izdatak predstavlja efikasnu i svrsishodnu upotrebu novčanih sredstava budžeta i da li je u funkciji rada resora i oblasti za koju je direktni budžetski korisnik zadužen.
V BUDŽETSKO IZVEŠTAVANJE
Finansijsko izveštavanje
Analizu primanja i izvršenih plaćanja sa konsolidovanog računa trezora Sektor za trezor dostavlja nedeljno Pokrajinskom sekretaru za finansije.
U cilju izveštavanja Izvršnog veća i Skupštine AP Vojvodine pomoćnik pokrajinskog sekretara zadužen za poslove trezora ukoliko oceni da su mu potrebni dodatni podaci može iste zatražiti od direktnog budžetskog korisnika.
Periodični izveštaji pokrajinskog sekretarijata za finansije
Tokom fiskalne godine Sektor za trezor priprema pokrajinskom sekretaru za finansije periodične izveštaje, koji se podnose Izvršnom veću, odnosno skupštini AP Vojvodine i daju na uvid javnosti.
U Pokrajinskom sekretarijatu za finansije pripremaju se sledeći izveštaji:
1. Izveštaji o mesečnom ostvarenju budžeta, u kojima se prikazuju mesečna primanja i izdaci po direktnim budžetskim korisnicima.
2. Tromesečni, odnosno polugodišnji izveštaji o ostvarenju budžeta u kojima se prikazuje opšti proces izvršenja budžeta i
3. Ostali finansijski izveštaji koji će biti dostupni javnosti putem sredstava javnog informisanja, uključujući i internet.
Izveštavanje trezora od strane direktnih budžetskih korisnika
Pomoćnik pokrajinskog sekretara zadužen za trezor, najkasnije do 15. novembra fiskalne godine izdaje stručno uputstvo koje se odnosi na zatvaranje poslovnih knjiga i izradu završnih računa za sve direktne korisnike.
Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika dužan je da do 1. marta obezbedi završne izveštaje o primanjima i izdacima prethodne fiskalne godine svojih indirektnih korisnika i da ih najkasnije do 31. marta dostavi pomoćniku pokrajinskog sekretara za trezor radi izrade konsolidovanog završnog računa budžeta.
Pokrajinski sekretarijat za finansije - Sektor za trezor sastavlja konsolidovani završni račun budžeta AP Vojvodine i podnosi ga najkasnije do 15. maja naredne godine Izvršnom veću AP Vojvodine na usvajanje.
Usvojen završni račun od strane Izvršnog veća AP Vojvodine Pokrajinski sekretarijat za finansije dostavlja republičkom ministru za finansije i ekonomiju.
Budžetski izvršilac direktnog budžetskog korisnika dužan je da vodi evidenciju podataka, na način propisan ovim uputstvom, uključujući i evidenciju dokumenata, registara, pismenih izveštaja i elektronskih podataka, koje se odnose na finansijske zadatke i aktivnosti, kao i da obezbedi da su ti podaci, na zahtev pomoćnika sekretara za budžetsku inspekciju i reviziju, dostupni za pregled.
VI SADRŽAJ I VOĐENJE GLAVNE KNJIGE
Glavna knjiga trezora
Glavna knjiga trezora sadrži sve transakcije i poslovne događaje, prihode i primanja, rashode i izdatke, stanje i promene na imovini, obavezama i izvorima finansiranja. U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog budžetskog korisnika.
U prelaznom periodu do donošenja propisa od strane ministra finansija i ekonomije Republike Srbije vođenje glavne knjige direktnog budžetskog korisnika obezbediće se kao izvod iz glavne knjige trezora, a prema razdelu direktnog budžetskog korisnika.
Dnevno knjiženje izvoda organizacije koja obavlja obračun i plaćanje se, nakon knjiženja naplaćenih prihoda i izvršenih rashoda u glavnoj knjizi trezora, na disketi dostavlja Službi računovodstva trezora radi knjiženja.
Glavna knjiga trezora i glavna knjiga direktnih i indirektnih budžetskih korisnika u okviru glavne knjige trezora vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem1 .
______________________________
1"Službeni glasnik RS" broj 20/2002
Radi poravnanja knjiženja u glavnoj knjizi trezora propisuje se obrazac Ispravka knjiženja - obrazac IK, koji sadrži:
- registarski broj (upisuje se broj pod kojim je zahtev zaveden u trezoru),
- naziv direktnog budžetskog korisnika,
- razdeo,
- glavu,
- poziciju,
- ekonomsku klasifikaciju (konto i naziv),
- vrednost dugovanja u glavnoj knjizi,
- vrednost potraživanja u glavnoj knjizi i
- datum usaglašavanja.
Ovaj obrazac služi za ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka, ali promene ne mogu imati uticaja na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora. Obrazac overavaju budžetski izvršilac trezora i budžetski izvršilac direktnog korisnika.
Direktni korisnici budžetskih sredstva sačinjavaju godišnji pregled svih neizmirenih obaveza koje će se isplatiti u sledećoj fiskalnoj godini.
Pregled ovih neizmirenih obaveza dostavlja se najkasnije do 15. januara Službi računovodstva trezora, radi evidentiranja u glavnoj knjizi trezora direktnog korisnika.
VII OTVARANJE PODRAČUNA ZA POJEDINE VRSTE PRIHODA
Pokrajinski sekretar za finansije može odobriti otvaranje podračuna u okviru konsolidovanog računa trezora kod direktnih budžetskih korisnika:
- za prihode ostvarene iz izvornih aktivnosti direktnih korisnika i
- za prihode ostvarene od donacija.
Podračuni se otvaraju na osnovu pismenog zahteva direktnog budžetskog korisnika i odobrenja pokrajinskog sekretara za finansije i čine integralni deo konsolidovanog računa trezora.
Zatvaranje podračuna vrši se na osnovu zahteva direktnog budžetskog korisnika, ili po službenoj dužnosti.
Direktni budžetski korisnik sredstva sa podračuna može koristiti isključivo za namene planirane budžetom i godišnjim finansijskim planom.
Ukoliko se sredstva ostvare iznad planiranih iznosa, višak sredstava će se usmeriti na konsolidovani račun trezora.
Sve odredbe ovog uputstva vezane za izvršenje budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, kontrolu finansijskih transakcija i budžetsko knjigovodstvo primenjuje se i na izvršavanje rashoda sa ovih podračuna.
Glavna knjiga podračuna je sastavni deo glavne knjige trezora.
VIII ZAVRŠNE ODREDBE
Kršenje ovog uputstva od strane budžetskih izvršioca smatra se težom povredom radne obaveze. Pokrajinski sekretar za finansije će, ukoliko to oceni neophodnim, o izvršenim težim povredama radne obaveze obavestiti Izvršno veće AP Vojvodine i preduzeti druge mere predviđene Zakonom o budžetskom sistemu.
Ovo uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine", a primenjivaće se od 1. novembra 2002. godine do dana donošenja prateće normativne regulative predviđene Zakonom o budžetskom sistemu.
|
OBRAZAC - PP |
Registarski broj: |
|
(Upisuje Sektor za budžet) |
|
______________________________________________________
(naziv
direktnog korisnika budžetskih sredstava)
POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA FINANSIJE - SEKTOR ZA BUDŽET
Novi Sad
PREDLOG PLANA ZA PRENOS SREDSTAVA ZA MESEC __________ godine
1. Iz sredstava odobrenih Odlukom o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za _____ godinu zahtevamo isplatu sredstava u ukupnom iznosu od _________ dinara, i to:
Organizaciona oznaka korisnika |
Naziv pozicije |
Šifra |
Izvor finansiranja |
Iznos |
Datum plaćanja |
|||
Razdeo |
Glava |
Broj pozicije |
Funkcionalna |
Ekonomska (na tri mesta) |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO: |
|
|
|
|
|
|
2. Potvrđujem da je predlog plana u skladu sa tromesečnim planom budžeta AP Vojvodine.
_______________ |
M.P. |
Odgovorno lice za overavanje |
Odgovorno lice za odobravanje |
(datum) |
|
___________________________ |
___________________________ |
3. Da je predlog plana za mesec _______________ godine u skladu sa tromesečnim planom budžeta AP Vojvodine potvrđuje i overava Pokrajinski sekretarijat za finansije.
_______________ |
M.P. |
Odgovorno lice |
(datum) |
|
___________________________ |
|
OBRAZAC - ZP |
Registarski broj: |
|
Poziv na broj: |
|
(Upisuje Sektor za trezor) |
|
(Upisuje Sektor za trezor) |
|
__________________________________________________
(naziv
direktnog korisnika budžetskih sredstava)
POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA FINANSIJE - SEKTOR ZA TREZOR
Novi Sad
ZAHTEV ZA PLAĆANJE PO DOKUMENTU: ______________________________
(naziv
dokumenta)
1. Iz sredstava odobrenih Odlukom o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za _____. godinu Razdeo _______ Glava _______ broj i naziv pozicije ________________________ zahtevamo isplatu sredstava u ukupnom iznosu od ______________ dinara, i to:
a)
virmanom ________
b)
u gotovom _______
c)
čekom ___________
Osnov plaćanja |
Žiro račun korisnika |
Šifra |
Izvor finansiranja |
Iznos |
Datum plaćanja (unosi Pokrajinski sekretarijat za finansije) |
||
Broj i datum dokumenta |
Korisnik |
Funkcionalna |
Ekonomska (na šest mesta) |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Potvrđujem da je plaćanje po ovom dokumentu u skladu sa Odlukom o budžetu AP Vojvodine za _______ godinu i da su knjigovodstvena dokumenta na osnovu kojih se vrši isplata potpuna, istinita, računski tačna i zakonita.
_______________ |
M.P. |
Odgovorno lice za overavanje |
Odgovorno lice za odobravanje |
(datum) |
|
___________________________ |
___________________________ |
3. Da je zahtev ispravan i u skladu sa mesečnim predlogom plana potvrđuje i overava Pokrajinski sekretarijat za finansije.
_______________ |
M.P. |
Odgovorno lice za overavanje |
Odgovorno lice za odobravanje |
(datum) |
|
___________________________ |
___________________________ |
Registarski broj: |
|
|
OBRAZAC - IP |
(upisuje sektor za trezor) |
|
|
|
___________________________________________________
(naziv
direktnog korisnika budžetskih sredstava)
POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA FINANSIJE - SEKTOR ZA TREZOR
Novi Sad
ZAHTEV ZA ISPLATU PLATA, DODATAKA I NAKNADA
ZAPOSLENIH ZA _________________
(mesec,
godina)
Razdeo |
Glava |
Izvor finansiranja |
Funkcionalna klasifikacija |
|
|
|
|
|
|
Pozicija |
Ekonomska klasifikacija |
Iznos |
Poziv na broj (upisuje sektor za trezor) |
|
Konto |
Naziv |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I PLATE I DODACI ZAPOSLENIH |
||||
|
411111 |
Plate na osnovu cene rada |
|
|
|
411112 |
Dodatak za rad duži od punog radnog vremena |
|
|
|
411113 |
Dodatak za rad na dan državnog i verskog praznika |
|
|
|
411114 |
Dodatak za rad noću |
|
|
|
411115 |
Dodatak za vreme provedeno na radu (minuli rad) |
|
|
|
411116 |
Terenski dodatak |
|
|
|
411117 |
Bolovanje do 30 dana |
|
|
|
411121 |
Plate pripravnika koje plaća poslodavac |
|
|
|
411122 |
Plate pripravnika koje plaća Zavod za tržište rada |
|
|
|
411131 |
Plate privremeno zaposlenih |
|
|
|
411141 |
Plate po osnovu sudskih presuda |
|
|
|
411161 |
Poslanički dodatak |
|
|
|
411191 |
Ostale isplate zarada za specijalne zadatke i projekte |
|
|
II SOCIJALNI DOPRINOSI NA TERET POSLODAVCA |
||||
|
412111 |
Doprinos za penzijsko i invalidsko osiguranje |
|
|
|
412211 |
Doprinos za zdravstveno osiguranje |
|
|
|
412311 |
Doprinos za nezaposlenost |
|
|
III POREZ NA FOND ZARADA |
||||
|
482111 |
Porez na fond zarada |
|
|
IV ISPLATA NAKNADA ZA VREME ODSUSTVOVANJA SA POSLA |
||||
|
414111 |
Porodiljsko bolovanje |
|
|
|
414121 |
Bolovanje preko 30 dana |
|
|
|
414131 |
Invalidnost rada II stepena |
|
|
Odgovorno lice |
Datum isplate |
Odgovorno lice u trezoru |
________________ |
________________________ |
___________________________ |
Registarski broj: |
|
|
OBRAZAC - IU |
(upisuje sektor za trezor) |
|
|
|
__________________________________________________
(naziv
direktnog korisnika budžetskih sredstava)
POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA FINANSIJE - SEKTOR ZA TREZOR
Novi Sad
ZAHTEV ZA ISPLATU USLUGA PO UGOVORU _______________________
(broj
i datum ugovora)
Razdeo |
Glava |
Izvor finansiranja |
Funkcionalna klasifikacija |
|
|
|
|
|
|
Pozicija |
Ekonomska klasifikacija (na šestocifrenom nivou) |
Iznos |
Poziv na broj (upisuje sektor za trezor) |
|
Konto |
Naziv |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
423---1 |
|
|
|
|
482111 |
Porez na fond zarada |
|
|
Odgovorno lice |
Datum isplate |
Odgovorno lice u trezoru |
________________ |
________________________ |
___________________________ |
_____________
1 Ekonomska klasifikacija na šestocifrenom nivou
se određuje u zavisnosti od vrste usluge.
Registarski broj: |
|
|
OBRAZAC - IK |
(upisuje sektor za trezor) |
|
|
|
______________________________________________________
(naziv
direktnog korisnika budžetskih sredstava)
POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA FINANSIJE - SEKTOR ZA TREZOR
NOVI SAD
ZAHTEV ZA ISPRAVKU KNJIŽENJA
Organizaciona oznaka korisnika |
Ekonomska klasifikacija |
Vrednost dugovanja u glavnoj knjizi |
Vrednost potraživanja u glavnoj knjizi |
|||
Razdeo |
Glava |
Pozicija |
Konto |
Naziv |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Potvrđuje se da su sa poravnanjem knjiženja saglasni:
Ovlašćeno lice |
Datum isplate |
Ovlašćeno lice u trezoru |
________________ |
________________________ |
___________________________ |