ODLUKA
O OPŠTINSKIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA

("Sl. list grada Beograda", br. 7/2001, 9/2001, 11/2001 - ispr., 26/2001, 1/2002 - ispr., 5/2002, 12/2002 i 7/2003)

Član 1

Ovom odlukom uvode se opštinske administrativne takse (u daljem tekstu: takse) za spise i radnje u poslovima grada i gradskih opština na teritoriji grada Beograda, kao i za druge spise i radnje koji su tarifom predviđeni.

Član 2

Taksama podložni spisi i radnje, kao i visina taksa utvrđuju se taksenom tarifom, koja je sastavni deo ove odluke.

Član 3

Taksa se plaća u gotovom novcu.

Član 4

Takse iz tarifnih brojeva 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7. uplaćuju se na propisani uplatni račun Opštinske administrativne takse: broj 840-742251843-73, u pozivu na broj: model 97, kontrolni broj i šifra opštine na kojoj se vrši naplata takse.

Takse iz tarifnih brojeva 1, 2, 3, 4, 8, 10, 11, 12, 13. i 14. uplaćuju se na propisani uplatni račun administrativne takse za grad: broj 840-742241843-03, u pozivu na broj: model 97, kontrolni broj i šifra grada: 50-501.

Za poslove iz tarifnog broja 12 koje obavljaju organi uprave gradskih opština: Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac i Sopot, taksa se uplaćuje na propisani uplatni račun opštinske administrativne takse: broj 840-742251843-73, u pozivu na broj: model 97, kontrolni broj i šifra opštine na kojoj se vrši naplata takse.

Član 5

Odredbe zakona o administrativnim taksama ("Službeni glasnik RS", br. 49/92, 70/92, 37/93, 44/93, 67/93, 28/94, 30/94, 31/95, 53/95, 39/96 i 42/98) shodno se primenjuju u delu kojim su uređeni takseni obveznik, nastanak taksene obaveze, utvrđivanje vrednosti predmeta radi naplate takse, plaćanje taksene obaveze, oslobađanje od plaćanja takse i povraćaj takse.

Član 6

Gradske opštine dužne su da usklade svoje akte sa odredbama ove odluke u roku od 30 dana od dana njenog stupanja na snagu.

Član 7

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o naknadama za rad organa Gradske uprave ("Službeni list grada Beograda", broj 7/98).

Član 8

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

Samostalni član Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o opštinskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Beograda", br. 26/2001)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjuje se od 1. januara 2002. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o opštinskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Beograda", br. 5/2002)

Član 7

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda" a primenjuje se od 1. aprila 2002. godine.

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o opštinskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Beograda", br. 7/2003)

Član 5

Ovlašćuje se Komisija za propise da sačini prečišćen tekst Odluke o opštinskim administrativnim taksama.

Član 6

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

TAKSENA TARIFA
I PODNESCI

Tarifni broj 1.

 

 

Dinara

1.

Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak ako ovom odlukom nije drugačije propisano

75,00

2.

Zahtev za davanje mišljenja o primeni opštinskih propisa

75,00

3.

Zahtev za davanje mišljenja o primeni gradskih propisa

75,00

Napomena: Taksa po ovom tarifnom broju ne plaća se za  naknadne podneske kojima stranka zahteva samo  brže postupanje po ranije podnetom zahtevu.

Tarifni broj 2.

 

 

Dinara

1.

Za žalbe protiv rešenja koja donose opštinski i gradski organi, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

150,00

II REŠENJA

Tarifni broj 3.

 

 

Dinara

1.

Za sva rešenja koja donose opštinski i gradski organi, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

75,00

Napomena: Ako se donosi jedno rešenje po zahtevu više lica,  taksa po ovom tarifnom broju plaća se onoliko puta  koliko ima lica kojima se rešenje uručuje.

Tarifni broj 4.

Za spise i radnje iz oblasti ličnog stanja građana plaća se taksa,, i to:

 

 

Dinara

1.

Za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga (rođenih, venčanih, umrlih) na terminalu i običnih

30,00

2.

Za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga (rođenih, venčanih, umrlih) na međunarodnom obrascu

150,00

3.

Ispravka u matičnim knjigama

45,00

4.

Naknadni upis u matične knjige

45,00

5.

Izdavanje uverenja o slobodnom bračnom stanju

75,00

6.

Izdavanje uverenja o državljanstvu

30,00

7.

Zaključenje braka u zgradi organa uprave i sedištima matičnih područja

150,00

8.

Zaključenje braka van sedišta službenih prostorija

2.250,00

9.

(brisana)

 

10.

(brisana)

 

11.

Davanje izjave o promeni ličnog imena posle razvoda braka

45,00

12.

Donošenje rešenja o promeni ličnog imena

2.250,00

Tarifni broj 5.

Za spise i radnje iz oblasti opštih poslova plaća se taksa, i to:

 

 

Dinara

1.

Izdavanje potvrde o životu, imovnom stanju i izdržavanju, koja se koristi u inostranstvu

150,00

2.

Popis stvari umrlih lica

300,00

3.

Overa prepisa, potpisa i rukopisa

30,00

4.

Overa potpisa i rukopisa van sedišta službenih prostorija

150,00

5.

Uvid u spise predmeta koji se nalaze u arhivi

45,00

6.

Uvid u projektnu dokumentaciju koja se nalazi u arhivi

75,00

7.

Izdavanje prepisa iz arhiva, po svakom listu

75,00

8.

Za opomenu kojom se obveznik poziva da plati taksu

45,00

9.

Izdavanje uverenja o zdravstvenom stanju stoke

200,00

Tarifni broj 6.

Za spise i radnje iz komunalno-stambene, imovinsko-pravne i građevinske oblasti plaća se taksa, i to:

 

 

Dinara

1.

Uverenje o regulisanim imovinsko-pravnim odnosima radi izdavanja građevinske dozvole za izgradnju poslovnih i drugih objekata

1.500,00

2.

Uverenje o nepomenutim postupcima iz oblasti imovinsko-pravnih odnosa

150,00

3.

Rešenje o utvrđivanju prava na nadziđivanje i pretvaranje zajedničkih prostorija u stambeni i poslovni prostor

1.500,00

3a.

Rešenje o utvrđivanju prava preče gradnje

1.000,00

4.

Izdavanje potvrde o utvrđivanju statusa objekta i pojedinih stanova u objektu

300,00

5.

Izvod specifikacija stanova iz tehničke dokumentacije

 

 

a) do 10 stanova

300,00

 

b) preko 10 stanova

600,00

6.

Zahtev za dodelu stana u zakup

75,00

7.

Rešenje o dodeli stana fizičkim licima u zakup

1.500,00

8.

Rešenje o iseljenju bespravno useljenih lica

150,00

9.

Troškovi prinudnog iseljenja

2.250,00

10.

Zaključivanje ugovora o otkupu stana ili aneksa ugovora o otkupu

1.500,00

11.

Izdavanje uverenja o otkupu stana ili kopije dokumenata iz predmeta o otkupu stana

75,00

12.

Uvođenje u posed fizičkih lica (po zahtevu stranke)

300,00

13.

Zahtev za formiranje građevinske parcele

150,00

14.

Pregled objekata radi izdavanja građevinske dozvole i po prijavi radova

300,00

15.

Pregled tehničke dokumentacije i izdavanje građevinske dozvole

 

 

- do 30 m2

3.750,00

 

- do 150 m2

5.250,00

 

- do 250 m2

7.500,00

 

- do 500 m2

15.000,00

 

- do 1.000 m2

30.000,00

 

- preko 1.000 m2

60.000,00

16.

Izdavanje upotrebne dozvole

750,00

17.

Prijava za legalizaciju bespravno sagrađenih objekata

1.500,00

18.

Zahtev za pregled objekata po osnovu investicionog održavanja, prokišnjavanje i drugo

150,00

19.

Zahtev za prijavu radova

150,00

20.

Overa projekta

450,00

21.

Naknada za manipulativne troškove za uklanjanje bespravno podignutih objekata

7.500,00

22.

Donošenje rešenja o kućnom broju

750,00

23.

Učešće u konkursu za dodelu lokacije za privremeno postavljanje kioska i manjih montažnih objekata na javnim površinama

450,00

24.

Donošenje rešenja o postavljanju privremenih objekata

3.000,00

24a)

Donošenje rešenja o privremenom zauzeću javnih površina (tezge i drugi pokretni privremeni objekti)

750,00

25.

Donošenje rešenja o postavljanju reklama i isticanju firmi

1.500,00

26.

Donošenje rešenja o privremenom zauzeću javnih površina - letnje bašte, zabavni parkovi, cirkusi i slično

4.500,00

27.

Donošenje rešenja o seči i orezivanju stabala

150,00

28.

Razna uverenja, potvrde i sl.

75,00

Tarifni broj 7.

Za spise i radnje iz oblasti ličnog rada plaća se taksa, i to:

 

 

Dinara

1.

Donošenje rešenja o upisu u registar o osnivanju radnje (zanatska, trgovinska, SUR, ugostiteljska, agencija, video-klub, auto-prevoznici, lekarske, stomatološke ambulante i drugo)

1.500,00

2.

Promene u vezi upisa u registar (promena poslovnog sedišta i adrese, promena naziva radnje, proširenje delatnosti, obavljanje delatnosti van poslovnog sedišta, izdvojene poslovne prostorije i prodajna mesta, promena prezimena ili imena osnivača i drugo)

300,00

3.

Donošenje rešenja o privremenom upisu u registar

300,00

4.

Trajna odjava dela delatnosti i same delatnosti

300,00

5.

Privremene odjave delatnosti (godišnji odmori nerentabilno poslovanje, bolovanje, lični razlozi i drugo)

150,00

6.

Izdavanje uverenja o obavljanju delatnosti, za sve upisane u registar opštinskog organa (za uvoz i nabavku opreme, repromaterijala, zakup tezge, dobijanje viza, regulisanje svih statusnih promena sem regulisanja staža)

150,00

7.

Ugovori o radu privatnih preduzetnika (prijave i odjave radnika i drugo)

150,00

Tarifni broj 8.

Za spise i radnje iz oblasti inspekcijskih poslova koje obavlja organ Gradske uprave plaća se taksa, i to:

 

 

Dinara

1.

Pregled poslovnog prostora pre početka radova od strane Sekretarijata za inspekcijske poslove

1.500,00

Tarifni broj 9.

(Brisan)

Tarifni broj 10.

Za spise i radnje iz oblasti komunalno-stambenih poslova koje obavlja organ Gradske uprave plaća se taksa, i to:

 

 

Dinara

1.

Davanje podataka iz banke podataka "Energetski sistem Beograda" o potrošnji svih vrsta goriva po potrošačima, po kvartalima

75,00

Tarifni broj 11.

Za spise i radnje iz oblasti privrede, koje obavlja organ Gradske uprave plaća se taksa i to:

 

 

Dinara

1.

Izdavanje rešenja o unošenju imena Beograd u naziv firme preduzeća i to:

 

 

- za strana lica

135.000,00

 

- za domaća pravna lica

45.000,00

 

- za preduzetnike

15.000,00

2.

Izdavanje potvrde o cenama proizvoda i usluga iz nadležnosti grada za određeni period od strane Uprave za cene

75,00

3.

Donošenje rešenja o upisu u registar o osnivanju radnje - auto taksi prevoznika

1.500,00

4.

Donošenje rešenja o ispunjenosti uslova za obavljanje taksi prevoza auto-taksi preduzeća

1.500,00

5.

Promene u vezi sa upisom u registar (promena poslovnog sedišta i adrese, promena naziva radnje autotaksi prevoznika, odnosno preduzeća)

300,00

6.

Izdavanje duplikata krovne oznake grada

1.390,00

7.

Donošenje rešenja o privremenom upisu u registar

300,00

8.

Trajna odjava delatnosti

300,00

9.

Privremena odjava delatnosti

150,00

10.

Izdavanje uverenja o obavljanju delatnosti autotaksi prevoznika upisanih u registar gradskog organa

150,00

11.

Izdavanje taksi dozvole

450,00

12.

Izdavanje potvrde o estetskom pregledu vozila

200,00

Tarifni broj 12.

Za spise i radnje iz oblasti urbanizma plaća se taksa, i to:

 

 

Jedinica mere

Dinara

I

Izdavanje obaveštenja o mogućnostima i ograničenjima uređenja prostora

 

 

 

1. kao izvoda iz odgovarajućeg urbanističkog plana

 

 

 

- za fizička lica

 

300,00

 

- za pravna lica

 

750,00

 

2. kao izvoda iz urbanističke analize rađene na osnovu izmena GUP-a do 2000. godine

 

 

 

- za fizička lica

 

530,00

 

- za pravna lica

 

1.500,00

 

3. obaveštenje o geološkoj istraženosti terena za potrebe projektovanja, građenja i sanacije terena

 

 

 

- za fizička lica

 

1.050,00

 

- za pravna lica

 

1.050,00

II

Urbanistička dozvola

 

 

 

- za fizička lica

do 30 m2

3.750,00

 

 

do 150 m2

5.250,00

 

 

do 250 m2

7.500,00

 

 

do 500 m2

15.000,00

 

 

do 1.000 m2

30.000,00

 

 

preko 1.000 m2

60.000,00

 

- za pravna lica

do 30 m2

7.500,00

 

 

do 150 m2

11.250,00

 

 

do 250 m2

15.000,00

 

 

do 500 m2

22.500,00

 

 

do 1.000 m2

45.000,00

 

 

preko 1.000 m2

67.500,00

III

Urbanistička saglasnost na tehničku dokumentaciju

 

 

 

- za fizička lica

do 30 m2

750,00

 

 

do 150 m2

1.500,00

 

 

do 250 m2

2.100,00

 

 

do 500 m2

4.500,00

 

 

do 1.000 m2

9.000,00

 

 

preko 1000 m2

15.000,00

 

- za pravna lica

do 30 m2

2.700,00

 

 

do 150 m2

4.500,00

 

 

do 250 m2

6.000,00

 

 

do 500 m2

12.000,00

 

 

do 1.000 m2

21.000,00

 

 

preko 1.000 m2

27.000,00

IV

Ponovljeni postupak traženja urbanističke saglasnosti nakon otklanjanja primedbi

 

 

 

- za fizička lica

do 30 m2

220,00

 

 

do 150 m2

450,00

 

 

do 250 m2

630,00

 

 

do 500 m2

1.350,00

 

 

do 1.000 m2

2.700,00

 

 

preko 1.000 m2

4.500,00

 

- za pravna lica

do 30 m2

810,00

 

 

do 150 m2

1.350,00

 

 

do 250 m2

1.800,00

 

 

do 500 m2

3.600,00

 

 

do 1.000 m2

6.300,00

 

 

preko 1.000 m2

8.250,00

V

Izlazak na teren

 

 

1.

za potrebe izdavanja građevinske dozvole za fizička i pravna lica

 

2.250,00

2.

za potrebe izdavanja saglasnosti za fizička i pravna lica

 

2.250,00

3.

za potrebe davanja stručnog mišljenja za fizička i pravna lica

 

2.250,00

Tarifni broj 13.

Za spise i radnje iz oblasti imovinsko-pravnih i građevinskih poslova koje obavlja organ Gradske uprave plaća se taksa, i to:

I Za izdavanje građevinske dozvole:

 

 

Dinara

1.

Izlazak na teren

2.250,00

2.

Izdavanje potvrde o utvrđivanju statusa objekta

750,00

3.

Izvod specifikacije stanova iz tehničke dokumentacije

750,00

4.

Izdavanje upotrebne dozvole

1.500,00

5.

Izdavanje potvrde o prijavi radova na tekućem održavanju objekta

1.500,00

6.

Razna uverenja, potvrde i drugo

150,00

7.

Pregled tehničke dokumentacije u postupku izdavanja građevinske dozvole:

 

 

- za objekat do 100 m2

1.500,00

 

- objekat od 100 m2 do 300 m2

3.000,00

 

- objekat od 300 m2 do 500 m2

4.500,00

 

- objekat od 500 m2 do 1000 m2

7.500,00

 

- objekat preko 1000 m2

10.500,00

8.

Pregled tehničke dokumentacije i izdavanje pozitivnog rešenja (izdavanje građevinske dozvole)

 

 

- za objekat do 100 m2

7.500,00

 

- objekat od 100 m2 do 300 m2

15.000,00

 

- objekat od 300 m2 do 500 m2

22.500,00

 

- objekat od 500 m2

45.000,00

 

- objekat preko 1000 m2

67.500,00

9.

Pregled tehničke dokumentacije u postupku izdavanja građevinske dozvole za objekte infrastrukture

6.000,00

10.

Pregled tehničke dokumentacije i izdavanje pozitivnog rešenja za objekte infrastrukture

0,2 odsto od predračunske vrednosti izvedenih  radova

11.

Izvođenje radova za svaku zgradu u izgradnji u iznosu od 75,00 din. m2 mesečno

 

II U postupku suzbijanja bespravne gradnje:

 

 

Dinara

1.

Izlazak na teren građevinskog inspektora

2.250,00

2.

Izdavanje fotokopije spisa

 

 

- A4 format (po komadu)

8,00

 

- A3 format (po komadu)

15,00

3.

Podnošenje zahteva za legalizaciju (cena obrasca)

15,00

4.

Izdavanje potvrde ili uverenja da je postupak legalizacije u toku

30,00

III U postupku zaključivanja ugovora o otkupu stana:

 

 

Dinara

1.

Zaključivanje ugovora o otkupu stana ili aneksa ugovora o otkupu

1.500,00

2.

Izdavanje uverenja o otkupu stana ili kopije dokumenata iz predmeta o otkupu stana

75,00

Tarifni broj 14.

Za spise i radnje iz oblasti informatike i statistike koje obavlja organ Gradske uprave plaća se taksa, i to:

 

 

Jedinica mere

Dinara

1.

Izvodi iz registara i baza podataka Jedinstvenog informacionog sistema Beograda

 

 

 

- do 500 jedinica

 

2.250,00

 

- svaka jedinica preko 500

 

0,30