PRAVILNIKO POSTUPKU JAVNIH NABAVKI MALE VREDNOSTI("Sl. list Grada Novog Sada", br. 26/2002 i 5/2003) |
I OPŠTE ODREDBE
Ovim pravilnikom se uređuje postupak dodele ugovora o javnim nabavkama dobara, usluga i ustupanja izvođenja radova male vrednosti (u daljem tekstu: javne nabavke male vrednosti) za potrebe Skupštine Grada Novog Sada, Izvršnog odbora Skupštine Grada Novog Sada i Gradske uprave Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Organi Grada).
Za javne nabavke male vrednosti za potrebe Organa Grada kao naručilac smatra se Gradska uprava Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Naručilac).
Javna nabavka male vrednosti je nabavka čija je procenjena vrednost niža od vrednosti određene u zakonu kojim se uređuje godišnji budžet Republike Srbije.
Procenjena vrednost javne nabavke male vrednosti određuje se bez poreza na promet.
U postupku dodele ugovora o javnim nabavkama male vrednosti Naručilac je dužan da obezbedi da se postupak sprovodi i izbor ponuđača vrši u rokovima i na način propisan ovim pravilnikom i sa što manje troškova vezanih za realizaciju javne nabavke.
Naručilac je dužan da obezbedi:
- da potrošnja sredstava bude najekonomičnija s obzirom na namenu i na predmet javne nabavke male vrednosti,
- da broj primljenih ponuda, odnosno izvršenih provera omogućava celovit pregled tržišta,
- da se ne ograničava konkurencija između ponuđača, a naročito da se ne ograničavaju ponuđači primenom diskriminatorskih kriterijuma,
- da se sredstva koriste u skladu sa ugovorom o dodeli javne nabavke male vrednosti i godišnjim Planom javne nabavke male vrednosti (u daljem tekstu: Plan nabavke) i odobrenim sredstvima za te namene,
- da se kao poverljivi čuvaju svi podaci o ponuđačima i sadržini dokumentacije o ponudi,
- da se evidentiraju sve faze postupka javne nabavke male vrednosti, da se pripremi konkursna dokumentacija i sprovede postupak javne nabavke u skladu sa Zakonom i ovim pravilnikom.
Za određivanje predmeta javne nabavke male vrednosti, njegove vrednosti kao i za sprovođenje postupka i njegove ispravnosti odgovara Naručilac.
II POSTUPAK JAVNE NABAVKE MALE VREDNOSTI
Pribavljanje ponuda i dodela ugovora
Na osnovu godišnjeg Plana nabavke koji donosi Izvršni odbor Skupštine Grada Novog Sada, sekretar Gradske uprave Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Sekretar) donosi odluku o pokretanju postupka javne nabavke male vrednosti.
Odluka iz stava 1 ovog člana sadrži:
- redni broj javne nabavke male vrednosti za tekuću godinu,
- predmet javne nabavke male vrednosti,
- tehničko-tehnološke elemente predmeta javne nabavke male vrednosti,
- procenjenu vrednost javne nabavke male vrednosti,
- vreme sprovođenja javne nabavke male vrednosti i
- finansiranje javne nabavke male vrednosti (podatke o poziciji u budžetu, odnosno finansijskom planu).
Odluku iz stava 1 ovog člana parafira sekretar Sekretarijata za finansije ili lice koje ovlasti, čime se potvrđuje da su za navedenu nabavku obezbeđena finansijska sredstva.
Postupak javnih nabavki male vrednosti vrši se pribavljanjem najmanje tri ponude bez oglašavanja.
Ponuđači su dužni da podnesu ponudu u roku od sedam dana od dana poziva za dostavljanje ponude.
Poziv za dostavljanje ponuda vrši se na jedan od sledećih načina:
- poštom,
- telefonom,
- telefaksom,
- elektronskom poštom,
- ličnom dostavom i
- na drugi način.
Pozivi za prikupljanje ponuda telefonom ili na drugi usmeni način moraju se evidentirati zapisnički.
Postupak javne nabavke male vrednosti sprovodi Komisija za javne nabavke male vrednosti (u daljem tekstu: Komisija).
Komisija iz stava 1 ovog člana ima predsednika, zamenika predsednika, dva člana i dva zamenika člana.
Komisiju obrazuje i imenuje Sekretar za svaku budžetsku godinu.
Komisija ima i sekretara koji obavlja stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije bez prava odlučivanja u radu Komisije.
Komisija utvrđuje konkursnu dokumentaciju u svakom konkretnom slučaju u zavisnosti od predmeta i vrednosti javne nabavke male vrednosti.
Za svaku javnu nabavku male vrednosti konkursna dokumentacija obavezno sadrži poziv za dostavljanje ponuda, sa sledećim elementima:
- predmet javne nabavke male vrednosti (vrsta),
- tehničke specifikacije, količinu, rok i mesto izvršenja (isporuke),
- cenu i uslove plaćanja, i
- osnovne podatke o potencijalnom ponuđaču (pun naziv, adresa i telefon, matični i registracioni broj, šifra delatnosti i broj žiro računa ponuđača).
Komisija može, ukoliko smatra za potrebno, da zahteva od potencijalnog ponuđača ili ponuđača koji je izabran kao najpovoljniji, potpisivanje izjave o ispunjenosti uslova iz člana 45 Zakona o javnim nabavkama, pod punom moralnom i materijalnom odgovornošću.
(Brisan)
Ponuđač može da podnese samo jednu ponudu i ne može je menjati. U slučaju da jedan ponuđač podnese više ponuda, sve će mu biti odbijene.
Ako jednu ponudu podnese grupa ponuđača, dužni su da podnesu pravni akt kojim se obavezuju na zajedničko izvršenje i odgovornost ako dobiju ugovor.
Pogađanje između Naručioca i ponuđača o elementima ponude nije dopušteno.
Ugovor o javnoj nabavci male vrednosti se dodeljuje ponuđaču koji je ponudio najnižu cenu ako ispunjava sve uslove navedene u konkursnoj dokumentaciji.
Ako u postupku pribavljanja ponuda Komisija ne pribavi najmanje tri ponude, postupak se ponavlja.
Ukoliko i posle ponovljenog postupka Naručilac pribavi dve ponude, ugovor o javnoj nabavci male vrednosti dodeljuje se onom ponuđaču koji je ponudio nižu cenu i ispunjava uslove iz konkursne dokumentacije, a ukoliko se pribavi samo jedna ponuda, ugovor se dodeljuje tom ponuđaču ako ispunjava uslove iz konkursne dokumentacije.
Otvaranje ponuda je javno, osim ako Naručilac u odluci o pokretanju postupka ne odredi drugačije.
Naručilac je dužan da o vremenu i mestu otvaranja ponuda obavesti sve ponuđače u pozivu za podnošenje ponude.
Komisija vodi zapisnik o toku javne nabavke male vrednosti, koji sadrži:
1. predmet nabavke,
2. procenjenu vrednost bez poreza na promet,
3. kome je sve upućen poziv za upućivanje ponude,
4. rok za dostavljanje ponuda,
5. ponude prispele u roku,
6. neprihvatljive ponude, sa razlozima neprihvatljivosti,
7. kriterijum za ocenjivanje ponuda,
8. podatke o najboljem ponuđaču,
9. mesto i vreme sprovođenja postupka,
10. potpis predsednika i članova Komisije, i drugo.
Posle provere i ocene ponuda Komisija vrši izbor najboljeg ponuđača i o dodeljenim ugovorima sastavlja izveštaj. Na osnovu izveštaja Naručilac obaveštava pismenim putem ponuđače o dodeli ugovora o javnoj nabavci male vrednosti.
Na osnovu izveštaja Komisije o dodeli ugovora o javnoj nabavci male vrednosti, Sekretar, odnosno lice koje ovlasti, zaključuje ugovor sa izabranim ponuđačem.
Ugovor se priprema u skladu sa nacrtom ugovora, ako je isti bio sadržan u konkursnoj dokumentaciji.
U slučaju jednokratne javne nabavke male vrednosti smatraće se da je ugovor dodeljen i kada Naručilac pismeno obavesti ponuđača da je u potpunosti prihvatio njegovu ponudu kao najpovoljniju i kada Sekretar potpiše ponudu.
Od donošenja odluke o pokretanju postupka do obaveštavanja ponuđača o dodeli ugovora o javnoj nabavci male vrednosti ne može da prođe više od 30 dana.
Ponuđač koji smatra da su mu u postupku javne nabavke male vrednosti povređena prava, može podneti zahtev za zaštitu prava, u skladu sa odredbama Zakona.
Gradska uprava Grada Novog Sada - Zajednička služba organa Grada - Služba za javne nabavke (u daljem tekstu: Služba za javne nabavke) izvršava ugovor o javnoj nabavci male vrednosti.
Izvršenje zaključenog ugovora se sprovodi po dinamici kako je to ugovoreno.
Nadzor nad izvršenjem ugovora o javnoj nabavci male vrednosti sprovodi Komisija.
Kod sukcesivnih isporuka dobara, nabavke usluga u kontinuitetu i nabavke radova u kontinuitetu u jednom ugovornom odnosu za jednu godinu narudžbenice se mogu popunjavati, potpisivati, overiti i dostavljati jednom mesečno u iznosu koji odgovara srazmerno vrednosti ukupne nabavke.
Narudžbenica
Javnu nabavku male vrednosti čija procenjena vrednost ne prelazi 10% od vrednosti javne nabavke male vrednosti utvrđene u godišnjem budžetu Republike Srbije (u daljem tekstu: javne nabavke male vrednosti narudžbenicom) vrši zaposleni u Službi za javne nabavke, koga ovlašćuje pismenim putem Sekretar (u daljem tekstu: ovlašćeno lice).
Ovlašćeno lice iz stava 1 ovog člana samostalno pribavlja ponude, pri čemu se ponude mogu prikupljati neposredno, putem telefona, telefaksa i sl., a kod usmenog pribavljanja ponuda, obavezno se sastavlja pismena zabeleška sa potpisom ovlašćenog lica.
Najmanje jednom mesečno Komisija iz člana 8 ove odluke, proverava ponude za nabavke čija vrednost ne prelazi iznos iz stava 1 ovog člana.
Postupak javne nabavke male vrednosti narudžbenicom započinje zahtevom za izdavanje narudžbenice koji se dostavlja Sekretaru.
U zahtevu za izdavanje narudžbenice određuje se naziv i procenjena vrednost javne nabavke male vrednosti bez poreza na promet.
Zahtev za izdavanje narudžbenice parafira sekretar čime odobrava vršenje javne nabavke male vrednosti.
Ovlašćeno lice Naručioca dužno je da pre sprovođenja postupka javne nabavke male vrednosti iz člana 23 ovog pravilnika na ekonomičan način izvrši neformalnu proveru tržišnih cena (telefonom, faksom, internetom ili na drugi odgovarajući način).
Naručilac može javnu nabavku male vrednosti dodeliti narudžbenicom i u slučaju kada cenu proveri samo kod jednog potencijalnog ponuđača, a okolnosti ukazuju na to da na tržištu iz objektivnih razloga ili razloga povezanih sa zaštitom isključivih prava, uslove javne nabavke male vrednosti ispunjava samo određeni ponuđač.
Ovlašćeno lice Naručioca je dužno da sačini izveštaj o sprovođenju postupka javnih nabavki male vrednosti narudžbenicom u kom navodi bitne elemente koji su bili odlučujući za tok postupka i izbor ponuđača.
Javne nabavke male vrednosti naručuju se narudžbenicom koja se izdaje na osnovu zahteva za izdavanje narudžbenice i izveštaja o sprovođenju postupka.
Od zahteva za izdavanje narudžbenice do izdavanja narudžbenice ne može da protekne više od 14 dana, a narudžbenicu potpisuje Sekretar.
Naručilac je dužan da ponuđača koji nije izabran upozna sa dodelom javne nabavke male vrednosti samo u slučaju ako je isti to izričito tražio.
Gotovinsko plaćanje
U slučajevima kada iz objektivnih razloga nije moguća javna nabavka male vrednosti putem narudžbenice iz člana 23 ovog pravilnika (veoma mali iznos, izvođač ne prima narudžbenice i sl.) javna nabavka male vrednosti se može platiti gotovinom ukoliko procenjeni iznos nabavke ne prelazi 1% od vrednosti javne nabavke male vrednosti utvrđene u godišnjem budžetu Republike Srbije.
Račun za javnu nabavku male vrednosti iz stava 1 ovog člana potpisuje Sekretar.
III EVIDENCIJA O ZAKLJUČENIM UGOVORIMA I ARHIVIRANJE DOKUMENTACIJE
Služba za javne nabavke vodi posebne evidencije o javnim nabavkama male vrednosti i to posebno evidenciju o javnim nabavkama male vrednosti dodelom ugovora, o javnim nabavkama male vrednosti narudžbenicom i o gotovinskom plaćanju.
Ugovori iz stava 1 ovog člana evidentiraju se u skladu sa Zakonom.
Službene zabeleške o telefonskim kontaktima i proverama, kao i o ostalim kontaktima sa ponuđačima sastavni su deo dokumentacije o javnim nabavkama male vrednosti.
Elektronska pošta mora se priložiti spisima u štampanom obliku.
Dokumentacija o postupku javnih nabavki male vrednosti čuva se u skladu sa odredbama propisa o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave.
IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Služba za javne nabavke je dužna da u skladu sa Zakonom, dostavi republičkoj upravi za javne nabavke Izveštaj o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama male vrednosti u prethodnoj godini.
Na pitanja koja nisu uređena ovim pravilnikom, neposredno se primenjuju odredbe Zakona o javnim nabavkama.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", zbog neophodnosti realizacije ovog pravilnika.
Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o postupku javnih nabavki male vrednosti
("Sl. list Grada Novog Sada", br. 5/2003)
Član 7
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".