ODLUKAO GRADSKOJ UPRAVI("Sl. list grada Beograda", br. 8/97 - prečišćen tekst, 10/97, 13/97*, 7/98, 9/98 - odluka USRS, 3/2000, 21/2000, 22/2001, 21/2002, 27/2002, 10/2003 i 15/2003) |
I OSNOVNE ODREDBE
Za vršenje poslova lokalne uprave u gradu Beogradu, utvrđenih Ustavom, zakonom i Statutom grada, obrazuje se gradska uprava.
U gradskoj upravi obrazuju se: organi, organizacije i stručne službe.
Gradska uprava neposredno sprovodi propise grada, kao i republičke zakone i druge propise čije je izvršenje povereno gradu, priprema nacrte odluka i drugih akata koje donosi Skupština grada i njen izvršni odbor i vrši stručne i druge poslove koje joj poveri Skupština grada i njen izvršni odbor.
Pored poslova iz stava 1 ovog člana, gradska uprava vrši i određene poslove državne uprave koji su joj povereni zakonom.
Gradska uprava obavlja poslove na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta i propisa grada.
Rad gradske uprave dostupan je javnosti.
Rad gradske uprave podložan je kritici građana, kao i javnoj kritici na način utvrđen zakonom i Statutom grada.
Rad gradske uprave organizuje se tako da se omogući efikasno ostvarivanje prava i interesa građana.
U okviru nadležnosti organa, organizacija i službi ovlašćeno lice utvrđuje činjenice i okolnosti i na osnovu toga, po svom uverenju, primenjuje propise, donosi akte i preduzima odgovarajuće mere i radnje.
Organi, organizacije i službe dužni su da svakom građaninu obezbede jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju njegovih prava, obaveza i interesa.
Zaposleni u gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju stručno, ne rukovodeći se pri tom svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.
Zabranjeno je u gradskoj upravi osnivati političke stranke i druge političke organizacije ili pojedine njihove unutrašnje organizacione oblike.
Sredstva za finansiranje poslova gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada, odnosno u budžetu Republike Srbije za obavljanje zakonom poverenih poslova.
II ORGANIZACIJA I DELOKRUG GRADSKE UPRAVE
1. Organi gradske uprave i njihov delokrug
Organi gradske uprave obrazuju se kao sekretarijati i uprava i to:
1. Sekretarijat za finansije,
2. Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove,
3. Sekretarijat za komunalne i stambene poslove,
4. Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju,
5. Sekretarijat za saobraćaj,
6. Sekretarijat za zaštitu životne sredine,
7. Sekretarijat za privredu,
8. Sekretarijat za kulturu,
9. Sekretarijat za obrazovanje,
10. Sekretarijat za sport i omladinu,
11. Sekretarijat za zdravstvo,
12. Sekretarijat za socijalnu i dečju zaštitu,
13. Sekretarijat za inspekcijske poslove,
14. Sekretarijat za upravu,
15. Uprava za boračku i invalidsku zaštitu.
Za obavljanje određenih poslova iz delokruga sekretarijata, koji zbog svoje prirode, celovitosti i načina obavljanja zahtevaju samostalnost i posebno organizovanje obrazuju se uprave i direkcije u sastavu sekretarijata iz stava 1 ovog člana.
Sekretarijat za finansije vrši poslove koji se odnose na: pripremu i sprovođenje budžeta grada; lokalne javne prihode i rashode; obim i kriterijume za finansiranje gradskih opština; vođenje investicija čije je finansiranje iz budžeta grada; zaduživanje grada; raspisivanje gradskog zajma i planiranje sredstava grada; inspekcijski nadzor nad korišćenjem budžetskih sredstava i uticaj fiskalnog sistema i sistema finansiranja javnih rashoda na privredu grada.
Za vršenje poslova koji se odnose na obavljanje stručnih poslova u oblasti javnih nabavki u investicijama i izvođenju građevinskih radova obrazuje se Uprava za javne nabavke.
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove vrši poslove koji se odnose na: pripremu i donošenje planskih dokumenata i urbanističkih planova; izdavanje izvoda iz urbanističkog plana, akta o urbanističkim uslovima, odobrenja za izgradnju i upotrebnu dozvolu za objekte preko 800 m2 bruto površine i objekte infrastrukture; potvrdu urbanističkog projekta o njegovoj usklađenosti sa urbanističkim planom; prijavu pripremnih radova i početka izvođenja radova za objekte za koje izdaje odobrenje za izgradnju i čuvanje tehničke dokumentacije; sprovodi postupak izdavanja odobrenja za izgradnju i upotrebnu dozvolu za objekte bruto površine preko 800 m2, izgrađene, odnosno rekonstruisane bez građevinske dozvole, kao i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove daje odobrenje za izvođenje detaljnih geoloških istraživanja za potrebe planiranja, projektovanja, građenja i sanacije terena, a kao posao koji je Republika poverila gradu Beogradu.
Sekretarijat za komunalne i stambene poslove vrši poslove koji se odnose na: uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti; staranje o obezbeđenju materijalnih i drugih uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti; nadzor nad obavljanjem komunalnih delatnosti; stambenu izgradnju i odnose sa skupštinama stanara.
Za vršenje poslova koji se odnose na snabdevanje grada toplotnom i drugom energijom, čvrstim i tečnim gorivima, obrazuje se Uprava za energetiku.
Za obavljanje poslova koji se odnose na prečišćavanje i distribuciju voda i prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda obrazuje se Uprava za vode.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u stambenoj oblasti, koje Republika poveri gradu.
Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju: vrši poslove koji se odnose na inspekcijski nadzor građevinske inspekcije nad izvršenjem zakona i drugih propisa, stadarda i normativa, preduzimanje propisanih mera u vezi sa izgradnjom i rekonstrukcijom svih objekata za čiju izgradnju građevinsku dozvolu izdaje grad, uknjižbu nepokretnosti i imovinsko-pravnu i građevinsku dokumentaciju; vrši poslove drugostepenog upravnog organa na teritoriji grada u postupku pokrenutom protiv upravnih akata opštinskih organa uprave nadležnih za građevinske poslove i poslove građevinske inspekcije i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.
Za vršenje poslova u imovinsko-pravnoj oblasti koji se odnose na: zaštitu, očuvanje i evidenciju nepokretnosti grada, upravljanje, korišćenje i raspolaganje nepokretnostima grada, promet zemljišta i zgrada; prodaju stanova, obezbeđenje stanova za potrebe organa grada; dodelu gradskog građevinskog zemljišta, upravljanje, uređivanje i korišćenje gradskog građevinskog zemljišta i druga prava na ovom zemljištu obrazuje se Uprava za imovinsko-pravne poslove.
Sekretarijat u građevinskoj i imovinsko-pravnoj oblasti vrši i poslove državne uprave, koje Republika poveri gradu.
Sekretarijat za saobraćaj vrši poslove koji se odnose na: održavanje i korišćenje lokalnih i nekategorisanih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za grad; javni gradski i prigradski prevoz putnika u linijskom saobraćaju; vanlinijski prevoz putnika; režim i tehničko regulisanje saobraćaja; organizaciju saobraćaja; nadzor nad radom javnog gradskog, prigradskog i vanlinijskog prevoza na teritoriji grada i nadzor nad radom javnih komunalnih preduzeća za gradski prevoz, puteve i ulice i javna parkirališta.
Za obavljanje poslova u oblasti upravljanja, korišćenja, održavanja, zaštite i razvoja ulica, lokalnih i nekategorisanih puteva obrazuje se Direkcija za puteve.
Za obavljanje poslova koji se odnose na javni gradski i prigradski prevoz putnika u linijskom saobraćaju obrazuje se Direkcija za javni prevoz.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti saobraćaja, koje Republika poveri gradu.
Sekretarijat za zaštitu životne sredine vrši poslove koji se odnose na: zaštitu i unapređenje životne sredine, prirode i vazduha i prirodnih dobara u gradu; zaštitu od buke i vibracija; zaštitu od jonizujućih i nejonizujućih zračenja; zaštitu od opasnih i štetnih materija na području grada; utvrđivanje uslova zaštite životne sredine za izgradnju objekata u gradu; izdavanje vodoprivrednih saglasnosti za izgradnju seoskih vodovoda; izgradnju i zatrpavanje bušenih i reni bunara i drugih bušotina u gradu.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti zaštite i unapređenja životne sredine, koje Republika poveri gradu.
Sekretarijat za privredu vrši poslove koji se odnose na: zadovoljavanje određenih potreba građana u oblasti zanatstva, turizma, ugostiteljstva i drugim privrednim i drugim oblastima od interesa za grad; cene u komunalnim i drugim delatnostima za koje je nadležan grad; uređivanje i obezbeđenje korišćenja poslovnog prostora čiji je vlasnik grad radi zadovoljenja određenih potreba građana, auto-taksi prevoz i druge poslove u oblasti privrede koji budu utvrđeni kao poslovi grada.
Za vršenje poslova koji se odnose na robne rezerve grada obrazuje se Direkcija za robne rezerve.
Za vršenje poslova koji se odnose na korišćenje poslovnog prostora, kojim raspolaže grad Beograd, obrazuje se Direkcija za poslovni prostor grada Beograda.
Za vršenje poslova koji se odnose na cene u komunalnim i drugim delatnostima obrazuje se Uprava za cene.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti poljoprivrede, zaštite korišćenja i unapređenja poljoprivrednog zemljišta, šuma i voda, biljnog i životinjskog sveta, vodoprivrede, industrije, zanatstva, privatnog preduzetništva, trgovine, snabdevenosti tržišta, privrednog razvoja, turizma i drugim oblastima koje Republika poveri gradu.
Sekretarijat za kulturu vrši poslove koji se odnose na: zaštitu značajnih kulturnih dobara i dobara koja uživaju prethodnu zaštitu, bibliotečku delatnost, umetničko stvaralaštvo; obezbeđenje uslova za rad ustanova i samostalnih umetnika; kulturne manifestacije; kulturno-umetnički amaterizam; međunarodnu kulturnu saradnju; ostvarivanje programa kulture od značaja za grad; učestvovanje u rešavanju stambenih potreba umetnika i radnika u kulturi; ostvarivanje nadzora nad radom ustanova kulture čiji je osnivač grad, izdavačkih radnih organizacija i trajnih radnih zajednica u oblasti kulture i druge poslove u ovoj oblasti.
Sekretarijat vrši poslove koji se odnose na podizanje i održavanje spomenika i spomen obeležja, određivanje naziva trgova i ulica i dodeljivanje nagrada i priznanja u oblasti umetnosti, nauke, celokupnog stvaralaštva, novinarstva i proizvodnog rada.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti kulture koje Republika poveri gradu.
Sekretarijat za obrazovanje vrši poslove koji se odnose na: izučavanje izbornog predmeta u osnovnoj školi; utvrđivanje područja osnovnih škola; imenovanje komisija za upis učenika u I razred osnovne škole; obuhvat dece osnovnim obrazovanjem kod upisa u I razred i dalje pohađanje škole; razvrstavanje dece ometene u razvoju; vođenje evidencije nepismenih lica i lica bez potpunog osnovnog obrazovanja; obezbeđenje sredstava za prevoz pojedinih učenika; obezbeđenje sredstava za stručno usavršavanje nastavnika, stručnih saradnika i vaspitača; materijalne troškove i druge obaveze osnovnih i srednjih škola; dodeljivanje nagrada i priznanja u oblasti obrazovanja.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti obrazovanja, koje Republika poveri gradu.
Sekretarijat za sport i omladinu u oblasti fizičke kulture vrši poslove koji se odnose na: ostvarivanje programa fizičke kulture od značaja za grad; određena prava sportista i njihovih klubova, u skladu sa zakonom; organizovanje sportskih manifestacija, međunarodnu sportsku saradnju; razvoj i unapređenje dečijeg i omladinskog sporta; sportskih škola i masovne fizičke kulture, program izdavačko-informativne delatnosti; nadzor nad radom ustanova fizičke kulture, čiji je osnivač grad Beograd; osnivačka prava prema ustanovama fizičke kulture od značaja za grad i dodelu nagrada i priznanja u oblasti fizičke kulture.
Sekretarijat u razmatranju osnovnih životnih problema omladine vrši poslove koji se odnose na obezbeđenje uslova za rad nepolitičkih organizacija mladih, verifikaciju i obogaćivanje njihovih programa; njihovu povezanost sa procesom obrazovanja; razvoj i unapređenje omladinskog turizma, organizaciju i probleme omladinskih zadruga i zapošljavanje omladine.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti sporta i osnovnih životnih potreba omladine, koje Republika poveri gradu.
Sekretarijat za zdravstvo, u oblasti zdravstvene zaštite vrši poslove koji se odnose na praćenje i proučavanje zdravstvenog stanja, higijenskih prilika i uslova života i rada stanovništva na teritoriji grada; praćenje obima, sadržaja i namena sprovođenja zdravstvene zaštite na teritoriji grada; unapređenje uslova kojima se doprinosi očuvanju i unapređenju zdravlja građana na teritoriji grada razvijanjem i organizovanjem svih oblika preventivne zdravstvene zaštite, unapređenje sistema organizacije i metoda rada zdravstvene službe obezbeđujući uslove i preduzimanje odgovarajućih mera za dalju modernizaciju i međusobnu usklađenost zdravstvenih kapaciteta, organizaciju rada zdravstvene službe za vreme održavanja raznih manifestacija na teritoriji grada; određivanje doktora medicine za stručno utvrđivanje vremena i uzroka smrti umrlih van zdravstvenih ustanova i praćenje vršenja i finansiranja ovih poslova.
Sekretarijat za socijalnu i dečju zaštitu u oblasti društvene brige o deci vrši poslove koji se odnose na: boravak, predškolsko vaspitanje, obrazovanje i preventivnu zdravstvenu zaštitu dece predškolskog uzrasta; odmor i rekreaciju dece; regresiranje troškova u predškolskim ustanovama; mrežu predškolskih ustanova; raspored radnog vremena u predškolskim ustanovama; ispunjenost uslova za osnivanje i početak rada ustanova za decu; cene usluga u ustanovama dečje zaštite čiji je osnivač grad; kriterijume za prijem dece u predškolsku ustanovu, imenovanje i razrešenje direktora, članova upravnog i nadzornog odbora predškolskih ustanova i druge poslove u oblasti društvene brige o deci.
Sekretarijat u oblasti socijalne zaštite vrši poslove koji se odnose na: obezbeđenje prava na pomoć u kući, dnevni boravak i usluge socijalnog rada; utvrđivanje kriterijuma i merila o učešću korisnika i njihovih srodnika obaveznih na učešće u troškovima pomoći u kući i dnevni boravak; rad gradskog centra za socijalni rad i ustanova za dnevni boravak; cene usluga u ustanovama socijalne zaštite čiji je osnivač grad.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti društvene brige o deci i socijalnoj zaštiti, koje Republika poveri gradu.
Sekretarijat za inspekcijske poslove vrši poslove komunalne, saobraćajne i ekološke inspekcije, kao i poslove drugih inspekcija, koje Republika poveri gradu.
Sekretarijat za upravu vrši poslove koji se odnose na: unapređenje organizacije i rada gradske uprave i gradskog javnog pravobranilaštva; primenu zakona i drugih propisa o opštem upravnom postupku u gradskoj upravi; izbor odbornika za Skupštinu grada; stručne i administrativne poslove za potrebe Savezne i Republičke izborne komisije u postupku održavanja izbora; sprovođenje gradskog i republičkog referenduma; koordiniranje aktivnosti između odgovarajućih opštinskih i gradskih organa u pogledu vođenja biračkih spiskova; pružanje pravne pomoći opštinskoj upravi u vezi sa ostvarivanjem prava u oblasti ličnih stanja građana i državljanstva; pružanje pomoći organima opština van područja grada i van područja Republike Srbije u vezi sa ličnim i porodičnim statusom građana na njihov zahtev ili po zamolnicama; obaveštavanje građana i preduzeća o ostvarivanju njihovih prava u gradskoj upravi; vođenje drugostepenog upravnog postupka iz nadležnosti Izvršnog odbora, sve poslove u vezi sa organizacijom rada pisarnice.
Sekretarijat vrši poslove državne uprave u oblasti ličnih stanja građana, upravne inspekcije i opšte uprave, koje Republika poveri gradu.
Uprava za boračku i invalidsku zaštitu vrši poslove koji se odnose na priznavanje prava u oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata većeg obima od onog utvrđenog zakonom.
Uprava vrši i poslove državne uprave u oblasti boračko-invalidske zaštite, koje Republika poveri gradu.
2. Organizacije i njihov delokrug
Za vršenje određenih stručnih poslova od interesa za grad obrazuju se organizacije, i to:
1. (Brisana)
2. Zavod za informatiku i statistiku.
(Brisan)
Zavod za informatiku i statistiku vrši poslove koji se odnose na: pripremu osnove i programa razvoja jedinstvenog informacionog sistema za grad i opštine; saradnju u oblasti informacionog sistema od interesa za Republiku; stručnu koordinaciju i saradnju, organizaciju i rad na uvođenju, razvoju i korišćenju informatičke tehnologije za subjekte od interesa za grad i opštine, kao i u odnosu na Republiku, pripremu i razvoj metodologije, tehnologije, organizacije i standarda jedinstvenog informacionog sistema; izradu, održavanje i korišćenje zajedničkih i specifičnih baza podataka i informacija u saradnji sa nadležnim organima za zadovoljenje potreba u gradu; verifikaciju projekata informacionog sistema; stručne konsultantske usluge oko ugovaranja i uvoza opreme u okviru računarske mreže grada; operativnu eksploataciju računarske opreme; računarske usluge zainteresovanim korisnicima; razmenu podataka i saradnju u oblasti informatike sa institucijama u zemlji i inostranstvu; organizaciju i sprovođenje statističkih istraživanja na području grada Beograda, statističke analize; računarsku obradu iskazivanja i objavljivanja rezultata istraživanja; razvoj statističke informacione osnove; priprema programa i utvrđivanje razvoja metodoloških rešenja u istraživanjima od posebnog interesa za grad; učešće u pripremanju programa i metodologije statističkih istraživanja od interesa za Republiku i zemlju i druge poslove koje gradu poveri Republika u oblasti statistike.
3. Stručne službe i njihov delokrug
Za obavljanje određenih stručnih i drugih poslova za Skupštinu grada, njena radna tela, odbornike, Izvršni odbor i druge organe i organizacije obrazuju se stručne službe i to:
1. Sekretarijat za skupštinske poslove i propise,
2. Sekretarijat za informisanje,
3. Kabinet predsednika Skupštine grada,
3a. Kabinet predsednika Izvršnog odbora,
4. Služba za opšte poslove,
5. Služba za finansijsko-računovodstvene poslove i
6. Služba za komunikaciju i koordinaciju odnosa sa građanima.
Sekretarijat za skupštinske poslove i propise vrši stručne i organizacione poslove za Skupštinu grada i Izvršni odbor koji se odnose na pripremu sednica i obradu akata usvojenih na sednicama, čuvanje izvornih dokumenata o radu Skupštine i Izvršnog odbora i vođenje evidencije o održanim sednicama, predstavke i pritužbe građana; izbor, imenovanje i odlikovanja; pružanje stručne pomoći gradskoj upravi u pripremi nacrta propisa i drugih opštih akata, davanje pravnih mišljenja Skupštini grada i Izvršnom odboru o zakonitosti pravnih i drugih opštih akata koje priprema gradska uprava; uređivanje "Službenog lista grada Beograda" i obradu opštih akata i materijala u vezi sa položajem grada i gradskih opština i drugim pitanjima funkcionisanja sistema lokalne samouprave u gradu.
Sekretarijat za informisanje vrši poslove koji se odnose na blagovremeno i potpuno informisanje građana Beograda o radu Skupštine grada Beograda i njenih radnih tela i Izvršnog odbora; funkcionisanje Gradske uprave; preduzimanje radnji u ostvarivanju osnivačkih prava Grada u oblasti informisanja; uređivanje i izdavanje "Beogradskih novina"; izdavanje "Službenog lista grada Beograda" i drugih publikacija; obezbeđivanje uslova za rad akreditovanih novinara u Skupštini grada Beograda; davanje mišljenja i odobrenja za upotrebu grba i zastave Grada i pripremu i praćenje akata vezanih za upotrebu grba i zastave Grada i čuvanje foto i bibliotečke dokumentacije.
Kabinet predsednika Skupštine vrši stručne, savetodavne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za ostvarivanje nadležnosti i ovlašćenja predsednika i potpredsednika Skupštine grada Beograda, koji se odnose na: predstavljanje grada Beograda i Skupštine grada Beograda u odnosima prema pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu; koordinaciju rada u saradnji sa gradskim opštinama, gradovima i opštinama u Srbiji, okruzima i nadležnim republičkim organima; pripremu za radne i druge sastanke predsednika i potpredsednika Skupštine grada; praćenje aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza od strane Skupštine grada Beograda; koordiniranje aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada Skupštine grada i gradskih organa; prijem stranaka koje se neposredno obraćaju predsedniku i potpredsedniku Skupštine grada; organizovanje protokola povodom prijema domaćih i stranih predstavnika gradova, kulturnih i sportskih predstavnika, predstavnika kulturnih i drugih manifestacija koje se održavaju u Beogradu pod pokroviteljstvom Grada, protokole povodom dodeljivanja javnih priznanja Grada i druge protokolarne poslove koje odredi Skupština grada i Izvršni odbor; raspoređivanje akata i predmeta koji se odnose na predsednika i potpredsednika Skupštine grada; sređivanje dokumentacije vezane za aktivnosti predsednika i potpredsednika Skupštine grada.
Kabinet predsednika Izvršnog odbora vrši stručne, savetodavne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za ostvarivanje nadležnosti i ovlašćenja predsednika Izvršnog odbora koji se odnose na: predstavljanje Izvršnog odbora; koordinaciju rada i saradnju sa gradskim opštinama, gradovima i opštinama u Srbiji, okruzima i republičkim organima; pripremu za radne i druge sastanke predsednika Izvršnog odbora; praćenje aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza od strane Skupštine grada i Izvršnog odbora; obavlja poslove za potpredsednike Izvršnog odbora, a po ovlašćenju predsednika Izvršnog odbora; koordiniranje aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada Izvršnog odbora i gradskih organa; prijem stranaka koji se neposredno obraćaju predsedniku, raspoređivanja akata i predmeta koji se odnose na predsednika Izvršnog odbora; sređivanje dokumentacije vezane za aktivnosti predsednika Izvršnog odbora.
Služba za opšte poslove vrši za Skupštinu grada, Izvršni odbor i gradske organe, organizacije i stručne službe Skupštine i gradsko javno pravobranilaštvo, u skladu sa uputstvom Izvršnog odbora, sve ili pojedine poslove koji se odnose na: vođenje personalne evidencije i stručne poslove u vezi sa radnim odnosima; korišćenje birotehničkih i drugih sredstava opreme i štamparije; korišćenje i održavanje zgrada i prostora i obezbeđenje drugih uslova rada za organe gradske uprave, obezbeđenje racionalnog korišćenja poslovnog prostora; prevoz motornim vozilima i druge servisne usluge; organizovanje rada stručne biblioteke i pružanje ugostiteljskih usluga u zgradama koje koriste organi Grada.
Služba za finansijsko-računovodstvene poslove vrši za Skupštinu, Izvršni odbor i njihova tela i organe gradske uprave i Gradsko javno pravobranilaštvo sve ili pojedine finansijsko-računovodstvene poslove koji se odnose na: izradu predračuna i finansijskih planova oko obezbeđenja sredstava; kontrolu novčanih dokumenata i instrumenata plaćanja sa aspekta ugovornih obaveza i namenskog korišćenja sredstava; formiranje dokumentacije o isplati i obustavi zakonskih i drugih obaveza; fakturisanje usluga; blagajničko poslovanje; formiranje knjigovodstvenih isprava; vođenje poslovnih knjiga i drugih evidencija po korisnicima; usaglašavanje potraživanja i obaveza; izradu periodičnih obračuna i završnih računa i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima vrši stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na: komunikaciju sa građanima o radu Izvršnog odbora Skupštine grada, organa Gradske uprave, javnih komunalnih preduzeća čiji je osnivač grad Beograd i drugih javnih preduzeća, ustanova i službi čiji je osnivač grad Beograd, koordinaciju poslova odnosa sa građanima sa odgovarajućim službama u javnim preduzećima, ustanovama i službama čiji je osnivač grad Beograd, izdavanje javnih i internih publikacija u oblasti odnosa sa građanima, druge oblike komunikacije, vrši druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.
III ORGANIZACIJA RADA
1. Unutrašnja organizacija
U organu, organizaciji i stručnoj službi mogu se obrazovati organizacione jedinice (sektori, odeljenja i dr).
Organizacione jedinice obrazuju se u cilju objedinjavanja srodnih i približno jednako složenih poslova.
Organ, organizacija i stručna služba može obavljanje određenih poslova iz svog delokruga organizovati tako da se oni obavljaju na području jedne ili više gradskih opština.
Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u gradskoj upravi uređuje se aktom koji donosi sekretar gradske uprave na predlog starešine organa, organizacije i stručne službe.
Izvršni odbor daje saglasnost na akta iz stava 1 ovog člana.
Načela za unutrašnju organizaciju i sistematizaciju radnih mesta u gradskoj upravi utvrđuje Izvršni odbor.
2. Rukovođenje u gradskoj upravi
Radom gradske uprave rukovodi sekretar gradske uprave.
Sekretar Skupštine grada istovremeno je i sekretar gradske uprave.
Za svoj rad i rad gradske uprave sekretar odgovara Skupštini grada i Izvršnom odboru.
Sekretar Skupštine grada može imati zamenika, koga na predlog predsednika Skupštine grada Beograda imenuje i razrešava Skupština grada na vreme od 4 godine.
Za sekretara gradske uprave i zamenika mogu biti imenovana lica koja pored opštih uslova za prijem u radni odnos iz zakona imaju završen Pravni fakultet, položen stručni ispit i najmanje 3 godine radnog iskustva u struci.
Radom sekretarijata rukovodi sekretar sekretarijata, radom zavoda, uprave, direkcije i stručne službe direktor, a radom kabineta šef kabineta (u daljem tekstu: starešina organa).
Starešina organa može imati zamenika, koji zamenjuje starešinu organa u njegovom odsustvu i obavlja druge poslove iz delokruga organa koje mu odredi starešina organa.
Starešina organa odlučuje, donosi i potpisuje akta, organizuje rad organa kojim rukovodi, stara se o pravilnom rasporedu poslova na pojedine organizacione jedinice i o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih, vrši i druga prava i dužnosti utvrđena aktima grada.
Starešina organa je lično odgovoran Izvršnom odboru Skupštine grada i sekretaru gradske uprave za izvršenje poslova i zakonit i blagovremen rad organa kojim rukovodi.
Starešinu organa i njegovog zamenika postavlja i razrešava Izvršni odbor Skupštine grada na predlog sekretara Skupštine grada na vreme od 4 godine, a po isteku tog vremena mogu biti ponovo postavljeni.
Za starešinu organa i njegovog zamenika mogu biti postavljena lica koja pored opštih uslova za prijem u radni odnos iz zakona poseduju visoku stručnu spremu odgovarajućeg smera, položen stručni ispit i najmanje 3 godine radnog iskustva u struci.
Starešina organa, organizacije i stručne službe može imati jednog ili više pomoćnika.
Pomoćnika starešine organa, organizacije i stručne službe postavlja sekretar Gradske uprave uz saglasnost Izvršnog odbora Skupštine grada, na predlog starešine organa, organizacije i stručne službe, na vreme od 4 godine.
Sekretar gradske uprave i njegov zamenik, starešine organa, njihovi zamenici i pomoćnici, kao i zaposleni u gradskoj upravi ne mogu raditi u drugom organu državne i lokalne uprave, drugoj organizaciji, odnosno kod drugog poslodavca, niti mogu obavljati samostalnu delatnost ličnim radom.
Izvršni odbor Skupštine grada može dati saglasnost licima iz stava 1 ovog člana sa naučnim zvanjem da rade u stručnim i naučno-obrazovnim ustanovama, pod uslovom da se time ne dovodi u pitanje rad gradske uprave.
IV ODNOSI GRADSKE UPRAVE
1. Odnos prema Skupštini grada i Izvršnom odboru
Odnos gradske uprave prema Skupštini grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada.
Gradska uprava je obavezna da Skupštinu grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad Skupštine.
Odnos gradske uprave prema Izvršnom odboru zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.
Izvršni odbor u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada može gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.
Kada u vršenju nadzora nad radom gradske uprave utvrdi da akta organa i organizacija nisu u skladu sa zakonom, odnosno odlukom Skupštine grada, Izvršni odbor ukida takva akta sa nalogom da se donese novi akt koji će biti u skladu sa zakonom.
Ukoliko organ ili organizacija ne postupi po nalogu i ne donese novi akt, Izvršni odbor može pokrenuti pitanje odgovornosti starešine organa i radnika koji je neposredno radio na donošenju akta.
2. Odnos prema organima opštinske uprave
Gradska i opštinska uprava sarađuju na ostvarivanju poslova grada i gradske opštine utvrđenim Statutom grada i aktima gradske opštine.
Gradska uprava dužna je da pruža stručnu pomoć odgovarajućim organima opštinske uprave.
Gradska uprava dužna je da razmatra inicijative, mišljenja i predloge organa opštinske uprave.
Ako gradska uprava ne prihvata inicijativu, mišljenje i predlog organa opštinske uprave dužna je da da razloge zbog kojih to nije prihvaćeno.
3. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama
Organi, organizacije i stručne službe dužni su da građanima omoguće nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daju im potrebne podatke i obaveštenja i uputstva, pružaju odgovarajuću pravnu pomoć i da pri tom sarađuju sa građanima, poštuju dostojanstvo ličnosti i čuvaju ugled gradske uprave.
Organi, organizacije i stručne službe su dužni da razmatraju predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, da postupaju po njima i o tome obaveštavaju građane.
Građani imaju pravo na naknadu troškova kada se uredno odazovu na poziv organa, a službena radnja zbog koje su pozvani nije obavljena krivicom organa, kao i kad u toku radnog vremena, određenog za prijem stranaka, krivicom zaposlenog radnika nisu obavili poslove radi kojih su došli.
Naknada troškova isplaćuje se na teret sredstava za finansiranje gradske uprave.
Ako službena radnja nije obavljena usled propusta zaposlenog radnika, organ, organizacija i stručna služba imaju pravo obeštećenja prema tom radniku u visini isplaćenih troškova, u skladu sa propisima o naknadi štete.
Odredbe ove odluke o odnosima organa prema građanima primenjuju se na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa grada.
4. Međusobni odnosi organa, organizacija i stručnih službi
Međusobni odnosi organa, organizacija i stručnih službi zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.
Organi, organizacije i stručne službe dužni su da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.
V JAVNOST RADA
Gradska uprava obezbeđuje javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija, održavanjem stalnih konferencija za štampu, organizovanjem dežurnih službi za žalbe, primedbe i sugestije građana i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom poslova, rasporedom radnog vremena i drugim promenama.
Sekretar gradske uprave daje informacije o radu gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a može ovlastiti i drugo lice u organu da to čini u ime organa.
VI AKTA GRADSKE UPRAVE
Gradska uprava donosi pravilnik, uputstvo i rešenje.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih propisa grada.
Uputstvom se bliže propisuje način rada i vršenje određenih poslova u skladu sa odlukom i drugim propisom grada.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim upravnim i drugim stvarima u skladu sa zakonom i drugim propisima.
VII RADNO VREME U GRADSKOJ UPRAVI
Puno radno vreme u gradskoj upravi iznosi 40 časova u sedmici.
Radna sedmica traje pet radnih dana.
Raspored radnog vremena u gradskoj upravi posebnim aktom utvrđuje Izvršni odbor.
VIII REŠAVANJE SUKOBA NADLEŽNOSTI
Izvršni odbor Skupštine grada rešava sukob nadležnosti između gradske uprave i preduzeća, ustanove i dr. organizacija, koje na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinačnim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.
Sekretar gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organa gradske uprave.
IX ODLUČIVANJE PO ŽALBI
Po žalbi protiv prvostepenih akata gradske uprave donetih iz okvira nadležnosti grada rešava Izvršni odbor Skupštine grada.
Drugostepeni postupak za potrebe Izvršnog odbora vodi i izrađuje nacrte upravnih akata organ gradske uprave određen odlukom, odnosno drugim propisom grada.
Organ iz prethodnog stava je dužan da sprovede postupak i pripremi nacrt rešenja pre isteka zakonskog roka za odlučivanje.
Rešenje doneto u drugostepenom postupku potpisuje predsednik Izvršnog odbora ili član koga ovlasti predsednik.
X IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA
O izuzeću starešine organa i njegovog zamenika, kao i službenog lica u gradskoj upravi odlučuje sekretar gradske uprave.
O izuzeću sekretara gradske uprave odlučuje Izvršni odbor Skupštine grada.
XI RADNI ODNOSI RADNIKA U GRADSKIM ORGANIMA
1. Prijem u radni odnos
O pravima i obavezama starešine organa i zamenika odlučuje Izvršni odbor Skupštine grada.
O pravima, obavezama i odgovornostima pomoćnika starešine organa i zaposlenih u Gradskoj upravi, odlučuje sekretar Gradske uprave, na predlog starešine organa.
Zaposleni u gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno u skladu sa zakonom.
U radni odnos u organ, organizaciju i stručnu službu može biti primljeno lice, koje pored opštih uslova utvrđenih u zakonu, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti, utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.
Odluku o izboru radnika između kandidata prijavljenih na oglas donosi sekretar gradske uprave.
U gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktični rad, primati pripravnici pod uslovima utvrđenim u zakonu.
Aktom o sistematizaciji radnih mesta utvrđuje se broj pripravnika.
Pripravnici se mogu primati u svojstvu zaposlenih na određeno vreme i radi stručnog osposobljavanja u svojstvu volontera.
2. Raspoređivanje zaposlenih lica
Zaposleni u gradskoj upravi mogu se u toku rada rasporediti na drugo radno mesto u istom ili drugom organu, uputiti u drugi organ bez njegove saglasnosti zbog povećanog obima poslova, dok traju razlozi za upućivanje, a najduže godinu dana, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
3. Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih
Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u gradskoj upravi utvrđuju se aktom Izvršnog odbora.
U skladu sa aktom iz stava 1 ovog člana i aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, sekretar Gradske uprave utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u organu.
4. Odgovornost zaposlenih u gradskoj upravi
Zaposleni u gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno.
Disciplinska i materijalna odgovornost zaposlenih u gradskoj upravi utvrđuje se aktom Izvršnog odbora u skladu sa zakonom.
5. Prestanak radnog odnosa
Radni odnos zaposlenih u gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.
Zaposleni u Gradskoj upravi, u vršenju određenih poslova imaju pravo na službenu, zaštitnu i radnu odeću i obuću, u skladu sa aktom koji donosi Izvršni odbor, na predlog sekretara Gradske uprave.
XII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE
Sredstva za finansiranje poslova gradske uprave čine:
1. sredstva za isplatu zarada zaposlenih;
2. sredstva za materijalne troškove;
3. sredstva za posebne namene;
4. sredstva za nabavku i održavanje opreme;
5. sredstva za regresiranje godišnjih odmora i druge posebne naknade i solidarne pomoći.
Organi, organizacije i stručne službe mogu ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njihovog delokruga.
Visinu naknade i namenu prihoda iz st. 1 ovog člana, utvrđuje Skupština grada, posebnom odlukom.
Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1 ovog člana unose se u budžet grada Beograda.
Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1 ovog člana raspoređuju se u budžetu grada na osnovu posebnog predračuna koji utvrđuje sekretar gradske uprave.
Sredstva ostvarena od delatnosti mogu se namenski upotrebiti za opremu, investicije i poboljšanje uslova rada zaposlenih.
Sredstva za isplatu zarada zaposlenih obezbeđuju se za:
- zarade zaposlenih;
- naknade za neraspoređene starešine organa i radnike za čijim je radom prestala potreba.
Raspored sredstava za zarade zaposlenih vrši se finansijskim planom, a konačni raspored završnim računom.
Finansijski plan i završni račun donosi sekretar gradske uprave na predlog direktora Službe za opšte poslove.
Sredstva za materijalne troškove obezbeđuju se za:
- nabavku potrošnog materijala, sitnog inventara, ogreva, osvetljenja, zakupa i održavanja poslovnih prostorija, poštanskih usluga;
- nabavku stručnih publikacija, literature i štampane materijale;
- osiguranje i održavanje sredstava opreme;
- putne i druge troškove koji čine lična primanja zaposlenih i druge troškove potrebne za obavljanje poslova gradske uprave.
Raspored sredstava iz stava 1 ovog člana vrši se na osnovu predračuna koji donosi sekretar gradske uprave na predlog direktora Službe za opšte poslove.
Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:
- određene potrebe gradske uprave u vezi sa poslovima koje vrši (naknade svedocima, troškovi postupka i dr.);
- otpremninu zaposlenih prilikom odlaska u penziju;
- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih;
- modernizaciju rada i ostale potrebe.
Raspored sredstava za posebne namene vrši se na osnovu predračuna koji donosi sekretar gradske uprave na predlog direktora Službe za opšte poslove.
Sredstva opreme čine inventar i druge potrebne stvari koje gradskoj upravi služe za njihove potrebe, a čiji je vek trajanja duži od jedne godine, ako nije drugačije propisima određeno.
Raspored sredstava opreme vrši se na osnovu predračuna koji donosi sekretar gradske uprave na predlog direktora Službe za opšte poslove.
Raspored sredstava za regresiranje godišnjih odmora i druge posebne naknade i solidarne pomoći vrši se na osnovu predračuna koji donosi sekretar gradske uprave na predlog direktora Službe za opšte poslove.
Cene ugostiteljskih usluga za potrebe Skupštine grada, Izvršnog odbora Skupštine grada i zaposlenih u Gradskoj upravi, koje vrši Služba za opšte poslove Gradske uprave, utvrđuju se cenovnikom te Službe na osnovu kalkulacije stvarnih troškova repromaterijala za svaki pojedinačni proizvod.
Saglasnost na cenovnik iz stava 1 ovog člana daje Izvršni odbor.
Iznos naknade za ugostiteljske usluge koje Služba za opšte poslove vrši za treća lica, namena i način korišćenja tih sredstava utvrđuje se odlukom Skupštine grada Beograda.
XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Dana 1. aprila 1992. godine, kao dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92) trebalo je da nastave da rade kao sekretarijati i uprava, sa delokrugom utvrđenim tom odlukom:
1. Gradski sekretarijat za finansije kao Sekretarijat za finansije,
2. Gradski sekretarijat za urbanizam kao Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove,
3. Gradski sekretarijat za komunalne, građevinske i stambene poslove kao Sekretarijat za komunalne i stambene poslove,
4. Gradski sekretarijat za saobraćaj kao Sekretarijat za saobraćaj,
5. Gradski sekretarijat za zaštitu životne sredine kao Sekretarijat za zaštitu životne sredine,
6. Gradski sekretarijat za privredu kao Sekretarijat za privredu,
7. Gradski sekretarijat za kulturu i fizičku kulturu kao Sekretarijat za kulturu,
8. Gradski sekretarijat za obrazovanje kao Gradski sekretarijat za obrazovanje, fizičku kulturu i omladinu,
9. Gradski sekretarijat za zdravstvo i Gradski sekretarijat za rad i socijalnu politiku kao Sekretarijat za zdravstvo, socijalnu i dečju zaštitu,
10. Gradski sekretarijat za pravosuđe, propise i upravu kao Sekretarijat za upravu, propise i pravosuđe, i
11. Gradska uprava za boračka i invalidska pitanja kao Uprava za boračku i invalidsku zaštitu.
Dana 1. aprila 1992. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92) trebalo je da počne sa radom Sekretarijat za inspekcijske poslove sa delokrugom utvrđenim tom odlukom.
Dana 1. aprila 1992. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92) trebalo je da nastave sa radom kao organizacije, sa delokrugom utvrđenim tom odlukom i to:
1. Gradski zavod za planiranje kao Zavod za planiranje,
2. Gradski zavod za statistiku i informatiku kao Zavod za informatiku i statistiku i
3. Gradski geodetski zavod kao Geodetski zavod.
Dana 1. aprila 1992. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92) trebalo je da počne sa radom Zavod za zaštitu spomenika kulture, sa delokrugom utvrđenim tom odlukom.
Dana 1. aprila 1992. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda, br. 5/92) trebalo je da nastave sa radom, sa delokrugom utvrđenim tom odlukom, stručne službe i to:
1. Sekretarijat za skupštinske poslove i Sekretarijat za informisanje, međugradsku saradnju i protokol kao Sekretarijat za skupštinske poslove, informisanje, međugradsku saradnju i protokol,
2. Zajednička služba za opšte poslove kao Služba za opšte poslove,
3. Zajednička služba za finansijsko-računovodstvene poslove kao Služba za finansijsko-računovodstvene poslove.
Organi, organizacije i službe iz člana 69 do 73 Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92) trebalo je da preuzmu poslove, nezavršene predmete, službene knjige i evidencije od gradskih organa uprave, gradskih upravnih organizacija i stručnih službi Skupštine grada i odgovarajućih organa gradskih opština, do 16. maja 1992. godine kao dana isteka roka od 45 dana od dana stupanja na snagu te odluke.
Organi, organizacije i službe trebalo je da preuzmu sve radnike koji su radili na odgovarajućim poslovima.
Dana 1. aprila 1992. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92) gradski sekretari, direktor Gradske uprave za boračka i invalidska pitanja, direktori gradskih zavoda i stručnih službi i sekretar Sekretarijata za skupštinske poslove, trebalo je da nastave sa radom do imenovanja sekretara, direktora Uprave za boračku i invalidsku zaštitu, direktora zavoda i stručnih službi i sekretara Sekretarijata za skupštinske poslove, informisanje, međugradsku saradnju i protokol, po konstituisanju nove Skupštine i to:
1. Gradski sekretar za finansije, kao sekretar Sekretarijata za finansije;
2. Gradski sekretar za urbanizam, kao sekretar Sekretarijata za urbanizam i građevinske poslove;
3. Gradski sekretar za komunalne, građevinske i stambene poslove, kao sekretar Sekretarijata za komunalne i stambene poslove;
4. Gradski sekretar za saobraćaj, kao sekretar Sekretarijata za saobraćaj;
5. Gradski sekretar za zaštitu životne sredine, kao sekretar Sekretarijata za zaštitu životne sredine;
6. Gradski sekretar za privredu, kao sekretar Sekretarijata za privredu;
7. Gradski sekretar za kulturu i fizičku kulturu, kao sekretar Sekretarijata za kulturu;
8. Zamenik gradskog sekretara za obrazovanje kao v.d. sekretara Sekretarijata za obrazovanje, fizičku kulturu i omladinu;
9. Gradski sekretar za zdravstvo, kao sekretar Sekretarijata za zdravstvo, socijalnu i dečju zaštitu;
10. Gradski sekretar za pravosuđe, propise i upravu, kao sekretar Sekretarijata za upravu, propise i pravosuđe;
11. Direktor Gradske uprave za boračka i invalidska pitanja, kao direktor Uprave za boračku i invalidsku zaštitu;
12. Zamenik direktora Gradskog zavoda za planiranje, kao v.d. direktora Zavoda za planiranje;
13. Direktor Gradskog zavoda za statistiku i informatiku, kao direktor Zavoda za informatiku i statistiku;
14. Direktor Gradskog geodetskog zavoda, kao direktor Geodetskog zavoda;
15. Zamenik direktora Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada, kao v.d. direktor Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada;
16. Sekretar Sekretarijata za skupštinske poslove, kao sekretar Sekretarijata za skupštinske poslove, informisanje, međugradsku saradnju i protokol;
17. Direktor Zajedničke službe za opšte poslove, kao direktor Službe za opšte poslove;
18. Direktor Zajedničke službe za finansijsko-računovodstvene poslove, kao direktor Službe za finansijsko-računovodstvene poslove.
Dana 1. aprila 1992. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92) zamenici gradskih sekretara, direktora zavoda i stručnih službi koji su trebali da nastave sa radom u skladu sa članom 75. Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92), trebalo je da nastave sa radom kao zamenici odgovarajućih sekretara sekretarijata, direktora zavoda i stručnih službi, do imenovanja sekretara i direktora po konstituisanju nove Skupštine.
Od dana 1. aprila 1992. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92) a do imenovanja sekretara Sekretarijata za inspekcijske poslove, tu funkciju trebalo je da vrši član Izvršnog saveta koga je, na predlog predsednika Izvršnog saveta, trebalo da imenuje Skupština grada.
Dana 1. aprila 1992. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92) glavni inspektori koji rukovode inspektoratima, direktori organa u sastavu i pomoćnici trebalo je da nastave sa obavljanjem istih poslova na kojima su radili do isteka mandata, odnosno do postavljanja u skladu sa novim aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Inspektori koji su radili na inspekcijskim poslovima trebalo je da nastave sa radom na istim poslovima do donošenja zakona i drugih propisa o njihovom radu.
Dana 1. aprila 1992. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92) trebalo je da nastavi sa radom Služba gradskog fonda zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja po tada važećim propisima do konstituisanja Zavoda za zdravstveno osiguranje, u skladu sa zakonom.
Dana 1. aprila 1992. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92), Službe za opšte poslove i Služba za finansijsko-računovodstvene poslove trebalo je da nastave da vrše određene poslove za potrebe Gradskog fonda zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja do konstituisanja Zavoda za zdravstveno osiguranje, u skladu sa zakonom.
Dana 1. aprila 1992. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92) prestala je sa radom Jedinstvena radna zajednica i njeni organi.
Prava i obaveze Jedinstvene radne zajednice trebalo je da preuzme Sekretarijat za finansije.
Organi, organizacije i stručne službe u obavljanju poslova gradske uprave bili su dužni da primenjuju postojeće propise o kancelarijskom poslovanju, do donošenja odgovarajućeg akta Izvršnog odbora kojim je trebalo da bude uređeno kancelarijsko poslovanje u gradskoj upravi.
Prava i obaveze prema gradskoj upravi koje vrši Izvršni odbor, do konstituisanja nove Skupštine grada i Izvršnog odbora, trebalo je da vrši Izvršni savet Skupštine grada.
U vršenju prava i dužnosti u skladu sa odredbama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92), Izvršni savet je bio dužan da do 30. aprila 1992. godine donese akte iz čl. 33, 59 i 60 te odluke.
Sekretar gradske uprave trebalo je da donese nova akta o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta do 16. maja 1992. godine, kao dana isteka roka od 45 dana od dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92).
Raspoređivanje radnika na radna mesta trebalo je da izvrše starešine organa do 31. maja 1992. godine kao dana isteka roka od 15 dana od donošenja akta iz stava 1 ovog člana.
Radnici koji ostanu neraspoređeni trebalo je da ostvaruju prava po osnovu rada u organu u koji su preuzeti ili u drugom organu koji je bio dužan da odredi Izvršni savet.
Funkcioneri, rukovodeći i drugi zaposleni radnici koji ostanu neraspoređeni trebalo je da ostvaruju prava i obaveze u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Dana 1. aprila kao dana isteka roka od osam dana od dana objavljivanja Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92) prestala je da važi Odluka o funkcijama i organizaciji gradskih organa uprave, gradskih upravnih organizacija i stručnih službi Skupštine grada ("Službeni list grada Beograda", br. 7/86, 8/88 i 30/90).
Izuzetno od odredaba Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 18/92) do donošenja odgovarajućih zakona u pojedinim oblastima organi gradskih opština i grada trebalo je da nastave da obavljaju kao poverene poslove državne uprave koje su obavljali po do tada važećim propisima.
Sekretari sekretarijata, direktori zavoda, uprava, direkcija i stručnih službi, kao i njihovi zamenici trebalo je da nastave sa radom do imenovanja po konstituisanju nove skupštine grada.
Sekretar gradske uprave trebalo je da do 29. septembra 1992. godine, kao dana isteka roka od 10 dana od dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 18/92), donese akta o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Izvršni odbor Skupštine grada trebalo je da do 9. oktobra 1992. godine kao dana isteka roka od 10 dana po donošenju akta iz stava 2. ovog člana, postavi pomoćnike sekretara Gradske uprave i starešine organa.
Dana 22. maja 1993. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 11/93) nastavili su sa radom sa delokrugom poslova utvrđenim tom odlukom:
1. Sekretarijat za obrazovanje, fizičku kulturu i omladinu kao Sekretarijat za obrazovanje,
2. Sekretarijat za zdravstvo, socijalnu i dečju zaštitu kao Sekretarijat za zdravstvo.
Dana 22. maja 1993. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 11/93), otpočeli su sa radom sa delokrugom utvrđenim tom odlukom:
1. Sekretarijat za sport i omladinu,
2. Sekretarijat za socijalnu i dečju zaštitu.
Dana 22. maja 1993. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 11/93) Sekretarijat za sport i omladinu trebalo je da preuzme poslove, nezavršene predmete, službene evidencije i knjige, kao i druga akta od Sekretarijata za obrazovanje, fizičku kulturu i omladinu i potreban broj zaposlenih koji su radili na poslovima fizičke kulture i omladine.
Dana 22. maja 1993. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 11/93) Sekretarijat za socijalnu i dečju zaštitu trebalo je da preuzme poslove i nezavršene predmete, službene evidencije i druga akta od Sekretarijata za zdravstvo, socijalnu i dečju zaštitu i potreban broj zaposlenih koji su radili na poslovima dečije i socijalne zaštite.
Dana 22. maja 1993. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 11/93) pomoćnici sekretara u Sekretarijatu za obrazovanje, fizičku kulturu i omladinu trebalo je da nastave sa radom u Sekretarijatu za sport i omladinu do postavljenja, odnosno do raspoređivanja u skladu sa aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Izvršni odbor Skupštine grada trebalo je da do 30. maja 1993. godine kao dana isteka roka od 8 dana od dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 11/93) postavi starešine organa i njihove zamenike.
Sekretar gradske uprave trebalo je da donese akt o organizaciji i sistematizaciji za sekretarijate iz čl. 20. i 21. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 11/93) do 6. juna 1993. godine kao dana isteka roka od 15 dana od dana stupanja na snagu te odluke.
Dana 25. juna 1994. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 10/94) Sekretarijat za komunalne, stambene i građevinske poslove trebalo je da nastavi sa radom kao Sekretarijat za komunalne i stambene poslove, sa delokrugom poslova utvrđenim tom odlukom.
Dana 25. juna 1994. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 10/94) trebalo je da počne sa radom Sekretarijat za imovinsko-pravne i građevinske poslove sa delokrugom poslova utvrđenim tom odlukom.
Sekretarijat za imovinsko-pravne i građevinske poslove dana 25. juna 1994. godine, kao dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 10/94) trebalo je da preuzme od Sekretarijata za finansije i Sekretarijata za komunalne, građevinske i stambene poslove nezavršene predmete, službene evidencije i knjige, arhivsku građu i drugi registraturski materijal i opremu, koji su se odnosili na imovinsko-pravne, građevinske i inspekcijske poslove.
Sekretarijat je trebalo da preuzme postavljene i zaposlene radnike koji su na dan stupanja na snagu te odluke radili na imovinsko-pravnim, građevinskim i inspekcijskim poslovima.
Sekretarijat za imovinsko-pravne i građevinske poslove trebalo je da do 25. oktobra 1994. godine, kao dana isteka roka od 4 meseca od dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 10/94), preuzme nezavršene predmete, službene evidencije, arhivsku građu i opremu od nadležnih opštinskih uprava u gradu, koji se odnose na imovinsko-pravne poslove u odnosu na dodelu gradskog građevinskog zemljišta, poslove izdavanja odobrenja za građenje, obezbeđenje tehničkog pregleda i izdavanja upotrebne dozvole, poslove bespravne gradnje i inspekcijskog nadzora, kao i potreban broj zaposlenih iz organa opštinskih uprava koji su na dan 25. juna kao dana stupanja na snagu te odluke obavljali poslove koje je bio dužan da preuzme Sekretarijat.
Dana 25. juna 1994. godine, kao dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 10/94) trebalo je da počne sa radom Urbanistički zavod sa delokrugom utvrđenim tom odlukom.
Izvršni odbor Skupštine grada trebalo je da postavi direktora Urbanističkog zavoda do 10. jula 1994. godine kao dana isteka roka od 15 dana od dana stupanja na snagu te odluke.
Sekretar Skupštine grada trebalo je da donese opšti akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Urbanističkog zavoda do 25. jula 1994. godine kao dana isteka roka od 30 dana od dana stupanja na snagu te odluke.
Urbanistički zavod trebalo je da do 31. avgusta 1994. godine preuzme nezavršene predmete, službene evidencije, knjige, arhivsku građu i drugi registraturski materijal i opremu Zavoda za planiranje.
Zavod za planiranje prestao je sa radom 1.9.1994. godine.
Direktor Urbanističkog zavoda trebalo je da u skladu sa opštim aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta raspiše oglas za popunu potrebnog broja radnih mesta odmah po donošenju akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Postavljanje i izbor radnika trebalo je da bude izvršeno u skladu sa opštim aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta do 31. avgusta 1994. godine.
Izvršni odbor Skupštine grada trebalo je da do 3. jula 1994. godine kao dana isteka roka od 8 dana od dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 10/94) postavi sekretara Sekretarijata za imovinsko-pravne i građevinske poslove.
Sekretar Sekretarijata za komunalne, građevinske i stambene poslove trebalo je da nastavi da obavlja poslove kao sekretar Sekretarijata za komunalne i stambene poslove.
Sekretar Skupštine grada trebalo je da do 3. jula 1994. godine kao dana isteka roka od 8 dana od dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 10/94) donese opšte akte o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Sekretarijata za komunalne i stambene poslove, Sekretarijata za finansije i Sekretarijata za imovinsko-pravne i građevinske poslove.
Dana 17. decembra 1994. godine kao dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 21/94) trebalo je da počne sa radom Kabinet sa delokrugom poslova utvrđenim tom odlukom.
Kabinet je trebalo da do 1. januara 1995. godine kao dana isteka roka od 15 dana od dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 21/94) preuzme od Sekretarijata za informisanje, međugradsku saradnju i protokol predmete, službene evidencije, knjige, arhivsku građu i drugi registraturski materijal kao i potreban broj zaposlenih i postavljenih koji su na dan 17. decembra 1994. godine kao dan stupanja na snagu te odluke radili na poslovima protokola i međugradske saradnje.
Izvršni odbor Skupštine grada Beograda trebalo je da do 1. januara 1995. godine kao dana isteka roka od 15 dana od stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 21/94) postavi šefa Kabineta.
Sekretar Skupštine grada Beograda trebalo je da do 15. januara 1995. godine kao dana isteka roka od 30 dana od dana stupanja na snagu te odluke donese pravilnike o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Sekretarijata za informisanje i Kabineta.
Izvršni odbor Skupštine grada trebalo je da do 22. januara 1995. godine kao dana isteka roka od 15 dana od dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 23/94) postavi direktora Uprave za imovinsko-pravne poslove i direktora Direkcije za puteve.
Sekretar Skupštine grada Beograda trebalo je da do 6. februara 1995. godine kao dana isteka roka od 30 dana od dana stupanja na snagu te odluke donese pravilnike o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta za: Sekretarijat za upravu, Sekretarijat za saobraćaj i Sekretarijat za imovinsko-pravne i građevinske poslove.
Samostalni članovi
Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi
("Sl. list grada Beograda", br. 10/97)
Član 4
Danom stupanja na snagu ove odluke počinju sa radom, Kabinet predsednika Skupštine grada i Kabinet predsednika Izvršnog odbora.
Član 5
Sekretar Gradske uprave doneće u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi - Kabinet predsednika Skupštine grada Beograda i Kabinet predsednika Izvršnog odbora.
Član 6
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni članovi
Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi
("Sl. list grada Beograda", br. 7/98)
Član 19
Služba za opšte poslove, preuzeće od Ugostiteljske jedinice pri Skupštini grada, sve zaposlene na neodređeno vreme na dan stupanja na snagu ove odluke, osim zaposlenih na finansijsko-računovodstvenim poslovima, kao i opremu sredstava za rad i druga sredstva, službene evidencije, prava, obaveze i potraživanja u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 20
Služba za finansijsko-računovodstvene poslove preuzeće od Ugostiteljske jedinice pri Skupštini grada sve zaposlene na neodređeno vreme na dan stupanja na snagu ove odluke koji rade na finansijsko-računovodstvenim poslovima, kao i službene evidencije i knjige, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 21
Izvršni odbor Skupštine grada doneće posebno uputstvo o pružanju ugostiteljskih usluga, u skladu sa ovom odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 22
Sekretar Gradske uprave, doneće u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi - Službi za opšte poslove u Službi za finansijsko-računovodstvene poslove.
Član 23
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni članovi
Odluke o izmeni i dopuni Odluke o gradskoj upravi
("Sl. list grada Beograda", br. 22/2001)
Član 5
Danom stupanja na snagu ove odluke nastavljaju sa radom sa poslovima utvrđenim ovom odlukom:
- Sekretarijat za privredu koji preuzima poslove, nezavršene predmete, službene knjige, evidencije, kao i druga akta i sve zaposlene radnike koji su radili na poslovima auto-taksi prevoza od Sekretarijata za saobraćaj,
- Sekretarijat za upravu koji preuzima poslove, nezavršene predmete, službene knjige i evidencije, kao i druga akta i sve zaposlene radnike koji su radili na poslovima organizacije rada pisarnica od Službe za opšte poslove.
Član 6
Sekretar gradske uprave, na predlog starešine organa i stručne službe, doneće akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Sekretarijatu za saobraćaj, Sekretarijatu za privredu, Sekretarijatu za upravu i Službi za opšte poslove, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 7
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni članovi
Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi
("Sl. list grada Beograda", br. 21/2002)
Član 2
Sekretar Gradske uprave će, na predlog starešine organa, doneti akt o organizaciji i sistematizaciji Sekretarijata za finansije u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 3
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni članovi
Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi
("Sl. list grada Beograda", br. 27/2002)
Član 2
Sekretar Gradske uprave, na predlog sekretara Sekretarijata za saobraćaj, doneće akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Sekretarijatu za saobraćaj, Direkciji za puteve i Direkciji za javni prevoz, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 3
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni članovi
Odluke o izmeni i dopuni Odluke o gradskoj upravi
("Sl. list grada Beograda", br. 10/2003)
Član 4
Sekretar Gradske uprave, na predlog sekretara Sekretarijata za komunalne i stambene poslove doneće akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Sekretarijatu za komunalne i stambene poslove, Upravi za vode u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 5
Sekretar Gradske uprave doneće akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 6
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni članovi
Odluke o izmeni i dopuni Odluke o gradskoj upravi
("Sl. list grada Beograda", br. 15/2003)
Član 4
Danom stupanja na snagu ove odluke Sekretarijat za urbanizam nastavlja sa radom kao Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, sa delokrugom poslova utvrđenim ovom odlukom.
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove danom stupanja na snagu ove odluke preuzima od Sekretarijata za imovinsko-pravne i građevinske poslove nezavršene predmete, službene evidencije i knjige, arhivsku građu i drugi registraturski materijal i opremu, koji se odnose na građevinske poslove (izdavanje građevinske i upotrebne dozvole za objekte infrastrukture, stambene i poslovne objekte i izdavanje građevinske i upotrebne dozvole na osnovu Zakona o posebnim uslovima za izdavanje građevinske, odnosno upotrebne dozvole za određene objekte).
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove preuzima zaposlene radnike koji su na dan stupanja na snagu ove odluke radili na građevinskim poslovima iz stava 2 ovog člana.
Član 5
Danom stupanja na snagu ove odluke Sekretarijat za imovinsko--pravne i građevinske poslove nastavlja sa radom kao Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju, sa delokrugom poslova utvrđenim ovom odlukom.
Član 6
Sekretar Gradske uprave, na predlog starešine organa, doneće akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove i Sekretarijatu za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 7
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
*Odlukom Ustavnog suda Republike Srbije IU broj 8/98 ("Sl. list grada Beograda", br. 9/98) utvrđeno je da Odluka o izmeni i dopuni Odluke o gradskoj upravi ("Sl. list grada Beograda", br. 13/97) nije u saglasnosti sa zakonom.