UPUTSTVO
O OBRAZOVANJU ODBORA ZA UPRAVLJANJE PROGRAMOM REFORME MINISTARSTVA UNUTRAŠNJIH POSLOVA

("Sl. glasnik RS", br. 62/2003 i 65/2003)

I

U cilju:

1. završetka procesa izrade Dokumenta vizije reforme Ministarstva unutrašnjih poslova, koji je Vlada Republike Srbije prihvatila u okviru razmatranja Informacije o reformi MUP RS, Zaključkom 05 broj 020-5906/2002 od 11. aprila 2002. godine;

2. izrade dugoročne strategije reforme Ministarstva unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: Ministarstvo), uključujući definisanje okvira za reformu;

3. izrade višegodišnjeg kataloga projekata i višegodišnjeg programa za reformu zakona, i

4. obezbeđivanja realizacije projekata za proces reforme Ministarstva.

II

Obrazuje se Odbor za upravljanje programom reforme Ministarstva (u daljem tekstu: Odbor), u sledećem sastavu:

 1. ministar unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: ministar) - predsedavajući Odbora,

 2. rukovodilac radne grupe za Kabinet ministra,

 3. rukovodilac radne grupe za Operativni centar,

 4. rukovodilac radne grupe za kontrolu i nadzor,

 5. rukovodilac radne grupe za policiju,

 6. rukovodilac radne grupe za borbu protiv organizovanog kriminala,

 7. rukovodilac radne grupe za specijalne jedinice,

 8. rukovodilac radne grupe za državnu granicu i strance,

 9. rukovodilac radne grupe za vanredne situacije,

10. rukovodilac radne grupe za upravne poslove,

11. rukovodilac radne grupe za kadrovska pitanja i obrazovanje,

12. rukovodilac radne grupe za informacione i telekomunikacione sisteme i tehnologije,

13. rukovodilac radne grupe za finansijsko-administrativne poslove i tehničku podršku,

14. rukovodilac radne grupe za analitiku,

15. rukovodilac radne grupe za Helikoptersku jedinicu,

16. predstavnik Narodne skupštine (iz Odbora za odbranu i bezbednost),

17. predstavnik pravosuđa,

18. savetnik za međunarodnu saradnju, reformu i saradnju sa donatorima,

19. predstavnik Saveta za državnu upravu,

20. predstavnik kancelarije Saveta Evrope u Srbiji i Crnoj Gori,

21. predstavnik misije OEBS-a u Srbiji i Crnoj Gori,

22. nezavisni član Odbora,

23. nezavisni član Odbora.

U radu Odbora učestvuju i:

- predstavnik Programa Evropske agencije za rekonstrukciju, i

- predstavnik Programa za razvoj Ujedinjenih nacija.

Personalni sastav Odbora utvrđuje se rešenjem ministra.

III

Zadaci Odbora su:

1. da usvoji načela za upravljanje projektima za reformu Ministarstva koje izrade radne grupe iz odeljka II ovog uputstva, odnosno drugim projektima za koje su obezbeđene donacije (u daljem tekstu: Projekti za reformu Ministarstva),

2. da predlaže ministru donošenje odluka o usvajanju projekata za reformu Ministarstva,

3. da predlaže ministru sastav radnih grupa iz odeljka II ovog uputstva,

4. da kontinuirano nadgleda rad radnih grupa na izradi delova Dokumenta vizije i izradi konačni Dokument vizije za reformu Ministarstva, što uključuje i izradu organograma Ministarstva,

5. da nadgleda i koordinira proces strategijskog planiranja i daje opšte smernice radnim grupama u cilju formulisanja strategijskog plana i ciljeva za svaku ključnu oblast rada,

6. da daje smernice za koordinaciju donatora,

7. da pregleda materijale radnih grupa i obezbeđuje usklađenost rezultata sa ciljevima i ambicijom definisanim u prvom poglavlju Dokumenta vizije,

8. da utvrđuje strategijski plan za svaku ključnu oblast rada kako je definisano u prvom poglavlju Dokumenta vizije, sve do nivoa projekata,

9. da nadgleda realizaciju Dokumenta vizije za reformu Ministarstva do potpune realizacije,

10. da donosi neophodne odluke koje se odnose na razvoj procesa strategijskog planiranja i radna tela za podršku Odboru,

11. da razmenjuje informacije sa međunarodnim partnerima u procesu strategijskog planiranja.

IV

Program za reformu Ministarstva imaće sledeću strukturu i realizovaće se na sledeći način:

1. radna tela za upravljanje i podršku Programu za reformu Ministarstva su:

1) Odbor,

2) Koordinacioni tim za projekte u Ministarstvu,

3) Grupa za podršku donatora,

4) Sekretarijat za koordinaciju donatora, i

5) Sekretarijat Odbora;

2. način realizovanja:

1) Odbor će rukovoditi projektima u saglasnosti sa principima određenim od strane Ministarstva u pogledu strukture, rukovođenja i koordinacije projekata;

2) ministar rukovodi izvršnim elementima u okviru Ministarstva (ključne oblasti rada). Svaki element ima odgovornog rukovodioca i upravljačku grupu;

3) Odbor donosi odluke u formi predloga ministru. Pored odluka koje donosi u skladu sa odeljkom III ovog uputstva, Odbor odlučuje o započinjanju projekata i inicijativama za izmenu, odnosno donošenje odgovarajućih propisa;

4) projektima koji se odnose samo na jednu ključnu oblast rada (KOR) rukovode rukovodioci ovih ključnih oblasti rada u saradnji sa donatorom projekta;

5) projekti koji se odnose na više od jedne ključne oblasti rada (KOR), biće koordinirani od strane Koordinacionog tima za projekte u Ministarstvu, koji se sastoji od nadležnih funkcionera Ministarstva, rukovodilaca ključnih oblasti rada i donatora. U zavisnosti od zahteva donatora, može da se obrazuje i više koordinacionih timova za projekte u Ministarstvu;

6) Koordinacioni tim za projekte u Ministarstvu će imati sekretarijat, koji će obezbeđivati tehničku podršku u saradnji sa odborom donatora u Ministarstvu, kao i izveštavanje u vezi sa projektom. Sekretarijat može da pruža podršku i većem broju koordinacionih timova za projekte;

7) Sekretarijat za koordinaciju donatora će pre svakog sastanka Odbora dostaviti izveštaj o napredovanju svakog projekta;

8) ukoliko donator želi da ima poseban račun, takvi računi mogu biti upravljani od strane Sekretarijata za koordinaciju donatora ili posebnog sekretarijata, u kom slučaju sve troškove snosi sam donator;

9) u cilju obezbeđivanja transparentnosti za donatore osniva se Grupa za podršku donatora. Putem ove grupe postojeći i potencijalni donatori se mogu sastati sa Koordinacionim timom za projekte u Ministarstvu. Grupa za podršku donatora se sastaje svaka tri meseca. Na ovim sastancima biće iznet status projekta od strane sekretarijata iz podtačke 8) ovog stava, kao i predstavljanje novih predloga za projekte. Svi razgovori i pregovori između Ministarstva i stranih partnera u pogledu projekata za reformu Ministarstva, obavljaju se u okviru Grupe za podršku donatora;

10) sporazumi u vezi sa projektima prave se između Ministarstva (od strane ministra), uključujući i rukovodioce ključnih oblasti rada i donatora;

11) sve donacije za realizaciju projekata za reformu Ministarstva realizovaće se u skladu sa Zakonom o donacijama i humanitarnoj pomoći ("Službeni list SRJ", br. 53/2001, 61/2001 i 36/2002);

12) personalni sastav radnih tela za podršku Programu za reformu Ministarstva utvrđuje se rešenjem ministra.

V

Ovo uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".