PRAVILNIK
O PRIVREMENIM PRAVILIMA GRAĐENJA STANICA ZA SNABDEVANJE TEČNIM GORIVOM

("Sl. list grada Beograda", br. 16/2003)

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se privremena pravila građenja, dogradnje, rekonstrukcije i adaptacije stanica za snabdevanje tečnim gorivom (u daljem tekstu: SSTG), dok se ne donese urbanistički plan, na osnovu kog se može izdati izvod iz plana, a radi dobijanja odobrenja za izgradnju.

Član 2

Opšta pravila urbanističke regulacije, u smislu ovog pravilnika, predstavljaju skup međusobno zavisnih elemenata za obrazovanje i utvrđivanje regulacione i građevinske linije, međusobnog položaja, visine i spoljnog izgleda objekta, kao i drugih pravila za formiranje akta o urbanističkim uslovima i davanja odobrenja za izgradnju koja se primenjuju i kada važeći prostorni ili urbanistički plan ne sadrži te elemente.

Član 3

Ako urbanistički ili prostorni plan nije donet, ili ako prostorni, odnosno urbanistički plan nema dovoljno elemenata za sprovođenje regulacije u skladu sa opštim pravilima utvrđenim ovim pravilnikom, aktom o urbanističkim uslovima mogu se utvrditi pravila za SSTG.

Član 4

Privremena pravila za SSTG sadrže grafički i tekstualni deo.

Grafičkim delom privremenih pravila prikazane su:

- zone privremenih pravila izgradnje,

- raspored lokacija SSTG.

Član 5

U okviru granice obuhvata privremenih pravila izgradnje su delovi teritorije 11 gradskih opština, i to: Stari grad, Vračar, Voždovac, Zvezdara, Savski venac, Palilula, Čukarica, Rakovica, Zemun, Novi Beograd i Grocka.

Popis katastarskih parcela i precizne granice pojedinačnih lokacija biće utvrđeni odgovarajućim planskim aktom.

Član 6

Teritorija obuhvaćena privremenim pravilima izgradnje, podeljena je na sledeće zone:

- "Krug dvojke" (K2), predstavlja zonu užeg centra grada, definisanog trasom linije tramvaja br. 2;

- Centralna zona, predstavlja centralnu zonu Beograda, staro jezgro Zemuna, buduću centralnu zonu Novog Beograda i zonu od Autoputa do Pančevačkog mosta;

- Zona kontinualno izgrađenog područja (KIP);

- Periferna zona, predstavlja prostor između KIP-a i granice GUP-a.

SSTG se prema mikrolokaciji u gradu i dometu opsluživanja, svrstavaju u pet kategorija:

1. naseljske, koje se nalaze unutar izgrađenog tkiva na sekundarnoj ili lokalnoj uličnoj mreži;

2. gradske, koje zbog svoje lokacije u gradu i saobraćajnica na kojima se nalaze, imaju opšte gradski značaj;

3. gradsko-naseljske, kombinovane po značaju i ulozi, nalaze se unutar izgrađenog tkiva, ali na frekventnoj gradskoj saobraćajnici;

4. vangradske, koje se nalaze na uzvodno-nizvodnim pravcima grada na obodu KIP-a;

5. namenske, koje se postavljaju prema specifičnim tehnološkim zahtevima korisnika (u okviru industrijskih, građevinskih, privrednih kompleksa i sl.).

Član 7

Mogući prateći sadržaji i posebni uslovi uređenja kompleksa SSTG, dati su u zavisnosti od površine kompleksa i pripadajuće zone (Tabela br. 1).

KATEGORIJA STANICE


Lokacija
- zona

Mala gradska stanica

Naseljsko-gradska stanica

Gradska stanica

Vangradska stanica


Zona kruga dvojke K2

Površina do 350 m2
Prateći sadržaji iz grupe V
Posebni uslovi ograničene vrste goriva, obavezno uređenje partera, zelenilo, mobilijar, dizajn objekta

Površina do 450 m2
Prateći sadržaji iz grupe V
Posebni uslovi ograničene vrste goriva, obavezno uređenje partera, zelenilo, mobilijar, dizajn objekta

Površina do 600 m2
Prateći sadržaji iz grupe V
Posebni uslovi ograničene vrste goriva, obavezno uređenje partera, zelenilo, mobilijar, dizajn objekta

 


Centralna zona

Površina do 450 m2
Prateći sadržaji iz grupe V
Posebni uslovi ograničene vrste goriva, obavezno uređenje partera, zelenilo, mobilijar, dizajn objekta

Površina do 1.500 m2
Prateći sadržaji iz grupa B, V, G
Posebni uslovi sve vrste goriva, obavezno uređenje partera, zelenilo, mobilijar, dizajn objekta

Površina do 1.500 m2
Prateći sadržaji iz grupa A, B, V, G
Posebni uslovi sve vrste goriva, obavezno uređenje partera, zelenilo, mobilijar, dizajn objekta

 


Zona kontinualno izgrađenog područja KIP

Površina do 450 m2
Prateći sadržaji iz grupa B, V
Posebni uslovi sve vrste goriva, potrebno zelenilo, mobilijar

Površina do 1.500 m2
Prateći sadržaji iz grupa A, B, V
Posebni uslovi sve vrste goriva, potrebno zelenilo, mobilijar

Površina > 1.500 m2
Prateći sadržaji
iz grupa A, B, V
Posebni uslovi sve vrste goriva, obavezno zelenilo, mobilijar, dizajn objekta

Površina > 1.500 m2
Prateći sadržaji iz grupa A, B, V, G
Posebni uslovi sve vrste goriva, obavezno zelenilo, mobilijar


Periferna zona

Površina do 600 m2
Prateći sadržaji iz grupa B, V
Posebni uslovi sve vrste goriva, previzorno zelenilo, mobilijar

Površina do 1.500 m2
Prateći sadržaji iz grupa A, B, V
Posebni uslovi sve vrste goriva, potrebno zelenilo, mobilijar

Površina > 1.500 m2
Prateći sadržaji iz grupa A, B, V, G
Posebni uslovi sve vrste goriva, obavezno uređenje partera, zelenilo, mobilijar, dizajn objekta

Površina > 1.500 m2
Prateći sadržaji iz grupa A, B, V, G
Posebni uslovi sve vrste goriva, obavezno uređenje partera, zelenilo, mobilijar, dizajn objekta


PRATEĆI SADRŽAJI:

A. servisni (autoperionica, vulkanizer, automehaničar, autoelektričar, šlep služba)

B. autotrgovina (autosalon, showroom, auto delovi, autokozmetika)

V. delatnosti/usluge (trgovina na malo, poslovanje, infopunkt, rentakar, turist biro, bankarske/poštanske usluge)

G. ugostiteljstvo/turizam (kafe, restoran, motel)

Član 8

Regulaciona linija kompleksa SSTG utvrđuje se u odnosu na osu javne saobraćajnice i/ili graničnu liniju susednih parcela, odnosno namena, a u zavisnosti od ranga saobraćajnice.

Ulaz i izlaz iz SSTG, kao i objekte u okviru kompleksa treba pozicionirati na takvo rastojanje od raskrsnice da ne ometaju normalno odvijanje saobraćaja.

Van naseljenih mesta na preglednim deonicama, SSTG treba locirati na udaljenju najmanje 25 m od raskrsnice u nivou, odnosno 250 m od denivelisanih raskrsnica.

U zoni površinskih primarnih saobraćajnica u gradu (magistrale i ulice prvog reda) SSTG moraju imati uliv/izliv sa kompleksa udaljen najmanje 30 m od raskrsnice.

U zoni površinskih raskrsnica primarne i sekundarne saobraćajnice u gradu, SSTG moraju imati uliv/izliv sa kompleksa udaljen najmanje 30 m duž primarne saobraćajnice i 15 m duž sekundarne saobraćajnice od raskrsnice.

U zoni površinskih raskrsnica sekundarnih saobraćajnica u gradu, SSTG moraju imati uliv/izliv sa kompleksa udaljen najmanje 15 m od raskrsnice.

Kontakt sa uličnom mrežom može biti sa punim ili nepotpunim programom veza i sa jednosmernim ili dvosmernim režimom saobraćaja unutar kompleksa SSTG, a u zavisnosti od konkretne lokacije.

Za SSTG kod kojih nije moguće primeniti navedena pravila, prostorno rešenje biće predmet detaljne razrade u urbanističkom projektu.

Za priključenje kompleksa SSTG na regionalni, magistralni ili autoput, neophodno je prethodno pribaviti mišljenje nadležnog preduzeća za puteve.

Član 9

Pri projektovanju i izgradnji objekata SSTG, obavezno je poštovanje i primena svih važećih tehničkih propisa i normativa iz ove oblasti. U arhitektonskom oblikovanju objekata preporučuje se primena formi i materijala primerenih mestu izgradnje, kao i adekvatno i neagresivno uklapanje objekata u prostor.

Član 10

Koeficijent izgrađenosti zemljišta u okviru kompleksa SSTG je od 0.1 do 1.0. Indeks zauzetosti zemljišta je od 20 do 50%. Maksimalna spratnost objekata u sklopu kompleksa SSTG je P+2 (odnosno 15 m). Za saobraćajne i manipulativne površine u sklopu kompeksa, indeks zauzetosti je najmanje 30%, a za zelene i slobodne površine najmanje 10%. Potreban broj parking mesta određuje se prema važećim normativima.

Član 11

Obrađivač se u svom radu ima pridržavati odredaba Zakona o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", br. 47/2003).

Član 12

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".