PRAVILNIKO PRIVREMENIM PRAVILIMA GRAĐENJA STANICA ZA SNABDEVANJE TEČNIM GORIVOM("Sl. list grada Beograda", br. 16/2003) |
Ovim pravilnikom uređuju se privremena pravila građenja, dogradnje, rekonstrukcije i adaptacije stanica za snabdevanje tečnim gorivom (u daljem tekstu: SSTG), dok se ne donese urbanistički plan, na osnovu kog se može izdati izvod iz plana, a radi dobijanja odobrenja za izgradnju.
Opšta pravila urbanističke regulacije, u smislu ovog pravilnika, predstavljaju skup međusobno zavisnih elemenata za obrazovanje i utvrđivanje regulacione i građevinske linije, međusobnog položaja, visine i spoljnog izgleda objekta, kao i drugih pravila za formiranje akta o urbanističkim uslovima i davanja odobrenja za izgradnju koja se primenjuju i kada važeći prostorni ili urbanistički plan ne sadrži te elemente.
Ako urbanistički ili prostorni plan nije donet, ili ako prostorni, odnosno urbanistički plan nema dovoljno elemenata za sprovođenje regulacije u skladu sa opštim pravilima utvrđenim ovim pravilnikom, aktom o urbanističkim uslovima mogu se utvrditi pravila za SSTG.
Privremena pravila za SSTG sadrže grafički i tekstualni deo.
Grafičkim delom privremenih pravila prikazane su:
- zone privremenih pravila izgradnje,
- raspored lokacija SSTG.
U okviru granice obuhvata privremenih pravila izgradnje su delovi teritorije 11 gradskih opština, i to: Stari grad, Vračar, Voždovac, Zvezdara, Savski venac, Palilula, Čukarica, Rakovica, Zemun, Novi Beograd i Grocka.
Popis katastarskih parcela i precizne granice pojedinačnih lokacija biće utvrđeni odgovarajućim planskim aktom.
Teritorija obuhvaćena privremenim pravilima izgradnje, podeljena je na sledeće zone:
- "Krug dvojke" (K2), predstavlja zonu užeg centra grada, definisanog trasom linije tramvaja br. 2;
- Centralna zona, predstavlja centralnu zonu Beograda, staro jezgro Zemuna, buduću centralnu zonu Novog Beograda i zonu od Autoputa do Pančevačkog mosta;
- Zona kontinualno izgrađenog područja (KIP);
- Periferna zona, predstavlja prostor između KIP-a i granice GUP-a.
SSTG se prema mikrolokaciji u gradu i dometu opsluživanja, svrstavaju u pet kategorija:
1. naseljske, koje se nalaze unutar izgrađenog tkiva na sekundarnoj ili lokalnoj uličnoj mreži;
2. gradske, koje zbog svoje lokacije u gradu i saobraćajnica na kojima se nalaze, imaju opšte gradski značaj;
3. gradsko-naseljske, kombinovane po značaju i ulozi, nalaze se unutar izgrađenog tkiva, ali na frekventnoj gradskoj saobraćajnici;
4. vangradske, koje se nalaze na uzvodno-nizvodnim pravcima grada na obodu KIP-a;
5. namenske, koje se postavljaju prema specifičnim tehnološkim zahtevima korisnika (u okviru industrijskih, građevinskih, privrednih kompleksa i sl.).
Mogući prateći sadržaji i posebni uslovi uređenja kompleksa SSTG, dati su u zavisnosti od površine kompleksa i pripadajuće zone (Tabela br. 1).
KATEGORIJA STANICE
|
||||
Lokacija |
Mala gradska stanica |
Naseljsko-gradska stanica |
Gradska stanica |
Vangradska stanica |
|
||||
Zona kruga dvojke K2 |
Površina do 350 m2 |
Površina do 450 m2 |
Površina do 600 m2 |
|
|
||||
Centralna zona |
Površina do 450 m2 |
Površina do 1.500 m2 |
Površina do 1.500 m2 |
|
|
||||
Zona kontinualno izgrađenog područja KIP |
Površina do 450 m2 |
Površina do 1.500 m2 |
Površina > 1.500 m2 |
Površina > 1.500 m2 |
|
||||
Periferna zona |
Površina do 600 m2 |
Površina do 1.500 m2 |
Površina > 1.500 m2 |
Površina > 1.500 m2 |
|
PRATEĆI SADRŽAJI:
A. servisni (autoperionica, vulkanizer, automehaničar, autoelektričar, šlep služba)
B. autotrgovina (autosalon, showroom, auto delovi, autokozmetika)
V. delatnosti/usluge (trgovina na malo, poslovanje, infopunkt, rentakar, turist biro, bankarske/poštanske usluge)
G. ugostiteljstvo/turizam (kafe, restoran, motel)
Regulaciona linija kompleksa SSTG utvrđuje se u odnosu na osu javne saobraćajnice i/ili graničnu liniju susednih parcela, odnosno namena, a u zavisnosti od ranga saobraćajnice.
Ulaz i izlaz iz SSTG, kao i objekte u okviru kompleksa treba pozicionirati na takvo rastojanje od raskrsnice da ne ometaju normalno odvijanje saobraćaja.
Van naseljenih mesta na preglednim deonicama, SSTG treba locirati na udaljenju najmanje 25 m od raskrsnice u nivou, odnosno 250 m od denivelisanih raskrsnica.
U zoni površinskih primarnih saobraćajnica u gradu (magistrale i ulice prvog reda) SSTG moraju imati uliv/izliv sa kompleksa udaljen najmanje 30 m od raskrsnice.
U zoni površinskih raskrsnica primarne i sekundarne saobraćajnice u gradu, SSTG moraju imati uliv/izliv sa kompleksa udaljen najmanje 30 m duž primarne saobraćajnice i 15 m duž sekundarne saobraćajnice od raskrsnice.
U zoni površinskih raskrsnica sekundarnih saobraćajnica u gradu, SSTG moraju imati uliv/izliv sa kompleksa udaljen najmanje 15 m od raskrsnice.
Kontakt sa uličnom mrežom može biti sa punim ili nepotpunim programom veza i sa jednosmernim ili dvosmernim režimom saobraćaja unutar kompleksa SSTG, a u zavisnosti od konkretne lokacije.
Za SSTG kod kojih nije moguće primeniti navedena pravila, prostorno rešenje biće predmet detaljne razrade u urbanističkom projektu.
Za priključenje kompleksa SSTG na regionalni, magistralni ili autoput, neophodno je prethodno pribaviti mišljenje nadležnog preduzeća za puteve.
Pri projektovanju i izgradnji objekata SSTG, obavezno je poštovanje i primena svih važećih tehničkih propisa i normativa iz ove oblasti. U arhitektonskom oblikovanju objekata preporučuje se primena formi i materijala primerenih mestu izgradnje, kao i adekvatno i neagresivno uklapanje objekata u prostor.
Koeficijent izgrađenosti zemljišta u okviru kompleksa SSTG je od 0.1 do 1.0. Indeks zauzetosti zemljišta je od 20 do 50%. Maksimalna spratnost objekata u sklopu kompleksa SSTG je P+2 (odnosno 15 m). Za saobraćajne i manipulativne površine u sklopu kompeksa, indeks zauzetosti je najmanje 30%, a za zelene i slobodne površine najmanje 10%. Potreban broj parking mesta određuje se prema važećim normativima.
Obrađivač se u svom radu ima pridržavati odredaba Zakona o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", br. 47/2003).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".