ODLUKAO DAVANJU U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 11/2003) |
I OPŠTA ODREDBA
Ovom odlukom uređuje se postupak, uslovi i način davanja u zakup građevinskog zemljišta, kriterijumi za utvrđivanje zakupnine i prestanak zakupa građevinskog zemljišta.
II DAVANJE U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
1. DAVANJE U ZAKUP OSTALOG NEIZGRAĐENOG GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U DRŽAVNOJ SVOJINI
Grad Novi Sad daje ostalo neizgrađeno građevinsko zemljište u državnoj svojini (u daljem tekstu: ostalo građevinsko zemljište) u zakup radi izgradnje objekata i privođenja nameni, u skladu sa odgovarajućim urbanističkim planom, planskim dokumentom, odnosno prostornim planom.
Rok za privođenje nameni zemljišta iz stava 1 ovog člana je tri godine od dana zaključivanja ugovora o davanju ostalog građevinskog zemljišta u zakup.
Trajanje zakupa zavisi od namene ostalog građevinskog zemljišta, odnosno objekta i perioda amortizacije objekta, i to za objekte:
1. sa namenom za stanovanje rok trajanja zakupa je 99 godina, i
2. za druge namene rok trajanja zakupa je od 15 do 80 godina.
Pre isteka roka ugovorenog u skladu sa stavom 3 ovog člana, može se produžiti zakup, u skladu sa zakonom.
Ostalo građevinsko zemljište daje se u zakup kao neizgrađeno i uređeno.
Izuzetno od stava 1 ovog člana, može se davati u zakup ostalo građevinsko zemljište koje nije uređeno, pod uslovom da lice kome se to zemljište daje u zakup preuzme obavezu da o svom trošku izvrši određene radove na uređivanju tog zemljišta.
Uslov iz stava 2 ovog člana navodi se u javnom oglasu za davanje u zakup neizgrađenog i neuređenog ostalog građevinskog zemljišta.
Ostalo građevinsko zemljište daje se u zakup javnim nadmetanjem ili prikupljanjem ponuda javnim oglasom.
Izuzetno, ostalo neizgrađeno građevinsko zemljište može se dati u zakup neposrednom pogodbom u slučajevima predviđenim Zakonom.
Odluku o raspisivanju javnog oglasa za javno nadmetanje, odnosno prikupljanje ponuda javnim oglasom radi davanja u zakup ostalog građevinskog zemljišta donosi Upravni odbor Javnog preduzeća "Zavod za izgradnju grada" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Upravni odbor), u skladu sa programom davanja u zakup ostalog građevinskog zemljišta.
Javni oglas iz člana 5 ove odluke objavljuje se u sredstvima javnog informisanja, na oglasnoj tabli Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada) i oglasnoj tabli Javnog preduzeća "Zavod za izgradnju grada" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Zavod).
Postupak javnog nadmetanja i postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom sprovodi Komisija, u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.
Komisija ima predsednika, zamenika predsednika, dva člana i njihove zamenike.
Komisiju imenuje Upravni odbor.
Komisija radi i odlučuje u punom sastavu.
Administrativne i stručne poslove za Komisiju obavlja zavod.
O toku postupka javnog nadmetanja i o postupku prikupljanja ponuda javnim oglasom, vodi se zapisnik.
Akt o davanju u zakup ostalog građevinskog zemljišta donosi gradonačelnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik).
Akt iz stava 1 ovog člana je konačan.
Protiv akta iz stava 1 ovog člana može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom.
Ugovor o davanju u zakup ostalog građevinskog zemljišta zaključuje se u roku od 30 dana od dana donošenja akta iz člana 8 ove odluke, između lica kome je ostalo građevinsko zemljište dato u zakup i Zavoda.
Ako lice kome se ostalo građevinsko zemljište daje u zakup ne pristupi zaključenju ugovora u skladu sa stavom 1 ovog člana, Gradonačelnik poništava akt iz člana 8 stav 1 ove odluke, na predlog Upravnog odbora.
Protiv akta iz stava 2 ovog člana može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom.
1. Javno nadmetanje
Javni oglas, raspisan radi davanja u zakup ostalog građevinskog zemljišta javnim nadmetanjem, sadrži:
1. zemljišno-knjižne podatke o zemljištu koje se daje u zakup,
2. podatke iz urbanističke, odnosno planske dokumentacije o zemljištu i objektima koji se na njemu mogu graditi,
3. podatke o uređenosti zemljišta,
4. obaveštenje ako se daje u zakup zemljište koje nije uređeno, da je lice kome se zemljište daje u zakup obavezno da o svom trošku izvrši određene radove na uređivanju tog zemljišta,
5. početni iznos zakupnine,
6. dužinu trajanja zakupa,
7. garantni iznos za učešće u postupku i rok za povraćaj garantnog iznosa učesnicima koji ne dobiju u zakup zemljište,
8. obaveštenje o datumu prijema prijava,
9. obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti prilikom prijavljivanja,
10. obaveštenje da podnosilac prijave kome je dato u zakup ostalo građevinsko zemljište ne zaključi ugovor u skladu sa članom 9 stav 1 ove odluke, gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa, i
11. mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja.
Garantni iznos iz stava 1 tačka 7 ovog člana utvrđuje se u visini od 20% od početnog iznosa zakupnine.
Prijava za učešće na javnom nadmetanju (u daljem tekstu: prijava) sadrži:
1. ime, prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu za fizička lica, ako je privatni preduzetnik i matični broj radnje iz jedinstvenog registra radnji,
2. naziv, odnosno firmu i sedište pravnog lica, odnosno dokaz o upisanoj delatnosti u registar nadležnog suda,
3. uredno ovlašćenje za zastupanje, i
4. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu.
Prijava se dostavlja Komisiji.
Ako prijava ne sadrži potpunu i urednu dokumentaciju iz člana 11 ove odluke, Komisija obaveštava podnosioca prijave da je dopuni ili izmeni u toku dana određenog za prijem prijava.
Ako podnosilac prijave iz stava 2 ovog člana ne otkloni nedostatke u skladu sa obaveštenjem Komisije, ne može steći status učesnika u javnom nadmetanju.
Do održavanja javnog nadmetanja ne mogu se davati obaveštenja o prijavljenim učesnicima.
Postupak javnog nadmetanja počinje tako što Komisija proverava identitet podnosilaca urednih prijava ili njihovih ovlašćenih zastupnika, izdaje numerisane kartice i utvrđuje listu učesnika javnog nadmetanja.
Uslovi za sprovođenje postupka javnog nadmetanja ispunjeni su ako su najmanje dva lica stekla status učesnika na javnom nadmetanju, i ako ta lica ili njihovi ovlašćeni zastupnici prisustvuju javnom nadmetanju.
U slučaju da se ne ispune uslovi iz stava 1 ovog člana, postupak se ponavlja u roku od 30 dana i smatra se uspelim i ako je jedno lice steklo status učesnika.
Postupak javnog nadmetanja je javan i mogu da prisustvuju sva zainteresovana lica.
Predsednik Komisije objavljuje početak javnog nadmetanja i navodi parcelu koja je predmet javnog nadmetanja i početni iznos zakupnine.
Predsednik Komisije pita da li ima zainteresovanih učesnika za parcelu koja je predmet javnog nadmetanja i ko nudi početni iznos zakupnine.
Predsednik Komisije pita učesnike javnog nadmetanja da li neko nudi veći iznos zakupnine. Postupak se ponavlja sve dok ima učesnika javnog nadmetanja koji nudi veći iznos zakupnine od poslednje ponude.
Kada na treći poziv predsednika Komisije niko od prisutnih učesnika ne ponudi veći iznos zakupnine od poslednje ponude, Komisija konstatuje najpovoljniju ponudu u zapisnik i predsednik Komisije objavljuje da je javno nadmetanje za tu parcelu završeno.
Predsednik Komisije objavljuje da je javno nadmetanje za predmetnu parcelu završeno i kad posle njegovog trećeg poziva niko od prisutnih učesnika ne ponudi ni početni iznos zakupnine.
Nakon objavljivanja završetka javnog nadmetanja u skladu sa st. 4 i 5 ovog člana ne mogu se podnositi naknadne ponude.
Komisija može odlučiti da izrekne opomenu licu koje ometa rad Komisije.
Ako i posle izricanja opomene isto lice nastavi da ometa rad Komisije, udaljiće se iz prostorije u kojoj Komisija zaseda.
Posle udaljenja lica koje je ometalo rad Komisije, Komisija nastavlja sa radom.
Ako ne može da obezbedi nesmetano sprovođenje postupka i pored izrečenih mera opomene i udaljenja, Komisija može da odluči da se prekine javno nadmetanje.
U slučaju prekida iz stava 4 ovog člana, Komisija je dužna da odredi kada će se postupak nastaviti.
Sve okolnosti vezane za eventualno udaljenje pojedinih lica, ili prekid postupka, unose se u zapisnik.
U zapisnik o toku postupka javnog nadmetanja se unosi:
1. broj prijavljenih učesnika,
2. početni iznos zakupnine,
3. lista učesnika sa ponuđenim iznosom zakupnine,
4. primedbe učesnika javnog nadmetanja,
5. iznos zakupnine koji je utvrđen kao najpovoljniji i podatke o učesniku sa najpovoljnijom ponudom,
6. datum i vreme početka i završetka postupka javnog nadmetanja,
7. okolnosti vezane za član 16 ove odluke, i
8. ostale podatke od značaja za rad Komisije.
Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije i lice koje vodi zapisnik.
Komisija sačinjava izveštaj o sprovedenom postupku javnog nadmetanja.
Izveštaj iz stava 1 ovog člana i zapisnik iz člana 17 ove odluke Komisija dostavlja Upravnom odboru.
Nakon razmatranja izveštaja o sprovedenom postupku javnog nadmetanja i zapisnika Komisije, Upravni odbor utvrđuje da li je postupak javnog nadmetanja sproveden u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.
Ako utvrdi nepravilnost u sprovođenju postupka, Upravni odbor može sam da otkloni te nepravilnosti, ili da odluči da se postupak ponovi u celosti.
Ako utvrdi da je postupak sproveden u skladu sa Zakonom i ovom odlukom, Upravni odbor sačinjava poseban Izveštaj o sprovedenom postupku javnog nadmetanja i dostavlja ga Gradonačelniku.
Izveštaj iz stava 1 ovog člana sadrži:
1. podatke o javnom oglasu,
2. podatke o parceli koja je predmet javnog nadmetanja,
3. broj prijavljenih učesnika,
4. listu učesnika koji su učestvovali u javnom nadmetanju sa ponuđenim iznosima zakupnine, i
5. predlog Gradonačelniku da se ponuda određenog učesnika utvrdi kao najpovoljnija.
Kada utvrdi nedostatke i nejasnoće u Izveštaju iz člana 20 ove odluke, Gradonačelnik nalaže Upravnom odboru da otkloni uočene nedostatke.
Kada utvrdi da je došlo do povrede postupka javnog nadmetanja, Gradonačelnik može da poništi odluku o raspisivanju javnog oglasa.
Nakon razmatranja Izveštaja iz člana 20 ove odluke, Gradonačelnik utvrđuje rezultate sprovedenog postupka javnog nadmetanja i donosi akt iz člana 8 stav 1 ove odluke i obaveštava u roku od osam dana u pisanoj formi sve učesnike koji su u javnom nadmetanju učestvovali sa ponuđenim iznosom zakupnine, o izboru najpovoljnijeg ponuđača kome se daje građevinsko zemljište u zakup.
Ako se akt o davanju ostalog građevinskog zemljišta poništi u slučaju iz člana 9 stav 2 ove odluke, lice koje nije zaključilo ugovor o davanju u zakup ostalog građevinskog zemljišta, nema pravo na povraćaj garantnog iznosa za učestvovanje u postupku javnog nadmetanja.
Akt iz člana 8 stav 1 ove odluke i akt iz člana 9 stav 2 ove odluke objavljuje se na oglasnoj tabli Skupštine Grada i oglasnoj tabli Zavoda.
2. Prikupljanje ponuda javnim oglasom
Javni oglas, raspisan radi prikupljanja ponuda za davanje u zakup ostalog građevinskog zemljišta, sadrži:
1. zemljišno-knjižne podatke o zemljištu koje se daje u zakup,
2. podatke iz urbanističke, odnosno planske dokumentacije o zemljištu i objektima koji se na njemu mogu graditi,
3. podatke o uređenosti zemljišta,
4. obaveštenje ako se daje u zakup zemljište koje nije uređeno, da je lice kome se daje zemljište u zakup obavezno da o svom trošku izvrši određene radove na uređivanju tog zemljišta,
5. početni iznos zakupnine,
6. dužinu trajanja zakupa,
7. garantni iznos za učešće u postupku i rok za povraćaj garantnog iznosa učesnicima koji ne dobiju u zakup zemljište,
8. obaveštenje da podnosilac ponude kome je dato u zakup ostalo građevinsko zemljište ne zaključi ugovor u skladu sa članom 9 stav 1 ove odluke, gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa,
9. podatke o obaveznoj sadržini ponude,
10. način i rok za podnošenje ponuda, i
11. mesto i vreme održavanja javnog otvaranja ponuda.
Garantni iznos iz stava 1 tačka 7 ovog člana utvrđuje se u visini od 20% od početnog iznosa zakupnine.
Rok za podnošenje ponuda iz stava 1 tačka 10 ovog člana ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja javnog oglasa.
Ponuda iz člana 25 stav 1 tačka 9 sadrži:
1. ime, prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu za fizička lica, a ako je privatni preduzetnik i matični broj radnje iz jedinstvenog registra radnji,
2. naziv, odnosno firmu i sedište pravnog lica, odnosno dokaz o upisanoj delatnosti u registar nadležnog suda,
3. uredno ovlašćenje za zastupanje,
4. ponuđeni iznos zakupnine, i
5. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu.
Ponuda se dostavlja Komisiji u zatvorenoj koverti, sa vidljivom naznakom na koju parcelu se odnosi.
Ponuđeni iznos zakupnine mora da bude u dinarskom iznosu koji je isti ili veći od početnog iznosa zakupnine utvrđenog odlukom o raspisivanju javnog oglasa radi prikupljanja ponuda.
Neblagovremena ili neuredna ponuda se odbacuje.
Neblagovremena ponuda je ponuda koja je podneta po isteku roka za podnošenje ponuda.
Neuredna je ponuda:
1. podneta u otvorenoj koverti ili bez vidljive oznake na koju pojedinačnu parcelu se odnosi,
2. koja ne sadrži podatke i uredna dokumenta iz člana 26 ove odluke, i
3. u kojoj ponuđeni iznos zakupnine nije u skladu sa odredbom stava 2 ovog člana, odnosno ako je izražen u procentima, uslovljen drugim iznosima, niži od početnog iznosa zakupnine i sl.
Postupak javnog otvaranja ponuda počinje unošenjem u zapisnik mesta i vremena javnog otvaranja ponuda, ličnih podataka članova Komisije i podataka o parcelama za koje su prikupljene ponude.
Neblagovremene ponude posebno se odvajaju i ne razmatraju, što se zapisnički konstatuje.
Ponude se razvrstavaju prema parcelama.
Ponude otvara predsednik Komisije i daje ih na uvid članovima Komisije.
Predsednik Komisije javno saopštava i diktira u zapisnik sadržinu svake ponude, i Komisija konstatuje da li su ponude uredne.
Komisija zapisnički konstatuje ako za pojedine parcele nije podneta ni jedna ponuda.
Postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom smatra se uspelim, ako su prispele najmanje dve blagovremene i uredne ponude.
U slučaju da se ne ispune uslovi iz stava 7 ovog člana, postupak se ponavlja u roku od 30 dana i smatra se uspelim i ako je prispela jedna uredna ponuda.
Postupak javnog otvaranja ponuda završava se nakon otvaranja i razmatranja svih prispelih ponuda.
Postupak javnog otvaranja ponuda je javan i mogu da prisustvuju sva zainteresovana lica.
U slučaju ometanja rada Komisije u postupku javnog otvaranja ponuda, shodno se primenjuju odredbe člana 16 ove odluke.
Zapisnik o postupku javnog otvaranja ponuda potpisuju svi članovi Komisije, lice koje vodi zapisnik i prisutni podnosioci ponuda, odnosno njihovi ovlašćeni zastupnici.
Pre potpisivanja zapisnika iz stava 1 ovog člana prisutni podnosioci ponuda, odnosno njihovi ovlašćeni zastupnici mogu uneti u zapisnik eventualne primedbe na postupak javnog otvaranja ponuda.
Komisija sačinjava izveštaj o sprovedenom postupku javnog otvaranja ponuda koji mora da sadrži redosled ponuđača prema visini iznosa koji je ponuđen za svaku parcelu posebno.
Izveštaj iz stava 1 ovog člana i zapisnik iz člana 30 ove odluke Komisija dostavlja Upravnom odboru.
Na osnovu izveštaja o sprovedenom postupku javnog otvaranja ponuda i zapisnika Komisije, Upravni odbor utvrđuje da li je postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom sproveden u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.
Ako utvrdi nepravilnost u sprovođenju postupka, Upravni odbor može sam da otkloni te nepravilnosti, ili da odluči da se postupak ponovi u celosti ili za pojedine parcele.
Ako utvrdi da je postupak sproveden u skladu sa Zakonom i ovom odlukom, Upravni odbor sačinjava poseban Izveštaj o sprovedenom postupku prikupljanja ponuda javnim oglasom i dostavlja ga Gradonačelniku.
Izveštaj iz stava 1 ovog člana sadrži:
1. podatke o javnom oglasu,
2. podatke o parceli koja je predmet javnog otvaranja ponuda,
3. broj prispelih ponuda za svaku parcelu,
4. obrazložen predlog da se određene ponude odbace kao neuredne ili neblagovremene,
5. redosled ponuđača po ponuđenim iznosima, za svaku parcelu posebno, i
6. predlog Gradonačelniku da se ponuda određenog učesnika utvrdi kao najpovoljnija.
Kada utvrdi nedostatke i nejasnoće u Izveštaju iz člana 33 ove odluke, Gradonačelnik nalaže Upravnom odboru da otkloni uočene nedostatke.
Kada utvrdi da je došlo do povrede postupka prikupljanja ponuda javnim oglasom, Gradonačelnik može da poništi odluku o raspisivanju javnog oglasa.
Nakon razmatranja Izveštaja iz člana 33 ove odluke, Gradonačelnik utvrđuje rezultate sprovedenog postupka prikupljanja ponuda javnim oglasom i donosi akt iz člana 8 stav 1 ove odluke, kao i zaključak o odbacivanju neblagovremene i neuredne ponude.
O aktu i zaključku iz stava 1 ovog člana Gradonačelnik obaveštava učesnike u postupku u pisanoj formi u roku od osam dana od dana utvrđivanja rezultata sprovedenog postupka.
Protiv zaključka iz stava 1 ovog člana učesnici postupka mogu pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom.
2. DAVANJE U ZAKUP NA ODREĐENO VREME NEIZGRAĐENOG JAVNOG GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Neizgrađeno javno građevinsko zemljište daje se u zakup na određeno vreme do privođenja planiranoj nameni, a najduže do pet godina u skladu sa programom davanja u zakup na određeno vreme neizgrađenog javnog građevinskog zemljišta.
Program iz stava 1 ovog člana donosi Upravni odbor.
Neizgrađeno javno građevinsko zemljište daje se u zakup javnim nadmetanjem ili prikupljanjem ponuda javnim oglasom, shodnom primenom odredaba ove odluke.
Na osnovu akta o davanju na određeno vreme u zakup neizgrađenog javnog građevinskog zemljišta zaključuje se ugovor o davanju u zakup na određeno vreme neizgrađenog javnog građevinskog zemljišta u roku od 30 dana od dana donošenja ovog akta.
Lice kome se daje u zakup na određeno vreme neizgrađeno javno građevinsko zemljište obavezno je da pre potpisivanja ugovora iz stava 1 ovog člana dostavi Zavodu glavni projekat za izgradnju privremenog objekta i projekat rušenja tog objekta, sa predračunom troškova rušenja i potvrdom o deponovanim sredstvima na račun Zavoda, a u visini predračuna troškova rušenja iz odobrenog projekta.
Obaveze lica iz stava 2 ovog člana moraju biti sadržane u javnom oglasu.
Ako vlasnik objekta izgrađenog na zemljištu iz stava 1 ovog člana u ugovorenom roku ukloni objekat, odnese građevinski materijal i dovede zemljište u prvobitno stanje, deponovana sredstva iz stava 2 ovog člana vraćaju se u celini.
Ako vlasnik objekta ne postupi u skladu sa stavom 4 ovog člana, dovođenje zemljišta u prvobitno stanje izvršiće se na teret deponovanih sredstava iz stava 2 ovog člana.
Po isteku ugovorenog roka zakupa neizgrađeno javno građevinsko zemljište predaje se Gradu Novom Sadu, bez prava na naknadu za učinjena ulaganja na uređivanju građevinskog zemljišta.
Zakup na određeno vreme može se produžiti, a u skladu sa programom davanja u zakup na određeno vreme neizgrađenog javnog građevinskog zemljišta, s tim da lica kome se zakup produžava plati početni iznos zakupnine u skladu sa članom 39 stav 2 ove odluke.
U slučaju iz stava 2 ovog člana objekat se ne ruši.
III ZAKUPNINA
Zakupninu plaća lice kome je neizgrađeno javno građevinsko zemljište, odnosno ostalo građevinsko zemljište dato u postupku utvrđenom ovom odlukom.
Početni iznos zakupnine za davanje u zakup na određeno vreme neizgrađenog javnog građevinskog zemljišta utvrđuje se u visini od 30% od tržišne vrednosti zemljišta.
Početni iznos zakupnine za davanje u zakup ostalog građevinskog zemljišta za izgradnju stambenih, stambeno poslovnih i poslovnih objekata utvrđuje se u visini od 90% od tržišne vrednosti zemljišta.
Zakupnina za davanje u zakup ostalog građevinskog zemljišta koje se daje u zakup neposrednom pogodbom radi izgradnje objekta za potrebe obavljanja poslova iz nadležnosti državnih organa i organizacija, organa i organizacija jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave i organizacija koje obavljaju javnu službu koje posluju sredstvima u državnoj svojini, kao i radi izgradnje drugih objekata u državnoj svojini, utvrđuje se u visini od 60% od tržišne vrednosti zemljišta.
Tržišna vrednost zemljišta u smislu st. 2, 3 i 4 ovog člana utvrđuje se u svakom pojedinačnom slučaju u skladu s odredbama Zakona o eksproprijaciji.
Lice kome je u skladu sa Zakonom i ovom odlukom dato u zakup građevinsko zemljište dužno je da plati zakupninu u roku od osam dana od dana zaključenja ugovora o davanju u zakup građevinskog zemljišta.
IV PRESTANAK ZAKUPA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Zakup građevinskog zemljišta prestaje istekom ugovorenog roka.
Zakup prestaje pre ugovorenog roka ako zakupac:
1. u ugovorenom roku ne plati zakupninu,
2. ne plati naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta,
3. koristi građevinsko zemljište protivno nameni za koje mu je dato, i
4. u roku od tri godine od dana zaključenja ugovora o davanju u zakup građevinskog zemljišta ne privede nameni ili ne izvrši znatnije radove za koje je građevinsko zemljište dato.
Akt o prestanku zakupa iz st. 1 i 2 ovog člana donosi Gradonačelnik, na predlog Upravnog odbora.
Protiv akta iz stava 3 ovog člana može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom.
Ako zakupac odustane od izgradnje objekta pre isteka roka od tri godine od dana zaključenja ugovora o zakupu, kao i ako zakup prestaje na osnovu člana 41 stav 2 tač. 2, 3 i 4 zakupac ima pravo na povraćaj uplaćenog iznosa zakupnine, umanjenog za 20% na ime troškova postupka davanja u zakup građevinskog zemljišta, na osnovu odluke Upravnog odbora.
O povraćaju sredstava iz stava 1 ovog člana zaključuje se poseban ugovor nakon donošenja akta iz člana 41 stav 3 ove odluke.
Upravni odbor utvrđuje iznos sredstava koji se vraća u skladu sa stavom 1 ovog člana.
U slučaju odustajanja iz stava 1 ovog člana ne vrši se povraćaj sredstava koja su data na ime garantnog iznosa za učešće u postupku davanja u zakup građevinskog zemljišta.
V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Do konstituisanja organa Grada Novog Sada u skladu sa članom 130 stav 1 Zakona o lokalnoj samoupravi, ovlašćenja Gradonačelnika utvrđena ovom odlukom vrši Izvršni odbor Skupštine Grada Novog Sada.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o načinu i postupku davanja gradskog građevinskog zemljišta na korišćenje ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 22/2002).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".