UPUTSTVOZA SPROVOĐENJE ODLUKE O POSTUPKU I NAČINU ODRŽAVANJA SPOLJNIH DELOVA ZGRADA NA TERITORIJI GRADA NOVOG SADA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 15/2003) |
I
Ovim uputstvom se, u cilju efikasnog i organizovanog sprovođenja Odluke o postupku i načinu održavanja spoljnih delova zgrada na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Odluka), detaljnije propisuje postupanje, poslovi i organizacija rada Gradske uprave Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradska uprava), javnih komunalnih i drugih javnih preduzeća i službi u ostvarivanju njihovih prava i obaveza u sprovođenju Odluke.
II
GRADSKA UPRAVA
1. |
Sekretar Gradske uprave |
1.1. |
U cilju stvaranja uslova za efikasniju primenu odredaba Odluke, sekretar Gradske uprave je dužan da preduzimanjem organizacionih mera, kadrovski osposobi i tehnički opremi organizacione delove Gradske uprave za koje iz Odluke proističu obaveze i ovlašćenja. |
1.2. |
Sekretar Gradske uprave je dužan da se stara da nadležni sekretarijat Gradske uprave: |
|
- planiraju potrebna sredstva za izmirenje obaveza koje Grad Novi Sad ima prema Odluci, |
|
- bez odlaganja provere urednost i ispravnost primljenih računa i |
|
- blagovremeno pripreme naloge za plaćanje prema primljenim računima. |
1.3. |
Sekretar Gradske uprave je dužan da blagovremeno izda nalog za plaćanje primljenih računa. |
2. |
Sekretarijat za inspekcijske poslove |
2.1. |
Sekretarijat je dužan da preduzme organizacione i druge potrebne mere radi efikasnog izvršavanja svojih obaveza na sprovođenju Odluke. |
2.2. |
Sekretarijat je dužan da do kraja oktobra meseca tekuće godine dostavi Izvršnom odboru Plan vršenja nadzora nad održavanjem spoljnih delova zgrade, za narednu godinu (u daljem tekstu: Plan). |
|
Plan sadrži mesečnu dinamiku vršenja nadzora sa pregledom ulica u kojima će se vršiti nadzor nad održavanjem spoljnih delova zgrade u tom mesecu. |
|
Prilikom određivanja ulica u kojima će se vršiti nadzor, nad održavanjem spoljnih delova zgrada, prioritetno treba obuhvatiti ulice u užem centru Grada Novog Sada, zatim bulevare i glavne prilaze Gradu Novom Sadu, Zatim okolinu železničke i autobuske stanice, i širu zonu Grada Novog Sada i naseljena mesta na teritoriji Grada Novog Sada. |
|
Istovremeno sa dostavljanjem Plana Izvršnom odboru, Sekretarijat dostavlja Plan i Javnom komunalnom preduzeću "Stan" i Zavodu za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada. |
|
Sekretarijat, u rokovima (budžetski kalendar) propisanim Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/2002 i 87/2002) dostavlja Sekretarijatu za finansije predlog potrebnih sredstava za sprovođenje Odluke i ovog uputstva. |
2.3. |
Sekretarijat će u saradnji sa Javnim preduzećem "Informatika" Novi sad sačiniti obrazac rešenja podoban za računarsku obradu. Obrazac rešenja sadrži sve elemente propisane Odukom, a naročito: |
|
- prostor predviđen za upisivanje radova koji se nalažu radi održavanja spoljnih delova zgrade, rok za donošenje odluke vlasnika o izboru investitora, odnosno rok za izvođenje naloženih radova sa naznačenjem obaveze vlasnika da u ostavljenom roku obavesti postupajućeg inspektora o donetoj odluci ili izvedenim radovima, |
|
- ime, prezime i potpis komunalnog inspektora sa njegovim sedištem i brojem telefona, i |
|
- uputstvo vlasniku zgrade da će mu u roku od osam dana, od dana dostavljanja rešenja, biti dostavljena ponuda Javnog komunalnog preduzeća "Stan" Novi Sad, kao i upozorenje da će, ako ne postupi po rešenju, po isteku ostavljenog roka, po nalogu komunalnog inspektora naložene radove izvršiti Javno komunalno preduzeće "Stan" Novi Sad na njegov teret. |
2.4. |
Prilikom obilaska, komunalni inspektor će izvršiti nadzor nad održavanjem svih spoljnih delova zgrade (član 2 stav 1 alineja 2 Odluke) i konstatovati zatečeno stanje o čemu će sačiniti zapisnik. |
2.5. |
Kad komunalni inspektor nađe da su ispunjeni uslovi iz člana 11 stav 1 Odluke, podatke o investitoru će pribaviti od predsednika skupštine zgrade, odnosno vlasnika zgrade. |
|
Inspektor će rešenje dostaviti investitoru ličnom dostavom putem pošte. |
2.6. |
U slučaju da je nađeno stanje spoljnih delova zgrade, takvo da je potrebno naložiti radove na održavanju, komunalni inspektor će zatražiti od Republičkog geodetskog zavoda-odeljenja za katastar nepokretnosti Novi Sad ili od zemljišno-knjižnog odeljenja Opštinskog suda u Novom Sadu ili od Javnog preduzeća "Informatika" Novi Sad podatke o vlasniku zgrade odnosno stana. |
|
Vlasnicima zgrade-fizičkim licima, komunalni inspektor rešenje dostavlja putem Javnog preduzeća "Informatika" Novi Sad. |
|
Vlasniku zgrade-pravnom licu, komunalni inspektor rešenje dostavlja ličnom dostavom putem pošte. |
2.7. |
Sekretarijat je dužan da vodi evidenciju zgrada nad kojima je izvršen nadzor nad održavanjem spoljnih delova zgrade sa konstatacijama komunalnog inspektora o stanju spoljnih delova zgrade kao i evidenciju o zgradama za koje su izdata rešenja o izvođenju radova na spoljnim delovima zgrade. |
2.8. |
Primerak izdatog rešenja komunalni inspektor istovremeno sa dostavljanjem vlasniku zgrade, odnosno stana dostavlja i Javnom komunalnom preduzeću "Stan" Novi Sad radi pripreme ponude i Zavodu za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada ukoliko se radi o zgradi iz člana 6 Odluke, radi pripreme uslova za izvođenje radova nad održavanjem spoljnih delova zgrade. |
2.9. |
Nakon isteka roka utvrđenog rešenjem, komunalni inspektor će utvrditi da li su radovi naloženi rešenjem izvedeni, odnosno da li je zaključen ugovor o njihovom izvođenju. Ukoliko utvrdi da vlasnik zgrade odnosno stana nije postupio po rešenju, doneće rešenje kojim nalaže Javnom komunalnom preduzeću "Stan" Novi Sad da izvede naložene radove. |
3. |
Sekretarijat za finansije |
3.1. |
Na osnovu Plana Sekretarijat obezbeđuje sredstva saglasno članu 15 Odluke i to: |
|
- za izradu uslova Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada za način izvođenja radova iz čl. 4 i 5 Odluke, |
|
- za učešće Grada Novog Sada u obnavljanju fasada u skladu sa posebnim programom, |
|
- za troškove uklanjanja grafita sa spoljnih delova zgrade, po nalogu Izvršnog odbora. |
4. |
Sekretarijat za obrazovanje i kulturu |
4.1. |
Sekretarijat će obavestiti odgovarajuća udruženja likovnih umetnika o mogućnosti slikanja murala i pozvati likovne umetnike da se sa svojim eventualnim predlozima obrate Sekretarijatu radi pripreme predloga Izvršnom odboru. |
4.2. |
Sekretarijat će, u saradnji sa Zavodom za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada, sačiniti spisak zgrada iz člana 6 Odluke sa označenjem spoljnih delova zgrade na kojima bi, sa estetskog i ambijentalnog stanovišta, bilo celishodno slikati murale. |
5. |
Sekretarijat za informisanje |
5.1. |
Sekretarijat putem sredstava javnog informisanja obaveštava javnost o: |
|
- sadržini i ciljevima donošenja Odluke, |
|
- pravima i obavezama vlasnika zgrade, odnosno stana, |
|
- godišnjem planu sa mesečnom dinamikom, |
|
- postignutim rezultatima na uređenju spoljnih delova zgrada, |
|
- donatorima za slikanje murala, i |
|
- drugim aktivnostima organa, službi i javnih komunalnih i drugih javnih preduzeća na sprovođenju Odluke. |
|
Obaveštavanje javnosti Sekretarijat će vršiti po potrebi, a najmanje jednom u tri meseca. |
6. |
Služba za poslove Izvršnog odbora |
6.1. |
Služba će, u roku od osam dana, od dana donošenja ovog uputstva, Odluku i ovo uputstvo dostaviti svim nosiocima poslova, prava i obaveza na njihovom sprovođenju. |
6.2. |
Služba će, na zahtev Izvršnog odbora, prikupljati i pripremati za Izvršni odbor potrebne informacije vezane za sprovođenje Odluke i ovog uputstva. |
III |
|
JAVNA PREDUZEĆA I SLUŽBE |
|
1. |
Javno komunalno preduzeće "Stan" Novi Sad |
1.1. |
Preduzeće je dužno da Odluku i ovo uputstvo dostavi svakoj skupštini zgrade odnosno savetu zgrade. |
1.2. |
Preduzeće će sačiniti predračun očekivanih troškova za učešće sredstava Grada Novog Sada u troškovima održavanja spoljnih delova zgrade i uklanjanja grafita i dostaviti Sekretarijatu za finansije u rokovima (budžetski kalendar) propisanim Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/2002 i 87/2002), u cilju planiranja ovih sredstava u budžetu grada. |
1.3. |
Preduzeće će obavestiti komunalnog inspektora da je izvršilo radove naložene rešenjem komunalnog inspektora. |
1.4. |
Preduzeće će dostaviti Javnom preduzeću "Informatika" Novi Sad specifikaciju troškova prema specifikaciji izvedenih radova, po rešenju Sekretarijata za inspekcijske poslove saglasno članu 14 stav 2 Odluke, radi njihove naplate. |
|
Za naplatu troškova iz stava 1 ove tačke Preduzeće plaća naknadu Javnom preduzeću "Informatika" u skladu sa odredbama Odluke o objedinjenoj naplati komunalno-stambenih i drugih usluga ("Službeni list Grada Novog Sada" broj 8/94 i 12/95). |
2. |
Javno preduzeće "Informatika" Novi Sad |
2.1. |
Na zahtev komunalnog inspektora Preduzeće će iz svoje evidencije, bez naknade, dostavljati podatke o vlasniku zgrade, odnosno stana. |
2.2. |
Preduzeće će rešenje komunalnog inspektora dostaviti vlasniku zgrade, odnosno svim vlasnicima stanova, poslovnih prostorija i drugih posebnih delova u zgradi na koje se rešenje odnosi. |
2.3. |
Na osnovu podataka dobijenih od Javnog komunalnog preduzeća "Stan" Novi Sad, Preduzeće vrši naplatu troškova na održavanju spoljnih delova zgrade putem posebnog računa-priznanice koji se dostavlja istovremeno sa računom-priznanicom objedinjene naplate za komunalno stambene usluge, i naplaćena sredstva bez odlaganja uplaćuje na račun Javnog komunalnog preduzeća "Stan" Novi Sad. |
2.4. |
Za obavljanje usluga iz tačke 2.3. (štampanje posebnog računa-priznanice, njihova distribucija, naplata, praćenje naplate, preduzimanje mera za prinudnu naplatu, prenos sredstava i sl.) Preduzeću pripada naknada u skladu sa odredbama Odluke o objedinjenoj naplati komunalno-stambenih i drugih usluga ("Službeni list Grada Novog Sada" broj 8/94 i 12/95) koju snosi Javno komunalno preduzeće "Stan". |
3. |
Zavod za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada |
3.1. |
Zavod će na osnovu Plana sačiniti predračun očekivanih troškova za izradu uslova za održavanje spoljnih delova zgrade, za zgrade obuhvaćene članom 6 Odluke, kada se ti radovi finansiraju iz sredstava budžeta Grada, i iste će dostaviti Sekretarijatu za finansije u rokovima (budžetski kalendar) propisanim Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/2002 i 87/2002), u cilju planiranja ovih sredstava u budžetu Grada. |
3.2. |
Zavod će dostaviti Sekretarijatu za inspekcijske poslove spisak objekata koji su proglašeni za nepokretna kulturna dobra, kao i spisak objekata koji su stavljeni pod prethodnu zaštitu, u roku od 15 dana od dana donošenja ovog uputstva. |
4. |
Javno preduzeće "Poslovni prostor" Novi Sad |
4.1. |
Preduzeće će ne čekajući nalog komunalnog inspektora, izvršiti pregled spoljnih delova zgrada poslovnog prostora kojim upravlja i ukoliko je to u skladu sa odredbama Odluke potrebno, preduzeće mere na održavanju spoljnih delova tih zgrada u okviru planiranih sredstava. |
4.2. |
U zgradama u kojima, prema članu 13 stav 2 Odluke, Preduzeće treba da učestvuje sa više od 50% sredstava za održavanje spoljnih delova zgrade, a za koje oceni da je u skladu sa Odlukom potrebno preduzeti radove, na održavanju spoljnih delova zgrade, pokrenuće inicijativu u zgradi da organ zgrade donese odluku o izvođenju potrebnih radova. |
4.3. |
Preduzeće sprovodi postupak javne nabavke za ustupanje izvođenja radova na održavanju spoljnih delova zgrade za zgrade iz tačke 4.1. i 4.2. poglavlja III ovog Uputstva. Preduzeće će prilikom sprovođenja postupka javne nabavke za ustupanje izvođenja radova uzeti u obzir i uslove Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada kada se radi o održavanju spoljnih delova zgrade iz člana 6 Odluke. |
4.4. |
Preduzeće, u ime i za račun Grada, zaključuje ugovore sa skupštinama zgrada čije se fasade obnavljaju sredstvima Grada u skladu sa posebnim programom koji donosi Izvršni odbor, kao i ugovore sa izvođačima radova na obnavljanju fasada za koje se, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, opredeli Izvršni odbor. |
5. |
Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" Novi Sad |
Preduzeće sprovodi postupak javne nabavke za ustupanje izvođenja radova za radove na uređenju Katoličke porte, trgova i drugih pešačkih površina u starom gradskom jezgru i Podgrađu Petrovaradinske tvrđave. Preduzeće će prilikom sprovođenja postupka javne nabavke za ustupanje izvođenja radova uzeti u obzir i uslove Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada. |
IV
Sekretarijat za inspekcijske poslove će u saradnji sa svim nosiocima poslova na sprovođenju Odluke i ovog uputstva pripremiti i do kraja januara tekuće godine podneti Izvršnom odboru Izveštaj o rezultatima sprovođenja Odluke za prethodnu godinu.
Izveštaj treba naročito da sadrži: rezultate sprovedenog nadzora; broj izdatih rešenja; broj objekata na kojima su vlasnici sami izveli radove; broj izdatih rešenja da radove izvede Javno komunalno preduzeće "Stan" Novi Sad; broj izdatih naloga i izvedenih radova na uklanjanju grafita; broj izdatih uslova od strane Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada i visinu utrošenih sredstava po tom osnovu; visinu isplaćenih sredstava za uklanjanje grafita; broj izrečenih i naplaćenih novčanih kazni, i ukupan iznos sredstava naplaćenih po tom osnovu.
Izveštaj treba da sadrži i deo o inicijativama za slikanje murala odnosno koliko je realizovano projekata na slikanju murala.
Na osnovu stečenih iskustava na sprovođenju Odluke, uz izveštaj nosioci zadatka treba da predlože Izvršnom odboru eventualne izmene i dopune odluke ili ovog uputstva u cilju otklanjanja u praksi uočenih nedostataka ili u cilju poboljšanja načina rada organa i službi na njenom sprovođenju.
V
Ovo uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".