UPUTSTVO
ZA SPROVOĐENJE ODLUKE O POSTUPKU I NAČINU ODRŽAVANJA SPOLJNIH DELOVA ZGRADA NA TERITORIJI GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 15/2003)

I

Ovim uputstvom se, u cilju efikasnog i organizovanog sprovođenja Odluke o postupku i načinu održavanja spoljnih delova zgrada na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Odluka), detaljnije propisuje postupanje, poslovi i organizacija rada Gradske uprave Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradska uprava), javnih komunalnih i drugih javnih preduzeća i službi u ostvarivanju njihovih prava i obaveza u sprovođenju Odluke.

II

GRADSKA UPRAVA

1.

Sekretar Gradske uprave

1.1.

U cilju stvaranja uslova za efikasniju primenu odredaba Odluke, sekretar Gradske uprave je dužan da preduzimanjem organizacionih mera, kadrovski osposobi i tehnički opremi organizacione delove Gradske uprave za koje iz Odluke proističu obaveze i ovlašćenja.

1.2.

Sekretar Gradske uprave je dužan da se stara da nadležni sekretarijat Gradske uprave:

 

- planiraju potrebna sredstva za izmirenje obaveza koje Grad Novi Sad ima prema Odluci,

 

- bez odlaganja provere urednost i ispravnost primljenih računa i

 

- blagovremeno pripreme naloge za plaćanje prema primljenim računima.

1.3.

Sekretar Gradske uprave je dužan da blagovremeno izda nalog za plaćanje primljenih računa.

2.

Sekretarijat za inspekcijske poslove

2.1.

Sekretarijat je dužan da preduzme organizacione i druge potrebne mere radi efikasnog izvršavanja svojih obaveza na sprovođenju Odluke.

2.2.

Sekretarijat je dužan da do kraja oktobra meseca tekuće godine dostavi Izvršnom odboru Plan vršenja nadzora nad održavanjem spoljnih delova zgrade, za narednu godinu (u daljem tekstu: Plan).

 

Plan sadrži mesečnu dinamiku vršenja nadzora sa pregledom ulica u kojima će se vršiti nadzor nad održavanjem spoljnih delova zgrade u tom mesecu.

 

Prilikom određivanja ulica u kojima će se vršiti nadzor, nad održavanjem spoljnih delova zgrada, prioritetno treba obuhvatiti ulice u užem centru Grada Novog Sada, zatim bulevare i glavne prilaze Gradu Novom Sadu, Zatim okolinu železničke i autobuske stanice, i širu zonu Grada Novog Sada i naseljena mesta na teritoriji Grada Novog Sada.

 

Istovremeno sa dostavljanjem Plana Izvršnom odboru, Sekretarijat dostavlja Plan i Javnom komunalnom preduzeću "Stan" i Zavodu za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada.

 

Sekretarijat, u rokovima (budžetski kalendar) propisanim Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/2002 i 87/2002) dostavlja Sekretarijatu za finansije predlog potrebnih sredstava za sprovođenje Odluke i ovog uputstva.

2.3.

Sekretarijat će u saradnji sa Javnim preduzećem "Informatika" Novi sad sačiniti obrazac rešenja podoban za računarsku obradu. Obrazac rešenja sadrži sve elemente propisane Odukom, a naročito:

 

- prostor predviđen za upisivanje radova koji se nalažu radi održavanja spoljnih delova zgrade, rok za donošenje odluke vlasnika o izboru investitora, odnosno rok za izvođenje naloženih radova sa naznačenjem obaveze vlasnika da u ostavljenom roku obavesti postupajućeg inspektora o donetoj odluci ili izvedenim radovima,

 

- ime, prezime i potpis komunalnog inspektora sa njegovim sedištem i brojem telefona, i

 

- uputstvo vlasniku zgrade da će mu u roku od osam dana, od dana dostavljanja rešenja, biti dostavljena ponuda Javnog komunalnog preduzeća "Stan" Novi Sad, kao i upozorenje da će, ako ne postupi po rešenju, po isteku ostavljenog roka, po nalogu komunalnog inspektora naložene radove izvršiti Javno komunalno preduzeće "Stan" Novi Sad na njegov teret.

2.4.

Prilikom obilaska, komunalni inspektor će izvršiti nadzor nad održavanjem svih spoljnih delova zgrade (član 2 stav 1 alineja 2 Odluke) i konstatovati zatečeno stanje o čemu će sačiniti zapisnik.

2.5.

Kad komunalni inspektor nađe da su ispunjeni uslovi iz člana 11 stav 1 Odluke, podatke o investitoru će pribaviti od predsednika skupštine zgrade, odnosno vlasnika zgrade.

 

Inspektor će rešenje dostaviti investitoru ličnom dostavom putem pošte.

2.6.

U slučaju da je nađeno stanje spoljnih delova zgrade, takvo da je potrebno naložiti radove na održavanju, komunalni inspektor će zatražiti od Republičkog geodetskog zavoda-odeljenja za katastar nepokretnosti Novi Sad ili od zemljišno-knjižnog odeljenja Opštinskog suda u Novom Sadu ili od Javnog preduzeća "Informatika" Novi Sad podatke o vlasniku zgrade odnosno stana.

 

Vlasnicima zgrade-fizičkim licima, komunalni inspektor rešenje dostavlja putem Javnog preduzeća "Informatika" Novi Sad.

 

Vlasniku zgrade-pravnom licu, komunalni inspektor rešenje dostavlja ličnom dostavom putem pošte.

2.7.

Sekretarijat je dužan da vodi evidenciju zgrada nad kojima je izvršen nadzor nad održavanjem spoljnih delova zgrade sa konstatacijama komunalnog inspektora o stanju spoljnih delova zgrade kao i evidenciju o zgradama za koje su izdata rešenja o izvođenju radova na spoljnim delovima zgrade.

2.8.

Primerak izdatog rešenja komunalni inspektor istovremeno sa dostavljanjem vlasniku zgrade, odnosno stana dostavlja i Javnom komunalnom preduzeću "Stan" Novi Sad radi pripreme ponude i Zavodu za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada ukoliko se radi o zgradi iz člana 6 Odluke, radi pripreme uslova za izvođenje radova nad održavanjem spoljnih delova zgrade.

2.9.

Nakon isteka roka utvrđenog rešenjem, komunalni inspektor će utvrditi da li su radovi naloženi rešenjem izvedeni, odnosno da li je zaključen ugovor o njihovom izvođenju. Ukoliko utvrdi da vlasnik zgrade odnosno stana nije postupio po rešenju, doneće rešenje kojim nalaže Javnom komunalnom preduzeću "Stan" Novi Sad da izvede naložene radove.

3.

Sekretarijat za finansije

3.1.

Na osnovu Plana Sekretarijat obezbeđuje sredstva saglasno članu 15 Odluke i to:

 

- za izradu uslova Zavoda za zaštitu spomenika kulture  Grada Novog Sada za način izvođenja radova iz čl. 4 i 5  Odluke,

 

- za učešće Grada Novog Sada u obnavljanju fasada u  skladu sa posebnim programom,

 

- za troškove uklanjanja grafita sa spoljnih delova zgrade,  po nalogu Izvršnog odbora.

4.

Sekretarijat za obrazovanje i kulturu

4.1.

Sekretarijat će obavestiti odgovarajuća udruženja likovnih umetnika o mogućnosti slikanja murala i pozvati likovne umetnike da se sa svojim eventualnim predlozima obrate Sekretarijatu radi pripreme predloga Izvršnom odboru.

4.2.

Sekretarijat će, u saradnji sa Zavodom za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada, sačiniti spisak zgrada iz člana 6 Odluke sa označenjem spoljnih delova zgrade na kojima bi, sa estetskog i ambijentalnog stanovišta, bilo celishodno slikati murale.

5.

Sekretarijat za informisanje

5.1.

Sekretarijat putem sredstava javnog informisanja obaveštava javnost o:

 

- sadržini i ciljevima donošenja Odluke,

 

- pravima i obavezama vlasnika zgrade, odnosno stana,

 

- godišnjem planu sa mesečnom dinamikom,

 

- postignutim rezultatima na uređenju spoljnih delova zgrada,

 

- donatorima za slikanje murala, i

 

- drugim aktivnostima organa, službi i javnih komunalnih  i drugih javnih preduzeća na sprovođenju Odluke.

 

Obaveštavanje javnosti Sekretarijat će vršiti po potrebi, a najmanje jednom u tri meseca.

6.

Služba za poslove Izvršnog odbora

6.1.

Služba će, u roku od osam dana, od dana donošenja ovog uputstva, Odluku i ovo uputstvo dostaviti svim nosiocima poslova, prava i obaveza na njihovom sprovođenju.

6.2.

Služba će, na zahtev Izvršnog odbora, prikupljati i pripremati za Izvršni odbor potrebne informacije vezane za sprovođenje Odluke i ovog uputstva.

III

JAVNA PREDUZEĆA I SLUŽBE

1.

Javno komunalno preduzeće "Stan" Novi Sad

1.1.

Preduzeće je dužno da Odluku i ovo uputstvo dostavi svakoj skupštini zgrade odnosno savetu zgrade.

1.2.

Preduzeće će sačiniti predračun očekivanih troškova za učešće sredstava Grada Novog Sada u troškovima održavanja spoljnih delova zgrade i uklanjanja grafita i dostaviti Sekretarijatu za finansije u rokovima (budžetski kalendar) propisanim Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/2002 i 87/2002), u cilju planiranja ovih sredstava u budžetu grada.

1.3.

Preduzeće će obavestiti komunalnog inspektora da je izvršilo radove naložene rešenjem komunalnog inspektora.

1.4.

Preduzeće će dostaviti Javnom preduzeću "Informatika" Novi Sad specifikaciju troškova prema specifikaciji izvedenih radova, po rešenju Sekretarijata za inspekcijske poslove saglasno članu 14 stav 2 Odluke, radi njihove naplate.

 

Za naplatu troškova iz stava 1 ove tačke Preduzeće plaća naknadu Javnom preduzeću "Informatika" u skladu sa odredbama Odluke o objedinjenoj naplati komunalno-stambenih i drugih usluga ("Službeni list Grada Novog Sada" broj 8/94 i 12/95).

2.

Javno preduzeće "Informatika" Novi Sad

2.1.

Na zahtev komunalnog inspektora Preduzeće će iz svoje evidencije, bez naknade, dostavljati podatke o vlasniku zgrade, odnosno stana.

2.2.

Preduzeće će rešenje komunalnog inspektora dostaviti vlasniku zgrade, odnosno svim vlasnicima stanova, poslovnih prostorija i drugih posebnih delova u zgradi na koje se rešenje odnosi.

2.3.

Na osnovu podataka dobijenih od Javnog komunalnog preduzeća "Stan" Novi Sad, Preduzeće vrši naplatu troškova na održavanju spoljnih delova zgrade putem posebnog računa-priznanice koji se dostavlja istovremeno sa računom-priznanicom objedinjene naplate za komunalno stambene usluge, i naplaćena sredstva bez odlaganja uplaćuje na račun Javnog komunalnog preduzeća "Stan" Novi Sad.

2.4.

Za obavljanje usluga iz tačke 2.3. (štampanje posebnog računa-priznanice, njihova distribucija, naplata, praćenje naplate, preduzimanje mera za prinudnu naplatu, prenos sredstava i sl.) Preduzeću pripada naknada u skladu sa odredbama Odluke o objedinjenoj naplati komunalno-stambenih i drugih usluga ("Službeni list Grada Novog Sada" broj 8/94 i 12/95) koju snosi Javno komunalno preduzeće "Stan".

3.

Zavod za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada

3.1.

Zavod će na osnovu Plana sačiniti predračun očekivanih troškova za izradu uslova za održavanje spoljnih delova zgrade, za zgrade obuhvaćene članom 6 Odluke, kada se ti radovi finansiraju iz sredstava budžeta Grada, i iste će dostaviti Sekretarijatu za finansije u rokovima (budžetski kalendar) propisanim Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/2002 i 87/2002), u cilju planiranja ovih sredstava u budžetu Grada.

3.2.

Zavod će dostaviti Sekretarijatu za inspekcijske poslove spisak objekata koji su proglašeni za nepokretna kulturna dobra, kao i spisak objekata koji su stavljeni pod prethodnu zaštitu, u roku od 15 dana od dana donošenja ovog uputstva.

4.

Javno preduzeće "Poslovni prostor" Novi Sad

4.1.

Preduzeće će ne čekajući nalog komunalnog inspektora, izvršiti pregled spoljnih delova zgrada poslovnog prostora kojim upravlja i ukoliko je to u skladu sa odredbama Odluke potrebno, preduzeće mere na održavanju spoljnih delova tih zgrada u okviru planiranih sredstava.

4.2.

U zgradama u kojima, prema članu 13 stav 2 Odluke, Preduzeće treba da učestvuje sa više od 50% sredstava za održavanje spoljnih delova zgrade, a za koje oceni da je u skladu sa Odlukom potrebno preduzeti radove, na održavanju spoljnih delova zgrade, pokrenuće inicijativu u zgradi da organ zgrade donese odluku o izvođenju potrebnih radova.

4.3.

Preduzeće sprovodi postupak javne nabavke za ustupanje izvođenja radova na održavanju spoljnih delova zgrade za zgrade iz tačke 4.1. i 4.2. poglavlja III ovog Uputstva. Preduzeće će prilikom sprovođenja postupka javne nabavke za ustupanje izvođenja radova uzeti u obzir i uslove Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada kada se radi o održavanju spoljnih delova zgrade iz člana 6 Odluke.

4.4.

Preduzeće, u ime i za račun Grada, zaključuje ugovore sa skupštinama zgrada čije se fasade obnavljaju sredstvima Grada u skladu sa posebnim programom koji donosi Izvršni odbor, kao i ugovore sa izvođačima radova na obnavljanju fasada za koje se, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, opredeli Izvršni odbor.

5.

Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" Novi Sad

  Preduzeće sprovodi postupak javne nabavke za ustupanje izvođenja radova za radove na uređenju Katoličke porte, trgova i drugih pešačkih površina u starom gradskom jezgru i Podgrađu Petrovaradinske tvrđave. Preduzeće će prilikom sprovođenja postupka javne nabavke za ustupanje izvođenja radova uzeti u obzir i uslove Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada.

IV

Sekretarijat za inspekcijske poslove će u saradnji sa svim nosiocima poslova na sprovođenju Odluke i ovog uputstva pripremiti i do kraja januara tekuće godine podneti Izvršnom odboru Izveštaj o rezultatima sprovođenja Odluke za prethodnu godinu.

Izveštaj treba naročito da sadrži: rezultate sprovedenog nadzora; broj izdatih rešenja; broj objekata na kojima su vlasnici sami izveli radove; broj izdatih rešenja da radove izvede Javno komunalno preduzeće "Stan" Novi Sad; broj izdatih naloga i izvedenih radova na uklanjanju grafita; broj izdatih uslova od strane Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada i visinu utrošenih sredstava po tom osnovu; visinu isplaćenih sredstava za uklanjanje grafita; broj izrečenih i naplaćenih novčanih kazni, i ukupan iznos sredstava naplaćenih po tom osnovu.

Izveštaj treba da sadrži i deo o inicijativama za slikanje murala odnosno koliko je realizovano projekata na slikanju murala.

Na osnovu stečenih iskustava na sprovođenju Odluke, uz izveštaj nosioci zadatka treba da predlože Izvršnom odboru eventualne izmene i dopune odluke ili ovog uputstva u cilju otklanjanja u praksi uočenih nedostataka ili u cilju poboljšanja načina rada organa i službi na njenom sprovođenju.

V

Ovo uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".