ODLUKAO OSNIVANJU GERONTOLOŠKOG CENTRA U VRBASU("Sl. list AP Vojvodine", br. 14/2003) |
U cilju obavljanja delatnosti obezbeđivanja prava na smeštaj penzionera i starih lica, osniva se Gerontološki centar u Vrbasu.
Osnivač Gerontološkog centra u Vrbasu je Izvršno veće Autonomne Pokrajine Vojvodine.
Gerontološki centar u Vrbasu posluje kao ustanova, u skladu sa propisima o javnim službama.
Gerontološki centar u Vrbasu ima svojstvo pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom, ovom odlukom i statutom.
Gerontološki centar u Vrbasu posluje pod nazivom: "Gerontološki centar Vrbas".
Sedište Gerontološkog centra je u Vrbasu, Ulica M. Tita broj 34.
Sredstva za rad Gerontološkog centra Vrbas obezbeđuje se iz:
- budžeta Republike Srbije;
- naknade od korisnika usluga i srodnika;
- donacija, priloga i sponzorstva domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica;
- drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Danom početka rada Gerontološki centar Vrbas preuzima sredstva i zaposlene iz domskih odeljenja za smeštaj penzionera i starih lica u Kucuri i Vrbasu, pri Centru za socijalni rad za opštine Vrbas i Srbobran, u skladu sa zakonom.
Nepokretnu imovinu i inventar Domskih odeljenja za smeštaj penzionera i starih lica u Kucuri i Vrbasu, preuzeće Gerontološki centar Vrbas, prema bilansu stanja, na dan 31. decembra 2003. godine.
Delatnost Gerontološkog centra Vrbas obuhvata:
1. obezbeđivanje stanovanja, ishrane, nege, zdravstvene zaštite, kulturno-zabavne, rekreativne, okupacione i druge aktivnosti, usluga socijalnog rada i drugih usluga, zavisno od potreba, sposobnosti i interesovanja korisnika;
2. obezbeđivanje odraslim telesno-invalidnim licima, kod kojih su očuvane mentalne sposobnosti i licima sa čulnim oštećenjima, potpuno i trajno zbrinjavanje, zdravstvenu zaštitu, radno angažovanje, rekreativno-kulturne i zabavne aktivnosti, u skladu sa njihovim preostalim sposobnostima;
3. pružanje pomoći starim i drugim odraslim licima, pomoći u obavljanju kućnih poslova i nege u njihovom domaćinstvu;
4. obezbeđivanje usluga dnevnog boravka, odgovarajuće usluge zdravstvene zaštite, radne i okupacione terapije, kulturno-zabavnih i rekreativnih aktivnosti i drugih usluga u zavisnosti od potreba korisnika.
Gerontološki centar Vrbas može vršiti promenu svoje delatnosti, uz saglasnost Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine.
Organi upravljanja Gerontološkog centra Vrbas su:
- direktor,
- upravni odbor i
- nadzorni odbor.
Direktora, upravni i nadzorni odbor Gerontološkog centra Vrbas, imenovaće Izvršno veće Autonomne Pokrajine Vojvodine, u roku od šest meseci, od dana osnivanja Gerontološkog centra Vrbas.
Direktor, predsednik i članovi upravnog i nadzornog odbora Gerontološkog centra Vrbas, imenuju se na period od četiri godine.
Za direktora Gerontološkog centra Vrbas može biti imenovano lice koje ispunjava uslove utvrđene u statutu Gerontološkog centra Vrbas.
Direktor:
1. zastupa Gerontološki centar Vrbas;
2. organizuje i rukovodi radom Gerontološkog centra Vrbas;
3. stara se o zakonitosti rada Gerontološkog centra Vrbas;
4. predlaže program rada;
5. predlaže akte koje donosi upravni odbor;
6. donosi akt o sistematizaciji radnih mesta;
7. vrši i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.
Statutom Gerontološkog centra Vrbas utvrdiće se broj članova upravnog odbora Gerontološkog centra Vrbas, koji ne može biti manji od pet članova a od toga najmanje dva člana iz reda zaposlenih u Gerontološkom centru Vrbas.
Upravni odbor Gerontološkog centra Vrbas:
1. donosi statut;
2. donosi akt o unutrašnjoj organizaciji, na predlog direktora;
3. donosi godišnji program rada;
4. usvaja finansijski plan;
5. usvaja izveštaj o poslovanju;
6. usvaja završni račun;
7. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovom odlukom i statutom.
Statutom Gerontološkog centra Vrbas utvrdiće se broj članova nadzornog odbora Gerontološkog centra Vrbas, koji ne može biti manji od tri člana a od toga najmanje jedan član iz reda zaposlenih u Gerontološkom centru Vrbas.
Nadzorni odbor Gerontološkog centra Vrbas:
1. vrši nadzor nad poslovanjem;
2. vrši nadzor nad radom upravnog odbora i direktora;
3. pregleda godišnji izveštaj i obračun;
4. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.
Gerontološki centar Vrbas podnosi izveštaj o svom radu Izvršnom veću Autonomne Pokrajine Vojvodine putem, Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo i socijalnu politiku, jedanput godišnje.
Izvršno veće Autonomne Pokrajine Vojvodine će do imenovanja upravnog odbora Gerontološkog centra Vrbas, imenovati privremeni upravni odbor.
Privremeni upravni odbor Gerontološkog centra Vrbas:
1. doneće statut, u roku od tri meseca od dana imenovanja;
2. akt o unutrašnjoj organizaciji na predlog vršioca dužnosti direktora;
3. usvojiće izveštaj o poslovanju i godišnji obračun;
4. obavljaće druge poslove iz nadležnosti upravnog odbora.
Do imenovanja direktora ustanove, Izvršno veće Autonomne Pokrajine Vojvodine, imenovaće vršioca dužnosti direktora Gerontološkog centra Vrbas.
Vršilac dužnosti direktora Gerontološkog centra Vrbas doneće, u roku od tri meseca od dana imenovanja, akt o sistematizaciji radnih mesta, u skladu sa Pravilnikom o bližim uslovima za početak rada i obavljanje delatnosti i normativima i standardima za obavljanje delatnosti, ustanova socijalne zaštite za smeštaj penzionera i drugih starih lica a koji propisuje Ministarstvo za socijalna pitanja Republike Srbije.
Vršilac dužnosti direktora će privremenom upravnom odboru predložiti akt o unutrašnjoj organizaciji Gerontološkog centra Vrbas.
Gerontološki centar Vrbas će preuzeti korisnike iz domskih odeljenja za smeštaj penzionera i starih lica u Kucuri i Vrbasu pri Centru za socijalni rad za opštine Vrbas i Srbobran, koji su ostvarili pravo na smeštaj u ustanovu, kao i one korisnike, po čijim zahtevima za ostvarivanje prava postupak nije okončan, do momenta osnivanja Gerontološkog centra Vrbas.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".