POSLOVNIKIZVRŠNOG VEĆA AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE("Sl. list AP Vojvodine", br. 5/2002, 2/2003 i 15/2003) |
I UVODNE ODREDBE
Poslovnikom Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Poslovnik) uređuju se način rada i odlučivanja Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Izvršno veće) i njegovih radnih tela, kao i druga pitanja od značaja za rad Izvršnog veća.
Pitanja koja se odnose na način rada Izvršnog veća, a koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Izvršnog veća.
Izvršno veće predstavlja predsednik Izvršnog veća ili potpredsednik Izvršnog veća koga on odredi.
Radi razmatranja načelnih i drugih pitanja iz delokruga Izvršnog veća obrazuje se Kolegijum predsednika Izvršnog veća, kao stručno savetodavno telo.
Kolegijum predsednika sačinjavaju: predsednik Izvršnog veća, potpredsednici Izvršnog veća i sekretar Izvršnog veća.
U vršenju svojih prava i dužnosti, Izvršno veće radi i odlučuje kolektivno.
Izvršno veće odgovara za svoj rad u skladu sa načelima kolektivne odgovornosti i pojedinačne odgovornosti svakog člana.
Izvršno veće može podneti kolektivnu ostavku.
Izvršno veća radi i odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina članova Izvršnog veća.
Pojedine poslove Izvršnog veća vrše radna tela, predsednik, potpredsednici i Kolegijum predsednika.
Izvršno veće ima pečat okruglog oblika, sa grbom Republike Srbije i tekstom "Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina, Izvršno veće Autonomne Pokrajine Vojvodine, Novi Sad" koji je ispisan na srpskom jeziku ćiriličkim i latiničkim pismom, mađarskom, slovačkom, rumunskom i rusinskom jeziku i pismu.
Sekretar Izvršnog veća stara se o čuvanju pečata Izvršnog veća i odgovoran je za njegovu upotrebu.
Radi ostvarivanja svojih funkcija i zadataka, Izvršno veće donosi orijentacioni program rada.
II RADNA TELA IZVRŠNOG VEĆA
1. Stalna radna tela Izvršnog veća
Radi efikasnijeg rada Izvršnog veća u izvršavanju zakona, drugih propisa i opštih akata i obavljanja drugih poslova određenih Statutom AP Vojvodine i odlukama Skupštine AP Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština), Izvršno veće obrazuje odbore i komisije, kao stalna radna tela.
Stalno radno telo: ocenjuje podobnost materijala za razmatranje i odlučivanje na sednici Izvršnog veća, ocenjuje celishodnost predloženih rešenja, zaključaka i mera; usklađuje ocene i stavove obrađivača i drugih zainteresovanih subjekata i utvrđuje zaključke i predloge za Izvršno veće.
Na način rada stalnih radnih tela Izvršnog veća shodno se primenjuju odredbe ovog poslovnika o načinu rada Izvršnog veća.
Izvršno veće, kao stalna radna tela, ima sledeće odbore:
1. Odbor za propise i upravu;
2. Odbor za ekonomska pitanja i budžet;
3. Odbor za javne službe.
Izvršno veće, kao stalna radna tela, ima sledeće komisije:
1. Komisiju za javnu bezbednost;
2. Komisiju za kadrovska i administrativna pitanja;
3. Komisiju za međunacionalne odnose, crkve i verske zajednice;
4. Komisija za raspored i opremanje službenih zgrada i poslovnih prostorija.
Odbor za propise i upravu razmatra nacrte propisa i opštih akata, predloge akata koje donosi Izvršno veće i druga pitanja iz nadležnosti Pokrajine koja se odnose na:
1. Organizaciju i način rada Izvršnog veća;
2. Organizaciju, rad i nadležnost pokrajinskih organa uprave, organizacija i službi;
3. Lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju;
4. Izbore za pokrajinske organe; neposredno izjašnjavanje građana;
5. Prekršaje i mrežu sudova na teritoriji Pokrajine;
6. Radne odnose, zarade i ostala primanja iz radnog odnosa, zapošljavanje i zaštitu na radu u pokrajinskim organima;
7. Razvoj informacionog sistema pokrajinskih organa uprave i lokalne samouprave;
8. Druge poslove iz oblasti koje nisu u nadležnosti drugih radnih tela.
Odbor za ekonomska pitanja i budžet razmatra nacrte propisa i opštih akata, predloge akata koje donosi Izvršno veće i druga pitanja iz nadležnosti pokrajine koja se odnose na:
1. Pokrajinski budžet;
2. Strategiju i politiku razvoja Autonomne Pokrajine Vojvodine;
3. Privatizaciju, poslovno i finansijsko prestrukturiranje preduzeća; strukturno prilagođavanje privrede, industriju; investiciona ulaganja; mala i srednja preduzeća; preduzetništvo;
4. Energetiku i mineralne sirovine;
5. Urbanizam, arhitekturu i prostorno planiranje; graditeljstvo i stambene i komunalne poslove;
6. Agrarni budžet; poljoprivredu, podsticanje i unapređenje poljoprivredne proizvodnje; poljoprivredno zemljište, stočarstvo, ribarstvo, šumarstvo, lovstvo, vodoprivredu; prehrambenu industriju; razvoj sela;
7. Štete od elementarnih nepogoda;
8. Saobraćaj i telekomunikacije;
9. Tržište i cene;
10. Robne rezerve;
11. Turizam i usluge;
12. Regionalnu i međunarodnu saradnju;
13. Zaštitu i unapređenje životne sredine;
14. Imovinu koju koristi pokrajina i svojinsko pravne odnose;
15. Druge poslove u oblasti privrede i finansija.
Odbor za javne službe razmatra nacrte propisa i opštih akata, predloge akata koje donosi Izvršno veće i druga pitanja iz nadležnosti Pokrajine koja se odnose na:
1. Razvoj i unapređenje naučnoistraživačke delatnosti;
2. Predškolsko, osnovno, srednje, više i visoko obrazovanje; učenički i studentski standard;
3. Razvoj i unapređenje kulture i umetničkog stvaralaštva; zaštitu kulturnih dobara;
4. Organizaciju zdravstvene zaštite; zdravstveno osiguranje;
5. Penzijsko i invalidsko osiguranje; boračko-invalidsku zaštitu; socijalnu zaštitu;
6. Porodično-pravnu zaštitu; društvenu brigu o deci;
7. Fizičku kulturu i sport; omladinu;
8. Javno informisanje;
9. Radne odnose, zarade i ostala primanja iz radnog odnosa; zapošljavanje; zaštitu na radu;
10. Ravnopravnost polova;
11. Druge poslove u oblasti javnih službi.
Komisija za javnu bezbednost: prati i razmatra stanje javne bezbednosti u AP Vojvodini, ostvaruje saradnju sa nadležnim republičkim i pokrajinskim organima i predlaže mere nadležnim organima za prevazilaženje problema u oblasti javne bezbednosti.
Komisija za kadrovska i administrativna pitanja: donosi rešenja o ostvarivanju prava članova Izvršnog veća po osnovu rada; razmatra i daje mišljenje o predlozima pokrajinskih sekretara za kadrovska rešenja iz delokruga sekretarijata, priprema i predlaže Izvršnom veću druga kadrovska rešenja iz nadležnosti Izvršnog veća; razmatra zahteve i podnosi izvršnom veću predloge za odobravanje službenih putovanja u inostranstvo članova Izvršnog veća, imenovanih, postavljenih, kao i drugih lica kada su u sastavu delegacije Izvršnog veća; donosi rešenja o platama, naknadama i drugim primanjima članova Izvršnog veća, imenovanih, postavljenih i razrešenih lica u pokrajinskim organima uprave, organizacijama, službama i direkcijama; obavlja i druge poslove utvrđene aktima Izvršnog veća.
Komisija za međunacionalne odnose, crkve i verske zajednice: prati službenu upotrebu jezika i pisama nacionalnih manjina na teritoriji Pokrajine; prati ostvarivanje prava nacionalnih manjina na teritoriji Pokrajine; razmatra sva aktuelna pitanja iz oblasti vera i verskih zajednica; prati ostvarivanje odnosa i saradnju sa verskim zajednicama i njihov položaj; obavlja i druge poslove utvrđene aktima Izvršnog veća.
Komisija za raspored i opremanje službenih zgrada i poslovnih prostorija: predlaže kriterijume za raspodelu službenih zgrada i poslovnih prostorija, razmatra zahteve i odlučuje o rasporedu službenih zgrada i poslovnih prostorija na korišćenje pokrajinskim organima uprave, organizacijama, službama i direkcijama; utvrđuje potrebe njihovog opremanja; utvrđuje predlog ugovora o korišćenju uz naknadu poslovnog prostora na kojem pravo korišćenja ima Pokrajina; obavlja i druge poslove utvrđene aktima Izvršnog veća.
Stalna radna tela obrazuju se aktom Izvršnog veća, kojim se određuju njihovi zadaci i sastav.
Stalno radno telo čine predsednik, zamenik predsednika i određeni broj članova koji ne može biti manji od tri.
Predsednika stalnog radnog tela imenuje Izvršno veće, po pravilu iz reda potpredsednika Izvršnog veća.
Zamenika predsednika stalnog radnog tela imenuje Izvršno veće iz reda članova Izvršnog veća.
Članove stalnog radnog tela Izvršno veće može imenovati iz reda članova Izvršnog veća i lica koja imenuje i postavlja Izvršno veće.
Većinu članova stalnog radnog tela čine članovi Izvršnog veća.
Članovi Komisije za javnu bezbednost i Komisije za kadrovska i administrativna pitanja mogu biti samo članovi Izvršnog veća.
Jedan član Komisije za raspored i opremanje službenih zgrada i poslovnih prostorija obavezno je iz reda lica koje imenuje ili postavlja Skupština AP Vojvodine.
Stalno radno telo ima sekretara koga postavlja Izvršno veće.
Sekretar pomaže predsedniku stalnog radnog tela u pripremanju sednice stalnog radnog tela, stara se o blagovremenom i kvalitetnom izvršavanju poslova stalnog radnog tela, obavlja koordinaciju sa pokrajinskim organima uprave, organizacijama i službama i drugim organima i organizacijama i koordinira rad zaposlenih koji obavljaju stručne poslove za potrebe stalnog radnog tela.
Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe stalnih radnih tela obavlja Sekretarijat Izvršnog veća, ukoliko aktom o obrazovanju stalnog radnog tela nije drugačije određeno.
Na predlog obrađivača, predsednik stalnog radnog tela može na sednicu stalnog radnog tela pozvati predstavnika organa, preduzeća, ustanova i drugih pravnih lica kad se razmatra pitanje od interesa za ove subjekte.
2. Povremena radna tela Izvršnog veća
Za razmatranje pitanja vezanih za vođenje politike Izvršnog veća u određenim oblastima, odnosno za obavljanje određenih zadataka, Izvršno veće može obrazovati povremena radna tela (savete, komisije, radne grupe, ekspertske grupe i dr.).
Predsednika povremenog radnog tela imenuje Izvršno veće iz reda članova Izvršnog veća.
Članove povremenog radnog tela imenuje Izvršno veće iz reda članova Izvršnog veća, lica koja imenuje i postavlja Izvršno veće i drugih lica, stručnjaka za određene oblasti.
Zadaci i sastav povremenih radnih tela utvrđuju se aktom o njihovom obrazovanju.
Na način rada povremenih radnih tela shodno se primenjuju odredbe ovog poslovnika o načinu rada stalnih radnih tela, ako aktom o njihovom obrazovanju nije drugačije određeno.
Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe povremenih radnih tela obavlja pokrajinski organ uprave ili organizacija u čiji delokrug pretežno spadaju poslovi za čije je obavljanje povremeno radno telo obrazovano.
3. Sednica radnog tela Izvršnog veća
Predsednik radnog tela saziva sednicu radnog tela, predlaže dnevni red i predsedava sednicom.
U slučaju odsutnosti predsednika radnog tela, sednicom predsedava zamenik predsednika, a u njegovoj odsutnosti član radnog tela koji je i član Izvršnog veća.
Radno telo radi u sednici kojoj prisustvuje većina njegovih članova.
Radno telo odlučuje većinom glasova prisutnih članova.
Poziv za sednicu radnog tela sa predlogom dnevnog reda i materijalima za razmatranje dostavlja se članovima radnog tela najmanje tri dana pre održavanja sednice, ukoliko zbog hitnosti nije nužno da se o pojedinim pitanjima radno telo izjasni u kraćem roku.
4. Posebne odredbe o radu stalnih radnih tela
Za razmatranje, pripremu i davanje predloga o određenim pitanjima i obavljanje drugih zadataka iz svoje nadležnosti, radna tela mogu obrazovati stručne timove.
Članovi stručnog tima mogu biti članovi Izvršnog veća, lica koja imenuje i postavlja Izvršno veće, kao i druga lica - stručnjaci za određene oblasti koje su povezane sa zadacima stručnog tima.
Radna tela mogu, na zajedničkoj sednici, da razmatraju materijale od interesa za dva ili za više radnih tela.
Ako radna tela na odvojenim sednicama razmatraju iste materijale, međusobno se obaveštavaju o stavovima koje su zauzeli.
U slučaju različitih stavova, predsednici radnih tela ili njihovi zamenici, usklađuju stavove.
Radno telo odlaže razmatranje materijala ako sednici ne prisustvuje predstavnik obrađivača.
Radno telo može da zaključi da se materijal vrati na doradu obrađivaču.
O stavovima i zaključcima radnog tela o pojedinim pitanjima koja se ne predlažu Izvršnom veću za razmatranje, priprema se beleška koja se dostavlja organima radi upoznavanja.
O razmatranom materijalu radno telo podnosi Izvršnom veću izveštaj koji sadrži: podatak o prisustvu članova radnog tela i predstavnika organa i organizacija pozvanih na sednicu radnog tela; mišljenja, konstatacije i stavove o razmatranom materijalu i predloge radnog tela u formi u kojoj Izvršno veće treba da ih usvoji i predloge radnih zaključaka koje treba da donese Izvršno veće i, po potrebi, predloge za predstavnike i poverenike Izvršnog veća u Skupštini.
Izveštaj sadrži konstataciju da li se obrađivač materijala saglasio sa utvrđenim stavovima radnog tela i izdvojena mišljenja članova radnog tela.
Ako obrađivač nije saglasan sa stavovima radnog tela, sporna pitanja se unose u izveštaj.
Radno telo određuje izvestioca na sednici Izvršnog veća.
III SEDNICA IZVRŠNOG VEĆA
1. Priprema materijala
Materijale za razmatranje na sednici Izvršnog veća obrađivači pripremaju na način utvrđen ovim poslovnikom.
Predlozi i materijali za razmatranje na sednici Izvršnog veća dostavljaju se sekretaru Izvršnog veća.
Akt za razmatranje i odlučivanje na sednici Izvršnog veća može podneti organ u čijem je delokrugu materija na koju se akt odnosi.
Materijale za razmatranje na sednici Izvršnog veća mogu podneti članovi Izvršnog veća, radna tela Izvršnog veća, pokrajinski organi uprave, organizacije i službe.
Skupštine opština sa teritorije Pokrajine i preduzeća, ustanove, nacionalni saveti nacionalnih manjina sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine (u daljem tekstu: nacionalni savet nacionalnih manjina) i druge organizacije i udruženja podnose inicijative za razmatranje materijala na sednici Izvršnog veća preko pokrajinskog organa uprave u čiji delokrug spadaju, a nadležni pokrajinski organ te materijale dostavlja Izvršnom veću sa svojim mišljenjem.
Predlog za podnošenje kolektivne ostavke Izvršnog veća sa obrazloženjem može podneti najmanje sedam članova Izvršnog veća.
Uz predlog za podnošenje kolektivne ostavke podnosioci obavezno prilažu i svoje pojedinačne ostavke.
Akt koji Izvršno veće predlaže Skupštini, obrađivač priprema u formi nacrta.
Akt koji donosi Izvršno veće, obrađivač dostavlja u formi predloga.
Kada Izvršno veće oceni da je o nacrtu propisa, opšteg akta ili o drugom materijalu koji je prihvatilo potrebno obaviti javnu raspravu, utvrđuje program rasprave, određuje organ koji ga sprovodi i rok u kome će biti obavljena javna rasprava, a koji ne može biti kraći od 20 ni duži od 60 dana.
U pripremi nacrta propisa i opšteg akta i predloga akta koji donosi Izvršno veće, obrađivač obavezno pribavlja mišljenje:
1. Pokrajinskog sekretarijata za propise, upravu i nacionalne manjine - o usklađenosti akta sa drugim propisima i pravnim sistemom;
2. Pokrajinskog sekretarijata za finansije - kad je za sprovođenje akta potrebno obezbediti finansijska sredstva;
3. Pokrajinskog javnog pravobranilaštva - kad je u pitanju zaštita imovinskih prava i interesa Pokrajine, odnosno kad se aktom stvaraju ugovorne obaveze Pokrajine;
4. Nacionalnih saveta nacionalnih manjina - kada se akt odnosi na službenu upotrebu jezika, obrazovanje, kulturu i informisanje na jeziku nacionalne manjine.
Ukoliko obrađivač nije siguran da treba pribaviti mišljenje nacionalnog saveta nacionalnih manjina obezbediće o tome stav odnosno mišljenje pokrajinskog sekretarijata za propise, upravu i nacionalne manjine.
Ukoliko je obrađivač akt uredno dostavio nacionalnom savetu nacionalne manjine, a isti nije dostavio svoje mišljenje u roku od 15 dana, smatraće se da je mišljenje pozitivno.
U pripremi nacrta propisa i opšteg akta i predloga akta koji donosi Izvršno veće, obrađivač pribavlja mišljenja i od drugih pokrajinskih organa uprave i organizacija kad je materija koja se uređuje od interesa i za te pokrajinske organe odnosno organizacije.
Pribavljena mišljenja obrađivač dostavlja Izvršnom veću u prilogu nacrta propisa i opšteg akta, odnosno predloga akta koji donosi Izvršno veće.
Obrađivač je dužan da o nacrtu propisa i opšteg akta, odnosno predloga akta koji donosi Izvršno veće, a koje je dostavio Izvršnom veću na razmatranje, pribavi novo mišljenje nadležnih organa, ukoliko je u tekstu izvršio izmene ili dopune predloženih rešenja.
Kad Sekretarijat Izvršnog veća dostavlja na mišljenje predloge pojedinih akata ili druge materijale većem broju organa i organizacija, mišljenje o tim predlozima Izvršnom veću dostavlja prvoimenovani organ. Ovaj organ je dužan da, pre dostavljanja mišljenja, ostvari saradnju sa organima i organizacijama kojima su ti predlozi dostavljeni i usaglašen tekst mišljenja dostavi Izvršnom veću.
Ukoliko organi nisu usaglasili mišljenje o dostavljenom predlogu, prvoimenovani organ dostavlja Izvršnom veću i izdvojeno mišljenje organa koji se nije usaglasio.
Pokrajinski organi uprave, odnosno organizacije, kojima je od strane obrađivača ili Izvršnog veća dostavljen na mišljenje nacrt propisa i opšteg akta, predlog akta koji donosi Izvršno veće ili drugi materijal, dužni su da o svojim stavovima pismeno upoznaju obrađivača, odnosno Izvršno veće, u roku od 7 dana od dana njihovog prijema.
Pokrajinski organi uprave, odnosno organizacije, dužni su da traženo mišljenje dostave Izvršnom veću ili obrađivaču i u kraćem roku kad su u pitanju akti čije se razmatranje i donošenje predlaže po hitnom postupku.
Tekst nacrta propisa i opšteg akta, predloga akta koji donosi Izvršno veće i drugog materijala, pre dostavljanja Izvršnom veću, obrađivač usklađuje sa stavovima pokrajinskih organa uprave, odnosno organizacija.
Ako je Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne manjine u svom mišljenju ukazao na potrebu pravno-tehničke redakcije nacrta propisa i opšteg akta, odnosno predloga akta koji donosi Izvršno veće, obrađivač je dužan da, u saradnji sa Pokrajinskim sekretarijatom za propise, upravu i nacionalne manjine, redakciju izvrši pre dostavljanja Izvršnom veću.
Obrađivač je dužan da navede od kojih je organa tražio i dobio mišljenje, koje je predloge iz mišljenja ugradio u tekst, kao i da navede razloge zbog kojih nije prihvatio pojedine predloge. Neusaglašeni stavovi usklađuju se u nadležnom radnom telu.
Nacrt propisa i opšteg akta, odnosno predlog opšteg akta koji donosi Izvršno veće, podnosi se Izvršnom veću u obliku u kome se donosi, sa obrazloženjem.
Obrazloženje mora da sadrži:
1. Pravni osnov;
2. Razloge za donošenje akta;
3. Objašnjenje osnovnih pravnih instituta i pojedinačnih rešenja;
4. Procenu iznosa finansijskih sredstava potrebnih za sprovođenje akta;
5. Opšti interes zbog koga se predlaže povratno dejstvo, ako propis ili opšti akt sadrži odredbe za koje se predviđa povratno dejstvo;
6. Razloge za donošenje propisa ili akta po hitnom postupku, ako je predložen hitan postupak, sa navođenjem štetnih posledica po život i zdravlje ljudi i rad organa i organizacija koje bi nastale zbog nedonošenja propisa ili akta po hitnom postupku;
7. Razloge zbog kojih se predlaže da propis ili opšti akt stupi na snagu pre osmog dana od dana objavljivanja;
8. Pregled odredaba propisa ili akta koji se menjaju, odnosno dopunjuju (pregled odredaba koje se menjaju priprema se tako što se deo teksta koji se menja označava isprekidanom linijom - crticama - preko slova, a novi tekst kojim se zamenjuje ili dopunjuje postojeći piše velikim slovima).
Pojedinačni akt obrađivač je dužan da dostavi zajedno sa obrazloženjem, koje sadrži relevantne činjenice na osnovu kojih se predlaže njegovo donošenje.
Kao prilog aktu iz člana 37 ovog Poslovnika, Izvršnom veću se dostavljaju mišljenja nadležnih organa i stavovi obrađivača povodom tih mišljenja, izveštaji o javnoJ raspravi, ako je vođena javna rasprava, a mogu se dostaviti i analize, izveštaji i informacije koji se odnose na stanje u pojedinim oblastima ili na pojedine pojave i probleme.
Prilikom izrade nacrta zakona, drugih propisa i opštih akata, koji se dostavljaju Skupštini kao ovlašćenom predlagaču u Narodnoj skupštini Republike Srbije, obrađivač primenjuje odredbe Poslovnika Narodne skupštine Republike Srbije.
Pokrajinski organi uprave, organizacije i službe dostavljaju Izvršnom veću na razmatranje analize, izveštaje i informacije, sa predlogom zaključka.
Predlog zaključka obrađivač priprema u formi u kojoj ga donosi Izvršno veće. U poslednjoj tački predloga zaključka obrađivač je dužan da navede kome treba dostaviti materijal, odnosno zaključke.
Ako se predlaže obezbeđivanje finansijskih sredstava, u prilogu materijala obrađivač obavezno dostavlja mišljenje Pokrajinskog sekretarijata za finansije.
Ako pokrajinski organ uprave, organizacija ili služba preko svog predstavnika neposredno učestvuje u pripremi republičkog propisa, mora o tome obavestiti Izvršno veće koje, na predlog pokrajinskog organa uprave, organizacije ili službe utvrđuje osnovne smernice za učešće u pripremi propisa.
2. Dostavljanje materijala
Akt kojim obrađivač dostavlja Izvršnom veću predlog za razmatranje, potpisuje član Izvršnog veća, pokrajinski sekretar ili funkcioner koji rukovodi organizacijom ili službom, odnosno njihov ovlašćeni pomoćnik.
Materijal koji je dostavljen Izvršnom veću aktom koji nije potpisalo lice iz stava 1 ovog člana, sekretar Izvršnog veća vraća obrađivaču.
Prilikom dostavljanja materijala Izvršnom veću, obrađivač izričito navodi da li materijal dostavlja radi razmatranja i odlučivanja na sednici Izvršnog veća ili radi informisanja članova Izvršnog veća.
Materijale koji nisu sačinjeni u formi i na način kako je to propisano ovim Poslovnikom, sekretar Izvršnog veća vraća obrađivačima.
Podobnost materijala za razmatranje na sednici Izvršnog veća prethodno ocenjuje Sekretarijat Izvršnog veća.
Materijale dostavljene Izvršnom veću, za čije razmatranje ono nije nadležno, sekretar Izvršnog veća upućuje nadležnim organima o čemu obaveštava podnosioca.
Materijali koji se dostavljaju radi razmatranja i odlučivanja na sednici Izvršnog veća internog su karaktera do usvajanja na sednici Izvršnog veća i mogu se saopštavati javnosti samo uz saglasnost predsednika Izvršnog veća.
Na materijalu poverljive prirode obrađivač označava vrstu tajnosti i stepen poverljivosti posebnom vidnom oznakom.
O materijalima koji predstavljaju državnu, vojnu ili službenu tajnu "strogo poverljivo" ili "poverljivo" vodi se posebna evidencija i ti materijali koriste se i sa njima se postupa u skladu sa posebnim propisima i uputstvom sekretara Izvršnog veća.
Materijal podoban za razmatranje na sednici Izvršnog veća obrađivač dostavlja Sekretarijatu Izvršnog veća najkasnije pet dana pre održavanja sednice, osim ako Izvršno veće drugačije ne zaključi.
Obrađivač može da predloži Izvršnom veću da razmotri materijal i u kraćem roku, po odobrenju predsednika Izvršnog veća.
Predlog za uređivanje određenog pitanja koji Izvršnom veću dostavi organ koji nije nadležan, dostavlja se nadležnom pokrajinskom organu uprave, odnosno organizaciji ili službi, s tim da se u roku od 10 dana izjasni o datom predlogu i o tome obavesti Izvršno veće.
3. Sazivanje sednice
Predsednik Izvršnog veća saziva sednicu Izvršnog veća pismenim putem, po sopstvenoj inicijativi, na predlog najmanje pet članova Izvršnog veća ili stalnog radnog tela.
Predsednik Izvršnog veća predlaže dnevni red i predsedava sednicom. Sednicom može predsedavati i potpredsednik koga odredi predsednik Izvršnog veća.
Ukoliko predsednik Izvršnog veća ne odredi potpredsednika koji će predsedavati, sednicom predsedava potpredsednik prema odgovarajućem rasporedu koji utvrđuje predsednik Izvršnog veća.
Sekretar Izvršnog veća pomaže predsedniku Izvršnog veća u pripremanju i vođenju sednice Izvršnog veća.
Sednica Izvršnog veća saziva se najkasnije 3 dana pre održavanja.
Sednica se može sazvati i u kraćem roku kada za to postoje posebni razlozi.
Uz saziv sednice, članovima Izvršnog veća dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice, materijali za odlučivanje i izveštaji radnih tela.
U dnevni red sednice mogu se uvrstiti materijali koje su prethodno razmotrila radna tela Izvršnog veća, a pripremljeni su u skladu sa ovim poslovnikom.
U dnevni red sednice mogu se izuzetno uvrstiti pitanja koja nisu sadržana u predlogu dnevnog reda, ili nisu razmatrana na sednici radnog tela, ukoliko bi mogle da nastanu štetne posledice ako se ta pitanja ne razmotre.
Materijali sa oznakom poverljivosti obavezno su poslednja tačka dnevnog reda.
Nacrt dnevnog reda priprema sekretar Izvršnog veća, a predlog utvrđuje predsednik Izvršnog veća ili ovlašćeni podpredsednik.
Sednici Izvršnog veća prisustvuju i učestvuju u radu članovi Izvršnog veća i sekretar Izvršnog veća.
U odsustvu pokrajinskog sekretara i sekretara Izvršnog veća, sednici prisustvuju i učestvuju u radu njihovi ovlašćeni pomoćnici.
Sednici prisustvuju pomoćnik sekretara Izvršnog veća, šef Kabineta predsednika Izvršnog veća i sekretari stalnih radnih tela Izvršnog veća u čijem je delokrugu materijal koji se razmatra.
Sednici Izvršnog veća mogu prisustvovati i učestvovati u radu i druga lica po odobrenju predsednika Izvršnog veća.
Licima pozvanim za pojedine tačke dnevnog reda dostavljaju se samo materijali za tačke za koje su pozvana.
Lica iz st. 4 i 5 prisustvuju samo onim tačkama dnevnog reda za koje su dobili poziv, odnosno odobrenje predsednika Izvršnog veća.
O sprečenosti da prisustvuje sednici Izvršnog veća, član Izvršnog veća obaveštava predsednika Izvršnog veća ili sekretara Izvršnog veća.
4. Održavanje, tok sednice i odlučivanje
Predsednik Izvršnog veća otvara sednicu i predlaže dnevni red.
Izvršno veće utvrđuje dnevni red, uključujući prihvaćene predloge za izmene i dopune predloženog dnevnog reda.
Pre utvrđivanja dnevnog reda Izvršno veće usvaja zapisnik sa prethodne sednice, sa prihvaćenim primedbama koje su stavljene na zapisnik.
Izvršno veće pojedine tačke razmatra i o njima odlučuje prema redosledu utvrđenim dnevnim redom.
Pretres se otvara o svakoj tački dnevnog reda.
Izvršno veće odlučuje o predlogu zaključka datom u izveštaju radnog tela Izvršnog veća.
O pitanjima koja na sednici pokrene neko od učesnika sednice u čijoj nadležnosti nije to pitanje, obavezno se izjašnjava nadležni pokrajinski sekretar ili lice koje ga na sednici zamenjuje.
Kad je za date predloge neophodno obezbediti finansijska sredstva, pokrajinski sekretar za finansije može predložiti da se o njima odloži pretres kako bi se razmotrile mogućnosti za obezbeđenje sredstava.
Pokrajinski sekretar za propise, upravu i nacionalne manjine dužan je da upozori Izvršno veće ako predloženi akt nije u saglasnosti sa ustavom ili zakonom i na pravne posledice koje iz toga mogu proisteći, kao i da predloži dalji postupak.
Po završenom pretresu, Izvršno veće odlučuje o utvrđivanju teksta predloga propisa i opšteg akta, odnosno o usvajanju drugog odgovarajućeg akta ili drugog materijala.
Izvršno veće odlučuje većinom glasova članova Izvršnog veća prisutnih na sednici.
Izvršno veće odlučuje većinom glasova svih članova Izvršnog veća o podnošenju kolektivne ostavke, o utvrđivanju predloga programa razvoja, utvrđivanju predloga budžeta i završnog računa i utvrđivanju izveštaja o svom radu koji podnosi Skupštini.
Glasanje je javno.
Član Izvršnog veća može da izuzme mišljenje, uz odgovarajuće obrazloženje. Izuzimanje mišljenja konstatuje se u zapisniku.
Zaključak Izvršnog veća dostavlja se nadležnom pokrajinskom organu, organizaciji ili službi odmah posle sednice Izvršnog veća radi realizacije a kada se zaključak odnosi na propis i opšti akt, dostavlja se i Pokrajinskom sekretarijatu za propise, upravu i nacionalne manjine.
O sednici Izvršnog veća vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži: datum i mesto održavanja sednice, vreme trajanja sednice, imena prisutnih i odsutnih članova Izvršnog veća, imena lica koja učestvuju po pozivu, ime predsedavajućeg na sednici, dnevni red, pitanja koja su razmatrana i donete zaključke i akta Izvršnog veća koja se ne objavljuju u "Službenom listu AP Vojvodine" u integralnom tekstu.
O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Izvršnog veća.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsednik Izvršnog veća, odnosno potpredsednik Izvršnog veća koji ga zamenjuje i sekretar Izvršnog veća.
Tok sednice snima se na magnetofonu.
Korišćenje magnetofonskih snimaka odobrava sekretar Izvršnog veća, na osnovu obrazloženog pismenog zahteva. U slučaju da sekretar Izvršnog veća odbije zahtev, konačnu odluku donosi predsednik Izvršnog veća.
Izvršno veće ili predsednik Izvršnog veća mogu odlučiti da se na sednici ne vrši magnetofonsko snimanje.
Prekucani magnetofonski snimak sednice Izvršnog veća predstavlja sastavni deo zapisnika.
IV OSTAVKA POSTAVLJENOG LICA
Postavljeno lice podnosi ostavku u pismenom obliku predsedniku Izvršnog veća.
O ostavci postavljenog lica predsednik Izvršnog veća odmah obaveštava članove Izvršnog veća.
Podnetu ostavku Izvršno veće konstatuje na prvoj narednoj sednici a postavljeno lice se razrešava.
V POSTUPANJE SA AKTIMA I DRUGIM MATERIJALIMA IZVRŠNOG VEĆA
Izvršno veće donosi odluke, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Akta Izvršnog veća kojima se dostavljaju predlozi, mišljenja i inicijative Skupštini, saveznim i republičkim organima, kao i akta Izvršnog veća koja se objavljuju u "Službenom listu AP Vojvodine", potpisuje predsednik Izvršnog veća, odnosno potpredsednik Izvršnog veća ako ga Izvršno veće ovlasti.
Akta Izvršnog veća koja nisu obuhvaćena prethodnim stavom potpisuje sekretar Izvršnog veća.
Doneta akta Izvršnog veća, materijali sa sednice Izvršnog veća, kao i zapisnici (u daljem tekstu: sednički materijal), čuvaju se u dokumentaciji Sekretarijata Izvršnog veća.
Sednički materijal koristi se uz saglasnost sekretara Izvršnog veća.
VI PRIPREMA PREČIŠĆENOG TEKSTA AKATA IZVRŠNOG VEĆA
Posle sednice Izvršnog veća, na kojoj je utvrđen predlog propisa i opšteg akta, obrađivač i Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne manjine pripremaju prečišćen tekst predloga akta u saradnji sa Sekretarijatom Izvršnog veća, a tekst obrazloženja obrađivač.
Prečišćen tekst akta koji donosi Izvršno veće priprema obrađivač u saradnji sa Pokrajinskim sekretarijatom za propise, upravu i nacionalne manjine i Sekretarijatom Izvršnog veća.
Za pripremu prečišćenog teksta obrađivač i Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne manjine koriste izveštaje radnih tela, a sekretar Izvršnog veća može im staviti na raspolaganje odgovarajući deo magnetofonskih snimaka.
Prečišćeni tekst parafiran u Pokrajinskom sekretarijatu za propise, upravu i nacionalne manjine obrađivač dostavlja Sekretarijatu Izvršnog veća s pismenom naznakom da su tekst i obrazloženje pripremljeni u skladu sa zaključkom Izvršnog veća.
Prečišćeni tekstovi se lektorišu.
Primerak prečišćenog teksta čuva se u dokumentaciji Izvršnog veća.
VII ODGOVOR NA POSLANIČKO PITANJE
Poslaničko pitanje upućeno Izvršnom veću iz delokruga određenog pokrajinskog sekretarijata. Izvršno veće dostavlja tom pokrajinskom sekretarijatu radi pripreme predloga odgovora.
Predlog odgovora na poslaničko pitanje upućeno Izvršnom veću iz delokruga dva ili više pokrajinskih sekretarijata, pripremaju zajedno ti pokrajinski sekretarijati, s tim što objedinjeni odgovor Izvršnom veću dostavlja prvoimenovani organ.
Na poslaničko pitanje upućeno pokrajinskom sekretarijatu, odgovor priprema i neposredno dostavlja Skupštini taj pokrajinski sekretarijat.
Predlog odgovora na poslaničko pitanje upućeno Izvršnom veću, koje se po sadržini odnosi na rad Izvršnog veća, priprema Sekretarijat Izvršnog veća.
VIII PREDSTAVNIK I POVERENIK IZVRŠNOG VEĆA
Pri utvrđivanju predloga i mišljenja za Skupštinu, Izvršno veće određuje predstavnika iz reda članova Izvršnog veća, kao i poverenika.
Izvršno veće i nadležni pokrajinski sekretar dužni su da obezbede prisustvo poverenika koji daje stručna i druga objašnjenja na sednici radnog tela Skupštine. Poverenik se može izjašnjavati i o pojedinim pitanjima za koja ga Izvršno veće, odnosno pokrajinski sekretar ovlasti.
IX IZVEŠTAJ O RADU IZVRŠNOG VEĆA
Izveštaj o radu Izvršnog veća priprema Sekretarijat Izvršnog veća, na osnovu podataka kojima raspolaže i na osnovu izveštaja o stanju u pojedinim oblastima koje pripremaju nadležni pokrajinski organi uprave, organizacije i službe.
X POSTUPAK ZA UKIDANJE ILI PONIŠTENJE AKTA POKRAJINSKOG SEKRETARA I FUNKCIONERA KOJI RUKOVODI ORGANIZACIJOM ILI SLUŽBOM
Obrazloženi predlog za ukidanje, odnosno poništenje akta pokrajinskog sekretara i funkcionera koji rukovodi organizacijom ili službom podnosi predsednik Izvršnog veća, odnosno član Izvršnog veća koji smatra da taj akt treba ukinuti, odnosno poništiti, po sopstvenoj inicijativi ili na inicijativu zainteresovanog lica.
Pre odlučivanja na sednici Izvršnog veća o predlogu iz stava 1 ovog člana pribavlja se mišljenje nadležnog pokrajinskog sekretarijata, organizacije ili službe, i Pokrajinskog sekretarijata za propise, upravu i nacionalne manjine.
Ako funkcioner koji je doneo osporeni akt nije član Izvršnog veća, ima pravo da učestvuje u radu na sednici Izvršnog veća za vreme rasprave o ukidanju odnosno poništenju tog akta.
XI JAVNOST RADA IZVRŠNOG VEĆA
Izvršno veće obaveštava javnost o svom radu, donetim aktima i zauzetim stavovima, kao i o značajnim pitanjima koja razmatra ili će razmatrati: davanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za štampu, davanjem intervjua, izdavanjem publikacija, objavljivanjem na internetu ili na drugi pogodan način.
Prilikom razmatranja važnih pitanja, Izvršno veće na sednici određuje način na koji će o tome biti obaveštena javnost.
XII LEGITIMACIJA ČLANA IZVRŠNOG VEĆA
Član Izvršnog veća ima legitimaciju.
Legitimacija sadrži podatke o identitetu i imunitetskim pravima člana Izvršnog veća.
Legitimaciju potpisuje predsednik Izvršnog veća.
O izdavanju legitimacije stara se sekretar Izvršnog veća.
Član Izvršnog veća dužan je da izdatu legitimaciju vrati Sekretarijatu Izvršnog veća u roku od tri dana od dana prestanka funkcije.
XIII PRIMENA POSLOVNIKA
O primeni Poslovnika Izvršnog veća staraju se predsednik Izvršnog veća i sekretar Izvršnog veća.
Pokrajinski sekretar, odnosno funkcioner koji rukovodi organizacijom ili službom, u vršenju poslova i zadataka pokrajinskog organa uprave, odnosno organizacije ili službe, odgovoran je za primenu odredaba ovog poslovnika.
Ako se zbog nesprovođenja ovog poslovnika otežava rad Izvršnog veća i njegovih radnih tela, sekretar Izvršnog veća o tome obaveštava predsednika Izvršnog veća, a po potrebi preduzima mere u skladu sa Poslovnikom.
XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Danom stupanja na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Poslovnik Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine ("Službeni list AP Vojvodine", br. 15/92, 3/93, 2/97 i 3/98).
Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".