STATUT
CENTRALNOG REGISTRA, DEPOA I KLIRINGA HARTIJA OD VREDNOSTI

("Sl. glasnik RS", br. 111/2003)

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim statutom, u skladu sa zakonom, uređuju se pitanja koja se odnose na firmu i sedište, delatnost, visinu osnovnog kapitala, način potpisivanja firme društva, način donošenja odluka, izbor, opoziv i delokrug organa društva, zastupanje, raspodelu dobiti i snošenje gubitaka, rezerve, kao i druga pitanja od značaja za rad Centralnog registra, depoa i kliringa hartija od vrednosti (u daljem tekstu: Centralni registar), kao i druga pitanja koja su od značaja za Centralni registar.

Centralni registar je akcionarsko društvo sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim Zakonom o preduzećima ("Službeni list SRJ", br. 29/96, 33/96, 29/97, 59/98, 74/99, 9/2001 i 36/2002) i Zakonom o tržištu hartija od vrednosti i drugih finansijskih instrumenata ("Službeni list SRJ", broj 65/2002 i "Službeni glasnik RS", broj 57/2003).

Na pitanja koja nisu uređena ovim statutom primenjuje se Zakon o preduzećima i Zakon o tržištu hartija od vrednosti i drugih finansijskih instrumenata.

II FIRMA I SEDIŠTE

Član 2

Pun naziv firme glasi: Centralni registar, depo i kliring hartija od vrednosti, akcionarsko društvo, Beograd.

Skraćeni naziv firme glasi: Centralni registar HOV, a.d. Beograd.

Sedište Centralnog registra je u Beogradu, ul. Pop Lukina br. 7-9.

Odluku o promeni firme i sedištu Centralnog registra donosi osnivač na predlog Upravnog odbora Centralnog registra.

III PEČAT I ŠTAMBILJ

Član 3

Centralni registar ima svoj pečat i štambilj.

Član 4

Pečat Centralnog registra je okruglog oblika i sadrži tekst: "Centralni registar, depo i kliring hartija od vrednosti, akcionarsko društvo, Beograd".

Član 5

Štambilj Centralnog registra je pravougaonog oblika i sadrži tekst: "Centralni registar, depo i kliring hartija od vrednosti, akcionarsko društvo, Beograd, ulica Pop Lukina br. 6-9" i rubrike za upis datuma prijema podnesaka, broj pod kojim će se podnesak zavesti i broj priloga uz podnesak.

Član 6

Rukovanje i upotrebu pečata i štambilja uređuje direktor Centralnog registra.

Za upotrebu pečata odgovoran je direktor Centralnog registra, odnosno lice koje on ovlasti.

IV DELATNOST CENTRALNOG REGISTRA

Član 7

U skladu sa odredbama Zakona o tržištu hartija od vrednosti i drugih finansijskih instrumenata i Zakona o klasifikaciji delatnosti i o registru jedinica razvrstavanja ("Službeni list SRJ", br. 31/96, 34/96, 12/98, 59/98 i 74/99), Centralni registar obavlja sledeće delatnosti:

1)

vođenje registra hartija od vrednosti;

2)

evidenciju hartija od vrednosti na računima emitenta;

3)

vođenje i evidenciju računa hartija od vrednosti članova Centralnog registra i njihovih klijenata;

4)

upis prava trećih lica na hartijama od vrednosti;

5)

čuvanje materijalizovanih hartija od vrednosti;

6)

vođenje novčanih računa članova Centralnog registra;

7)

uknjižavanje materijalizovanih hartija od vrednosti u dematerijalizovanoj formi;

8)

kliring i saldiranje obaveza i potraživanja u hartijama od vrednosti i novcu nastalih na osnovu zaključenih poslova sa hartijama od vrednosti i utvrđivanje stanja, obaveza i potraživanja članova Centralnog registra i njihovih klijenata posle izmirenja međusobnih obaveza i potraživanja u roku predviđenom Pravilima poslovanja Centralnog registra;

9)

prenos i preknjižavanje hartija od vrednosti na računima članova Centralnog registra i vlasnika tih hartija;

10)

izrada baza podataka u vezi sa hartijama od vrednosti;

11)

računovodstveni i knjigovodstveni poslovi Centralnog registra;

12)

drugi poslovi u vezi sa hartijama od vrednosti koje služe delatnosti upisanoj u sudski registar, koje se uobičajeno obavljaju uz te delatnosti, u manjem obimu ili privremeno.

Član 8

Poslovi Centralnog registra obavljaju se u sedištu Centralnog registra, u okviru organizacionih jedinica utvrđenih opštim aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Organizacionom jedinicom Centralnog registra rukovodi rukovodilac organizacione jedinice.

Rukovodioca organizacione jedinice imenuje i razrešava direktor Centralnog registra.

Rukovodilac organizacione jedinice odgovoran je za svoj rad direktoru Centralnog registra.

V ISTUPANJE U PRAVNOM PROMETU I ODGOVORNOST ZA OBAVEZE

Član 9

U pravnom prometu sa trećim licima Centralni registar istupa, po pravilu, u svoje ime i za svoj račun.

Za obaveze nastale istupanjem u pravnom prometu Centralni registar odgovara celokupnom svojom imovinom.

Član 10

U pravnom prometu sa trećim licima Centralni registar predstavlja i zastupa direktor.

U okviru svojih ovlašćenja utvrđenih zakonom i statutom direktor može pismeno da ovlasti i druga lica iz Centralnog registra ili treća lica da predstavljaju i zastupaju Centralni registar.

Pismenim ovlašćenjem iz stava 2 ovog člana, direktor utvrđuje sadržaj, granice i vreme važenja ovlašćenja za predstavljanje i zastupanje Centralnog registra.

VI OSNOVNI KAPITAL

Član 11

Novčani deo osnovnog kapitala Centralnog registra na dan uplate iznosi 3.500.000 dinara.

Osnovni kapital Centralnog registra u trenutku osnivanja je isključivo u novcu, i podeljen je na 350 običnih akcija pojedinačne nominalne vrednosti od 10.000 dinara.

Član 12

Knjiga akcija vodi se u Centralnom registru.

Član 13

Osnivač može doneti odluku da proda svoje akcije, pri čemu mora zadržati najmanje 51% vlasništva.

VII REZERVE

Član 14

Centralni registar ima obaveznu rezervu.

Obaveznu rezervu Centralnog registra čini iznos koji se, po odluci Upravnog odbora, svake godine od dobiti unosi u tu rezervu, i to najmanje 5% godišnje, dok rezerva ne dostigne 20% osnovnog kapitala Centralnog registra.

VIII POSLOVNE KNJIGE

Član 15

U Centralnom registru se vode poslovne knjige u skladu sa propisima.

Član 16

Finansijski izveštaji Centralnog registra utvrđuje se za svaku poslovnu godinu, na način i u vreme utvrđenim u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Godišnji obračun Centralnog registra obavezno sadrži izveštaj o poslovanju.

Član 17

Godišnji obračun mora da bude stavljen na uvid članovima Upravnog odbora najmanje osam dana pre razmatranja i usvajanja na sednici Upravnog odbora.

Centralni registar javno objavljuje izveštaj o svom poslovanju i dostavlja ga osnivaču i Komisiji za hartije od vrednosti.

Član 18

Višak rashoda nad prihodima ostvaren u poslovanju Centralnog registra pokriva se na teret rezervi, a ako ta sredstva nisu dovoljna iz sredstava budžeta Republike Srbije.

Višak prihoda nad rashodima ostvaren u poslovanju Centralnog registra, posle izdvajanja sredstava u fond obaveznih rezervi, uplaćuje se u budžet Republike Srbije.

IX ORGANIZACIJA CENTRALNOG REGISTRA

Član 19

U centralnom registru organizuju se sledeće organizacione jedinice:

1) sektor za administriranje računa;

2) sektor za kliring i saldiranje;

3) sektor informacione tehnologije;

4) pravni i kadrovski sektor;

5) finansijski i opšti sektor;

6) sektor za nadzor i internu reviziju.

Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta, uslovi za zasnivanje radnog odnosa zaposlenih i njihovo raspoređivanje u Centralnom registru uređuje posebnim aktom direktor Centralnog registra.

X ORGANI CENTRALNOG REGISTRA

Član 20

Organi Centralnog registra su:

1) Upravni odbor;

2) Nadzorni odbor;

3) direktor.

Upravni odbor i direktor čine upravu Centralnog registra.

Član 21

Upravni odbor ima sedam članova.

Mandat članova Upravnog odbora je pet godina, s tim što isto lice može biti ponovo imenovano, odnosno birano.

Član Upravnog odbora može biti državljanin Republike Srbije, koji ima visoku stručnu spremu i odgovarajuće praktično i teorijsko znanje i sposobnost za obavljanje navedenih poslova.

Član Upravnog odbora ne može biti lice koje je pravosnažno osuđivano za krivična dela protiv privrede, imovine, pravosuđa, javnog reda i pravnog saobraćaja, radnih odnosa i službene dužnosti, kao ni lice koje je u srodstvu ili braku sa drugim članom Upravnog odbora.

Predsednika i četiri člana Upravnog odbora, od kojih je jedan zamenik predsednika, imenuje Vlada Republike Srbije, a dva člana biraju zaposleni u Centralnom registru.

Zaposleni biraju dva člana Upravnog odbora tako što će se pismeno izjasniti o predlogu za članove Upravnog odbora koji uputi direktor Centralnog registra.

Upravni odbor radi i odlučuje na sednicama.

Upravni odbor odlučuje ako je prisutno više od polovine članova Upravnog odbora, a odluke donosi većinom glasova od prisutnog broja članova Upravnog odbora.

U slučaju jednakog broja glasova, glas predsednika je odlučujući.

Upravni odbor u svom delokrugu:

1)

utvrđuje poslovnu politiku;

2)

donosi i usvaja opšte i pojedinačne akte Centralnog registra iz svoje nadležnosti;

3)

usvaja godišnji obračun i izveštaj o poslovanju sa izveštajem revizora;

4)

donosi program razvoja i plan rada;

5)

donosi poslovnik o svom radu;

6)

odlučuje o drugim pitanjima propisanim zakonom.

Upravni odbor podnosi izveštaj o poslovanju osnivaču.

Član 22

Nadzorni odbor Centralnog registra ima tri člana, čiji je mandat pet godina, s tim što isto lice može biti imenovano, odnosno birano više puta.

Predsednika i jednog člana Nadzornog odbora imenuje i razrešava Vlada Republike Srbije, a jednog člana biraju zaposleni u Centralnom registru.

Na izbor člana Nadzornog odbora, predstavnika zaposlenih, shodno se primenjuju odredbe koje se odnose na izbor predstavnika zaposlenih u Upravnom odboru.

Na imenovanje, odnosno izbor članova Nadzornog odbora shodno se primenjuju odredbe člana 21 ovog statuta koje se odnose na kriterijume za imenovanje, odnosno izbor članova Upravnog odbora.

Nadzorni odbor radi i odlučuje na sednicama.

Nadzorni odbor može odlučivati ako na sednici prisustvuje najmanje dve trećine članova, a odluke donosi većinom glasova od prisutnog broja članova.

Nadzorni odbor u svom delokrugu:

1)

vrši nadzor nad zakonitošću rada uprave Centralnog registra, pregleda periodične i godišnje obračune i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima;

2)

utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta preduzeća vode uredno i u skladu sa propisima, a može ih dati na veštačenje;

3)

daje mišljenje o godišnjim računovodstvenim iskazima i izveštajima o poslovanju preduzeće koji se podnose osnivaču;

4)

razmatra izveštaje revizora;

5)

donosi poslovnik o svom radu;

6)

obavlja i druge poslove u skladu sa osnivačkim aktom i statutom.

Nadzorni odbor podnosi izveštaj o svom radu i rezultatima nadzora osnivaču.

Član 23

Direktora Centralnog registra postavlja i razrešava Upravni odbor Centralnog registra na period od pet godina, sa mogućnošću ponovnog postavljenja.

Na postavljenje direktora Centralnog registra shodno se primenjuju odredbe ovog statuta koje se odnose na kriterijume za imenovanje, odnosno izbor članova Upravnog i Nadzornog odbora.

Direktor u svom delokrugu:

1)

organizuje i vodi poslovanje Centralnog registra;

2)

zastupa Centralni registar;

3)

stara se o zakonitosti rada Centralnog registra i odgovara za zakonitost rada;

4)

izvršava odluke Upravnog i Nadzornog odbora Centralnog registra, prema dobijenim smernicama;

5)

obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

Član 24

Direktor je dužan da obustavi od izvršenja opšti akt za koji smatra da je suprotan zakonu ili drugom propisu i da odmah obavesti organ koji je doneo takav akt.

Ako organ koji je doneo akt iz stava 1 ovog člana ne uskladi taj akt sa zakonom u roku od 30 dana od dana kada je primio obaveštenje direktora da je taj akt obustavljen od izvršenja, direktor će po isteku tog roka, a u daljem roku od 8 dana, pokrenuti postupak za ocenu njegove zakonitosti.

Do donošenja odluke povodom obaveštenja iz stava 1 ovog člana, odnosno do donošenja odluke nadležnog organa za ocenu njegove zakonitosti, sporni akt se ne primenjuje.

Član 25

Direktor, član Upravnog i Nadzornog odbora može biti razrešen dužnosti na svoj zahtev ili odlukom nadležnog organa ako:

1)

je osuđen za krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci, ili za krivično delo protiv privrede, imovine, pravosuđa, javnog reda i pravnog saobraćaja, radnih odnosa i službene dužnosti;

2)

je na osnovu nalaza i mišljenja nadležne zdravstvene ustanove utvrđeno da je zbog zdravstvenog stanja trajno izgubio radnu sposobnost za vršenje funkcije;

3)

je utvrđeno da nesavesno i nestručno obavlja svoju funkciju;

4)

se utvrdi da ne ispunjava uslove za imenovanje.

XI OPŠTA AKTA

Član 26

Osnovni opšti akt Centralnog registra je statut.

Drugi opšti akti Centralnog registra su:

1) Pravila poslovanja;

2) Šifarnik hartija od vrednosti;

3) Tarifnik;

4) pravilnici i drugi opšti akti.

Drugi opšti akti moraju biti u skladu sa statutom.

Pravilnicima iz stava 2 tačka 4) ovog člana uređuje se:

1) organizacija i sistematizacija radnih mesta;

2) materijalno - finansijsko poslovanje;

3) zaštita na radu;

4) i druga pitanja.

Pojedinačni akti moraju biti u skladu sa statutom i drugim opštim aktima.

Član 27

Pitanja kojima se uređuju radno pravni odnosi, utvrđuje zarada, naknada zarada i druga primanja iz radnog odnosa, kao i pitanja u vezi sa rešavanjem stambenih potreba zaposlenih radnika, uređuju se u skladu sa zakonom.

Član 28

Opštim aktom utvrđuju se dokumenti ili podaci koji predstavljaju poslovnu tajnu Centralnog registra, a čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo u suprotnosti sa poslovanjem Centralnog registra i štetilo njegovim poslovnim interesima, ugledu i komitentima.

Upravni odbor donosi odluku kojom se utvrđuje način čuvanja i raspolaganja dokumentima i podacima proglašenim poslovnom tajnom.

XII ČLANSTVO U CENTRALNOM REGISTRU

Član 29

Za prijem u članstvo Centralnog registra podnosi se pismeni zahtev koji sadrži naziv i sedište podnosioca zahteva, potpis ovlašćenog lica podnosioca, odnosno njegovog zastupnika, kao i vrstu članstva kojoj želi da pristupi.

Uz zahtev iz stava 1 ovog člana podnose se sledeći dokumenti :

1)

izvod iz sudskog registra;

2)

dozvola za obavljanje delatnosti, ako je to propisano drugim zakonom;

3)

brojevi računa preko kojih podnosilac obavlja platni promet;

4)

poslednji godišnji, odnosno polugodišnji račun, ako je podnosilac dužan da ga sastavlja;

5)

izveštaj revizora;

6)

dokaz o tehničko-tehnološkoj osposobljenosti za elektronsku razmenu podataka sa Centralnim registrom;

7)

dokaz o izvršenoj uplati potrebnog iznosa novčanih sredstava na ime garantnog fonda Centralnog registra, sa odgovarajućim brojem menica i ovlašćenjem da ih Centralni registar može aktivirati pod uslovima i na način propisanim opštim aktima Centralnog registra, u skladu sa opštim aktom Centralnog registra;

8)

dokaz o izvršenoj uplati potrebnog iznosa novčanih sredstava na ime sredstava po osnovu poslova sa hartijama od vrednosti u skladu sa opštim aktom Centralnog registra.

Ako su ispunjeni uslovi iz st. 1 i 2 ovog člana, direktor Centralnog registra zaključuje ugovor o članstvu sa podnosiocem zahteva, kojim se regulišu njihova međusobna prava i obaveze.

Član 30

U Centralnom registru postoje dve vrste članstva:

1)

članovi koji vrše kliring obaveza i potraživanja u hartijama od vrednosti i novcu na osnovu zaključenih poslova sa hartijama od vrednosti (u daljem tekstu: klirinški članovi);

2)

članovi koji ne mogu vršiti kliring obaveza i potraživanja u hartijama od vrednosti i novcu na osnovu zaključenih poslova sa hartijama od vrednosti (u daljem tekstu: neklirinški članovi)

Klirinški članovi mogu da:

1)

daju nalog za otvaranje sopstvenih računa i računa hartija od vrednosti svojih klijenata;

2)

daju nalog za otvaranje novčanih računa u Centralnom registru;

3)

daju naloge za otvaranje emisionih računa emitenata i pružaju usluge svojim klijentima (emitentima) u procesu emisije hartija od vrednosti;

4)

daju naloge Centralnom registru, na osnovu naloga emitenta, za isplatu dividende u hartijama od vrednosti i novcu, isplatu kupona i glavnice obveznica, kao i druge korporativne radnje u skladu sa Pravilima poslovanja Centralnog registra;

5)

vrše kliring i saldiranje obaveza i potraživanja u hartijama od vrednosti i novcu nastalih na osnovu poslova zaključenih u svoje ime i za svoj račun, na osnovu poslova zaključenih za račun svojih klijenata, neklirinških članova i njihovih klijenata (saldiranje transakcija u kojima se plaćanje vrši istovremeno sa prenosom vlasništva nad hartijama od vrednosti, transakcija u kojima se vrši istovremeni prenos hartija od vrednosti, kao i transakcija u kojima se vrši prenos vlasništva nad hartijama od vrednosti bez plaćanja);

6)

daju nalog za prenos vlasništva na hartijama od vrednosti Centralnom registru, a na osnovu naloga koga su dobili od vlasnika hartija od vrednosti i njihovih zastupnika, u skladu sa Pravilima poslovanja Centralnog registra;

7)

daju nalog za upis i brisanje založnog prava na hartijama od vrednosti;

8)

obavljaju druge poslove u skladu sa Zakonom o tržištu hartija od vrednosti i Pravilima poslovanja Centralnog registra.

Neklirinški članovi mogu da:

1)

daju naloge za otvaranje sopstvenih računa i računa hartija od vrednosti svojih klijenata;

2)

daju naloge za otvaranje novčanih računa u Centralnom registru;

3)

daju naloge za otvaranje emisionih računa emitenata i pružaju usluge svojim klijentima (emitentima) u procesu emisije hartija od vrednosti;

4)

daju naloge Centralnom registru, na osnovu naloga emitenta, za isplatu dividende u hartijama od vrednosti i novcu, isplatu kupona i glavnice obveznica, kao i druge korporativne radnje u skladu sa Pravilima poslovanja Centralnog registra;

5)

vrše saldiranje transakcija u kojima se vrši prenos vlasništva nad hartijama od vrednosti bez plaćanja;

6)

daju nalog za prenos vlasništva na hartijama od vrednosti Centralnom registru, a na osnovu naloga koji su dobili od vlasnika hartija od vrednosti i njihovih zastupnika, u skladu sa Pravilima poslovanja Centralnog registra;

7)

daju nalog za upis i brisanje založnog prava na hartijama od vrednosti;

8)

obavljaju druge poslove u skladu sa Zakonom o tržištu hartija od vrednosti i Pravilima poslovanja Centralnog Registra.

Neklirinški član je dužan da zaključi ugovor sa klirinškim članom koji će za njega i njegove klijente vršiti kliring i saldiranje zaključenih transakcija.

Sadržaj i formu ugovora iz stava 4 ovog člana propisuje Centralni registar.

XIII PRAVA I OBAVEZE ČLANA CENTRALNOG REGISTRA

Član 31

Član Centralnog registra je dužan da:

1)

obezbedi da na njegovim računima ima dovoljno hartija od vrednosti, odnosno dovoljno novčanih sredstava za izvršenje preuzetih obaveza;

2)

pre početka obavljanja poslova sa Centralnim registrom, stručno osposobi lice zaposleno kod člana Centralnog registra za obavljanje poslova sa Centralnim registrom, tako što će to lice završiti obuku, nakon čega će mu Centralni registar izdati identifikacionu (SMART) karticu;

3)

poslove sa Centralnim registrom obavlja elektronski, na način i u skladu sa opštim aktima Centralnog registra;

4)

vrši izmenu podataka o imaocima računa hartija od vrednosti i njihovih zastupnika na zahtev klijenta;

5)

ne dozvoli korišćenje ili uzimanje u posed identifikacione (SMART) kartice drugih lica, osim ovlašćenog lica koje je dobilo tu karticu;

6)

nadoknadi štetu Centralnom registru nastalu usled neovlašćenog korišćenja identifikacione (SMART) kartice;

7)

informacije dobijene od informacionog sistema Centralnog registra koristi isključivo za sopstvene potrebe, bez prava na ustupanje trećim licima;

8)

obaveštava Centralni registar o eventualnim problemima koji nastanu prilikom pristupa informacionom sistemu Centralnog registra;

9)

svom zaposlenom radniku izda specijalno ovlašćenje za pristup informacionom sistemu Centralnog registra i primerak tog ovlašćenja dostavi Centralnom registru;

10)

obezbedi dostupnost odgovornog radnika za obavljanje poslova hartijama od vrednosti (rešavanje spornih pitanja sa Centralnim registrom) svakog radnog dana u periodu od 8,00 do 16,00 časova;

11)

plaća naknade za korišćenje usluga Centralnog registra u skladu sa Tarifnikom Centralnog registra;

12)

naloge koje su izdali klijenti, kao i drugu dokumentaciju u vezi sa poslovanjem hartijama od vrednosti, čuva najmanje pet godina;

13)

postupa u skladu sa opštim i pojedinačnim aktima Centralnog registra, kao i da poštuje potpisani ugovor o članstvu.

XIV PRESTANAK ČLANSTVA U CENTRALNOM REGISTRU

Član 32

Članu Centralnog registra prestaje članstvo:

1) na pismeni zahtev, a nakon izmirenja svih njegovih obveza po zaključenim poslovima sa hartijama od vrednosti;

2) ako mu je oduzeta dozvola za rad, odnosno dozvola za obavljanje delatnosti;

3) ako ne ispunjava uslove na osnovu kojih je primljen u članstvo;

4) ako ne izvršava obaveze prema Centralnom registru;

5) ako ne postupa u skladu sa aktima Centralnog registra.

Član 33

Kada član Centralnog registra podnese zahtev za prestanak članstva, Centralni registar je dužan da, bez odlaganja, utvrdi stanje svih neizvršenih poslova sa hartijama od vrednosti tog člana, kao i način okončanja ovih poslova, i da o tome odmah obavesti tog člana.

Posle prestanka članstva u Centralnom registru i ispunjenja obaveza prema Centralnom registru i ostalim njegovim članovima, hartije od vrednosti tog člana i njegovih klijenata biće prenete na račune hartija od vrednosti kod drugog člana Centralnog registra, a na osnovu ugovora sa drugim članom.

Prestankom članstva u Centralnom registru, novčana sredstva člana Centralnog registra, nakon izmirenja svih njegovih obaveza po osnovu zaključenih poslova sa hartijama od vrednosti, Centralni registar prenosi na novčane račune tog člana.

XV ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 34

Organi Centralnog registra i zaposleni dužni su da preduzimaju sve neophodne mere radi zaštite na radu i zaštite životne sredine.

Mere koje se odnose na zaštitu životne sredine propisuje posebnim aktom direktor Centralnog registra.

XVI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 35

Izmene i dopune statuta, na predlog Upravnog odbora ili direktora, vrše se na način i po postupku za njegovo donošenje.

Član 36

Ovaj statut, po dobijanju saglasnosti Komisije za hartije od vrednosti, stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".