PRAVILNIK
O VRŠENJU NADZORA NAD STRUČNIM RADOM U USTANOVAMA SOCIJALNE ZAŠTITE

("Sl. glasnik RS", br. 15/92)

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se način i postupak vršenja nadzora nad stručnim radom u ustanovama socijalne zaštite (u daljem tekstu: ustanove) i građana koji obavljaju određene poslove u oblasti socijalne zaštite, način na koji treba otkloniti uočene nedostatke o izvršenom nadzoru i druga pitanja od značaja za vršenje nadzora.

Član 2

Nadzor se vrši nad kompletnim stručnim radom ustanova odnosno građana koji obavljaju određene poslove iz oblasti socijalne zaštite, nad obavljanjem pojedinih stručnih poslova kao i nad radom pojedinih stručnih radnika u ovoj oblasti.

Nadzor iz stava 1 ovog člana vrši Komisija za stručni nadzor (u daljem tekstu: Komisija) koju čini potreban broj stručnjaka koji imaju odgovarajuću vrstu i stepen stručne spreme a nad radom pojedinih stručnih radnika nadzor vrši pojedinac koji ima odgovarajuću vrstu i stepen stručne spreme.

Član 3

Ustanove odnosno građani koji obavljaju određene poslove iz oblasti socijalne zaštite nad čijim stručnim radom treba izvršiti nadzor pismeno se obaveštavaju, najmanje tri dana ranije, o vremenu u kome će se izvršiti nadzor.

Član 4

Komisija odnosno pojedinac u toku vršenja nadzora nad stručnim radom daju usmenu ocenu stručnog rada, ukazuju na nedostatke u radu i neposredno pružaju odgovarajuću stručnu pomoć radi otklanjanja uočenih nedostataka.

Komisija odnosno pojedinac iz stava 1 ovog člana mogu, po ukazanoj potrebi, pružati neposrednu stručnu pomoć i preventivno - ustanovama odnosno građanima koji obavljaju određene poslove iz oblasti socijalne zaštite.

Član 5

O izvršenom nadzoru sačinjava se zapisnik koji sadrži naročito:

1) naziv i sedište ustanove odnosno lično ime i adresu građanina koji obavlja određene poslove iz oblasti socijalne zaštite a ako se nadzor vrši nad radom pojedinog stručnog radnika i njegovo lično ime, adresu i opis poslova koje vrši;

2) delatnost, odnosno poslove u oblasti socijalne zaštite koje obavlja ustanova, odnosno građanin koji obavlja određene poslove u oblasti socijalne zaštite;

3) datum i mesto izvršenog nadzora;

4) imena članova komisije koji su vršili nadzor odnosno ime pojedinca koji je vršio nadzor, sa podacima o vrsti i stepenu njihove stručne spreme;

5) utvrđeno činjenično stanje u pogledu stručnog rada, ocenu toga stanja i kvaliteta toga rada, uočene nedostatke kao i mere koje treba preduzeti za otklanjanje utvrđenih nedostataka.

Izveštaj potpisuju članovi Komisije, odnosno pojedinac koji je izvršio nadzor nad stručnim radom.

Član 6

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu i postupku sprovođenja nadzora nad stručnim radom ustanova socijalne zaštite ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 4/91).

Član 7

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".