ODLUKA
O ORGANIZACIJI I NAČINU RADA IZVRŠNOG VEĆA AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 10/92, 12/92 - ispr., 1/95, 3/2002, 23/2002 i 17/2003)

Član 1

Ovom odlukom uređuje se organizacija i način rada Izvršnog veća Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Izvršno veće).

Član 2

Izvršno veće:

1. Izvršava zakone i druge propise i opšte akte Republike Srbije čije izvršavanje je povereno Izvršnom veću i donosi propise za njihovo izvršavanje kad je za to ovlašćeno;

2. Izvršava odluke i opšte akte Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština) i donosi akta za njihovo izvršavanje, osim ako tim aktima Skupštine nije određen drugi organ za njihovo izvršavanje;

3. Donosi akte u svojoj nadležnosti;

4. Predlaže budžet i završni račun Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Pokrajina) i preduzima mere za njihovo sprovođenje;

5. Predlaže program privrednog, naučnog, tehnološkog, demografskog, regionalnog i socijalnog razvoja, razvoja poljoprivrede i sela, u skladu sa planom razvoja Republike Srbije, i utvrđuje mere za njegovo sprovođenje;

6. Predlaže odluke i opšte akte;

7. Osniva organizacije i ustanove za vršenje poslova od interesa za Pokrajinu ako ih ne osniva Skupština;

8. Predlaže mrežu zdravstvenih ustanova za teritoriju Pokrajine;

9. Predlaže direktora Pokrajinskog fonda penzijskog i invalidskog osiguranja, Pokrajinskog zavoda za zdravstveno osiguranje i Pokrajinskog zavoda za tržište rada;

10. Donosi posebne programe zdravstvene zaštite za pojedine kategorije stanovništva, odnosno vrste bolesti koje su specifične za Pokrajinu;

11. Bliže uređuje, u skladu sa materijalnim mogućnostima, druga prava u oblasti socijalne zaštite, veći obim prava od prava utvrđenih zakonom i povoljnije uslove za njihovo ostvarenje, kao i druge oblike socijalne zaštite;

12. Daje mišljenje na predlog Odluke o mreži ustanova socijalne zaštite za smeštaj korisnika koju donosi vlada Republike Srbije, u delu koji se odnosi na mrežu ustanova na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine;

13. Donosi programe iz oblasti poljoprivrede, vodoprivrede, šumarstva i lovstva i zaštite i razvoja životne sredine;

14. Daje saglasnost na programe iz oblasti ribarstva i na akte iz oblasti vodoprivrede;

15. Predlaže mrežu srednjih škola i domova učenika i studenata i drugih ustanova učeničkog i studentskog standarda, biblioteka i drugih ustanova;

16. Donosi akta u oblasti obrazovanja i kulture kojima:

- utvrđuje broj učenika za upis u srednju školu;

- Predlaže deo članova školskog odbora u srednjim školama na teritoriji Pokrajine koje vlada utvrdi kao škole od posebnog interesa za Republiku i unikatne škole;

- Daje saglasnost na akt o mreži osnovnih škola koji donosi skupština jedinice lokalne samouprave;

- Imenuje privremeni organ upravljanja predškolske ustanove, osnovne i srednje škole ako predsednika i članove organa upravljanja ne imenuje jedinica lokalne samouprave do isteka mandata prethodno imenovanim članovima organa upravljanja;

- imenuje direktora više škole,

- utvrđuje broj studenata za upis na više škole,

- utvrđuje broj studenata za upis na fakultet,

- utvrđuje uslove za regresiranje prevoza učenika i studenata u međugradskom saobraćaju,

- imenuje i razrešava članove upravnog i nadzornog odbora u ustanovama učeničkog i studentskog standarda,

- imenuje i razrešava direktora ustanova učeničkog i studentskog standarda,

- imenuje deo članova organa upravljanja kao predstavnika osnivača na višim školama,

- utvrđuje funkcije matičnih ustanova u oblasti zaštite kulturnih dobara i to: Arhiva Vojvodine u Novom Sadu, Biblioteke Matice srpske u Novom Sadu, Muzeja Vojvodine u Novom Sadu, Muzeja savremene likovne umetnosti u Novom Sadu i Pozorišnog muzeja Vojvodine,

- propisuje dopunske uslove za rad ustanova Arhiva Vojvodine u Novom Sadu, Muzeja Vojvodine u Novom Sadu, Muzeja savremene likovne umetnosti u Novom Sadu i Pozorišnog muzeja Vojvodine,

- utvrđuje bliže uslove za rad biblioteka,

- imenuje i razrešava direktore biblioteka koje obavljaju matične funkcije, uz saglasnost direktora Narodne biblioteke Srbije,

- imenuje članove upravnog i nadzornog odbora i direktora drugih ustanova zaštite na teritoriji Pokrajine,

- imenuje direktora i članove upravnog i nadzornog odbora ustanova čiji se rad održavanje i program finansiraju u celosti ili većim delom iz budžeta Pokrajine,

- imenuje članove upravnih i nadzornih odbora u bibliotekama koje obavljaju matičnu funkciju,

- imenuje članove upravnog i nadzornog odbora Muzeja savremene likovne umetnosti u Novom Sadu i Pozorišnog muzeja Vojvodine,

- imenuje direktore ustanova: Arhiva Vojvodine u Novom Sadu, Muzeja Vojvodine u Novom Sadu, Pokrajinskog zavoda za zaštitu spomenika kulture, Muzeja savremene likovne umetnosti u Novom Sadu i Pozorišnog muzeja Vojvodine.

17. Uređuje upotrebu imena "Vojvodina" u nazivu preduzeća, udruženja i na markama alkoholnih pića;

18. Daje mišljenje u postupku privatizacije za subjekte privatizacije sa teritorije Pokrajine nadležnom organu ili organizaciji i predlaže po jednog člana Tenderske i Aukcijske komisije kada je subjekt privatizacije sa teritorije Pokrajine;

19. Predlaže imenovanje i razrešenje direktora organizacione jedinice republičke Agencije za prostorno planiranje za teritoriju Autonomne Pokrajine Vojvodine u Novom Sadu;

20. Daje mišljenje na Statut republičke Agencije za prostorno planiranje;

21. Daje saglasnost na statut, opšta akta i akta poslovanja, kada je ta saglasnost propisana zakonom ili opštim aktom;

22. Predlaže skupštini mišljenje na osnivanje i ukidanje jedinice lokalne samouprave, utvrđivanje njene teritorije i sedišta, menjanje granica i sedišta, za jedinice lokalne samouprave na teritoriji AP Vojvodine;

23. Predlaže raspuštanje skupštine jedinice lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine;

24. Predlaže člana Komisije za kategorizaciju ugostiteljskih objekata i člana Komisije za kategorizaciju turističkih mesta;

25. Daje mišljenje na predlog odluke ili opšteg akta koji je Skupštini podneo drugi predlagač;

26. Obrazuje stručne i druge službe za obavljanje poslova u svom delokrugu;

27. Utvrđuje načela za unutrašnju organizaciju pokrajinskih organa uprave i pokrajinskih organizacija i službi;

28. Uređuje način utvrđivanja plata, dodataka, naknada i ostalih primanja za imenovana, postavljena i zaposlena lica u pokrajinskim organima, kao i ustanovama čiji je osnivač pokrajina i koje se u celosti finansiraju iz budžeta Pokrajine;

29. Postavlja i razrešava starešine u pokrajinskim organima uprave i pokrajinskim organizacijama i službama, osim onih koje bira i razrešava Skupština;

30. Usmerava i usklađuje rad pokrajinskih organa uprave i pokrajinskih organizacija i službi, vrši nadzor nad njihovim radom i poništava ili ukida njihove opšte akte koji su u suprotnosti sa zakonom, odlukom ili opštim aktom Skupštine, ili aktom Izvršnog veća;

31. Rešava po žalbi protiv prvostepenog rešenja starešine pokrajinskog organa uprave, ako propisom nije drugačije određeno;

32. Rešava sukobe nadležnosti između pokrajinskih sekretarijata i pokrajinskih sekretarijata i drugih organa uprave i organizacije;

33. Odlučuje o izuzeću starešine pokrajinskog organa uprave, odnosno starešine koji rukovodi drugim organom uprave, odnosno organizacijom;

34. Odlučuje o davanju na korišćenje, odnosno u zakup kao i o otkazu ugovora o davanju na korišćenje, odnosno u zakup i stavljanju hipoteke na nepokretnosti koje koriste organi Pokrajine;

35. Zaključuje ugovor o davanju na korišćenje, odnosno u zakup nepokretnosti koje koriste organi Pokrajine;

36. Utvrđuje godišnji program pribavljanja nepokretnosti za potrebe organa Pokrajine;

37. Vrši raspored službenih zgrada i poslovnih prostorija na korišćenje organima Pokrajine;

38. Obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i odlukom.

Član 3

Izvršno veće sačinjavaju: predsednik, potpredsednik, članovi Izvršnog veća i starešine koje rukovode radom pokrajinskih organa uprave (u daljem tekstu: članovi Izvršnog veća).

Odlukom o izboru Izvršnog veća određuje se broj potpredsednika i članova Izvršnog veća.

Član 4

Članovi Izvršnog veća na dan svog izbora polažu pred Skupštinom zakletvu:

"Zaklinjem se da ću se u svom radu pridržavati Ustava, zakona i Statuta Autonomne pokrajine Vojvodine i da ću dužnost člana Izvršnog veća Autonomne pokrajine Vojvodine vršiti odgovorno i savesno."

Član 5

Predsednik Izvršnog veća predstavlja Izvršno veće, saziva sednice Izvršnog veća, predlaže dnevni red sednica i predsedava sednicama, usmerava i usklađuje rad u Izvršnom veću, stara se o primenjivanju Poslovnika Izvršnog veća, sprovođenju zaključaka Izvršnog veća, vrši i druge poslove utvrđene Statutom, odlukom i Poslovnikom Izvršnog veća.

Predsednik Izvršnog veća potpisuje akta Izvršnog veća i stara se o njihovom sprovođenju.

Član 6

Potpredsednik Izvršnog veća pomaže predsedniku Izvršnog veća u obavljanju njegovih poslova, zamenjuje predsednika u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti, vrši i druge poslove koje mu poveri predsednik Izvršnog veća.

Član 7

Član Izvršnog veća ima pravo i dužnost da predlaže pretresanje pojedinih pitanja iz nadležnosti Izvršnog veća, da učestvuje u radu i odlučivanju o svim pitanjima o kojima se raspravlja na sednici Izvršnog veća, da učestvuje u radu radnih tela Izvršnog veća i da učestvuje u vršenju drugih poslova iz nadležnosti Izvršnog veća, u skladu sa Poslovnikom.

Član Izvršnog veća odgovoran je Izvršnom veću i predsedniku Izvršnog veća za zastupanje i sprovođenje stavova Izvršnog veća kao i za izvršavanje zadataka koje mu Izvršno veće odnosno predsednik Izvršnog veća odredi ili poveri.

Član 8

Izvršno veće ima sekretara, koga imenuje i razrešava Izvršno veće. Sekretar se imenuje na četiri godine.

Sekretar Izvršnog veća se stara o pripremanju materijala potrebnih za rad Izvršnog veća i njegovih radnih tela, pomaže predsedniku Izvršnog veća u organizovanju poslova u vezi sa radom Izvršnog veća i u pripremanju i sazivanju sednica, rukovodi stručnom službom i za svoj rad i rad stručne službe odgovoran je Izvršnom veću i vrši druge poslove koje mu odredi Izvršno veće ili predsednik Izvršnog veća.

Član 9

Izvršno veće obrazuje odbore, komisije i druga stalna radna tela.

Izvršno veće može obrazovati i povremena radna tela.

Aktom o obrazovanju radnih tela određuju se njihovi zadaci i sastav.

Član 10

Izvršno veće i svaki njegov član odgovorni su za svoj rad Skupštini.

Predsednik Izvršnog veća može predložiti Skupštini razrešenje člana Izvršnog veća.

Izvršno veće i svaki član Izvršnog veća mogu podneti ostavku. Ostavka ili razrešenje dužnosti predsednika Izvršnog veća povlači ostavku celog Izvršnog veća.

Član 11

Na sednicama Skupštine, Izvršno veće predstavljaju predsednik i članovi Izvršnog veća.

Izvršno veće preko svojih predstavnika na sednicama Skupštine i njenih radnih tela izlaže stavove o pitanjima koja su na dnevnom redu, daje odgovore na postavljena pitanja, predlaže da se na sednici Skupštine pretresa određeno pitanje i o njemu zauzme stav i može da zatraži da Skupština odloži pretres određenog predloga akta ili određenog pitanja da bi Izvršno veće zauzelo stav.

Član 12

Izvršno veće određuje svoje poverenike za davanje stručnih i drugih objašnjenja na sednicama radnih tela Skupštine prilikom pretresanja predloga odluka i drugih opštih akata i materijala koje je Izvršno veće podnelo Skupštini, kao i povodom razmatranja drugih pitanja kad Izvršno veće oceni da treba da odredi poverenika.

Član 13

Izvršno veće izveštava Skupštinu o izvršavanju odluka i opštih akata Skupštine, kao i drugim pitanjima iz svog delokruga.

Član 14

Izvršno veće daje mišljenje na predloge odluka ili opštih akata koje je Skupštini podneo drugi predlagač, kao i na druge predloge i inicijative ako to Skupština zatraži.

Član 15

Izvršno veće ima pravo da povuče predlog odluke ili drugog opšteg akta koje je podnelo Skupštini sve do zaključenja pretresa o tom aktu na sednici Skupštine.

Član 16

Izvršno veće donosi akta kojima usmerava i usklađuje rad pokrajinskih organa uprave.

Izvršno veće vrši nadzor nad radom pokrajinskih organa uprave, na način koji utvrdi posebnim aktom. Izvršno veće može predložiti pokrajinskom organu uprave da u određenom roku predloži donošenje propisa ili preduzme radnje za koje je ovlašćeno ili da podnese izveštaj o pojedinim pitanjima sa odgovarajućim predlozima.

Izvršno veće može u vršenju nadzora poništiti ili ukinuti opšti akt pokrajinskog organa uprave koji je u suprotnosti sa odlukom ili opštim aktom Skupštine ili aktom Izvršnog veća.

Član 17

Izvršno veće rešava sukob nadležnosti između pokrajinskih organizacija i službi.

Član 18

Pokrajinski organi uprave podnose Izvršnom veću izveštaj o svom radu jedanput godišnje.

Član 19

Izvršno veće radi i odlučuje o poslovima iz svoje nadležnosti na sednici, kojoj prisustvuje većina članova Izvršnog veća.

Izvršno veće utvrđuje, na predlog predsednika Izvršnog veća, dnevni red sednice Izvršnog veća.

Izvršno veće odlučuje, većinom glasova prisutnih članova Izvršnog veća.

O utvrđivanju predloga programa razvoja, utvrđivanju predloga budžeta i završnog računa i o podnošenju kolektivne ostavke članova Izvršnog veća i utvrđivanju izveštaja o svom radu koji podnosi Skupštini, Izvršno veće odlučuje većinom glasova svih članova Izvršnog veća.

Član 20

Sednici Izvršnog veća, radi učešća u raspravljanju i davanju mišljenja i predloga o pojedinim pitanjima, na poziv Izvršnog veća, mogu prisustvovati predstavnici organa i organizacija i istaknuti javni radnici i stručnjaci koji svojim predlozima mogu doprineti rešavanju određenih pitanja.

Član 21

Rad Izvršnog veća dostupan je javnosti.

Izvršno veće obaveštava javnost o svom radu davanjem informacija štampi i drugim sredstvima javnog informisanja, održavanjem konferencija članova Izvršnog veća sa predstavnicima štampe i drugih sredstava javnog informisanja i stvaranjem drugih uslova za upoznavanje javnosti sa radom Izvršnog veća, njegovim odlukama i stavovima.

Izvršno veće određuje koji se podaci i materijali pripremljeni radi razmatranja na sednici Izvršnog veća i njegovih radnih tela ili izneseni na tim sednicama, moraju čuvati kao tajna, odnosno koji se podaci i materijali mogu objavljivati ili na drugi način staviti na raspolaganje javnosti po isteku određenog vremena.

Član 22

U svom radu Izvršno veće obezbeđuje ostvarivanje istovremene upotrebe sa srpskim jezikom i ćiriličnim pismom, a latiničnim pismom na način utvrđen zakonom, i mađarskog, slovačkog, rumunskog i rusinskog jezika i njihovih pisama i jezika i pisama drugih nacionalnih manjina, na način utvrđen zakonom.

Član 23

Izvršno veće donosi poslovnik.

Poslovnikom Izvršnog veća se uređuje način rada i odlučivanja Izvršnog veća i način rada njegovih radnih tela i druga pitanja od značaja za njegov rad.

Član 24

Izvršno veće donosi odluke, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Član 25

Odlukom se uređuju određena pitanja za izvršavanje odluka i opštih akata koje donosi Skupština, uređuje način utvrđivanja plata, dodataka, naknada i ostalih primanja za imenovana, postavljena i zaposlena lica u pokrajinskim organima, obrazuju radna tela Izvršnog veća, obrazuju stručne i druge službe potrebne za rad Izvršnog veća i utvrđuju načela za unutrašnju organizaciju pokrajinskih organa uprave i uređuju druga pitanja od značaja za obavljanje poslova Izvršnog veća.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredbi zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenom slučaju koji ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada pokrajinskih organa uprave i organizacija od interesa za Autonomnu pokrajinu Vojvodinu u izvršavanju pojedinih odredaba odluka i drugih opštih akata Skupštine i Izvršnog veća.

Rešenjem se odlučuje o imenovanjima, postavljenjima i rezrešenjima, pojedinačnim stvarima, o davanju saglasnosti na opšte i druge akte organa i organizacija ako je takva saglasnost predviđena odlukom, ukidanju propisa i drugih opštih akata pokrajinskih organa uprave, i o drugih pitanjima iz nadležnosti Izvršnog veća.

Zaključkom se odlučuje o određenim pitanjima unutrašnje organizacije, metoda rada i odnosa u Izvršnom veću, utvrđuju načelni stavovi i smernice za rad pokrajinskih organa uprave i stručnih službi i zauzimaju stavovi o drugim pitanjima iz nadležnosti Izvršnog veća o kojima se ne odlučuje drugim aktima.

Član 26

Izvršno veće određuje koje će odluke, uputstva i rešenja objaviti u "Službenom listu AP Vojvodine".

Član 27

Izvršno veće obrazuje stručne i druge službe za obavljanje poslova u svom delokrugu.

Aktom o obrazovanju službi utvrđuje se njihov delokrug i načela za unutrašnju organizaciju.

Aktom o obrazovanju službe može se, ako priroda poslova koje služba obavlja to zahteva, odrediti da je služba pravno lice.

Član 28

Do obrazovanja službi koje obavljaju stručne i druge poslove za potrebe Izvršnog veća, sve poslove obavljaće Sekretarijat Izvršnog veća Skupštine AP Vojvodine i Služba za opšte i zajedničke poslove pokrajinskih organa.

Član 29

Danom početka primene ove Odluke prestaje primena pokrajinskih propisa koji regulišu pitanja uređena ovom Odlukom.

Član 30

Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o organizaciji i načinu rada Izvršnog veća
Autonomne Pokrajine Vojvodine

("Sl. list AP Vojvodine", br. 23/2002)

Član 2

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".