PRAVILNIK
O SADRŽINI, NAČINU IZRADE, NAČINU VRŠENJA STRUČNE KONTROLE URBANISTIČKOG PLANA, KAO I USLOVIMA I NAČINU STAVLJANJA PLANA NA JAVNI UVID

("Sl. glasnik RS", br. 12/2004)

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuje sadržina, način izrade, način vršenja stručne kontrole urbanističkog plana, kao i uslovi i način stavljanja plana na javni uvid, način sprovođenja urbanističkog plana i sadržina izvoda iz urbanističkog plana.

1. SADRŽINA URBANISTIČKIH PLANOVA

1.1. Generalni plan

Pravila uređenja u Generalnom planu

Član 2

Pravila uređenje u Generalnom planu iskazuju se tekstom ili crtežima i sadrže opis i objašnjenje crteža, uslove uređenja javnog građevinskog zemljišta i opšte urbanističke uslove za uređenje i prostornu organizaciju naselja kojom se stvaraju kvalitetniji životni uslovi, čuva zemljište pogodno za poljoprivredu, prirodne vrednosti i životna sredina naselja, susednog naselja i regiona, usklađuje izgradnja infrastrukture i drugo.

Pravila uređenja u generalnom planu, pored sadržine određene Zakonom, zavisno od karaktera naselja i mesnih prilika, sadrže i:

1. opis i kriterijume podele na zone ili celine prema morfološkim, planskim, istorijsko-ambijentalnim, oblikovanim i drugim karakteristikama,

2. neophodnu minimalnu opremljenost građevinskog zemljišta saobraćajnom i komunalnom infrastrukturom po zonama i celinama iz plana;

3. pravila i uslove zaštite nepokretnih kulturnih dobara i ambijentalnih celina,

4. bilanse planiranih površina (ukupna površina i pojedinačne namene, slobodno i neizgrađeno zemljište, voda i ostalo), iskazano za obuhvat plana i građevinski reon;

5. generalna urbanistička rešenja zasnovana na dugoročnoj strategiji i koncepciji uređenja prostora i izgradnje;

6. strateška procena uticaja planskih rešenja na životnu sredinu za zakonom određene namene i vrste objekata;

7. ostale elemente koji su značajni za sprovođenje urbanističkog plana.

Pravila građenja u Generalnom planu

Član 3

Pravila građenja u generalnom planu izrađuju se za zone ili celine koje su prikazane u grafičkom delu plana i koje su određene pravilima uređenja u skladu sa članom 2 stav 1 tačka 1 ovog pravilnika.

Pravila građenja sadrže sve uslove koji se odnose na izgradnju objekata i odnose se na građevinske parcele na ukupnom ostalom građevinskom zemljištu po zonama ili celinama iz plana iz stava 1 ovog člana, a prema specifičnostima i potrebama naselja.

Za ukupno građevinsko zemljište obuhvaćeno Generalnim planom, pravila građenja su osnov za izdavanje izvoda iz plana radi dobijanja odobrenja za izgradnju.

Pravila građenja obezbeđuju čuvanje i unapređenje ukupnog graditeljskog nasleđa, tradicije graditeljstva i stvorenih vrednosti naselja, dopunu postojećih i stvaranje novih urbanih vrednosti, obnovu i rekonstrukciju istorijskih i ambijentalnih celina.

Pravila građenja pored sadržine određene Zakonom, zavisno od karaktera naselja i mesnih prilika, mogu da određuju i:

 1. najmanju dozvoljenu širinu uličnog fronta za građevinske parcele;

 2. najmanju dozvoljenu površinu građevinske parcele prema nameni;

 3. uslove za obnovu i rekonstrukciju postojećih objekata.

U pravilima građenja u gradskim naseljima se po pojedinim zonama iz plana iz stava 1 ovog člana može odrediti i:

 1. odnos građevinske prema regulacionoj liniji;

 2. najmanja dozvoljena visina objekata;

 3. najmanja dozvoljena spratnost objekata;

 4. dozvoljeno odnosno propisano upuštanje objekta ili delova objekata (izlozi, stepeništa, erkeri, temelji) u javnu površinu;

 5. dozvoljena odnosno propisana izgradnja mansardnih krovova i njihovo korišćenje kao korisne površine;

 6. precizno definisanje nazitka, kosine krova, otvora, pokrivača i sl.;

 7. precizno definisanje delova građevinske parcele u funkciji komunikacije (pasaži, prolazi, kolonade i sl);

 8. podzemne javne i druge skupne garaže, pasaži i prostori, sa definisanjem etažnih prava korišćenja;

 9. način ograđivanja ukoliko je dopušteno;

10. komunalno opremanje i korišćenje do opremanja infrastrukturom (kotlarnice, septičke jame, bunari, rezervoari, grejanje na struju, klimatizeri, zajedničko održavanje, i dr.);

11. propise za obavljanje delatnosti u parcelama i objektima mešovite namene, zanatske radnje, malu privredu i druge delatnosti, fabrike i objekte za proizvodna i industrijska preduzeća, kao i mere kojima se mora u potpunosti obezbediti okolina od zagađenja;

12. mere za sigurnost protiv požara, propise o izvođenju pojedinih elemenata zgrada i drugih građevina (materijali, fasade, krovovi, drugo);

13. opšte i posebne odredbe o tehničkim, higijenskim, estetskim i bezbednosnim uslovima za određene vrste objekata.

Pravilima građenja ne utvrđuju se pravila za izgradnju na pojedinačnoj katastarskoj parceli.

Grafički deo Generalnog plana

Član 4

Grafičkim delom urbanističkog plana iskazuju se elementi urbanističkog rešenja odgovarajućim crtežima i grafičkim simbolima.

Grafički deo urbanističkog plana se izrađuje u zavisnosti od propisane sadržine tako da sadrži relevantna obeležja i elemente prostora koje sadrži katastarski, odnosno topografski, odnosno orto-foto plan ili druga pribavljena podloga, kao što su: granice teritorijalne podele i katastarske teritorijalne jedinice; zgrade, industrijski i drugi privredni objekti; ostali objekti i predmeti (ograde, groblja, drvoredi, religijski znaci; spomenici, razvaline i slične nepokretnosti);l saobraćajnice sa pratećim objektima; vode sa pratećim objektima; naselja, potesi zemljišta i šuma, orografija, hidrografija i važniji objekti; brojevi i numerički podaci (tačke geodetske osnove, oznake puteva, geografske koordinate i slično); granice parcela; vidljivi delovi vodova i podzemnih objekata; zgrade (kućni broj, spratnost); brojeve parcela i druga obeležja.

Crteži u grafičkom (analognom) obliku izrađuju se (iscrtavaju) na materijalima (crtaća hartija, plastička folija, drugi materijal) na kojima se može kartirati, pod uslovom da promene dimenzija materijala usled spoljnih uticaja (temperatura, vlažnost) ne utiču bitno na tačnost, da su materijali postojani i da se ne mogu oprati vodom i da tokom vremena ne gube elastičnost i prozirnost.

Crteži se izrađuju u digitalnom obliku tako da se obezbedi njegova kompatibilnost i povezanost sa digitalnim geodetskim planom i postojanje analogne grafičke verzije originala.

Crteži u planu se pripremaju kao grafički prikazi postojećeg i planiranog stanja na način pogodan za tumačenje, s tim što se ne prikazuju i ne određuju se planirani objekti i ne utvrđuje se namena na pojedinačnoj katastarskoj parceli na ostalom građevinskom zemljištu.

Crteži koji su sastavni deo generalnog plana se izrađuju na katastarsko-topografskom planu, ili na topografskom planu i katastarskom planu (u daljem tekstu: podloge).

Crteži koji su sastavni deo generalnog plana mogu se izrađivati na orto-foto podlogama kao i na satelitskim snimcima u rezoluciji u kojoj je piksel manji od 1.0 m.

Postojeće stanje u Generalnom planu iskazuje se kroz crtež odnosno, crteže koji prikazuju:

1. granice plana sa podelom na zone ili celine prema morfološkim, planskim, istorijsko ambijentalnim, oblikovanim i drugim karakteristikama,

2. postojeću funkcionalnu organizaciju naselja, sa pretežnom namenom prostora u građevinskom reonu: za javne potrebe, stanovanje, poslovanje, industriju, ostale namene.

Planska rešenja Generalnog plana iskazuju se kroz crtež, odnosno crteže koji prikazuju:

1. granice plana i granice građevinskog reona (po pravilu, po postojećim katastarskim parcelama), sa osnovnom namenom prostora i podelom na građevinsko, poljoprivredno, šumsko i vodno zemljište;

2. funkcionalno rešenje organizacije naselja, sa pretežnom planiranom namenom prostora u građevinskom reonu: za javne potrebe, stanovanje, poslovanje, industriju i ostale namene;

3. postojeće i planirane površine, pravce, ili koridore i kapacitete za saobraćajnu, energetsku, vodoprivrednu, komunalnu i drugu infrastrukturu, na nivou generalnih rešenja;

4. zone ili celine za koje važe ista pravila građenja, proistekle iz podele iz tačke 1 stav 1 ovog člana, odnosno za koje se dobija isti izvod iz plana i pribavlja odobrenje za izgradnju;

5. zone ili celine za koje će se dalje izrađivati regulacioni planovi ili planovi opšteg uređenja ukoliko je to predviđeno.

Grafički deo generalnog plana se prikazuje u razmerama 1:2500, 1:5000 ili 1:10000, a izuzetno 1:20000 za Beograd.

1.2. Plan opšteg uređenja

Pravila uređenja u planu opšteg uređenja

Član 5

Planom opšteg uređenja u pravilima uređenja određuju se, odnosno bliže se razrađuju:

1. opis i obrazloženje za zone ili celine sa istim pravilima građenja, a za koje se na osnovu plana može dobiti izvod iz plana i pribaviti odobrenje za izgradnju.

2. bilansi površina (ukupna površina i pojedinačne namene), iskazano za građevinski reon;

3. uslovi za korišćenje zemljišta, a posebno uslovi za korišćenje, očuvanje i zaštitu obradivog i poljoprivrednog zemljišta;

4. pravila organizacije okućnice kao i ekonomskog dvorišta i mini farmi i radnih zona u seoskim naseljima;

5. ostalo od značaja za sprovođenje plana.

Pravila građenja u planu opšteg uređenja

Član 6

Pravila građenja u planu opšteg uređenja po pravilu sadrže izabrana opšta pravila građenja iz člana 3 st. 5 i 6 ovog pravilnika, a u skladu s mesnim prilikama, prostornim, ambijentalnim i oblikovanim karakteristikama naselja.

Pravila građenja u planu opšteg uređenja za selo još propisuju i:

1. položaj i visine zgrada za stanovanje i drugih građevinskih i ekonomskih objekata prema postojećim i budućim javnim komunikacijama;

2. položaj poljoprivrednih i drugih objekata u skladu sa tehničkim propisima i merama higijensko-tehničke zaštite;

3. elemente autohtone arhitekture sa preporukama za primenu u savremenim uslovima;

4. način korišćenja prostora do opremanja komunalnom infrastrukturom, a naročito mogućnost građenja cisterni ili bunara, pod uslovom da tehničkim merama bude isključena svaka mogućnost da se voda zagadi, kao i za koje delove naselja kanalizacija porodičnih stambenih kuća može biti povezana sa jamama.

Pravilima građenja ne utvrđuju se pravila za izgradnju na pojedinačnoj katastarskoj parceli.

Za ukupno građevinsko zemljište obuhvaćeno Planom opšte regulacije, pravila građenja su osnov za izdavanje izvoda iz plana radi dobijanja odobrenja za izgradnju.

Grafički deo plana opšteg uređenja

Član 7

Crteži plana opšteg uređenja izrađuju se u skladu s odredbama člana 4 st. 1, 2, 3, 4 i 5 ovog pravilnika, na raspoloživim podlogama.

Crtežom, odnosno crtežima postojećeg stanja u planu opšteg uređenja se prikazuju:

1. granice plana i postojeća regulacija, kao i postojeća nivelacija, ukoliko se mogu obezbediti topografske ili topografsko katastarske podloge;

3. podela obuhvata plana na zone ili celine sa istim pokazateljima i indeksima, prostornim i oblikovanim karakteristikama i drugim karakteristikama.

Planska rešenja plana opšteg uređenja iskazuju se kroz crtež, odnosno crteže koji prikazuju:

1. granice plana i granice građevinskog reona (po pravilu, po postojećim katastarskim parcelama) sa podelom na javno građevinsko i ostalo zemljište;

2. osnovnu planiranu namenu prostora: građevinsko, poljoprivredno, šumsko i vodno zemljište;

3. koridore ili položaje i kapacitete za saobraćajnu, energetsku, vodoprivrednu, komunalnu i drugu infrastrukturu;

4. zone ili celine za koje važe ista pravila građenja i za koje se na osnovu plana dobija isti izvod iz plana i pribavlja odobrenje za izgradnju.

Grafički deo plana opšteg uređenja se prikazuje u razmerama od 1:500 do 1:5000.

1.3. Plan generalne regulacije

Pravila uređenja u planu generalne regulacije

Član 8

Planom generalne regulacije u pravilima uređenja se pored elemenata iz člana 2 stav 2 ovog pravilnika, određuje, odnosno bliže razrađuje:

1. koncepcija uređenja građevinskog reona i karakterističnih celina u naselju, opšta pravila uređenja prostora, pravila i uslovi usmeravajućeg karaktera i ostali uslovi uređenja prostora, kao i opšti i specifični zahtevi za oblikovanje (za centar naselja, ambijentalne celine i dr.);

2. strateška procena uticaja zakonom određenih planskih rešenja na životnu sredinu ako se plan generalne regulacije izrađuje za naselje za koje se ne donosi generalni plan;

3. srednjoročni program uređivanja javnog građevinskog zemljišta u obuhvatu plana, koji sadrži prikaz pojedinačnih i ukupnih troškova predviđenih radova na uređivanju javnog građevinskog zemljišta, predviđene rokove za njihovo izvršenje i predviđene izvore njihovog finansiranja;

4. ostali elementi koji su značajni za sprovođenje urbanističkog plana.

Pravila građenja u planu generalne regulacije

Član 9

Pravila građenja iz člana 3 st. 5 i 6 ovog pravilnika u planu generalne regulacije izrađuju se za zone ili celine koje su određene pravilima uređenja i prikazane u grafičkom delu plana i za koje se dobija isti izvod iz urbanističkog plana radi dobijanja odobrenja za izgradnju.

Pravilima građenja ne utvrđuju se pravila za izgradnju na pojedinačnoj katastarskoj parceli.

Pravila građenja u planu generalne regulacije su osnov za izdavanje izvoda iz plana radi pojedinačnih odobrenja za izgradnju na ukupnom građevinskom zemljištu obuhvaćenom planom, osim za:

1. ostalo građevinsko zemljište obuhvaćeno planom za koje je određena obaveza izrade urbanističkog projekta,

2. javno građevinsko zemljište obuhvaćeno planom za koje je određena obaveza raspisivanja urbanističkog, odnosno arhitektonskog konkursa ili izrada plana detaljne regulacije.

Grafički deo plana generalne regulacije

Član 10

Crteži koji su sastavni deo plana generalne regulacije se izrađuju u skladu s odredbama člana 4 st. 1, 2, 3, 4 i 5 ovog pravilnika, na katastarsko-topografskom planu, ili na topografskom planu i katastarskom planu (u daljem tekstu: podloge).

Crteži koji su sastavni deo plana generalne regulacije mogu se izrađivati i na orto-foto podlogama kao i na satelitskim snimcima u rezoluciji u kojoj je piksel manji od 1.0 m.

Postojeće stanje u planu generalne regulacije iskazuju se kroz crtež, odnosno crteže koji prikazuju:

1. granice plana i podelu obuhvata plana na zone ili celine prema morfološkim, planskim, istorijsko-ambijentalnim, oblikovanim i drugim karakteristikama,

2. postojeću funkcionalnu organizaciju u naselju, odnosno obuhvatu plana, sa pretežnom namenom prostora (po pravilu, po postojećim katastarskim parcelama) u građevinskom reonu: za javne potrebe, stanovanje, poslovanje, industriju, ostale namene.

Planska rešenja plana generalne regulacije iskazuju se kroz crtež, odnosno crteže koji prikazuju:

1. granice plana i granice građevinskog reona naselja (po pravilu, po postojećim katastarskim parcelama) sa granicama javnog građevinskog zemljišta;

2. funkcionalno rešenje organizacije naselja i površina i kapaciteta određenih za javne površine i lokacija važnijih objekata za javne funkcije, za javnu upotrebu i objekata od opšteg interesa;

3. pretežnu namenu prostora (po pravilu, postojećim katastarskim parcelama) u građevinskom reonu, odnosno obuhvatu plana: za javne potrebe, stanovanje, poslovanje, industriju i ostale namene;

4. saobraćajno rešenje sa nivelacionim planom (visinske kote raskrsnica ulica) i urbanistička regulacija (regulacione i građevinske linije);

5. postojeća i planirana generalna rešenja trasa, koridora i kapaciteta za energetsku, vodoprivrednu i drugu komunalnu infrastrukturu;

6. podelu na zone ili celine sa istim pravilima gradnje u skladu s podelom iz tačke 1 stava 3 ovog člana,

7. zone ili celine koje će se dalje detaljnije razrađivati planovima detaljne regulacije, zone za koje je obavezna izrada urbanističkih projekata i lokacije za koje se raspisuju konkursi.

Plan generalne regulacije prikazuje se u razmeri od 1:1000 do 1:2500 deo za obeležavanje planiranog javnog građevinskog zemljišta, od 1:2500 do 1:5000 za građevinski reon, kao i u drugim odgovarajućim razmerama (pri čemu umesto podloga u razmeri 1:1000, 1:2500 ili 1:5000 mogu izuzetno da se upotrebe podloge u razmeri 1:2880 ili 1:3333).

1.4. Plan detaljne regulacije

Pravila uređenja u planu detaljne regulacije

Član 11

Pravilima uređenja u planu detaljne regulacije, pored elemenata iz člana 2 stav 2 tač. 1, 2, 3, i 4 ovog pravilnika, određuju se, odnosno bliže se razrađuju i:

1. kapaciteti i potrebno zemljište za saobraćajnu, energetsku, vodoprivrednu komunalnu i drugu infrastrukturu;

2. popis i opis lokacija za javne objekte;

3. srednjoročni program uređivanja javnog građevinskog zemljišta u obuhvatu plana, koji sadrži prikaz pojedinačnih i ukupnih troškova predviđenih radova na uređivanju javnog građevinskog zemljišta, predviđene rokove za njihovo izvršenje i predviđene izvore njihovog finansiranja.

Sastavni deo pravila uređenja iz stava 1 ovog člana je i popis parcela i delova parcela koje su planirane za javno građevinsko zemljište.

Pravila građenja u planu detaljne regulacije

Član 12

Pravila građenja u planu detaljne regulacije su po pravilu pravila građenja određena donetim generalnim planom ili planom generalne regulacije za ostalo građevinsko zemljište za pojedine zone ili celine.

Pravila građenja u planu detaljne regulacije mogu biti i dopuna ili izmena pravila građenja iz tačke 1 ovog stava za ostalo građevinsko zemljište za pojedine zone ili celine u skladu s prostornim, ambijentalnim i oblikovanim karakteristikama obuhvata plana.

Pravila građenja iz člana 3 st. 5 i 6 ovog pravilnika u planu detaljne regulacije izrađuju se za ukupan obuhvat plana, tako da se za svo obuhvaćeno i javno i ostalo građevinsko zemljište može izdati izvod iz urbanističkog plana radi dobijanja odobrenja za izgradnju, osim za lokacije za koje je planom određena obaveza raspisivanja konkursa.

Pravilima građenja ne utvrđuju se pravila za izgradnju na pojedinačnoj katastarskoj parceli.

Grafički deo plana detaljne regulacije

Član 13

Plan detaljne regulacije izrađuje se u skladu s odredbama člana 4 st. 1, 2, 3, 4 i 5 ovog pravilnika, a isključivo na ažuriranim i overenim topografskim i katastarskim podlogama jer je osnov za rešavanje imovinsko pravnih odnosa na javnom građevinskom zemljištu na području obuhvaćenom planom.

Postojeće stanje u planu detaljne regulacije iskazuje se kroz crtež, odnosno crteže koji prikazuju:

1. podelu obuhvata plana (po pravilu, po postojećim katastarskim parcelama) na zone ili celine prema morfološkim, planskim, istorijsko-ambijentalnim, oblikovanim i drugim karakteristikama.

2. postojeću funkcionalnu organizaciju u obuhvatu plana, sa pretežnom namenom prostora (po pravilu, po postojećim katastarskim parcelama): za javne potrebe, stanovanje, poslovanje, industriju i ostale namene.

Planska rešenja plana detaljne regulacije iskazuju se kroz jedan ili više crteža koji prikazuju:

1. granice plana (po pravilu, po postojećim katastarskim parcelama), sa granicama javnog i ostalog građevinskog zemljišta u obuhvatu plana detaljne regulacije na odgovarajućoj katastarsko-topografskoj podlozi;

2. planirane namene površina u granicama plana (po pravilu, po postojećim katastarskim parcelama), sa lokacijama objekata za javnu upotrebu i objekata od opšteg interesa;

3. podelu na zone ili celine prema morfološkim, planskim, istorijsko-ambijentalnim, oblikovanim i drugim karakteristikama i površine i kapacitete (po pravilu, po postojećim katastarskim parcelama) za javne funkcije, javne površine i javno zelenilo;

4. saobraćajnice sa detaljnim nivelacionim kotama ulica i javnih površina (nivelacioni plan), karakterističnim profilima i sa analitičko-geodetskim elementima za nove saobraćajnice i planirane javne površine;

5. regulacione linije ulica i javnih površina i ulične građevinske linije objekata na ostalom građevinskom zemljištu, izuzetno i dvorišne građevinske linije kada situacija na terenu to zahteva;

6. lokacije i zone za koje je obavezno raspisati javni urbanistički ili arhitektonski konkurs;

7. mreže i objekte infrastrukture i javnog zelenila sa nivelacionim i regulacionim rešenjima.

Plan detaljne regulacije prikazuje se u razmerama 1:1000 odnosno 1:500, s tim što nije obavezno da svi grafički prilozi budu u istoj razmeri.

1.5. Dokumentacija plana

Član 14

Dokumentacioni deo urbanističkog plana sadrži:

1. sve zahteve nadležnim organima, institucijama i zavodima, upućene u toku izrade programa za izradu plana,

2, sve uslove i dokumentaciju nadležnih organa, institucija i zavoda, prikupljene u toku izrade programa i sasvim izuzetno one prikupljene u toku izrade samog plana,

3. originalne podloge pribavljene za izradu plana,

4. program za izradu plana,

5. odluku o izradi plana,

6. dokumentaciju i podatke o obavljenoj stručnoj kontroli, javnom uvidu, i drugim raspravama o planu,

7. obrazloženje plana sa stavom obrađivača i komisije o svakoj dostavljenoj primedbi na plan.

2. PROGRAM ZA IZRADU PLANA

Pripremanje programa za izradu plana

Član 15

Izradi urbanističkog plana prethode odgovarajući stručni poslovi pripreme, izrada i usvajanje Programa za izradu plana (u daljem tekstu: Program).

Program za izradu plana, informaciona i studijska osnova na kojoj se zasniva urbanistički plan (u daljem tekstu: dokumentacioni deo) čini obavezni prilog urbanističkog plana, koji se ne objavljuje ali se stavlja na javni uvid zajedno sa planom.

Program priprema nadležna opštinska služba u saradnji s komisijom za planove, a komisija obrazlaže i upućuje Program skupštini na usvajanje, najkasnije šest meseci pre isteka roka za donošenje, odnosno reviziju urbanističkog plana određenog Zakonom.

Za obavljanje stručnih poslova u izradi programa nadležni organ može angažovati preduzeća i druge stručne organizacije ili institucije, za izradu celog Programa, odnosno za obavljanje dela poslova, grupe poslova ili pojedinih zadataka u okviru pripreme ili izrade programa.

Pribavljanje podloga

Član 16

Za potrebe izrade Programa prikupljaju se katastarske i topografske, odnosno katastarsko-topografske, odnosno orto-foto, podloge za izradu plana, kao i satelitski snimci i odgovarajuće karte iz GIS-a.

Podloge mogu biti analogne ili digitalne.

Katastarsko-topografska podloga za izradu urbanističkog plana izrađuje se u analognom (grafičkom) ili digitalnom obliku (baza podataka digitalnog geodetskog plana).

Neažurne podloge se pre usvajanja programa za izradu svih urbanističkih planova, osim za izradu plana detaljne regulacije, mogu radno dopunjavati, prevoditi iz analogne u digitalnu ili iz digitalne u analognu formu.

Pribavljanje uslova

Član 17

Za Program izrade urbanističkog plana za naselje, odnosno deo naselja, pribavljaju se podaci o postojećem stanju i uslovima korišćenja, i to:

- od nadležnih komunalnih preduzeća, zavoda, i drugih organizacija o mreži komunalne, saobraćajne i ostale infrastrukture, kapacitetima i planiranim proširenjima;

- od nadležnih organizacija, organa i preduzeća za zaštitu životne sredine; o potrebnim strateškim, prethodnim, odnosno pratećim studijama ili procenama;

- od nadležnih organizacija, organa i preduzeća za zaštitu vodotokova kao i zona zaštite izvorišta termomineralnih, mineralnih i vode za piće;

- od nadležnog zavoda za zaštitu spomenika kulture o evidentiranim ili zaštićenim objektima, spomenicima kulture i ambijentalnim celinama:

- od nadležnog zavoda za zaštitu prirode o evidentiranim ili zaštićenim spomenicima prirode;

- od nadležnih organizacija, organa i preduzeća opšti sanitarni uslovi i sanitarna i higijenska pravila ili standardi za projektovanje;

- od nadležnih hidro-meteoroloških i seizmoloških zavoda uslove izgradnje i korišćenja prostora na teritoriji plana;

- od nadležnih organizacija, organa i preduzeća za zaštitu od požara.

Za Program izrade urbanističkog plana prikupljaju se i razvojni planovi, programi i projekti ili druga tehnička dokumentacija uz takve programe, od organa, organizacija i preduzeća iz stava 1 ovog člana.

Ukoliko organi, organizacije i preduzeća iz stava 1 ovog člana na uredan zahtev u zakonom propisanom roku ne dostave tražene podatke i uslove korišćenja nadležna opštinska služba za izradu Programa obavestiće o tome komisiju i organ nadležan za donošenje plana.

Pribavljanje podataka

Član 18

Za Program izrade plana prikupljaju se i podaci o:

- privredi i delatnostima (trgovini, industriji, zanatstvu, i dr.) a naročito aktuelne zahteve i potrebe na koje treba obratiti dalju pažnju;

- fondu za uređenje i regulaciju naselja i izgradnju javne komunalne infrastrukture uključujući i sve važnije postojeće i planirane saobraćajnice;

- priraštaju stanovništva i statističkim podacima prema najsvežijem popisu a po popisnim krugovima od nadležnog statističkog zavoda;

- gustini naseljenosti, razmeštaju delatnosti, urbanističkim pokazateljima i drugim osobenostima naselja, odnosno dela naselja za koje se priprema program;

- stanju i kapacitetima javnih službi;

- o geološkim, hidrološkim i litološkim uslovima terena i mogućnostima buduće izgradnje;

- o stanju životne sredine i zagađivačima;

- o geografskim karakteristikama, klimatskim prilikama;

- o drugim pitanjima od značaja za izradu plana.

Analiza i ocena stanja

Član 19

Program za izradu urbanističkog plana sadrži podatke, analizu i ocenu stanja o:

- katastarskim i topografskim podlogama potrebnim za izradu plana;

- građevinskom reonu i zemljištu (namene površina, vrsta izgradnje i dr.);

- građevinskom reonu prema: vremenu nastajanja, graditeljskim vrednostima, morfološkim obeležjima i komunalnoj opremljenosti;

- postojećim objektima za javnu upotrebu i javnim površinama;

- trasama, koridorima i regulaciji saobraćajnica;

- privrednim i drugim objektima;

- mrežama i raspoloživim kapacitetima javne komunalne infrastrukture;

- evidentiranim ili zaštićenim objektima, spomenicima kulture i prirode i ambijentalnim celinama;

- postojećem javnom i drugom zelenilu;

- ostale analize, podatke i dokumentaciju od značaja za izradu urbanističkog plana.

Analize i ocena stanja iz stava 1 ovog člana pripremaju se u obliku rezimea i jednom primerku originalne dokumentacije.

Procena razvojnih mogućnosti

Član 20

Program za izradu urbanističkog plana sadrži procenu razvojnih mogućnosti od uticaja za izradu urbanističkog plana, a na osnovu prikupljenih uslova, podataka i analiza iz čl. 17, 18 i 19 ovog pravilnika.

Procena razvojnih mogućnosti se odnosi na zemljište za izgradnju i infrastrukturu, a za regulacione planove i na orijentaciona sredstva lokalne uprave namenjena u srednjoročnom periodu za uređenje zemljišta i komunalno opremanje.

Prikupljena dokumentacija i podaci, kao i rezultati analiza i procena obavljenih u okviru izrade Programa za izradu urbanističkog plana, čine dokumentaciju od značaja za plan koji se izrađuje.

Koncept plana

Član 21

Za potrebe izrade Programa izrađuje se koncept plana koji se sastoji od tekstualnog dela i grafičkog prikaza.

U tekstualnom delu koncepta prikazuju se:

1. ocene stanja i razvojnih mogućnosti;

2. ciljevi uređenja i izgradnje naselja i osnovni programski elementi;

3. predloženi obuhvat plana, građevinski reon i njegova podela na javno i ostalo građevinsko zemljište;

4. principi preliminarne podele na područja, poteze, zone urbanističke celine ili druge prostorne celine prema urbanističkim pokazateljima i tipičnim karakteristikama.

Grafički prikaz koncepta plana sastoji se od crteža ili skica, u prigodnoj razmeri u zavisnosti od vrste plana, sa prikazom:

1. preliminarne podele na tipične celine ili zone;

2. svih objekata i zona zaštite;

3. stečenih obaveza, a naročito predviđenih proširenja mreže saobraćajne i javne komunalne infrastrukture.

Ako se regulacioni plan ili plan opšteg uređenja izrađuje za deo donetog generalnog plana, generalni plan je ujedno i koncept plana programa za izradu plana.

Ako se plan detaljne regulacije izrađuje za deo donetog generalnog plana, odnosno plana generalne regulacije, generalni plan, odnosno plan generalne regulacije je ujedno i koncept plana programa za izradu plana.

Sadržina Programa za izradu plana

Član 22

Program za izradu urbanističkog plana čine svi prikupljeni uslovi, podaci i podloge za izradu plana, svi zaključni rezultati analiza i procena razvojnih mogućnosti i koncept plana.

Program za izradu urbanističkog plana može, po potrebi pored elemenata iz ovog člana obuhvatiti i druge, u zavisnosti od vrste plana i prirode pitanja koji se u okviru plana obrađuju.

Član 23

Sastavni deo programa je i predlog za izbor vrste plana koji će se raditi.

Predlog za izbor vrste plana iz stava 1 ovog člana zasniva se na kriterijumima svrsishodnosti, mesnim prilikama, veličini naselja i drugim ciljevima određenim programom za izradu plana.

Opština, odnosno grad, odnosno grad Beograd, na osnovu argumentovanog stručnog predloga iz programa za izradu plana, odlukom o izradi plana samostalno određuje koju vrstu plana će uraditi i doneti za celinu obuhvata građevinskog reona naseljenog mesta.

Kriterijumi za izbor vrste urbanističkog plana

Član 24

Generalni plan donosi se za grad Beograd i gradove kao strateški razvojni plan,

Generalni plan donosi se i za druga naselja gradskog karaktera ukoliko se tako odredi Odlukom o izradi plana.

Član 25

Plan opšteg uređenja izrađuje se za:

1. obuhvat ukupnog naselja, odnosno građevinskog reona za sela i manja naselja koja nisu sedišta opštine, a za koja opština ne odluči da za građevinski reon donose generalni plan ili plan generalne regulacije,

2. delove naselja zaposednute neplanskom izgradnjom,

3. delove naselja za koje ne postoje odgovarajuće ažurne podloge.

Planom opšteg uređenja iz tačke 1 stav 1 ovog člana se određuju i dugoročna strategija i projekcija prostornog razvoja i uređenja i opšta regulacija naselja.

Plan opšteg uređenja iz tačke 1 stava 1 ovog člana mogu doneti i opštinski centri i ostala naselja za koje se kroz izradu programa za izradu plana ustanovi da ne postoje odgovarajuće podloge, ili su podaci kao i ostala dokumentacija nedovoljni za izradu generalnog plana, odnosno plana generalne regulacije.

Kad je donet Generalni plan on je ujedno i koncept za izradu Plana opšteg uređenja iz tač. 2 i 3 stava 1 ovog člana.

Član 26

Plan generalne regulacije se izrađuje za:

1. odgovarajuće delove naselja koja su donela ili za koje se izrađuje Generalni plan, odnosno za delove grada Beograda, delove gradova, delove gradskih naselja, kao i za delove naselja koja su sedišta opštine, a koja su donela ili koja izrađuju generalni plan,

2. cela naselja (opštinski centri i druga naseljena mesta) ukoliko su obezbeđene odgovarajuće podloge, u kom slučaju se za ta naselja ne donosi Generalni plan.

Obuhvat i granice plana generalne regulacije iz tačke 1 stava 2 ovog člana predlažu se kroz program za izradu plana, a određuju odlukom o izradi plana.

Kad je donet Generalni plan on je ujedno i koncept za izradu Plana generalne regulacije iz tačke 1 stava 2 ovog člana.

Planom generalne regulacije iz tačke 2 stava 1 ovog člana se određuju i dugoročna strategija i projekcija prostornog razvoja i uređenja i opšta regulacija naselja.

Član 27

Plan detaljne regulacije izrađuje se za:

1. deo naselja radi promene granica javnog građevinskog zemljišta kao i za potrebe određivanja novog javnog građevinskog zemljišta za koje se predviđa pokretanje postupka za pribavljanje i proglašenje javnog građevinskog zemljišta, odnosno promena postojeće regulacije, ukoliko se ista ne može sprovesti po generalnom planu ili planu generalne regulacije;

2. deo naselja za značajniju ili obimniju novu izgradnju ili važne komplekse ili kad je generalnim planom ili planom generalne regulacije određeno da je neophodno bliže precizirati pravila regulacije i gradnje zbog njihovog značaja u urbanom okruženju ili obima izgradnje;

3. izgradnju objekata iz člana 89 Zakona za koje se predviđa pokretanje postupka za pribavljanje i proglašenje javnog građevinskog zemljišta, a u skladu sa prostornim planom područja posebne namene, odnosno u naseljenom mestu na osnovu prethodne studije opravdanosti;

4. celo naselje ako je tako određeno odlukom o izradi plana;

5. područja van naseljenog mesta, u skladu s prostornim planom, radi utvrđivanja opšteg interesa i pokretanja postupka za pribavljanje i proglašenje javnog građevinskog zemljišta i to za koridore javnih puteva, infrastrukturne i energetske koridore, energetske objekte, obalne pojaseve i komunalne objekte van naseljenih mesta;

6. slučaj da je obaveza izrade plana detaljne regulacije propisana iz drugog razloga.

U slučaju iz tačke 3 stava 2 ovog člana sadržaj plana može da bude redukovan u skladu sa osnovnim ciljem izrade plana, što se određuje kroz izradu programa za izradu plana, odnosno odlukom o izradi plana.

Kad je donet Generalni plan ili Plan generalne regulacije on je ujedno i koncept za izradu Plana detaljne regulacije iz tačke 1 stava 2 ovog člana.

3. NAČIN VRŠENJA STRUČNE KONTROLE URBANISTIČKOG PLANA

Član 28

Pre izlaganja urbanističkog plana na javni uvid, urbanistički plan podleže stručnoj kontroli, koju vrši Komisija iz člana 34 Zakona.

Za slučaj kad nije donet Prostorni plan opštine, pre stručne kontrole iz stava 1 ovog člana, Generalni plan ili Plan generalne regulacije za celo naselje podleže kontroli usklađenosti sa Zakonom koju vrši komisija koju obrazuje nadležni ministar iz člana 52 Zakona.

Preduzeće koje izrađuje plan u roku predviđenim ugovorom o izradi plana dostavlja plan naručiocu u jednom primerku u analognoj formi i u jednom primerku u digitalnoj formi.

Stručna služba opštine nadležna za poslove urbanizma umnožava plan u potrebnom broju primeraka i priprema ga za razmatranje na sednici Komisije za planove.

U slučaju da nije donet prostorni plan opštine, pre stručne kontrole Komisije iz stava 1 ovog člana, generalni plan odnosno plan generalne regulacije koji se izrađuje za celo naselje stručna služba opštine nadležna za poslove urbanizma upućuje Ministarstvu urbanizma i građevina radi kontrole usklađenosti planskih rešenja sa zakonom i prostornim planovima širih prostornih celina.

Član 29

U slučaju da nije donet prostorni plan opštine sednica komisije se zakazuje po dobijanju izveštaja o kontroli usklađenosti sa zakonom iz člana 28 stav 5 ovog pravilnika.

Po zakazivanju sednice Komisije, stručna služba opštine nadležna za poslove urbanizma obaveštava preduzeće koje izrađuje plan o vremenu i mestu održavanja sednice Komisije najmanje sedam dana pre njenog održavanja.

Sednici Komisije na kojoj se obavlja razmatranje plana prisustvuje odgovorni urbanista, a po potrebi i drugi članovi tima za izradu plana, radi prezentacije plana, diskusije o planskim rešenjima i davanja odgovora na pitanja članova Komisije.

Član 30

Po obavljenom razmatranju plana Komisija obavlja stručnu kontrolu plana na način utvrđen Poslovnikom o radu Komisije.

Stručnom kontrolom urbanističkog plana proverava se:

1. usklađenost plana s Odlukom i Programom a naročito usklađenost sa posebnim uslovima za uređenje prostora prikupljenim u fazi izrade Programa;

2. primena opštih pravila urbanističke struke, standarda i normativa;

3. usklađenost sa urbanističkim planovima širih prostornih celina;

4. usklađenost planskih rešenja sa zakonom, i

5. usklađenost planskih rešenja sa prostornim planom.

U slučaju da nije donet prostorni plan opštine, Komisija iz stava 1 ovog člana za generalni plan, odnosno plan generalne regulacije koji se izrađuje za celo naselje obavlja stručnu kontrolu za tač. 1, 2 i 3 stava 2 ovog člana, a uz izveštaj o stručnoj kontroli se prilaže izveštaj Ministarstva urbanizma i građevina o kontroli usklađenosti iz tač. 4 i 5 stava 2 ovog člana.

Član 31

O izvršenoj stručnoj kontroli sačinjava se izveštaj.

Izveštaj iz stava 1 ovog člana sadrži:

1. uvodni deo - u kome se daju osnovne informacije o tekstualnom i grafičkom delu planskog dokumenta, evidencija prisutnih članova komisije i drugih prisutnih lica; podatke o vremenu i mestu održavanja stručne kontrole i dr.;

2. primedbe i sugestije članova komisije a naročito stavovi o izmenama koje se planom predlažu u urbanističkim planovima širih prostornih celina;

3. zaključak komisije koji sadrži stavove o datim primedbama po kojima je obrađivač planskog dokumenta dužan da postupi.

Izveštaj iz stava 1 ovog člana potpisuju predsednik i sekretar Komisije koja vrši stručnu kontrolu.

Izveštaj iz stava 1 ovog člana dostavlja se i Inženjerskoj komori Srbije.

Član 32

Izveštaj iz stava 1 člana 31 ovog pravilnika se dostavlja nosiocu izrade urbanističkog plana da u roku određenom Zakonom postupi po datim primedbama.

Preduzeće koje izrađuje plan u datom roku dostavlja plan popravljen u skladu s primedbama stručnoj službi opštine nadležnoj za poslove urbanizma u jednom primerku u analognoj formi i u jednom primerku u digitalnoj formi.

Stručna služba nadležna za poslove urbanizma umnožava popravljen plan u potrebnom broju primeraka i priprema ga za razmatranje na sednici Komisije za planove.

Član 33

Proveru da li je postupljeno u skladu sa izveštajem o izvršenoj stručnoj kontroli obavlja:

1. komisija u punom sastavu - u slučaju kada su date brojne primedbe na planski dokument i kada je potrebna veća promena sadržaja planskog dokumenta, odnosno kada komisija oceni da je potrebno planski dokument ponovo razmatrati u celosti;

2. pojedini članovi komisije koji se odrede na sednici komisije, u slučaju kada su primedbe manjeg obima i pretežno tehničke prirode.

Član 34

Po obavljenoj proveri iz stava 1 člana 33 ovog pravilnika Komisija donosi odluku o upućivanju plana na javni uvid i o grafičkim i tekstualnim delovima plana koji se javno izlažu.

Ukoliko se planom predviđaju izmene u urbanističkim planovima širih prostornih celina, u odluci Komisije iz stava 1 ovog člana se posebno navode takve predložene izmene.

Stručna služba nadležna za poslove urbanizma obaveštava preduzeće koje izrađuje plan o upućivanju na javni uvid najmanje sedam dana pre početka javnog uvida.

Tekst i grafički deo plana, pre izlaganja na javni uvid, overavaju odgovorni urbanista i predsednik Komisije.

4. STAVLJANJE PLANA NA JAVNI UVID

Član 35

Izlaganje plana na javni uvid vrši se posle izvršene stručne kontrole i provere iz člana 33 ovog pravilnika.

Nadležna opštinska uprava stara se o izlaganju urbanističkog plana na javni uvid.

Izlaganje plana na javni uvid se oglašava u dnevnom, odnosno lokalnom listu i traje najmanje 15, a najduže 30 dana od dana objavljivanja.

Izlaganje na javni uvid može se oglasiti i u elektronskim medijima.

Oglašavanje izlaganja na javni uvid sprovodi nadležna služba skupštine opštine.

Oglas o izlaganju plana na javni uvid sadrži: pun naziv institucije koja sprovodi oglašavanje, naziv plana čije se izlaganje oglašava, podatke o vremenu i mestu izlaganja plana na javni uvid, način na koji zainteresovana pravna i fizička lica mogu dobiti informacije o planu, dostaviti primedbe na plan, podatke o vremenu i mestu održavanja sednica komisije, kao i druge informacije koje mogu biti od značaja za proces javnog uvida.

Oglas o izlaganju plana na javni uvid može sadržati i grafički prikaz područja koje je obuhvaćeno planom.

Ukoliko po objavljivanju oglasa o javnom uvidu plana dođe do promena termina i mesta održavanja sednice komisije, organ nadležan za objavljivanje oglasa dužan je da javno oglasi podatke o novom terminu i mestu zasedanja komisije.

Član 36

Plan se izlaže na javni uvid u zgradi opštine, odnosno grada, ili u posebnoj prostoriji koja je određena za izlaganje plana na javni uvid.

Skupština opštine, odnosno grada, kao organ lokalne uprave, dužna je da na ulazu u upravnu zgradu istakne na vidnom mestu oglas o izlaganju planskog dokumenta na javni uvid.

Ukoliko se plan izlaže na javni uvid u posebnoj prostoriji, potrebno je na ulazu u zgradu, ili u centralnom holu zgrade, istaći obaveštenje o tome u kojoj prostoriji je plan izložen na javni uvid.

Plan izrađen u digitalnom obliku na javni uvid se izlaže i u analognom obliku.

Član 37

Služba nadležna za poslove urbanizma dužna je da svim zainteresovanim fizičkim i pravnim licima koja vrše uvid u izloženi plan pruži potrebne informacije i stručnu pomoć prilikom tumačenja pojedinih rešenja i eventualnog davanja primedbi na plan.

Zainteresovana pravna i fizička lica podnose primedbe na izloženi plan za vreme trajanja javnog uvida, u pisanom obliku, i predaju ih organu lokalne uprave koji je izložio plan na javni uvid.

Organ lokalne uprave koji je izložio plan na javni uvid, daje sopstveno mišljenje sa primedbama na planski dokument, a naročito stav o predloženim izmenama u urbanističkim planovima širih prostornih celina.

Organi, organizacije i preduzeća iz stava 1 člana 17 ovog pravilnika koja na uredan zahtev u zakonom propisanom roku nisu dostavila tražene podatke i uslove korišćenja primedbe na plan u pisanom obliku mogu uputiti direktno organu koji je oglasio javni uvid.

Pravna lica čija delatnost nije vezana samo za područje obuhvaćeno planom, odnosno koja posluju i sprovode aktivnosti i na području van granica plana, primedbe na plan u pisanom obliku mogu uputiti direktno organu koji je oglasio javni uvid.

Član 38

Organ opštinske, odnosno gradske uprave dostavlja sve pismenim putem date primedbe na plan Komisiji, najkasnije u roku od sedam dana od dana završetka javnog uvida.

Komisija zaseda na javnoj sednici u oglašenom terminu, u sedištu skupštine opštine, odnosno grada.

Ukoliko nije moguće obezbediti uslove za rad komisije, komisija može zasedati i na drugom mestu.

Ukoliko se po završetku javnog uvida utvrdi da je broj i obim primedbi upućenih na plan veliki, komisija može zasedati u više navrata, u skladu s Poslovnikom o radu Komisije.

Javnu sednicu Komisije vodi predsednik komisije, ili član Komisije koga odredi predsednik komisije. Predstavnici organa lokalne uprave mogu pomoći predsedniku Komisije prilikom vođenja javne sednice komisije.

Javnoj sednici komisije prisustvuju odgovorni urbanista i predstavnici obrađivača plana.

O toku javne sednice komisije nadležna služba skupštine opštine, odnosno grada, vodi zapisnik koji sadrži osnovne podatke o vremenu i mestu održavanja sednice komisije, evidenciju svih prisutnih na sednici komisije, kao i popis učesnika u diskusiji.

U toku javne sednice komisije sva prisutna fizička i pravna lica koja su podnela primedbe na plan u pisanom obliku, mogu u određenom vremenu obrazložiti primedbe pred komisijom. Na svaku iznetu primedbu odgovorni urbanista, odnosno obrađivač plana zauzima stav i javno ga iznosi pred Komisijom i podnosiocem primedbe.

Član 39

Komisija na zatvorenoj sednici, koja se naknadno održava zauzima stav po svakoj prispeloj primedbi i formuliše izveštaj komisije o obavljenom javnom uvidu, koji potpisuju predsednik i članovi komisije.

Član 40

O izvršenom javnom uvidu sastavlja se izveštaj koji sadrži:

1. uvodni deo - kratak prikaz aktivnosti koje se odnose na proceduru donošenja Programa, Odluke, ugovaranja, izrade i stručne kontrole plana;

2. podatke o oglašavanju i sprovođenju procedure javnog uvida; i

3. prikaz svih primedbi koje su pismenim putem upućene na izloženi plan, sa stavom komisije po svakoj primedbi kao i predlogom komisije za odbijanje ili prihvatanje svake pojedinačne primedbe i kraćim obrazloženjem.

Izveštaj iz stava 1 ovog člana potpisuju predsednik Komisije i sekretar nadležne službe skupštine opštine, odnosno grada.

Izveštaj o javnom uvidu iz stava 1 ovog člana je sastavni deo obrazloženja plana i zajedno s Urbanističkim planom dostavlja se organu nadležnom za usvajanje plana.

Izveštaj iz stava 1 ovog člana dostavlja se i Inženjerskoj komori Srbije.

Član 41

Po obavljenom javnom uvidu i pribavljenom mišljenju Komisije u skladu s članom 40 ovog pravilnika, izveštaj o javnom uvidu iz stava 1 člana 40 ovog pravilnika i Urbanistički plan u formi i sa sadržajem koji je bio izložen na javni uvid dostavlja se organu nadležnom za usvajanje plana.

Nadležna opštinska služba, u potrebnoj saradnji s Komisijom za planove, po donošenju plana obaveštava preduzeće koje je izradilo plan o primedbama s javnog uvida koje su prihvaćene i eventualno amandmanima koji su usvojeni odlukom organa nadležnog za donošenje plana.

Po dobijanju obaveštenja iz stava 2 ovog člana, a u skladu s njim, preduzeće koje je izradilo Urbanistički plan u ugovorenom roku a najkasnije u roku od mesec dana isporučiće naručiocu završni elaborat plana.

5. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 42

Urbanistički planovi čija je izrada započela pre stupanja na snagu ovog pravilnika, a za koje nije obavljen javni uvid, završavaju se u skladu s odredbama ovog pravilnika.

Član 43

Radi usklađivanja i standardizacije grafičkih delova urbanističkih planova preporučene su legende sa izborom boja, linija i oznaka prikazane u Prilogu 1 ovog pravilnika, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 44

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Prilog 1

LEGENDA 1

preporuka za ujednačeno grafičko prikazivanje podele obuhvata plana na pretežne namene površina, uz dodatne namene u zavisnosti od mesnih prilika i karaktera naselja. Tipične zone ili celine prikazuju se bojama po izboru obrađivača.

kolona 1:

PRETEŽNE NAMENE POVRŠINA, kategorija - namena - opisno

kolona 2:

vektor i analogni prikaz u boji (oznake namena bojom - CMYK vrednosti za boju linija šrafure)

solid: prikazivanje u rasteru i za analognu prezentaciju bojom (CMYK vrednosti za boju polja)

kolona 3:

za analogne prikaze (šrafura linijama, crno/belo, s tri vrste gustine) i za vektorske prikaze (šrafure linijama u boji, s tri vrste gustine) šrafura određena stepenima.


1

2

3


javno građevinsko zemljište


staze, komunikacije, ulice, trgovi

(C0, M0, Y0, K0)

bez linija


javne funkcije i službe

(C80, M40, K40)

-45 gusto


zdravstvo, školstvo i socijalne funkcije

(C60, M30, Y0, K0)

-45 retko


komunalne zone i objekti TS, CS, postrojenja, deponije, ostalo

(C20, M80, Y0, K20)

0, retko


javno zelenilo, parkovi, skverovi

(C30, M0, Y100, K0)

90, retko, isprekidano


groblja

(C30, M0, Y100, K0)

90 retko, sa simbolima


ostalo građevinsko zemljište

sport i rekreacija

(C50, M0, Y30, K0)

90, gusto, isprekidano


sportski centri

(C80, M0, Y40, K0)

90 gusto


industrija i rad proizvodnja, privreda, servisi, usluge, druge radne zone

(C20, M40, Y0, K0)

0, gusto


zone seoskih ili porodičnih stambenih objekata s okućnicama, ruralno stanovanje

(C5, M0, Y50, K0)

+45 retko, isprekidano


stanovanje malih gustina zone pretežno porodičnih stambenih objekata

(C0, M0, Y100, K0)

+45, retko


stanovanje velikih gustina, stambene i opšte zone mešovitih funkcija i sadržaja

(C0, M20, Y30, K20)

+45 gusto


stanovanje srednjih gustina, mešovite stambene zone s drugim funkcijama i sadržajima

(C0, M30, Y70, K0)

+45, gusto, isprekidano


mešovite urbane zone - rad, usluge, trgovine, stanovanje, komercijalne i centralne funkcije

(C0, M100, Y100, K0)

-45/+45 gusto


ukupan obuhvat plana - u građevinskom reonu i van njega

vodene površine

(C50, M0, Y0, K0)

0, talasaste linije


poljoprivreda

(C20, M10, Y40, K0)

0, retko, isprekidano


šume

(C100, M0, Y100, K0)

ispuna krugovima u nizu


vodoizvorište - crta se preko namene

C50

+45, isprekidano


LEGENDA 2

ISCRTAVANJE ULICA, REGULACIJE I INFRASTRUKTURE

preporuka za ujednačenu upotrebu linija i oznaka urbanističkim planovima i urbanističkim projektima, uz moguće dopune prema mesnim prilikama

kolona 1:

mreža linija - značenje, oznaka

kolona 2:

oznake bojom - CMYK vrednosti za boju, za vektor i za analognu prezentaciju

kolona 3:

vrsta linije, debljine linija se određuju prema vrsti plana


Mreža linija i infrastruktura


1

2

3


građevinska linija

(C0, M100, Y100, K0)

isprekidana

osovina javnog puta

(C0, M0, Y0, K100)

tačka/crta, tanka linija

regulaciona linija

(C0, M0, Y0, K100)

puna

toplovod

(C0, M30, Y80, K0)

puna

gas

(C0, M30, Y80, K0)

isprekidana

struja

(C0, M100, Y100, K0)

tačka/crta

optički kabl

(C50, M50, Y0, K20)

isprekidana

telefon

(C50, M50, Y0, K20)

puna

kišna kanalizacija

(C100, M100, Y0, K0)

isprekidana

kanalizacija

(C100, M0, Y100, K0)

puna

vodovod

(C80, M0, Y0, K0)

puna


LEGENDA 3

ISCRTAVANJE OBJEKATA I UPOTREBA SIMBOLA I ZNAKOVA

preporuka za ujednačenu upotrebu simbola i znakova u urbanističkim planovima i urbanističkim projektima, uz moguće dopune prema mesnim prilikama

Orijentacionim GABARITOM i slovnim oznakama, odnosno simbolom prikazuju se:

- bolnice i domovi zdravlja (H)

- domovi kulture (K)

- crkve i verski objekti (krst, polumesec...)

- stanice (ŽS i AS)

- ostali javni objekti (skraćenica)

SIMBOLIMA i slovnim oznakama se prikazuju:

- trafo stanice (TS)

- crpne stanice (CS)

- visinske kote (vrednost)

- garaže (G i broj mesta)

Granicom (obuhvatom, kompleksom) i slovnim oznakama se prikazuju:

- groblja (krstići ili polumeseci)

- kompleksi za prečišćavanje otpadnih voda (F)

- arheološki lokaliteti (A)

- parkinzi (P i broj mesta)