ZAKON
O ZADUŽENJU SRBIJE I CRNE GORE KOD EVROPSKE INVESTICIONE BANKE (PROJEKAT OBNOVE GRADA BEOGRADA - 90 MILIONA EVRA)

("Sl. list SCG", br. 14/2004)

Član 1

Srbija i Crna Gora zadužuje se kod Evropske investicione banke u iznosu od 90 miliona evra u svoje ime, a za račun države članice Republike Srbije, za finansiranje Projekta obnove Grada Beograda.

Član 2

Zaduženje iz člana 1 ovog zakona izvršava se na osnovu Finansijskog ugovora zaključenog 17. juna 2003. godine, između Srbije i Crne Gore, kao zajmoprimca i Evropske investicione banke, kao zajmodavca.

Član 3

Iz sredstava ovog zajma finansiraće se sledeće komponente Projekta obnove Grada Beograda i to:

1. OBNOVA TRAMVAJSKIH ŠINA

ukupna dužina

- zamena šina i šinske osnove

16 735

- zamena tramvajskih šina na novim odvojenim trasama

5 000

- delimična zamena šina

4 700

- uklanjanje rezervi za održavanje voznog parka i sloj zastora puta

7 350


UKUPNA dužina obnove tramvajskih šina

33 785

2. OBNOVA SPOREDNIH ULICA

 

- obnova asfaltnog pokrivača, uključujući zamenu po potrebi ivičnjaka i sistema za odvođenje voda

14 355

- isto kao gore, ali sa zamenom podosnove

10 900

- obnove kolovoza, pojačanje potpora i proširenje prilaznoj rampi sa strane Novog Beograda starog Savskog mosta

800

- novi nadvožnjak u Vladimira Popovića

400

- proširenje i obnova kolovoza u Save Maškovića

300

- obnova površinskog sloja, vodootpornosti i radovi na poboljšanju nasipa i produžnih sastava na Bulevar JNA (Autokomanda), mostu uključujući silaznu rampu na autoputu

1 000


UKUPNA dužina obnove sporednih ulica

27 755

(Dodatno, Projekat uključuje odobrenje za obnovu ulica koja odgovara dužini od 67 kilometara obnove kolovoza, u periodu od četiri godine nakon uslužnih intervencija za zamenu ili postavljenje uglavnom sistema za dovod vode i grejanja, u pešačkim stazama i kolovozima).

 

3. OBNOVA VAŽNIJIH ULICA

 

- Slavija - Žička: kompletna obnova trase, uključujući sve vodeće tehničke usluge i proširenja puta sa dve na četiri trake, koja iziskuje eksproprijaciju

2 100

- Južni bulevar - Batutova: kompletna obnova trase, uključujući sve vodeće tehničke usluge i dva nova odeljka koja iziskuju eksproprijaciju (ova trasa će predstavljati deo budućeg unutrašnjeg kružnog puta)

3 500

- Partizanski put: kompletna obnova trase, uključujući sve vodeće tehničke usluge, popravke klizišta koje je erodiralo podosnovu i instalacije novog glavnog vodovoda

3 200


UKUPNA dužina obnove ulica

8 800

4. SISTEM UPRAVLJANJA SAOBRAĆAJA

 

- sistem daljinske uprave za sva vozila javnog prevoza

 

- daljinska kontrola energetskog releja za vuču u podstanicama

 

- poboljšani sistem informisanja putnika na stanicama

 

- sistem naplate karata u vozilima

 

- sistem kontrole za obezbeđenje prioriteta za tramvaje i autobuse kod semafora

 

5. OBNOVA TRAMVAJSKIH VOZILA

 

Obnova 30 tramvaja godišnje u periodu od četiri godine (ili alternativne strategije koja će biti potvrđena nakon završetka predložene studije).

 

Član 4

Korisnik zajma je Grad Beograd, uz obavezu da uredno obezbeđuje sredstva za izmirenje svih dospelih obaveza po ugovoru iz člana 2 ovog zakona.

Republika Srbija se obavezuje da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona izda Srbiji i Crnoj Gori kontragaranciju za uredno obezbeđenje sredstava za izmirenje svih dospelih obaveza po ugovoru iz člana 2 ovog zakona, ukoliko to Grad Beograd blagovremeno ne učini.

Sredstva iz stava 1 ovog člana Grad Beograd prenosi na poseban račun kod Narodne banke Srbije, otvoren sa isključivom namenom otplate zajma iz člana 2 ovog zakona.

Član 5

Kursne razlike koje mogu nastati u vezi sa izmirenjem obaveza, u smislu ovog zakona, snosi Grad Beograd.

Član 6

Narodna banka Srbije naplaćuje od Grada Beograda troškove za transfer sredstava za otplatu obaveza Evropskoj investicionoj banci, kao i proviziju za usluge koje pruža u smislu ovog zakona.

Član 7

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SCG".