ZAKONO ZADUŽENJU SRBIJE I CRNE GORE KOD EVROPSKE INVESTICIONE BANKE (PROJEKAT OBNOVE GRADA BEOGRADA - 90 MILIONA EVRA)("Sl. list SCG", br. 14/2004) |
Srbija i Crna Gora zadužuje se kod Evropske investicione banke u iznosu od 90 miliona evra u svoje ime, a za račun države članice Republike Srbije, za finansiranje Projekta obnove Grada Beograda.
Zaduženje iz člana 1 ovog zakona izvršava se na osnovu Finansijskog ugovora zaključenog 17. juna 2003. godine, između Srbije i Crne Gore, kao zajmoprimca i Evropske investicione banke, kao zajmodavca.
Iz sredstava ovog zajma finansiraće se sledeće komponente Projekta obnove Grada Beograda i to:
1. OBNOVA TRAMVAJSKIH ŠINA |
ukupna dužina |
- zamena šina i šinske osnove |
16 735 |
- zamena tramvajskih šina na novim odvojenim trasama |
5 000 |
- delimična zamena šina |
4 700 |
- uklanjanje rezervi za održavanje voznog parka i sloj zastora puta |
7 350 |
|
|
UKUPNA dužina obnove tramvajskih šina |
33 785 |
2. OBNOVA SPOREDNIH ULICA |
|
- obnova asfaltnog pokrivača, uključujući zamenu po potrebi ivičnjaka i sistema za odvođenje voda |
14 355 |
- isto kao gore, ali sa zamenom podosnove |
10 900 |
- obnove kolovoza, pojačanje potpora i proširenje prilaznoj rampi sa strane Novog Beograda starog Savskog mosta |
800 |
- novi nadvožnjak u Vladimira Popovića |
400 |
- proširenje i obnova kolovoza u Save Maškovića |
300 |
- obnova površinskog sloja, vodootpornosti i radovi na poboljšanju nasipa i produžnih sastava na Bulevar JNA (Autokomanda), mostu uključujući silaznu rampu na autoputu |
1 000 |
|
|
UKUPNA dužina obnove sporednih ulica |
27 755 |
(Dodatno, Projekat uključuje odobrenje za obnovu ulica koja odgovara dužini od 67 kilometara obnove kolovoza, u periodu od četiri godine nakon uslužnih intervencija za zamenu ili postavljenje uglavnom sistema za dovod vode i grejanja, u pešačkim stazama i kolovozima). |
|
3. OBNOVA VAŽNIJIH ULICA |
|
- Slavija - Žička: kompletna obnova trase, uključujući sve vodeće tehničke usluge i proširenja puta sa dve na četiri trake, koja iziskuje eksproprijaciju |
2 100 |
- Južni bulevar - Batutova: kompletna obnova trase, uključujući sve vodeće tehničke usluge i dva nova odeljka koja iziskuju eksproprijaciju (ova trasa će predstavljati deo budućeg unutrašnjeg kružnog puta) |
3 500 |
- Partizanski put: kompletna obnova trase, uključujući sve vodeće tehničke usluge, popravke klizišta koje je erodiralo podosnovu i instalacije novog glavnog vodovoda |
3 200 |
|
|
UKUPNA dužina obnove ulica |
8 800 |
4. SISTEM UPRAVLJANJA SAOBRAĆAJA |
|
- sistem daljinske uprave za sva vozila javnog prevoza |
|
- daljinska kontrola energetskog releja za vuču u podstanicama |
|
- poboljšani sistem informisanja putnika na stanicama |
|
- sistem naplate karata u vozilima |
|
- sistem kontrole za obezbeđenje prioriteta za tramvaje i autobuse kod semafora |
|
5. OBNOVA TRAMVAJSKIH VOZILA |
|
Obnova 30 tramvaja godišnje u periodu od četiri godine (ili alternativne strategije koja će biti potvrđena nakon završetka predložene studije). |
|
Korisnik zajma je Grad Beograd, uz obavezu da uredno obezbeđuje sredstva za izmirenje svih dospelih obaveza po ugovoru iz člana 2 ovog zakona.
Republika Srbija se obavezuje da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona izda Srbiji i Crnoj Gori kontragaranciju za uredno obezbeđenje sredstava za izmirenje svih dospelih obaveza po ugovoru iz člana 2 ovog zakona, ukoliko to Grad Beograd blagovremeno ne učini.
Sredstva iz stava 1 ovog člana Grad Beograd prenosi na poseban račun kod Narodne banke Srbije, otvoren sa isključivom namenom otplate zajma iz člana 2 ovog zakona.
Kursne razlike koje mogu nastati u vezi sa izmirenjem obaveza, u smislu ovog zakona, snosi Grad Beograd.
Narodna banka Srbije naplaćuje od Grada Beograda troškove za transfer sredstava za otplatu obaveza Evropskoj investicionoj banci, kao i proviziju za usluge koje pruža u smislu ovog zakona.
Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SCG".