ODLUKA
O GRADSKOJ UPRAVI

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 3/93, 16/93, 11/94, 5/96, 1/97, 28/2000, 23/2001, 19/2002, 11/2003 i 7/2004)

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se pitanja organizacije, delokruga i načina rada Gradske uprave Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradska uprava) i druga pitanja od značaja za njen rad.

Član 2

Gradska uprava neposredno sprovodi propise Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad), kao i republičke zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu, priprema tekstove odluka i drugih akata koje donosi Skupština Grada i Izvršni odbor Skupštine Grada, vrši stručne i druge poslove koje joj poveri Skupština Grada i Izvršni odbor Skupštine Grada.

Član 3

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada.

Za obavljanje zakonom poverenih poslova državne uprave sredstva se obezbeđuju u budžetu Republike Srbije.

Član 4

Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i odgovorno i po pravilima struke, ne rukovodeći se pri tom svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.

Član 5

Gradska uprava je dužna da svakom građaninu obezbedi jednak položaj i efikasno ostvarivanje njegovih prava, obaveza i interesa.

U postupku pred Gradskom upravom obezbeđuje se službena upotreba jezika i pisama u skladu sa Zakonom i Statutom Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Statut Grada).

Član 6

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti.

Javnost u radu gradske uprave ostvaruje se na način utvrđen zakonom, Statutom Grada i ovom odlukom.

II ORGANIZACIJA I DELOKRUG

Član 7

Za obavljanje poslova Gradske uprave, u pojedinim oblastima u Gradskoj upravi obrazuju se sekretarijati.

Za obavljanje stručnih i sa njima povezanih upravnih poslova od značaja za efikasno ostvarivanje poslova lokalne samouprave i drugih poslova određenih zakonom i odlukama Skupštine Grada obrazuju se posebne organizacije.

Za obavljanje stručnih, organizacionih i drugih poslova za potrebe organa Grada obrazuju se službe.

Za obavljanje određenih poslova iz delokruga sekretarijata, koji zbog svoje prirode, celovitosti i načina obavljanja zahtevaju samostalnost i posebno organizovanje, u sastavu sekretarijata obrazuju se uprave.

Za obavljanje određenih poslova Gradske uprave u željenim mestima, obrazuju se mesne kancelarije.

1. Sekretarijati

Član 8

U Gradskoj upravi obrazuju se:

 1. Sekretarijat za komunalne poslove,

 2. Sekretarijat za saobraćaj i puteve,

 3. Sekretarijat za urbanizam i stambene poslove,

 4. Sekretarijat za zaštitu i unapređenje životne sredine,

 5. Sekretarijat za privredu,

 6. Sekretarijat za finansije,

 7. Sekretarijat za obrazovanje i kulturu,

 8. Sekretarijat za sport i omladinu,

 9. Sekretarijat za zdravstvo i socijalnu zaštitu,

10. Sekretarijat za inspekcijske poslove,

11. Sekretarijat za opštu upravu,

12. Sekretarijat za informacije.

Član 9

Sekretarijat za komunalne poslove obavlja poslove koji se odnose na: uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti, pripremu planova razvoja komunalnih delatnosti, opšte uslove uređivanja Grada i komunalni red, uređivanje načina zadovoljavanja potreba korisnika komunalnih usluga, osvetljavanje zgrada, javnu rasvetu, određivanje naziva ulica i brojeva, održavanje čistoće, zauzeće javnih površina, tržnice, pijace i vašare, podizanje i održavanje zelenih površina, održavanje i uređenje kupališta, komunalno uređenje obale i vodenog prostora, snabdevanje vodom i toplotnom energijom, gasifikaciju, uređivanje i održavanje groblja, dezinfekciju, dezinsekciju i deratizaciju, odvođenje otpadnih i atmosferskih voda, poslove u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim komunalnim preduzećima i druge poslove u komunalnoj oblasti.

Sekretarijat obavlja poslove koji se odnose na uređivanje, unapređivanje, korišćenje i zaštitu građevinskog zemljišta, poslove u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnom preduzeću u oblasti građevinskog zemljišta.

Član 10

Sekretarijat za saobraćaj i puteve obavlja poslove koji se odnose na: izgradnju, održavanje i korišćenje lokalnih i nekategorisanih puteva, ulica i drugih objekata saobraćajne infrastrukture od značaja za Grad, pripremu planova razvoja delatnosti iz svog delokruga, javni, gradski i prigradski prevoz putnika u linijskom saobraćaju, vanlinijski prevoz putnika (taksi prevoz), režim i tehničko regulisanje saobraćaja, korišćenje obale i vodenog prostora u saobraćajne svrhe, raskopavanje javnih površina, nadzor nad radom javnih komunalnih preduzeća koji obavljaju poslove u oblasti gradskog prevoza, izgradnje i održavanja puteva i saobraćajnicama u ulicama.

Sekretarijat obavlja i druge poslove državne uprave u oblasti saobraćaja i puteva koje Republika poveri Gradu.

Član 11

Sekretarijat za urbanizam i stambene poslove obavlja poslove koji se odnose na:

- pripremu planova razvoja delatnosti iz svog delokruga, pripremu i donošenje urbanističko - planskih akata, evidenciju donetih planova i praćenje njihove realizacije, pripremanje i izdavanje akata o uslovima za uređenje prostora, proveru usklađenosti i potvrđivanje tehničke dokumentacije izrađene na osnovu akta o uslovima za uređenje prostora, izdavanje odobrenja za građenje, tehnički pregled i izdavanje odobrenja za upotrebu objekata, potvrdu planova posebnih delova zgrada i poslove tehničke arhive,

- iseljenja lica iz stanova i zajedničkih prostorija u stambenoj zgradi koja bez pravnog osnova koriste stanove ili zajedničke prostorije na kojima pravo raspolaganja ima Grad ili po zahtevima vlasnika stanova odnosno lica koja imaju pravni interes za iseljenje nezakonitih korisnika, obezbeđenje stanova za preseljenje nosilaca stanarskog prava iz stanova u privatnom vlasništvu radi vraćanja tih stanova njihovim vlasnicima u skladu sa zakonom, preseljenje lica koja koriste nehigijenske zgrade i stanove sklone padu na kojima pravo raspolaganja ima Grad, preseljenje lica čiji se stanovi ruše u cilju privođenja zemljišta planiranoj urbanističkoj nameni, stručne, tehničke i administrativne poslove za potrebe radnih tela Skupštine u stambenoj oblasti, poslove kontrole korišćenja stanova kojima raspolaže Grad, kao i poslove praćenja i evidentiranja stambene izgradnje.

U Sekretarijatu se obavljaju i drugi poslovi državne uprave u oblasti urbanizma, građevinarstva, i stambenoj oblasti, imovinsko-pravnih poslova koje Republika poveri Gradu kao i poslovi u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim preduzećima čiji je osnivač Grad u stambenoj oblasti i urbanizmu.

U sastavu Sekretarijata obrazuju se Uprava za imovinsko-pravne poslove.

Uprava za imovinsko - pravne poslove obavlja poslove koji se odnose na: eksproprijaciju, i administrativni prenos zemljišta i zgrada, uspostavljanje prava službenosti i deeksproprijaciju, predaju i preuzimanje neizgrađenog gradskog građevinskog zemljišta, pravo preče gradnje, i odobravanje otuđenja kuće u izgradnji, utvrđivanje prava na nadziđivanje zgrada i pretvaranje i pripajanje zajedničkih prostorija stanu. Vrši poslove koji se odnose na zaštitu, očuvanje i evidenciju nepokretne imovine Grada, upravljanje, korišćenje i raspolaganje nepokretnostima Grada, ukoliko posebnom odlukom nije drugačije određeno, promet zemljišta i zgrada, prodaju i otkup stanova, na kojima pravo raspolaganja ima Grad, kao i druge poslove u vezi sa imovinom Grada.

U Upravi za imovinsko-pravne poslove se obavljaju i stručno tehnički poslovi u vezi sa vraćanjem zemljišta, komasacije i arondacije zemljišta i drugi poslovi koji su zakonom povereni Gradu kao i poslovi u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnom preduzeću u oblasti poslovnog prostora.

Član 11a

Sekretarijat za zaštitu i unapređenje životne sredine obavlja poslove koji se odnose na: zaštitu vazduha od zagađenja, zaštitu od štetnog delovanja buke, zaštitu prirode i zaštićena prirodna dobra, praćenje stanja i koordinaciju delovanja u oblasti zaštite površinskih i podzemnih voda i zemljišta, zaštitu od jonizujućih zračenja, opasnih i štetnih materija, predlaganje i organizovanje sprovođenja preventivnih i sanacionih mera zaštite životne sredine, informisanje i objavljivanje podataka o stanju i kvalitetu životne sredine i druge poslove unapređenja životne sredine. U Sekretarijatu se obavljaju i drugi poslovi državne uprave u oblasti zaštite i unapređenja životne sredine koje Republika poveri Gradu.

Član 12

Sekretarijat za privredu obavlja poslove koji se odnose na: poljoprivredu, zaštitu, korišćenje i unapređenje poljoprivrednog zemljišta, šuma i voda, industriju i zanatstvo, privatno preduzetništvo, trgovinu, snabdevenost tržišta, cene u komunalnim i drugim delatnostima za koje je nadležan Grad, turizam, pripremu planova razvoja delatnosti iz svog delokruga i druge poslove iz oblasti privrede koje Republika poveri Gradu.

U sastavu Sekretarijata obrazuje se Uprava za turizam.

Uprava za turizam obavlja poslove koji se odnose na: izradu programa turističko-informativno propagandne delatnosti; izradu programa razvoja turizma i unapređenja opštih uslova za prihvat i boravak turista; obezbeđivanje propagandno-informativnih materijala kojima se popularišu i afirmišu mogućnosti Grada Novog Sada u turizmu (izdavačka i audio vizuelna delatnost na sajmovima i manifestacijama, internet prezentacija i druga propagandna sredstva). Uprava za turizam ostvaruje saradnju sa turističkim organizacijama drugih opština i gradova, pokreće i organizuje aktivnosti u cilju poboljšanja kvaliteta usluga u turizmu i usklađuje svoje aktivnosti na organizovanju turističke informativno-propagandne delatnosti sa programima Turističke organizacije Srbije.

Uprava za turizam u okviru svojih poslova obavlja i poslove Turističko informativnog centra Grada Novog Sada radi obaveštavanja posetilaca Novog Sada o turističkim i kulturnim vrednostima.

Član 13

Sekretarijat za finansije obavlja poslove koji se odnose na:

- pripremu i izradu budžeta i završnog računa budžeta, izvršenje budžeta i internu kontrolu, bilansiranje javnih prihoda i javnih rashoda, sastavljanje uputstva za izradu nacrta budžeta, kontrolu planova direktnih korisnika, odobravanje kvartalnih i mesečnih planova i kvota preuzetih obaveza, odobravanje zahteva za promenu aproprijacija i kvota; praćenje primanja i izdataka budžeta i staranje o naplati sredstava iz budžeta Republike, upotrebu sredstava tekuće i stalne rezerve i privremenu obustavu izvršenja budžeta, praćenje primanja, izdataka i drugih obaveza Grada po osnovu zaduživanja, bilansiranje sredstava za gradske opštine,

- finansijsko planiranje kroz praćenje priliva na konsolidovanom računu trezora i zahteva za plaćanje rashoda, upravljanje gotovinskim sredstvima i likvidnošću na konsolidovanom računu trezora, kontrolisanje rashoda i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava, vođenje evidencije o dugovanjima i upravljanje prilivom od pozajmljivanja, vođenje budžetskog računovodstva i izveštavanje, vršenje obračuna zarade, pripremu akata o obavljanju poslova trezora i upravljanje finansijskim informacionim sistemom,

- davanje mišljenja na nacrte odluka i drugih akata koje imaju uticaja na budžetska primanja i izdatke i normativno uređivanje poslova iz svoje nadležnosti.

U okviru Sekretrijata obrazuje se budžetska inspekcija i revizija koja sprovodi inspekciju i reviziju nad direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta Grada i nad javnim preduzećima koje je osnovao Grad, nad pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, kao i nad pravnim licima nad kojima Grad ima kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, odnosno u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda.

Sekretarijat učestvuje u pripremi planova razvoja delatnosti iz nadležnosti Grada.

Sekretarijat obavlja i druge poslove državne uprave u oblasti javnih prihoda i rashoda koje Republika poveri Gradu.

Član 14

Sekretarijat za obrazovanje i kulturu obavlja poslove koji se odnose na:

- utvrđivanje područja osnovnih škola; upis dece u osnovnu školu i dalje pohađanje škole; decu ometenu u razvoju; nepismena lica i lica bez potpunog osnovnog obrazovanja; obezbeđivanje sredstava za prevoz učenika osnovne škole u skladu sa zakonom, kao i na obezbeđivanje sredstava osnovnim i srednjim školama, u skladu sa Zakonom.

- rad ustanova u oblasti kulture, samostalnih umetnika, bibliotečku delatnost, umetničko stvaralaštvo, kulturne manifestacije, kulturno-umetnički amaterizam, ostvarivanje programa kulture od značaja za Grad, zaštitu značajnih kulturnih dobara i druge poslove u oblasti kulture,

- ostvarivanje programa tehničke kulture od značaja za Grad i njen razvoj i unapređenje.

Sekretarijat, kao poverene poslove, obavlja poslove inspekcijskog nadzora u osnovnim i srednjim školama, u skladu sa zakonom.

Sekretarijat obavlja poslove u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava Grada prema ustanovama, javnim službama i javnim preduzećima u oblasti obrazovanja, kulture, zaštite spomenika kulture.

U Sekretarijatu se obavljaju poslovi u vezi sa planiranjem razvoja ovih delatnosti, obezbeđenjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovim oblastima i nadzor nad korišćenjem tih sredstava.

Sekretarijat obavlja poslove koje u oblasti obrazovanja, kulture i tehničke kulture Republika poveri Gradu, ako zakonom ili aktom Skupštine Grada nisu stavljeni u nadležnost drugog organa Grada.

Član 14a

Sekretarijat za sport i omladinu obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na:

- obezbeđivanje izgradnje, održavanja i korišćenja sportskih objekata u kojima se ostvaruju potrebe u oblasti sporta u Gradu;

- obezbeđivanje učešća Grada u ostvarivanju gradskog i međuopštinskog nivoa školskih sportskih takmičenja;

- obezbeđivanje posebnih uslova za povećanje obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima;

- organizaciju i održavanje sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za Grad;

- obezbeđivanje uslova za rad sportskih stručnjaka u organizacijama u oblasti sporta na teritoriji Grada;

- evidentiranje, praćenje i kontrolu korišćenja sredstava koja Grad obezbeđuje za zadovoljavanje potreba građana u oblastima sporta, kao i za finansiranje delatnosti organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad i za ostvarivanje programa ili delova programa drugih organizacija kojima se doprinosi zadovoljavanju potreba građana u oblasti sporta na nivou Grada;

- pripremu programa razvoja u oblasti sporta i akata za njegovo ostvarivanje;

- praćenje stanja u oblasti sporta iz okvira prava i dužnosti Grada, kao i druge poslove iz ove oblasti u skladu sa interesima Grada.

Član 15

Sekretarijat za zdravstvo i socijalnu zaštitu obavlja poslove koji se odnose na:

- obezbeđenje prava na pomoć u kući, dnevni boravak i usluge socijalnog rada, utvrđivanje kriterijuma i merila za ostvarivanje prava korisnika, ostvarivanje osnivačkih prava prema Centru za socijalni rad i drugih ustanova i javnih službi, cene usluga u ustanovama socijalne zaštite čiji je osnivač Grad i druge poslove od značaja za socijalno stanje građana, kao i pojedine poslove iz oblasti rada,

- boravak, predškolsko vaspitanje i obrazovanje i preventivnu zdravstvenu zaštitu dece predškolskog uzrasta, ishranu, odmor, rekreaciju i druge aktivnosti dece, regresiranje troškova boravka i ishrane dece u predškolskim ustanovama i osnovnim školama i druge poslove u oblasti društvene brige o deci,

- ostvarivanje osnivačkih prava Grada prema zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač Grad i druge poslove u oblasti zdravstva.

U Sekretarijatu se obavljaju poslovi u vezi sa planiranjem razvoja ovih delatnosti, obezbeđenjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovim oblastima i nadzor nad korišćenjem tih sredstava.

U Sekretarijatu se obavljaju povereni stručni i organizacioni poslovi u vezi sa zbrinjavanjem izbeglica i poslovi za potrebe posebnog tela koje u skladu sa zakonom obrazuje Izvršni odbor.

Sekretarijat obavlja poslove državne uprave koje u oblasti socijalne zaštite, društvene brige o deci i zdravstva Republika poveri Gradu.

U sastavu Sekretarijata obrazuju se:

1. Uprava za dodatak na decu i

2. Uprava za boračko - invalidsku zaštitu.

Uprava za dodatak ne decu, obavlja poverene poslove državne uprave u vezi sa utvrđivanjem prava na dodatak na decu, naknade zarada za vreme porodiljskog odsustva, materinski dodatak i druga prava određena zakonom.

Uprava za boračko - invalidsku zaštitu obavlja poverene poslove državne uprave u vezi sa priznavanjem prava u oblasti boračko - invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata i članova porodica lica na obaveznoj vojnoj službi.

Član 15a

Sekretarijat za inspekcijske poslove obavlja poslove inspekcijskog i drugog nadzora u komunalnoj oblasti, u oblasti saobraćaja i puteva, zaštiti i unapređenju životne sredine, nadzor nad primenom odredaba Zakona o održavanju stambenih zgrada i propisa donetih na osnovu ovog Zakona, kao i druge poslove nadzora koje Republika poveri gradu.

Sekretarijat obavlja i poslove prinudnog izvršenja rešenja Gradske uprave.

Član 16

Sekretarijat za opštu upravu vrši poslove koji se odnose na: organizaciju Gradske uprave i unapređenje njenog rada, praćenje izvornih poslova lokalne samouprave i poverenih poslova, predlaganje razvoja i unapređenje informacionog sistema Gradske uprave, zarade i druga primanja zaposlenih u Gradskoj upravi, primenu zakona o opštem upravnom postupku u poslovima lokalne samouprave, poslove Grada u oblasti odbrane, kancelarijsko poslovanje, mesne zajednice, mesne kancelarije, prijemne kancelarije i arhivu organa Grada, građanska stanja, radne knjižice, vođenje biračkog spiska, obezbeđenje materijalnih i drugih uslova za rad Gradskog javnog pravobranioca, poslove u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnom preduzeću u oblasti informatike i druge poslove opšte uprave koje Republika poveri Gradu.

Sekretarijat obavlja stručne poslove u vezi sa radnim odnosima radnika u Gradskoj upravi i vodi evidencije u oblasti rada, i pruža pravnu pomoć radnicima u ostvarivanju njihovih prava iz radnog odnosa.

Sekretarijat za opštu upravu obavlja i druge poslove za koje nije određen delokrug drugog sekretarijata ili službe Gradske uprave.

Član 17

Za obavljanje određenih poslova lokalne samouprave iz delokruga Gradske uprave, kao i poverenih poslova državne uprave i stvaranju uslova da se ti poslovi obavljaju efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana, u okviru Sekretarijata za opštu upravu obrazuju se mesne kancelarije i to:

 1. Mesna kancelarija sa sedištem u Begeču,

 2. Mesna kancelarija sa sedištem u Budisavi,

 3. Mesna kancelarija sa sedištem u Bukovcu,

 4. Mesna kancelarija sa sedištem u Veterniku,

 5. Mesna kancelarija sa sedištem u Kaću,

 6. Mesna kancelarija sa sedištem u Kisaču,

 7. Mesna kancelarija sa sedištem u Kovilju,

 8. Mesna kancelarija sa sedištem u Ledincima,

 9. Mesna kancelarija sa sedištem u Starim Ledincima,

10. Mesna kancelarija sa sedištem na Pejićevim salašima - Nemanovcima,

11. Mesna kancelarija sa sedištem u Petrovaradinu,

12. Mesna kancelarija sa sedištem u Rumenki,

13. Mesna kancelarija sa sedištem u Sremskoj Kamenici,

14. Mesna kancelarija sa sedištem u Stepanovićevu,

15. Mesna kancelarija sa sedištem u Futogu,

16. Mesna kancelarija sa sedištem u Čeneju.

Poslovi mesnih kancelarija i druga pitanja od značaja za njihov rad uređuje se posebnim aktom Izvršnog odbora.

Član 17a

Sekretarijat za informacije obavlja poslove koji se odnose na: ostvarivanje funkcija grada u oblasti javnog informisanja i poslova u vezi sa ostvarivanjem prava grada prema organizacijama informisanja čiji je osnivač grad, stručne i druge poslove koji se odnose na informisanje odbornika i građana u gradu, pripremanje i štampanje informativnih glasila, odnosno publikacija, obaveštavanje javnosti putem sredstava javnog informisanja o pitanjima koja se razmatraju i o kojima se odlučuje u Skupštini grada, Izvršnom odboru i drugim organima i telima, lektorisanje, prevođenje tekstova na jezike narodnosti čija je upotreba utvrđena Statutom grada, prikupljanje, obrađivanje, čuvanje i davanje na korišćenje informativnog, dokumentacionog i bibliotečkog materijala i podataka.

2. Posebne organizacije

Član 18

U Gradskoj upravi kao posebne organizacije obrazuju se:

1. Direkcija za robne rezerve

2. Biro za pružanje pravne pomoći.

Član 19

Direkcija za robne rezerve obavlja poslove koji se odnose na način obrazovanja, korišćenja, finansiranja i čuvanja robnih rezervi Grada, u skladu sa Odlukom o obrazovanju robnih rezervi Grada Novog Sada.

Direkcija za robne rezerve ima svojstvo pravnog lica.

Član 19a

Biro za pružanje pravne pomoći obavlja poslove koji se odnose na pružanje pravne pomoći građanima u ostvarivanju njihovih prava i interesa, i to: usmenim pravnim savetima u svim pravnim oblastima i po svim pravnim pitanjima, sastavljanjem podnesaka (zahteva, tužbi, žalbi, molbi, predstavki i dr.) i isprava (izjava, ugovora, testamenta i dr.) i zastupanjem građana pred sudovima, državnim organima i organima lokalne samouprave, ustanovama, preduzećima i drugim organizacijama kada rešavaju o njihovim pravima, obavezama i pravnim interesima.

Rešenjem sekretara Gradske uprave utvrdiće se slučajevi u kojima se pravna pomoć pruža bez nagrade, kao i visina nagrade za pružanje pravne pomoći.

Član 20

(Brisan)

3. Službe

Član 21

Za obavljanje stručnih i drugih poslova za Skupštinu Grada, njena radna tela, odbornike, Izvršni odbor i njegova radna tela i sekretarijate Gradske uprave, obrazuju se službe i to:

1. Služba za skupštine poslove,

2. Služba za poslove Izvršnog odbora,

3. Službe za propise,

4. Finansijska služba, i

5. Zajednička služba organa Grada.

Član 22

Služba za skupštinske poslove obavlja stručne i organizacione poslove za potrebe Skupštine Grada, predsednika, potpredsednika i sekretara i radnih tela Skupštine, kao i poslove koji se odnose na: pripremu sednica i obradu akata usvojenih na sednicama, čuvanje izvornih dokumenata o radu Skupštine, predstavke i pritužbe građana, izbor, imenovanja i razrešenja funkcionera koje bira ili imenuje Skupština, i prava iz radnog odnosa ovih lica, pripremu propisa i izradu pojedinačnih akata o primanjima i naknadama odbornika u Skupštini i lica koja bira ili imenuje Skupština, mandatna i imunitetska prava odbornika, sastav radnih tela Skupštine, sastav organa upravljanja javnih preduzeća i javnih službi čiji je osnivač Grad, sprovođenje prethodnog postupka imenovanja njihovih direktora, odlikovanja, javnost rada Skupštine Grada, davanje obaveštenja i stručnih objašnjenja o pitanjima od značaja za vršenje funkcije odbornika i odborničkih grupa Skupštine Grada, saradnju Grada sa drugim gradovima u zemlji i inostranstvu, poslove protokola, dodeljivanja javnih priznanja Grada, izbor odbornika za Skupštinu Grada, gradski referendum i druge stručne i organizacione poslove koje odredi Skupština Grada i njena radna tela.

Član 23

Služba za poslove Izvršnog odbora Skupštine Grada obavlja poslove za potrebe predsednika, potpredsednika i članova Izvršnog odbora kao i stručne i organizacione poslove koji se odnose na: rad i funkcionisanje Izvršnog odbora, pripremu i organizovanje sednica, sednica radnih tela i drugih radnih sastanaka, čuvanje izvornih dokumenata o radu Izvršnog odbora, javnost rada Izvršnog odbora i druge poslove za potrebe Izvršnog odbora.

Član 24

Služba za propise priprema propise i druge opšte akte u oblasti lokalne samouprave i drugim oblastima koji nisu u delokrugu sekretarijata i službi Gradske uprave i prati njihovo sprovođenje, obrađuje opšte akte i materijale u vezi sa položajem Grada i drugim pitanjima funkcionisanja sistema lokalne samouprave u Gradu, ostvaruje saradnju i pruža stručnu pomoć sekretarijatima, službama, posebnim organizacijama Gradske uprave i javnim preduzećima čiji je osnivač Grad u pripremi propisa i drugih opštih akata, daje pravna mišljenja sekretaru Gradske uprave o saglasnosti predloga odluka i drugih propisa i opštih akata koje priprema Gradska uprava sa ustavom i zakonom kao i u pogledu pravne tehnike i sistematike, terminološke ujednačenosti i međusobne usklađenosti.

U Službi se obavljaju poslovi u vezi sa objavljivanjem propisa i drugih opštih akata u "Službenom listu Grada Novog Sada".

Član 24a

Finansijska služba obavlja poslove koji se odnose na: pripremu i izradu predloga finansijskog plana, interne kontrole, vršenje raspodele sredstava indirektnim korisnicima budžetskih sredstava u okviru odobrenih aproprijacija, pripremu dokumentacije za izvršenje finansijskog plana, definisanje tromesečnih, mesečnih i dnevnih kvota preuzetih obaveza i plaćanja u saradnji sa Sekretarijatom za finansije, pripremu zahteva za promene u aproprijaciji, zahteva za kvote i preuzimanje obaveza, pripremu i overu zahteva za plaćanje i transfer sredstava i proveru prateće dokumentacije koja je osnov za plaćanje, vođenje evidencije podnetih i odbijenih zahteva, vođenje poslovnih knjiga i njihovo usklađivanje sa glavnom knjigom trezora, izvršavanje zadataka koji se odnose na upravljanje državnom imovinom za koju je odgovoran Grad, sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja Grada, sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja i vršenje drugih finansijsko-materijalnih poslova.

Član 25

(Brisan)

Član 26

Zajednička služba organa Grada obavlja poslove koji se odnose na: računovodstvene i knjigovodstvene poslove za mesne zajednice, staranje o investicionom održavanju objekata u kojima su smešteni organi Grada, tekuće održavanje objekata koje koriste organi Grada, uređaja i opreme, poslove ekonomata, fizičko obezbeđenje i protivpožarnu zaštitu zgrada, uređaja i opreme, održavanje čistoće, autoservis, internu dostavnu službu, interne ugostiteljske poslove, računarsku obradu tekstova i podataka za potrebe organa Grada, prepis, umnožavanje i tehničku obradu i dostavu materijala, obezbeđivanje izrade pečata, kao i druge zajedničke poslove za organe Grada.

III ORGANIZACIJA RADA

1. Unutrašnja organizacija

Član 27

U sastavu sekretarijata i službi, u cilju objedinjavanja srodnih i približno jednako složenih poslova i radi njihovog efikasnijeg izvršavanja, mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice (odeljenja, odseci, grupe i dr.).

Načela za unutrašnju organizaciju i sistematizaciju radnih mesta u Gradskoj upravi, utvrđuje Izvršni odbor.

Član 28

Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi donosi sekretar Gradske uprave.

Izvršni odbor daje saglasnost na akt iz stava 1 ovog člana.

2. Rukovođenje u Gradskoj upravi

Član 29

Radom Gradske uprave rukovodi sekretar Gradske uprave.

Sekretar Skupštine Grada istovremeno je i sekretar Gradske uprave.

Sekretar Gradske uprave ima zamenika. Zamenik sekretara obavlja poslove koje mu poveri sekretar i zamenjuje ga u slučaju njegove otsutnosti ili sprečenosti da obavlja poslove sekretara Gradske uprave.

Za svoj rad i rad Gradske uprave sekretar i zamenik sekretara odgovaraju Skupštini Grada i Izvršnom odboru.

Član 30

Sekretar Gradske uprave predstavlja Gradsku upravu, obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga rada Gradske uprave, organizuje i usklađuje njen rad, daje uputstva i smernice za rad sekretarijata, posebnih organizacija i službi Gradske uprave u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka, potpisuje akte Gradske uprave koji se upućuju Skupštini i Izvršnom odboru, propisuje obrazac i način izdavanja inspektorske legitimacije, odlučuje o pravima iz radnog odnosa zaposlenih u Gradskoj upravi, stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad Gradske uprave, vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Grada i odlukama Skupštine Grada Novog Sada.

Član 31

Sekretarijatom rukovodi sekretar sekretarijata, posebnom organizacijom direktor, službom šef službe, Zajedničkom službom organa Grada direktor (u daljem tekstu: starešine).

Službom za poslove Izvršnog odbora rukovodi sekretar Izvršnog odbora.

Upravom, kao organizacionom jedinicom u sastavu sekretarijata, rukovodi direktor.

Član 32

Starešine obavljaju najsloženije poslove iz delokruga rada sekretarijata, posebnih organizacija i službi, po ovlašćenju sekretara Gradske uprave donose pojedinačne akte iz delokruga sekretarijata, posebnih organizacija i službi kojima rukovode, izdaju inspektorske legitimacije, organizuju rad sekretarijata, posebne organizacije, odnosno službi kojima rukovode, staraju se o pravilnom raspoređivanju poslova na pojedine unutrašnje organizacione jedinice i o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih, vrše i druga prava i dužnosti utvrđena ovom odlukom i drugim aktima Grada.

Starešine su lično odgovorne Izvršnom odboru i sekretaru Gradske uprave za izvršenje poslova i zakonit i blagovremen rad sekretarijata, posebne organizacije i službe kojom rukovode.

Za nezakonito ili neblagovremeno izvršavanje poslova i u drugim slučajevima utvrđenih aktom o disciplinskoj odgovornosti radnika Gradske uprave, sekretar Gradske uprave može pokrenuti postupak za utvrđivanje disciplinske odgovornosti.

Član 33

Rukovodioci organizacionih jedinica u sastavu sekretarijata obavljaju najsloženije poslove iz delokruga organizacione jedinice, po ovlašćenju sekretara Gradske uprave donose pojedinačne akte iz delokruga organizacione jedinice, raspoređuju poslove na pojedine zaposlene i staraju se o njihovom kvalitetnom i blagovremenom izvršavanju.

Za svoj rad i rad organizacione jedinice rukovodioci su odgovorni starešini i sekretaru Gradske uprave.

Član 34

Kada starešina smatra da nalog sekretara Gradske uprave nije u skladu sa zakonom, Statutom Grada ili drugim propisima Grada, dužan je da mu na to ukaže.

Ukoliko sekretar Gradske uprave i pored upozorenja zahteva izvršenje naloga, starešina je dužan da izvrši nalog sekretara a o tome će obavestiti Izvršni odbor.

Ako starešina ne upozori sekretara Gradske uprave na nezakonitost naloga, odgovaraće za njegovo izvršenje.

Član 35

Starešina ima zamenika.

Starešinu i zamenika starešine postavlja i razrešava Izvršni odbor na zajednički predlog sekretara Gradske uprave i člana Izvršnog odbora zaduženog za oblast koja je u delokrugu poslova sekretarijata, posebne organizacije i službe čiji se starešina, odnosno zamenik starešine, postavlja i razrešava.

Član 36

Starešina ima jednog ili više pomoćnika u zavisnosti od unutrašnje organizacije i sistematizacije radnih mesta u sekretarijatu, posebnoj organizaciji ili službi.

Pomoćnik starešine po pravilu rukovodi radom organizacione jedinice u sastavu sekretarijata, posebne organizacije ili službe.

Pomoćnika starešine postavlja i razrešava Izvršni odbor na zajednički predlog sekretara Gradske uprave i starešine.

Član 36a

Za starešinu, zamenika i pomoćnika starešine može da bude postavljeno lice koje pored uslova propisanih zakonom ima visoko obrazovanje, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave ili pravosudni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 37

Rukovodioce organizacionih jedinica u sastavu sekretarijata postavlja i razrešava sekretar Gradske uprave na predlog starešine, u skladu sa aktom o organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave.

Član 37a

Starešine, zamenici i pomoćnici starešina ne mogu da obavljaju druge poslove van Gradske uprave bez saglasnosti Izvršnog odbora.

Saglasnost iz stava 1 ovog člana Izvršni odbor daje na osnovu prethodno utvrđenih kriterijuma.

3. Odnos Gradske uprave prema Skupštini Grada i Izvršnom odboru

Član 38

Odnos Gradske uprave prema Skupštini Grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada i ovom odlukom.

Gradska uprava je obavezna da Skupštinu Grada i Izvršni odbor obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad Skupštine i Izvršnog odbora.

Član 39

Odnos Gradske uprave prema Izvršnom odboru zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenih zakonom, Statutom Grada i odlukama Skupštine Grada.

Izvršni odbor može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje odluka i drugih opštih akata Skupštine Grada.

Kada se u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedinačni akti Gradske uprave nisu u skladu sa zakonom, odnosno odlukom Skupštine Grada, Izvršni odbor ukida takve akte sa nalogom da se donese novi akt koji će biti u skladu sa zakonom, odnosno odlukom.

Uputstva, smernice i pravo ukidanja pojedinačnih akata Gradske uprave iz stava 2 i 3 ovog člana ne mogu se odnositi na način rešavanja u pojedinačnim upravnim stvarima.

Član 40

Ukoliko Izvršni odbor donese akt ili naloži Gradskoj upravi donošenje ili sprovođenje akata koji nisu u skladu sa zakonom, Statutom Grada i odlukama Skupštine Grada i iz kojih mogu nastupiti štetne posledice, sekretar Gradske uprave dužan je da na to pismeno upozori Izvršni odbor.

Ukoliko Izvršni odbor i nakon upozorenja zahteva donošenje ili sprovođenje akata iz stava 1 ovog člana, sekretar Gradske uprave će o tome obavestiti Skupštinu Grada.

4. Odnos Gradske uprave prema građanima

Član 41

Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da građanima omoguće nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daju im potrebne podatke i obaveštenja i uputstva, pružaju odgovarajuću pravnu pomoć i da pri tom poštuju dostojanstvo ličnosti i čuvaju ugled Gradske uprave.

Član 42

Gradska uprava je dužna da rešava o pravima, obavezama i interesima građana u upravnom postupku u rokovima propisanim zakonom.

U slučaju prekoračenja roka, službeno lice koje vodi postupak, odnosno starešina, dužan je da u roku od sedam dana od dana isteka roka za rešavanje, obavesti stranku o razlozima neblagovremenog rešavanja i o radnjama koje će preduzeti radi rešavanja predmeta.

Obaveštenje iz stava 2 ovog člana dostavlja se i sekretaru Gradske uprave koji je dužan da oceni opravdanost razloga zakašnjenja i da preduzme mere da se predmet bez odlaganja reši.

Član 43

Sekretarijati, posebne organizacije i službe su dužne da razmatraju predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, u vezi sa radom Gradske uprave da postupaju po njima, predlažu preduzimanje odgovarajućih mera i o tome obaveštavaju građane.

Član 44

Odredbe ove odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na preduzeća, ustanove i druge organizacije, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pravima, obavezama i interesima građana na osnovu zakona i propisa Grada.

5. Odlučivanje po žalbi

Član 45

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave u postupku rešavanja u poslovima lokalne samouprave rešava Izvršni odbor, ako zakonom ili odlukom Skupštine Grada nije drugačije određeno.

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi odlučuje sekretar Gradske uprave, a o izuzeću sekretara odlučuje Izvršni odbor.

IV JAVNOST RADA

Član 46

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, održavanjem konferencija za štampu, obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom poslova, rasporedom radnog vremena i drugim promenama u organizaciji i radu Gradske uprave.

Član 47

U rešavanju u upravnim stvarima Gradska uprava je dužna da obezbedi javnost u radu, u skladu sa zakonom.

Član 48

Informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja daje sekretar Gradske uprave, a za davanje obaveštenja iz delokruga rada pojedinih sekretarijata, posebnih organizacija i službi može ovlastiti starešinu ili drugo zaposleno lice u Gradskoj upravi.

O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje sekretar Gradske uprave uz obrazloženje.

Član 49

Kad se predstavkama ili predlozima građana, putem sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način, ukaže na propuste u radu Gradske uprave, nepravilan odnos radnika ili na druge nedostatke u radu, sekretar Gradske uprave je dužan da, bez odlaganja, ispita stanje i preduzme potrebne mere, posle čega će o preduzetim merama obavestiti podnosioca predstavke, a po potrebi i Izvršni odbor.

Član 50

Sekretar Gradske uprave može odrediti stepen tajnosti pojedinih dokumenata ili podataka do kojih Gradska uprava dolazi u svom radu.

V RADNI ODNOSI RADNIKA U GRADSKOJ UPRAVI

1. Prijem u radni odnos

Član 51

U radni odnos u Gradsku upravu može se putem oglasa primiti lice koje, pored opštih uslova utvrđenih Zakonom o radnim odnosima u državnoj upravi, ispunjava i uslove utvrđene aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Član 52

Odluku o izboru između prijavljenih kandidata donosi sekretar Gradske uprave u roku od 15 dana od dana isteka roka za zaključivanje oglasa.

Član 53

Lice koje se prijavilo na oglas može podneti prigovor na odluku o izboru sekretaru Gradske uprave u roku od 8 dana od dana prijema odluke o izboru.

Odluka sekretara Gradske uprave po prigovoru je konačna.

Član 54

O pravima i obavezama radnika u Gradskoj upravi odlučuje sekretar Gradske uprave.

2. Raspoređivanje radnika

Član 55

Raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi vrši sekretar Gradske uprave, u skladu sa aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Ako to potrebe Gradske uprave zahtevaju, sekretar Gradske uprave može rasporediti zaposlenog na drugo radno mesto koje odgovara njegovoj stručnoj spremi i radnim sposobnostima.

Član 56

Sekretar Gradske uprave može, ako to potrebe rada zahtevaju, radnika privremeno uputiti na rad u drugi sekretarijat, posebnu organizaciju, odnosno službu, bez njegove saglasnosti, najduže šest meseci.

Po isteku roka iz stava 1 ovog člana, zaposleni nastavlja da radi na radnom mestu na kojem je radio pre upućivanja na drugo radno mesto.

Član 57

Radnik u Gradskoj upravi dužan je da obavlja poslove koji ne odgovaraju njegovoj stručnoj spremi, znanju i sposobnostima u slučajevima utvrđenim Zakonom o radnim odnosima u državnoj upravi.

Član 58

U pogledu onih prava, obaveza i odgovornosti koja ovom Odlukom nisu posebno uređena, na zaposlene u Gradskoj upravi shodno se primenjuju odredbe Zakona o radnim odnosima u državnim organima i Posebnog kolektivnog ugovora za državne organe.

Član 59

U gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktični rad, primati pripravnici pod uslovima utvrđenim zakonom.

Aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi utvrđuje se broj pripravnika.

Pripravnici se mogu primati u svojstvu zaposlenih na određeno vreme.

3. Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih

Član 60

Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuju se aktom Izvršnog odbora.

U skladu sa aktom iz stava 1 ovog člana i aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, sekretar Gradske uprave utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u Gradskoj upravi.

4. Odgovornost zaposlenih u Gradskoj upravi

Član 61

Zaposleni u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno.

Uslovi i postupak za utvrđivanje disciplinske i materijalne odgovornosti zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuju se aktom koji donosi sekretar Gradske uprave u skladu sa zakonom.

VI SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE

Član 62

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave čine:

1. sredstva za isplatu plata u Gradskoj upravi;

2. sredstva za materijalne troškove;

3. sredstva za posebne namene;

4. sredstva za nabavku i održavanje opreme;

5. sredstva za regresiranje godišnjih odmora i druge posebne naknade i solidarne pomoći.

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada.

Član 63

Gradska uprava, odnosno, sekretarijati, posebne organizacije i službe mogu ostvarivati prihode svojom delatnošću po odobrenju sekretara Gradske uprave kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njihovog delokruga.

Gradska uprava, odnosno sekretarijati, posebne organizacije i službe mogu da obavljaju poslove iz svog delokruga i za druge opštine. Međusobni odnosi Gradske uprave i opština koje poveravaju obavljanje poslova uređuju se ugovorom koji zaključuju sekretar Gradske uprave i ovlašćeni organ opštine koja poslove poverava.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1 i 2 ovog člana unose se u budžet Grada.

Član 64

Sredstva za isplatu plata zaposlenih obezbeđuju se za:

- plate zaposlenih,

- plate i naknade zaposlenih za čijim je radom prestala potreba.

Raspored sredstava za plate zaposlenih vrši se finansijskim planom, a konačni raspored završnim računom.

Član 65

Sredstva za materijalne troškove obezbeđuju se za:

- nabavku potrošnog materijala, sitnog inventara, ogreva, osvetljenja, zakupa i održavanja poslovnih prostorija, poštansko-telegrafskih usluga;

- nabavku stručnih publikacija, literature i štampane materijale;

- osiguranje i održavanje sredstava opreme;

- putne i druge troškove koji čine lična primanja zaposlenih i druge troškove potrebne za obavljanje poslova Gradske uprave.

Raspored sredstava iz stava 1 ovog člana vrši se na osnovu predračuna.

Član 66

Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:

- određene potrebe Gradske uprave u vezi sa poslovima koje vrši (troškovi postupka i sl.);

- otpremnine zaposlenih kojima prestaje radni odnos zbog odlaska u penziju;

- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih;

- modernizaciju rada i ostale potrebe.

Raspored sredstava za posebne namene vrši se na osnovu predračuna koji donosi sekretar Gradske uprave na predlog sekretara Sekretarijata za finansije.

Finansijski plan i završni račun sredstava za zarade zaposlenih i predračun sredstava za materijalne troškove, posebne namene i sredstava opreme donosi sekretar Gradske uprave na predlog sekretara Sekretarijata za finansije.

Član 67

Za zakonito korišćenje sredstava za finansiranje poslova Gradske uprave odgovoran je sekretar Gradske uprave.

Naloge i druge akte za isplatu sredstava iz stava 1 ovog člana potpisuje sekretar Gradske uprave ili lice koje on ovlasti.

Član 68

Za zakonito korišćenje sredstava iz budžeta za zadovoljavanje potreba građana u pojedinim oblastima odgovorni su sekretari sekretarijata u čijem delokrugu se nalaze poslovi finansiranja pojedinih delatnosti koji se finansiraju iz budžeta Grada i sekretar Sekretarijata za finansije.

O načinu korišćenja sredstava iz stava 1 ovog člana, bliže uputstvo donosi Izvršni odbor.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 69

Do donošenja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi iz člana 28 ove Odluke, odeljenja i službe Gradske uprave nastavljaju da rade u skladu sa delokrugom utvrđenim Odlukom o Gradskoj upravi ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 14/92).

Član 70

(Brisan)

Član 71

Načela za unutrašnju organizaciju i sistematizaciju radnih mesta u Gradskoj upravi, iz člana 27 ove odluke, doneće Izvršni odbor u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 72

U roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke sekretar Gradske uprave doneće akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi i postaviti starešine, njihove zamenike i pomoćnike i rukovodioce organizacionih jedinica u sastavu sekretarijata, posebnih organizacija i službi.

Član 73

Raspoređivanje radnika u sekretarijate, posebne organizacije i službe Gradske uprave izvršiće sekretar Gradske uprave u roku od 30 dana od dana donošenja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Član 74

Dosadašnji radnici i rukovodeći radnici Gradske uprave, nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Gradska uprava preuzeće sve radnike koji su radili na odgovarajućim poslovima u odeljenjima i službama Gradske uprave i Društvenog fonda za puteve Opštine Novi Sad.

Neraspoređeni radnici u Gradskoj upravi imaju prava i obaveze u skladu sa zakonom.

Sredstva za ostvarivanje prava zaposlenih u Gradskoj upravi koji su ostali neraspoređeni obezbeđuju se u budžetu Grada, a način i uslovi korišćenja tih sredstava utvrđuju se aktom Izvršnog odbora.

Član 75

Poslove kao i predmete, arhivu i drugi registraturski materijal, opremu, sredstva za rad i druga sredstva odeljenja i službi Gradske uprave, preuzeće sekretarijati, posebne organizacije i službe Gradske uprave koji preuzimaju njihove poslove.

Član 76

Opštinski zavod za planiranje prestaje sa radom danom preuzimanja radnika u sekretarijate, posebne organizacije i službe Gradske uprave.

Poslove planiranja i radnike koji su obavljali te poslove preuzeće sekretarijati Gradske uprave u čijem su delokrugu poslovi priprema planova razvoja delatnosti pojedinih oblasti.

Član 77

Odluka o obrazovanju robnih rezervi Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 12/92) uskladiće se sa odredbama ove odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 78

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da važe Odluka o Gradskoj upravi ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 14/92) i Odluka o osnivanju Društvenog fonda za puteve Opštine Novi Sad ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 26/89).

Član 79

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskoj upravi

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 11/94)

Član 7

Sekretar Gradske uprave će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke doneti akt o izmeni i dopuni akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Član 8

Gradska uprava će preuzeti radnike od preduzeća Biro za pružanje pravne pomoći.

Raspoređivanje radnika na osnovu akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta izvršiće sekretar Gradske uprave najkasnije u roku od 15 dana od dana donošenja akta iz člana 7 ove odluke.

Član 9

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskoj upravi

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 5/96)

Član 10

Sekretar Gradske uprave će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke doneti akt o izmeni i dopuni akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi i postaviti sekretara Sekretarijata za inspekcijske poslove.

U roku od 7 dana od dana donošenja akta iz stava 1 ovog člana sekretar Gradske uprave rasporediće radnike po novoj sistematizaciji radnih mesta u Sekretarijatu za inspekcijske poslove.

Član 11

Sekretarijati i Zajednička služba organa grada, u čijem delokrugu su bili poslovi utvrđeni u članu 6 ove odluke, nastaviće sa obavljanjem ovih poslova do donošenja akta iz člana 10 ove odluke i početka rada Sekretarijata za inspekcijske poslove.

Član 12

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada."

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskoj upravi

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 1/97)

Član 5

Sekretar Gradske uprave će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke uskladiti akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi sa ovom odlukom i postaviti sekretara Sekretarijata za informacije, njegovog zamenika i druge rukovodeće radnike i izvršiti raspoređivanje radnika u ovom Sekretarijatu.

Član 6

Služba za informacije nastaviće sa obavljanjem poslova iz svog delokruga do organizovanja Sekretarijata za informacije koji će preuzeti zaposlene, poslove i dokumentaciju ove službe.

Član 7

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskoj upravi

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 23/2001)

Član 2

Gradska uprava Sekretarijat za privredu preuzeće od Javnog preduzeća "Sportski i poslovni centar Vojvodina" Novi Sad (u daljem tekstu: Javno preduzeće) poslove poverene Odlukom o poveravanju poslova razvoja, očuvanja i zaštite turističkih vrednosti Grada Novog Sada i ukidanju Turističke organizacije Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 6/99), sa stanjem na dan 31. decembra 2001. godine.

Član 3

Zaposlene u javnom preduzeću koji su obavljali poverene poslove iz člana 2 stav 1 ove odluke preuzeće Gradska uprava, osim zaposlenih za koje Javno preduzeće iskaže potrebu.

Sekretar Gradske uprave rasporediće zaposlene iz stava jedan ovog člana u skladu sa aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Zaposleni koji ostanu neraspoređeni u Gradskoj upravi imaju prava i obaveze u skladu sa zakonom.

Član 4

Javno preduzeće podneće izveštaj Skupštini Grada Novog Sada o realizaciji Programa turističko-informativno propagandne delatnosti za 2001. godinu sa izveštajem o utrošku sredstava od boravišne takse u 2001. godini.

Neutrošena sredstva boravišne takse Javno preduzeće dužno je da prenese Gradskoj upravi Grada Novog Sada.

Član 5

Javno preduzeće uskladiće svoja akta sa ovom odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke i podneće zahtev za brisanje poverenih poslova iz sudskog registra.

Član 6

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o poveravanju poslova razvoja, očuvanja i zaštite turističkih vrednosti Grada Novog Sada i ukidanju Turističke organizacije Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada" broj 6/99).

Član 7

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 1. januara 2002. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskoj upravi

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 19/2002)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".