PRAVILNIK
O DAVANJU U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA NA KOME JE NOSILAC PRAVA KORIŠĆENJA GRAD BEOGRAD

("Sl. list grada Beograda", br. 14/2001, 24/2001 i 4/2004)

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se način, uslovi i postupak davanja u zakup poslovnih prostorija na kojima je nosilac prava korišćenja grad Beograd u smislu odredaba Zakona o sredstvima u svojini Republike Srbije.

Član 2

Poslovnim prostorom u smislu ovog pravilnika smatraju se kancelarijski prostori, lokali, magacinski prostori, ateljea, vitrine i proizvodne hale.

Član 3

Postupak davanja u zakup poslovnog prostora sprovodi komisija za poslovni prostor koju čine predsednik i četiri člana (u daljem tekstu: komisija), a odluku o davanju u zakup poslovnog prostora donosi Direkcija za poslovni prostor grada Beograda.

Komisiju iz stava 1 ovog člana imenuje Izvršni odbor Skupštine grada Beograda.

Član 4

Komisija sprovodi postupak davanja u zakup poslovnih prostorija, po odredbama ovog pravilnika.

Komisija donosi odluke u formi predloga.

Predlog iz stava 2 ovog člana je punovažan ako je za isti glasala većina od ukupnog broja članova.

Član 5

O radu komisije vodi se zapisnik koji sadrži: datum sednice, imena prisutnih članova komisije, podatke o učesnicima dodele poslovnih prostorija, podatke o poslovnim prostorijama koje su predmet dodele, predlog odluke o izboru zakupca poslovnog prostora, kao i podatke o načinu glasanja i odlučivanja.

Sve primedbe na rad komisije unose se u zapisnik.

Član 6

Direkcija za poslovni prostor grada Beograda donosi odluku o davanju u zakup poslovnog prostora na osnovu predloga iz člana 4 ovog pravilnika.

Direkcija je dužna da donese odluku iz stava 1 ovog člana najkasnije u roku od 8 dana od dana održavanja sednice komisije na kojoj je donet predlog odluke.

U slučaju da direkcija ne postupi na način iz stava 2 ovog člana, član komisije ili učesnik u postupku dodele poslovnog prostora ima pravo prigovora Izvršnom odboru Skupštine grada Beograda u daljem roku od 8 dana.

Član 7

Na odluke direkcije, učesnik dodele može podneti pismeni prigovor Izvršnom odboru Skupštine grada Beograda, u roku od tri dana od dana prijema odluke Direkcije.

Odluka Izvršnog odbora Skupštine grada po prigovoru je konačna.

Član 8

Na odluke direkcije, saglasnost daje Direkcija za imovinu Republike Srbije u skladu sa Zakonom o sredstvima u svojini Republike Srbije.

Član 9

Ugovor o zakupu zaključuje direktor Direkcije za poslovni prostor grada Beograda, nakon dobijanja saglasnosti Republičke direkcije za imovinu.

Član 10

Namenu poslovnog prostora određuje komisija.

Komisija je dužna pre određivanja namene poslovnog prostora da pribavi mišljenje Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, kada se poslovni prostor nalazi u zgradi koja je pod zaštitom.

Ukoliko Zavod za zaštitu spomenika kulture Beograda ne dostavi svoje mišljenje u roku od 8 dana od dana prijema zahteva, komisija će odrediti namenu poslovne prostorije i bez mišljenja Zavoda.

NAČIN I POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP

Član 11

Poslovni prostor se daje u zakup:

- javnim nadmetanjem,

- prikupljanjem pismenih ponuda,

- neposrednom pogodbom.

Član 12

Javno nadmetanje raspisuje se oglasom, koji se objavljuje u sredstvima javnog informisanja.

Javno nadmetanje će se održati najkasnije 10 dana od dana objavljivanja oglasa o javnom nadmetanju.

Oglas o javnom nadmetanju sadrži:

- vreme trajanja oglasa,

- podatke o poslovnom prostoru (opština, zona, ulica i broj, korisna površina i dr.),

- namenu poslovnog prostora,

- početni iznos zakupnine ,

- iznos depozita koji se uplaćuje za učešće u javnom nadmetanju,

- vreme na koje se poslovni prostor daje u zakup,

- vreme i mesto javnog nadmetanja i

- druge potrebne podatke.

Početna cena po m2 za javno nadmetanje je cena po m2 za odgovarajući poslovni prostor utvrđena Odlukom o utvrđivanju zakupnina za poslovni prostor na kome je nosilac prava korišćenja grad Beograd.

Komisija utvrđuje iznos depozita koji ne može biti niži od jedne mesečne zakupnine za poslovni prostor koji je oglašen za javno nadmetanje.

Član 13

Učesnik koji je ponudio najveći iznos, potpisuje izjavu da je ponudio najveći iznos sa naznakom visine iznosa koji je obavezan da uplati odmah po održanom javnom nadmetanju, a najkasnije u roku od 24 časa.

Ako učesnik iz stava prvog ovog člana ne uplati iznos iz izjave u predviđenom roku, gubi pravo sticanja statusa zakupca, kao i uplaćeni depozit.

Depozit ostalih učesnika koji nisu uspeli na javnom nadmetanju, vraća se učesnicima.

Član 14

Na javnom nadmetanju mogu da učestvuju pravna i fizička lica koja dostave pismenu prijavu do dana utvrđenog oglasom.

Prijava treba da sadrži :

- podatke o podnosiocu prijave (za pravna lica: naziv i sedišta preduzeća, registarski broj sudskog registra, naziv suda kod koga je registar; a za imaoce radnji: naziv radnje, matični broj, ime i prezime imaoca radnje i njegovu adresu stanovanja),

- punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave,

- delatnost koja će se obavljati (za šta je kao dokaz potrebno priložiti kompletan izvod iz sudskog registra koji se odnosi na delatnost podnosioca prijave, odnosno rešenje o opisu za radnje kod nadležnog opštinskog organa uprave), i

- dokaz o uplati depozita.

Član 15

Komisija za sprovođenje javnog nadmetanja može da odluči da se javno nadmetanje održi i kada mu pristupi samo jedan učesnik, pod uslovom da prihvati početni iznos zakupnine.

Član 16

Ukoliko javnom nadmetanju ne pristupi ni jedan učesnik ili javno nadmetanje ne uspe, postupak nadmetanja će se ponoviti u roku od 30 dana.

Član 17

O davanju poslovnog prostora u zakup putem prikupljanja pismenih ponuda, shodno se primenjuju odredbe ovog pravilnika kojim se uređuje davanje u zakup poslovnog prostora putem javnog nadmetanja.

Odluku o načinu davanja u zakup poslovnog prostora predviđen stavom 1 ovog člana donosi Izvršni odbor na obrazložen predlog komisije.

Član 18

Neposrednom pogodbom poslovni prostor se daje u zakup:

- humanitarnim organizacijama,

- društvenim organizacijama i udruženjima građana iz oblasti kulture, prosvete, socijalne i dečije zaštite, pod uslovom da taj prostor ne koriste za ostvarivanje prihoda,

- kada zakupac prestane da obavlja svoju delatnost, usled smrti a zaključenje ugovora traži bračni drug, dete ili roditelj zakupca (članovi porodičnog domaćinstva),

- kada zaključenje ugovora o zakupu traži fizičko ili pravno lice, odnosno njihovi naslednici kojima je taj poslovni prostor oduzet nacionalizacijom,

- kada zakupac nudi zamenu prava zakupa većeg poslovnog prostora za manji poslovni prostor,

- u slučajevima kada komisija smatra da je to neophodno.

Odluku o načinu davanja u zakup poslovnog prostora iz stava 1 ovog člana donosi Izvršni odbor na obrazložen predlog komisije.

Član 19

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

Samostalni član Pravilnika o izmeni
Pravilnika o davanju u zakup poslovnog prostora
na kome je nosilac prava korišćenja grad Beograd

("Sl. list grada Beograda", br. 4/2004)

Član 2

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjivaće se od 1. aprila 2004. godine.