POSLOVNIK
O RADU POKRAJINSKOG OMBUDSMANA

("Sl. list AP Vojvodine", br. 6/2004)

Član 1

Poslovnikom o radu Pokrajinskog ombudsmana (u daljem tekstu: Poslovnik), uređuje se način rada kao i druga pitanja od značaja za rad Pokrajinskog ombudsmana (u daljem tekstu: ombudsman).

Član 2

Primenom Poslovnika osigurava se uredno i blagovremeno obavljanje poslova ombudsmana.

Član 3

Ombudsman je u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti, samostalan i nezavisan, a obavlja ih u skladu sa ustavom, zakonom i drugim propisima, potvrđenim i objavljenim konvencijama i međunarodnim ugovorima o ljudskim pravima, i opšteprihvaćenim pravilima međunarodnog prava.

Ombudsman se u svom radu drži načela pravičnosti i morala.

Član 4

U slučajevima odsutnosti, ombudsmana zamenjuje jedan od njegovih zamenika koga on odredi.

Član 5

Pečat ombudsmana je okrugao, prečnika 60 mm, na sredini je grb Republike Srbije, sa tekstom ispisanim u koncentričnim krugovima oko grba, u spoljašnjem krugu naziv Republika Srbija, ispod naziv Autonomna Pokrajina Vojvodina, ispod Pokrajinski ombudsman, ispod naziv Novi Sad, na srpskom jeziku ćiriličnim i latiničnim pismom, na mađarskom, slovačkom, rumunskom i rusinskom jeziku i pismu.

Član 6

Radi razmatranja pitanja i zauzimanja stavova po određenim pitanjima iz okvira nadležnosti ombudsmana, obrazuje se Kolegijum ombudsmana (u daljem tekstu: Kolegijum).

Član 7

Kolegijum čine: ombudsman, zamenici ombudsmana, i direktor stručne službe ombudsmana.

Sastanku Kolegijuma prisustvuje jedan saradnik iz stručne službe ombudsmana kao zapisničar, a po pozivu i drugi zaposleni u stručnoj službi ombudsmana. Zaposleni u stručnoj službi učestvuju u radu Kolegijuma bez prava glasa.

Sastancima Kolegijuma predsedava ombudsman, a u slučaju njegove odsutnosti član Kolegijuma koga odredi ombudsman.

Sastanci Kolegijuma održavaju se najmanje jednom mesečno, u datumu i vremenu koje odredi ombudsman.

Član 8

Kolegijum utvrđuje predlog budžeta ombudsmana, predlog finansijskog plana i završnog računa ombudsmana, predlog Poslovnika, Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u stručnoj službi ombudsmana i drugih akata koje na osnovu Odluke i ovog Poslovnika donosi ombudsman.

Na Kolegijumu se utvrđuje plan rada za naredni mesec i okvirni raspored zaduženja, razmatraju predlozi dugoročnijih planova aktivnosti i konkretnih projekata, i izveštaji o radu radi ocene ostvarenja plana rada od prethodnog sastanka Kolegijuma, kao i druga pitanja od značaja za koordinirano i efikasno delovanje ombudsmana.

Na Kolegijumu se, po potrebi, zauzimaju stavovi i utvrđuju zaključci povodom pojedinih opštih pitanja iz nadležnosti ombudsmana, a naročito povodom izveštaja koje ombudsman podnosi Skupštini Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao i povodom mišljenja i preporuka koje ombudsman podnosi Skupštini Autonomne Pokrajine Vojvodine o predlozima propisa iz oblasti ljudskih prava.

Stavovi i zaključci mogu se usvajati samo na sastanku Kolegijuma kojem prisustvuje ombudsman ili član Kolegijuma kojeg je ombudsman odredio za predsedavajućeg, najmanje još tri člana Kolegijuma. Usvojenim se smatra predlog stava odnosno zaključka za koji se izjasnilo više od polovine od ukupnog broja članova Kolegijuma. Usvojene stavove i zaključke potpisuje ombudsman ili član Kolegijuma koga on odredi.

Na Kolegijumu se, u pojedinim slučajevima kada to složenost predmeta zahteva, mogu razmatrati i mišljenja, predlozi ili preporuke koje ombudsman sačinjava u pojedinačnim predmetima na osnovu čl. 33 st. 1 t. 2 Odluke o Pokrajinskom ombudsmanu.

Po odluci ombudsmana, sa sastanka Kolegijuma može biti izdato saopštenje za javnost o stavovima i zaključcima koje je Kolegijum usvojio povodom određenih pitanja.

Član 9

Ombudsman radi na osnovu primljenih predstavki i neposrednim kontaktom sa strankama, kao i po sopstvenoj inicijativi.

Ukoliko ombudsman pokreće postupak po sopstvenoj inicijativi u nekom individualnom slučaju, lice čije je pravo povređeno mora dati saglasnost za pokretanje postupka.

Član 10

Ombudsman može neposredno primati stranke, po pravilu na dan i u vreme koje je unapred zakazano, ili za to odrediti jednog od svojih zamenika.

Izuzetno, stranku može primiti i zaposleni u stručnoj službi ombudsmana kojeg odredi ombudsman ili jedan od njegovih zamenika.

Radno vreme za prijem i kontakte sa strankama određuje ombudsman.

Član 11

Ombudsman, u zavisnosti od potrebe, određuje koje druge vrste poslova obavljaju zamenici Pokrajinskog ombudsmana, odnosno koju drugu vrstu posla obavljaju zamenici ombudsmana pored onih već utvrđenih Odlukom o Pokrajinskom ombudsmanu.

Član 12

Rad ombudsmana je javan.

Obaveštavanje javnosti o radu ombudsmana vrši se izdavanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za štampu, davanjem intervjua, objavljivanjem na internetu, i na drugi pogodan način.

O načinima obaveštavanja javnosti, i o licima ovlašćenim da daju izjave za javnost odlučuje ombudsman.

Član 13

Ombudsman i njegovi zamenici imaju legitimaciju.

Legitimacija sadrži podatke o identitetu, zvanju nosioca, fotografiju kao i obim ovlašćenja.

Legitimaciju potpisuje ombudsman.

O izdavanju legitimacije stara se direktor stručne službe ombudsmana.

Član 14

Lokalne kancelarije u Subotici i Pančevu, kao i druge lokalne kancelarije koje osniva ombudsman, obavljaju poslove u skladu sa aktom o organizaciji i načinu rada kancelarija i na osnovu pravila utvrđenim ovim Poslovnikom.

Član 15

Rešenja koja se odnose na ostvarivanje prava zaposlenih iz radnog odnosa donosi ombudsman.

Rešenja o službenom putovanju u inostranstvo i pratećim troškovima donosi ombudsman na osnovu odluke kolegijuma, a kada se takvo rešenje odnosi na ombudsmana donosi ga i potpisuje jedan od zamenika koga je za potpisivanje ovlastio ombudsman.

Rešenja koja se odnose na ostvarivanje prava iz radnog odnosa ombudsmana donosi i potpisuje jedan od zamenika koga za potpisivanje ovlasti ombudsman.

Član 16

Predstavke i druge podneske u pisanom obliku prima, razvrstava i zavodi stručna služba ombudsmana po pravilima utvrđenim ovim poslovnikom.

Član 17

Predstavke i druge pisane podneske podnosilaca razvrstavaju i zavode u upisnike "NM", "ZD", "RP", "OP", "SU", "PA", "OM", "OM-A", "OM-R", "OM-F", "OM-D" i "SP", saglasno odredbama Pravilnika o načinu evidentiranja registraturskog materijala, njegovog čuvanja, klasifikacije i arhiviranja Pokrajinskog Ombudsmana.

Član 18

Upisnike, imenike i druge pomoćne knjige vodi radnik određen za obavljanje ovih poslova. Upisnici se vode odvojeno za pojedine vrste predmeta, tako da se u svako doba može iz upisnika utvrditi u kom je stadijumu postupak po određenom predmetu i gde se predmet nalazi.

Član 19

Ako pismeno koje se neposredno predaje, sadrži formalni nedostatak, radnik koji prima pismeno ukazaće podnosiocu na nedostatak i objasniće kako da ga otkloni.

Član 20

Radnik koji prima pismeno, potvrdiće prijem pismena stavljanjem otiska prijemnog štambilja na kopiju pismena.

Član 21

Primljena pismena sređuju se prema oznaci odgovarajućeg upisnika.

Primljena i raspoređena pismena zavode se u odgovarajući upisnik pod datumom kad su primljena.

Pismeno kojim se osniva novi predmet dobija omot spisa i daje mu se oznaka predmeta.

Član 22

Prilikom osnivanja predmeta lice koje prima pismeno uvodi u popis spisa prvo pismeno na osnovu kojeg je predmet osnovan i naznačuje broj lista. Uvođenje drugih pismena (priloga) u popis i označavanje listova vrši se hronološkim redom.

Član 23

Primljena i raspoređena pismena, kojima se ne osniva novi predmet, nakon stavljanja oznake, ulažu se u predmete na koje se odnose.

Pismena se ulažu u predmet i spajaju redom kojim su uvedena u popis spisa. Sređivanje se vrši tako da pismeno ranijeg datuma bude iza pismena kasnijeg datuma.

Član 24

Otpremanje pismena radi dostavljanja vrši radnik određen godišnjim rasporedom poslova.

Sve pošiljke koje se otpremaju preko pošte razvrstavaju se u dve grupe: obične i preporučene s tim da se upisuju u dostavnu knjigu za poštu.

Pismena koja se dostavljaju neposredno zavode se u dostavnu knjigu za mesto.

Vraćene dostavnice i povratnice, po kojima je dostava izvršena ulažu se po pravilu odmah u predmet.

Član 25

Kad je predmet konačno rešen, ispred rednog broja stavlja se crvena oznaka konačnog rešenja, u vidu, velikog slova l latiničnog.

Predmet se smatra konačno rešen kad je ombudsman preduzeo sve mere i radnje u okviru svojih ovlašćenja iz Odluke o Pokrajinskom ombudsmanu.

Crvenim pravougaonim znakom uokviriće se redni broj predmeta kad se stavlja u arhivu.

Član 26

Upisnici se zaključuju na kraju godine.

Zaključivanje se vrši tako što se iza poslednjeg upisanog rednog broja upisuje dan, mesec i godina zaključenja, redni broj poslednjeg upisa, broj rešenih predmeta i broj nerešenih predmeta.

Imenici i ostale pomoćne knjige se ne zaključuju.

Član 27

U kancelariji Pokrajinskog ombudsmana vode se imenici za svaki pojedinačni upisnik radi lakšeg i bržeg pronalaženja predmeta po upisnicima.

Imenici se vode kao knjige prema abecednom ili azbučnom redu sa dovoljnim brojem tabaka za svako slovo.

Imenici se mogu voditi za više godina u jednoj knjizi.

Član 28

Prikupljanje statističkih podataka vrši se saglasno uputstvima Ombudsmana i nadležnog statističkog organa.

Poslove statistike obavlja radnik određen godišnjim rasporedom poslova.

Radnik koji unosi podatke u statističke obrasce odgovoran je za tačnost podataka, pravilno iskazivanje podataka u propisane statističke obrasce i za blagovremeno i ažurno obavljanje statističkih poslova.

Član 28

Ovaj Poslovnik objavljuje se u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine", i stupa na snagu danom objavljivanja, a primenjivaće se od 01.01.2004. godine.