UPUTSTVOO NAČINU UPISA, VOĐENJA I BRISANJA PODATAKA IZ REGISTRA POLJOPRIVREDNIH GAZDINSTAVA("Sl. glasnik RS", br. 53/2004) |
1. Ovim uputstvom propisuje se način upisa, vođenja i brisanja podataka iz Registra poljoprivrednih gazdinstava u skladu sa Uredbom o Registru poljoprivrednih gazdinstava ("Službeni glasnik RS", broj 45/2004 - u daljem tekstu: Uredba).
2. Upis u Registar poljoprivrednih gazdinstava (u daljem tekstu: Registar) vrši se po zahtevima koje podnose nosioci poljoprivrednih gazdinstava.
Zahtev se podnosi i za potvrđivanje upisanog stanja iz prethodne godine i za upis svake promene podataka u Registru, u skladu sa članom 13 st. 1 i 2 Uredbe.
3. Zahtev iz tačke 2 ovog uputstva, podnose:
1) poljoprivredna gazdinstva - pravna lica i preduzetnici - nadležnoj organizacionoj jedinici Uprave za javna plaćanja (u daljem tekstu: Uprava) prema svom sedištu, nezavisno od mesta obavljanja poljoprivredne delatnosti;
2) poljoprivrednici - nadležnoj organizacionoj jedinici Uprave prema prebivalištu nosioca gazdinstva, nezavisno od mesta obavljanja poljoprivredne delatnosti.
4. Uz zahtev iz tačke 2 ovog uputstva, poljoprivredna gazdinstva - pravna lica i preduzetnici, podnose:
1) kopiju rešenja o upisu u sudski registar, sa prilozima o registrovanoj delatnosti i licima ovlašćenim za zastupanje, odnosno za preduzetnike, kopiju rešenja o upisu u registar koji vodi opštinska jedinica lokalne samouprave nadležna za poslove privrede;
2) izvod iz katastra nepokretnosti za prijavljene katastarske parcele;
3) kopiju ugovora (ili odluke nadležnog organa za zemljište u državnoj svojini) o zakupu, plodouživanju, koncesiji;
4) izjavu potpisanu od strane svih vlasnika/suvlasnika (ili odluku nadležnog organa za zemljište u državnoj svojini) o davanju zemljišta na korišćenje, ako se koristi takvo zemljište.
5. Uz zahtev iz tačke 2 ovog uputstva, poljoprivrednici podnose:
1) kopiju lične karte nosioca gazdinstva;
2) izjavu poljoprivrednika koji je vlasnik, odnosno zakupac poljoprivrednog zemljišta, odnosno kome je zemljište ustupljeno na korišćenje, kojom određuje člana domaćinstva koji će biti upisan u Registar kao nosilac, kao i izjavu tog člana da prihvata da bude upisan u Registar kao nosilac poljoprivrednog gazdinstva;
4) kopiju ličnih karti članova poljoprivrednog gazdinstva;
5) izvod iz katastra nepokretnosti za prijavljene katastarske parcele;
6) kopiju ugovora (ili odluke nadležnog organa za zemljište u državnoj svojini) o zakupu, plodouživanju, koncesiji;
7) izjavu potpisanu od strane svih vlasnika/suvlasnika (ili odluku nadležnog organa za zemljište u državnoj svojini) o davanju zemljišta na korišćenje, ako se koristi takvo zemljište.
6. Upis u Registar će se izvršiti i u slučaju da poljoprivredno gazdinstvo, uz zahtev iz tačke 2 ovog uputstva, ne dostavi dokaze o osnovu korišćenja poljoprivrednog zemljišta s tim što mu se određuje rok od šest meseci za pribavljanje i dostavljanje dokumentacije kojom se taj osnov dokazuje.
Rok iz stava 1 ove tačke upisuje se u potvrdu o upisu u Registar.
7. Prilikom prijema zahteva za upis u Registar, Uprava proverava da li je zahtev pravilno popunjen i da li podaci uneti u zahtev odgovaraju podacima iz priložene dokumentacije.
8. Pravilno popunjen zahtev zavodi se u posebnu evidenciju primljenih zahteva za upis u Registar.
Ako nije dostavljena sva dokumentacija naznačena u zahtevu ili ako podaci uneti u zahtev ne odgovaraju podacima iz priložene dokumentacije, zahtev će se vratiti podnosiocu radi ispravke i dopune.
9. Na osnovu uredno podnetog zahteva, Uprava vrši upis podataka u Registar.
10. Ako je podnosilac zahteva lice koje je već upisano u Registar kao nosilac gazdinstva ili je upisano kao član drugog gazdinstva, Uprava će obavestiti podnosioca zahteva da ispravi zahtev i priloži odgovarajuću dokumentaciju.
Na način iz stava 1 ove tačke, Uprava će postupiti i kada je prijavljena katastarska parcela već upisana u Registar kod drugog gazdinstva.
11. Po izvršenom upisu u Registar, za svako poljoprivredno gazdinstvo se formira poseban dosije u koji se odlaže primljena dokumentacija i sva buduća dokumentacija i prepiska sa gazdinstvom.
Broj poljoprivrednog gazdinstva (BPG) koji se dodeljuje upisom u Registar, unosi se na omot oformljenog dosijea poljoprivrednog gazdinstva i obavezno se koristi u daljoj komunikaciji sa gazdinstvom.
12. Sve promene podataka se prijavljuju podnošenjem zahteva za upis podataka i dokumentacije vezane za nastalu promenu.
Primljene zahteve za upis promena Uprava zavodi u evidenciju primljenih zahteva i vrši upis podataka u Registar.
13. Ako se prijavljene promene odnose na podatke o nosiocu poljoprivrednog gazdinstva ili na podatke o sedištu, odnosno prebivalištu, koji se upisuju u potvrdu o upisu u Registar, Uprava će izdati novu potvrdu o upisu u Registar.
Ako se prijavljene promene odnose na podatke o poljoprivredniku - nosiocu poljoprivrednog gazdinstva, Uprava nosiocu gazdinstva izdaje novu legitimaciju, uz obavezno vraćanje postojeće legitimacije.
14. Radi potvrde stanja upisanog u Registar, odnosno prijave promena koje se odnose na poljoprivredne kulture i vrstu i brojno stanje stočnog fonda, zemljišni posed i osnov korišćenja poljoprivrednog zemljišta, kao i članove poljoprivrednog gazdinstva, poljoprivredna gazdinstva su dužna da, u propisanom roku, dostave zahteve i dokumentaciju vezanu za nastale promene.
Primljene zahteve Uprava zavodi u evidenciju primljenih zahteva i vrši upis podataka u Registar.
15. Brisanje iz Registra vrši se na osnovu podnetog zahteva nosioca poljoprivrednog gazdinstva ili kada Uprava, po izvršenom upisu promene podataka u Registar, utvrdi da je ispunjen neki od propisanih uslova za brisanje iz Registra.
O izvršenom brisanju poljoprivrednog gazdinstva iz Registra nosiocu poljoprivrednog gazdinstva se dostavlja obaveštenje o brisanju iz Registra.
16. Kada Uprava na osnovu evidencija koje vodi, ili na osnovu primljenog obaveštenja od poslovne banke ili Fonda za razvoj Republike Srbije, utvrdi da gazdinstvo ne izmiruje svoje obaveze po primljenim kreditima ili drugim vidovima podsticaja poljoprivredne proizvodnje, izvršiće brisanje nosioca gazdinstva iz Registra na period od tri godine i nosiocu gazdinstva će dostaviti obaveštenje o brisanju iz Registra.
17. Kada Uprava od ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede koje sprovodi nadzor nad sprovođenjem Uredbe, dobije obaveštenje da je nosilac poljoprivrednog gazdinstva dao neistinite podatke koji se odnose na osnov korišćenja i površinu poljoprivrednog zemljišta, izvršiće brisanje nosioca poljoprivrednog gazdinstva iz Registra na period od tri godine.
18. Ovo uputstvo stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".