PRAVILNIK
O POSTUPKU JAVNE NABAVKE MALE VREDNOSTI

("Sl. glasnik RS", br. 70/2004)

1. OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje postupak javne nabavke dobara, usluga i radova male vrednosti za potrebe Ministarstva unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: Ministarstvo).

Član 2

Pod javnom nabavkom male vrednosti podrazumeva se nabavka istorodnih dobara, usluga ili radova čija je procenjena vrednost, na godišnjem nivou, u rasponu vrednosti određene u zakonu kojim se uređuje godišnji budžet Republike Srbije.

Član 3

Postupak javne nabavke male vrednosti sprovodi Uprava za zajedničke poslove Ministarstva, Uprava za zajedničke poslove Sekretarijata unutrašnjih poslova u Beogradu i odeljenja zajedničkih poslova u sekretarijatima unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: naručilac).

Naručilac, u smislu ovog pravilnika, jeste i Srednja škola unutrašnjih poslova, Viša škola unutrašnjih poslova i Policijska akademija.

Član 4

Za određivanje predmeta javne nabavke male vrednosti, njegove procenjene vrednosti, izbor postupka i njegovu ispravnost, odgovara rukovodilac naručioca.

Član 5

Naručilac je dužan da se, pri sprovođenju postupka javne nabavke male vrednosti, pridržava načela ekonomičnosti i efikasnosti upotrebe budžetskih sredstava, na način koji obezbeđuje jednakost i slobodnu konkurenciju među ponuđačima.

Član 6

Procenjena vrednost javne nabavke male vrednosti određuje se bez poreza na promet, na osnovu procenjene vrednosti istorodnih dobara, usluga i radova, na godišnjem nivou, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke (u daljem tekstu: Zakon).

Član 7

Naručilac je dužan da, po donošenju plana izvršenja budžeta Ministarstva za budžetsku godinu (u daljem tekstu: Plan Ministarstva), donese sopstveni plan javne nabavke male vrednosti za istu budžetsku godinu (u daljem tekstu: Plan male nabavke), po prethodno pribavljenoj saglasnosti Uprave za zajedničke poslove Ministarstva.

Plan male nabavke naručilac sačinjava u skladu sa Planom Ministarstva i dostavlja Upravi za zajedničke poslove Ministarstva, u roku od 30 dana od dana donošenja Plana Ministarstva.

2. POSTUPAK JAVNE NABAVKE MALE VREDNOSTI

Član 8

Dodela javne nabavke male vrednosti vrši se u skraćenom postupku i u redovnom postupku, u skladu sa Zakonom.

Član 9

Skraćeni postupak jeste postupak u kojem procenjena vrednost javne nabavke male vrednosti odgovara visini do jedne trećine vrednosti javne nabavke male vrednosti određene u zakonu kojim se uređuje godišnji budžet Republike Srbije.

Redovni postupak jeste postupak u kojem procenjena vrednost javne nabavke male vrednosti odgovara visini od jedne trećine do pune vrednosti javne nabavke male vrednosti određene u zakonu kojim se uređuje godišnji budžet Republike Srbije.

Član 10

Pripremu konkursne dokumentacije, a posebno obim, sadržinu i kriterijume za ocenu ponuda za svaku predmetnu javnu nabavku male vrednosti sačinjava organizaciona jedinica za čije potrebe se vrši nabavka u saradnji sa naručiocem, uzimajući u obzir vrstu, tehničku složenost, trajanje i ostale specifičnosti predmetne nabavke.

Vrednosti u konkursnoj dokumentaciji i u ponudi moraju biti iskazane u dinarima.

U slučaju potrebe iskazivanja vrednosti u stranoj valuti, naručilac opredeljuje da se za vrednosti iskazane u stranoj valuti primenjuje srednji devizni kurs Narodne banke Srbije, na dan otvaranja ponude.

Član 11

U redovnom postupku javne nabavke male vrednosti konkursna dokumentacija je obavezna.

Konkursna dokumentacija obavezno sadrži:

1) poziv da se daju ponude;

2) minimalne uslove za učešće ponuđača sa naznakom načina dokazivanja ispunjenosti traženih minimalnih uslova;

3) obrazac ponude sa bitnim elementima;

4) kriterijume za ocenjivanje ponuda;

5) vrstu, tehničke karakteristike, kvalitet, količinu i opis dobara, radova ili usluga;

6) način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta;

7) tehničku dokumentaciju i planove;

8) vrstu finansijske garancije, u slučaju da se ista traži.

3. DODELA JAVNE NABAVKE MALE VREDNOSTI PO SKRAĆENOM POSTUPKU

Član 12

Postupak dodele javne nabavke male vrednosti po skraćenom postupku realizuje se putem Narudžbenice.

Član 13

Naručilac je dužan da, u toku sprovođenja skraćenog postupka javne nabavke male vrednosti, na ekonomičan način izvrši prethodnu proveru ponuđene cene (prikupljanjem najmanje tri ponude - pismene ponude ili ponude učinjene telefonom, faksom ili elektronskom poštom).

Član 14

Postupak dodele javne nabavke male vrednosti po skraćenom postupku započinje Predlogom za izdavanje narudžbenice sa potpisom ovlašćenog lica naručioca, koji sadrži redni broj javne nabavke male vrednosti za tekuću godinu, predmet nabavke, oznake i vrednosti prethodno prikupljenih ponuda, bitne elemente ponude izabranog ponuđača i izvor finansiranja (ekonomska klasifikacija u Planu Ministarstva i konto).

Predlog za izdavanje narudžbenice u prilogu sadrži Predlog odluke o javnoj nabavci male vrednosti (u skraćenom postupku) koja sadrži sve bitne elemente iz stava 1 ovog člana.

Predlog za izdavanje narudžbenice dostavlja se rukovodiocu naručioca radi donošenja Odluke o javnoj nabavci male vrednosti (u skraćenom postupku).

Po donošenju Odluke o javnoj nabavci male vrednosti (u skraćenom postupku) naručilac dostavlja Narudžbenicu izabranom ponuđaču, sa potpisom ovlašćenog lica naručioca.

Član 15

Kriterijum za izbor najpovoljnije ponude u skraćenom postupku je najniža cena, što podrazumeva dodelu ugovora o nabavci ponuđaču koji pod najpovoljnijim uslovima ponudi najnižu cenu.

4. DODELA JAVNE NABAVKE MALE VREDNOSTI PO REDOVNOM POSTUPKU

Član 16

Postupak dodele javne nabavke male vrednosti po redovnom postupku realizuje se putem prikupljanja najmanje tri ponude, od kojih dve moraju biti ispravne, ocenom prispelih ponuda i zaključenjem ugovora.

Član 17

Postupak dodele javne nabavke male vrednosti po redovnom postupku započinje Predlogom za javnu nabavku male vrednosti sa potpisom ovlašćenog lica naručioca, koji sadrži redni broj javne nabavke male vrednosti za tekuću godinu, predmet javne nabavke, procenjenu vrednost, podatak da li su i u kojoj vrednosti u tekućoj godini vršene javne nabavke istovrsnih dobara, usluga ili radova, kao i izvor finansiranja (ekonomska klasifikacija u Planu Ministarstva i konto).

Predlog za javnu nabavku male vrednosti u prilogu sadrži Predlog rešenja o formiranju komisije za stručnu ocenu ponuda (u daljem tekstu: Komisija) i Predlog odluke o pokretanju postupka javne nabavke male vrednosti, koja sadrži sve bitne elemente iz stava 1 ovog člana.

Predlog za javnu nabavku male vrednosti dostavlja se rukovodiocu naručioca radi donošenja Odluke o pokretanju postupka javne nabavke male vrednosti (u redovnom postupku).

Član 18

Redovni postupak javne nabavke male vrednosti sprovodi Komisija koju čine najmanje tri člana, od kojih najmanje jedan mora biti diplomirani pravnik, a jedan poznavalac oblasti iz koje se vrši dodela javne nabavke.

Komisija je dužna da, u roku od pet dana od isteka roka za prijem ponuda, razmotri prispele ponude, sačini zapisnik o otvaranju ponuda i izboru najpovoljnijeg ponuđača (u daljem tekstu: Zapisnik) i u istom opredeli najpovoljnijeg ponuđača.

Na osnovu Zapisnika, ovlašćeno lice naručioca priprema i potpisuje odgovarajući Predlog za ugovaranje koji u prilogu sadrži Predlog odluke o javnoj nabavci male vrednosti (u redovnom postupku).

Predlog za ugovaranje dostavlja se rukovodiocu naručioca radi donošenja Odluke o javnoj nabavci male vrednosti (u redovnom postupku).

Član 19

Osnovni kriterijum za ocenjivanje ponuda je najniže ponuđena cena.

Izuzetno naručilac može, kao kriterijum za ocenjivanje ponuda, utvrditi ekonomski najpovoljniju ponudu, s tim što element ponuđene cene ne može biti ispod 70 pondera (bodova) od ukupnih 100.

U slučaju iz stava 2 ovog člana, odlukom rukovodioca naručioca može se promeniti učešće elemenata ponuđene cene u kriterijumu ekonomski najpovoljnije ponude ako specifičnosti javne nabavke to zahtevaju.

5. VOĐENJE EVIDENCIJE I ARHIVIRANJE DOKUMENTACIJE

Član 20

Naručilac je obavezan da vodi posebnu evidenciju javnih nabavki male vrednosti.

Evidencija o javnim nabavkama male vrednosti vodi se posebno za dodelu javne nabavke po skraćenom postupku, a posebno za dodelu po redovnom postupku, uz određivanje vrste dobara, radova ili usluga, koje su predmet nabavke.

Član 21

Naručilac je dužan da pripadajuću dokumentaciju predmetne nabavke objedini u jednom spisu i zavede pod jednim zavodnim brojem.

O ponudi učinjenoj putem telefona ovlašćeno lice naručioca sačinjava zabelešku o svim bitnim elementima ponude, koja se prilaže u spise predmetne javne nabavke.

Elektronska pošta mora se priložiti u spise u štampanom obliku.

Član 22

Naručilac obavezno sačinjava izveštaj o javnoj nabavci male vrednosti (u daljem tekstu: Izveštaj), sa potpisom rukovodioca naručioca.

Izveštaj se sačinjava kvartalno i godišnje i isti se dostavlja Upravi za zajedničke poslove Ministarstva, u roku od 15 dana od dana isteka obračunskog perioda.

Izveštaj se sačinjava u pismenoj i digitalnoj formi i sadrži redni broj javne nabavke za tekuću godinu, predmet javne nabavke i vrednost, po skraćenom postupku i redovnom postupku, uz klasifikaciju prema organizacionim jedinicama Ministarstva.

Član 23

Dokumentacija u vezi sa javnom nabavkom male vrednosti arhivira se po isteku budžetske godine u kojoj je realizovana javna nabavka.

6. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 24

Danom donošenja ovog pravilnika prestaje da važi Uputstvo o sprovođenju postupka javnih nabavki male vrednosti Ministarstva, 01 broj 616/2003 od 2. oktobra 2002. godine.

Član 25

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".