PRAVILNIKO POSTUPKU JAVNIH NABAVKI MALE VREDNOSTI("Sl. list grada Beograda", br. 4/2003 i 11/2004) |
I OPŠTE ODREDBE
Ovim pravilnikom bliže se uređuje postupak javnih nabavki dobara, usluga i radova male vrednosti za potrebe organa, organizacija i službi Gradske uprave grada Beograda i Fonda za finansiranje izgradnje stanova solidarnosti kada je procenjena vrednost javne nabavke bez poreza na promet niža od vrednosti određene u Zakonu o budžetu Republike Srbije.
Naručioci u smislu ovog pravilnika su organi, organizacije i službe Gradske uprave i Fond za finansiranje izgradnje stanova solidarnosti (u daljem tekstu: naručilac).
Organ, organizacija, odnosno služba Gradske uprave smatra se naručiocem kada se radi o nabavci dobara i usluga i ustupanju izvođenja radova čije se plaćanje vrši sa budžetske pozicije tog organa, organizacije, odnosno službe, a Fond za finansiranje izgradnje stanova solidarnosti - kada se finansiranje vrši sa pozicije tog fonda utvrđene budžetom grada Beograda.
Sekretarijat za finansije - Uprava za investicije priprema i odgovorna je za izradu konkursne dokumentacije za ustupanje izvođenja građevinskih radova bez obzira na procenjenu vrednost javne nabavke.
Građevinskim radovima u smislu člana 3 ovog pravilnika smatra se izvođenje građevinskih i građevinsko-zanatskih radova, ugradnja instalacija, postrojenja i opreme i rekonstrukcija ili dogradnje objekata.
Za određivanje predmeta javne nabavke, njegove procenjene vrednosti, za izbor postupka i njegovu ispravnost odgovara naručilac.
Javne nabavke male vrednosti su nabavke čija je procenjena vrednost niža od vrednosti određene u Zakonu o budžetu Republike Srbije.
Procenjena vrednost nabavke određuje se bez poreza na promet.
Ukoliko se, tokom postupka, utvrdi da je stvarna vrednost javne nabavke iznad vrednosti utvrđene u stavu 1 ovog člana, započeti postupak se obustavlja, a postupak dodele javne nabavke sprovešće se na način predviđen u Zakonu o javnim nabavkama.
Za naručivanje dobara i usluga koriste se narudžbenice i ponude.
U izuzetnim slučajevima, odnosno kada iz objektivnih razloga nije moguća dodela javne nabavke putem narudžbenice (veoma mali iznosi, isporučilac, odnosno izvođač ne prima narudžbenice), dobro ili usluga mogu se platiti gotovinski iz blagajne u skladu sa propisima o blagajničkom poslovanju, u visini do 20.000 dinara.
Otvaranje ponuda vrši se, po pravilu, javno osim u slučajevima predviđenim zakonom.
Svakom ponuđaču mora biti omogućen uvid u ovaj pravilnik.
Svakom licu mora biti omogućeno učestvovanje u postupku, bez obzira na to da li ga je naručilac pozvao da dâ ponudu ili ne.
II POSTUPAK JAVNE NABAVKE
Dodela javne nabavke male vrednosti vrši se po jednostavnom postupku i prikupljanjem ponuda.
Dodela javne nabavke male vrednosti za izvođenje građevinskih radova vrši se samo prikupljanjem ponuda.
Naručilac procenjuje vrednost javne nabavke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
1. Dodela javne nabavke po jednostavnom postupku
Dodela javne nabavke po jednostavnom postupku primenjuje se kod dodele pojedinačne nabavke dobara ili usluga čija procenjena vrednost ne prelazi 30.000 dinara, bez poreza na promet.
Način dodele javne nabavke iz stava 1 ovog člana (narudžbenica, gotovinsko plaćanje, ugovor) određuje naručilac.
Postupak dodele javne nabavke narudžbenicom započinje "Zahtevom za izdavanje narudžbenice" (OBR - MV1).
U "Zahtevu za izdavanje narudžbenice" određuje se: naziv javne nabavke, redni broj javne nabavke, rukovodilac javne nabavke, vrednost javne nabavke bez poreza na promet i izvor finansiranja javne nabavke (pozicija u budžetu i konto).
Zahtev za izdavanje narudžbenice potpisuje rukovodilac javne nabavke i starešina naručioca, a parafira ovlašćeno lice Sekretarijata za finansije odgovorno za finansijske poslove, koje potpisom na zahtevu za izdavanje narudžbenice potvrđuje da su sredstva za izvršenje javne nabavke obezbeđena.
Direktor Uprave za javne nabavke svojim parafom potvrđuje da zahtev za izdavanje narudžbenice sadrži sve potrebne elemente.
Starešina naručioca rešenjem određuje lice koje se stara o realizaciji javnih nabavki putem narudžbenica - rukovodioca javne nabavke.
Rukovodilac javne nabavke dužan je da, pre sprovođenja postupka javne nabavke, na ekonomičan način izvrši neformalnu proveru ponuđene cene (telefonom, preko interneta, faksa ili na drugi odgovarajući način).
Naručilac može javnu nabavku dodeliti narudžbenicom i u slučaju kad cenu proveri samo kod jednog potencijalnog ponuđača, a okolnosti ukazuju na to da na tržištu, iz objektivnih razloga ili razloga povezanih sa zaštitom isključivih prava, uslove javne nabavke ispunjava samo određeni isporučilac.
Naručilac je dužan da pripremi izveštaj o sprovođenju postupka na obrascu koji čini sastavni deo ovog pravilnika (OBR - MV2).
Izveštaj o sprovođenju postupka potpisuju rukovodilac javne nabavke i starešina naručioca.
U izveštaju iz stava 1 ovog člana naručilac evidentira sve radnje u postupku, a naročito način provere cene, nazive i adrese ponuđača kod kojih je proveravana cena, naziv izabranog ponuđača, odnosno isporučioca i druge elemente ponude (npr. rokovi, uslovi plaćanja i dr.).
Od zahteva za izdavanje narudžbenice do izdavanja narudžbenice ne sme, po pravilu, da protekne više od 14 dana.
Narudžbenicu potpisuje starešina naručioca.
Naručilac je dužan da proveri kvalitativnu i kvantitativnu realizaciju javne nabavke.
U slučaju nedostataka u realizaciji javne nabavke, naručilac može opozvati narudžbenicu i pokrenuti postupak radi povraćaja datog novčanog iznosa.
Naručilac je dužan da ponuđača koji nije izabran upozna sa dodelom javne nabavke samo u slučaju ako je on to izričito tražio.
(Gotovinsko plaćanje)
Na dodelu javne nabavke koja će biti plaćena gotovinski, shodno se primenjuju odredbe koje važe za dodelu javne nabavke narudžbenicom.
Gotovinska isplata iz blagajne vrši se na osnovu naloga za gotovinsko plaćanje (OBR - MV3).
(Ugovor)
S obzirom na predmet i vreme trajanja javne nabavke, u slučaju jednostavnog postupka može se zaključiti i ugovor.
Ugovor se potpisuje na osnovu zahteva za zaključenje ugovora (OBR - MV1) i izveštaja o sprovođenju javne nabavke (OBR - MV2).
2. Dodela javnih nabavki prikupljanjem ponuda
Postupak dodele javne nabavke male vrednosti prikupljanjem ponuda primenjuje se za dodelu javnih nabavki:
- radova,
- dobara i usluga.
Javne nabavke po ovom postupku dodeljuju se ugovorom.
Naručilac je dužan da na davanje ponude pozove najmanje tri ponuđača.
Ponuđač može da podnese samo jednu ponudu i ne može je menjati u postupku javne nabavke.
Postupak dodele javne nabavke počinje "odlukom o pokretanju postupka" (OBR - MV4). Odlukom se utvrđuje predmet i redni broj javne nabavke za tekuću godinu, rukovodilac realizacije projekta, okvir vrednosti javne nabavke bez poreza na promet i izvor finansiranja javne nabavke (pozicija u budžetu i konto).
Odlukom se obrazuje Komisija za stručnu ocenu ponuda, koja mora imati najmanje tri člana.
Odluku o pokretanju postupka odobrava ovlašćeno lice Sekretarijata za finansije odgovorno za finansijske poslove, koje parafom potvrđuje da naručilac ima obezbeđena finansijska sredstva, a potpisuje starešina naručioca.
Uprava za javne nabavke svojim parafom potvrđuje da Odluka o pokretanju postupka sadrži sve potrebne elemente.
Naručilac priprema konkursnu dokumentaciju, koju po pravilu dostavlja najmanje trojici ponuđača.
Obim i sadržinu konkursne dokumentacije određuje naručilac prema predmetu i vrednosti javne nabavke dobara, usluga i radova za svaku javnu nabavku posebno.
Konkursna dokumentacija obavezno sadrži:
1. poziv da se daju ponude;
2. uputstvo ponuđačima kako da sačine ponudu;
3. obrazac ponude;
4. model ugovora na koji je saglasnost dalo Gradsko javno pravobranilaštvo;
5. vrstu, tehničke karakteristike, kvalitet, količinu i opis dobara, radova ili usluga, način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta, rok izvršenja, mesto izvršenja ili isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i sl;
6. tehničku dokumentaciju i planove;
7. vrstu finansijske garancije u slučaju dodele ugovora, ukoliko se ona traži.
Naručilac može od ponuđača tražiti finansijske garancije u slučaju dodele ugovora.
Osnovni kriterijum za ocenjivanje ponuda je, po pravilu, najniže ponuđena cena.
Naručilac može utvrditi kao kriterijum za ocenjivanje ponuda ekonomski najpovoljniju ponudu.
Kriterijume za ocenu ponuda utvrđuje naručilac u konkursnoj dokumentaciji uzimajući u obzir vrstu, tehničku složenost, trajanje i vrednost nabavke.
Postupak javne nabavke sprovodi Komisija za stručnu ocenu ponuda (u daljem tekstu: Komisija).
Komisiju čine predsednik i najmanje dva člana, od kojih jedan član mora biti poznavalac oblasti i propisa iz oblasti iz koje se vrši dodela javne nabavke.
Komisiju obrazuje starešina naručioca odlukom o pokretanju postupka javne nabavke.
Komisija će u roku od 30 minuta od isteka roka koji naručilac utvrdi za dostavljanje ponuda, razmatrati sve blagovremene ponude.
Neblagovremene ponude neće se razmatrati.
Predsednik i članovi Komisije, na sednici na kojoj su otvorene ponude, potpisuju ponude u delu koji se odnosi na cenu.
Komisija je dužna da sačini zapisnik o otvaranju ponuda i izveštaj o dodeljenom ugovoru, na obrascima koji su primereni obrascima otvorenog postupka (sastavni deo Pravilnika o javnim nabavkama).
Na postupak otvaranja ponuda i sastavljanja izveštaja o dodeljenom ugovoru shodno se primenjuju odredbe Pravilnika o postupku javnih nabavki.
Stručnu analizu ponuda i prateće konkursne dokumentacije obavlja Komisija.
Naručilac je dužan da u roku od 10 dana od dana otvaranja ponuda na osnovu izveštaja Komisije donese odluku o dodeli javne nabavke.
Pisano obaveštenje o dodeli ugovora o javnoj nabavci (OBR - MV5) potpisuje i dostavlja ponuđačima naručilac, preporučenom pošiljkom sa dostavnicom.
U slučaju da ponuđač traži obrazloženo obaveštenje o dodeli javne nabavke, naručilac je dužan da postupi po odredbama Zakona o javnim nabavkama.
Čl. 38-49
(Brisano)
Od donošenja odluke o pokretanju postupka do izdavanja obaveštenja o dodeli nabavke, ne sme, po pravilu, da prođe više od 60 dana.
Naručioci su dužni da Upravi za javne nabavke do 15. jula, odnosno 16. januara dostave šestomesečne izveštaje o dodeljenim javnim nabavkama, po vrstama javnih nabavki i u formi koju propiše Uprava za javne nabavke Republike Srbije.
III VOĐENJE EVIDENCIJE I ARHIVIRANJE DOKUMENTACIJE
O svakoj pojedinačnoj javnoj nabavci vodi se odgovarajuća evidencija.
O telefonskim kontaktima i proverama, kao i o ostalim kontaktima sa ponuđačima mora se sačiniti službena zabeleška. Elektronska pošta mora se priložiti u spise u štampanom obliku.
Dokumentacija se čuva godinu dana po zaključivanju ugovora, odnosno godinu dana po isteku garantnog roka.
Evidenciju o dodeli javnih nabavki male vrednosti vodi naručilac.
Naručilac javne nabavke dužan je da svu dokumentaciju prikupi i preda da se na odgovarajući način zavede i arhivira.
Evidencija o javnim nabavkama male vrednosti vodi se posebno za dodelu javne nabavke po jednostavnom postupku, a posebno za dodelu javne nabavke prikupljanjem ponuda i javnim oglašavanjem.
Evidencija treba da sadrži najmanje:
a) Jednostavni postupak (za narudžbenice, gotovinska plaćanja, ugovore);
1. zahtev za izdavanje narudžbenice,
2. izveštaj rukovodioca nabavke,
3. kopiju narudžbenice, ugovor.
b) postupak sa prikupljanjem ponuda (ugovor):
1. odluku o pokretanju postupka,
2. konkursnu dokumentaciju,
3. sve ponude i predračune,
3-a. zapisnik o otvaranju ponuda,
4. izveštaj Komisije za stručnu ocenu ponuda,
5. obaveštenje o dodeli,
6. kopiju ugovora.
(Brisan)
IV ZAVRŠNE ODREDBE
Sastavni deo ovog pravilnika su sledeći obrasci:
- zahtev za izdavanje narudžbenice (OBR - MV1),
- izveštaj o dodeli ugovora o javnoj nabavci male vrednosti (OBR - MV2),
- nalog za gotovinsku isplatu (OBR - MV3),
- odluka o pokretanju postupka javne nabavke (OBR - MV4),
- obaveštenje o dodeli javne nabavke (OBR - MV5).
Navedeni obrasci sastavni su deo ovog pravilnika i shodno se primenjuju s obzirom na predmet javne nabavke.
Na pitanja koja nisu uređena ovim pravilnikom primenjuju se odredbe Zakona o javnim nabavkama i Pravilnika o postupku javnih nabavki.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni član Pravilnika o izmeni i dopuni
Pravilnika o postupku javnih nabavki male vrednosti
("Sl. list grada Beograda", br. 11/2004)
Član 20
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
OBR - MV1
REPUBLIKA SRBIJA
GRAD BEOGRAD - GRADSKA UPRAVA
Naručilac ____________________________
Broj narudžbenice: __________________
Datum: ________________
ZAHTEV ZA IZDAVANJE NARUDŽBENICE
Vrsta i količina dobara, odnosno vrsta i obim usluge:
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Naziv isporučioca, odnosno izvođača:
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Procenjena vrednost nabavke: ________________ dinara bez poreza na promet
Broj pozicije u budžetu: ______________________, konto _________________________
Visina još neiskorišćenih sredstava ________________
Paraf _______________
(SEKRETARIJAT ZA FINANSIJE)
OBRAZLOŽENJE: (ako nema izveštaja rukovodioca nabavke)
Podnosi: Rukovodilac nabavke |
Odobrava: Starešina naručioca |
OBR - MV2
REPUBLIKA SRBIJA
GRAD BEOGRAD - GRADSKA UPRAVA
Naručilac ___________________________
Broj narudžbenice: _________________
Datum: ________________________
IZVEŠTAJ O DODELI UGOVORA O JAVNOJ NABAVCI
MALE VREDNOSTI
1. Predmet nabavke:
____________________________________________________________________________________________
2. Procenjena vrednost nabavke (prema oceni naručioca):
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
3. Naručilac je telefonski pozvao sledeće ponuđače da daju ponude/predračune (videti poziv za davanje ponuda):
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
4. Rok za davanje ponuda/predračuna: ____________________________________________________________
5. U roku za podnošenje ponuda prispele su ponude ponuđača (blagovremene ponude):
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
6. Sve blagovremene ponude su u skladu sa zahtevima naručioca i podobne za dalje meritorno razmatranje (u slučaju da su ponude neispravne, neodgovarajuće ili neprihvatljive, navesti koje i zašto)
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
7. Komisija je ocenila ponude prema sledećim kriterijumima: (nalazi/tabele ocenjivanja):
___________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
8. Na osnovu kriterijuma najpovoljniji ponuđač je:_____________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
9. Ocenjivanje je izvršeno u prostorijama naručioca dana
________________________________________ godine.
Rukovodilac nabavke Potpis: ____________ |
PREDSEDNIK KOMISIJE Potpis: _______________ |
OBR - MV3
REPUBLIKA SRBIJA
GRAD BEOGRAD - GRADSKA UPRAVA
Naručilac _________________________
Broj narudžbenice: ___________________
Datum: ______________________
NALOG ZA GOTOVINSKU ISPLATU
Vrsta i količina dobara, odnosno vrsta i obim usluge:
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Naziv isporučioca, odnosno izvođača:
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Visina gotovinske isplate iz blagajne: ________________
Podnosi: Rukovodilac nabavke |
Odobrava: Starešina naručioca |
OBR - MV4
REPUBLIKA SRBIJA
GRAD BEOGRAD - GRADSKA UPRAVA
Naručilac _________________________
Broj narudžbenice: __________________
Datum: ____________________
ODLUKA O POKRETANJU POSTUPKA JAVNE NABAVKE
1. Dobro/usluga: _____________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
2. Procenjena vrednost: ______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
3. Datum realizacije nabavke: __________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
4. Zaključenje ugovora: _______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
5. Nabavka male vrednosti ide na teret pozicije u budžetu
________________________________________________________________________________________
konto ___________________________________________________________________________________
6. Za rukovodioca realizacije nabavke imenuje se: __________
________________________________________________
7. Obrazuje se Komisija za stručnu ocenu ponuda u sastavu:
- ___________________________, predsednik
- ___________________________, član
- ___________________________, član
- ___________________________, član (za nabavke preko 200.000 din.)
- ______________________________, član (za nabavke preko 200.000 din.)
8. Ostalo (rok za podnošenje ponuda, dan/mesto/vreme javnog otvaranja ponuda, predviđen datum objavljivanja oglasa za nabavke javnim oglašavanjem, predviđen datum odluke naručioca o dodeli ugovora i dr.)
POTVRĐUJEMO DA Datum: ______________ Paraf: _______________ (Parafira Sekretarijat |
Starešina naručioca |
OBR - MV5
REPUBLIKA SRBIJA
GRAD BEOGRAD - GRADSKA UPRAVA
Naručilac __________________________
Broj narudžbenice: ________________
Datum: __________________
OBAVEŠTENJE O DODELI UGOVORA O JAVNOJ
NABAVCI MALE VREDNOSTI
Na osnovu sprovedenog postupka dodele ugovora o javnoj nabavci male vrednosti, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", broj 39/2002) za nabavku _______________________________________ (navesti predmet nabavke), javna nabavka dodeljuje se ponuđaču: __________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
STAREŠINA NARUČIOCA
_____________________
Dostavljeno: