PRAVILNIK
O POSTUPKU JAVNIH NABAVKI MALE VREDNOSTI

("Sl. list grada Beograda", br. 4/2003 i 11/2004)

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje postupak javnih nabavki dobara, usluga i radova male vrednosti za potrebe organa, organizacija i službi Gradske uprave grada Beograda i Fonda za finansiranje izgradnje stanova solidarnosti kada je procenjena vrednost javne nabavke bez poreza na promet niža od vrednosti određene u Zakonu o budžetu Republike Srbije.

Član 2

Naručioci u smislu ovog pravilnika su organi, organizacije i službe Gradske uprave i Fond za finansiranje izgradnje stanova solidarnosti (u daljem tekstu: naručilac).

Član 3

Organ, organizacija, odnosno služba Gradske uprave smatra se naručiocem kada se radi o nabavci dobara i usluga i ustupanju izvođenja radova čije se plaćanje vrši sa budžetske pozicije tog organa, organizacije, odnosno službe, a Fond za finansiranje izgradnje stanova solidarnosti - kada se finansiranje vrši sa pozicije tog fonda utvrđene budžetom grada Beograda.

Sekretarijat za finansije - Uprava za investicije priprema i odgovorna je za izradu konkursne dokumentacije za ustupanje izvođenja građevinskih radova bez obzira na procenjenu vrednost javne nabavke.

Član 4

Građevinskim radovima u smislu člana 3 ovog pravilnika smatra se izvođenje građevinskih i građevinsko-zanatskih radova, ugradnja instalacija, postrojenja i opreme i rekonstrukcija ili dogradnje objekata.

Član 5

Za određivanje predmeta javne nabavke, njegove procenjene vrednosti, za izbor postupka i njegovu ispravnost odgovara naručilac.

Član 6

Javne nabavke male vrednosti su nabavke čija je procenjena vrednost niža od vrednosti određene u Zakonu o budžetu Republike Srbije.

Procenjena vrednost nabavke određuje se bez poreza na promet.

Ukoliko se, tokom postupka, utvrdi da je stvarna vrednost javne nabavke iznad vrednosti utvrđene u stavu 1 ovog člana, započeti postupak se obustavlja, a postupak dodele javne nabavke sprovešće se na način predviđen u Zakonu o javnim nabavkama.

Član 7

Za naručivanje dobara i usluga koriste se narudžbenice i ponude.

U izuzetnim slučajevima, odnosno kada iz objektivnih razloga nije moguća dodela javne nabavke putem narudžbenice (veoma mali iznosi, isporučilac, odnosno izvođač ne prima narudžbenice), dobro ili usluga mogu se platiti gotovinski iz blagajne u skladu sa propisima o blagajničkom poslovanju, u visini do 20.000 dinara.

Član 8

Otvaranje ponuda vrši se, po pravilu, javno osim u slučajevima predviđenim zakonom.

Član 9

Svakom ponuđaču mora biti omogućen uvid u ovaj pravilnik.

Svakom licu mora biti omogućeno učestvovanje u postupku, bez obzira na to da li ga je naručilac pozvao da dâ ponudu ili ne.

II POSTUPAK JAVNE NABAVKE

Član 10

Dodela javne nabavke male vrednosti vrši se po jednostavnom postupku i prikupljanjem ponuda.

Dodela javne nabavke male vrednosti za izvođenje građevinskih radova vrši se samo prikupljanjem ponuda.

Član 11

Naručilac procenjuje vrednost javne nabavke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.

1. Dodela javne nabavke po jednostavnom postupku

Član 12

Dodela javne nabavke po jednostavnom postupku primenjuje se kod dodele pojedinačne nabavke dobara ili usluga čija procenjena vrednost ne prelazi 30.000 dinara, bez poreza na promet.

Način dodele javne nabavke iz stava 1 ovog člana (narudžbenica, gotovinsko plaćanje, ugovor) određuje naručilac.

Član 13

Postupak dodele javne nabavke narudžbenicom započinje "Zahtevom za izdavanje narudžbenice" (OBR - MV1).

U "Zahtevu za izdavanje narudžbenice" određuje se: naziv javne nabavke, redni broj javne nabavke, rukovodilac javne nabavke, vrednost javne nabavke bez poreza na promet i izvor finansiranja javne nabavke (pozicija u budžetu i konto).

Zahtev za izdavanje narudžbenice potpisuje rukovodilac javne nabavke i starešina naručioca, a parafira ovlašćeno lice Sekretarijata za finansije odgovorno za finansijske poslove, koje potpisom na zahtevu za izdavanje narudžbenice potvrđuje da su sredstva za izvršenje javne nabavke obezbeđena.

Direktor Uprave za javne nabavke svojim parafom potvrđuje da zahtev za izdavanje narudžbenice sadrži sve potrebne elemente.

Član 14

Starešina naručioca rešenjem određuje lice koje se stara o realizaciji javnih nabavki putem narudžbenica - rukovodioca javne nabavke.

Član 15

Rukovodilac javne nabavke dužan je da, pre sprovođenja postupka javne nabavke, na ekonomičan način izvrši neformalnu proveru ponuđene cene (telefonom, preko interneta, faksa ili na drugi odgovarajući način).

Član 16

Naručilac može javnu nabavku dodeliti narudžbenicom i u slučaju kad cenu proveri samo kod jednog potencijalnog ponuđača, a okolnosti ukazuju na to da na tržištu, iz objektivnih razloga ili razloga povezanih sa zaštitom isključivih prava, uslove javne nabavke ispunjava samo određeni isporučilac.

Član 17

Naručilac je dužan da pripremi izveštaj o sprovođenju postupka na obrascu koji čini sastavni deo ovog pravilnika (OBR - MV2).

Izveštaj o sprovođenju postupka potpisuju rukovodilac javne nabavke i starešina naručioca.

U izveštaju iz stava 1 ovog člana naručilac evidentira sve radnje u postupku, a naročito način provere cene, nazive i adrese ponuđača kod kojih je proveravana cena, naziv izabranog ponuđača, odnosno isporučioca i druge elemente ponude (npr. rokovi, uslovi plaćanja i dr.).

Član 18

Od zahteva za izdavanje narudžbenice do izdavanja narudžbenice ne sme, po pravilu, da protekne više od 14 dana.

Član 19

Narudžbenicu potpisuje starešina naručioca.

Član 20

Naručilac je dužan da proveri kvalitativnu i kvantitativnu realizaciju javne nabavke.

U slučaju nedostataka u realizaciji javne nabavke, naručilac može opozvati narudžbenicu i pokrenuti postupak radi povraćaja datog novčanog iznosa.

Naručilac je dužan da ponuđača koji nije izabran upozna sa dodelom javne nabavke samo u slučaju ako je on to izričito tražio.

Član 21

(Gotovinsko plaćanje)

Na dodelu javne nabavke koja će biti plaćena gotovinski, shodno se primenjuju odredbe koje važe za dodelu javne nabavke narudžbenicom.

Gotovinska isplata iz blagajne vrši se na osnovu naloga za gotovinsko plaćanje (OBR - MV3).

Član 22

(Ugovor)

S obzirom na predmet i vreme trajanja javne nabavke, u slučaju jednostavnog postupka može se zaključiti i ugovor.

Ugovor se potpisuje na osnovu zahteva za zaključenje ugovora (OBR - MV1) i izveštaja o sprovođenju javne nabavke (OBR - MV2).

2. Dodela javnih nabavki prikupljanjem ponuda

Član 23

Postupak dodele javne nabavke male vrednosti prikupljanjem ponuda primenjuje se za dodelu javnih nabavki:

- radova,

- dobara i usluga.

Javne nabavke po ovom postupku dodeljuju se ugovorom.

Član 24

Naručilac je dužan da na davanje ponude pozove najmanje tri ponuđača.

Ponuđač može da podnese samo jednu ponudu i ne može je menjati u postupku javne nabavke.

Član 25

Postupak dodele javne nabavke počinje "odlukom o pokretanju postupka" (OBR - MV4). Odlukom se utvrđuje predmet i redni broj javne nabavke za tekuću godinu, rukovodilac realizacije projekta, okvir vrednosti javne nabavke bez poreza na promet i izvor finansiranja javne nabavke (pozicija u budžetu i konto).

Odlukom se obrazuje Komisija za stručnu ocenu ponuda, koja mora imati najmanje tri člana.

Odluku o pokretanju postupka odobrava ovlašćeno lice Sekretarijata za finansije odgovorno za finansijske poslove, koje parafom potvrđuje da naručilac ima obezbeđena finansijska sredstva, a potpisuje starešina naručioca.

Uprava za javne nabavke svojim parafom potvrđuje da Odluka o pokretanju postupka sadrži sve potrebne elemente.

Član 26

Naručilac priprema konkursnu dokumentaciju, koju po pravilu dostavlja najmanje trojici ponuđača.

Član 27

Obim i sadržinu konkursne dokumentacije određuje naručilac prema predmetu i vrednosti javne nabavke dobara, usluga i radova za svaku javnu nabavku posebno.

Član 28

Konkursna dokumentacija obavezno sadrži:

1. poziv da se daju ponude;

2. uputstvo ponuđačima kako da sačine ponudu;

3. obrazac ponude;

4. model ugovora na koji je saglasnost dalo Gradsko javno pravobranilaštvo;

5. vrstu, tehničke karakteristike, kvalitet, količinu i opis dobara, radova ili usluga, način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta, rok izvršenja, mesto izvršenja ili isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i sl;

6. tehničku dokumentaciju i planove;

7. vrstu finansijske garancije u slučaju dodele ugovora, ukoliko se ona traži.

Član 29

Naručilac može od ponuđača tražiti finansijske garancije u slučaju dodele ugovora.

Član 30

Osnovni kriterijum za ocenjivanje ponuda je, po pravilu, najniže ponuđena cena.

Naručilac može utvrditi kao kriterijum za ocenjivanje ponuda ekonomski najpovoljniju ponudu.

Kriterijume za ocenu ponuda utvrđuje naručilac u konkursnoj dokumentaciji uzimajući u obzir vrstu, tehničku složenost, trajanje i vrednost nabavke.

Član 31

Postupak javne nabavke sprovodi Komisija za stručnu ocenu ponuda (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju čine predsednik i najmanje dva člana, od kojih jedan član mora biti poznavalac oblasti i propisa iz oblasti iz koje se vrši dodela javne nabavke.

Komisiju obrazuje starešina naručioca odlukom o pokretanju postupka javne nabavke.

Član 32

Komisija će u roku od 30 minuta od isteka roka koji naručilac utvrdi za dostavljanje ponuda, razmatrati sve blagovremene ponude.

Neblagovremene ponude neće se razmatrati.

Predsednik i članovi Komisije, na sednici na kojoj su otvorene ponude, potpisuju ponude u delu koji se odnosi na cenu.

Član 33

Komisija je dužna da sačini zapisnik o otvaranju ponuda i izveštaj o dodeljenom ugovoru, na obrascima koji su primereni obrascima otvorenog postupka (sastavni deo Pravilnika o javnim nabavkama).

Član 34

Na postupak otvaranja ponuda i sastavljanja izveštaja o dodeljenom ugovoru shodno se primenjuju odredbe Pravilnika o postupku javnih nabavki.

Član 35

Stručnu analizu ponuda i prateće konkursne dokumentacije obavlja Komisija.

Naručilac je dužan da u roku od 10 dana od dana otvaranja ponuda na osnovu izveštaja Komisije donese odluku o dodeli javne nabavke.

Član 36

Pisano obaveštenje o dodeli ugovora o javnoj nabavci (OBR - MV5) potpisuje i dostavlja ponuđačima naručilac, preporučenom pošiljkom sa dostavnicom.

Član 37

U slučaju da ponuđač traži obrazloženo obaveštenje o dodeli javne nabavke, naručilac je dužan da postupi po odredbama Zakona o javnim nabavkama.

Čl. 38-49

(Brisano)

Član 50

Od donošenja odluke o pokretanju postupka do izdavanja obaveštenja o dodeli nabavke, ne sme, po pravilu, da prođe više od 60 dana.

Član 51

Naručioci su dužni da Upravi za javne nabavke do 15. jula, odnosno 16. januara dostave šestomesečne izveštaje o dodeljenim javnim nabavkama, po vrstama javnih nabavki i u formi koju propiše Uprava za javne nabavke Republike Srbije.

III VOĐENJE EVIDENCIJE I ARHIVIRANJE DOKUMENTACIJE

Član 52

O svakoj pojedinačnoj javnoj nabavci vodi se odgovarajuća evidencija.

O telefonskim kontaktima i proverama, kao i o ostalim kontaktima sa ponuđačima mora se sačiniti službena zabeleška. Elektronska pošta mora se priložiti u spise u štampanom obliku.

Član 53

Dokumentacija se čuva godinu dana po zaključivanju ugovora, odnosno godinu dana po isteku garantnog roka.

Član 54

Evidenciju o dodeli javnih nabavki male vrednosti vodi naručilac.

Naručilac javne nabavke dužan je da svu dokumentaciju prikupi i preda da se na odgovarajući način zavede i arhivira.

Evidencija o javnim nabavkama male vrednosti vodi se posebno za dodelu javne nabavke po jednostavnom postupku, a posebno za dodelu javne nabavke prikupljanjem ponuda i javnim oglašavanjem.

Član 55

Evidencija treba da sadrži najmanje:

a) Jednostavni postupak (za narudžbenice, gotovinska plaćanja, ugovore);

1. zahtev za izdavanje narudžbenice,

2. izveštaj rukovodioca nabavke,

3. kopiju narudžbenice, ugovor.

b) postupak sa prikupljanjem ponuda (ugovor):

1. odluku o pokretanju postupka,

2. konkursnu dokumentaciju,

3. sve ponude i predračune,

3-a. zapisnik o otvaranju ponuda,

4. izveštaj Komisije za stručnu ocenu ponuda,

5. obaveštenje o dodeli,

6. kopiju ugovora.

Član 56

(Brisan)

IV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 57

Sastavni deo ovog pravilnika su sledeći obrasci:

- zahtev za izdavanje narudžbenice (OBR - MV1),

- izveštaj o dodeli ugovora o javnoj nabavci male vrednosti (OBR - MV2),

- nalog za gotovinsku isplatu (OBR - MV3),

- odluka o pokretanju postupka javne nabavke (OBR - MV4),

- obaveštenje o dodeli javne nabavke (OBR - MV5).

Navedeni obrasci sastavni su deo ovog pravilnika i shodno se primenjuju s obzirom na predmet javne nabavke.

Član 58

Na pitanja koja nisu uređena ovim pravilnikom primenjuju se odredbe Zakona o javnim nabavkama i Pravilnika o postupku javnih nabavki.

Član 59

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

Samostalni član Pravilnika o izmeni i dopuni
Pravilnika o postupku javnih nabavki male vrednosti

("Sl. list grada Beograda", br. 11/2004)

Član 20

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

OBR - MV1

REPUBLIKA SRBIJA
GRAD BEOGRAD - GRADSKA UPRAVA

Naručilac ____________________________

Broj narudžbenice: __________________

Datum: ________________

ZAHTEV ZA IZDAVANJE NARUDŽBENICE

Vrsta i količina dobara, odnosno vrsta i obim usluge:

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Naziv isporučioca, odnosno izvođača:

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Procenjena vrednost nabavke: ________________ dinara bez poreza na promet

Broj pozicije u budžetu: ______________________, konto _________________________

Visina još neiskorišćenih sredstava ________________

 

Paraf _______________
(SEKRETARIJAT ZA FINANSIJE)

 

OBRAZLOŽENJE: (ako nema izveštaja rukovodioca nabavke)

Podnosi:

Rukovodilac nabavke

Odobrava:

Starešina naručioca

 

OBR - MV2

REPUBLIKA SRBIJA
GRAD BEOGRAD - GRADSKA UPRAVA

Naručilac ___________________________

Broj narudžbenice: _________________

Datum: ________________________

 

IZVEŠTAJ O DODELI UGOVORA O JAVNOJ NABAVCI
MALE VREDNOSTI

1. Predmet nabavke:

____________________________________________________________________________________________

2. Procenjena vrednost nabavke (prema oceni naručioca):

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

3. Naručilac je telefonski pozvao sledeće ponuđače da daju ponude/predračune (videti poziv za davanje ponuda):

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

4. Rok za davanje ponuda/predračuna: ____________________________________________________________

5. U roku za podnošenje ponuda prispele su ponude ponuđača (blagovremene ponude):

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

6. Sve blagovremene ponude su u skladu sa zahtevima naručioca i podobne za dalje meritorno razmatranje (u slučaju da su ponude neispravne, neodgovarajuće ili neprihvatljive, navesti koje i zašto)

__________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

7. Komisija je ocenila ponude prema sledećim kriterijumima: (nalazi/tabele ocenjivanja):

___________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

8. Na osnovu kriterijuma najpovoljniji ponuđač je:_____________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

9. Ocenjivanje je izvršeno u prostorijama naručioca dana

________________________________________ godine.

Rukovodilac nabavke

Potpis: ____________

PREDSEDNIK KOMISIJE

Potpis: _______________

 

OBR - MV3

REPUBLIKA SRBIJA
GRAD BEOGRAD - GRADSKA UPRAVA

Naručilac _________________________

Broj narudžbenice: ___________________

Datum: ______________________

NALOG ZA GOTOVINSKU ISPLATU

Vrsta i količina dobara, odnosno vrsta i obim usluge:

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

Naziv isporučioca, odnosno izvođača:

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

Visina gotovinske isplate iz blagajne: ________________

Podnosi:

Rukovodilac nabavke

Odobrava:

Starešina naručioca

 

OBR - MV4

REPUBLIKA SRBIJA
GRAD BEOGRAD - GRADSKA UPRAVA

Naručilac _________________________

Broj narudžbenice: __________________

Datum: ____________________

ODLUKA O POKRETANJU POSTUPKA JAVNE NABAVKE

1. Dobro/usluga: _____________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

2. Procenjena vrednost: ______________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

3. Datum realizacije nabavke: __________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

4. Zaključenje ugovora: _______________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

5. Nabavka male vrednosti ide na teret pozicije u budžetu

________________________________________________________________________________________

konto ___________________________________________________________________________________

6. Za rukovodioca realizacije nabavke imenuje se: __________

________________________________________________

7. Obrazuje se Komisija za stručnu ocenu ponuda u sastavu:

- ___________________________, predsednik

- ___________________________, član

- ___________________________, član

- ___________________________, član (za nabavke preko 200.000 din.)

- ______________________________, član (za nabavke preko 200.000 din.)

8. Ostalo (rok za podnošenje ponuda, dan/mesto/vreme javnog otvaranja ponuda, predviđen datum objavljivanja oglasa za nabavke javnim oglašavanjem, predviđen datum odluke naručioca o dodeli ugovora i dr.)

     POTVRĐUJEMO DA
     NARUČILAC NA
     NAVEDENOJ POZICIJI
     I KONTU IMA OBEZBEĐENA
     FINANSIJSKA SREDSTVA

     Datum: ______________

     Paraf: _______________

     (Parafira Sekretarijat
     za finansije)

Starešina naručioca
_______________

 

OBR - MV5

REPUBLIKA SRBIJA
GRAD BEOGRAD - GRADSKA UPRAVA

Naručilac __________________________

Broj narudžbenice: ________________

Datum: __________________

OBAVEŠTENJE O DODELI UGOVORA O JAVNOJ
NABAVCI MALE VREDNOSTI

Na osnovu sprovedenog postupka dodele ugovora o javnoj nabavci male vrednosti, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", broj 39/2002) za nabavku _______________________________________ (navesti predmet nabavke), javna nabavka dodeljuje se ponuđaču: __________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

 

STAREŠINA NARUČIOCA
_____________________

Dostavljeno: