UREDBA
O MATIČNOJ EVIDENCIJI VOJNIH OSIGURANIKA I KORISNIKA PRAVA IZ PENZIJSKOG I INVALIDSKOG OSIGURANJA

("Sl. list SRJ", br. 71/94 i 54/98)

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom uredbom uređuju se organizovanje, ustrojavanje i vođenje matične evidencije vojnih osiguranika i korisnika prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja (u daljem tekstu: matična evidencija), podaci koji se registruju u matičnoj evidenciji, način obezbeđivanja, prijavljivanja i dostavljanja podataka za matičnu evidenciju i rokovi za njeno ustrojavanje i podnošenje propisanih prijava.

U matičnu evidenciju unose se podaci o vojnim osiguranicima i korisnicima prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja.

Član 2

Matična evidencija vodi se po jedinstvenim metodološkim principima.

Podaci se unose u matičnu evidenciju prema jedinstvenom kodeksu šifara, na način koji odgovara tehničkoj opremi Generalštaba Vojske Jugoslavije za vođenje matične evidencije.

Podaci se unose u matičnu evidenciju na osnovu propisanih prijava i pomoću sredstava za elektronsku obradu podataka.

Član 3

Poslove u vezi sa ustrojavanjem, obradom i vođenjem matične evidencije obavlja Fond za socijalno osiguranje vojnih osiguranika (u daljem tekstu: Fond).

Član 4

U matičnu evidenciju unose se podaci o:

1) vojnim osiguranicima;

2) korisnicima prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja koji su ostvarili pravo na starosnu, invalidsku ili porodičnu penziju i pravo na naknadu za telesno oštećenje.

Član 5

U matičnu evidenciju vojnih osiguranika unose se sledeći podaci:

 1) prezime, ime oca i ime;

 2) jedinstven matični broj građana;

 3) državljanstvo i nacionalna pripadnost;

 4) pol;

 5) dan, mesec i godina rođenja;

 6) školska sprema;

 7) datum sticanja i prestanka svojstva vojnog osiguranika;

 8) staž osiguranja (van Vojske Jugoslavije pre stupanja u profesionalnu vojnu službu, u Vojsci Jugoslavije i poseban staž);

 9) invalidnost (uzrok i dijagnoza) i telesno oštećenje;

10) drugi podaci potrebni za ostvarivanje i korišćenje prava.

Član 6

U matičnu evidenciju korisnika prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja unose se sledeći podaci:

1) podaci iz člana 5 ove uredbe;

2) vrsta penzije, pravni osnov koji je služio za utvrđivanje prava na penziju i mogući radni vek;

3) datum sticanja prava na penziju i datum početka isplate, obustave i ponovne isplate penzije;

4) penzijski osnov u poslednjem mesecu pre prestanka svojstva profesionalnog vojnika i procent penzije od penzijskog osnova;

5) podaci o korisnicima porodične penzije (podaci o pravnom osnovu za određivanje porodične penzije i grupama korisnika penzije);

6) drugi podaci potrebni za ostvarivanje i korišćenje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja.

Član 7

Podaci o vremenu koje je vojni osiguranik proveo na dužnostima i radnim mestima na kojima se vreme provedeno na radu računa u staž osiguranja s uvećanim trajanjem unose se u matičnu evidenciju u efektivnom trajanju, sa stopom njegovog uvećanja.

II USTROJAVANJE I VOĐENJE MATIČNE EVIDENCIJE

1. Ustrojavanje matične evidencije

Član 8

Matična evidencija ustrojava se unošenjem podataka o vojnom osiguraniku na osnovu Osnovne prijave za osiguranje (u daljem tekstu: Osnovna prijava), koja je odštampana uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Osnovnu prijavu popunjavaju i dostavljaju Fondu vojne jedinice, odnosno vojne ustanove koje po posebnim propisima vode drugi primerak dosijea personalnih podataka.

Podatke za matičnu evidenciju vojnih osiguranika koji su kod njih na radu odnosno na službi obezbeđuju državni organi, preduzeća i druga pravna lica i vojne jedinice, odnosno vojne ustanove, podnošenjem propisanih prijava.

Član 9

Vojne jedinice, odnosno vojne ustanove dužne su da Fondu prijave stupanje u službu, odnosno na rad vojnog osiguranika i svaki slučaj povrede na radu tog osiguranika.

Vojne jedinice, odnosno vojne ustanove i Fond dužni su da uredno vode propisane evidencije o vojnim osiguranicima i korisnicima prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja.

Član 10

Osnovna prijava za vojnog osiguranika sačinjava se u jednom primerku i sadrži podatke iz člana 5 ove uredbe.

Član 11

Vojni osiguranik svojim potpisom na osnovnoj prijavi potvrđuje da je saglasan s podacima unesenim u tu prijavu.

Član 12

Vojna jedinica, odnosno vojna ustanova overava popunjene i potpisane osnovne prijave i uz spisak tih prijava, sačinjen u dva primerka, dostavlja ih Fondu.

Uz osnovnu prijavu dostavljaju se:

1) izvod iz matične knjige rođenih (original ili overena foto-kopija);

2) dokazi o stažu osiguranja i posebnom stažu koji u prijavu nisu uneseni na osnovu dosijea personalnih podataka (radna knjižica, rešenje i sl.).

Član 13

Fond vrši kontrolu ispravnosti i potpunosti osnovnih prijava. Po izvršenoj kontroli, Fond vraća vojnoj jedinici, odnosno vojnoj ustanovi jedan overeni primerak spiska, čime potvrđuje da je primio prijave.

Po prijemu spiska iz stava 1 ovog člana, vojna jedinica, odnosno vojna ustanova pismeno obaveštava vojnog osiguranika da je prijavila podatke za matičnu evidenciju.

Član 14

Podaci uneseni u matičnu evidenciju vojnih osiguranika mogu se menjati:

1) ako nadležni organ, u propisanom postupku, naknadno utvrdi promenu podataka;

2) ako Fond, proverom podataka ili na drugi način, naknadno utvrdi da su u matičnu evidenciju uneseni neispravni, netačni ili nepotpuni podaci, odnosno da su uneseni podaci na osnovu lažnih isprava.

2. Vođenje matične evidencije

Član 15

Vojne jedinice, odnosno vojne ustanove koje po posebnim propisima vode drugi primerak dosijea personalnih podataka registruju sve promene podataka iz člana 5 ove uredbe koje utiču na prava vojnih osiguranika iz penzijskog i invalidskog osiguranja.

Registrovane promene podataka iz stava 1 ovog člana, vojne jedinice, odnosno vojne ustanove dostavljaju Fondu u toku profesionalne vojne službe na Prijavi promene podataka (u daljem tekstu: Prijava promene), a po prestanku profesionalne vojne službe - na Prijavi prestanka osiguranja (u daljem tekstu: Prijava prestanka), koje su odštampane uz ovu uredbu i čine njen sastavni deo.

Član 16

U matičnu evidenciju korisnika prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja unose se promene podataka za lica registrovana u toj evidenciji ako te promene utiču na korišćenje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja.

III PRIJAVLJIVANJE I DOSTAVLJANJE PODATAKA ZA MATIČNU EVIDENCIJU I ROKOVI ZA NJENO USTROJAVANJE

1. Dužnosti vojnih osiguranika, vojnih jedinica, odnosno vojnih ustanova i Fonda

Član 17

Vojni osiguranik prijavljuje vojnoj jedinici, odnosno vojnoj ustanovi sve promene koje utiču na korišćenje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja u roku od osam dana od nastanka promene.

Član 18

Radi obezbeđivanja podataka za ustrojavanje matične evidencije vojnih osiguranika, vojne jedinice, odnosno vojne ustanove:

1) popunjavaju osnovnu prijavu za vojne osiguranike za koje vode drugi primerak dosijea personalnih podataka;

2) obaveštavaju vojnog osiguranika o podacima unesenim u osnovnu prijavu;

3) popunjenu osnovnu prijavu, koju je potpisao vojni osiguranik, overavaju i sačinjavaju spisak tih prijava.

Za vođenje matične evidencije vojnih osiguranika, vojne jedinice, odnosno vojne ustanove:

1) dostavljaju Fondu osnovnu prijavu za lice koje stekne svojstvo vojnog osiguranika;

2) dostavljaju Fondu prijavu promene podataka iz člana 15 stav 2 ove uredbe, u toku profesionalne vojne službe;

3) dostavljaju Fondu prijavu o prestanku staža osiguranja, u koju unose podatke o:

- utvrđenim promenama u činu, položajnoj grupi, stažu osiguranja i elementima plate koji ulaze u penzijski osnov;

- naknadno utvrđenom stažu osiguranja - kad rešenje o tome postane pravnosnažno;

- činjenicama koje utiču na korišćenje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja.

2. Rokovi za podnošenje osnovnih prijava za ustrojavanje i vođenje matične evidencije

Član 19

Vojni osiguranici i vojne jedinice, odnosno vojne ustanove dostavljaju prijave iz člana 18 ove uredbe u sledećim rokovima:

1) Osnovnu prijavu - u roku od osam dana od dana prijema u profesionalnu vojnu službu;

2) Prijavu promene - u roku od osam dana od dana podnošenja zahteva vojnog osiguranika za ostvarivanje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja u toku profesionalne vojne službe;

3) Prijavu prestanka - u roku od osam dana od dana prestanka profesionalne vojne službe.

Uz prijavu iz stava 1 tačka 3 ovog člana, radi ostvarivanja prava na penziju po prestanku profesionalne vojne službe, dostavljaju se:

 1) zahtev vojnog osiguranika za priznavanje prava na penziju;

 2) konačan akt o prestanku profesionalne vojne službe;

 3) konačno rešenje nadležnog starešine o razrešenju od profesionalne vojne službe;

 4) konačan upravni akt kojim je utvrđen i priznat poseban deo plate za obavljanje specifične vojne službe u poslednjem mesecu pre prestanka profesionalne vojne službe;

 5) akt nadležnog starešine (naredba o postavljenju ili obaveštenje o promeni položajne grupe) kojim je utvrđen i priznat deo plate prema dužnosti u poslednjem mesecu pre prestanka svojstva profesionalnog vojnog lica;

 6) rešenje nadležnog starešine o broju premeštaja vojnog osiguranika u toku profesionalne vojne službe;

 7) konačan nalaz, ocenu i mišljenje nadležne vojnolekarske komisije o utvrđenoj trajnoj nesposobnosti za profesionalnu vojnu službu (za vojnog osiguranika kome služba prestaje po tom osnovu);

 8) rešenje nadležnog starešine o utvrđenom ukupnom penzijskom stažu do prestanka profesionalne vojne službe, uključujući i staž osiguranja u dvostrukom trajanju, ostvaren na osnovu člana 264 stav 3 Zakona.

 9) konačno rešenje o utvrđivanju svojstva vojnog invalida;

10) prijava prebivališta;

11) na zahtev Fonda, drugi podaci potrebni za ostvarivanje i korišćenje prava.

U slučaju smrti vojnog osiguranika, pored prijave iz stava 1 tačka 3 ovog člana, Fondu se dostavljaju i:

1) izvod iz matične knjige umrlih, i

2) uverenje o uzroku smrti.

U slučaju prestanka profesionalne vojne službe po ličnom zahtevu ili po drugom osnovu bez prava na penziju, pored prijave iz stava 1 tačka 3 ovog člana, Fondu se dostavljaju:

1) akt o prestanku profesionalne vojne službe;

2) rešenje nadležnog starešine o razrešenju od profesionalne vojne službe;

3) konačno rešenje nadležnog starešine o utvrđenom ukupnom penzijskom stažu do prestanka profesionalne vojne službe.

IV DAVANJE PODATAKA REGISTROVANIH U MATIČNOJ EVIDENCIJI

Član 20

Podaci registrovani u matičnoj evidenciji mogu se koristiti za statistička istraživanja i druge potrebe Saveznog ministarstva za odbranu i Generalštaba Vojske Jugoslavije.

Član 21

Na zahtev fonda penzijskog i invalidskog osiguranja radnika iz republike članice, Fond će za lica kojima je prestalo svojstvo vojnog osiguranika dostaviti podatke iz matične evidencije.

Član 22

Podatke o stažu osiguranja i posebnom stažu vojnom osiguraniku, na njegov zahtev, u radnu knjižicu unose:

1) komanda vojne jedinice, odnosno vojne ustanove koja po posebnim propisima vodi drugi primerak dosijea personalnih podataka podnosioca zahteva, za ukupan staž ostvaren u Vojsci Jugoslavije - do isteka roka od dve godine od prestanka službe podnosioca zahteva;

2) Fond - za staž iz tačke 1 ovog člana, po isteku roka od dve godine od prestanka službe podnosioca zahteva.

V MATIČNI BROJ

Član 23

Za svakog vojnog osiguranika Fond određuje matični broj.

Član 24

Matični broj vojnog osiguranika unosi se u dosije personalnih podataka, isplatni karton korisnika vojne penzije i zdravstvenu knjižicu vojnog osiguranika.

VI ČUVANJE DOKUMENTACIJE MATIČNE EVIDENCIJE

Član 25

Dokumentacija matične evidencije sastoji se od:

1) dokumentacije o vojnim osiguranicima;

2) dokumentacije o korisnicima prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja;

3) druge dokumentacije.

Dokumentacija o vojnim osiguranicima i korisnicima prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja obuhvata podatke za ustrojavanje i vođenje matične evidencije propisane ovom uredbom.

Član 26

Dokumentacija matične evidencije čuva se 30 godina od dana sticanja prava koja proizilaze iz te dokumentacije, ali ne manje od 10 godina od dana smrti korisnika tih prava, odnosno od dana prestanka ili gubitka prava članova porodice na penziju.

Podaci za lica registrovana u matičnoj evidenciji koja nisu stekla pravo iz penzijskog i invalidskog osiguranja čuvaju se najmanje 40 godina od poslednjeg unošenja u tu evidenciju.

Dokumentacija iz st. 1 i 2 ovog člana može se čuvati i na mikrofilmu, odnosno sredstvima za elektronsku obradu podataka (magnetni mediji i sl.), s tim da se licima koja za to imaju pravni interes tehničkim rešenjima obezbedi potpuni uvid u tu dokumentaciju.

Član 27

Po isteku rokova iz člana 26 ove uredbe, dokumentaciju matične evidencije uništava komisija koju obrazuje Fond. Jedan član komisije je predstavnik Arhiva Vojske Jugoslavije.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 28

Vojne jedinice, odnosno vojne ustanove koje do dana stupanja na snagu ove uredbe nisu dostavile prijave iz člana 7 Pravilnika o matičnoj evidenciji o vojnim osiguranicima i uživaocima penzija dostaviće ih Fondu u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe.

Član 29

Obrasci prijava odštampani uz Pravilnik o matičnoj evidenciji o vojnim osiguranicima i uživaocima penzija koristiće se do njihovog utroška.

Član 30

Matična evidencija ustrojena po propisima koji su bili na snazi do donošenja ove uredbe vodiće se na način utvrđen ovom uredbom.

Član 31

Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje da važi Pravilnik o matičnoj evidenciji o vojnim osiguranicima i uživaocima penzija ("Službeni list SFRJ", br. 26/77).

Član 32

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SRJ".

Napomene

Obrasci prijava koji su sastavni deo ove uredbe objavljeni su u "Sl. listu SRJ", br. 71/94, str. 883-885, a izmenjeni su u "Sl. listu SRJ", br. 54/98, str. 2-9.