ODLUKA
O OPŠTINSKIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA

("Sl. list grada Beograda", br. 7/2001, 9/2001, 11/2001 - ispr., 26/2001, 1/2002 - ispr., 5/2002, 12/2002, 7/2003 i 12/2004)

Član 1

Ovom odlukom uvode se opštinske administrativne takse (u daljem tekstu: takse) za spise i radnje u poslovima grada i gradskih opština na teritoriji grada Beograda, kao i za druge spise i radnje koji su tarifom predviđeni.

Član 2

Taksama podložni spisi i radnje, kao i visina taksa utvrđuju se taksenom tarifom, koja je sastavni deo ove odluke.

Član 3

Taksa se plaća u gotovom novcu.

Član 4

Takse iz tarifnih brojeva 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7. uplaćuju se na propisani uplatni račun Opštinske administrativne takse: broj 840-742251843-73, u pozivu na broj: model 97, kontrolni broj i šifra opštine na kojoj se vrši naplata takse.

Takse iz tarifnih brojeva 1, 2, 3, 4, 8, 10, 11, 12, 13. i 14. uplaćuju se na propisani uplatni račun administrativne takse za grad: broj 840-742241843-03, u pozivu na broj: model 97, kontrolni broj i šifra grada: prema Uputstvu o načinu uplaćivanja i evidentiranja određenih javnih sredstava i praćenja ukupnih javnih sredstava budžeta grada Beograda ("Službeni list grada Beograda", broj 33/2003).

Za poslove iz tarifnog broja 12 koje obavljaju organi uprave gradskih opština: Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac i Sopot, taksa se uplaćuje na propisani uplatni račun opštinske administrativne takse: broj 840-742251843-73, u pozivu na broj: model 97, kontrolni broj i šifra opštine na kojoj se vrši naplata takse.

Član 5

Odredbe Zakona o republičkim administrativnim taksama ("Službeni glasnik RS", br. 43/2003 i 51/2003) shodno se primenjuju u delu kojim su uređeni takseni obveznik, nastanak taksene obaveze, utvrđivanje vrednosti predmeta radi naplate takse, plaćanje taksene obaveze, oslobađanje od plaćanja takse i povraćaj takse.

Član 6

Gradske opštine dužne su da usklade svoje akte sa odredbama ove odluke u roku od 30 dana od dana njenog stupanja na snagu.

Član 7

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o naknadama za rad organa Gradske uprave ("Službeni list grada Beograda", broj 7/98).

Član 8

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

Samostalni član Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o opštinskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Beograda", br. 26/2001)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjuje se od 1. januara 2002. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o opštinskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Beograda", br. 5/2002)

Član 7

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda" a primenjuje se od 1. aprila 2002. godine.

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o opštinskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Beograda", br. 7/2003)

Član 5

Ovlašćuje se Komisija za propise da sačini prečišćen tekst Odluke o opštinskim administrativnim taksama.

Član 6

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

Samostalni članovi Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o opštinskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Beograda", br. 12/2004)

Član 7

Ovlašćuje se Komisija za propise Skupštine grada Beograda da utvrdi prečišćen tekst ove odluke.

Član 8

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

TAKSENA TARIFA

I PODNESCI

Tarifni broj 1.

 

 

Dinara

1.

Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak ako ovom odlukom nije drugačije propisano

75

2.

Zahtev za davanje mišljenja o primeni opštinskih propisa

75

3.

Zahtev za davanje mišljenja o primeni gradskih propisa

75

Napomena: Taksa po ovom tarifnom broju ne plaća se za  naknadne podneske kojima stranka zahteva samo  brže postupanje po ranije podnetom zahtevu.

Tarifni broj 2.

 

 

Dinara

1.

Za žalbe protiv rešenja koja donose opštinski i gradski organi, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

150

II REŠENJA

Tarifni broj 3.

 

 

Dinara

1.

Za sva rešenja koja donose opštinski i gradski organi, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

75

Napomena: Ako se donosi jedno rešenje po zahtevu više lica,  taksa po ovom tarifnom broju plaća se onoliko puta  koliko ima lica kojima se rešenje uručuje.

Tarifni broj 4.

Za spise i radnje iz oblasti ličnog stanja građana plaća se taksa,, i to:

 

 

Dinara

1.

Za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga (rođenih, venčanih, umrlih) na terminalu i običnih

30

2.

Za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga (rođenih, venčanih, umrlih) na međunarodnom obrascu

150

3.

(Brisana)

 

4.

Naknadni upis u matične knjige

45

5.

Izdavanje uverenja o slobodnom bračnom stanju

75

6.

Izdavanje uverenja o državljanstvu

30

7.

Zaključenje braka u zgradi organa uprave i sedištima matičnih područja

150

8.

Zaključenje braka van sedišta službenih prostorija

2.250

9.

(brisana)

 

10.

(brisana)

 

11.

Davanje izjave o promeni ličnog imena posle razvoda braka

45

12.

Donošenje rešenja o promeni ličnog imena

2.250

Tarifni broj 5.

Za spise i radnje iz oblasti opštih poslova plaća se taksa, i to:

 

 

Dinara

1.

Izdavanje potvrde o životu, imovnom stanju i izdržavanju, koja se koristi u inostranstvu

150

2.

Popis stvari umrlih lica

300

3.

Overa prepisa, potpisa i rukopisa

30

4.

Overa potpisa i rukopisa van sedišta službenih prostorija

150

5.

Uvid u spise predmeta koji se nalaze u arhivi

45

6.

Uvid u projektnu dokumentaciju koja se nalazi u arhivi

75

7.

Izdavanje prepisa iz arhiva, po svakom listu

75

8.

Za opomenu kojom se obveznik poziva da plati taksu

45

9.

Izdavanje uverenja o zdravstvenom stanju stoke

200

Tarifni broj 6.

Za spise i radnje iz komunalno-stambene, imovinsko-pravne i građevinske oblasti plaća se taksa, i to:

 

 

Dinara

1.

Uverenje o regulisanim imovinsko-pravnim odnosima u cilju izdavanja odobrenja za izgradnju radi gradnje poslovnih i drugih objekata

1.500

2.

Uverenje o nepomenutim postupcima iz oblasti imovinsko-pravnih odnosa

150

3.

Rešenje o utvrđivanju prava na nadziđivanje i pretvaranje zajedničkih prostorija u stambeni i poslovni prostor

1.500

3a.

Rešenje o utvrđivanju prava preče gradnje

1.000

4.

Izdavanje potvrde o utvrđivanju statusa objekta i pojedinih stanova u objektu

300

5.

Izvod specifikacija stanova iz tehničke dokumentacije

 

 

a) do 10 stanova

300

 

b) preko 10 stanova

600

6.

Zahtev za dodelu stana u zakup

75

7.

Rešenje o dodeli stana fizičkim licima u zakup

1.500

8.

Rešenje o iseljenju bespravno useljenih lica

150

9.

Troškovi prinudnog iseljenja

2.250

10.

Zaključivanje ugovora o otkupu stana ili aneksa ugovora o otkupu

1.500

11.

Izdavanje uverenja o otkupu stana ili kopije dokumenata iz predmeta o otkupu stana

75

12.

Uvođenje u posed fizičkih lica (po zahtevu stranke)

300

13.

Zahtev za formiranje građevinske parcele

150

14.

Pregled objekta do 800 m2 bruto površine radi izdavanja odobrenja za izgradnju i po prijavi radova

300

15.

Pregled tehničke dokumentacije i izdavanje odobrenja za izgradnju za objekte:

 

 

jedinica mere

dinara

 

           do   30 m2

1.500

 

od  31 do 150 m2

2.500

 

od 151 do 300 m2

4.000

 

od 301 do 500 m2

6.000

 

od 501 do 800 m2

8.000

15a.

Prijava radova za objekte:

 

 

jedinica mere

dinara

 

           do   30 m2

1.000

 

od  31 do 150 m2

2.000

 

od 151 do 300 m2

3.000

 

od 301 do 500 m2

4.000

 

od 501 do 800 m2

6.000

16.

Izdavanje upotrebne dozvole

750

17.

Prijava objekta čije je građenje, odnosno rekonstrukcija završena bez građevinske dozvole

1.500

18.

Prijava za:

 

 

- izgradnju pomoćnog objekta

200

 

- izvođenje radova na investicionom održavanju

200

 

- izvođenje radova na tekućem održavanju

100

 

- izvođenje radova na uklanjanju prepreka za invalidno lice

100

 

- izvođenje radova na adaptaciji i sanaciji

400

 

- promenu namene objekta, odnosno dela objekta bez izvođenja radova

200

19.

(Brisana)

 

20.

Overa projekta

450

21.

Naknada za manipulativne troškove za uklanjanje bespravno podignutih objekata

7.500

22.

Donošenje rešenja o kućnom broju

750

23.

Učešće u konkursu za dodelu lokacije za privremeno postavljanje kioska i manjih montažnih objekata na javnim površinama

450

24.

Donošenje rešenja o postavljanju privremenih objekata

3.000

24a)

Donošenje rešenja o privremenom zauzeću javnih površina (tezge i drugi pokretni privremeni objekti)

750

25.

Donošenje rešenja o postavljanju reklama i isticanju firmi

1.500

26.

Donošenje rešenja o privremenom zauzeću javnih površina - letnje bašte, zabavni parkovi, cirkusi i slično

4.500

27.

Donošenje rešenja o seči i orezivanju stabala

150

28.

Razna uverenja, potvrde i sl.

75

Tarifni broj 7.

Za spise i radnje iz oblasti ličnog rada plaća se taksa, i to:

 

 

Dinara

1.

Donošenje rešenja o upisu u registar o osnivanju radnje (zanatska, trgovinska, SUR, ugostiteljska, agencija, video-klub, auto-prevoznici, lekarske, stomatološke ambulante i drugo)

1.500

2.

Promene u vezi upisa u registar (promena poslovnog sedišta i adrese, promena naziva radnje, proširenje delatnosti, obavljanje delatnosti van poslovnog sedišta, izdvojene poslovne prostorije i prodajna mesta, promena prezimena ili imena osnivača i drugo)

300

3.

Donošenje rešenja o privremenom upisu u registar

300

4.

Trajna odjava dela delatnosti i same delatnosti

300

5.

Privremene odjave delatnosti (godišnji odmori nerentabilno poslovanje, bolovanje, lični razlozi i drugo)

150

6.

Izdavanje uverenja o obavljanju delatnosti, za sve upisane u registar opštinskog organa (za uvoz i nabavku opreme, repromaterijala, zakup tezge, dobijanje viza, regulisanje svih statusnih promena sem regulisanja staža)

150

7.

Ugovori o radu privatnih preduzetnika (prijave i odjave radnika i drugo)

150

Tarifni broj 8.

Za spise i radnje iz oblasti inspekcijskih poslova koje obavlja organ Gradske uprave plaća se taksa, i to:

 

 

Dinara

1.

Pregled poslovnog prostora pre početka radova od strane Sekretarijata za inspekcijske poslove

1.500

Tarifni broj 9.

(Brisan)

Tarifni broj 10.

Za spise i radnje iz oblasti komunalno-stambenih poslova koje obavlja organ Gradske uprave plaća se taksa, i to:

 

 

Dinara

1.

Davanje podataka iz banke podataka "Energetski sistem Beograda" o potrošnji svih vrsta goriva po potrošačima, po kvartalima

75

Tarifni broj 11.

Za spise i radnje iz oblasti privrede, koje obavlja organ Gradske uprave plaća se taksa i to:

 

 

dinara

1.

Izdavanje rešenja o unošenju imena Beograd u naziv firme preduzeća i to:

 

 

- za strana lica

135.000

 

- za domaća pravna lica

45.000

 

- za preduzetnike

15.000

2.

Izdavanje potvrde o cenama proizvoda i usluga iz nadležnosti grada za određeni period od strane Uprave za cene

75

3.

Donošenje rešenja o upisu u registar o osnivanju radnje - auto taksi prevoznika

1.500

4.

Donošenje rešenja o ispunjenosti uslova za obavljanje taksi prevoza auto-taksi preduzeća

1.500

5.

Promene u vezi sa upisom u registar (promena poslovnog sedišta i adrese, promena naziva radnje autotaksi prevoznika, odnosno preduzeća)

300

6.

Izdavanje duplikata krovne oznake grada

1.390

7.

Donošenje rešenja o privremenom upisu u registar

300

8.

Trajna odjava delatnosti

300

9.

Privremena odjava delatnosti

150

10.

Izdavanje uverenja o obavljanju delatnosti autotaksi prevoznika upisanih u registar gradskog organa

150

11.

Izdavanje taksi dozvole

450

12.

Izdavanje potvrde o estetskom pregledu vozila

200


Tarifni broj 12.

Za spise i radnje iz oblasti urbanizma i građevinskih poslova plaća se taksa za fizička i pravna lica, i to:

 

 

dinara

1.

Uvid u urbanistički plan

500

2.

Izvod iz urbanističkog plana za objekte

 

 

jedinica mere

dinara

 

          do    30 m2

1.500

 

od    31 do   150 m2

2.500

 

od   151 do   300 m2

4.000

 

od   301 do   500 m2

6.000

 

od   501 do   800 m2

10.000

 

od   801 do 1.500 m2

15.000

 

od 1.501 do 5.000 m2

25.000

 

preko        5.000 m2

40.000

 

 

dinara

-

izvod iz urbanističkog plana za vodove tehničke infrastrukture do 1.000 m (za vodovod ø 200, za kanalizaciju do ø 300, za elektromrežu do 35 kV,
za telefonsko-telegrafsku mrežu do 600 x 4,
za gasnu mrežu do ø 60, za toplovod do ø 100)

15.000

-

izvod iz urbanističkog plana vodova tehničke infrastrukture preko 1.000 m i većih kapaciteta

25.000

3.

Akt o urbanističkim uslovima za objekte

 

 

jedinica mere

dinara

 

          do    30 m2

1.500

 

od    31 do   150 m2

2.500

 

od   151 do   300 m2

4.000

 

od   301 do   500 m2

6.000

 

od   501 do   800 m2

10.000

 

od   801 do 1.500 m2

15.000

 

od 1.501 do 5.000 m2

25.000

 

preko        5.000 m2

40.000

-

akt o urbanističkim uslovima za izgradnju vodova tehničke infrastrukture do 1000 m (za vodovod ø 200, za kanalizaciju do ø 300, za elektromrežu do 35 kV, za telefonsko-telegrafsku mrežu do 600 x 4, za gasnu mrežu do ø 60, za toplovod do ø 100)

15.000

-

akt o urbanističkim uslovima za izgradnju vodova tehničke infrastrukture preko 1.000 m i većih kapaciteta

25.000

4.

Za odgovore po zahtevu za izdavanje izvoda iz urbanističkog plana i akta o urbanističkim uslovima, koji ne mogu da budu u formi izvoda ili akta

1.000

5.

Potvrda o izvršenoj ispravci granica

1.500

6.

Potvrda Urbanističkog projekta u cilju parcelacije i preparcelacije

2.000

7.

Potvrda Urbanističkog projekta za kompleks

 

 

jedinica mere

 

dinara

 

      do 2 ha

 

2.000

 

od 2 do  5 ha

 

4.000

 

od 5 do 10 ha

 

6.000

 

preko    10 ha

 

10.000

8.

Taksa za umnožavanje, overu i ustupanje urbanističkih planova

1.000

9.

Odobrenje za gradnju za objekte

 

 

 

jedinica mere

 

dinara

 

od   801 do 1.500 m2

10.000

 

od 1.501 do 5.000 m2

15.000

 

preko         5.000 m2

30.000

-

odobrenje za gradnju vodova tehničke infrastrukture do 1.000 m (za vodovod ø 200, za kanalizaciju do ø 300, za elektromrežu do 35 kV, za telefonsko-telegrafsku mrežu do 600 x 4, za gasnu mrežu do ø 60, za toplovod do ø 100)

15.000

-

odobrenje za gradnju vodova tehničke infrastrukture preko 1.000 m i većih kapaciteta

25.000

10.

Prijava radova za objekte

 

 

 

jedinica mere

 

dinara

 

od   801 do 1.500 m2

7.500

 

od 1.501 do 5.000 m2

12.000

 

preko           5.000 m2

20.000

-

prijava radova za objekte infrastrukture 1% od predračunske vrednosti izvedenih radova, a za objekte infrastrukture gde je 1% predračunske vrednosti ispod 7.500 dinara, utvrđuje se iznos takse od

7.500

11.

Izdavanje upotrebne dozvole

 

1.500

12.

Izdavanje specifikacije stanova iz tehničke dokumentacije

750

13.

Izdavanje potvrde o prijavi radova na tekućem održavanju objekata

1.500

14.

Razna uverenja, potvrde i drugo

 

150


Tarifni broj 13.

Za spise i radnje iz oblasti imovinsko-pravnih i inspekcijskih poslova koje obavlja organ Gradske uprave plaća se taksa, i to:

1.

U postupku inspekcijskog nadzora građevinske inspekcije

 

 

dinara

-

izlazak na teren građevinskog inspektora

2.250

-

izdavanje fotokopije spisa:

 

 

a) A4 format (po komadu)

8

 

b) A3 format (po komadu)

15

2.

U postupku zaključivanja ugovora o otkupu stana

-

zaključivanje ugovora o otkupu stana ili aneksa ugovora o otkupu

1.500

-

izdavanje uverenja o otkupu stana ili kopije dokumenata iz predmeta o otkupu stana

75


Tarifni broj 14.

Za spise i radnje iz oblasti informatike i statistike koje obavlja organ Gradske uprave plaća se taksa, i to:

 

 

Jedinica mere

Dinara

1.

Izvodi iz registara i baza podataka
Jedinstvenog informacionog sistema Beograda

 

 

 

- do 500 jedinica

 

2.250

 

- svaka jedinica preko 500

 

0,30