POSLOVNIK
KOMISIJE ZA ZAŠTITU PRAVA

("Sl. glasnik RS", br. 85/2004)

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim poslovnikom uređuje se način rada i odlučivanja Komisije za zaštitu prava (u daljem tekstu: Komisija) kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Pitanja koja se odnose na rad Komisije, a koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa odredbama ovog poslovnika.

Član 2

Komisiju čine predsednik i četiri člana koje imenuje Vlada Republike Srbije, na predlog ministra finansija.

Član 3

Službeni jezik Komisije je srpski jezik.

Stranka u postupku je dužna da Komisiji dostavlja sve podneske na srpskom jeziku, a ukoliko su isti na stranom jeziku, u overenom prevodu na srpski jezik.

Član 4

Komisija u svom radu koristi jedan pečat koji ima oblik kruga, u čijoj je sredini grb Republike Srbije. Prečnik pečata iznosi 32 mm. U spoljnjem krugu pečata ispisan je tekst: Republika Srbija, Beograd, u sledećem unutrašnjem krugu ispisan je tekst: Uprava za javne nabavke, u sledećem unutrašnjem krugu ispisan je tekst: Komisija za zaštitu prava. Tekst pečata ispisan je na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

Član 5

Komisija je dužna da u svom radu čuva državne, vojne, službene i poslovne tajne.

Predsednik Komisije posebnim internim aktom određuje koji podaci predstavljaju službenu tajnu, kao i mere i postupke za zaštitu državne, poslovne i vojne tajne.

Član 6

Javnost rada Komisija obezbeđuje javnim predstavljanjem godišnjeg izveštaja o radu i na drugi odgovarajući način.

O radu Komisije javnost obaveštava predsednik Komisije, a član Komisije na osnovu odobrenja predsednika.

II NADLEŽNOST KOMISIJE

Član 7

Komisija u okviru nadležnosti utvrđene Zakonom o javnim nabavkama i na osnovu shodne primene odgovarajućih odredaba Zakona o opštem upravnom postupku:

1) odlučuje o podnetim zahtevima za zaštitu prava, o žalbama protiv zaključaka naručioca i o predlozima za nastavak aktivnosti naručioca u postupku javne nabavke;

2) usvaja stavove o stručnim pitanjima;

3) daje mišljenje o nacrtima zakona i drugim propisima kojima se uređuju pitanja iz nadležnosti Komisije;

4) razmatra primenu zakona i drugih propisa iz nadležnosti Komisije;

5) odlučuje o troškovima postupka;

6) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom.

III NADLEŽNOST PREDSEDNIKA KOMISIJE

Član 8

Predsednik Komisije:

 1) organizuje rad Komisije;

 2) zastupa i predstavlja Komisiju;

 3) donosi akt o određivanju i čuvanju službene tajne;

 4) priprema i predlaže godišnji izveštaj o radu Komisije;

 5) donosi druge akte koji uređuju poslovanje Komisije;

 6) određuje izvestioce koji postupaju po predmetima;

 7) obaveštava javnost o radu Komisije;

 8) saziva i vodi sednice Komisije;

 9) po potrebi, određuje članove Komisije za rukovođenje radom u pojedinim oblastima rada Komisije;

10) ostvaruje kontakte sa drugim državnim organima i međunarodnim organizacijama;

11) odlučuje o drugim pitanjima u skladu sa zakonom.

IV NAČIN RADA KOMISIJE

Član 9

Komisija radi i odlučuje na sednicama.

Sednicu Komisije čine predsednik i članovi Komisije.

Sednice Komisije saziva predsednik Komisije. O sazivanju sednice obaveštavaju se svi članovi Komisije, po pravilu, pismenim putem, a po potrebi, sednice se sazivaju telefonom ili na drugi odgovarajući način.

O razlozima odsustvovanja sa sednice Komisije, članovi Komisije su dužni da pismenim putem obaveste predsednika Komisije.

Predsednik Komisije je dužan da sazove sednicu Komisije ako to zatraži većina članova Komisije, najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema njihovog zahteva.

Član 10

Za punovažno odlučivanje na sednici potrebno je prisustvo većine od ukupnog broja članova Komisije.

Odluke na sednici donose se većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije.

Na sednicama glasa se javno, tako što se članovi Komisije izjašnjavaju za i protiv predloga.

Član 11

Sednicama Komisije mogu prisustvovati stručni saradnici Komisije i učestvovati u raspravi, bez prava odlučivanja.

Po potrebi, na sednice Komisije mogu biti pozvani i stručnjaci iz oblasti o kojoj se raspravlja.

Član 12

Na sednicima Komisije vodi se zapisnik u koji se unose izneta mišljenja i donete odluke.

Zapisnik sa sednice potpisuje predsednik Komisije i sekretar komisije, koji ga je sačinio, a izvornik se čuva u arhivi.

Član 13

Na sednicima Komisija:

1) odlučuje o zahtevima za zaštitu prava, žalbama i predlozima naručioca za nastavak aktivnosti u postupku javne nabavke;

2) usvaja stavove o stručnim pitanjima;

3) daje mišljenje o nacrtima zakona i drugim propisima kojima se uređuju pitanja iz nadležnosti Komisije;

4) razmatra primenu zakona i drugih propisa iz nadležnosti Komisije;

5) usvaja poslovnik Komisije;

6) usvaja godišnji izveštaj o radu na predlog predsednika Komisije;

7) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom.

Član 14

Sednice Komisije vodi predsednik Komisije.

Pre početka sednice predsednik Komisije utvrđuje da li sednici prisustvuje dovoljan broj članova za punovažno odlučivanje.

Na sednici se pre prelaska na dnevni red razmatra zapisnik sa prethodne sednice.

Član 15

Postupak odlučivanja po zahtevima za zaštitu prava, žalbama i predlozima naručioca za nastavak aktivnosti u postupku javne nabavke počinje tako što član Komisije koji postupa po predmetu (izvestilac) izveštava Komisiju o sadržini predmeta, izlaže činjenično stanje, a zatim obrazlaže predlog odluke. Potom predsednik Komisije otvara raspravu o predmetu. Po okončanju rasprave predsednik Komisije stavlja na glasanje predlog odluke.

O odlučivanju po zahtevima za zaštitu prava, žalbama i predlozima naručioca za nastavak aktivnosti u postupku javne nabavke vodi se poseban zapisnik koji potpisuju svi prisutni članovi Komisije i koji obuhvata i belešku o glasanju.

Pored predsednika i članova Komisije, sednici veća mogu prisustvovati i druga lica čije je učešće od značaja za donošenje odluke.

Predsednik Komisije, po potrebi, može ograničiti trajanje rasprave po pojedinom predmetu.

Član 16

Radi zauzimanja stavova o određenim stručnim pitanjima, predsednik Komisije može zadužiti člana Komisije da pripremi referat na osnovu koga će se razmatrati konkretno stručno pitanje i na osnovu koga će Komisija zauzeti stav.

Stavovi o stručnim pitanjima usvojeni na sednicama Komisije obavezuju sve članove Komisije.

Stavovi o stručnim pitanjima mogu se izmeniti samo na sednici Komisije.

V POSTUPAK PO PODNESCIMA PODNETIM KOMISIJI

Član 17

Po prijemu zahteva za zaštitu prava, žalbe ili predloga naručioca za nastavak aktivnosti u postupku javne nabavke, predsednik Komisije formira predmet i zaključkom određuje člana Komisije koji će postupati po tom predmetu, pripremiti obrazloženi predlog odluke za sednicu i biti izvestilac na sednici.

Predmeti se raspoređuju članovima Komisije prema redosledu prijema, nezavisno od ličnosti stranaka i okolnosti pravne stvari.

Od redosleda raspoređivanja predmeta može se odstupiti samo zbog opterećenosti ili opravdane sprečenosti člana Komisije, kao i u drugim opravdanim slučajevima, koje procenjuje predsednik Komisije.

Član 18

Radi istovremenog razmatranja i odlučivanja o zahtevima i drugim podnescima koji se zasnivaju na istom činjeničnom ili pravnom osnovu, predsednik Komisije, na osnovu shodne primene odgovarajućih odredbi ZUP-a, zaključkom može odlučiti da se po takvim predmetima vodi jedan postupak.

Predlog za spajanje predmeta može dati i član Komisije koji postupa po predmetu.

Predmeti se po pravilu spajaju tako što se predmet po kome je kasnije pokrenut postupak pred Komisijom, spaja sa predmetom po kome je postupak ranije pokrenut.

Član 19

Odluke Komisije moraju biti izrađene u pisanom obliku.

U izradi obrazložene odluke članovima Komisije, po potrebi pomažu stručni saradnici.

Po jedan primerak odluke dostavlja se naručiocu, podnosiocu zahteva za zaštitu prava i izabranom ponuđaču, ukoliko je zahtev za zaštitu prava podnet nakon odluke o dodeli ugovora o javnoj nabavci.

Jedan primerak odluke čuva se u arhivi Komisije.

VI TROŠKOVI POSTUPKA

Član 20

Odluka o troškovima postupka donosi se kao sastavni deo odluke o zahtevu za zaštitu prava ili posebnim zaključkom.

Pri odlučivanju o tome koje troškove treba nadoknaditi, Komisija će uzeti u obzir samo one troškove koji su bili neophodni za postupak zaštite prava ponuđača.

Nagrade advokata, veštaka ili drugi troškovi za koje je propisana određena tarifa, određuju se u visini te tarife.

VII UPISNIK I ARHIVIRANJE PREDMETA

Član 21

O primljenim zahtevima za zaštitu prava, žalbama protiv zaključaka naručioca i predlozima za nastavak aktivnosti naručioca u postupku javne nabavke, vodi se upisnik.

Komisija posebnim internim aktom uređuje način vođenja i obrazac upisnika, kao i način arhiviranja predmeta.

VIII ZAVRŠNA ODREDBA

Član 22

Ovaj poslovnik objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja.