PRAVILNIK
O OBAVEZNIM ELEMENTIMA KONKURSNE DOKUMENTACIJE U POSTUPCIMA JAVNIH NABAVKI

("Sl. glasnik RS", br. 98/2004)

Predmet uređivanja

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuju obavezni elementi konkursne dokumentacije koja se priprema u postupku javne nabavke.

Elementi konkursne dokumentacije

Član 2

Konkursna dokumentacija za otvoreni postupak i drugu fazu restriktivnog postupka sadrži:

 1) poziv da se daju ponude;

 2) uputstvo ponuđačima kako da sačine ponudu;

 3) obrazac ponude;

 4) obrazac za ustanovljavanje kvalifikacije i uputstvo kako se dokazuje kvalifikacija ponuđača (samo u slučaju otvorenog postupka);

 5) obrazac izjave da ponuđač prihvata uslove iz javnog poziva i konkursne dokumentacije;

 6) model ugovora;

 7) vrstu, tehničke karakteristike (specifikacije), kvalitet, količinu i opis dobara, radova ili usluga, način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta, rok izvršenja, mesto izvršenja ili isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i sl.;

 8) tehničku dokumentaciju i planove;

 9) obrazac profakture, sa uputstvom kako da se popuni, i

10) navođenje vrste sredstava finansijskog obezbeđenja kojom ponuđači obezbeđuju ispunjenje svojih obaveza u postupku dodeljivanja ugovora o javnoj nabavci (različiti oblici ručne zaloge hartija od vrednosti ili drugih pokretnih stvari, hipoteka, menica, jemstvo drugog pravnog lica sa odgovarajućim bonitetom, bankarske garancije, polise osiguranja i dr.).

Konkursna dokumentacija za prvu fazu restriktivnog postupka sadrži:

1) poziv da se daju ponude;

2) uputstvo ponuđačima kako da sačine ponudu;

3) obrazac ponude, i

4) obrazac za ustanovljavanje kvalifikacije i uputstvo kako se dokazuje kvalifikacija ponuđača.

Konkursnu dokumentaciju sačinjavaju i dodatna objašnjenja naručioca.

Poziv da se daju ponude

Član 3

Poziv da se daju ponude sadrži:

1) podatke o naručiocu;

2) podatke o vrsti postupka javne nabavke i o primeni drugih zakona, propisa, međunarodnih ugovora i sporazuma, ako je njihova primena neophodna u tom postupku;

3) podatke o predmetu javne nabavke na koji se odnosi konkursna dokumentacija, a koji će biti bliže određen u okviru tehničkih specifikacija;

4) obaveštenje da se ponude pripremaju i podnose u skladu sa konkursnom dokumentacijom i javnim pozivom;

5) podatke o načinu i mestu podnošenja ponuda, kao i poslednjem danu roka, odnosno datumu i satu za podnošenje ponuda, uz upozorenje na posledice propuštanja roka određenog za podnošenje ponuda;

6) obaveštenje o mestu, danu i satu otvaranja ponuda, kao i vremenu i načinu podnošenja punomoćja;

7) obaveštenje o roku u kome će naručilac doneti odluku o dodeli ugovora.

Podatke iz stava 1 ovog člana sadrži i poziv za podnošenje prijave za priznavanje kvalifikacije, odnosno za podnošenje zahteva za učestvovanje.

Uputstvo ponuđačima kako da sačine ponudu

Član 4

Uputstvo ponuđačima kako da sačine ponudu sadrži podatke o zahtevima naručioca u pogledu sadržine ponude kao i uslove pod kojima se sprovodi postupak dodele ugovora o javnoj nabavci, i to:

 1) uputstvo o načinu popunjavanja obrasca ponude;

 2) podatke o jeziku na kojem mora da bude sastavljena ponuda;

 3) podatke o obaveznoj sadržini ponude;

 4) razloge zbog kojih ponuda može biti odbijena;

 5) način na koji ponuđač može tražiti dodatne informacije i pojašnjenja iz člana 29 Zakona o javnim nabavkama (u daljem tekstu: Zakon), uz napomenu da traženje dodatnih informacija i pojašnjenja telefonom nije dozvoljeno;

 6) obaveštenje o mogućnosti da ponuđač ponudu može podneti za pojedine partije ili za sve partije, ukoliko je predmet javne nabavke oblikovan po partijama, u kom slučaju ponuda mora biti podneta na način koji će omogućavati ocenjivanje za svaku partiju posebno;

 7) podatke o neophodnom obimu poslovnog i finansijskog kapaciteta koji se smatra dovoljnim za realizaciju konkretne javne nabavke, kao i zahteve u pogledu kadrovskih i tehničkih kapaciteta, uz preciziranje profesionalnih kapaciteta i tehničkih kvalifikacija koje ponuđač mora da poseduje da bi se javna nabavka mogla realizovati, kada je to potrebno s obzirom na predmet, namenu, količinu i vrednost javne nabavke;

 8) objašnjenje traženih stručnih referenci i potrebnog broja istih, ukoliko za utvrđivanje pouzdanosti, stručnosti i iskustva naručilac zahteva podnošenje stručnih referenci, a ako stručne reference naručilac predvidi kao jedan od elemenata kriterijuma za izbor najpovoljnije ponude mora da odredi njegovu sadržinu na način određen u tački 15 ovog člana;

 9) zahteve u pogledu potrebnog, odnosno prihvatljivog roka isporuke, načina i uslova plaćanja, garantnog roka i eventualnih drugih zahteva od kojih zavisi ispravnost, odnosno prihvatljivost ponude;

10) način na koji mora biti navedena i izražena cena u ponudi, uz preciziranje strukture cene, kao na primer troškova prevoza, carine, osiguranja i eventualnih popusta koji moraju biti uračunati u konačnu cenu;

11) podatke o vrsti sredstva finansijskog obezbeđenja, načinu podnošenja, visini i rokovima finansijskog obezbeđenja za koje se naručilac opredelio, kao i da li će i u kom procentu zahtevati od izabranog ponuđača podnošenje bankarske garancije za dobro izvršenje posla, za povraćaj avansnog plaćanja, za otklanjanje grešaka u garantnom roku;

12) zahtev da ponuđač u ponudi navede da li će izvršenje nabavke u celini ili delimično poveriti podizvođaču;

13) obaveštenje o tome da li će naručilac ukoliko ugovor bude dodeljen grupi ponuđača koji su podneli zajedničku ponudu, zahtevati od njih da podnesu pravni akt o zajedničkom izvršenju nabavke kojim će biti precizno određena pojedinačna odgovornost svakog od ponuđača;

14) obaveštenje o mogućnosti podnošenja ponude sa varijantama;

15) kriterijume za koje se naručilac opredelio, koji moraju biti vrednosno izraženi uz njihovo obavezno opisivanje što podrazumeva njihovu specifikaciju po eventualnim podkriterijumima i određivanje metoda ocenjivanja (matematičke formule i sl.) koji će omogućiti naknadnu objektivnu proveru ocenjivanja;

16) obaveštenje o načinu na koji se mogu zahtevati dodatna objašnjenja od ponuđača posle podnošenja ponuda i vršiti kontrola kod ponuđača;

17) rok važenja ponude;

18) rok u kome će pozvani ponuđač, po prijemu obaveštenja o izboru njegove ponude kao najpovoljnije, pristupiti zaključenju ugovora;

19) obaveštenje o načinu označavanja poverljivih podataka u ponudi ponuđača;

20) razloge zbog kojih se može odustati od dodele ugovora o javnoj nabavci;

21) obaveštenje da zaključeni ugovor neće početi da važi dok saglasnost čije je pribavljanje utvrđeno zakonom ne bude dostavljena;

22) obaveštenje o načinu i roku podnošenja zahteva za zaštitu prava ponuđača i navođenje broja žiro računa na koji je podnosilac prilikom podnošenja zahteva dužan da uplati taksu određenu Zakonom.

Elemente iz stava 1 ovog člana sadrži i uputstvo ponuđačima kako da sačine prijavu za priznavanje kvalifikacije, odnosno zahtev za učestvovanje.

Uputstvo za dokazivanje kvalifikacije ponuđača

Član 5

Uputstvo za dokazivanje kvalifikacije ponuđača mora da sadrži sve potrebne dokaze iz člana 46 Zakona.

Naručilac će navesti dokaze koje ponuđač mora da podnese i za podizvođače ako ponuđač izvršenje nabavke u celini ili delimično poverava podizvođaču.

Naručilac može od ponuđača zahtevati i podnošenje dokaza da je u određenom periodu pre početka postupka javne nabavke blagovremeno i u potpunosti izmirio sve dospele obaveze prema svojim podizvođačima koji sa njim učestvuju u ponudi.

Naručilac će navesti dokaze koje svaki od ponuđača iz grupe ponuđača mora podneta ako grupa ponuđača podnosi zajedničku ponudu.

U zavisnosti od predmeta javne nabavke, naručilac će uputstvom tražiti od ponuđača i dokaze o ispunjavanju uslova određenih drugim propisima kao i dokaze o ispunjavanju drugih uslova od značaja za utvrđivanje kvalifikovanosti ponuđača.

Model ugovora

Član 6

Model ugovora mora da sadrži sve bitne elemente ugovora (predmet, cenu, ugovorne obaveze) i sastavni je deo konkursne dokumentacije.

Model ugovora ponuđač mora da popuni, parafira sve strane, overi pečatom i potpiše, čime potvrđuje da prihvata elemente modela ugovora.

Tehnička dokumentacija i planovi

Član 7

Tehnička dokumentacija i planovi izrađuju se u skladu sa zakonom, tehničkim propisima i važećim standardima koji se odnose na oblast u okviru koje je predmet javne nabavke.

Obrazac profakture sa uputstvom za popunjavanje

Član 8

Obrazac profakture sa uputstvom za popunjavanje mora biti sastavljen tako da se može proveriti usklađenost jedinstvenih cena sa troškovima.

Pored profakture po jedinicama, konkursna dokumentacija mora sadržati i obrasce za prikaz strukture cene u kojima moraju biti prikazani i osnovni elementi strukture cene, a najmanje udeo neposrednog rada i udeo materijalnih troškova.

Za javne nabavke koje su podeljene po partijama, odnosno koje imaju više faza realizacije naručilac će tražiti podnošenje strukture cene za svaku partiju, odnosno fazu.

Naručilac će od ponuđača zahtevati podnošenje plana dinamike predviđenih plaćanja.

Sredstva finansijskog obezbeđenja

Član 9

Naručilac u konkursnoj dokumentaciji određuje vrstu i način podnošenja sredstava finansijskog obezbeđenja kojima ponuđači obezbeđuju ispunjenje svojih obaveza u postupku dodeljivanja ugovora o javnoj nabavci, visinu i rokove sredstava finansijskog obezbeđenja.

Sredstvo finansijskog obezbeđenja može biti:

a) bankarska garancija,

b) hipoteka,

v) jemstvo drugog pravnog lica sa odgovarajućim bonitetom,

g) jedan od oblika ručne zaloge hartija od vrednosti ili drugih pokretnih stvari,

d) menica,

đ) polisa osiguranja.

U konkursnoj dokumentaciji, naručilac može odrediti i drugu vrstu finansijskog obezbeđenja, ako smatra da je takvo obezbeđenje dovoljno za ispunjenje obaveza ponuđača prema naručiocu u postupku javne nabavke.

U postupku dodele ugovora o javnoj nabavci određuje se ista vrsta finansijskog obezbeđenja za sve ponuđače.

Član 10

Finansijsko obezbeđenje mora trajati najmanje onoliko koliko traje rok za ispunjenje obaveze ponuđača koja se obezbeđuje. Naručilac ne može vratiti ponuđaču sredstvo finansijskog obezbeđenja pre isteka roka trajanja, osim ako je ponuđač u celosti ispunio svoju obavezu koja je obezbeđena.

U slučaju dogovorenog avansnog plaćanja naručilac ne može da isplati nijedan iznos pre nego što primi traženo sredstvo finansijskog obezbeđenja za povraćaj avansnog plaćanja.

Bankarska garancija

Član 11

Podneta bankarska garancija mora biti bezuslovna i plativa na prvi poziv.

Podneta bankarska garancija ne može sadržati dodatne uslove za isplatu, kraće rokove od onih koje odredi naručilac, manji iznos od onog koji odredi naručilac ili promenjenu mesnu nadležnost za rešavanje sporova.

Ako ponuđač podnese garanciju strane banke naručilac je dužan da proveri bonitet te banke kod Narodne banke Srbije.

Ako ponuđač podnese garanciju strane banke, ta banka mora imati najmanje IBCA rejting AA.

Član 12

Bankarska garancija za ozbiljnost ponude izdaje se u visini od najviše 10% od procenjene vrednosti javne nabavke, odnosno vrednosti partije za koju ponuđač podnosi ponudu.

Bankarska garancija za ozbiljnost ponude traje najmanje tri dana duže od dana koji je određen za donošenje odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača.

Član 13

Naručilac može u uputstvu o načinu sačinjavanja ponude predvideti i obavezu podnošenja bankarskih garancija od strane izabranog ponuđača, i to:

1) za povraćaj avansnog plaćanja;

2) za dobro izvršenje posla;

3) za otklanjanje grešaka u garantnom roku.

Član 14

Bankarska garancija za povraćaj avansnog plaćanja, koju naručilac može tražiti u slučajevima kada predviđa avansno plaćanje, izdaje se u visini plaćenog avansa i mora trajati sve do konačne isporuke ili izvršenja posla.

Visina bankarske garancije iz stava 1 ovog člana može se smanjiti ako ta garancija pokriva delimične ili sukcesivne isporuke ili situaciono izvođenje radova, kada je to dozvoljeno, pri čemu mora biti naveden i način smanjivanja vrednosti garantovanog iznosa.

Član 15

Bankarska garancija za dobro izvršenje posla izdaje se u visini od najviše 10% od vrednosti ugovora, pri čemu se uzima u obzir rok trajanja izvršenja posla.

Bankarsku garanciju za dobro izvršenje posla ponuđač mora da preda naručiocu u trenutku zaključenja ugovora ili u roku koji odredi naručilac, a najkasnije do prve isporuke.

Ako ponuđač ne postupi u roku iz stava 2 ovog člana, ugovor se zaključuje s odložnim uslovom i počinje da važi od momenta podnošenja bankarske garancije.

Bankarska garancija za dobro izvršenje posla traje najmanje tri dana duže od dana isteka roka za konačno izvršenje posla.

Ako se u toku realizacije ugovora promene rokovi za izvršenje ugovorne obaveze, mora se produžiti važnost bankarske garancije.

Član 16

Bankarsku garanciju za otklanjanje grešaka u garantnom roku naručilac može tražiti u slučajevima kada predmet ugovora zahteva i garanciju za ispravan rad.

Bankarsku garanciju za otklanjanje grešaka u garantnom roku ponuđač predaje naručiocu u trenutku primopredaje predmeta ugovora.

Bankarskom garancijom za otklanjanje grešaka u garantnom roku, naručilac se obezbeđuje u slučaju da ponuđač ne izvrši obavezu otklanjanja kvara koji bi mogao da umanji mogućnost korišćenja predmeta ugovora u garantnom roku.

Rok važenja bankarske garancije iz stava 1 ovog člana je tri dana duži od garantnog roka koji je određen za ispravan rad i izdaje se u visini od najviše 10% od vrednosti ugovora.

Član 17

Druga sredstva finansijskog obezbeđenja naručilac će naplatiti u istim slučajevima koji važe za naplatu bankarske garancije.

Prilikom naplate drugih sredstava finansijskog obezbeđenja naručilac postupa po propisima kojima je uređena naplata sredstava finansijskog obezbeđenja koje je primio u postupku javne nabavke.

Obavezni elementi i sadržina ponude

Član 18

Ponuda mora da sadrži sve elemente koji su traženi u konkursnoj dokumentaciji u uputstvu ponuđačima i naknadno poslatim dodatnim objašnjenjima naručioca.

Ponuda mora da sadrži i sve dokumente i dokaze koje je naručilac tražio kako bi se utvrdila ispunjenost obaveznih uslova, ocenila ozbiljnost i kvalitet ponude, odnosno ustanovila kvalifikovanost ponuđača.

Predračun i prikaz strukture troškova moraju dokazivati da cene u ponudi pokrivaju troškove koje ponuđač ima u realizaciji nabavke.

Član 19

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".