UREDBA
O NAJMANJEM BROJU ČLANOVA POSADE ZA SIGURNU PLOVIDBU KOJI MORAJU IMATI POMORSKI BRODOVI TRGOVAČKE MORNARICE DRŽAVNE ZAJEDNICE SRBIJA I CRNA GORA

("Sl. list SCG", br. 43/2004)

Član 1

Ovom uredbom propisuje se najmanji broj članova posade za sigurnu plovidbu koji moraju imati pomorski brodovi trgovačke mornarice državne zajednice Srbija i Crna Gora.

Član 2

Najmanji broj članova posade pomorskog broda trgovačke mornarice državne zajednice Srbija i Crna Gora (u daljem tekstu: brod) predstavlja posadu koja brodu omogućava sigurnu plovidbu u odnosu na kategoriju plovidbe, veličinu i namenu broda, snagu pogonskog postrojenja, stepen (oznaku) automatizacije pogona, kao i vreme trajanja plovidbe.

Član 3

Brod mora imati zapovednika.

Zapovednik mora imati svedočanstva o osposobljenosti za poslove zapovednika u skladu sa Konvencijom o standardima za obuku, izdavanju uverenja i vršenju brodske straže pomoraca (STCW) i nacionalnim propisima, za brod veličine, namene i kategoriju plovidbe na kojem je ukrcan u svojstvu zapovednika.

Član 4

Teretni brod koji plovi u dugoj plovidbi mora imati najmanji broj članova posade:

A. U službi palube

1. Brod preko 1.600 BT

- jednog prvog oficira palube i jednog oficira plovidbene straže palube, dva člana plovidbene straže palube i jednog mornara.

2. Brod do 1.600 BT

- jednog prvog oficira palube i dva člana plovidbene straže palube.

B. U službi mašine

I Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage preko 3.000 kW

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine, dva oficira plovidbene straže mašine, dva člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 2 (APS)

- jednog upravitelja mašine, dva oficira plovidbene straže mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

3. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 1 (APS)

- jednog upravitelja mašine i jednog oficira plovidbene straže mašine.

 

II Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage od 750 do 3.000 kW

 

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine, dva oficira plovidbene straže mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije AUT 3 (APS)

- jednog upravitelja mašine, jednog oficira plovidbene straže mašine i dva člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

3. Brod sa oznakom automatizacije AUT 2 (APS)

- jednog upravitelja mašine, jednog oficira plovidbene straže mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

4. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 1 (APS)

- jednog upravitelja mašine i jednog oficira plovidbene straže mašine.

 

III Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage do 750 kW

 

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine, jednog oficira plovidbene straže mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije AUT 2 (APS)

- jednog upravitelja mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

3. Brod sa oznakom automatizacije AUT 1 (APS)

- jednog upravitelja mašine.

V. U službi veze

- brodovi koji plove u međunarodnoj plovidbi moraju ispunjavati zahteve iz poglavlja IV Konvencije SOLAS, koji se odnose na opremu sredstava radio-veze.

1. Brod preko 300 BT

- svaki oficir palube u straži mora imati svedočanstvo o osposobljenosti za službu pomorskog radio-telefoniste s opštim ovlašćenjem, odnosno GMDSS operatora s opštim ovlašćenjem.

2. Brod do 300 BT

- jednog člana posade palube u straži sa svedočanstvom o osposobljenosti za službu pomorskog radio-telefoniste s opštim ovlašćenjem, odnosno GMDSS operatora s opštim ovlašćenjem, ukoliko brod ima ugrađenu radio-telefonsku stanicu.

G. U opštoj službi

- jednog kuvara.

Član 5

Teretni brod koji plovi u velikoj obalnoj plovidbi mora imati najmanji broj članova posade:

A. U službi palube

1. Brod preko 1.600 BT

- jednog prvog oficira palube, dva člana plovidbene straže palube i jednog mornara.

2. Brod do 1.600 BT

- jednog prvog oficira palube i dva člana plovidbene straže.

B. U službi mašine

I Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage preko 3.000 kW

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine, jednog oficira plovidbene straže mašine i dva člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 2 (APS)

- jednog upravitelja mašine, jednog oficira plovidbene straže mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

3. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 1 (APS)

- jednog upravitelja mašine i jednog oficira plovidbene straže mašine.

 

II Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage od 750 do 3.000 kW

 

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine, jednog oficira plovidbene straže mašine i dva člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 3 (APS)

- jednog upravitelja mašine i jednog oficira mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

3. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 2 (APS)

- jednog upravitelja mašine i jednog oficira plovidbene straže mašine.

4. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 1 (APS)

- jednog upravitelja mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

 

III Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage do 750 kW

 

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine i dva člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 2 (APS)

- jednog upravitelja mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

3. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 1 (APS)

- jednog upravitelja mašine.

V. U službi veze

- brodovi koji plove u međunarodnom saobraćaju moraju ispunjavati zahteve iz poglavlja IV Konvencije SOLAS, koji se odnose na opremanje sredstvima radio-veze.

1. Brod preko 300 BT

- svaki oficir palube u straži mora imati svedočanstvo o osposobljenosti za službu pomorskog radio-telefoniste s opštim ovlašćenjem, odnosno GMDSS operatora s opštim ovlašćenjem.

2. Brod do 300 BT

- jednog člana posade palube u straži sa svedočanstvom o osposobljenosti za službu pomorskog radio-telefoniste s opštim ovlašćenjem, odnosno GMDSS operatora s opštim ovlašćenjem, ukoliko brod ima ugrađenu radio-telefonsku stanicu.

G. U opštoj službi

- jednog kuvara.

Član 6

Teretni brod koji plovi u maloj obalnoj plovidbi mora imati broj članova posade:

A. U službi palube

1. Brod preko 1.600 BT

- dva oficira palube, dva člana plovidbene straže palube i jednog mornara.

2. Brod od 800 do 1.600 BT

- jednog oficira palube, dva člana plovidbene straže palube i jednog mornara.

3. Brod od 200 do 800 BT

- dva člana plovidbene straže palube i jednog mornara.

4. Brod od 100 do 200 BT

- jednog člana plovidbene straže palube i jednog mornara.

5. Brod od 50 do 100 BT

- jednog člana plovidbene straže palube.

6. Brod do 50 BT

- jednog mornara.

 

B. U službi mašine

I Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage preko 3.000 kW

 

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine, jednog oficira plovidbene straže mašine i dva člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 2 (APS)

- jednog upravitelja mašine, jednog oficira plovidbene straže mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

3. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 1 (APS)

- jednog upravitelja mašine i jednog oficira plovidbene straže mašine.

 

II Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage od 750 do 3.000 kW

 

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine, jednog oficira plovidbene straže mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije AUT 3 (APS)

- jednog upravitelja mašine i jednog oficira plovidbene straže mašine.

3. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 2 (APS)

- jednog upravitelja mašine i dva člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

4. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 1 (APS)

- jednog upravitelja mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

 

III Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage od 220 do 750 kW

 

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 3, AUT 2 i AUT 1 (APS)

- jednog upravitelja mašine.

 

IV Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage do 220 kW

 

- jednog upravitelja mašine.

V. U službi veze

- brod mora da ispunjava zahteve iz poglavlja IV Konvencije SOLAS, koji se odnose na opremu radio-veze.

1. Brod od 300 i više BT

- svaki oficir plovidbene straže palube u straži mora imati svedočanstvo o osposobljenosti za službu pomorskog radio-telefoniste s opštim ovlašćenjem, odnosno GMDSS operatora s opštim ovlašćenjem.

2. Brod do 300 BT

- ako brod upotrebljava radio-telefonsku stanicu, jedan član posade palube u straži mora imati svedočanstvo o osposobljenosti za službu pomorskog radio-telefoniste s opštim ovlašćenjem, odnosno GMDSS operatora s opštim ovlašćenjem.

G. U opštoj službi

- jednog kuvara.

Član 7

Teretni brod koji plovi u unutrašnjim morskim vodama i teritorijalnom moru državne zajednice Srbija i Crna Gora mora imati broj članova posade:

A. U službi palube

1. Brod preko 50 BT

- jednog člana plovidbene straže palube i jednog mornara.

2. Brod do 50 BT

- jednog člana plovidbene straže palube.

B. U službi mašine

I Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage preko 750 kW

 

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 1, AUT 2, AUT 3 (APS)

- jednog upravitelja mašine.

 

II Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage do 750 kW

 

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine.

2. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 3, AUT 2 i AUT 1 (APS)

- jednog upravitelja mašine

- u slučaju kad zapovednik broda ima odgovarajuće svedočanstvo o osposobljenosti za službu upravljanja brodskim mašinskim kompleksom, na brodu ne mora biti poseban upravitelj brodskog kompleksa, ali umesto njega na brodu mora biti jedan član plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

V. U službi veze

- brod mora da ispunjava zahteve tehničkih pravila nadzora pomorskih brodova, Deo 14 - Radio-oprema, 1994.

G. U opštoj službi

- jednog kuvara.

Član 8

Ribarski brod koji plovi u velikoj obalnoj plovidbi mora imati najmanji broj članova posade:

A. U službi palube

1. Brod preko 1.600 BT

- jednog oficira plovidbene straže palube, jednog člana plovidbene straže palube i jednog mornara.

2. Brod do 1.600 BT

- jednog oficira plovidbene straže palube i jednog člana plovidbene straže palube.

B. U službi mašine

I Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage od 750 do 3.000 kW

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine, jednog oficira plovidbene straže mašine i dva člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 1, AUT 2 i AUT 3 (APS)

- jednog upravitelja mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

 

II Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage do 750 kW

1. Brod sa klasičnim motornim pogonom

- jednog upravitelja mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 3, AUT 2 i AUT 1 (APS)

- jednog upravitelja mašine

- u slučaju kad zapovednik broda ima i odgovarajuće svedočanstvo o osposobljenosti za službu upravljanja brodskim mašinskim kompleksom, na brodu ne mora biti poseban upravitelj mašinskog kompleksa, ali umesto njega na brodu mora biti jedan član plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

V. U službi veze

- ako brod upotrebljava radio-telefonsku stanicu, jedan član posade palube u straži mora imati svedočanstvo o osposobljenosti za službu pomorskog radio-telefoniste s opštim ovlašćenjem, odnosno GMDSS operatora s opštim ovlašćenjem.

Član 9

Putnički brod u dugoj i velikoj obalnoj plovidbi mora imati najmanji broj članova posade:

A. U službi palube - bez obzira na veličinu

- jednog prvog oficira palube, dva oficira plovidbene straže, četiri člana plovidbene straže palube i dva mornara.

B. U službi mašine - bez obzira na snagu glavnog motora

- jednog upravitelja mašine, dva oficira plovidbene straže mašine i tri člana plovidbene straže mašine.

V. U službi veze - bez obzira na veličinu

- brod mora udovoljavati zahtevima iz poglavlja IV Konvencije SOLAS, koji se odnosi na opremu radio-veze.

- svaki oficir palube u straži mora imati ovlašćenje o osposobljenosti za službu pomorskog radio-telefoniste s opštim ovlašćenjem, odnosno GMDSS operatora s opštim ovlašćenjem.

G. U opštoj službi

- jednog kuvara.

Član 10

Izuzetno od odredbe člana 9 st. A i B ove uredbe, putnički brod u međunarodnoj plovidbi, dok plovi između luka na Jadranskom moru i kad plovidba ne traje duže od 16 časova može imati:

A. U službi palube - bez obzira na veličinu

- jednog prvog oficira palube, dva oficira plovidbene straže, dva člana plovidbene straže i jednog mornara.

- uslovi iz člana 9 st. V i G ostaju nepromenjeni.

B. U službi mašine - bez obzira na snagu glavnog motora

- jednog upravitelja mašine, jednog oficira plovidbene straže mašine i dva člana plovidbene straže mašine.

Član 11

Putnički brod koji plovi u unutrašnjim morskim vodama i teritorijalnom moru državne zajednice Srbija i Crna Gora mora imati broj članova posade:

A. U službi palube

1. Brod preko 50 BT

- jednog člana plovidbene straže palube.

2. Brod do 50 BT

- jednog mornara.

B. U službi mašine

I Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage preko 750 kW

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

2. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 1, AUT 2 i AUT 3 (APS)

- jednog upravitelja mašine.

II Brod sa snagom mašinskog kompleksa pogonske snage do 750 kW

1. Brod sa klasičnim mašinskim pogonom

- jednog upravitelja mašine.

2. Brod sa oznakom automatizacije pogona AUT 3, AUT 2 i AUT 1 (APS)

- jednog upravitelja mašine.

- u slučaju kad zapovednik putničkog broda koji dnevno ne plovi više od osam sati ima odgovarajuće svedočanstvo o osposobljenosti za službu upravljanja brodskim mašinskim pogonom, na brodu ne mora biti poseban upravitelj mašinskog kompleksa, ali umesto njega na brodu mora biti jedan član plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

V. U službi veze - bez obzira na veličinu

- brodovi moraju da udovoljavaju svim zahtevima Pravila za tehnički nadzor pomorskih brodova, Deo 14 - Radio-oprema, 1994.

- svaki oficir plovidbene straže palube u straži mora imati svedočanstvo o osposobljenosti za službu pomorskog radio-telefoniste s ograničenim ovlašćenjem, odnosno GMDSS operatora s ograničenim ovlašćenjem.

Član 12

Tegljači i pomorski tehnički plovni objekti (bager, dizalica, plutajući dok, platforma za istraživanje i eksploataciju nafte i plina, klapeta i sl.) koji plove u unutrašnjim morskim vodama i teritorijalnom moru državne zajednice Srbija i Crna Gora moraju imati broj članova posade:

A. U službi palube

- jednog člana plovidbene straže palube i jednog mornara

B. U službi mašine

- jednog upravitelja mašine i jednog člana plovidbene straže u mašinskom odeljenju.

Tegljači u lučkom basenu, odnosno tegljači koji obavljaju poslove tegljenja u unutrašnjim morskim vodama i teritorijalnom moru državne zajednice Srbija i Crna Gora moraju imati najmanji broj članova posade:

A. U službi palube

- jednog člana plovidbene straže palube i jednog mornara

B. U službi mašine

- jednog upravitelja mašine.

Tegljači u lučkom basenu sa oznakama automatizacije AUT 1 (APS) i AUT 2 (APS) moraju imati najmanji broj članova posade:

A. U službi palube

- jednog člana plovidbene straže palube

B. U službi mašine

- jednog upravitelja mašine.

Plutajući dokovi koji su stalno pričvršćeni za dno moraju imati najmanje dva člana posade osposobljena za poslove funkcionisanja tog objekta.

Član 13

Brod ili jahta namenjeni za sport i razonodu koji plove u svim kategorijama plovidbe moraju imati najmanji broj članova posade:

1. Brod ili jahta preko 100 BT, bez obzira na snagu glavnog pogonskog motora:

- jednog zapovednika s ovlašćenjem brodovođe;

- jednog mornara i

- jednog člana posade s ovlašćenjem brodskog strojovođe.

2. Brod ili jahta od 50 do 100 BT, bez obzira na snagu glavnog pogonskog motora:

- jednog zapovednika s ovlašćenjem brodovođe;

- jednog mornara i

- jednog člana posade s ovlašćenjem brodskog motoriste, odnosno mornara-motoriste, ako zapovednik ima ovlašćenje brodskog motoriste.

3. Brod ili jahta od 25 do 50 BT, bez obzira na snagu glavnog pogonskog motora:

- jednog zapovednika s ovlašćenjem člana plovidbene straže palube i

- jednog člana posade s ovlašćenjem mornara-motoriste.

4. Brod ili jahta do 25 BT, bez obzira na snagu glavnog pogonskog motora:

- jednog zapovednika s ovlašćenjem mornara-motoriste i

- jednog mornara.

Ako brod ili jahta iz tač. 1, 2, 3 i 4 ovog člana upotrebljava radio-telefonsku stanicu, zapovednik broda ili jahte mora imati svedočanstvo o osposobljenosti za službu pomorskog radio-telefoniste s opštim ovlašćenjem, odnosno GMDSS operatora s opštim ovlašćenjem, ako plovi u međunarodnom putovanju, odnosno radio-telefoniste s ograničenim ovlašćenjem, odnosno GMDSS operatora s ograničenim ovlašćenjem ako plovi teritorijalnim morem i unutrašnjim morskim vodama državne zajednice Srbija i Crna Gora.

Član 14

Brodovi izgrađeni posle 1. februara 1995. godine, odnosno ispunjavaju sve zahteve iz Poglavlja IV Konvencije SOLAS sa dopunama iz 1988. godine, odnosno Pravilima za tehnički nadzor pomorskih brodova, Deo 14 - Radio-oprema 1994, odnosno koji nisu obavezni da imaju radio stanicu, a paseduju je u skladu sa navedenim odredbama, moraju u službi veze da imaju:

a) na brodovima predviđenim za plovidbu u morskom području A1 svi oficiri plovidbene straže palube u straži moraju imati svedočanstvo GMDSS operatora s ograničenim ovlašćenjem;

b) na brodovima predviđenim za plovidbu u morskom području A2, A3 i A4 svi oficiri plovidbene straže palube u straži moraju imati svedočanstvo GMDSS operatora s opštim ovlašćenjem.

Član 15

Kao vreme plovidbe u smislu odredaba člana 10 ove uredbe smatra se i vreme potrebno za pripremanje broda za plovidbu.

Član 16

Ako član posade broda koji obavlja međunarodno putovanje, osim radio-telefoniste s opštim ovlašćenjem ili GMDSS operatora s opštim ovlašćenjem, koji moraju da se nalaze na brodu, napusti brod u stranoj luci, brod može da isplovi iz luke i bez tog člana posade do sledeće luke ili na putovanju koje ne traje duže od 30 dana, pod uslovom da dužnosti člana posade koji je napustio brod preuzme osoba koja ima svedočanstvo o osposobljenosti za neposredno nižu službu.

Član 17

Ovlašćeni organ za poslove sigurnosti i bezbednosti plovidbe dužan je da svakom brodu koji obavlja međunarodna putovanja, posle utvrđivanja najmanjeg broja članova posade za sigurnu plovidbu, izda svedočanstvo o najmanjem broju članova posade (Minimum Safe Manning Certificat).

Svedočanstvo iz stava 1 ovog člana važi do promene podataka u Upisnom listu.

Obrazac svedočanstva odštampan je na srpskom i engleskom jeziku uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo (Prilog br. 1).

Član 18

Ako domaći brod obavlja putovanja isključivo između stranih luka u području plovidbe užem od propisane za taj brod, nadležni ovlašćeni organ može na zahtev brodara da odredi najmanji broj članova posade u skladu sa užim područjem plovidbe, propisan za tu državu, odnosno države.

Član 19

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SCG".

 

Prilog br. 1

DRŽAVNA ZAJEDNICA SRBIJA I CRNA GORA
STATE UNION SERBIA AND MONTENEGRO

SVEDOČANSTVO O NAJMANJEM BROJU ČLANOVA POSADE
MINIMUM SAFE MANNING CERTIFICATE

(Zvanični pečat)

 

Broj:___________

(Official seal)

 

Number:

Izdato prema odredbama propisa V/14
Issued under the provisions of Regulation V/14 of the

MEĐUNARODNE KONVENCIJE O ZAŠTITI LJUDSKOG ŽIVOTA NA MORU, 1974, sa izmenama i dopunama
INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA, 1974, as amended

Podaci o brodu /Particulars of ship: ............................................................................................................................................................

Ime broda /Name of ship: .............................................................................................................................................................................

Pozivni znak /Distinctive number or letters: ...............................................................................................................................................

IMO broj / IMO number: .............................................................................................................................................................................

Luka upisa / Port of registry: .......................................................................................................................................................................

Bruto tonaža /Gross tonnage

Nacionalna / National: .......................................................... Internacionalna /International: ...................................................................

Stepen automatizacije / Grade of automatization: ......................................................................................................................................

Pogonska snaga (kW) / Main propulsion power (kW): ..............................................................................................................................

Vrsta broda - područje plovidbe / Type of ship - trading area: ...............................................................................................................

OVIM SE POTVRĐUJE da se brod naveden u ovom Svedočanstvu smatra sigurnim za plovidbu, ako tokom plovidbe u gore navedenom području ima ukrcan broj članova posade ne manji od onog navedenog u sledećoj tabeli, u skladu sa IMO rezolucijama A.890 (21), A.955 (23) i Pravilnikom o najmanjem broju članova posade za sigurnu plovidbu koji moraju da imaju pomorski brodovi trgovačke mornarice državne zajednice Srbija i Crna Gora.

THIS IS TO CERTIFY that the ship named in this Certificate is considered to be safely manned if, whenever it proceeds at sea in the about mentioned navigation area, carries not less than the number of crew members given in the following table, under the provisions of IMO Resolution A.890 (21), A.955 (23) and Minimum Safe Manning Regulations

Zvanje/dužnost
Grade/capacity

Svedočanstvo (CTCW propis)
Certificate (STCW regulation)

Broj osoba
Number of persons

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posebni zahtevi ili uslovi, ako ih ima:
Special requirements or conditions, if any:

Izdato u / Issued at ............................... na / on the ........................ dan / day of ......................
(mesec i godina / month and year)

Datum važenja (ako postoji) ..........................................................................
Date of expiry (if any)

(Pečat Administracije)

 

(Seal of the Administration)

.....................................................................................

 

(Potpis u ime Administracije)

 

(Signature for and on behalf of the Administration)

------------------------------
** Kada je ograničena zona plovidbe, jasan opis ili karta plovidbene zone treba da bude dodata ovom dokumentu.
Where a trading area other than unlimited is shown, a clear description or map of the trading area should be included in the document.