PRAVILNIK
O SREDSTVIMA ZA POSEBNE NAMENE

("Sl. glasnik RS", br. 116/2004)

1. OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuju sredstva za posebne namene, način i postupak nabavke tih sredstava za potrebe Ministarstva unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: Ministarstvo).

Član 2

Sredstva za posebne namene jesu nepokretne i pokretne stvari za posebne namene, u svojini Republike Srbije, čiji je korisnik Ministarstvo, a koja se koriste za potrebe bezbednosti i poverljivog su karaktera.

Član 3

Sredstva za posebne namene koriste se saglasno prirodi i nameni tih sredstava, u skladu sa zakonom, u funkciji ostvarivanja nadležnosti Ministarstva.

2. NEPOKRETNOSTI ZA POSEBNE NAMENE

Član 4

Nepokretnosti za posebne namene, u skladu sa zakonom, čine zemljište, zgrade (službene, poslovne i druge zgrade), poslovne prostorije, magacini, skladišta, garaže, montažni, pokretni, privremeni i drugi građevinski objekti koje koriste službe Ministarstva čija nadležnost, organizacija i postupanje ima bezbednosni i poverljivi karakter.

3. POKRETNE STVARI ZA POSEBNE NAMENE

Član 5

Pokretne stvari za posebne namene čine, i to:

1) oružje: hladno oružje, pištolji, puške, snajperi, automati, ručni bacači, raketni bacači;

2) municija i njeni elementi za sve vrste oružja iz tačke 1) ovog stava;

3) barut, sve vrste eksploziva, dimna i osvetljavajuća sredstva;

4) oprema i sredstva za eksplozivnu zaštitu;

5) helikopteri i lebdelice, kao i njihova oprema koja je namenjena potrebama Ministarstva;

6) motorna vozila: borbena, patrolna i druga motorna vozila za potrebe službi Ministarstva, čija nadležnost, organizacija i postupanje spada u bezbednosni i poverljivi aspekt;

7) brodovi i čamci: brodovi, patrolni čamci, diverzantski i izviđački čamci, brodovi i čamci pomoćne namene, njihova standardna i specifična oprema namenjena potrebama Ministarstva;

8) sredstva veze i telekomunikacije: oprema kripto zaštite, analizatori spektra, skrembleri, radio-relejna oprema, transportna mreža, oprema elektronskog i video nadzora prostora i oprema nadzora telekomunikacija;

9) sredstva informacionog sistema: hardver i softver posebne namene, operativni sistemi zaštite i sistemi informatičke tehnologije u primenama Ministarstva;

10) sredstva kriminalističke tehnike: detektori, rentgen uređaji, balističke ploče i posebni materijali kriminalističke tehnike;

11) sistemi, uređaji i instrumenti za površinsko, podvodno i vazdušno osmatranje i javljanje, za orijentaciju i navigaciju, radari, infracrveni uređaji, laserski merači, nišanske sprave;

12) sredstva specijalne lične zaštitne opreme: šlemovi, zaštitne maske, zaštitne naočare, štitovi, prsluci, antifoni, štitnici;

13) oprema specijalnih protiv-terorističkih jedinica: odećna, alpinistička, ronilačka;

14) rezervni delovi, specijalni alati i oprema za održavanje sredstava iz tač. 1)--13) ovog stava.

Pod stvarima iz stava 1 ovog člana podrazumevaju se i druge pokretne stvari za posebne namene koje se po svojoj nameni, karakteristikama i svojstvima, mogu upodobiti sa stvarima navedenim u stavu 1 ovog člana.

Član 6

O pribavljanju pokretnih stvari za posebne namene odlučuje ministar unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: ministar), u skladu sa planom izvršenja budžeta Ministarstva za određenu budžetsku godinu.

4. NABAVKA SREDSTAVA ZA POSEBNE NAMENE

Član 7

Pod nabavkom sredstava za posebne namene, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva se nabavka dobara, usluga i radova za potrebe i u vezi sa nepokretnostima za posebne namene, kao i nabavka pokretnih stvari za posebne namene (u daljem tekstu: poverljiva nabavka).

Na poverljivu nabavku ne primenjuje se zakon kojim se uređuju javne nabavke.

Član 8

Poverljiva nabavka vrši se putem neposrednog ugovaranja, na način koji obezbeđuje ekonomičnost i efikasnost upotrebe budžetskih sredstava.

Osnovni kriterijum pri poverljivoj nabavci jeste kvalitet i funkcionalnost.

Član 9

Postupak poverljive nabavke sprovodi komisija koju čine najmanje tri člana od kojih je jedan obavezno iz sastava organizacione jedinice za čije potrebe se vrši nabavka, a dva, od kojih je jedan diplomirani pravnik, iz sastava Uprave za zajedničke poslove Ministarstva.

Ministar svojim aktom obrazuje komisiju iz stava 1 ovog člana.

Član 10

Komisija je obavezna da na odgovarajući način izvrši proveru ponuđene cene i da o svom radu i prikupljenim ponudama sačini poseban izveštaj koji sadrži uporedni pregled bitnih elemenata primljenih ponuda sa ocenom kvaliteta i funkcionalnosti, i finansijsku analizu predmetne nabavke.

Izveštaj iz stava 1 ovog člana, kao i predlog odluke u vezi sa poverljivom nabavkom dostavljaju se ministru.

Član 11

Odluku u vezi sa poverljivom nabavkom donosi ministar.

5. VOĐENJE EVIDENCIJE

Član 12

Ministarstvo vodi posebnu evidenciju sredstava za posebne namene.

Evidencija iz stava 1 ovog člana vodi se u Knjizi sredstava za posebne namene u Upravi za zajedničke poslove Ministarstva.

Član 13

O poverljivoj nabavci sačinjava se poseban izveštaj.

Godišnji izveštaj o poverljivim nabavkama sačinjava Uprava za zajedničke poslove Ministarstva, u roku od 15 dana po isteku budžetske godine.

Izveštaj se sačinjava u pismenoj i digitalnoj formi i sadrži posebne redne brojeve nabavke sredstava za posebne namene za tekuću budžetsku godinu, predmet nabavke i vrednost, uz klasifikaciju prema organizacionim jedinicama Ministarstva.

Član 14

Svaka poverljiva nabavka sa celokupnom pripadajućom dokumentacijom objedinjava se i čuva kao jedinstveni spis pod jednim zavodnim brojem, pod kojim se i vodi u evidenciji iz člana 12 ovog pravilnika.

Član 15

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".