PRAVILNIKO NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNI PROFIL RUKOVALAC - MEHANIČAR POLJOPRIVREDNE TEHNIKE("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 2/2004) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se program ogleda za obrazovni profil rukovalac - mehaničar poljoprivredne tehnike za I i II razred, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Program ogleda iz člana 1 ovog pravilnika ostvaruje se u skladu sa:
1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik RS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/2002 i 5/2003), i to sa nastavnim planom i programom:
1) srpskog jezika kao nematernjeg jezika;
2) jezika nacionalnih manjina;
3) stranih jezika - engleskog, francuskog, ruskog i nemačkog jezika;
4) računarstva i informatike i
2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", broj 6/2003).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Područje rada: |
Poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane |
Oblast: |
Poljoprivreda |
Obrazovni profil: |
RUKOVALAC-MEHANIČAR POLJOPRIVREDNE TEHNIKE - ogled |
Trajanje obrazovanja: |
tri godine |
CILJ OGLEDA:
Unapređenje kvaliteta i osavremenjivanje obrazovno-vaspitnog rada kroz:
- uvođenje u svakodnevnu nastavnu praksu savremenih i efikasnih metoda rada sa učenicima
- uvođenjem novog nastavnog plana i programa kroz horizontalno i vertikalno povezivanje nastavnih tema i sadržaja, u sklopu modula, a u cilju ostvarivanja ishoda obrazovanja (predlog novog nastavnog plana i programa za prvi i drugi razred dat je u prilogu ovog predloga, njegov je sastavni deo i predstavlja polaznu osnovu za kontinuirani rad na poboljšanju njegovog kvaliteta)
- uvođenje fleksibilnog nastavnog programa, definisanog u potpunosti od strane škole kao krajnjeg realizatora programa, a u zavisnosti od interesa lokalne sredine, kako bi se obezbedila efikasnija upošljivost stručnjaka ovog obrazovnog profila u lokalnoj sredini
- izradu kriterijuma ocenjivanja i građenja standarda ocenjivanja učenika.
Uvođenje organizacionih novina:
- prilagođavanje unutrašnje strukture nastavnog plana i časova u okviru godišnjeg fonda časova u skladu sa postavljenim ishodima obrazovanja i uslovima rada u školi i na radnom mestu (nov nastavni plan) a prema strategiji strukture nastavnog plana u reformisanoj srednjoj stručnoj školi
- nastavni plan i program će biti objavljivani za svaku školsku godinu radi usaglašavanja sa neophodnim izmenama tokom realizacije programa ogleda
- nastavni sadržaji su organizovani modularno
- povećanje fonda časova praktične nastave radi uspešnijeg ostvarivanja opštih ciljeva obrazovanja u ovom obrazovnom profilu
- uvođenje izborne nastave, kao mogućnosti za učenika da samostalno planira i organizuje svoj ukupni obrazovni proces.
OČEKIVANI ISHODI OGLEDA
Unapređen i kvalitetan obrazovno-nastavni rad:
- efikasni i podsticajni metodi rada sa učenicima primenjeni u svakodnevnoj obrazovnoj praksi
- nastavni sadržaji organizovani modularno, na način koji omogućava usvajanje generativnih, transfernih i funkcionalnih znanja i veština, relevantnih za buduću profesiju a koja predstavljaju osnovu za usvajanje pojmova i znanja u narednim fazama rada i školovanja
- vertikalno i horizontalno povezani nastavni planovi i programi
- objektivno ocenjivanje učenika prema postavljenim kriterijumima.
TRAJANJE OGLEDA
Predviđeno je da ogled traje od septembra 2003. do juna 2007. godine.
NAČIN OSTVARIVANJA OGLEDA
- Ogled će biti realizovan putem obuke nastavnika srednjih stručnih škola područja rada Poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane, primene novih metoda rada sa učenicima, primene novog nastavnog programa i objektivnog ocenjivanja u svakodnevnoj obrazovnoj praksi.
Obuka za nastavnike srednjih stručnih škola u kojima se realizuje program ovog ogleda, biće organizovana u sledećim oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada:
- nova koncepcija obrazovanja (usmerenost na ciljeve i ishode obrazovanja, modularni pristup u obrazovanju) trodnevna obuka
- ocenjivanje učenika - trodnevna obuka
- stručno usavršavanje nastavnika kroz obuku za akreditovane programe.
Nastavnici srednjih stručnih škola će u okviru obrazovnog rada primenjivati metode rada i ocenjivanja za koje su obučavani na seminarima.
U okviru stručnih aktiva biće izdvojene ključne teme u okviru kojih je moguće postizanje obrazovnih ishoda.
Stručni timovi će sarađivati na horizontalnom i vertikalnom povezivanju nastavnih tema i sadržaja kako sa oblasnim i predmetnim timovima, tako i sa predstavnicima privrede.
Planirana je izrada testova sa zajedničkim sadržajima i zajednički postavljenim kriterijumima.
USLOVI OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA
Ogled će se realizovati u uslovima svakodnevnog obrazovnog rada u srednjim stručnim školama.
Njegova realizacija podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.
Ministarstvo prosvete i sporta i Centar za stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih će pružiti kadrovsku i materijalnu podršku za realizaciju obuke profesora, materijal za rad, praćenje i evaluaciju ogleda.
PRAĆENJE I VREDNOVANJE OGLEDA
Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Centar za stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Primena ogleda će biti praćena najmanje četiri puta u toku školske godine.
Na kraju školske godine, metodom paralelnih grupa biće ispitani ishodi obrazovno vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.
I NASTAVNI PLAN
1. Nedeljni i godišnji fond časova obaveznih i izbornih predmeta I i II razreda
|
I RAZRED |
II RAZRED |
||
nedeljno |
godiš. |
nedeljno |
godiš. |
|
A: OPŠTEOBRAZOVNI PREDMETI |
10 |
320 |
8 |
256 |
1a. Srpski jezik i književnost |
2 |
64 |
2 |
64 |
1b. jezik i književnost |
|
|
|
|
2. Strani jezik |
2 |
64 |
2 |
64 |
3. Fizičko vaspitanje |
2 |
64 |
2 |
64 |
4. Matematika |
2 |
64 |
2 |
64 |
5. Računarstvo i informatika |
2 |
64 |
|
|
B: OPŠTESTRUČNI PREDMETI |
2 |
64 |
|
|
1. Fizika |
2 |
64 |
|
|
V: STRUČNI PREDMETI |
16 |
662 |
20 |
790 |
1. Osnovi poljoprivredne tehnike |
2 |
64 |
|
|
2. Motori i traktori |
2 |
64 |
2 |
64 |
3. Poljoprivredne mašine |
2 |
64 |
2 |
64 |
4. Osnovi poljoprivredne proizvodnje |
2 |
64 |
2 |
64 |
5. Opravka i održavanje poljoprivredne tehnike |
|
|
2 |
64 |
6. Eksploatacija poljoprivrednih mašina |
|
|
|
|
7. Preduzetništvo |
|
|
|
|
8. Praktična nastava |
8 |
406 |
12 |
534 |
G: IZBORNI PREDMETI |
2 |
64 |
2 |
64 |
1. Izborni predmet predviđen Zakonom |
1 |
32 |
1 |
32 |
2. Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
1 |
32 |
1 |
32 |
Ukupno: A + B + V + G |
30 |
1110 |
30 |
1110 |
Broj časova po predmetima dat je na nedeljnom nivou kao zbir časova teorije i vežbi.
Blok nastava i praksa prikazuju se u ukupnom zbiru na godišnjem nivou.
2. Lista ponuđenih izbornih predmeta
G: IZBORNI PREDMETI |
I |
II |
III |
Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
* |
* |
* |
Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
|
|
|
1. Istorija (odabrani moduli) |
* |
|
|
2. Biologija (odabrani moduli) |
* |
|
|
3. Tehničko crtanje |
* |
|
|
4. Fizika (odabrani moduli) |
|
* |
|
5. Geografija (odabrani moduli) |
|
* |
|
6. Zaštita bilja |
|
* |
* |
7. Mehanika |
|
|
* |
8. Navodnjavanje |
|
|
* |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz:
- Izbornog predmeta predviđenog Zakonom: Građansko vaspitanje ili Verska nastava (1 čas nedeljno tokom školske godine)
- Izbornog predmeta predviđenog Programom ogleda - po 1 čas nedeljno (sa mogućnošću realizacije u bloku, ili sa 2 časa nedeljno)
Učenik može svake godine da bira dva izborna predmeta i ima do 33 časa nastave nedeljno u stručnoj školi, odnosno 35 časova ako stiče obrazovanje na jeziku nacionalne manjine ili dvojezično.
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstvo prosvete i sporta. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30% učenika oglednog odeljenja.
Ocena izbornog predmeta je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
3. Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
UKUPNO |
Čas odeljenskog starešine |
do 64 |
do 64 |
do 64 |
do 196 |
Dodatni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 90 |
Dopunski rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 90 |
Pripremni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 90 |
*Ako se ukaže potreba za njim.
4. Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
|
I |
II |
III |
Ekskurzija |
1-2 dana |
2-3 dana |
do 5 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
||
Drugi strani jezik |
2 časa nedeljno |
||
Drugi predmeti * |
1 - 2 časa nedeljno |
||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) |
30 - 60 časova godišnje |
||
Društvene aktivnosti -- učenički parlament, učeničke zadruge |
15 - 30 časova godišnje |
||
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
*Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije.
5. Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
razred |
razredno-časovna nastava |
mentorski rad |
obavezne vannastavne aktivnosti |
ukupno radnih nedelja |
ostalo |
I |
32 |
5 |
2 |
39 |
|
II |
32 |
5 |
2 |
39 |
|
III |
32 |
2 |
2 |
39 |
3 |
II NASTAVNI PROGRAM
SRPSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
64 |
|
|
|
|
64 |
II |
64 |
|
|
|
|
64 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Osposobljavanje za efikasno komuniciranje
- Unapređivanje znanja o sopstvenoj kulturi i kulturama drugih naroda i civilizacija
- Aktivno učestvovanje u dijalogu i argumentovano učestvovanje u debati
- Poštovanje književne tradicije i vrednosti humanističke baštine
- Razvijanje i negovanje jezičke kulture, poštovanje pravila standardnog književnog jezika u usmenom i pisanom izražavanju
- Uobličavanje jasnih i logičkih tekstova različitih dužina, složenosti, formi, tematika koristeći odgovarajuće tehničke pripreme i poštujući pravopisnu normu
- Iskazivanje svoje kreativne sposobnosti i negovanje ličnog izraza i komunikativnosti
- Praćenje i vrednovanje sadržaja iz različitih oblasti medijske produkcije
- Doživljavanje, razumevanje i procenjivanje idejno-estetskih vrednosti i poruka reprezentativnih dela nastalih u određenim društvenim uslovima i razdobljima
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Uvod u proučavanje književnog dela |
8 |
Književnost Starog veka |
9 |
Srednjevekovna književnost |
8 |
Narodna književnost |
6 |
Humanizam i renesansa |
7 |
Opšti pojmovi o jeziku |
5 |
Fonetika |
5 |
Pravopis 1 |
5 |
Kultura izražavanja 1 |
11 |
Razred: drugi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Barok, klasicizam, prosvetiteljstvo |
9 |
Romantizam |
16 |
Realizam |
16 |
Morfologija |
6 |
Pravopis 2 |
6 |
Kultura izražavanja 2 |
11 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Uvod u proučavanje književnog dela |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Književnost starog veka |
Trajanje modula: |
9 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Srednjovekovna književnost |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Narodna književnost |
Trajanje modula: |
6 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Humanizam i renesansa |
Trajanje modula: |
7 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Opšti pojmovi o jeziku |
Trajanje modula: |
5 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Fonetika |
Trajanje modula: |
5 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Pravopis 1 |
Trajanje modula: |
5 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Kultura izražavanja 1 |
Trajanje modula: |
11 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Barok, klasicizam, prosvetiteljstvo |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Romantizam |
Trajanje modula: |
15 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Realizam |
Trajanje modula: |
15 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Morfologija |
Trajanje modula: |
6 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Pravopis 2 |
Trajanje modula: |
6 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Kultura izražavanja 2 |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- književne kritike
- studije
- eseji
- rečnici
- leksikoni
- enciklopedije
- internet
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Istorija
- Muzička umetnost
- Likovna umetnost
FIZIČKO VASPITANJE
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
1 |
|
63 |
|
|
64 |
II |
1 |
|
63 |
|
|
64 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Razvijanje i očuvanje antropomotoričkih sposobnosti u skladu sa uzrasnim i individualnim karakteristikama
- Razvijanje motoričkih umenja i navika
- Osposobljavanje za samostalno vežbanje
- Očuvanje i unapređivanje zdravlja
- Razvoj pozitivne slike o sebi
- Promovisanje pozitivnih socijalnih interakcija
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Antropomotoričke sposobnosti 1 |
18 |
Atletika 1 |
9 |
Gimnastika 1 |
9 |
Plivanje 1 |
10 |
Sportske igre 1 |
10 |
Druga motorička iskustva 1 |
8 |
NAPOMENA: ukoliko škola nema uslova za izvođenje nastave plivanja časovi predviđeni za ovaj modul preraspodeljuju se na sledeći način: atletika 4 časa, gimnastika 4 časa i sportske igre 2 časa.
Razred: drugi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Antropomotoričke sposobnosti 2 |
18 |
Atletika 2 |
8 |
Gimnastika 2 |
10 |
Plivanje 2 |
8 |
Sportske igre 2 |
10 |
Druga motorička iskustva 2 |
10 |
NAPOMENA: ukoliko škola nema uslova za izvođenje nastave plivanja časovi predviđeni za ovaj modul preraspodeljuju se na sledeći način: antropomotoričke sposobnosti 3 časa, gimnastika 2 časa i sportske igre 3 časa
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Antropomotoričke sposobnosti 1 |
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
|
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Atletika 1 |
Trajanje modula: |
9 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
|
|
|
Naziv modula: |
Gimnastika 1 |
Trajanje modula: |
9 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
|
* |
|
Naziv modula: |
Plivanje 1 |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
|
|
|
Naziv modula: |
Sportske igre 1 |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Druga motorička iskustva 1 |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Antropomotoričke sposobnosti 2 |
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
|
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Atletika 2 |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
|
|
|
Naziv modula: |
Gimnastika 2 |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
|
* |
|
Naziv modula: |
Plivanje 2 |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
|
|
|
Naziv modula: |
Sportske igre 2 |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Druga motorička iskustva 2 |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Anderson, B. (2001): Stretching, Zagreb, Gopal DOO
- Anderson, B. Burke, E. Pearl, B. (2002): Fitness za sve, Zagreb, Gopal DOO
- Baey, J. (1968): Gymnastics in the schools, Boston
- Ivanić, S. (1996): Metodologija, Beograd, Gradski sekretarijat za sport i omladinu grada Beograda
- Korkin, V. P. (1983): Akrobatika, Moskva, Fizkuljtura i sport
- Kukolj, M. (1996): Opšta antropomotorika, Beograd, Finegraf
- Nićin, Đ. (2003): Fitness, Beograd, Fakultet za menadžment u sportu Univerziteta "Braća Karić" i Viša škola za sportske trenere
MATEMATIKA
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
64 |
|
|
|
|
64 |
II |
64 |
|
|
|
|
64 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- sticanje matematičkih znanja i umenja neophodnih za razumevanje zakonitosti u prirodi i društvu, za primenu u svakodnevnom životu i praksi;
- razvijanje mentalnih sposobnosti učenika, pozitivnih osobina ličnosti i naučnog pogleda na svet;
- sticanje opšte matematičke kulture, uz shvatanje mesta i značaja matematike u progresu civilizacije;
- osposobljavanje učenika za izučavanje drugih oblasti u kojima se matematika primenjuje;
- doprinos formiranju i razvijanju naučnog pogleda na svet;
- doprinos radnom i politehničkom obrazovanju učenika;razvijanje logičkog mišljenja i zaključivanja, apstraktnog mišljenja i matematičke intuicije;
- dalje razvijanje radnih, kulturnih, etičkih i estetskih navika učenika;
- dalje osposobljavanje učenika za korišćenje stručne literature i drugih izvora znanja
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Realni brojevi |
6 |
Elementi matematičke logike i teorije skupova |
6 |
Proporcionalnost veličina |
8 |
Racionalni algebarski izrazi |
11 |
Planimetrija |
11 |
Linearna jednačina, nejednačina, funkcija. Sistemi |
14 |
Obavezna su četiri jednočasovna pismena zadatka sa jednočasovnim ispravkama (8 časova).
Razred: |
drugi |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Stepenovanje i korenovanje |
10 |
Kvadratna, eksponencijalna i logaritamska jednačina, nejednačina i funkcija |
34 |
Nizovi |
12 |
Obavezna su četiri jednočasovna pismena zadatka sa jednočasovnim ispravkama (8 časova).
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Realni brojevi |
Trajanje modula: |
6 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Elementi matematičke logike i teorije skupova |
Trajanje modula: |
6 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Proporcionalnost veličina |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Racionalni algebarski izrazi |
Trajanje modula: |
11 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Planimetrija |
Trajanje modula: |
11 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Linearna jednačina, nejednačina, funkcija. Sistemi |
Trajanje modula: |
14 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Stepenovanje i korenovanje |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Kvadratna, eksponencijalna i logaritamska jednačina, nejednačina i funkcija |
Trajanje modula: |
34 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Nizovi |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- R. Despotović, R. Tošić, B. Šešelja Matematika za prvi razred srednjih stručnih škola, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
- G. Vojvodić, V. Petrović, R. Despotović, B. Šešelja Matematika za drugi razred srednjih stručnih škola, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva Beograd
- V. Mićić, Ž. Ivanović, S. Ognjanović Matematika za drugi razred srednje škole, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva Beograd
- J. Kečkić Matematika sa zbirkom zadataka za treći razred srednje škole, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva Beograd
- Sve odobrene zbirke zadataka iz matematike
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Fizika
- Opravka i održavanje poljoprivredne tehnike
- Praktična nastava
- Osnovi poljoprivredne proizvodnje
- Preduzetništvo
- Poljoprivredne mašine
FIZIKA
(obavezan i izborni predmet)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska |
Vežbe |
Praktična |
Nastava u |
|||
I |
64 |
|
|
|
|
64 |
II |
32* |
|
|
|
|
32* |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- sticanje znanja o prirodnim pojavama i svojstvima tela
- razvijanje logičkog zaključivanja i kritičkog mišljenja
- razvijanje radoznalosti, samostalnosti i sposobnosti primene znanja
- formiranje osnove za dalje obrazovanje
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: |
prvi |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula |
Fizičke veličine, SI sistem |
8 |
Kinematika |
16 |
Sila, energija, gravitacija |
26 |
Fizika velikog broja molekula |
14 |
Razred: |
drugi (*izborni predmet) |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula |
Elektrostatika, jednosmerna struja |
14 |
Magnetno polje |
9 |
Naizmenična struja |
9 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Fizičke veličine, SI sistem |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Kinematika |
Trajanje modula: |
16 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Sila, energija, gravitacija |
Trajanje modula: |
26 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Fizika velikog broja molekula |
Trajanje modula: |
14 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Elektrostatika, jednosmerna struja |
Trajanje modula: |
14 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Magnetno polje |
Trajanje modula: |
9 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Naizmenična struja |
Trajanje modula: |
9 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- D. Ivanović, M. Raspopović,... Fizika za prvi razred srednje škole
- D. Ivanović, M. Raspopović,... Fizika za drugi razred srednje škole
- J. Nikolić, N. Babić Osnove elektrotehnike
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Matematika
- Motori i traktori
- Biologija
- Osnovi poljoprivredne tehnike
- Praktična nastava
- Poljoprivredne mašine