PRAVILNIKO NORMATIVIMA I STANDARDIMA ZA OBAVLJANJE POSLOVA I DELATNOSTI U USTANOVAMA U KOJIMA SE OSTVARUJU PRAVA IZ SOCIJALNE ZAŠTITE O ČIJEM SE OBEZBEĐENJU STARA GRAD BEOGRAD("Sl. list grada Beograda", br. 7/92, 21/95 i 32/2004) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se normativi i standardi za obavljanje poslova i delatnosti u ustanovama socijalne zaštite u Beogradu u kojima se ostvaruju prava na:
1. pomoć u kući
2. dnevni boravak
3. stalne novčane pomoći
4. jednokratne novčane pomoći.
I POMOĆ U KUĆI
Pravo na pomoć kući u gradu Beogradu ostvaruje se obavljanjem ove delatnosti u okviru ustanove za smeštaj odraslih i starih lica.
Delatnost pomoći u kući obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:
- Obavljanje neophodnih kućnih poslova, kao što su: - održavanje čistoće stana; - nabavka hrane i drugih potrebnih stvari; - pripremanje obroka; - održavanje lične higijene; - održavanje odevnih predmeta, posteljine; - zagrevanje prostorija, - obavljanje drugih poslova, zavisno od potreba korisnika.
Usluge iz stava 1 ovog člana pružaju radnici koji imaju srednju ili nižu školsku spremu, s tim da 1 radnik pruža usluge za 3 korisnika pomoći u kući.
Služba pomoći u kući može da se organizuje za dve ili više opština na teritoriji grada Beograda.
Poslove organizatora službe pomoći u kući obavlja radnik sa višom ili srednjom školskom spremom, s tim što 1 organizator obavlja ove poslove u službi pomoći u kući koja pruža usluge najmanje za 45 korisnika, odnosno u kojoj je zaposleno najmanje 15 radnika iz člana 3 stav 2 ovog pravilnika.
II DNEVNI BORAVAK
Pravo na dnevni boravak u gradu Beogradu ostvaruje se obavljanjem ove delatnosti u okviru ustanove za smeštaj odraslih i starih lica i u okviru ustanove za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju.
U okviru ustanove za smeštaj odraslih i starih lica ostvaruje se pravo na dnevni boravak odraslih i starih lica u dnevnim centrima i klubovima za starije, a u okviru ustanove za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine, pravo na dnevni boravak dece i omladine ometene u mentalnom razvoju, autistične dece i omladine i dece oštećenog sluha.
1. Dnevni boravak odraslih i starih lica u dnevnim centrima i klubovima za starije
Delatnost dnevnog boravka odraslih i starih lica u dnevnim centrima i klubovima za starije obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:
1. Obezbeđivanje dnevnog boravka starijim građanima u cilju okupljanja, druženja, čitanja štampe i knjiga, praćenja radio i TV programa, društvenim igrama i slično;
2. Ishrane;
3. Servisnih usluga kao što su: pranje, sušenje i peglanje veša, održavanje lične higijene korisnika i slično.
Usluge iz člana 6 ovog pravilnika pružaju radnici koji imaju srednju školsku spremu - domaćica, ili nižu školsku spremu - pomoćnik domaćice kluba.
Za pružanje usluga iz člana 6 ovog pravilnika, u dnevnom centru i klubu koji radi 12 sati u toku dana i čiji je kapacitet do 100 korisnika angažuje se 1 domaćica i 1 pomoćnik domaćice kluba, a u dnevnom centru i klubu čiji je kapacitet preko 100 korisnika angažuju se 2 domaćice i 2 pomoćnika domaćice kluba.
Izuzetno od odredbe stava 2 ovog člana, u dnevnom centru i klubu za starije koji radi u jednoj smeni angažuje se 1 domaćica kluba.
U cilju organizovanja i realizovanja odgovarajućih programa i individualnog stručnog rada sa korisnicima, za svaka 3 dnevna centra i kluba angažuje se po 1 diplomirani socijalni radnik ili socijalni radnik.
U cilju obavljanja opštih poslova za potrebe svih dnevnih centara i klubova za starije angažuje se 1 administrativni radnik srednje školske spreme, 2 vozača i 1 KV radnik za održavanje objekata kluba.
Za poslove raznošenja hrane korisnicima angažuje se 1 radnik niže školske spreme na 50 korisnika kojima se obroci raznose.
Poslove rukovođenja i koordiniranja rada svih dnevnih centara i klubova za starije i službi pomoći u kući obavlja 1 rukovodilac sa visokom školskom spremom.
2. Dnevni boravak mentalno nedovoljno razvijene dece i omladine
Delatnost dnevnog boravka mentalno nedovoljno razvijene dece i omladine obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:
1. Dnevnog zbrinjavanja
2. Ishrane
3. Vaspitno-obrazovnog i odgovarajućeg radnog tretmana
4. Zdravstvene zaštite za vreme trajanja boravka u toku dana
Usluge iz stava 1 ovog člana pružaju se na osnovu utvrđenih programa, u skladu sa zahtevima stručnog rada.
Usluge iz čl. 10 ovog pravilnika, za vaspitnu grupu od 15 korisnika pruža 1 vaspitač - diplomirani defektolog ili defektolog, 1 radni terapeut - defektolog ili diplomirani defektolog za svakih 12 korisnika, 1 logoped, 1 profesor fizičkog vaspitanja i 1 diplomirani socijalni radnik ili socijalni radnik za svakih 100 korisnika, 1 psiholog za svakih 150 korisnika i 1 negovateljica za svakih 50 korisnika.
Poslove spremačice (higijeničarke) za svakih 50 korisnika obavlja 1 radnik niže stručne spreme, a za svakih 100 korisnika poslove servirke (za distribuiranje i serviranje hrane) obavlja 1 radnik niže stručne spreme, a poslove vozača - magacionera 1 KV radnik.
Usluge iz člana 10 ovog pravilnika, za vaspitnu grupu od šest teško mentalno ometenih korisnika pružaju jedan vaspitač - diplomirani defektolog, dva radna terapeuta - fizioterapeut sa višom stručnom spremom, jedna negovateljica na tri korisnika, jedan logoped i jedan diplomirani socijalni radnik na 30 korisnika i jedan psiholog na 20 korisnika.
Poslove rukovođenja i koordiniranja izvršavanja svih poslova dnevnog boravka mentalno nedovoljno razvijene dece i omladine obavlja 1 rukovodilac visoke stručne spreme defektološkog smera.
3. Dnevni boravak autistične dece
Delatnost dnevnog boravka autistične dece i omladine obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:
1. Dnevnog zbrinjavanja
2. Ishrane
3. Vaspitno-obrazovnog i terapijskog rada
4. Razvijanja kreativnih sposobnosti
5. Radnog vaspitanja
6. Radnog osposobljavanja
7. Socijalizacije
8. Zdravstvene zaštite za vreme trajanja boravka u toku dana.
Usluge iz stava 1 ovog člana pružaju se na osnovu utvrđenih programa, u skladu sa zahtevima stručnog rada.
Usluge iz člana 13 ovog pravilnika, za grupu od 6 korisnika pruža 1 vaspitač - diplomirani defektolog ili defektolog, 1 diplomirani defektolog ili defektolog za vaspitno-obrazovni rad za svakih 30 korisnika, 1 psiholog za svakih 20 korisnika, 1 diplomirani socijalni radnik ili socijalni radnik za svakih 60 korisnika, 1 profesor fizičkog vaspitanja za svakih 30 korisnika.
Poslove servirke za svakih 30 korisnika obavlja 1 radnik niže stručne spreme, a poslove spremačice (higijeničarke) za svakih 30 korisnika, takođe obavlja 1 radnik niže stručne spreme i 1 logoped za svakih 60 korisnika.
Poslove rukovođenja i koordiniranja izvršavanja svih poslova dnevnog boravka autistične dece i omladine obavlja 1 rukovodilac - koordinator visoke stručne spreme defektološkog smera.
4. Dnevni boravak dece oštećenog sluha
Delatnost dnevnog boravka dece oštećenog sluha obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:
1. Dnevnog zbrinjavanja
2. Ishrane
3. Vaspitnog rada
4. Pomoć u savladavanju školskog gradiva
5. Socijalizacije
6. Organizovanje slobodnog vremena kroz rad odgovarajućih sekcija
7. Zdravstvene zaštite za vreme trajanja boravka u toku dana.
Usluge iz stava 1 ovog člana pružaju se na osnovu utvrđenih programa, u skladu sa zahtevima stručnog rada.
Usluge dnevnog boravka dece oštećenog sluha za grupu od 12 korisnika pruža 1 vaspitač - diplomirani defektolog ili defektolog.
III STALNE NOVČANE POMOĆI I JEDNOKRATNE NOVČANE POMOĆI
Pravo na stalne novčane pomoći i jednokratne novčane pomoći u gradu Beogradu ostvaruje se u Gradskom centru za socijalnu pomoć.
U Gradskom centru za socijalni rad obavljaju se i svi poslovi vezani za priznavanje prava na pomoć u kući i dnevni boravak.
Poslovi iz stava 1 i 2 ovog člana su:
- Otkrivanje socijalnih potreba i preventivni rad na njihovom sprečavanju,
- Sprovođenje odgovarajućeg dijagnostičkog postupka i izrada nalaza i mišljenja stručnih radnika;
- Vođenje postupka i donošenje odluke o priznavanju prava korisnika;
- Vođenje odgovarajuće evidencije i dokumentacije,
- Stalna saradnja sa ustanovama preko kojih se ostvaruju prava na pomoć u kući i dnevni boravak,
- Isplata novčanih prava i plaćanje troškova pomoći u kući i dnevnog boravka za korisnike za koje ove troškove snosi centar.
Poslove iz člana 18 ovog pravilnika obavlja diplomirani socijalni radnik ili socijalni radnik u odeljenjima Gradskog centra - Obrenovac, Barajevo, Grocka i Sopot sa po 1/4 radnog vremena, a u svim ostalim odeljenjima Gradskog centra sa po 1/3 radnog vremena i diplomirani pravnik sa po 1/4 radnog vremena u svakom od odeljenja Gradskog centra.
Poslove praćenja i analitičko-istraživačkog rada obavljaju 2 radnika - analitičara sa visokom stručnom spremom.
Pravni i finansijsko-računovodstveni poslovi u ustanovama u kojima se ostvaruju prava iz člana 1 ovog pravilnika obavljaju se srazmernim angažovanjem pravnih i finansijsko-računovodstvenih službi ovih ustanova.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Sl. listu grada Beograda", a primenjivaće se od 1.4.1992. godine.
Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o normativima i standardima za obavljanje poslova i delatnosti u
ustanovama u kojima se ostvaruju prava iz socijalne zaštite o čijem se obezbeđivanju
stara grad Beograd
("Sl. list grada Beograda", br. 21/95)
Član 4
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjuje se počev od 1. januara 1995. godine.
Samostalni član Pravilnika o izmenama
Pravilnika o normativima i standardima za obavljanje poslova i delatnosti u
ustanovama u kojima se ostvaruju prava iz socijalne zaštite o čijem se obezbeđivanju
stara grad Beograd
("Sl. list grada Beograda", br. 32/2004)
Član 2
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".