PRAVILNIK
O NAČINU KORIŠĆENJA SREDSTAVA SA PODRAČUNA, ODNOSNO DRUGIH RAČUNA KONSOLIDOVANOG RAČUNA TREZORA REPUBLIKE

("Sl. glasnik RS", br. 3/2004 i 140/2004)

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje način korišćenja novčanih sredstava sa podračuna, odnosno drugih računa direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta Republike (u daljem tekstu: korisnici budžeta Republike) i organizacija obaveznog socijalnog osiguranja (u daljem tekstu: OOSO), uključenih u konsolidovani račun trezora Republike (u daljem tekstu: KRT Republike).

Član 2

Korisnici budžeta Republike mogu imati podračune na kojima se vode sredstva za redovno poslovanje i podračune na kojima se vode sopstveni prihodi.

Na podračunima za redovno poslovanje vode se novčana sredstva u skladu sa budžetom Republike.

Na podračunima sopstvenih prihoda vode se sredstva korisnika budžeta Republike koja se ostvaruju u skladu sa zakonom.

Novčana sredstva sa podračuna za redovno poslovanje ne mogu se prenositi na podračune sopstvenih prihoda korisnika budžeta Republike.

Član 3

Na podračunima za redovno poslovanje OOSO vode se novčana sredstva u skladu sa finansijskim planom OOSO.

Član 4

Sopstveni prihodi korisnika budžeta Republike konsoliduju se na nivou KRT Republike.

Ako se korisnik budžeta Republike finansira iz budžeta različitih nivoa vlasti, sopstveni prihodi tog korisnika konsoliduju se na nivou trezora prema pripadnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Sopstveni prihodi OOSO konsoliduju se na nivou KRT Republike.

II KORIŠĆENJE NOVČANIH SREDSTAVA

Član 5

Ministarstvo finansija i ekonomije - Sektor za trezor (u daljem tekstu: Trezor) ispostavlja naloge za plaćanje Upravi za javna plaćanja (u daljem tekstu: Uprava), na zahtev korisnika budžeta Republike, za izdatke za redovno poslovanje korisnika budžeta Republike u okviru odobrenih aproprijacija, na osnovu kvartalnih i mesečnih planova potrošnje, u skladu sa budžetom Republike za budžetsku godinu.

Trezor ispostavlja naloge Upravi za transfer sredstava sa računa za izvršenje budžeta na podračune za redovno poslovanje korisnika budžeta Republike, na zahtev korisnika budžeta Republike, za izdatke za redovno poslovanje korisnika budžeta Republike u okviru odobrenih aproprijacija, na osnovu kvartalnih i mesečnih planova potrošnje, sa kojih korisnici budžeta Republike mogu ispostaviti nalog za plaćanje Upravi.

OOSO ispostavljaju nalog za plaćanje Upravi u skladu sa finansijskim planom.

Član 6

Trezor ispostavlja naloge za plaćanje Upravi, na zahtev korisnika budžeta Republike, za izdatke sa podračuna sopstvenih prihoda korisnika budžeta Republike u okviru odobrenih aproprijacija, u skladu sa budžetom Republike za budžetsku godinu.

Korisnici budžeta Republike i OOSO vrše plaćanja sa podračuna sopstvenih prihoda, za namene i do visine utvrđene zakonom, drugim propisima i opštim aktom.

Neposredna plaćanja vrše se ispostavljanjem naloga za plaćanje, u skladu sa zakonom.

III UPRAVLJANJE NOVČANIM SREDSTVIMA NA KRT REPUBLIKE

Član 7

Svim sredstvima na KRT Republike upravlja Trezor.

Upravljanje sredstvima iz stava 1 ovog člana podrazumeva planiranje tokova i upravljanje primanjima i izdacima radi efikasnijeg korišćenja tih sredstava.

Trezor planira tokove novčanih sredstava sa ciljem nesmetanog izvršenja obaveza budžeta Republike, u skladu sa zakonom.

Član 8

U cilju obezbeđivanja sredstava za finansiranje tekuće likvidnosti, budžet Republike može privremeno pozajmiti sredstva sa podračuna za redovno poslovanje direktnih, odnosno indirektnih korisnika budžeta Republike, odnosno sa KRT Republike, prenosom sredstava sa računa za interne pozajmice.

Visina pozajmice iz stava 1 ovog člana može biti do 60% dnevnog stanja salda prethodnog dana na podračunima za redovno poslovanje direktnih, odnosno indirektnih korisnika budžeta Republike.

Pozajmljivanje iz stava 1 ovog člana može biti do 30 dana, a najkasnije 31. decembra tekuće godine.

Član 9

Direktni i indirektni korisnici budžeta Republike, po završetku budžetske godine, podnose nalog Upravi za prenos neutrošenih sredstava u toj budžetskoj godini sa podračuna za redovno poslovanje na račun - Izvršenje budžeta Republike.

Ukoliko korisnici iz stava 1 ovog člana ne izvrše prenos neutrošenih sredstava sa podračuna za redovno poslovanje u toj budžetskoj godini, Trezor tim korisnicima neće vršiti prenos sredstava za finansiranje rashoda po aproprijacijama odobrenim zakonom kojim se uređuje budžet Republike dok direktni korisnik ne dostavi Trezoru dokumentaciju o utrošku sredstava u celokupnom iznosu iz stava 1 ovog člana, u skladu sa odobrenim aproprijacijama.

Stanje sopstvenih prihoda direktnih i indirektnih korisnika budžeta Republike evidentirano na kraju budžetske godine prenosi se kao početno stanje ovih sredstava na početku naredne budžetske godine.

Član 10

Sredstva iz člana 1 ovog pravilnika, koja preostanu po izvršenju obaveza u skladu sa članom 7 stav 3 ovog pravilnika, mogu se koristiti za prevremeno vraćanje kredita, u cilju smanjenja obaveza Republike, deponovanje sredstava kod Narodne banke Srbije preko noći, u cilju obezbeđivanja sredstava za izvršenje prioritetnih obaveza, odnosno investiranje sredstava kod Narodne banke Srbije, u cilju obezbeđivanja sredstava za izvršenje prioritetnih obaveza, u skladu sa zakonom.

Član 11

Sredstva koja ostanu raspoloživa posle izvršenog raspoređivanja po osnovima iz člana 10 ovog pravilnika, mogu se investirati u hartije od vrednosti Republike, pre roka njihovog dospeća, u hartije od vrednosti Narodne banke Srbije, ostalim nivoima vlasti, bankama koje kao zalogu daju hartije od vrednosti koje je emitovala Republika, bankama koje kao zalogu daju drugu vrstu obezbeđenja, u hartije od vrednosti stranih država čiji je kreditni rejting A ili bolji, finansijskim institucijama u inostranstvu čiji je kreditni rejting AA ili bolji.

Član 12

Trezor vrši investiranje sredstava iz člana 11 ovog pravilnika na osnovu pojedinačne odluke o investiranju, u skladu sa zakonom.

IV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 13

OOSO i direktni korisnici budžeta Republike dužni su da vode evidenciju podataka, registara, pismenih izveštaja i elektronskih podataka, koji se odnose na finansijske zadatke i aktivnosti, za sebe i svoje indirektne korisnike budžeta Republike.

Član 14

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".