ODLUKA
O SLUŽBI GRADONAČELNIKA GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 4/2005)

Član 1

Ovom odlukom obrazuje se Služba Gradonačelnika Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Služba Gradonačelnika) i uređuje njena organizacija, zadaci i rad.

Član 2

Služba Gradonačelnika obavlja stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradonačelnika Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik), poslove koji se odnose na saradnju sa medijima i druge poslove od značaja za obavljanje izvršne funkcije koju vrši Gradonačelnik.

Služba Gradonačelnika obavlja poslove i za potrebe Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), Gradskog menadžera, Glavnog arhitekte i stručna radna tela koja obrazuje Gradonačelnik.

Član 3

U Službi Gradonačelnika obrazuju se sledeće osnovne unutrašnje jedinice:

1. Sektor za stručne poslove Gradonačelnika, i

2. Kabinet Gradonačelnika, sa položajem sektora.

Aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi Gradonačelnika mogu se u osnovnim unutrašnjim jedinicama iz stava 1 ovog člana obrazovati odseci i grupe kao uže unutrašnje jedinice u skladu sa aktom o načelima za unutrašnju organizaciju i sistematizaciju radnih mesta u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službi, koji donosi Gradonačelnik.

Član 4

Pojedine poslove u okviru Službe Gradonačelnika mogu da vrše samostalni izvršioci izvan unutrašnje jedinice, ako to nalažu priroda ili obim poslova ili ako to proizilazi iz saradnje sa javnim komunalnim i drugim javnim preduzećima i drugim pravnim subjektima.

Samostalni izvršilac radi po uputstvima i nalozima Gradonačelnika.

Član 5

Gradonačelnik može da ima posebnog savetnika za obavljanje najsloženijih poslova koji zahtevaju posebnu stručnost i samostalnost u radu.

Član 6

U Sektoru za stručne poslove Gradonačelnika (u daljem tekstu: Sektor) obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- dostavljanje predloga akata Skupštini Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada),

- pripremu akata potrebnih za izvršavanje odluka Skupštine Grada, ako to ne spada u delokrug gradskih uprava,

- pripremu mišljenja o predlogu akata koje je Skupštini Grada podneo drugi ovlašćeni predlagač,

- obradu materijala za odlučivanje Gradonačelnika,

- stručne i administrativne poslove u vezi sa postavljenjem i razrešenjem lica za koje je nadležan Gradonačelnik,

- praćenje izvršavanja obaveza Gradonačelnika i evidentiranje i praćenje izvršavanja donetih akata Gradonačelnika,

- sazivanje, pripremu i održavanje sednica Gradskog veća i stručnih radnih tela koje obrazuje Gradonačelnik,

- sprovođenje radnji u drugostepenom upravnom postupku i pripremu nacrta rešenja u tom postupku za Gradsko veće,

- pripremu radnih i drugih sastanaka Gradonačelnika, Gradskog veća, Gradskog menadžera, Glavnog arhitekte i stručnih radnih tela,

- prijem stranaka koje se obraćaju Gradonačelniku putem otvorene kancelarije i postupanje po njihovim zahtevima, i

- druge poslove za potrebe Gradonačelnika, Gradskog veća, Gradskog menadžera, Glavnog arhitekte i stručnih radnih tela.

Član 7

U Kabinetu Gradonačelnika (u daljem tekstu: Kabinet) obavljaju se savetodavni, organizacioni, administrativno-tehnički i protokolarni poslovi od značaja za rad Gradonačelnika.

U Kabinetu Gradonačelnika obavljaju se i poslovi koji se odnose na: obaveštavanje javnosti o radu Gradonačelnika, Gradskog veća, Gradskog menadžera, Glavnog arhitekte, stručnih radnih tela i gradskih uprava, posebnih organizacija i službe; interno informisanje; pripremanje i izdavanje informativnih glasila, odnosno publikacija o Gradu.

Član 8

Službom Gradonačelnika rukovodi Gradonačelnik.

Gradonačelnik donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Član 9

Sektorom i Kabinetom kao osnovnim unutrašnjim jedinicama, rukovode šef Sektora i šef Kabineta.

Šefa Sektora i šefa Kabineta postavlja Gradonačelnik.

Šef Sektora i šef Kabineta mogu da imaju jednog ili više pomoćnika.

Član 10

Na šefa Sektora i šefa Kabineta, odnosno na njihove pomoćnike, u pogledu određivanja plata primenjuju se odredbe odluka i drugih akata koje se odnose na načelnike, odnosno pomoćnike načelnika gradskih uprava.

Član 11

Gradonačelnik može svojim aktom da obrazuje stručna radna tela za izvršavanje pojedinih poslova iz svog delokruga.

Stručna radna tela mogu biti stalna i povremena.

Aktom o obrazovanju stručnih radnih tela određuju se njihovi zadaci, sastav i način rada.

U stručna radna tela mogu da se odrede članovi Gradskog veća, zaposleni iz Službe Gradonačelnika i gradskih uprava i stručnjaci za pojedine oblasti.

Član 12

U pogledu pitanja koja nisu uređena ovom odlukom, na zaposlene u Službi Gradonačelnika i na lica koja postavlja Gradonačelnik, primenjuju se odredbe zakona kojima se uređuju radni odnosi u državnim organima.

Član 13

Određene poslove za potrebe Službe Gradonačelnika obavlja Služba za zajedničke poslove obrazovana Odlukom o gradskim upravama Grada Novog Sada.

Član 14

Gradonačelnik će doneti akt iz člana 8 stav 2 ove odluke u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu akta o načelima za unutrašnju organizaciju i sistematizaciju radnih mesta u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službi.

Član 15

Gradonačelnik će doneti rešenja o postavljenju i raspoređivanju zaposlenih koji se nalaze na radu u Službi Gradonačelnika u roku od 15 dana od dana donošenja akta iz člana 14 ove odluke.

Član 16

Postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi Grada Novog Sada - Službi za poslove Izvršnog odbora (u daljem tekstu: Služba za poslove Izvršnog odbora), nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi Gradonačelnika.

Služba Gradonačelnika preuzeće sve zaposlene koji su radili na odgovarajućim poslovima u Službi za poslove Izvršnog odbora.

Zaposleni iz stava 2 ovog člana koji ostanu neraspoređeni u Službi Gradonačelnika, imaju prava i obaveze u skladu sa zakonom.

Sredstva za ostvarivanje prava zaposlenih koji su ostali neraspoređeni obezbeđuju se u budžetu Grada Novog Sada.

Član 17

Poslove, kao i predmete, arhivu i drugi registratorski materijal, opremu, sredstva za rad i druga sredstva Službe za poslove Izvršnog odbora preuzeće Služba Gradonačelnika.

Član 18

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".