ODLUKA
O SLUŽBI SKUPŠTINE GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 4/2005)

Član 1

Ovom odlukom obrazuje se Služba Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Služba Skupštine) i uređuje njena organizacija, zadaci i rad.

Član 2

Služba Skupštine obavlja stručne i druge poslove za potrebe Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada), njenih stalnih radnih tela, odnosno saveta i komisija, odbornika, odborničkih grupa, kao i određene poslove za potrebe Gradske izborne komisije.

Član 3

U Službi Skupštine obrazuju se sledeće osnovne unutrašnje jedinice:

- Sektor za skupštinske poslove,

- Kabinet predsednika Skupštine Grada, sa položajem sektora, i

- Sektor za informisanje.

Aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi Skupštine u sektorima se mogu obrazovati i uže unutrašnje jedinice u skladu sa aktom o načelima za unutrašnju organizaciju i sistematizaciju radnih mesta u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službi, koji donosi Gradonačelnik Grada Novog Sada.

Član 4

Pojedine poslove u okviru Službe Skupštine mogu da vrše samostalni izvršioci izvan unutrašnje jedinice, ako to nalažu priroda ili obim poslova ili ako to proizilazi iz saradnje sa javnim komunalnim i drugim javnim preduzećima i drugim pravnim subjektima.

Samostalni izvršilac radi po uputstvima i nalozima predsednika i zamenika predsednika Skupštine Grada.

Član 5

Sektor za skupštinske poslove obavlja stručne i organizacione poslove za potrebe Skupštine Grada, stalnih radnih tela Skupštine Grada, predsednika i zamenika predsednika Skupštine Grada, kao i poslove koji se odnose na: pripremu sednica i obradu akata usvojenih na sednicama, čuvanje izvornih dokumenata o radu Skupštine Grada, predstavke, peticije i predloge građana, izbor, imenovanja, postavljenja i razrešenja lica koje bira, imenuje ili postavlja Skupština Grada, pripremu propisa i izradu pojedinačnih akata o primanjima i naknadama odbornika u Skupštini Grada i izabranih, imenovanih i postavljenih lica organa Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad), kao i o drugim statusnim pitanjima ovih lica, mandatna i imunitetna prava odbornika, sastav stalnih radnih tela Skupštine Grada, sastav organa upravljanja javnih komunalnih i drugih javnih preduzeća i javnih službi čiji je osnivač Grad, sprovođenje prethodnog postupka imenovanja njihovih direktora, javnost rada Skupštine Grada, davanje obaveštenja i stručnih objašnjenja o pitanjima od značaja za vršenje funkcije odbornika i odborničkih grupa Skupštine Grada, saradnju Grada sa drugim gradovima u zemlji i inostranstvu, poslove Protokola, dodeljivanja javnih priznanja Grada, izbor odbornika u Skupštinu Grada, gradski referendum, čuvanje i davanje na korišćenje informativnog, dokumentacionog i bibliotečkog materijala i druge stručne i organizacione poslove koje odrede Skupština Grada ili njena stalna radna tela.

Član 6

U Kabinetu predsednika Skupštine Grada obavljaju se stručni, savetodavni i administrativno-tehnički poslovi za potrebe predsednika i zamenika predsednika Skupštine Grada.

Član 7

U Sektoru za informisanje obavljaju se stručni i drugi poslovi koji se odnose na: informisanje odbornika i građana u Gradu o pitanjima koja razmatraju i o kojima odlučuje Skupština Grada i njena stalna radna tela, prikupljanje i obradu podataka i informacija koje mogu biti od značaja za informisanje građana Novog Sada i šire javnosti i dostavljanje istih sredstvima javnog informisanja, obaveštavanje redakcija i novinara o svim značajnim događajima u Skupštini Grada, pripremu konferencija za novinare i izdavanje saopštenja sa sednica i sastanaka, pripremu informativnih i dokumentacionih materijala za javno nastupanje ili razgovor sa novinarima predsednika i zamenika predsednika Skupštine Grada.

U Sektoru se obavljaju i poslovi koji se odnose na: poslove prevođenja i lektorisanja tekstova na jezicima čija je ravnopravna upotreba utvrđena Statutom Grada, prikupljanje i obrađivanje podataka i pripremu internih informatora.

U okviru Sektora obavljaju se i poslovi informisanja za potrebe Kabineta predsednika Skupštine Grada.

Član 8

Službom Skupštine rukovodi sekretar Skupštine Grada.

Sekretar Skupštine, radi propisivanja načina rada i izvršavanja poslova Službe Skupštine, donosi pravilnike, naredbe, uputstva i rešenja.

Sekretar Skupštine Grada donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi Skupštine.

Sekretar Skupštine Grada, u pogledu rukovođenja radom Službe Skupštine, ima prava i dužnosti načelnika gradske uprave.

Za rad Službe Skupštine i svoj rad sekretar Skupštine Grada odgovara Skupštini Grada.

Član 9

Sekretar Skupštine Grada ima zamenika koji mu pomaže u obavljanju poslova iz njegovog delokruga i zamenjuje ga u slučaju odsutnosti ili privremene sprečenosti da obavlja svoje poslove.

Član 10

Sektorima i Kabinetom rukovode šef sektora i šef Kabineta.

Član 11

Šefovi sektora i šef Kabineta mogu da imaju jednog ili više pomoćnika.

U Sektoru za skupštinske poslove, poslove za jedno ili više stalnih radnih tela Skupštine Grada obavljaju sekretari stalnih radnih tela Skupštine Grada, koji imaju položaj pomoćnika iz stava 1 ovog člana.

Član 12

U skladu sa potrebama i zahtevima Skupštine Grada i njenih stalnih radnih tela, mogu da se obrazuju stručne radne grupe za izvršavanje pojedinih poslova.

Stručne radne grupe obrazuju sekretar Skupštine Grada i stalna radna tela, za izvršavanje poslova iz svog delokruga, iz reda zaposlenih u Službi Skupštine.

U stručne radne grupe mogu da se odrede i zaposleni iz gradskih uprava i stručnjaci za pojedine oblasti.

Član 13

Komisija za kadrovska, administrativna i mandatno-imunitetna pitanja:

- daje saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi Skupštine,

- utvrđuje predlog za obezbeđenje sredstava u budžetu Grada Novog Sada za rad Skupštine Grada i Službe Skupštine Grada,

- postavlja i razrešava šefa sektora i šefa Kabineta predsednika Skupštine Grada, a na predlog predsednika Skupštine Grada, i

- donosi rešenja o platama sekretara i zamenika sekretara Skupštine Grada i drugih postavljenih lica u Službi Skupštine u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Član 14

Pomoćnike šefa sektora i šefa kabineta i sekretare stalnih radnih tela Skupštine Grada postavlja sekretar Skupštine Grada, a na predlog šefa sektora i šefa Kabineta.

Član 15

Na šefove sektora i šefa Kabineta, odnosno njihove pomoćnike, u pogledu određivanja plata primenjuju se odredbe odluka i drugih akata koje se odnose na načelnika, odnosno pomoćnika načelnika gradske uprave.

Član 16

U pogledu pitanja koja nisu uređena ovom odlukom, na zaposlene u Službi Skupštine i na lica koja postavlja Skupština Grada, odnosno Komisija za kadrovska, administrativna i mandatno-imunitetna pitanja, primenjuju se odredbe zakona kojima se uređuju radni odnosi u državnim organima.

Član 17

Određene poslove za potrebe Službe Skupštine obavlja Služba za zajedničke poslove obrazovana Odlukom o gradskim upravama.

Član 18

Sekretar Skupštine Grada doneće akt iz člana 8 stav 3 ove odluke u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 19

Komisija za kadrovska, administrativna i mandatno-imunitetna pitanja doneće rešenja o postavljenju šefova sektora i šefa Kabineta, a sekretar Skupštine Grada o postavljenju lica iz člana 14 ove odluke i o raspoređivanju zaposlenih koji se nalaze na radu u Službi Skupštine u roku od 15 dana od dana donošenja akta iz člana 18 ove odluke.

Član 20

Postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi Grada Novog Sada - Službi za skupštinske poslove i postavljena lica i zaposleni u Sekretarijatu za informacije (u daljem tekstu: Služba za skupštinske poslove i Sekretarijat za informacije), nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi Skupštine.

Služba Skupštine preuzeće sve zaposlene koji su radili na odgovarajućim poslovima u Službi za skupštinske poslove i u Sekretarijatu za informacije.

Zaposleni iz stava 2 ovog člana koji ostanu neraspoređeni u Službi Skupštine imaju prava i obaveze u skladu sa zakonom.

Sredstva za ostvarivanje prava zaposlenih koji su ostali neraspoređeni obezbeđuju se u budžetu Grada Novog Sada.

Član 21

Poslove, kao i predmete, arhivu i drugi registratorski materijal, opremu, sredstva za rad i druga sredstva Službe za skupštinske poslove i Sekretarijata za informacije, preuzeće Služba Skupštine.

Član 22

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".