ODLUKAO GRADSKIM UPRAVAMA GRADA NOVOG SADA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 4/2005 i 8/2005 - ispr.) |
Ovom odlukom obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti, posebne organizacije i službe i uređuje njihova organizacija i rad, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje njihovih poslova.
Posebne organizacije mogu da se obrazuju i odlukom Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada).
Za obavljanje upravnih poslova u okviru prava i dužnosti Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad) i određenih stručnih poslova za potrebe Skupštine Grada, Gradonačelnika Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik) i Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti.
Za obavljanje određenih stručnih i drugih poslova i sa njima povezanih upravnih poslova, koji su od značaja za efikasno ostvarivanje poslova Grada, gradskih uprava ili javnih preduzeća i službi čiji je osnivač Grad, obrazuju se posebne organizacije.
Za obavljanje stručnih, organizacionih i drugih poslova za potrebe organa Grada i gradskih uprava obrazuju se službe.
U gradskoj upravi, za izvršavanje poslova koji predstavljaju zaokruženu celinu obrazuju se sektori, kao osnovne unutrašnje jedinice.
Za obavljanje određenih poslova gradskih uprava u naseljenim mestima obrazuju se mesne kancelarije.
Obrazuju se sledeće gradske uprave:
1. Gradska uprava za komunalne poslove,
2. Gradska uprava za saobraćaj i puteve,
3. Gradska uprava za urbanizam i stambene poslove,
4. Gradska uprava za zaštitu životne sredine,
5. Gradska uprava za privredu,
6. Gradska uprava za finansije,
7. Gradska uprava za obrazovanje,
8. Gradska uprava za kulturu,
9. Gradska uprava za sport i omladinu,
10. Gradska uprava za zdravstvo,
11. Gradska uprava za socijalnu i dečiju zaštitu,
12. Gradska uprava za inspekcijske poslove,
13. Gradska uprava za opšte poslove, i
14. Gradska uprava za propise
U Gradskoj upravi za komunalne poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- pripremu programa razvoja komunalnih delatnosti Grada, realizaciju programa održavanja javnih gradskih funkcija i javne nabavke za realizaciju ovog programa;
- uređenje i obezbeđivanje obavljanja i razvoj komunalnih delatnosti i to: prečišćavanje i distribuciju vode, prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda, proizvodnju i snabdevanje parom i toplom vodom, održavanje čistoće u Gradu i naseljenim mestima, održavanje deponija, uređivanje, održavanje i korišćenje pijaca i pružanje usluga na njima, uređivanje, održavanje i korišćenje javnih plaža, parkova, zelenih, rekreacionih i drugih javnih površina, javnu rasvetu, uređivanje i održavanje grobalja i sahranjivanje i druge poslove u okviru komunalnih delatnosti u skladu sa zakonom, drugim propisima i odlukama Skupštine Grada i aktima donetim na osnovu njih.
U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi koji se odnose na:
- određivanje, uređivanje, unapređenje, korišćenje, davanje u zakup i zaštitu građevinskog zemljišta;
- pripremu programa uređivanja građevinskog zemljišta, utvrđivanje merila, visine, rokova i načina plaćanja naknade za korišćenje građevinskog zemljišta i merila za ugovaranje visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta, određivanje kriterijuma za određivanje zakupnine, pokretanje postupka prinudne naplate i naknade za korišćenje građevinskog zemljišta.
U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim komunalnim i drugim javnim preduzećima čiji je osnivač Grad.
U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika Srbija (u daljem tekstu: Republika), odnosno Autonomna Pokrajina Vojvodina (u daljem tekstu: Pokrajina) povere Gradu.
U Gradskoj upravi za saobraćaj i puteve obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- izgradnju, rehabilitaciju i rekonstrukciju, održavanje, zaštitu, korišćenje, razvoj i upravljanje lokalnim i nekategorisanim putevima i ulicama u Gradu i naseljenim mestima i drugim objektima saobraćajne infrastrukture od značaja za Grad;
- pripremu programa razvoja delatnosti iz svog delokruga;
- javni gradski i prigradski prevoz putnika u linijskom saobraćaju;
- uređenje i obezbeđivanje posebnih uslova i organizaciju auto-taksi prevoza putnika;
- uređenje i obezbeđivanje organizacije prevoza u linijskoj plovidbi, a koja se vrši na teritoriji Grada i određivanje delova obale i vodenog prostora na kojima se mogu graditi hidrograđevinski objekti i postavljati plovni objekti;
- režim i tehničko regulisanje saobraćaja;
- raskopavanje javnih površina;
- organizaciju i način korišćenja javnih parkirališta, nadzor nad radom javnih komunalnih preduzeća koja obavljaju poslove u oblasti gradskog i prigradskog prevoza putnika, izgradnju i održavanje puteva i saobraćajnica u ulicama; i
- sprovođenje postupka javnih nabavki u skladu sa planom javnih nabavki.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim komunalnim preduzećima čiji je osnivač Grad, u oblasti saobraćaja i puteva.
U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.
U Gradskoj upravi za urbanizam i stambene poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- pripremu i donošenje prostornog plana i urbanističkih planova, njihovu evidenciju i praćenje njihove realizacije, pripremu i izdavanje izvoda iz urbanističkog plana, odnosno izdavanje akta o urbanističkim uslovima, potvrđivanje urbanističkog projekta za parcelaciju i preparcelaciju, izdavanje odobrenja za izgradnju objekata za koje je to zakonom povereno Gradu, potvrđivanje prijave za početak izvođenja radova, pripremnih radova i radova za koje se ne izdaje odobrenje za izgradnju, izdavanje upotrebne dozvole, izdavanje potvrde za nacrt posebnih delova zgrade, poslove tehničke arhive i stručne, administrativne i tehničke poslove za Komisiju za planove i Komisiju za urbanizam;
- iseljenje lica iz stanova i zajedničkih prostorija u stambenim zgradama koje se koriste bez pravnog osnova, obezbeđivanje stanova za preseljenje nosilaca stanarskih prava iz stanova u privatnom vlasništvu radi vraćanja tih stanova njihovim vlasnicima u skladu sa zakonom, stručne administrativne i tehničke poslove za Komisiju za stambene poslove Skupštine Grada i poslove kontrole korišćenja stanova sa kojima raspolaže Grad.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim preduzećima i drugim organizacijama čiji je osnivač Grad, u stambenoj oblasti, urbanizmu i upravljanju poslovnim prostorom.
U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.
U sastavu Gradske uprave za urbanizam i stambene poslove obrazuje se Uprava za imovinsko-pravne poslove, koja ima položaj sektora.
U Upravi za imovinsko-pravne poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na: eksproprijaciju i administrativni prenos zemljišta i zgrada, deposedaciju, uspostavljanje prava službenosti i deeksproprijaciju, utvrđivanje prava ranijeg sopstvenika na neizgrađenom građevinskom zemljištu, prestanak prava korišćenja građevinskog zemljišta i donošenje akta o izuzimanju zemljišta iz poseda korisnika tog zemljišta, zaključivanje ugovora o otkupu stanova na kojima pravo raspolaganja ima Grad, vođenje jedinstvene evidencije o nepokretnoj imovini Grada i druge poslove u vezi sa imovinom Grada, kao i stručne, administrativne i tehničke poslove za Komisiju za vraćanje zemljišta i pašnjaka, komasaciju i arondaciju zemljišta.
U Gradskoj upravi za zaštitu životne sredine obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- pripremu programa i planova zaštite životne sredine, utvrđivanje posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine;
- sistematsko praćenje stanja kvaliteta vazduha i nivoa komunalne buke, putem ovlašćenih stručnih organizacija;
- praćenje drugih pokazatelja kvaliteta životne sredine putem stručnih ustanova (jonizujuće zračenje, nejonizujuće zračenje, aeropolen i dr.);
- praćenje stanja i koordinaciju delovanja u oblasti zaštite površinskih i podzemnih voda i zemljišta, aktivnosti vezane za rešavanje problema čvrstih i tečnih otpadnih materija;
- zaštitu prirode i zaštitu zaštićenih prirodnih dobara, planiranje i koordinaciju edukativnih aktivnosti u oblasti zaštite životne sredine;
- procenu uticaja projekata na životnu sredinu za koje odobrenje za izvođenje izdaje organ lokalne samouprave;
- predlaganje, organizovanje i sprovođenje preventivnih i sanacionih mera zaštite životne sredine, informisanje i objavljivanje podataka o stanju i kvalitetu životne sredine.
Gradska uprava koordinira, podstiče, pomaže i učestvuje u realizaciji programa, projekata i akcija iz oblasti zaštite životne sredine koje realizuju naučne i stručne ustanove, javna komunalna i druga javna preduzeća, organizacije, institucije i druga pravna i fizička lica u Gradu, Pokrajini i Republici.
U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.
U Gradskoj upravi za privredu obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- praćenje stanja u oblasti poljoprivrednog zemljišta, korišćenje i unapređenje poljoprivrednog zemljišta, šuma i voda, biljnog i životinjskog sveta i vodoprivrede, učestvovanje u pripremi programa razvoja i praćenja njihovog ostvarivanja uz predlaganje mera za njihovo unapređenje;
- donošenje osnova zaštite korišćenja i uređenja poljoprivrednog zemljišta, staranje o korišćenju pašnjaka i odlučivanje o privođenju pašnjaka drugoj kulturi;
- utvrđivanje vodoprivrednih uslova i izdavanje vodoprivredne saglasnosti i vodoprivredne dozvole;
- organizovanje zaštite od elementarnih nepogoda i drugih većih nepogoda i zaštite od požara na poljoprivrednom zemljištu;
- analiziranje mera tekuće i razvojne ekonomske politike i njihov uticaj na industriju, zanatstvo, privatno preduzetništvo, trgovinu i snabdevenost tržišta;
- uređivanje radnog vremena ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata i drugih uslova za njihov rad i poslovanje;
- davanje mišljenja Agenciji za privatizaciju povodom inicijativa za privatizaciju; i
- izradu strategije razvoja energetike, utvrđivanje potreba za energijom na teritoriji Grada i pripremu podataka za energetski bilans Republike Srbije.
U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.
U Gradskoj upravi za privredu obrazuju se:
1. Uprava za turizam, koja ima položaj sektora.
U Upravi za turizam obavljaju se poslovi koji se odnose na: izradu programa turističke informativno--propagandne delatnosti, izradu programa razvoja turizma i unapređenja opštih uslova za prihvat i boravak turista, obezbeđivanje propagandno-informativnih materijala kojima se popularišu i afirmišu mogućnosti Grada u turizmu (izdavačka i audio-vizuelna delatnost na sajmovima i manifestacijama, internet prezentacija i druga propagandna sredstva). Uprava za turizam ostvaruje saradnju sa turističkim organizacijama drugih opština i gradova, pokreće i organizuje aktivnosti u cilju poboljšanja kvaliteta usluga u turizmu i usklađuje svoje aktivnosti na organizovanju turističke informativno-propagandne delatnosti sa programima Turističke organizacije Srbije.
U Upravi za turizam obavljaju se i poslovi Turističko-informativnog centra Grada Novog Sada radi obaveštavanja posetilaca Novog Sada o turističkim i kulturnim vrednostima.
U Gradskoj upravi za finansije obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- pripremu i izradu budžeta Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet Grada) i završnog računa budžeta Grada i internu kontrolu, bilansiranje javnih prihoda i javnih rashoda, sastavljanje uputstva za izradu nacrta budžeta, kontrolu planova direktnih korisnika, odobravanje kvartalnih i mesečnih planova i kvota preuzetih obaveza, odobravanje zahteva za promenu aproprijacije i kvota, praćenje primanja i izdataka budžeta i staranje o naplati sredstava iz budžeta Republike, upotrebu sredstava tekuće i stalne rezerve i privremenu obustavu izvršenja budžeta, praćenje primanja, izdataka i drugih obaveza Grada po osnovu zaduživanja, i bilansiranje sredstava za gradske opštine;
- pripremu nacrta propisa iz oblasti izvornih javnih prihoda u saradnji sa gradskim upravama (lokalne komunalne takse, gradske administrativne takse, boravišne takse, gradski samodoprinos), i
- davanje mišljenja na nacrte odluka i drugih akata koji imaju uticaja na budžetska primanja i izdatke i normativno uređivanje poslova iz svoje nadležnosti.
Gradska uprava učestvuje u pripremi planova razvoja delatnosti iz nadležnosti Grada.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.
U Gradskoj upravi za finansije obrazuje se Sektor za trezor.
U Sektoru za trezor obavljaju se poslovi koji se odnose na: finansijsko planiranje kroz praćenje priliva na konsolidovanom računu trezora i zahteva za plaćanje rashoda, upravljanje gotovinskim sredstvima i likvidnošću na konsolidovanom računu trezora, kontrolisanje rashoda i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava, vođenje evidencije o dugovanjima i upravljanje prilivom od pozajmljivanja, vođenje budžetskog računovodstva i izveštavanje, obračun plata direktnih korisnika budžeta Grada, pripremu akata o obavljanju poslova trezora i upravljanje finansijskim informacionim sistemom.
U Gradskoj upravi za obrazovanje obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- ostvarivanje delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, upis dece u predškolsku ustanovu, izgradnju i kapitalno održavanje zgrada i objekata, projektno planiranje i opremanje zgrada i objekata predškolske ustanove;
- praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja osnovnih i srednjih škola u skladu sa zakonom, utvrđivanje područja osnovnih škola radi upisa dece, praćenje redovnog pohađanja osnovne škole i podnošenje prijave protiv roditelja čije dete nije blagovremeno upisano u prvi razred ili čije dete ne pohađa redovnu nastavu, vođenje evidencije o nepismenim licima i licima bez potpunog osnovnog obrazovanja, obezbeđivanje troškova prevoza, ishrane i smeštaja učenika, ako na teritoriji Grada nema odgovarajuće osnovne škole, obezbeđivanje sredstava u oblasti srednjeg i osnovnog obrazovanja za stručno usavršavanje i prevoz zaposlenih, obezbeđivanje sredstava za prevoz učenika osnovne škole koji imaju prebivalište na zakonom određenoj udaljenosti od sedišta škole, povlastice za prevoz učenika srednjih škola u međumesnom saobraćaju, prevoz učenika na republička takmičenja, utvrđivanje vrste i stepena ometenosti dece u razvoju i određivanje vrste škole u koju će se dete upisati, izgradnju i kapitalno održavanje zgrada i objekata i projektno planiranje, opremanje škola i druge rashode za materijalne troškove škola u skladu sa zakonom.
U Gradskoj upravi obavljaju se, kao povereni, poslovi inspekcijskog nadzora u osnovnim i srednjim školama, u skladu sa zakonom.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava Grada prema osnovnim školama.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa: planiranjem razvoja delatnosti obrazovanja i vaspitanja, obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovoj oblasti i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava.
U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.
U Gradskoj upravi za kulturu obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja ustanova i organizacija kulture;
- obezbeđivanje sredstava za zaštitu kulturnih dobara od značaja za Grad;
- bibliotečku delatnost, umetničko stvaralaštvo i međunarodno kulturno stvaralaštvo;
- izgradnju, rekonstrukciju i održavanje objekata ustanova kulture u kojima se ostvaruju potrebe kulture U Gradu;
- rad samostalnih umetnika, manifestacije i jubileje u oblasti kulture od značaja za Grad; i
- razvoj kulturno-umetničkog amaterizma i ostvarivanje programa ustanova kulture od značaja za Grad.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava Grada prema ustanovama u oblasti kulture i informisanja, kao i prema Javnom preduzeću Gradski informativni centar "Apolo" Novi Sad.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa planiranjem razvoja delatnosti kulture i informisanja, obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovim oblastima i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava.
U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.
U Gradskoj upravi za sport i omladinu obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- pripremu programa razvoja u oblasti sporta i njegovo ostvarivanje;
- izgradnju, održavanje i korišćenje sportskih objekata u kojima se ostvaruju potrebe u oblasti sporta na teritoriji Grada;
- učešće Grada u organizovanju gradskog i međuopštinskog nivoa školskih sportskih takmičenja;
- obezbeđivanje posebnih uslova za povećanje obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima;
- organizaciju i održavanje sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za Grad;
- obezbeđivanje uslova za rad sportskih stručnjaka u organizacijama u oblasti sporta na teritoriji Grada; i
- evidentiranje, praćenje i kontrolu korišćenja sredstava koja Grad obezbeđuje za zadovoljavanje potreba građana u oblastima sporta, kao i za finansiranje delatnosti organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad, i za ostvarivanje programa ili delova programa drugih organizacija kojima se doprinosi razvoju sporta na nivou Grada.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava Grada prema Javnom preduzeću Sportski i poslovni centar "Vojvodina" u Novom Sadu.
U Gradskoj upravi se obavljaju i poslovi u vezi sa planiranjem u oblasti sporta, obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovoj oblasti i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava.
U Gradskoj upravi se obavljaju i poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.
U Gradskoj upravi za zdravstvo obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- planiranje razvoja zdravstvene delatnosti;
- praćenje organizacije, rada i funkcionisanja zdravstvenih ustanova čiji je osnivač Grad i predlaganje mera za unapređenje kvaliteta njihovog rada;
- praćenje zdravstvenog stanja stanovništva, predlaganje i preduzimanje potrebnih mera za unapređenje zdravlja stanovništva i donošenje i sprovođenje programa za unapređenje zdravlja stanovništva koji nisu obuhvaćeni odgovorajućim republičkim i pokrajinskim programima, a od značaja su za Grad;
- obezbeđenje sprovođenja higijensko-epidemiološke, zdravstveno-statističke i socijalno-medicinske delatnosti koje nisu obuhvaćene odgovarajućim republičkim i pokrajinskim programima;
- praćenje kretanja oboljevanja od masovnih nezaraznih bolesti stanovništva Grada i raširenosti faktora rizika za nastanak i razvoj ovih bolesti i predlaganje mera za njihovu prevenciju i kontrolu;
- praćenje rezultata kontrole biološke energetske vrednosti i zdravstvene ispravnosti obroka i namirnica i sanitarno-higijenskih uslova u objektima za pripremu i distribuciju obroka u predškolskoj ustanovi i osnovnim školama na teritoriji Grada, u dnevnim boravcima za decu i omladinu ometenu u razvoju i decu i omladinu sa poremećajima u društvenom ponašanju i kuhinji za socijalno ugroženo stanovništvo, i predlaganje mera za očuvanje i unapređenje kolektivne ishrane;
- praćenje i predlaganje programa zdravstveno-vaspitnog rada na formiranju ponašanja koje vodi unapređenju i očuvanju zdravlja i obezbeđivanju finansijskih sredstava za njihovu realizaciju;
- predlaganje i praćenje programa pronatalitetne populacione politike i obezbeđivanje finansijskih sredstava za njegovu realizaciju;
- predlaganje i praćenje programa prevencije narkomanije i ostalih bolesti zavisnosti i obezbeđivanje finansijskih sredstava za njegovu realizaciju, kao i praćenje realizacije programa dnevnog tretmana zavisnika i obezbeđivanje finansijskih sredstava za njegovu realizaciju;
- zaštitu lica sa posebnim potrebama sa zdravstvenog stanovišta;
- praćenje snabdevenosti Apotekarske ustanove "Novi Sad" lekovima i predlaganje mera za obezbeđivanje lekova;
- podsticanje aktivnosti na omasovljenju dobrovoljnog davalaštva krvi i sprovođenju programa prikupljanja rezervi krvi;
- utvrđivanje plana mera i aktivnosti za obezbeđivanje potrebnih sredstava za otklanjanje posledica po zdravlje stanovništva, prouzrokovanih elementarnim i drugim većim nepogodama i vanrednim prilikama.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava prema zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač Grad.
U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.
U Gradskoj upravi za socijalnu i dečiju zaštitu obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- donošenje programa unapređenja socijalne zaštite u Gradu i staranje o njegovom sprovođenju;
- praćenje i planiranje razvoja delatnosti i obezbeđivanje sredstava za zadovoljavanje potreba u oblasti socijalne i dečije zaštite;
- obezbeđivanje prava na pomoć u kući, dnevni boravak, privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu, jednokratnu pomoć, opremu korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, usluge socijalnog rada i drugih prava i posebnih oblika socijalne zaštite utvrđenih odlukom Grada;
- utvrđivanje kriterijuma i merila za ostvarivanje prava korisnika i učešće korisnika i njihovih srodnika obaveznih na izdržavanje u troškovima pomoći u kući, dnevnog boravka i usluga socijalnog rada koje nisu u funkciji preventive i ostvarivanja prava utvrđenih zakonom;
- utvrđivanje ispunjenosti uslova za početak rada i obavljanje delatnosti ustanova socijalne zaštite čiji je osnivač Grad i ustanova za dnevni boravak i pomoć u kući čiji je osnivač drugo pravno i fizičko lice, kao i utvrđivanje ispunjenosti uslova za početak rada i obavljanje poslova pružanja savetodavnih usluga od strane fizičkih lica;
- utvrđivanje kriterijuma i merila i utvrđivanje cena usluga u ustanovama socijalne zaštite čiji je osnivač Grad;
- obezbeđivanje prava na pomoć porodici sa decom;
- regresiranje troškova boravka i ishrane dece u predškolskim ustanovama, ustanovama socijalne zaštite i osnovnim školama i druge poslove zaštite dece i porodice;
- praćenje i koordinaciju rada invalidskih i socijalno-humanitarnih organizacija i udruženja građana u oblasti socijalne zaštite, i praćenje realizacije programa i projekata organizacija i udruženja građana za koje se sredstva obezbeđuju u budžetu Grada, i
- praćenje stanja i potreba socijalno ugroženih lica, lica sa posebnim potrebama i drugih lica kojima je potrebna organizovana pomoć za savladavanje socijalnih i životnih teškoća i predlaganje mera u cilju njihove zaštite, rehabilitacije i socijalizacije.
U Gradskoj upravi obavljaju se povereni stručni i organizacioni poslovi u vezi sa zbrinjavanjem izbeglica i poslovi za potrebe posebnog tela koje u skladu sa zakonom obrazuje Gradonačelnik.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava Grada prema Centru za socijalni rad Grada Novog Sada.
U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.
U Gradskoj upravi za socijalnu i dečiju zaštitu obrazuju se:
1. Uprava za dodatak na decu, sa položajem sektora, i
2. Uprava za boračku-invalidsku zaštitu, sa položajem sektora.
U Upravi za dodatak na decu obavljaju se povereni poslovi državne uprave u vezi sa utvrđivanjem prava na dodatak na decu, naknade zarada za vreme porodiljskog odsustva, roditeljski dodatak i druga prava određena zakonom.
U Upravi za boračko-invalidsku zaštitu obavljaju se povereni poslovi državne uprave u vezi sa priznavanjem prava u oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata i članova porodica na obaveznoj vojnoj službi.
U Gradskoj upravi za inspekcijske poslove obavljaju se poslovi inspekcijskog i drugog nadzora u komunalnoj oblasti, u oblasti izgradnje objekata za koje odobrenje za izgradnju izdaje Grad, u oblasti saobraćaja i puteva, u oblasti zaštite životne sredine, nadzora nad primenom odredaba Zakona o održavanju stambenih zgrada i propisa donetih na osnovu ovog zakona, kao i drugi poslovi nadzora koje Republika poveri Gradu.
U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi prinudnog izvršenja rešenja gradskih uprava.
U Gradskoj upravi za opšte poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na: organizaciju gradskih uprava, posebnih organizacija i službi i unapređenje njihovog rada, praćenje izvornih poslova lokalne samouprave i poverenih poslova, predlaganje razvoja i unapređenje informacionog sistema gradskih uprava, posebnih organizacija i službi, plate i druga primanja zaposlenih u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama, primenu zakona o opštem upravnom postupku u poslovima lokalne samouprave, poslove Grada u oblasti odbrane, kancelarijsko poslovanje, stručne, finansijske i organizacione poslove za potrebe organa mesnih zajednica, mesne kancelarije, prijemne kancelarije i arhivu organa Grada, građanska stanja, radne knjižice, i vođenje biračkog spiska.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnom preduzeću u oblasti informatike.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.
U Gradskoj upravi obavljaju se stručni poslovi u vezi sa radnim odnosima zaposlenih u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama, vođenjem evidencija u oblasti rada i pružanjem pravne pomoć zaposlenima u ostvarivanju njihovih prava iz radnog odnosa.
U Gradskoj upravi se obavljaju i poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi upravni poslovi za koje nije određen delokrug drugih gradskih uprava.
Za obavljanje određenih poslova lokalne samouprave iz delokruga gradskih uprava, kao i druge poslove uprave, radi stvaranja uslova da se ti poslovi obavljaju efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana, u okviru Gradske uprave za opšte poslove obrazuju se mesne kancelarije i to:
1. Mesna kancelarija sa sedištem u Begeču,
2. Mesna kancelarija sa sedištem u Budisavi,
3. Mesna kancelarija sa sedištem u Bukovcu,
4. Mesna kancelarija sa sedištem u Veterniku,
5. Mesna kancelarija sa sedištem u Kaću,
6. Mesna kancelarija sa sedištem u Kisaču,
7. Mesna kancelarija sa sedištem u Kovilju,
8. Mesna kancelarija sa sedištem u Ledincima,
9. Mesna kancelarija sa sedištem u Starim Ledincima,
10. Mesna kancelarija sa sedištem na Pejićevim salašima- Nemanovcima
11. Mesna kancelarija sa sedištem u Petrovaradinu,
12. Mesna kancelarija sa sedištem u Rumenki,
13. Mesna kancelarija sa sedištem u Sremskoj Kamenici,
14. Mesna kancelarija sa sedištem u Stepanovićevu,
15. Mesna kancelarija sa sedištem u Futogu,
16. Mesna kancelarija sa sedištem u Čeneju.
Poslovi mesnih kancelarija i druga pitanja od značaja za njihov rad uređuju se aktom Gradonačelnika.
U Gradskoj upravi za propise obavljaju se poslovi koji se odnose na: pripremu propisa i drugih opštih akata u oblasti lokalne samouprave i drugim oblastima koje nisu u delokrugu gradskih uprava i službi, praćenje njihovog sprovođenja, obradu opštih akata i materijala u vezi sa položajem Grada i drugim pitanjima funkcionisanja sistema lokalne samouprave u Gradu, ostvarivanje saradnje i pružanje stručne pomoći gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama, i javnim preduzećima čiji je osnivač Grad, u pripremi propisa i drugih opštih akata, davanje pravnih mišljenja Gradonačelniku o saglasnosti predloga odluka i drugih propisa i opštih akata koje pripremaju gradske uprave, posebne organizacije i službe sa Ustavom i zakonom, kao i u pogledu pravne tehnike i sistematike, terminološke ujednačenosti i međusobne usklađenosti i lektorisanje tekstova, odluka i drugih akata koji se pripremaju u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa objavljivanjem odluka i drugih akata u "Službenom listu Grada Novog Sada".
Obrazuju se sledeće posebne organizacije:
1. Biro za pružanje pravne pomoći, i
2. Direkcija za robne rezerve.
Biro za pružanje pravne pomoći obavlja poslove koji se odnose na pružanje pravne pomoći građanima u ostvarivanju njihovih prava i interesa i to: usmenim pravnim savetima u svim pravnim oblastima i po svim pravnim pitanjima, sastavljanjem podnesaka (zahteva, tužbi, žalbi, molbi, predstavki i dr.) i isprava (izjava, ugovora, testamenta i dr.), i zastupanje građana pred sudovima, državnim organima i organima lokalne samouprave, ustanovama, preduzećima i drugim organizacijama kada rešavaju o njihovim pravima, obavezama i pravnim interesima.
U Direkciji za robne rezerve obavljaju se poslovi koji se odnose na način obrazovanja, korišćenja, finansiranja i čuvanja robnih rezervi, u skladu sa odlukom Skupštine Grada.
Za obavljanje zajedničkih poslova za organe Grada i gradskih uprava i posebnih organizacija obrazuje se:
- Služba za zajedničke poslove.
Služba za zajedničke poslove obavlja poslove koji se odnose na lične i materijalne rashode za direktne korisnike budžetskih sredstava koji nemaju finansijsku službu i to: pripremu i izradu finansijskog plana, internu kontrolu, pripremu dokumentacije za izvršenje finansijskog plana, vođenje poslovnih knjiga i njihovo usklađivanje sa glavnom knjigom trezora, izvršavanje zadataka koji se odnose na upravljanje državnom imovinom za koju je odgovoran Grad, sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja i vršenje drugih finansijsko-materijalnih poslova.
U okviru Službe obavljaju se i poslovi koji se odnose na: tekuće održavanje objekata, uređaja i opreme koje koriste organi Grada, održavanje higijene i dostavu za potrebe organa Grada, gradskih uprava i mesnih zajednica, fizičko obezbeđenje i protivpožarnu zaštitu objekata, uređaja i opreme koje koriste organi Grada, štampanje, umnožavanje i dostavu materijala, računarsku pripremu dokumenata i materijala za štampu, računarsku obradu tekstova i podataka za potrebe organa Grada, pružanje usluga prevoza za potrebe organa Grada i staranje o voznom parku, staranje o magacinima i vođenje magacinske evidencije, interne ugostiteljske usluge, javnu nabavku dobara, usluga i radova koji su predviđeni finansijskim planom Službe, kao i druge zajedničke poslove za organe Grada.
Glavni arhitekta, koga postavlja Gradonačelnik, obavlja poslove koji se odnose na: pokretanje inicijative za izradu urbanističkih planskih akata, kao i za njihove izmene i dopune; davanje uputstva pri izradi arhitektonskih projekata u cilju zaštite arhitektonskih vrednosti i očuvanja ambijentalnih vrednosti pojedinih gradskih delova i objekata; saradnju sa ustanovama zaštite nepokretnih kulturnih dobara i zaštite prirodnih dobara posebnih vrednosti, i davanje mišljenja na arhitektonske projekte od velikog značaja za Grad.
Glavni arhitekta može, za obavljanje poslova iz člana 23. ove odluke, da angažuje i samostalne izvršioce ako to nalaže priroda ili obim poslova, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika.
IV UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA I SISTEMATIZACIJA RADNIH MESTA
1. Osnovne unutrašnje jedinice
Ovom odlukom obrazovani su sektori kao osnovne unutrašnje jedinice.
Odsek i grupa, kao uže unutrašnje jedinice, mogu da se obrazuju u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi, kao i u okviru sektora, odnosno druge osnovne unutrašnje jedinice sa položajem sektora.
Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi, donosi načelnik gradske uprave, direktor posebne organizacije i šef službe, u skladu sa načelima za unutrašnju organizaciju koje donosi Gradonačelnik.
Na akt iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Gradonačelnik.
U gradskoj upravi Gradonačelnik može, pored Glavnog arhitekte, da postavi i glavne stručnjake za pojedine oblasti u skladu sa zakonom.
Pojedine poslove u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi mogu vršiti samostalni izvršioci izvan unutrašnjih jedinica, ako to nalažu priroda ili obim poslova.
Samostalni izvršilac radi po uputstvima i nalozima načelnika gradske uprave, direktora posebne organizacije ili šefa službe i njemu odgovara za svoj rad.
4. Grupe koje se obrazuju posebnim aktom
Stalna koordinaciona grupa
Radi nesmetanog i što usklađenijeg vršenja poslova koji zahtevaju stalnu vezu između gradskih uprava i službi može se obrazovati stalna koordinaciona grupa.
Stalnu koordinacionu grupu obrazuje Gradonačelnik aktom kojim određuje njen sastav, zadatke i rok za izvršenje zadataka.
Projektna grupa
Radi izvršavanja zadataka koji zahtevaju učešće zaposlenih iz različitih gradskih uprava i službi, a koji ne mogu biti izvršeni u okviru redovnih poslova zaposlenih, može se obrazovati projektna grupa.
Projektnu grupu obrazuju sporazumno načelnici gradskih uprava i šefovi službi aktom kojim određuju njen sastav, zadatke i rok za izvršenje zadataka, način rasterećenja članova projektne grupe od redovnih poslova ili način plaćanja njihovog dodatnog angažovanja na tim zadacima.
Posebna radna grupa
Radi davanja stručne pomoći u najsloženijim projektnim poslovima gradske uprave, načelnik gradske uprave može da obrazuje posebnu radnu grupu, u koju imenuje stručnjake iz oblasti za koju je posebna radna grupa obrazovana.
Posebnom radnom grupom rukovodi načelnik ili zamenik načelnika gradske uprave po ovlašćenju načelnika.
Aktom o obrazovanju posebne radne grupe određuje se njen sastav, zadaci, vreme na koje se obrazuje, način rada, sredstva i drugi uslovi za njen rad.
Finansiranje radne grupe iz stava 1. ovog člana uređuje se pravilnikom koji donosi načelnik Gradske uprave za opšte poslove, uz saglasnost načelnika Gradske uprave za finansije.
1. Rukovođenje gradskom upravom, posebnom organizacijom i službom
Radom gradske uprave rukovodi načelnik, radom posebne organizacije direktor, radom službe šef (u daljem tekstu: starešina).
Starešina ima zamenika i jednog ili više pomoćnika u zavisnosti od unutrašnje organizacije i sistematizacije radnih mesta u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi.
Starešinu i zamenika starešine, na predlog Gradonačelnika, postavlja Skupština Grada, a pomoćnika starešine postavlja Gradonačelnik, na predlog starešine.
Sektorom, odnosno drugom osnovnom unutrašnjom jedinicom sa položajem sektora u sastavu gradske uprave, rukovodi pomoćnik načelnika gradske uprave.
Starešina organizuje i obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga rada gradske uprave, posebne organizacije i službe, obavlja najsloženije poslove, organizuje i usklađuje rad, daje uputstva i smernice za rad, odlučuje o pravima, obavezama i dužnostima iz radnih odnosa zaposlenih, stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad, odgovoran je za zakonitost rada, izdaje inspektorske legitimacije i vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Grada i odlukama Skupštine Grada.
Starešina, odnosno zamenik starešine, za svoj rad i rad gradske uprave, posebne organizacije i službe kojom rukovodi, odgovara Skupštini Grada i Gradonačelniku.
2. Rukovođenje užim unutrašnjim jedinicama
Radom uže unutrašnje jedinice rukovodi:
1. odsekom - šef odseka, i
2. grupom - rukovodilac grupe.
Šefa odseka i rukovodioca grupe postavlja starešina.
VI ODNOS GRADSKE UPRAVE, POSEBNE ORGANIZACIJE I SLUŽBE PREMA SKUPŠTINI GRADA, GRADONAČELNIKU I GRADSKOM VEĆU
Odnos gradske uprave, posebne organizacije i službe prema Skupštini Grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada i ovom odlukom.
Gradska uprava, posebna organizacija i služba je obavezna da Skupštinu Grada, Gradonačelnika i Gradsko veće obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad Skupštine Grada, Gradonačelnika i Gradskog veća.
Odnos gradske uprave, posebne organizacije i službe prema Gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada i odlukama Skupštine Grada.
Gradonačelnik može gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje odluka i drugih akata Skupštine Grada.
Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava, posebne organizacije i službe na način koji utvrđuje svojim aktom.
Zaposleni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi, odnosno postavljeno lice, dužno je da izvršava naloge starešine i neposrednog rukovodioca, ako su oni u granicama zakona.
Ako lice iz stava 1. ovog člana smatra da je nalog starešine, odnosno neposrednog rukovodioca nezakonit, dužan je da mu na to ukaže.
U slučaju iz stava 2. ovog člana zaposleni, odnosno postavljeno lice, može zadržati izvršenje naloga, osim ako se radi o hitnoj stvari.
Ponovljenu naredbu u pisanom obliku lice iz stava 1. ovog člana mora bez odlaganja izvršiti, osim ako bi izvršenje naredbe predstavljalo krivično delo, o čemu će izvestiti Gradsko veće.
Ako lice iz stava 1. ovog člana ne upozori starešinu, odnosno neposrednog rukovodioca, da je nalog nezakonit, a nalog izvrši, odgovaraće za njegovo izvršenje.
VII ODNOS GRADSKE UPRAVE, POSEBNE ORGANIZACIJE I SLUŽBE PREMA GRAĐANIMA
Gradska uprava, posebna organizacija i služba dužne su da svakom građaninu obezbede jednak položaj i efikasno ostvarivanje njegovih prava, obaveza i interesa.
Zaposleni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi dužni su da građanima omoguće nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daju im potrebne podatke, obaveštenja i uputstva, i pružaju odgovarajuću pravnu pomoć.
Gradska uprava je dužna da rešava o pravima, obavezama i interesima građana u upravnom postupku, u rokovima propisanim zakonom.
Gradska uprava, posebna organizacija i služba dužne su da razmatraju predstavke, peticije i predloge građana, u vezi sa njenim radom, da postupa po njima, predlaže preduzimanje odgovarajućih mera i o tome obaveštava građane.
Javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad Novi Sad i drugi oblici organizovanja, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pravima, obavezama i interesima građana na osnovu zakona i propisa Grada, dužni su da postupaju u skladu sa odredbama čl. 39, 40. i 41. ove odluke.
O izuzeću starešine rešava Gradonačelnik.
O izuzeću službenog lica u gradskoj upravi rešava načelnik gradske uprave.
Rad gradske uprave, posebne organizacije i službe dostupan je javnosti.
Gradska uprava, posebna organizacija i služba obezbeđuju javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom poslova, rasporedom radnog vremena i drugim promenama u organizaciji i njihovom radu.
Informacije o radu gradske uprave, posebne organizacije i službe, sredstvima javnog informisanja daje starešina ili lice koje on ovlasti.
O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje starešina, u skladu sa zakonom.
Kada se predstavkama ili predlozima građana, putem sredstva javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način, ukaže na propuste u radu gradske uprave, posebne organizacije i službe, neprofesionalni odnos zaposlenih ili na druge nedostatke u radu, starešina je dužan da, bez odlaganja, ispita navode i po potrebi preduzme potrebne mere, nakon čega će o preduzetim merama obavestiti podnosioca predstavke, a po potrebi i Gradonačelnika.
X RADNI ODNOS ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI, POSEBNOJ ORGANIZACIJI I SLUŽBI
Radni odnos u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi može da se zasnuje sa licem koje ispunjava opšte uslove utvrđene Zakonom o radnim odnosima u državnim organima i druge uslove utvrđene zakonom i drugim propisom ili aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi.
Lice se prima u radni odnos na osnovu konačne odluke starešine o izboru između prijavljenih kandidata, u skladu sa zakonom.
Radni odnos zasniva se danom stupanja na rad lica iz člana 47. ove odluke.
Radi prijema u radni odnos objavljuje se oglas putem organizacije nadležne za poslove zapošljavanja.
Odluku o izboru između prijavljenih kandidata donosi starešina u roku od 15 dana od dana isteka roka za prijavljivanje na oglas.
Lice koje se prijavilo na oglas može da podnese prigovor na odluku iz stava 1. ovog člana starešini u roku od osam dana od dana prijema te odluke, odnosno obaveštenja o izabranom kandidatu.
Starešina je dužan da o prigovoru odluči u roku od 15 dana od dana podnošenja prigovora.
Posle donošenja konačne odluke o izboru, starešina donosi rešenje o prijemu u radni odnos.
O pravima i obavezama zaposlenih u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi odlučuje starešina.
Raspoređivanje zaposlenih u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi vrši starešina, u skladu sa aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Ako potreba gradske uprave, posebne organizacije i službe zahteva, starešina može da rasporedi zaposlenog na drugo radno mesto koje odgovara njegovoj stručnoj spremi i radnim sposobnostima.
Zaposleni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi može biti upućen na rad u drugu gradsku upravu, posebnu organizaciju ili službu bez njegove saglasnosti zbog povećanog obima poslova, ako se o tome sporazumeju starešine koje njima rukovode.
Zaposleni iz stava 1. ovog člana može biti upućen za vreme dok traju razlozi za upućivanje, a najduže godinu dana.
Zaposleni iz stava 1. ovog člana ostvaruje prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi iz koje je upućen.
Po isteku roka iz stava 2. ovog člana, zaposleni nastavlja da radi na radnom mestu na kojem je radio pre upućivanja na rad u drugu gradsku upravu, posebnu organizaciju ili službu.
Zaposleni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi dužan je da obavlja poslove koji ne odgovaraju njegovoj stručnoj spremi, znanju i sposobnostima u slučajevima utvrđenim Zakonom o radnim odnosima u državnim organima.
U pogledu onih prava, obaveza i odgovornosti koje ovom odlukom nisu posebno uređene, na zaposlene u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi shodno se primenjuju odredbe Zakona o radnim odnosima u državnim organima i Posebnog kolektivnog ugovora za državne organe.
U gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktični rad, po programu koji je utvrđen aktom starešine, primati pripravnici pod uslovima utvrđenim zakonom.
Aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi utvrđuje se broj pripravnika.
Zaposleni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi stiču zvanja i zanimanja u skladu sa Zakonom o radnim odnosima u državnim organima.
Posebni uslovi za sticanje zvanja u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi utvrđuju se aktom Gradonačelnika.
U skladu sa aktom iz stava 2. ovog člana i aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi, starešina utvrđuje zvanja i zanimanja zaposlenih.
4. Odgovornost zaposlenog u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi
Zaposleni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi za svoj rad odgovara disciplinski i materijalno u skladu sa zakonom.
XI SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE, POSEBNE ORGANIZACIJE I SLUŽBE
Sredstva za finansiranje poslova gradske uprave, posebne organizacije i službe obezbeđuju se u budžetu Grada.
Za obavljanje zakonom poverenih poslova državne uprave sredstva se obezbeđuju u budžetu Republike, a za obavljanje poslova poverenih propisom Pokrajine, sredstva se obezbeđuju u budžetu Pokrajine.
Starešina je odgovoran za preuzimanje obaveza, njihovu verifikaciju, izdavanje naloga za plaćanje koje treba izvršiti iz sredstava gradske uprave, posebne organizacije i službe kojom rukovodi i izdavanje naloga za uplatu sredstava koja pripadaju budžetu Grada.
Starešina je odgovoran za zakonitu, namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu odobrenih budžetskih sredstava.
Zahteve i druge akte za isplatu sredstava iz budžeta Grada za finansiranje poslova gradske uprave, posebne organizacije i službe potpisuje starešina ili lice koje on ovlasti.
Za zakonito korišćenje sredstava iz budžeta Grada indirektnih korisnika odgovorne su gradske uprave, kao direktni korisnici budžeta Grada, u čijem delokrugu se nalaze poslovi indirektnih korisnika koji se finansiraju iz budžeta Grada.
Gradska uprava, posebna organizacija i služba mogu ostvarivati prihode svojom delatnošću, ako to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njihovog delokruga.
Gradska uprava, posebna organizacija i služba mogu da obavljaju poslove iz svog delokruga i za druge opštine. Međusobni odnosi gradske uprave, posebne organizacije i službe i opština koje poveravaju obavljanje poslova, uređuju se ugovorom koji zaključuju starešina i ovlašćeni organ opštine koja poslove poverava.
Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz st. 1. i 2. unose se u budžet Grada.
XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Načela za unutrašnju organizaciju doneće Gradonačelnik u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Starešina će u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu akta iz člana 63. ove odluke, doneti akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi.
Raspoređivanje zaposlenih u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi izvršiće starešina u roku od 15 dana od dana donošenja akta iz člana 64. ove odluke.
Postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi Grada Novog Sada, nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi.
Gradska uprava, posebna organizacija i služba preuzeće sve zaposlene koji su radili na odgovarajućim poslovima u Gradskoj upravi Grada Novog Sada.
Zaposleni iz stava 2. ovog člana koji ostanu neraspoređeni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi imaju prava i obaveze u skladu sa zakonom.
Sredstva za ostvarivanje prava zaposlenih koji su ostali neraspoređeni obezbeđuju se u budžetu Grada Novog Sada.
Poslove, kao i predmete, arhivu i drugi registraturski materijal, opremu, sredstva za rad i druga sredstva Gradske uprave Grada Novog Sada, preuzeće gradska uprava, posebna organizacija i služba koje preuzimaju njihove poslove.
Do donošenja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi, sekretarijati, posebne organizacije i službe nastavljaju da rade u skladu sa delokrugom utvrđenim Odlukom o Gradskoj upravi ("Službeni list Grada Novog Sada" br. 3/93, 16/93, 11/94, 5/96, 1/97, 28/2000, 23/2001, 19/2002, 11/2003 i 7/2004).
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 3/93, 16/93, 11/94, 5/96, 1/97, 28/2000, 23/2001, 19/2002, 11/2003 i 7/2004).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".