PRAVILNIKO DAVANJU U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA NA KOME JE NOSILAC PRAVA KORIŠĆENJA GRAD BEOGRAD("Sl. list grada Beograda", br. 5/2005) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se načini, uslovi i postupak davanja u zakup poslovnog prostora na kome je nosilac prava korišćenja grad Beograd, u smislu odredaba Zakona o sredstvima u svojini Republike Srbije.
Poslovnim prostorom u smislu ovog pravilnika smatra se kancelarijski prostor, lokali, magacinski prostor, vitrine, proizvodne hale i drugo.
Postupak davanja u zakup poslovnog prostora sprovodi Komisija za poslovni prostor (u daljem tekstu: Komisija).
Komisiju čine predsednik i četiri člana.
Komisiju iz stava 2. ovog člana obrazuje gradonačelnik grada Beograda (u daljem tekstu: gradonačelnik).
Komisija po sprovedenom postupku, u skladu sa odredbama ovog pravilnika, predlaže gradonačelniku donošenje odluke.
Odluka komisije iz stava 1. ovog člana doneta je kad za istu glasa većina od ukupnog broja članova komisije.
Gradonačelnik donosi odluku o davanju u zakup poslovnog prostora.
Odluka iz stava 3. ovog člana je konačna.
O radu komisije vodi se zapisnik koji sadrži: datum sednice, imena prisutnih članova komisije, podatke o učesnicima u postupku za dodelu poslovnog prostora, podatke o poslovnom prostoru koji je predmet dodele, predlog odluke o izboru zakupca poslovnog prostora, kao i podatke o načinu glasanja i odlučivanja.
Primedbe prisutnih učesnika u postupku za dodelu poslovnog prostora na rad komisije unose se u zapisnik.
Na odluke gradonačelnika iz člana 4. ovog pravilnika saglasnost daje Republička direkcija za imovinu Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o sredstvima u svojini Republike Srbije.
Namenu poslovnog prostora koji se daju u zakup određuje komisija.
O zahtevima zakupaca za promenu namene poslovnog prostora odlučuje komisija, uz saglasnost gradonačelnika.
Komisija može odobriti promenu namene poslovnog prostora iz stava 2. ovog člana, pod uslovom da zakupac nema dugovanja za zakupninu.
Komisija je dužna da, pre određivanja, odnosno promene namene poslovnog prostora pribavi mišljenje Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, ako se poslovni prostor nalazi u zgradi koja je pod posebnom zaštitom.
Ukoliko Zavod za zaštitu spomenika kulture ne dostavi svoje mišljenje u roku od osam dana od dana prijema zahteva, komisija će odrediti odnosno odobriti promenu namene poslovnog prostora i bez mišljenja Zavoda.
II NAČIN I POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA
Poslovni prostor daje se u zakup:
- javnim nadmetanjem,
- prikupljanjem pisanih ponuda i
- neposrednom pogodbom.
Javno nadmetanje oglašava se u najmanje dve dnevne novine, sa tiražom preko 50.000 primeraka.
Javno nadmetanje održaće se najkasnije u roku od 15 dana od dana objavljivanja oglasa o javnom nadmetanju.
Oglas o javnom nadmetanju sadrži:
- rok za podnošenje prijava za oglas,
- podatke o poslovnom prostoru (zona, ulica i broj, površina i dr.),
- namenu poslovnog prostora,
- početnu visinu zakupnine po kvadratnom metru,
- visinu depozita koji se uplaćuje za učešće na javnom nadmetanju,
- vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja,
- vreme na koje se poslovni prostor daje u zakup i
- druge potrebne podatke.
Početna visina zakupnine po kvadratnom metru za javno nadmetanje je visina zakupnine po kvadratnom metru za odgovarajući poslovni prostor utvrđena Odlukom o utvrđivanju zakupnina za poslovni prostor na kome je nosilac prava korišćenja grad Beograd.
Komisija utvrđuje visinu depozita koji ne može biti niži od jedne mesečne zakupnine za poslovni prostor koji je oglašen za javno nadmetanje.
Učesnik koji je ponudio najviši iznos zakupnine po kvadratnom metru potpisuje izjavu o visini ponuđene zakupnine po kvadratnom metru i mesečnom iznosu zakupnine, koji je obavezan da uplati odmah po održanom javnom nadmetanju, a najkasnije u roku od 48 sati, od održanog javnog nadmetanja.
Ako učesnik iz stava 1. ovog člana, u predviđenom roku, ne uplati iznos zakupnine iz izjave, gubi pravo na sticanje statusa zakupca, kao i uplaćeni depozit.
Učesniku koji je u svemu ispunio uslove iz stava 1. ovog člana, vraća se uplaćeni depozit.
Ostalim učesnicima na javnom nadmetanju, vraća se uplaćeni depozit.
Na javnom nadmetanju mogu da učestvuju fizička i pravna lica koja dostave urednu pisanu prijavu, u roku određenom u oglasu.
Uredna prijava treba da sadrži:
- podatke o podnosiocu prijave (za fizička lica: ime i prezime, fotokopija lične karte; za preduzetnike: ime i prezime vlasnika radnje, sa adresom prebivališta, naziv radnje, matični broj, kopiju rešenja o dodeljenom PIB-u, kopiju potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a, kopiju ugovora o otvaranju i vođenju računa kod poslovne banke; za pravna lica: naziv i sedište, kopiju rešenja o upisu pravnog lica u registar kod nadležnog organa, kopiju izvoda iz registra Republičkog zavoda za statistiku, kopiju rešenja o dodeljenom PIB-u, kopiju potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a i kopiju ugovora o otvaranju i vođenju računa kod poslovne banke);
- punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave;
- delatnost koja će se u poslovnom prostoru obavljati;
- dokaz o uplati depozita;
- dokaz o uplati administrativne takse i
- dokaz da je podnosilac prijave izmirio zakupninu, ukoliko je već zakupac poslovnog prostora na kome je nosilac prava korišćenja grad Beograd.
Komisija u toku sprovođenja javnog nadmetanja, u slučaju da za određeni poslovni prostor bude podneta samo jedna uredna prijava, može predložiti određivanje podnosioca zahteva za zakupca, pod uslovom da prihvati početni iznos zakupnine.
O davanju poslovnog prostora u zakup prikupljanjem pisanih ponuda shodno se primenjuju odredbe ovog pravilnika kojima se uređuje postupak davanja u zakup poslovnog prostora javnim nadmetanjem.
Odluku o davanju u zakup poslovnog prostora iz stava 1. ovog člana donosi gradonačelnik, na obrazložen predlog komisije.
Neposrednom pogodbom poslovni prostor daje se u zakup:
- humanitarnim organizacijama;
- organizacijama i udruženjima građana iz oblasti kulture, prosvete, socijalne i dečije zaštite, pod uslovom da taj prostor ne koriste za ostvarivanje prihoda;
- kada zakupac prestane da obavlja svoju delatnost, usled bolesti, odlaska u penziju ili smrti, a dodelu u zakup traži bračni drug, dete ili roditelj zakupca (članovi porodičnog domaćinstva);
- kada davanje u zakup traži fizičko ili pravno lice odnosno njihovi naslednici kojima je taj poslovni prostor oduzet nacionalizacijom;
- kada zakupac traži zamenu prava zakupa većeg poslovnog prostora za manji poslovni prostor, u istoj ili nižoj zoni;
- kada zakupac - fizičko lice zatraži prenos prava zakupa na privredno društvo čiji je osnivač ili kada osnivač privrednog društva, zbog brisanja istog iz registra nadležnog organa, zatraži prenos prava zakupa sa privrednog društva na osnivača, kao fizičko lice;
- kada se na raspisan oglas o javnom nadmetanju nije prijavio nijedan ponuđač;
- u slučajevima kada komisija proceni da grad Beograd ima za to interes.
Odluku o davanju u zakup poslovnog prostora iz stava 1. ovog člana donosi gradonačelnik, na obrazložen predlog komisije.
III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ugovori o zakupu poslovnog prostora zaključeni pre stupanja na snagu ovog pravilnika ostaju na snazi do isteka vremena na koje su zaključeni.
Postupci za određivanje zakupaca započeti pre stupanja na snagu ovog pravilnika, završiće se u skladu sa ovim pravilnikom.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaju da važe:
1. Pravilnik o davanju u zakup poslovnog prostora na kome je nosilac prava korišćenja grad Beograd ("Službeni list grada Beograda", br. 14/2001, 24/2001 i 4/2004) i
2. Odluka o opštem rasporedu poslovnih prostora ("Službeni list grada Beograda", br. 5/84, 10/85, 4/86, 9/88 i 3/89).
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Beograda".