PRAVILNIK
O NAČINU PRIPREME I DOSTAVLJANJA MATERIJALA GRADONAČELNIKU GRADA BEOGRADA

("Sl. list grada Beograda", br. 5/2005)

Uvodna odredba

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se način postupanja organizacionih jedinica Gradske uprave, kao i drugih subjekata, koji pripremaju i dostavljaju materijale radi razmatranja i odlučivanja o pitanjima iz nadležnosti gradonačelnika grada Beograda (u daljem tekstu: gradonačelnik).

Obrađivači materijala

Član 2

Materijale koji se dostavljaju gradonačelniku radi razmatranja i odlučivanja o pitanjima iz nadležnosti gradonačelnika odnosno radi predlaganja i upućivanja na razmatranje Skupštini grada Beograda, pripremaju nadležne organizacione jedinice Gradske uprave.

Materijale mogu pripremati i ustanove, javna preduzeća i druge javne službe čiji je osnivač grad Beograd, i to:

- na zahtev gradonačelnika,

- na zahtev organizacione jedinice Gradske uprave u čijem delokrugu je oblast, odnosno delatnost za koju je grad osnovao ustanovu, javno preduzeće odnosno javnu službu ili

- po sopstvenoj inicijativi, kada je pitanje na koje se materijal odnosi od značaja za obavljanje delatnosti ustanove, javnog preduzeća odnosno javne službe čiji je osnivač grad.

Vrste materijala

Član 3

Materijali u smislu ovog pravilnika su: propisi i drugi opšti akti, pojedinačni akti i studijsko-analitički materijali.

Propisi i drugi opšti akti su: odluke, pravilnici, uputstva i drugi opšti akti, uključujući i prostorne i urbanističke planove, iz nadležnosti Skupštine grada ili gradonačelnika, koje organizacione jedinice Gradske uprave pripremaju, odnosno dostavljaju gradonačelniku, radi utvrđivanja predloga za Skupštinu grada ili radi donošenja.

Pojedinačni akti su rešenja, zaključci i drugi pojedinačni akti, koje organizacione jedinice Gradske uprave pripremaju i dostavljaju gradonačelniku radi utvrđivanja predloga za Skupštinu grada odnosno radi odlučivanja.

Studijsko-analitički materijali su programi, izveštaji, studije, projekti, analize, informacije i drugi materijali koje organizacione jedinice Gradske uprave odnosno ustanove, javna preduzeća ili druge javne službe koje je osnovao grad, kao i izabrani ponuđači u postupcima javnih nabavki, pripremaju za razmatranje i odlučivanje u Skupštini grada odnosno za gradonačelnika.

Obaveza pripreme materijala

Član 4

Organizaciona jedinica Gradske uprave priprema materijale u skladu sa obavezama utvrđenim propisima i u zavisnosti od konkretnih pitanja koja su od značaja za obavljanje poslova iz delokruga organizacione jedinice.

Član 5

Organizaciona jedinica Gradske uprave dužna je da pripremi materijal na zahtev gradonačelnika, gradskog menadžera, kao i glavnog arhitekte i drugih eksperata koje gradonačelnik postavi u Gradskoj upravi i načelnika Gradske uprave, i to u roku koji odredi lice na čiji zahtev se materijal priprema.

Član 6

Organizaciona jedinica Gradske uprave priprema materijal i na zahtev nadležnog ministarstva, kada se isti odnosi na obavljanje poverenih poslova iz nadležnosti Republike, o čemu načelnik Gradske uprave obaveštava gradonačelnika.

Forma i sadržaj materijala

Član 7

Odluku ili drugi opšti i pojedinačni akt koji gradonačelnik predlaže Skupštini grada, obrađivač priprema u formi nacrta i dostavlja ga gradonačelniku, radi utvrđivanja predloga za Skupštinu grada.

Nacrt opšteg akta iz stava 1. ovog člana priprema se u formi u kojoj se akt donosi i sadrži:

- normativni deo,

- obrazloženje čiji su obavezni elementi: pravni osnov za donošenje akta; razlozi za donošenje; obrazloženje pojedinačnih predloženih rešenja; naznačena visina i način obezbeđivanja potrebnih sredstava i pregled odredaba koje se menjaju (pregled se priprema tako što se deo teksta koji se menja označava isprekidanom linijom - crticama - preko slova, a novi tekst kojim se zamenjuje ili dopunjuje postojeći - piše velikim slovima).

Nacrt pojedinačnog akta priprema se u formi u kojoj se akt donosi.

Uz nacrt opšteg i pojedinačnog akta iz st. 1. i 3. ovog člana, obrađivač dostavlja mišljenje nadležnog eksperta koga gradonačelnik postavi u Gradskoj upravi.

Izuzetno od odredaba st. 1. i 2. ovog člana, Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove:

- nacrt odluke o izradi urbanističkog plana, odnosno nacrt urbanističkog plana, posle javnog uvida i obavljene stručne kontrole Komisije za planove Skupštine grada, dostavlja gradonačelniku radi utvrđivanja predloga, uz mišljenje glavnog arhitekte,

- nacrt urbanističkog plana koji, u skladu sa posebnim propisima, utvrđuje Komisija za planove Skupštine grada, istovremeno sa upućivanjem na javni uvid, informativno dostavlja gradonačelniku, uz mišljenje glavnog arhitekte.

Član 8

Akt iz nadležnosti gradonačelnika obrađivač priprema i dostavlja gradonačelniku u formi predloga.

Predlog normativnog akta sadrži elemente navedene u članu 7. ovog pravilnika.

Predlog zaključka, kada se njime nalaže obaveza činjenja, sadrži:

- pravni osnov za donošenje,

- naziv subjekta koji se obavezuje - ovlašćuje,

- mere odnosno zadatak koji treba da bude realizovan,

- sredstva za realizaciju, ukoliko su potrebna,

- rok u kojem zadatak treba da bude realizovan i

- po potrebi, naveden način realizacije (u saradnji sa određenim subjektima i sl).

Član 9

Studijsko-analitički materijali pripremaju se u formi i sa sadržajem koji odredi gradonačelnik odnosno ovlašćeno lice iz člana 5. ovog pravilnika.

Član 10

Materijal ima naslovnu stranu koja sadrži:

- u gornjem desnom uglu naznaku "nacrt" ili "predlog" za opšte i pojedinačne akte, a za studijsko-analitičke materijale koji se dostavljaju gradonačelniku samo radi informisanja - "informativno";

- na sredini strane sažeto formulisan naziv materijala;

- naziv organizacione jedinice Gradske uprave ili organizacione jedinice u sastavu - obrađivača, kao i sledeću naznaku: "Za tačnost podataka sadržanih u materijalu, postupanje u skladu sa zakonom i drugim propisima i zakonitost predloženog rešenja odgovoran je rukovodilac organizacione jedinice", sa imenom i potpisom rukovodećeg radnika ili njegovog zamenika;

- paraf glavnog arhitekte ili drugog eksperta u Gradskoj upravi, ako je postavljen za odgovarajuću oblast iz koje se materijal priprema;

- naznaku da materijal razmatra i usvaja gradonačelnik, odnosno da je gradonačelnik predlagač, kada materijal upućuje Skupštini grada, u kom slučaju se navodi i da isti razmatra i usvaja Skupština grada i

- na dnu strane mesec i godinu upućivanja materijala u proceduru razmatranja.

Na poleđini naslovne strane mora biti naznačeno ime neposredno zaduženog zaposlenog koji je obradio materijal.

Član 11

Kada se materijal odnosi na postupak javnih nabavki, mora sadržati elemente propisane zakonom, podzakonskim aktima i biti pripremljen u skladu sa utvrđenim obrascima i uputstvima gradonačelnika i Službe za javne nabavke Gradske uprave.

Član 12

U materijalu se navodi broj i naziv priloga, koji se daju uz materijal.

Ukoliko se u materijalu poziva na ranije donete zaključke organa grada, kopija istih daje se u prilogu, a u materijalu se navodi samo naziv organa, broj i datum njihovog donošenja.

Numerički podaci, ukoliko se izlažu u većem obimu, iskazuju se u odgovarajućim tabelarnim prilozima.

Postupak pripreme materijala

Član 13

U pripremi nacrta odluke i drugog opšteg akta, obrađivač obavezno pribavlja mišljenje Službe za skupštinske poslove i propise - Sektora za propise o usklađenosti nacrta sa zakonom i drugim propisima, to jest pravnim sistemom u celini.

Služba za skupštinske poslove i propise - Sektor za propise dužan je da mišljenje o dostavljenom aktu uputi obrađivaču najkasnije u roku od pet radnih dana od dana prijema akta.

Član 14

Ako predloženi akt ili drugi materijal sadrži naznaku o potrebi obezbeđivanja finansijskih sredstava ili se odnosi na realizaciju ranije odobrenih sredstava budžeta grada, obrađivač obavezno pre upućivanja nadležnom stručnom radnom telu gradonačelnika, odnosno gradonačelniku, pribavlja mišljenje Sekretarijata za finansije.

Sekretarijat za finansije potvrđuje da su u okviru naznačenog razdela (pozicije, ekonomske klasifikacije i funkcije) obezbeđena sredstva za konkretnu namenu, da je angažovanje predloženog iznosa u skladu sa finansijskim planom unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave i da je obračunati iznos u skladu sa finansijskim, posebno poreskim propisima, odnosno daje izveštaj o korišćenju ranije odobrenih sredstava budžeta grada.

Mišljenje iz prethodnog stava Sekretarijat za finansije dužan je da uputi obrađivaču najkasnije u roku od tri radna dana od dana prijema akta, odnosno materijala.

Član 15

Materijal koji se odnosi na sprovođenje postupka javne nabavke koja se finansira iz sredstava budžeta grada, obrađivač dostavlja na mišljenje Službi za javne nabavke.

Kada obrađivač dostavi materijal Službi za javne nabavke, radi davanja mišljenja odnosno saglasnosti na postupak javne nabavke, Služba je dužna da obrađivaču uputi mišljenje najkasnije u roku od pet radnih dana od dana prijema materijala.

Član 16

Kada obrađivač predlaže zaključivanje ugovora odnosno aneksa ugovora između organa grada, odnosno organizacione jedinice Gradske uprave i trećih lica, dužan je da uz predloženi tekst ugovora dostavi i mišljenje, odnosno saglasnost Gradskog javnog pravobranilaštva.

Gradsko javno pravobranilaštvo dužno je da mišljenje odnosno saglasnost iz prethodnog stava uputi obrađivaču najkasnije u roku od pet radnih dana od dana prijema zahteva.

Član 17

Ukoliko obrađivač ne prihvati primedbe, to jest nije saglasan sa mišljenjem organizacionih jedinica iz čl. 13-15. ovog pravilnika odnosno Gradskog javnog pravobranilaštva, dužan je da uz materijal dostavi gradonačelniku dobijeno pisano mišljenje sa obrazloženjem razloga zbog kojih ga nije prihvatio.

Član 18

U pripremi materijala čija sadržina obuhvata pitanja iz delokruga više organizacionih jedinica ili se odnosi na pitanja koja mogu biti od interesa za obavljanje poslova više organizacionih jedinica Gradske uprave (odluka o budžetu, planski i urbanistički akti i dr.), obrađivač je dužan da u fazi pripreme nacrta ostvari saradnju sa odgovarajućom organizacionom jedinicom Gradske uprave.

Organizacione jedinice Gradske uprave kojima je dostavljen akt, to jest materijal radi davanja mišljenja, dužne su da se o istom izjasne pisanim putem najkasnije u roku od pet radnih dana od dana prijema materijala.

Obrazloženje akta, to jest materijal iz prethodnog stava, sadrži naznaku kome je isti bio dostavljen na mišljenje, čije mišljenje je pribavljeno i koje sugestije su date u vezi sa dostavljenim aktom odnosno materijalom.

Član 19

Materijal koji je pripremljen u skladu sa utvrđenom procedurom obrađivač dostavlja na mišljenje glavnom arhitekti odnosno drugom ekspertu koga je gradonačelnik postavio u Gradskoj upravi, ukoliko se materijal odnosi na oblast za koju je ekspert postavljen.

Mišljenje o dostavljenom materijalu, ekspert iz prethodnog stava daje, po pravilu, u roku od tri radna dana od dana prijema materijala.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, ako je ekspert član stručnog radnog tela koje je gradonačelnik obrazovao za odgovarajuću oblast, a koje razmatra materijal u redovnom postupku, obrađivač neće posebno pribavljati mišljenje eksperta.

U slučaju da se mišljenje eksperta razlikuje od mišljenja radnog tela ili je ekspert sprečen da prisustvuje sednici radnog tela, svoje mišljenje saopštiće neposredno gradonačelniku na sednici Kolegijuma.

Član 20

Kada je obrađivač materijala javno preduzeće, ustanova odnosno druga javna služba koju je osnovao grad, materijal koji je pripremljen za razmatranje gradonačelnika odnosno u Skupštini grada, dostavlja se preko nadležne organizacione jedinice Gradske uprave.

Organizaciona jedinica Gradske uprave kojoj je dostavljen materijal iz prethodnog stava, dužna je da isti prosledi gradonačelniku i u prilogu, kao resorno nadležna, dostavi pisano mišljenje o sadržini materijala.

Priprema materijala po hitnom postupku

Član 21

Ako za razmatranje pojedinih akata ili materijala postoji neodložna potreba, to jest ako bi razmatranje tog akta ili materijala u utvrđenim rokovima imalo ili moglo imati štetne posledice po interese građana, privrednih subjekata, ustanova ili drugih organa i organizacija u gradu, odnosno obavljanje poslova iz delokruga organizacione jedinice Gradske uprave, takav akt odnosno materijal priprema se po hitnom postupku.

Organizacione jedinice Gradske uprave iz čl. 13-15. ovog pravilnika i Gradsko javno pravobranilaštvo dužni su da mišljenje o aktu odnosno materijalu koji se priprema po hitnom postupku daju u roku od 1 radnog dana od dana njegovog dostavljanja, s tim da se rok računa na način utvrđen u članu 29. ovog pravilnika.

Materijali koji se pripremaju na način utvrđen ovim članom moraju na naslovnoj strani imati oznaku hitno", a razlozi hitnosti moraju biti posebno obrazloženi.

Dostavljanje materijala

Član 22

Materijal pripremljen na način utvrđen u čl. 13-20. ovog pravilnika, dostavlja se na razmatranje stručnom radnom telu gradonačelnika (u daljem tekstu: komisija), u čijem delokrugu se nalaze pitanja sadržana u materijalu, osim materijala koji se odnosi na sprovođenje postupka javne nabavke.

Član 23

Nakon razmatranja na sednici komisije, obrađivač dostavlja materijal, zajedno sa izveštajem komisije, Službi za skupštinske poslove i propise.

Izuzetno, ukoliko za razmatranje određenih pitanja nije obrazovana komisija iz člana 22. ovog pravilnika ili komisija ne razmotri materijal u roku od sedam radnih dana od dana dostavljanja obaveštenja predsedniku komisije, obrađivač ili upućuje u dalju proceduru i obaveštava gradonačelnika o razlozima zbog kojih nije priložen izveštaj komisije.

Član 24

Služba za skupštinske poslove i propise vrši evidentiranje materijala i prosleđuje ih Kabinetu gradonačelnika istog dana kada je primljen.

Član 25

Kabinet gradonačelnika vrši proveru da li je materijal pripremljen u skladu sa ovim pravilnikom.

Ukoliko materijal nije sačinjen u skladu sa ovim pravilnikom, Kabinet gradonačelnika će o tome najkasnije u roku od pet radnih dana od dana prijema materijala, u pisanom obliku, obavestiti obrađivača i vratiti dostavljeni materijal radi korekcije.

Član 26

U slučaju da obrađivač ne prihvati razloge iz kojih je Kabinet gradonačelnika vratio materijal, obavestiće o tome načelnika Gradske uprave.

Načelnik Gradske uprave će odmah, a najkasnije u roku od tri radna dana od prijema obaveštenja iz prethodnog stava, sačiniti informaciju o predloženom materijalu i dostaviti je gradonačelniku.

Član 27

Dostavljene materijale gradonačelnik može izneti na razmatranje na sednici na koju se pozivaju svi rukovodeći radnici organizacionih jedinica Gradske uprave (u daljem tekstu: Kolegijum).

Na poziv gradonačelnika, svi rukovodeći radnici organizacionih jedinica Gradske uprave dužni su da prisustvuju Kolegijumu i da, na zahtev gradonačelnika, daju obrazloženja i odgovore u vezi sa materijalima koji su na dnevnom redu.

Član 28

Otpravke akata koje donosi gradonačelnik izrađuje Služba za skupštinske poslove i propise, dostavlja ih subjektima nadležnim za njihovu realizaciju i stara se o objavljivanju onih za koje je to aktom utvrđeno.

Računanje rokova

Član 29

Rokovi iz čl. 13. st. 2, 14. st. 3, 15. st. 2, 16. st. 2, 18. st. 2, 19. st. 2, 25. st. 2. i 26. st. 2, za materijale odnosno akte koji su dostavljeni do 14 časova, počinje da teče od dana dostavljanja, a za materijale odnosno akte koji su dostavljeni posle 14 časova počinje da teče od narednog radnog dana.

Prelazne i završne odredbe

Član 30

Uprava za investicije u Sekretarijatu za finansije u roku od sedam radnih dana od dana objavljivanja ovog pravilnika pripremiće i uputiti gradonačelniku predlog akta o postupanju organizacionih jedinica Gradske uprave i drugih subjekata u postupcima izvođenja investicionih radova koji se finansiraju sredstvima budžeta grada.

Član 31

Služba za javne nabavke u roku od sedam radnih dana od dana objavljivanja ovog pravilnika pripremiće i uputiti gradonačelniku predlog akta o postupanju organizacionih jedinica Gradske uprave i drugih subjekata u postupcima sprovođenja javnih nabavki koje se finansiraju sredstvima budžeta grada.

Član 32

Ovaj pravilnik objavljuje se u "Službenom listu grada Beograda", a primenjivaće se narednog dana od dana objavljivanja.