UREDBA
O SREDSTVIMA ZA POSEBNE NAMENE

("Sl. glasnik RS", br. 29/2005)

Član 1

Ovom uredbom određuju se sredstva posebne namene i uređuje način i postupak pribavljanja tih sredstava za potrebe ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove (u daljem tekstu: Ministarstvo).

Član 2

Sredstva za posebne namene jesu pokretne i nepokretne stvari za posebne namene, u svojini Republike Srbije, čiji je korisnik Ministarstvo, a koja se koriste za potrebe bezbednosti i poverljivog su karaktera.

Član 3

Sredstva za posebne namene koriste se saglasno prirodi i nameni tih sredstava, u skladu sa zakonom, u funkciji ostvarivanja nadležnosti Ministarstva.

Član 4

Nepokretnosti za posebne namene, u skladu sa zakonom, čine zemljište, zgrade (službene, poslovne i druge zgrade), poslovne prostorije, magacini, skladišta, garaže, montažni, pokretni, privremeni i drugi građevinski objekti koje koriste službe Ministarstva čija nadležnost, organizacija i postupanje ima bezbednosni ili poverljivi karakter.

Član 5

Pokretne stvari za posebne namene, u smislu ove uredbe, čine:

1) oružje, municija i njeni elementi;

2) barut, sve vrste eksploziva, dimna i osvetljavajuća sredstva;

3) oprema i sredstva za eksplozivnu zaštitu;

4) helikopteri i lebdelice, kao i njihova oprema namenjena potrebama Ministarstva;

5) motorna vozila: borbena, terenska, teretna, vatrogasna, patrolna i druga motorna vozila za potrebe službi Ministarstva čija nadležnost, organizacija i postupanje spada u bezbednosni ili poverljivi aspekt;

6) brodovi i čamci: brodovi, patrolni čamci, diverzantski i izviđački čamci, brodovi i čamci pomoćne namene, njihova standardna i specifična oprema namenjena bezbednosnim ili poverljivim potrebama Ministarstva;

7) sredstva veze i telekomunikacija: radio oprema, oprema kripto zaštite, skrembleri, relejna oprema, analizatori spektra, transportna mreža, oprema elektronskog i video nadzora prostora i opreme nadzora telekomunikacija;

8) sredstva informacionog sistema: hardver i softver posebne namene i operativni sistemi zaštite;

9) sredstva kriminalističke tehnike: detektori, rendgen uređaji, balističke ploče i posebni materijali kriminalističke tehnike;

10) sistemi, uređaji i instrumenti za površinsko, podvodno i vazdušno osmatranje i javljanje, za orijentaciju i navigaciju, radari, infracrveni uređaji, laserski merači, nišanske sprave;

11) sredstva specijalne lične zaštitne opreme: zaštitna odela, obuća i rukavice, štitovi, šlemovi, zaštitne maske i naočare, prsluci, antifoni i štitnici za potrebe interventnih, protivdiverzionih, vatrogasnih jedinica i pripadnika jedinica za obezbeđenje i zaštitu ličnosti;

12) oprema specijalnih protivterorističkih jedinica: odećna, alpinistička, ronilačka;

13) identifikacione značke i službene legitimacije;

14) rezervni delovi, specijalni alati i oprema za održavanje sredstava iz tač. 1) do 13) ovog stava.

Pod stvarima iz stava 1. ovog člana podrazumevaju se i druge pokretne stvari za posebne namene koje se po svojoj nameni, karakteristikama i svojstvima, mogu upodobiti sa stvarima navedenim u stavu 1. ovog člana.

Član 6

O pribavljanju pokretnih stvari za posebne namene odlučuje ministar unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: ministar), u skladu sa planom izvršenja budžeta Ministarstva za određenu budžetsku godinu.

Član 7

Pod nabavkom sredstava za posebne namene, u smislu ove uredbe, podrazumeva se nabavka dobara, usluga i radova za potrebe i u vezi sa nepokretnostima za posebne namene, kao i nabavka pokretnih stvari za posebne namene (u daljem tekstu: poverljiva nabavka).

Na poverljivu nabavku ne primenjuje se zakon kojim se uređuju javne nabavke.

Član 8

Poverljiva nabavka vrši se putem neposrednog ugovaranja, na način koji obezbeđuje ekonomičnost i efikasnost upotrebe budžetskih sredstava.

Osnovni kriterijum pri poverljivoj nabavci jeste kvalitet i funkcionalnost.

Član 9

Postupak poverljive nabavke sprovodi komisija koju čine najmanje tri člana, od kojih je jedan obavezno iz sastava organizacione jedinice Ministarstva za čije potrebe se vrši nabavka, a dva, od kojih je jedan diplomirani pravnik, iz sastava organizacione jedinice nadležne za zajedničke poslove Ministarstva.

Ministar svojim aktom obrazuje komisiju iz stava 1. ovog člana.

Član 10

Komisija je obavezna da na odgovarajući način izvrši proveru ponuđene cene i da o svom radu i prikupljenim ponudama sačini poseban izveštaj koji sadrži uporedni pregled bitnih elemenata primljenih ponuda sa ocenom kvaliteta i funkcionalnosti i finansijsku analizu predmetne nabavke.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana, kao i predlog odluke u vezi sa poverljivom nabavkom dostavljaju se ministru.

Član 11

Odluku u vezi sa poverljivom nabavkom donosi ministar.

Član 12

Ministarstvo vodi posebnu evidenciju sredstava za posebne namene.

Evidencija iz stava 1. ovog člana vodi se u Knjizi sredstava za posebne namene u organizacionoj jedinici nadležnoj za zajedničke poslove Ministarstva.

Član 13

O poverljivoj nabavci sačinjava se poseban izveštaj.

Godišnji izveštaj o poverljivim nabavkama izrađuje služba nadležna za zajedničke poslove Ministarstva, u roku od 15 dana po isteku budžetske godine i dostavlja ga ministru.

Izveštaji iz st. 1. i 2. ovog člana izrađuju se u pisanoj i digitalnoj formi i sadrže posebne redne brojeve nabavke sredstava za posebne namene za tekuću budžetsku godinu, predmet nabavke i vrednost, uz kvalifikaciju prema organizacionim jedinicama Ministarstva.

Član 14

Svaka poverljiva nabavka sa celokupnom pripadajućom dokumentacijom objedinjava se i čuva kao jedinstveni spis pod jednim zavodnim brojem, pod kojim se i vodi u evidenciji iz člana 12. ove uredbe.

Član 15

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".