ODLUKA

O NAČINU SPROVOĐENJA ČL. 8, 9, 10a, 12, 15, 19b, 19e, 28, 29 I 59 ZAKONA O BANKAMA I DRUGIM FINANSIJSKIM ORGANIZACIJAMA

("Sl. glasnik RS", br. 37/2004, 129/2004 i 35/2005)

1. Ovom odlukom utvrđuje se način sprovođenja čl. 8, 9, 10a, 12, 15, 19b, 19e, 28, 29. i 59. Zakona o bankama i drugim finansijskim organizacijama (u daljem tekstu: Zakon o bankama).

2. Pojedini pojmovi, u smislu ove odluke, imaju sledeća značenja:

a) Jedan osnivač banke

Jednim osnivačem banke smatraju se sva pravna i fizička lica međusobno povezana upravljačkim i imovinskim vezama (povezana lica) na način:

1) da su dva ili više pravnih ili fizičkih lica povezana tako da jedno od njih ima, direktno ili indirektno, kontrolu nad drugim licem ili drugim licima, ili

2) da su dva ili više pravnih ili fizičkih lica povezana tako da jedno od njih ima kod drugog ili drugih lica, direktno ili indirektno, učešće, kvalifikovano učešće, značajan uticaj na poslovanje drugog ili drugih lica ili ako Narodna banka Srbije na osnovu dokumentacije proceni da to lice vrši značajan uticaj na poslovanje drugog ili drugih lica, ili

3) da su pravno i fizičko lice povezani tako da je fizičko lice punomoćnik pravnog lica i da obavlja određene poslove i zadatke u njegovo ime i za njegov račun, ili

4) da su dva ili više pravnih i fizičkih lica povezana tako da je fizičko lice vlasnik ili osnivač pravnog lica, član upravnog ili nadzornog odbora ili drugog organa upravljanja ili lice s posebnim ovlašćenjima i odgovornostima kod drugog ili drugih pravnih lica, ili

5) da su dva ili više pravnih i fizičkih lica povezana tako da su članovi uže porodice fizičkog lica vlasnika ili osnivača jednog pravnog lica članovi upravnog ili nadzornog odbora ili drugog organa upravljanja kod drugog ili drugih pravnih lica, ili

6) da su članovi uže porodice fizičkih lica koja su članovi upravnog ili nadzornog odbora ili drugog organa upravljanja ili lica s posebnim ovlašćenjima i odgovornostima kod jednog pravnog lica istovremeno članovi upravnog ili nadzornog odbora ili drugog organa upravljanja ili lica s posebnim ovlašćenjima i odgovornostima kod drugog ili drugih pravnih lica.

Pod članovima uže porodice fizičkog lica u smislu ove odluke, podrazumevaju se lica iz prvog i drugog naslednog reda i lica koja su pod starateljstvom tog lica.

b) Kontrola

Kontrolom jednog lica nad drugim licem ili drugim licima smatra se kontrola koja se ostvaruje upravljanjem, učešćem u kapitalu ili drugim odnosima između lica koji jednom licu, direktno ili indirektno, omogućavaju upravljanje drugim licem ili licima i dominantan uticaj nad tim licem ili licima, odnosno dominantan uticaj pri donošenju poslovnih odluka tog lica ili tih lica.

Jedno lice ima kontrolu nad drugim licem:

1) kada direktno ili indirektno ima učešće u kapitalu tog lica iznad 50%;

2) kada direktno ili indirektno ima iznad 50% glasova u tom licu;

3) kada ima pravo da imenuje većinu članova upravnog ili nadzornog odbora tog lica;

4) kada vrši ili ima pravo da vrši dominantan uticaj nad poslovanjem tog lica;

5) kada, na osnovu ugovora zaključenog s jednim akcionarom ili s više akcionara - vlasnika jednog lica ili sa ostalim licima, može da ostvaruje njihova glasačka prava tako da mu ona, s njegovim glasačkim pravima, omogućavaju većinu potrebnu za imenovanje većine članova upravnog ili nadzornog odbora.

Jedno lice vrši dominantan uticaj nad drugim licem ili licima:

1) kada ova lica imaju zajedničko rukovodstvo;

2) kada organi upravljanja ovih lica imaju iste članove;

3) u ostalim slučajevima kada Narodna banka Srbije na osnovu dokumentacije proceni da jedno lice vrši dominantan uticaj nad drugim licem ili licima.

v) Učešće, kvalifikovano učešće i značajan uticaj

Učešćem jednog lica u drugom licu ili drugim licima smatra se upravljačka ili imovinska povezanost tog i drugih lica koja podrazumeva direktno ili indirektno vlasništvo od najmanje 20% kapitala ili glasačkih prava.

Kvalifikovanim učešćem smatra se upravljačka ili imovinska povezanost između tog i drugih lica koja podrazumeva direktno ili indirektno vlasništvo od najmanje 10% kapitala ili glasačkih prava, ili manje od 10% ako Narodna banka Srbije na osnovu dokumentacije proceni da postoji značajan uticaj na upravljanje drugim licem ili licima, odnosno značajan uticaj pri donošenju poslovnih odluka tog lica ili tih lica.

Značajnim uticajem smatra se pravo učestvovanja u donošenju poslovnih politika drugog ili drugih lica bez mogućnosti kontrole nad sprovođenjem tih politika i kada Narodna banka Srbije na osnovu dokumentacije proceni da jedno lice vrši značajan uticaj nad drugim licem ili licima.

g) Indirektna učešća

Indirektnim učešćima smatraju se učešća u kapitalu pravnog lica ili sticanje glasačkih prava kod pravnog lica preko trećeg lica.

Indirektni imalac akcija, udela ili drugih prava koja mu obezbeđuju učešće u kapitalu pravnog lica ili u glasačkim pravima kod pravnog lica jeste:

1) lice za čiji je račun drugo lice (direktni imalac) steklo akcije, udele ili druga prava kod pravnog lica;

2) lice koje je na način iz ove odluke povezano s direktnim imaocem akcija, udela ili drugih prava kod pravnog lica.

d) Jedan sticalac

Jednim sticaocem smatraju se:

- sva pravna i fizička lica - povezana imovinskim i upravljačkim vezama iz odeljka pod a) ove tačke, ili

- sva pravna lica čiji su vlasnici druga pravna ili fizička lica a za koja nisu dostavljeni neophodni podaci niti navedeni organi kod kojih se ti podaci mogu proveriti, ili

- sva pravna i fizička lica za koja ne postoje dokazi da sredstva koja ulažu potiču iz njihovog redovnog poslovanja.

I USLOVI I KRITERIJUMI ZA OCENU PODNETIH ZAHTEVA ZA IZDAVANJE DOZVOLA ZA RAD BANAKA, DRUGIH FINANSIJSKIH ORGANIZACIJA I AFILIJACIJA

A. Banke

 

3. Osnivači banke podnose Narodnoj banci Srbije zahtev za izdavanje dozvole za rad banke, uz koji prilažu:

a) ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku po zahtevu za izdavanje dozvole za rad;

b) ugovor o osnivanju banke;

v) izjavu domaćeg osnivača da će novčana sredstva na ime osnivačkog kapitala uplatiti na privremeni račun kod banke, odnosno izjavu stranog osnivača da će devizna sredstva uplatiti na poseban račun kod Narodne banke Srbije;

g) dokaz da će osnivač banke sredstva u nenovčanom obliku preneti u osnivački kapital banke;

d) dokaz o poreklu stranog uloga;

đ) dokaz o postojanju uzajamnosti;

e) predlog statuta banke;

ž) predlog odluke o izdavanju prve emisije akcija banke;

z) podatke neophodne za utvrđivanje boniteta osnivača;

i) podatke o međusobnim odnosima osnivača;

j) imena i preporuke za predložene članove upravnog i nadzornog odbora banke, kao i za predložena lica s posebnim ovlašćenjima i odgovornostima;

k) program rada banke za period od pet godina i predlog osnova poslovne politike banke za godinu u kojoj se banka osniva;

l) podatke o kadrovskoj osposobljenosti banke za obavljanje poslova iz ugovora i akata poslovne politike;

lj) podatke o tehničkoj osposobljenosti banke za obavljanje poslova iz ugovora i akata poslovne politike.

a) Ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku po zahtevu za izdavanje dozvole za rad

4. Ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku po zahtevu za izdavanje dozvole za rad mora biti datirano i moraju ga potpisati svi osnivači, a ako je osnivač pravno lice - potpisi moraju biti overeni pečatom pravnog lica, osim u slučaju da je pravno lice iz zemlje u kojoj takav način overe propisom nije utvrđen kao obaveza. Ovo ovlašćenje mora da sadrži i adresu i telefon ovlašćenog lica.

Odredba stava 1. ove tačke koja se odnosi na potpis osnivača banke koji je strano pravno lice primenjuje se i na potpise osnivača iz tač. 5. i 6, tačke 7. stav 1. i tačke 8. ove odluke.

b) Ugovor o osnivanju banke

5. Ugovor o osnivanju banke mora sadržati elemente propisane članom 6. Zakona o bankama. Ugovor moraju potpisati svi osnivači banke, a ako su osnivači pravna lica, ugovor potpisuju lica koja ih zastupaju i predstavljaju, i ti potpisi moraju biti overeni pečatom, osim u slučaju da je reč o pravnim licima iz zemlje u kojoj takav način overe propisom nije utvrđen kao obaveza. U ugovoru moraju biti navedeni datum i mesto zaključenja ugovora, a listovi ugovora moraju biti povezani na način koji onemogućava njihovo naknadno vađenje i zamenu.

v) Izjava domaćeg osnivača da će novčana sredstva na ime osnivačkog kapitala uplatiti na privremeni račun kod banke, odnosno izjava stranog osnivača da će devizna sredstva uplatiti na poseban račun kod Narodne banke Srbije

6. Izjava domaćeg osnivača da će novčana sredstva na ime osnivačkog kapitala uplatiti na privremeni račun kod banke, odnosno izjava stranog osnivača da će devizna sredstva uplatiti na poseban račun kod Narodne banke Srbije mora biti data pojedinačno i mora imati datum i potpis osnivača, a ako je osnivač pravno lice - potpis mora biti overen pečatom pravnog lica. Ove izjave moraju sadržati tačan iznos osnivačkog uloga, kao i navod domaćeg osnivača da će novčana sredstva na ime osnivačkog kapitala uplatiti na privremeni račun kod banke, odnosno navod stranog osnivača da će devizna sredstva uplatiti na poseban račun kod Narodne banke Srbije.

g) Dokaz da će osnivač banke sredstva u nenovčanom obliku preneti u osnivački kapital banke

7. Pod dokazom da će osnivač banke sredstva u nenovčanom obliku preneti u osnivački kapital banke podrazumeva se izjava osnivača, s datumom i potpisom, da će odmah posle konstituisanja banke kao pravnog lica preneti na banku svojinu nad stvarima (zgrada, računarska oprema i sl.) koje predstavljaju njegov osnivački ulog. Ako je osnivač pravno lice, potpis mora biti overen pečatom pravnog lica.

Uz izjavu iz stava 1. ove tačke prilaže se akt kojim osnivač dokazuje svojinu nad stvarima koje ulaže, kao i akt o proceni vrednosti stvari koju je izvršio ovlašćeni procenjivač u skladu sa zakonom. Nepokretnost koja predstavlja osnivački ulog ne sme biti opterećena hipotekom, odnosno drugim založnim pravom, što se dokazuje potvrdom nadležnog državnog organa, odnosno overenom pismenom izjavom osnivača.

d) Dokaz o poreklu stranog uloga

8. Pod dokazom o poreklu stranog uloga podrazumeva se potpisana izjava stranog osnivača da sredstva koja ulaže u osnivački kapital banke potiču iz njegovog redovnog poslovanja. Ako je strani osnivač pravno lice, potpis mora biti overen pečatom tog pravnog lica.

đ) Dokaz o postojanju uzajamnosti

9. Pod dokazom o postojanju uzajamnosti podrazumeva se potvrda nadležnog organa ili izvod iz propisa zemlje stranog osnivača iz kojih proizlazi da je subjektima državne zajednice Srbija i Crna Gora dozvoljeno da osnivaju banke na teritoriji te zemlje.

Dokaz o postojanju uzajamnosti neće se tražiti za zemlje u kojima postoje banke osnovane uz učešće kapitala iz Republike Srbije.

e) Predlog statuta banke

10. Predlog statuta banke mora sadržati elemente propisane članom 7. Zakona o bankama.

ž) Predlog odluke o izdavanju prve emisije akcija banke

11. Predlog odluke osnivačke skupštine banke o izdavanju prve emisije akcija mora biti u skladu sa zakonom kojim se uređuju hartije od vrednosti.

z) Podaci neophodni za utvrđivanje boniteta osnivača

12. Narodna banka Srbije utvrđuje bonitet domaćeg osnivača čiji je ulog veći od 15% osnivačkog kapitala banke.

Narodna banka Srbije može utvrđivati i bonitet domaćeg osnivača čiji je ulog veći od 1% osnivačkog kapitala banke.

Narodna banka Srbije utvrđuje bonitet domaćih osnivača čiji ukupan iznos osnivačkih uloga iznosi najmanje 51% osnivačkog kapitala banke.

Pri utvrđivanju boniteta, domaći osnivači se određuju po visini osnivačkog uloga.

Narodna banka Srbije utvrđuje bonitet svih stranih osnivača.

Pri utvrđivanju boniteta domaćeg i stranog pravnog lica Narodna banka Srbije ocenjuje profitnu, finansijsku i operativnu stabilnost tog lica, tendencije u njegovom poslovanju, odnosno finansijskom stanju, realno raspoloživa sredstva koja to lice namerava da uloži u banku, kao i mogućnost obezbeđenja dodatnog kapitala u slučaju dokapitalizacije i u drugom slučaju, osim ako je to lice banka ili međunarodna finansijska organizacija koja je prema poslednjem rangiranju koje su izvršili Standard&Poor's, Fitch-IBCA ili Thompson Bank Watch rangirana s najmanje BBB, ili koje je izvršio Moody's - s najmanje Baa3, uz dokaz o rangiranju.

Pri utvrđivanju boniteta domaćeg i stranog pravnog lica Narodna banka Srbije ocenjuje i poslovnu reputaciju tog lica, i to na osnovu njegovog celokupnog dotadašnjeg poslovanja i dotadašnjeg upravljanja u drugim pravnim licima, kao i drugih podataka, ocenjuje sposobnost tog lica da upravlja poslovnim rizicima, zatim da li je investiranje i upravljanje vlasničkim udelima u bankama njegov strateški cilj koji je jasno vidljiv iz akata poslovne politike i poslovne prakse u poslednje tri godine, kao i to da li će ovo lice, u svojstvu osnivača banke, imati dugoročno pozitivan uticaj na poslovanje banke.

Pri utvrđivanju boniteta domaćeg ili stranog fizičkog lica Narodna banka Srbije ocenjuje imovinsko stanje tog lica, odnosno utvrđuje koliki je iznos njegovih sopstvenih novčanih sredstava, zatim poreklo tih sredstava i da li je iznos njegovih sopstvenih novčanih sredstava jednak najmanje iznosu planiranog ulaganja tog fizičkog lica u osnivački kapital banke, ocenjuje poslovnu reputaciju tog lica, i to na osnovu njegove biografije, ličnog, profesionalnog i moralnog integriteta, stručnih kvalifikacija i dotadašnjeg rada, upravljanja ili nadziranja u pravnim licima, kao i drugih podataka, ocenjuje sposobnost tog fizičkog lica da upravlja poslovnim rizicima, kao i to da li će ovo lice, u svojstvu osnivača banke, imati dugoročno pozitivan uticaj na poslovanje banke.

Pod sopstvenim novčanim sredstvima u smislu ove tačke ne podrazumevaju se pozajmljena sredstva.

13. Za utvrđivanje boniteta domaćeg pravnog lica, Narodnoj banci Srbije se, uz zahtev za izdavanje dozvole za rad banke, dostavljaju:

1) izveštaj o reviziji finansijskih izveštaja pravnog lica za prethodne dve godine, koji je izradio ovlašćeni revizor, i finansijske izveštaje pravnog lica izrađene u skladu sa zakonom kojim se uređuju računovodstvo i revizija, i to za najmanje jedan period tekuće godine;

2) kratak prikaz poslovnih aktivnosti pravnog lica u prethodne tri godine i plan aktivnosti za narednu godinu;

3) podaci o tome da li je pravno lice već osnivač neke druge banke ili drugog pravnog lica, i od kada, koliki je apsolutni i procentualni iznos njegovog učešća u kapitalu druge banke, odnosno drugog pravnog lica prema stanju na dan 31. decembra prethodne godine i da li je pravno lice po osnovu tog učešća ostvarilo dobit;

4) izjava banke s kojom pravno lice posluje o tome kako je klasifikovala svoja potraživanja prema tom licu sa stanovišta naplativosti;

5) izjava pravnog lica o njegovoj ukupnoj zaduženosti kod domaćih banaka, sa specifikacijom banaka i iznosa zaduženja;

6) druga dokumentacija za koju Narodna banka Srbije u postupku utvrđivanja boniteta pravnog lica zaključi da je potrebna.

14. Za utvrđivanje boniteta domaćeg ili stranog fizičkog lica, Narodnoj banci Srbije se, uz zahtev za izdavanje dozvole za rad, dostavljaju;

1) biografija fizičkog lica, koja treba da sadrži podatke o dosadašnjem radnom angažovanju tog lica i njegovoj stručnoj spremi, o tome da li je osuđivano za krivična dela i privredne prestupe i da li je pod istragom;

2) podaci o imovinskom stanju fizičkog lica, odnosno njegovim sopstvenim sredstvima (nepokretnosti, učešća u kapitalu drugih pravnih lica, novčani depoziti u bankama uz navođenje naziva i sedišta banke i dr.), zajedno sa odgovarajućim dokazima o vlasništvu i poreklu njegovih sopstvenih sredstava;

3) poslednje rešenje nadležnog organa o utvrđivanju poreskog zaduženja fizičkog lica po svim osnovima;

3a) izjava fizičkog lica o njegovoj ukupnoj zaduženosti kod domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica, sa specifikacijom tih lica i iznosa zaduženja;

4) druga dokumentacija za koju Narodna banka Srbije u postupku utvrđivanja boniteta fizičkog lica zaključi da je potrebna.

15. Za utvrđivanje boniteta stranog pravnog lica, Narodnoj banci Srbije se, uz zahtev za izdavanje dozvole za rad, dostavljaju:

1) izveštaji o reviziji poslovanja pravnog lica za prethodne dve godine, koje je izradio ovlašćeni revizor;

2) kratak prikaz poslovnih aktivnosti pravnog lica u prethodne tri godine i plan aktivnosti za narednu godinu;

3) naziv i sedište banke s kojom pravno lice posluje i broj njegovog računa kod te banke;

4) druga dokumentacija za koju Narodna banka Srbije u postupku utvrđivanja boniteta pravnog lica zaključi da je potrebna.

16. Domaća i strana pravna i fizička lica dužna su da banke kod kojih drže svoja sredstva, odnosno preko kojih posluju pismeno ovlaste da Narodnoj banci Srbije, na njen zahtev, dostave sve podatke koji se odnose na njihovo poslovanje, odnosno na stanje njihovih sredstava kod tih banaka.

Ovlašćenje iz stava 1. ove tačke se Narodnoj banci Srbije dostavlja zajedno s dokumentacijom iz tač. 13, 14. i 15. ove odluke.

Ako je osnivač banke međunarodna finansijska organizacija, Narodnoj banci Srbije se, umesto dokumentacije propisane tačkom 15. ove odluke, dostavljaju statut te organizacije, podaci o tome u kojim je bankama i drugim finansijskim organizacijama sa sedištem van Republike Srbije ova organizacija već postala akcionar, osnovni podaci o uspešnosti tih banaka i drugih finansijskih organizacija, kao i poslednji izveštaj o poslovanju međunarodne finansijske organizacije s mišljenjem ovlašćenog revizora.

Ako je osnivač banke strana nevladina organizacija, Narodnoj banci Srbije se, umesto dokumentacije propisane tačkom 15. ove odluke, dostavljaju osnivački akt i akt o registraciji ove organizacije, spisak osnivača te organizacije sa osnovnim podacima o tim osnivačima, statut te organizacije ili drugi akt na osnovu koga se mogu sagledati ciljevi njenog osnivanja, podaci o tome u kojim je bankama i drugim finansijskim organizacijama sa sedištem van Republike Srbije ova organizacija već postala akcionar, osnovni podaci o uspešnosti tih banaka i drugih finansijskih organizacija, kao i poslednji izveštaj o poslovanju strane nevladine organizacije s mišljenjem ovlašćenog revizora.

Ako je osnivač banke domaće ili strano pravno lice koje se bavi osnivanjem banaka i drugih pravnih lica i vršenjem prava upravljanja u njima (investitor), Narodnoj banci Srbije se, pored podataka i dokumentacije koji su za ovo pravno lice propisani tač. 13. i 15. ove odluke, dostavljaju i podaci i dokumentacija iz tih tačaka za pravno lice koje će investitoru obezbediti sredstva za uplatu u osnivački kapital banke.

Ako je osnivač banke Republika Srbija, Narodnoj banci Srbije se, umesto dokumentacije propisane tačkom 13. ove odluke, dostavlja odluka Vlade Republike Srbije o učešću u osnivanju banke s navedenim iznosom novčanih sredstava koja će se uplatiti u osnivački kapital i navedenom vrednošću nenovčanih sredstava prema proceni ovlašćenog procenjivača koja će se uneti u osnivački kapital.

i) Podaci o međusobnim odnosima osnivača

17. Osnivač banke - domaće pravno lice dužno je da Narodnoj banci Srbije dostavi fotokopije rešenja o upisu u sudski registar, s prilozima iz kojih se mogu sagledati njegovi vlasnici, vlasnici njegovih vlasnika, sve do fizičkih lica - krajnjih vlasnika u lancu vlasništva i koliki su apsolutni i procentualni iznosi njihovih osnivačkih uloga u ta lica, kao i ko su direktori, članovi upravnih i nadzornih odbora tih pravnih lica.

Osnivač banke - strano pravno lice dužno je da Narodnoj banci Srbije dostavi akt o registraciji kod nadležnog organa, ko su vlasnici tog lica, sve do fizičkih lica - krajnjih vlasnika u lancu vlasništva i koliki su apsolutni i procentualni iznosi njihovih osnivačkih uloga u ta lica, kao i ko je direktor tog stranog pravnog lica.

Osnivač banke - domaće ili strano fizičko lice dužno je da Narodnoj banci Srbije dostavi podatke o tome da li je ono direktor ili vlasnik nekog pravnog lica, kao i apsolutni i procentualni iznos njegovog osnivačkog uloga u tim pravnim licima.

Za kompanije koje se kotiraju na berzi u zemljama OECD-a ili imaju rejting kod agencija za procenu boniteta Standard&Poor's, Fitch-IBCA, Thompson BankWatch ili Moody's dovoljno je dokumentovati da se kotiraju na berzi ili imaju rejting i nije potrebno dostavljati podatke za njihove vlasnike.

Ako su osnivači banke Republika Srbija, fondovi, javna preduzeća, jedinice lokalne samouprave, banke ili banke u stečaju ili likvidaciji - nije potrebno dostavljati podatke za njihove vlasnike.

Banke su dužne da redovno obezbeđuju dokumentaciju o promenama u vlasništvu kod svojih osnivača.

j) Imena i preporuke za predložene članove upravnog i nadzornog odbora banke, kao i za predložena lica s posebnim ovlašćenjima i odgovornostima

18. Preporuku za predložene članove upravnog i nadzornog odbora banke, odnosno za predložena lica s posebnim ovlašćenjima i odgovornostima daju direktori pravnih lica kod kojih su ova lica zaposlena ili direktori pravnih lica s kojima ta lica poslovno sarađuju.

Preporuka iz stava 1. ove tačke sadrži i mišljenje o profesionalnim i moralnim kvalitetima tih lica, kao i mišljenje o njihovom budućem doprinosu zakonitom i stabilnom poslovanju banke.

Uz preporuku iz stava 1. ove tačke, lice predloženo za člana upravnog, odnosno nadzornog odbora banke dostavlja svoju profesionalnu biografiju na osnovu koje se može proceniti da to lice ima stručne kvalifikacije i iskustvo, poslovni integritet i reputaciju koji su potrebni za uspešno obavljanje te funkcije, izjavu da ispunjava uslove iz člana 41. stav 4, člana 46. stav 2. i člana 48a Zakona o bankama, kao i akt nadležnog organa kojim se dokazuje da to lice nije osuđivano za krivično delo koje ga čini nepodobnim za obavljanje ove funkcije.

k) Program rada banke za period od pet godina i predlog osnova poslovne politike banke za godinu u kojoj se banka osniva

19. U programu rada banke za period od pet godina navode se naročito poslovi kojima će se banka baviti, očekivani izvori sredstava, ciljna grupa zajmoprimaca, planirani izvori sredstava za dokapitalizaciju banke, plan širenja poslova i organizacione mreže banke, kao i projekcija bilansa stanja i bilansa uspeha za godinu u kojoj se banka osniva, izrađena u skladu s propisima.

Predlog osnova poslovne politike banke za godinu u kojoj se banka osniva sadrži naročito uslove pod kojima će banka prikupljati i odobravati sredstva, posebno depozite i kredite (ročnost, kamata, instrumenti obezbeđenja kredita), uslove pod kojima će odobravati kredite povezanim licima i mere koje će preduzeti u slučaju problema s likvidnošću.

l) Podaci o kadrovskoj osposobljenosti banke za obavljanje poslova iz ugovora i akata poslovne politike

20. Pod podacima o kadrovskoj osposobljenosti banke za obavljanje poslova iz ugovora i akata poslovne politike podrazumeva se predlog sistematizacije radnih mesta po izvršiocima, s kvalifikacionom strukturom izvršilaca i radnim stažom za svako radno mesto, kao i planirana dinamika popunjavanja sistematizovanih radnih mesta, koja mora pratiti planirano širenje poslova i organizacione mreže banke.

lj) Podaci o tehničkoj osposobljenosti banke za obavljanje poslova iz ugovora i akata poslovne politike

21. Pod podacima o tehničkoj osposobljenosti banke za obavljanje poslova iz ugovora i akata poslovne politike podrazumevaju se:

1) dokumentacija iz koje se vidi na koji je način obezbeđen poslovni prostor - da li je u vlasništvu banke po osnovu osnivačkog uloga (što se dokazuje odgovarajućom dokumentacijom), ili se obezbeđuje zakupom na neodređeno ili određeno vreme, s tim što vreme zakupa ne može biti kraće od tri godine (što se dokazuje ugovorom koji zaključuju lice iz tačke 4. ove odluke i zakupodavac);

2) dokumentacija kojom se dokazuje na koji je način obezbeđena računarska oprema - da li je u vlasništvu banke po osnovu osnivačkog uloga (što se dokazuje odgovarajućom dokumentacijom), ili se obezbeđuje dugoročnim zakupom (lizingom), koji ne može biti kraći od tri godine (što se dokazuje ugovorom ili predugovorom koji zaključuju lice iz tačke 4. ove odluke i zakupodavac);

3) specifikacija opreme i programskih podrški.

22. Banke koje se spajaju podnose Narodnoj banci Srbije zahtev za izdavanje dozvole za rad banke koja se osniva njihovim spajanjem, uz koji prilažu:

1) ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku po zahtevu za izdavanje dozvole za rad banke, koje mora imati datum i pečatom overene potpise direktora banaka koje se spajaju;

2) odluke skupština banaka koje se spajaju, koje sadrže i odredbe o prihvatanju ugovora o spajanju;

3) ugovor o spajanju koji su potpisali osnivači banaka ili lica koja su za to ovlastile skupštine banaka i koji, pored elemenata ugovora o osnivanju banke propisanih članom 6. Zakona o bankama, sadrži i odredbe kojima se utvrđuju:

- naziv i sedište banaka koje se spajaju,

- ugovoreni datum spajanja, koji mora biti poslednji dan u mesecu koji prethodi mesecu u kome se podnosi zahtev,

- naziv i sedište banke koja se osniva spajanjem,

- pravno sledbeništvo banke koja se osniva spajanjem za sva prava i obaveze banaka koje se spajaju,

- način i rok zamene akcija banaka koje se spajaju za akcije banke koja se osniva spajanjem,

- način knjiženja poslovnih promena nastalih od datuma zaključenja ugovora o spajanju do datuma izrade bilansa, odnosno do datuma upisa u sudski registar banke koja se osniva spajanjem,

- organizacione jedinice banke koja se osniva spajanjem (filijale, poslovne jedinice i sl.);

4) predlog statuta banke koja se osniva spajanjem, koji sadrži elemente propisane članom 7. Zakona o bankama;

5) izveštaje propisane Uputstvom o izveštajima banaka i drugih finansijskih organizacija ("Službeni glasnik RS", broj 37/2004), izrađene za banku koja se osniva spajanjem sa stanjem na dan zaključenja ugovora o spajanju;

6) zahtev za davanje odobrenja za sticanje akcija s pravom upravljanja kojima se stiče više od 15% osnivačkog kapitala banke koja se osniva spajanjem, zajedno s propisanom dokumentacijom, u slučaju da je ovakvo sticanje posledica spajanja banaka;

7) imena i preporuke za predložene članove upravnog i nadzornog odbora banke koja se osniva spajanjem, kao i za predložena lica s posebnim ovlašćenjima i odgovornostima;

8) program rada banke koja se osniva spajanjem za period od pet godina i predlog osnova poslovne politike te banke za godinu u kojoj se vrši spajanje;

9) podatke o kadrovskoj i tehničkoj osposobljenosti banke koja se osniva spajanjem za obavljanje poslova iz ugovora i akata poslovne politike te banke.

Dokumentacija iz stava 1. odredbe pod 1, 4, 7, 8 i 9 ove tačke izrađuje se na način propisan ovom odlukom za dokumentaciju koja se podnosi uz zahtev za izdavanje dozvole za rad.

Odredbe ove tačke primenjuju se i na banku koja nastaje spajanjem banke i druge finansijske organizacije.

B. Druge finansijske organizacije

23. Uz zahtev za izdavanje dozvole za rad druge finansijske organizacije, Narodnoj banci Srbije se dostavlja dokumentacija propisana za banke tač. od 3. do 21. ove odluke, osim izjave stranog osnivača da će devizna sredstva uplatiti na poseban račun kod Narodne banke Srbije, dokaza o poreklu stranog uloga i dokaza o postojanju uzajamnosti.

Uz zahtev za izdavanje dozvole za rad druge finansijske organizacije koja se osniva spajanjem finansijskih organizacija dostavlja se dokumentacija propisana za banke tačkom 22. ove odluke.

V. Filijale stranih banaka sa statusom pravnog lica (afilijacije)

24. Strane banke koje žele da na teritoriji Republike Srbije otvore filijalu sa statusom pravnog lica (afilijacija) Narodnoj banci Srbije podnose zahtev za izdavanje dozvole za rad, uz koji prilažu:

1) ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku po zahtevu za izdavanje dozvole za rad, koje je potpisala strana banka;

2) dokaz o postojanju uzajamnosti;

3) odluku nadležnog organa strane banke o otvaranju afilijacije na teritoriji Republike Srbije, u kojoj se navodi iznos novčanog dela osnivačkog kapitala i vrednost nenovčanog dela osnivačkog kapitala afilijacije prema proceni ovlašćenog procenjivača;

4) saglasnost organa nadležnog za kontrolu strane banke da strana banka otvori afilijaciju u Republici Srbiji;

5) akt o proceni vrednosti stvari koje se ulažu kao nenovčani deo osnivačkog kapitala, koji je organizacija ovlašćena za procenu imovine izradila u skladu sa zakonom;

6) akt o osnivanju i status strane banke;

7) akt o registraciji strane banke kod nadležnog organa matične zemlje;

8) izveštaje o reviziji godišnjeg računa strane banke za dve prethodne godine, koje je izradio ovlašćeni revizor;

9) ovlašćenja afilijacije u odnosu na centralu banke i ovlašćenja prema trećim licima;

10) imena i preporuke za predložene članove organa upravljanja afilijacije, kao i za predložena lica s posebnim ovlašćenjima i odgovornostima;

11) program rada afilijacije za period od pet godina i predlog osnova poslovne politike afilijacije za godinu u kojoj se afilijacija osniva;

12) podatke o kadrovskoj osposobljenosti afilijacije za obavljanje poslova;

13) podatke o tehničkoj osposobljenosti afilijacije za obavljanje poslova.

Dokumentacija iz stava 1. odredbe pod 1, 2, 5, 10, 11, 12 i 13 ove tačke izrađuje se na način propisan ovom odlukom za dokumentaciju koja se podnosi uz zahtev za izdavanje dozvole za rad banke.

G. Način dostavljanja zahteva za izdavanje dozvole za rad

25. Zahtev za izdavanje dozvole za rad, s propisanom dokumentacijom, dostavlja se sektoru Narodne banke Srbije nadležnom za kontrolu poslovanja banaka i drugih finansijskih organizacija.

II USLOVI I KRITERIJUMI ZA OCENU BONITETA STICAOCA KOJI STICANJEM AKCIJA STIČE VIŠE OD 15% AKCIONARSKOG KAPITALA BANKE

26. Banke su dužne da pre svake naredne prodaje akcija obezbede dokumentaciju iz tačke 17. stav 6. ove odluke i utvrde da li između postojećih i budućih akcionara postoje međusobne veze iz tačke 2. odeljak pod d) te odluke, pa ako te veze postoje i ako sticalac stekne akcije banke s pravom upravljanja kojima se ostvaruje 15% učešća u akcionarskom kapitalu banke, kao i za svako povećanje tog učešća - sticalac je dužan da pre kupovine tih akcija pribavi odobrenje Narodne banke Srbije.

Zahtev za davanje odobrenja iz stava 1. ove tačke podnosi sticalac ili, po njegovom ovlašćenju, banka čije se akcije stiču.

Zahtev iz stava 2. ove tačke mora da sadrži apsolutni iznos i procent akcionarskog kapitala koji se stiče a po osnovu koga sticalac ima pravo upravljanja.

Uz zahtev iz stava 2. ove tačke podnosi se dokumentacija propisana tač. 13, 14, 15, 16. i 17. ove odluke.

Narodna banka Srbije ocenjuje bonitet sticaoca na način propisan tačkom 12. ove odluke.

Odredbe ove tačke primenjuju se i na druge finansijske organizacije.

III USLOVI I KRITERIJUMI ZA DAVANJE SAGLASNOSTI BANCI ZA STICANJE SOPSTVENIH AKCIJA

27. Uz zahtev za davanje saglasnosti na sticanje sopstvenih akcija, banka podnosi:

1) podatke o vrsti, broju i ukupnoj vrednosti sopstvenih akcija koje se stiču, kao i o ukupnom broju i vrednosti svih akcija, razgraničeno po vrstama akcija;

2) podatke o uslovima pod kojima su akcije banke ponuđene na sekundarnom tržištu i uslovima pod kojim bi ih banka kupila;

3) navod o vrsti štete koja bi se nanela akcionarima ako banka ne bi kupila sopstvene akcije;

4) izjavu direktora banke da neraspoređenu dobit iz prethodne godine banka nije iskoristila u delu koji se koristi za sticanje sopstvenih akcija.

Ako se sopstvene akcije stiču na osnovu pravnog sledbeništva, poklona, prinudne naplate potraživanja sudskim putem, namirenja u stečajnom ili likvidacionom postupku ili na drugi način koji ne zavisi od volje banke, odnosno nije uslovljen plaćanjem cene, drugim troškom ili odricanjem od nekog potraživanja - banka, umesto podnošenja zahteva iz stava 1. ove tačke, Narodnoj banci Srbije dostavlja obaveštenje o sticanju ovih akcija, u kome navodi način, odnosno osnov sticanja tih akcija i podatke o njihovoj vrsti, broju i ukupnoj vrednosti.

Odredbe ove tačke primenjuju se i na druge finansijske organizacije.

IV USLOVI I KRITERIJUMI ZA DAVANJE SAGLASNOSTI NA ODLUKU O IMENOVANJU DIREKTORA BANKE

28. Uz zahtev za davanje saglasnosti na odluku o imenovanju direktora banke dostavljaju se:

1) predlog odluke o imenovanju direktora;

2) biografski podaci o licu predloženom za direktora, koji sadrže podatke o njegovom dosadašnjem radnom angažovanju, stručnoj spremi (visoka stručna sprema), ukupnom radnom stažu i iskustvu na privrednim, bankarskim ili finansijskim poslovima (najmanje tri godine), kao i podaci o znanju stranih jezika i stručnom usavršavanju;

3) akt nadležnog organa kojim se dokazuje da lice predloženo za direktora nije osuđivano za krivična dela i privredne prestupe i nije pod istragom;

4) podaci o uspešnosti preduzeća, odnosno banke u kojima je lice predloženo za direktora radilo;

5) izjava lica predloženog za direktora da ispunjava uslove iz člana 41. stav 4. Zakona o bankama i da će se pridržavati ograničenja iz člana 52. tog zakona.

Narodna banka Srbije će dati saglasnost na odluku o imenovanju direktora banke ako na osnovu podataka kojima raspolaže oceni da predloženo lice ispunjava propisane uslove i da će funkciju direktora obavljati na način kojim se štite interesi i ugled banke i njenih poverilaca.

Direktorom banke u smislu ove tačke smatra se i lice koje je vršilac dužnosti direktora banke.

29. Banke su dužne da obezbede saglasnost Narodne banke Srbije na svaku odluku o imenovanju direktora.

30. Odredbe tač. 28. i 29. ove odluke odnose se na druge finansijske organizacije i afilijacije.

V USLOVI I KRITERIJUMI ZA DAVANJE SAGLASNOSTI NA IZMENE UGOVORA O OSNIVANJU BANKE KOJOJ SE PRIPAJA DRUGA BANKA

31. Banka kojoj se pripaja druga banka dužna je da svoj ugovor o osnivanju izmeni tako da:

1) osnivače banke koja joj se pripaja unese kao svoje osnivače;

2) navede iznos svog ukupnog akcionarskog kapitala u novčanom i nenovčanom obliku nakon pripajanja, kao i udeo svakog osnivača u akcionarskom kapitalu;

3) navede da je ona pravni sledbenik svih prava i obaveza banke koja joj se pripaja.

32. Uz zahtev za davanje saglasnosti Narodne banke Srbije na izmene ugovora o osnivanju, u smislu tačke 31. ove odluke - banka kojoj se pripaja druga banka dužna je da Narodnoj banci Srbije dostavi:

1) izmene ugovora;

2) odluku svoje skupštine o prihvatanju pripajanja;

3) odluku skupštine banke koja joj se pripaja o pripajanju;

4) izveštaje propisane Uputstvom o izveštajima banaka i drugih finansijskih organizacija za banku kojoj se pripaja druga banka, izrađene sa stanjem na dan nakon dana pripajanja utvrđenog odlukama iz odredaba pod 2 i 3 ovog stava.

Narodna banka Srbije daće saglasnost na izmene ugovora o osnivanju banke kojoj se pripaja druga banka, u smislu tačke 31. ove odluke, ako oceni da je to pripajanje obavljeno u skladu sa propisima i da neće ugroziti finansijsko stanje banke kojoj se pripaja druga banka, kao i ako oceni da banka kojoj se pripaja druga banka poseduje sistem organizacije, upravljanja, odlučivanja i informacione tehnologije koji joj je, do dana podnošenja zahteva iz te tačke, omogućavao da adekvatno upravlja rizicima u poslovanju i koji će joj omogućiti da banku koja treba da joj se pripoji u potpunosti integriše u svoj sistem bez opasnosti po njegovo funkcionisanje.

33. Odredbe tač. 31. i 32. ove odluke primenjuju se i na postupak za davanje saglasnosti Narodne banke Srbije na izmene ugovora o osnivanju banke kojoj se pripaja druga finansijska organizacija, kao i na izmene ugovora o osnivanju druge finansijske organizacije kojoj se pripaja druga finansijska organizacija.

VI NAKNADE NARODNOJ BANCI SRBIJE

34. Uz zahteve koje podnose Narodnoj banci Srbije u smislu ove odluke, podnosioci zahteva su dužni da, pored druge propisane dokumentacije, dostave i dokaz da su uplatili propisanu naknadu u skladu sa odlukom kojom se utvrđuje jedinstvena tarifa po kojoj se naplaćuju naknade za usluge koje vrši Narodna banka Srbije.

Dokazom u smislu stava 1. ove tačke smatraju se kopije potvrda banke o prijemu naloga za prenos sredstava Narodnoj banci Srbije i o izvršenju tog naloga.

VII NAČIN DOSTAVLJANJA OBAVEŠTENJA IZ ČL. 19e i 29 ZAKONA O BANKAMA

35. Banke su dužne da obaveštenja iz člana 19e i člana 29. stav 1. tač. od 1. do 4. Zakona o bankama dostavljaju Narodnoj banci Srbije na obrascima izveštaja koji su priloženi uz ovu odluku i njen su sastavni deo, i to:

1) obaveštenje o novoj emisiji akcija banke, odnosno obaveštenje o povećanju i smanjenju akcionarskog kapitala - na izveštajima iz priloga 1 i 2;

2) obaveštenje o učešću banke u kapitalu druge banke, druge finansijske organizacije, odnosno drugog pravnog lica, kao i obaveštenje o ulaganju u osnovna sredstva banke, odnosno druge finansijske organizacije - na izveštajima iz priloga 3, 4 i 5;

3) obaveštenje o svakom odobravanju velikih i najvećih mogućih kredita - na izveštaju iz priloga 6;

4) obaveštenje o svakoj prodaji akcija banke kojom jedno lice stiče više od 10% akcionarskog kapitala - na izveštaju iz priloga 7.

Uz svako obaveštenje o povećanju akcionarskog kapitala (prilog 2) banke su dužne da dostave i izjavu direktora da je na osnovu obezbeđene dokumentacije utvrđeno da među kupcima akcija ne postoje međusobne imovinske i upravljačke veze iz tačke 2. odeljak pod a) ove odluke.

U slučaju da postoje međusobne imovinske i upravljačke veze iz stava 2. ove tačke, banke su dužne da dostave izjavu direktora da jedan sticalac ne poseduje akcije banke s pravom upravljanja preko 15% akcionarskog kapitala banke, s navođenjem imena kupaca akcija i njihovog učešća u apsolutnom i procentualnom iznosu u akcionarskom kapitalu banke.

Pod jednim licem u smislu stava 1. odredba pod 4 ove tačke podrazumeva se jedan sticalac iz tačke 2. odeljak pod d) ove odluke.

Odredbe ove tačke primenjuju se i na druge finansijske organizacije.

36. Uz obaveštenje o promeni sastava upravnog i nadzornog odbora, u smislu člana 29. stav 1. tačka 6. Zakona o bankama, banka, odnosno druga finansijska organizacija dužna je da Narodnoj banci Srbije dostavi i dokumentaciju propisanu tačkom 18. stav 3. ove odluke.

37. Uz podatke o domaćem fizičkom licu koji se dostavljaju Narodnoj banci Srbije u smislu ove odluke - dostavlja se i jedinstveni matični broj tog lica.

38. Uz obaveštenje o otvaranju filijale, poslovne jedinice i predstavništva u zemlji - banka, odnosno druga finansijska organizacija dužna je da dostavi podatke o nazivu, mestu, rukovodiocu i telefonu za kontakt ovog organizacionog dela.

39. Banka je dužna da, u roku od pet dana od dana prijema rešenja o upisu u sudski registar podataka ili promene podataka, original ili overenu kopiju tog rešenja dostavi sektoru Narodne banke Srbije nadležnom za kontrolu poslovanja banaka i drugih finansijskih organizacija.

40. Banke su dužne da, najkasnije do 30. aprila 2004. godine, obezbede dokumentaciju iz tačke 17. ove odluke, utvrde da li među akcionarima postoje veze iz tačke 2. odeljak pod d) te odluke i da li tako povezana lica imaju akcije banke s pravom upravljanja kojim ostvaruju preko 15% učešća u akcionarskom kapitalu banke.

Ako postoje veze iz stava 1. ove tačke, banke su dužne da do 31. maja 2004. godine obaveste o tome Narodnu banku Srbije, uz navođenje podataka o osnivačima u smislu ove odluke i o apsolutnom i procentualnom iznosu njihovog učešća u akcionarskom kapitalu banke.

Ako lica iz stava 1. ove tačke ne poseduju akcije banke iz tog stava, banke su dužne da do roka iz stava 2. te tačke dostave izjavu direktora da takvih akcionara nema.

41. Zahtevi za izdavanje dozvola za rad banaka, drugih finansijskih organizacija i afilijacija podneti pre stupanja na snagu ove odluke rešavaće se u skladu sa odredbama te odluke.

42. Banke su dužne da svoje poslovanje usklade sa odredbama ove odluke do 30. juna 2004. godine.

43. Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o načinu sprovođenja čl. 8, 9, 10a, 12, 15, 19b, 19e, 28, 29. i 59. Zakona o bankama i drugim finansijskim organizacijama ("Službeni glasnik RS", br. 18/2003 i 54/2003).

44. Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku RS".

 

Samostalne odredbe Odluke o izmenama i dopunama Odluke o načinu sprovođenja čl. 8, 9, 10a, 12, 15, 19b, 19e, 28, 29. i 59. Zakona o bankama i drugim finansijskim organizacijama

("Sl. glasnik RS", br. 35/2005)

8. Postupci u kojima se utvrđuje bonitet domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica a koje je Narodna banka Srbije započela do dana stupanja na snagu ove odluke - okončaće se prema odredbama te odluke.

Lica iz stava 1. ove tačke dužna su da dokumentaciju propisanu ovom odlukom dostave u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu te odluke.

9. Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku RS".

 

 

Prilog 1

 

_______________________________________________________
Naziv i sedište banke, odnosno druge finansijske organizacije
_______________________________________________________
Matični broj banke, odnosno druge finansijske organizacije

IZVEŠTAJ
O NOVOJ EMISIJI AKCIJA BANKE, ODNOSNO DRUGE FINANSIJSKE ORGANIZACIJE

(dinara)

Redni broj

Rešenje organa nadležnog za odobravanje emisije

Uplaćeni iznos

Napomena

Broj

Datum

Odobreni iznos

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 


_________________

 

_____________________

Mesto i datum

 

Ime i prezime

 

 

_____________________

 

 

Telefon za kontakt

 

Prilog 2

 

_______________________________________________________
Naziv i sedište banke, odnosno druge finansijske organizacije
_______________________________________________________
Matični broj banke, odnosno druge finansijske organizacije

IZVEŠTAJ
O POVEĆANJU I SMANJENJU AKCIONARSKOG KAPITALA BANKE, ODNOSNO DRUGE FINANSIJSKE ORGANIZACIJE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(dinara)

Redni
broj

Prethodno stanje akcionarskog kapitala

Povećanje akcionarskog kapitala

Smanjenje akcionarskog kapitala

Stanje akcionarskog kapitala nakon povećanja/smanjenja

Napomena

Po osnovu nove emisije (novih uloga)

Po osnovu konverzije duga

Po osnovu raspodele dobiti

Ukupno

Po osnovu povlačenja, odnosno poništaja sopstvenih akcija

Po osnovu amortizovanja akcija

Po osnovu pokrića gubitka

Ukupno

1

2

3

4

5

6
(3+4+5)

7

8

9

10
(7+8+9)

11
(2+6-10)

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


_________________

 

_____________________

Mesto i datum

 

Ime i prezime

 

 

_____________________

 

 

Telefon za kontakt

 

Prilog 3

 

_______________________________________________________
Naziv i sedište banke, odnosno druge finansijske organizacije
_______________________________________________________
Matični broj banke, odnosno druge finansijske organizacije

IZVEŠTAJ
O UČEŠĆU BANKE U KAPITALU DRUGE BANKE, ODNOSNO DRUGE FINANSIJSKE ORGANIZACIJE

(dinara)

Redni
broj

Stanje ukupnih učešća u kapitalu druge banke, odnosno druge finansijske organizacije

Banka, odnosno druga finansijska organizacija

Datum učešća

Iznos učešća

Ukupno učešće

Kapital banke1

% učešća u kapitalu druge banke, odnosno druge finansijske organizacije

Napomena

Naziv

Sedište

Matični broj

1

2

3

4

5

6

7

8 (2+7)

9

10 (8:9x100)

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


_________________

 

_____________________

Mesto i datum

 

Ime i prezime

 

 

_____________________

 

 

Telefon za kontakt

_________________
1 Kapital banke, odnosno druge finansijske organizacije.

 

Prilog 4

 

_______________________________________________________
Naziv i sedište banke, odnosno druge finansijske organizacije
_______________________________________________________
Matični broj banke, odnosno druge finansijske organizacije

IZVEŠTAJ
O UČEŠĆU BANKE U KAPITALU DRUGOG PRAVNOG LICA1

(dinara)

Redni
broj

Stanje ukupnih učešća u kapitalu drugog pravnog lica1

Pravno lice1

Datum učešća

Iznos učešća

Ukupno učešće

Kapital banke2

% učešća u kapitalu drugog pravnog lica

Napomena

Naziv

Sedište

Matični broj

Registrovana delatnost

1

2

3

4

5

6

7

8

9 (2+8)

10

11 (9:10x100)

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


_________________

 

_____________________

Mesto i datum

 

Ime i prezime

 

 

_____________________

 

 

Telefon za kontakt

_______________
1 Osim banaka i drugih finansijskih organizacija.
2 Kapital banke, odnosno druge finansijske organizacije.

 

Prilog 5

 

_______________________________________________________
Naziv i sedište banke, odnosno druge finansijske organizacije
_______________________________________________________
Matični broj banke, odnosno druge finansijske organizacije

IZVEŠTAJ
O ULAGANJU U OSNOVNA SREDSTVA BANKE, ODNOSNO DRUGE FINANSIJSKE ORGANIZACIJE

(dinara)

Redni
broj

Prethodno stanje ukupnih ulaganja u osnovna sredstva

Ulaganje u osnovna sredstva

Ukupan iznos ulaganja u osnovna sredstva

Kapital banke1

% ulaganja u osnovna sredstva

Napomena

Datum

Iznos

1

2

3

4

5 (2+4)

6

7 (5:6x100)

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


_________________

 

_____________________

Mesto i datum

 

Ime i prezime

 

 

_____________________

 

 

Telefon za kontakt

_________________
1 Kapital banke, odnosno druge finansijske organizacije.

 

Prilog 6

 

_______________________________________________________
Naziv i sedište banke, odnosno druge finansijske organizacije
_______________________________________________________
Matični broj banke, odnosno druge finansijske organizacije

IZVEŠTAJ
O ODOBRAVANJU VELIKIH I NAJVEĆIH MOGUĆIH KREDITA BANKE, ODNOSNO DRUGE FINANSIJSKE ORGANIZACIJE

(dinara)

Redni broj

Korisnik kredita

Kredit

 

Naziv1

Sedište

Matični broj

Registrovana delatnost

Iznos

Datum puštanja

Namena

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ugovoreni uslovi kredita

Ostala potraživanja3

Ukupna potraživanja

Kapital banke4

% učešća ukupnih potraživanja od dužnika u kapitalu

Napomena

Kamatna stopa

Rok vraćanja

Devizna klauzula2

Instrument obezbeđenja

9

10

11

12

13

14 (6+13)

15

16 (14:15x100)

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


_________________

 

_____________________

Mesto i datum

 

Ime i prezime

 

 

_____________________

 

 

Telefon za kontakt

______________
1 Za fizička lica navesti ime i prezime.
2 Navesti da li je ugovorena klauzula i u kojoj valuti.
3 Pod ostalim potraživanjima podrazumevaju se sva ostala potraživanja po bilansnim i vanbilansnim stavkama od istog dužnika.
4 Kapital banke, odnosno druge finansijske organizacije.

 

Prilog 7

 

_______________________________________________________
Naziv i sedište banke, odnosno druge finansijske organizacije
_______________________________________________________
Matični broj banke, odnosno druge finansijske organizacije

IZVEŠTAJ
O AKCIONARIMA S VIŠE OD 10% AKCIONARSKOG KAPITALA BANKE, ODNOSNO DRUGE FINANSIJSKE ORGANIZACIJE

(dinara)

Redni broj

Akcionar

Ukupna vrednost akcija

Akcionarski kapital banke2

% učešća akcionara u akcionarskom kapitalu

Napomena

Naziv1

Sedište

Matični broj

Prethodno stanje

Nova kupovina/sticanje

Ukupno stanje

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


_________________

 

_____________________

Mesto i datum

 

Ime i prezime

 

 

_____________________

 

 

Telefon za kontakt

______________
1 Za fizička lica navesti ime i prezime.
2 Akcionarski kapital banke, odnosno druge finansijske organizacije.