ODLUKAO UTVRĐIVANJU KRITERIJUMA I NAČINU PLAĆANJA TROŠKOVA ZA ODRŽAVANJE STAMBENIH ZGRADA U KOJIMA SE NALAZI POSLOVNI PROSTOR I STANOVI U KOJIMA SE OBAVLJA POSLOVNA DELATNOST("Sl. list Grada Novog Sada", br. 2/97 i 14/2005) |
Ovom Odlukom utvrđuju se kriterijumi i način plaćanja troškova za održavanje stambene zgrade, koje plaćaju vlasnici poslovnog prostora u stambenoj zgradi, odnosno vlasnici stanova u kojima se obavlja poslovna delatnost.
Pod troškovima za održavanje stambene zgrade (u daljem tekstu: troškovi održavanja), u smislu člana 1. ove Odluke, smatraju se svi troškovi nastali izvođenjem radova na investicionom održavanju i radova na tekućem održavanju stambene zgrade.
Vlasnik poslovnog prostora, plaća uvećane troškove održavanja iz člana 2. ove Odluke, u zavisnosti od vrste delatnosti koja se obavlja, uticaja te delatnosti na uvećavanje troškova održavanja i položaja poslovnog prostora u stambenoj zgradi.
Delatnosti iz člana 3. ove Odluke, razvrstavaju se u dve grupe, i to:
I grupa
- ugostiteljstvo, turizam i trgovina na malo,
- bankarstvo, osiguranje imovine i lica,
- PTT usluge,
- bioskopi i video klubovi,
- zanatstvo i lične usluge,
- zdravstvene i veterinarske usluge,
- advokatske, agencijske, tehničke i druge poslovne usluge,
- komercijalni poslovi, posredništvo, usluge reklame i ekonomske propagande, komisioni poslovi, špedicija i druge usluge u oblasti prometa,
- klubovi amaterskog sporta i rekreacije,
- sve proizvodne delatnosti.
II grupa
- ateljei i ostale delatnosti.
Vlasnik poslovnog prostora plaća uvećane troškove održavanja po 1 m2 korisne površine, u odnosu na troškove koje plaća vlasnik stana za održavanje stana u toj zgradi, i to:
- ako se u poslovnom prostoru obavlja delatnost iz člana 4., I grupa, za 50%
- ako se u poslovnom prostoru obavlja delatnost iz člana 4., II grupa, za 40%.
Pod korisnom površinom poslovnog prostora u smislu ove odluke, smatra se ukupna površina poslovnih prostorija koja se koristi za obavljanje poslovne delatnosti.
Troškovi održavanja utvrđeni na osnovu stava 1. ovog člana, umanjiće se za 10%, ako se poslovni prostor nalazi u prizemlju stambene zgrade i ima zaseban ulaz sa ulice.
Vlasnik stana u kome se obavlja poslovna delatnost plaća uvećane troškove održavanja iz člana 2. ove Odluke, tako što se troškovi održavanja po 1 m2 površine stana, uvećavaju za 20%.
Skupština zgrade utvrđuje visinu, način i rokove plaćanja troškova održavanja iz člana 2. ove Odluke, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i drugim propisima.
Vlasnik poslovnog prostora, odnosio vlasnik stana u kome se obavlja poslovna delatnost, dužan je da skupštini zgrade i preduzeću kome su ustupljeni poslovi održavanja stambene zgrade dostavi dokaz o korisnoj površini poslovne prostorije, odnosno površini stana i vrsti delatnosti koja se obavlja u tim prostorijama, u roku od 30 dana, od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Vlasnik poslovnog prostora, odnosno vlasnik stana u kome se obavlja poslovna delatnost, dužan je da skupštini zgrade i preduzeću kome su ustupljeni poslovi održavanja stambene zgrade, dostavi dokaz o korisnoj površini poslovne prostorije, odnosno površini stana i vrsti delatnosti koja se obavlja u tim prostorijama, odnosno o promeni površine ili delatnosti u roku od 15 dana od dana otpočinjanja obavljanja delatnosti, odnosno od dana nastale promene.
Troškove održavanja utvrđene u skladu sa ovom Odlukom vlasnik poslovnog prostora, odnosno vlasnik stana u kome se obavlja poslovna delatnost, plaća u periodu u kom se obavlja poslovna delatnost u poslovnim prostorijama, odnosno u stanu.
Ako vlasnik poslovnog prostora, odnosno stana u kome se obavlja poslovna delatnost, ne postupi u skladu sa stavom 1. i 2. člana 8. ove Odluke, a skupština zgrade ili preduzeće kome su ustupljeni poslovi održavanja stambene zgrade, utvrdi da se u poslovnom prostoru, odnosno stanu obavlja delatnost, pozvaće vlasnika da u roku od osam dana dostavi skupštini zgrade i preduzeću potrebnu dokumentaciju, u protivnom, troškovi održavanja utvrdiće se primenom najvišeg procenta propisanog ovom Odlukom.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Sada".